"Vety sopii pitkän matkan raskaan liikenteen polttoaineeksi ja lisäksi esimerkiksi trukkien käyttöön."
"– Useampi raskaan liikenteen toimija on lähestynyt meitä ja indikoineet hankkivansa vetykalustoa, kun sen käyttö on mahdollista Suomessa, toimitusjohtaja Herkko Plit kommentoi asemainvestointia Verkkouutisille."
https://www.verkkouutiset.fi/a/vety-tekee-tuloaan-liikenteeseen-suomen-ensimmainen-tankkausasema-avautuu-ensi-vuonna/#53bdc5bc
Suomen vetyprojektit eivät tarjoa vetyä henkilöautoille.
31
235
Vastaukset
- Anonyymi
Yee, Suomi on aina ja kaikessa kristallipallon kirkkaan negatiivinen poikkeus ajasta ikuisuuteen, ainakin silloin kun on kyse yhden ainoan EV-aatteen foldauksista ... vain hallelujah puuttu viestien lopusta ... Mutta miksi anti-vetyfoldaaja laittoi missioviestinsä jälleen kerran väärälle palstalle.
Artikkelista: "Euroopassa käytössä on vetykäyttöisiä pakettiautoja, takseja, busseja ja henkilöautoja, mutta tankkausasemaverkosto on edelleen kapea."- Anonyymi
Tuo on yleinen logiikka ja koskee tietysti globaalisti vetytaloutta. Toyota on jo ilmoittanut että Mirain kehitys on lopetettu ja Toyota keskittyy hyöty-ajoneuvoihin.
Autoteollisuuden suurin vetylobbari on siis kääntänyt selkänsä polttokenno-henkillöautoille.
Vetää maton projekteilta alkaa rakentamaan vetyinfraa henkilöautoille maailmanlaajuisesti. - Anonyymi
😋😍😋😍😋😍😋😍😋
😍 Nymfomaani -> https://l24.im/ecC7ux#kissagirl21
🔞❤️💋❤️💋❤️🔞💋❤️💋❤️💋🔞
- Anonyymi
Vetyä ei ole tulossa henkilöautoihin. Haihattelun voi lopettaa lopullisesti.
- Anonyymi
"Artikkelista: "Euroopassa käytössä on vetykäyttöisiä pakettiautoja, takseja, busseja ja henkilöautoja, mutta tankkausasemaverkosto on edelleen kapea.""
Jep, no miksei niitä vetyautoja sitten mene merkittävästi kaupaksi?
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17932150/vetyautoja-menee-edelleen-todella-huonosti-kaupaksi-
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17254273/vetyautojen-maarat-eri-maissa-prosentteina
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17932150/vetyautoja-menee-edelleen-todella-huonosti-kaupaksi- - Anonyymi
Summa summarum. Nyt sekä autonvalmistajien viimenen vety-mohikaani Toyota että vetty-talouden rakentajapuoli ovat heittäneet pyyhkeen kehään vedyn käytöstä henkilöautoissa.
SE ON OHI. - Anonyymi
Suomeen tulevien vetylaitosten tuotanto menee sijoittajien asiakkaiden käyttöön, samoin niiden tuotto. Suomen rooli on myydä niille halpaa tuulisähköä.
- Anonyymi
Kuten tuo Toyotan tekninen johtaja sanoi niin henkilöautot tarvitsisivat niin kalliin jakeluinfran ettei se ole mitenkään realistista.
Tämä on nähty myös käytännössä ja nyt tuo haihattelu on onneksi kuopattu molemmin puolin. Nyt keskitytään vetyprojekteihin joilla on mahdollisuus menestyä.
- Anonyymi
Pohdintaa miksi vetytankkausasemien yleistymisessä kestää.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17672440/laskelma-vetytankkausaseman-kannattavuudesta-ei-kannata-
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17809057/miljoona-vetyautoa-suomessa-tarvitsee-2133-miljoonaa-euroa-tukea-
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17254624/vetyinfran-rakentaminen-on-mahdottomuus-
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17744170/vetytankkausaseman-aukiolon-luotettavuus-heikkoa-- Anonyymi
Miksi kristallipallon omaava EV-propagandisti ei ala myydä lyhyeksi vetytaloutta ja erityisesti sen autoiluun liittyvää ja kieltäytyy kristallipallon kirkkaiden ennustuksiensa mukaisesta kraniittiin kaiverretun varmasta rikastumisesta?
No, eivät ne suuret sanat suuta halkaise ...
- Anonyymi
Palstalla toistamiseen vääristellään Toyotan lausumaa vetypolitiikkaa, vaikka se ilmoitti ett'ei kokonaan lopeta niiden henkilöautoissakaan kehitystä, laittoi vain toistaiseksi pienemmän vaihteen silmään siltä osin.
Oikea seuraava aika arvioida vety-henkilöautojen mahdollisuutta on siinä vaiheessa kun se EU:n vasta direktiiveihinsä kirjaama EU-vetyverkko on valmis.
Mutta raskaasta liikenteestä ja pakuistahan se aikanaan alkaa ja saattaa sittemin hiljalleen ulottua kevyempäänkin liikenteeseen.
EV-eko-susi tarvitee kilpailijoita, monikossa, mahdollisia vielä innovoimattomiakin.
Ongelmana on se, että poliitikot ovat pakottaneet tuon pseudo-ekologisen tekniikan, vaikka se ei heidän rooliinsa kuulua. Heille kuuluu vain asettaa tavoitteet ja antaa alan teollisuuden löytää keinot niihin pääsemiseksi. Nyt on alettu kiivetä ahteri edellä puuhun.
Yhden ainoan tempun pseudo-ekologiseen poniin hirttäytyminen on täysin järjetöntä.- Anonyymi
EU on syytänyt rahaa miljarditolkulla vetyhankkeisiin. Kaikista tuetuistakaan hankkeista ei vaan ole eläjiksi ja vety-henkilöautot on yksi näitä kehtoonsa kuolleita.
- Anonyymi
"Heille kuuluu vain asettaa tavoitteet ja antaa alan teollisuuden löytää keinot niihin pääsemiseksi. "
Teollisuudella on ollut jo vuosikymmeniä aikaa kehittää kilpailukykyinen konsepti kuluttajille vety-henkilöautoksi. Teknisesti vetyauto on aivan ok eli ratkaisu on siltä osin löytynyt. Taloudellisesti vetyauto on täysin kilpailukyvytön eikä sitä voi saada millään tekohengitykselläkään pysymään elossa.
Vedyn valmistus ja jakelu on myös teknisesti ratkaistu. Siinäkin onnistumisen estää järjettömän korkeat kustannukset.
Tämä on nähty eri puolella maailmaa tahdyissä piloteissa joista suurin on Kalifornia. Ei mene kauaa kun sielläkin valtio kyllästyy rahoittamaan tuota pelleilyä ja se kuolee kaupalliseen mahdottomuuteensa.
Mutta oikeastaan tämä henkilöautojen out-scoppaaminen on hyvä asia vetytalouden kehittämiselle. Nyt ei rahoja väkisin tungeta enää haaraan jolla ei ole elämisen mahdollisuutta vaan rahat laitetaan menestyskelpoisiin asioihin.
Sitähän tuo Toyotan johtajakin periaatteessa sanoi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
EU on syytänyt rahaa miljarditolkulla vetyhankkeisiin. Kaikista tuetuistakaan hankkeista ei vaan ole eläjiksi ja vety-henkilöautot on yksi näitä kehtoonsa kuolleita.
Miksi kieltäydyt vetyä shorttaamalla varmuudella rikastumasta, miksi et toimi vahvan fundamentalisen uskomuksesi mukaisesti?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi kieltäydyt vetyä shorttaamalla varmuudella rikastumasta, miksi et toimi vahvan fundamentalisen uskomuksesi mukaisesti?
Vetytalous tulee kyllä menestymään. Mulla on rahastossa vetyä itselläkin. Eipä tässä ole oikein mitään osaketta jota voisi shortata kun vetytalouden kannalta tämä kehitys mahdollistaa paremman menestyksen.
Niinkuin sanoin niin tämä Toyotan ilmoitus Mirain hyllyttämisestä ja myös Espanjan kaasuputken ilmoitus keskittymisestä teollisuuteen on posiitivinen kehitys kun ajattelee koko vetytaloutta.
Tuo henkilöauto-hörhöily vain söi rahaa ja uskottavuutta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Heille kuuluu vain asettaa tavoitteet ja antaa alan teollisuuden löytää keinot niihin pääsemiseksi. "
Teollisuudella on ollut jo vuosikymmeniä aikaa kehittää kilpailukykyinen konsepti kuluttajille vety-henkilöautoksi. Teknisesti vetyauto on aivan ok eli ratkaisu on siltä osin löytynyt. Taloudellisesti vetyauto on täysin kilpailukyvytön eikä sitä voi saada millään tekohengitykselläkään pysymään elossa.
Vedyn valmistus ja jakelu on myös teknisesti ratkaistu. Siinäkin onnistumisen estää järjettömän korkeat kustannukset.
Tämä on nähty eri puolella maailmaa tahdyissä piloteissa joista suurin on Kalifornia. Ei mene kauaa kun sielläkin valtio kyllästyy rahoittamaan tuota pelleilyä ja se kuolee kaupalliseen mahdottomuuteensa.
Mutta oikeastaan tämä henkilöautojen out-scoppaaminen on hyvä asia vetytalouden kehittämiselle. Nyt ei rahoja väkisin tungeta enää haaraan jolla ei ole elämisen mahdollisuutta vaan rahat laitetaan menestyskelpoisiin asioihin.
Sitähän tuo Toyotan johtajakin periaatteessa sanoi.Pointti oli seuraava .... EV-eko-susi tarvitee kilpailijoita, monikossa, mahdollisia vielä innovoimattomiakin. EV ei ole alan teollisuuden oma valinta.
Mikäli EU olisi antanut hyväksyvän leimansa synteettisille ennen kuin alan teollisuus oli _poliittisen pakon edessä jo sitoutunut_ tuohon pseuko-ekologiseen EV:n, niin tilanne olisi varmuudella aivan toinen.
Alan teollisuus sidosryhmineen olisi laittanut todella suuret panokset ympäristöllisesti kestävien polttoaineiden kehitykseen, sillä polttarit, teollisuus, sekä kaikki jakelukanavat olivat jo valmiina.
>
Mitä vetyyn taasen tulee, niin vastahan EU kirjasi direktiiveihinsä vetyverkot, joiden valmistuminen tulee toki ottamaan paljon aikansa. Ennen niiden valmistumista on ennenaikaista ennustella varmuuksin suuntaan kuin toiseenkin.
Sama USA:ssa jossa vasta aivan hiljattain kirjattiin kansallisen vihreän vedyn Roadmap. Kalifornia on ollut enempikin pioneerihommia tuon rinnalla ja lisäksi taisi tuottaa harmaata vetyä.
Kiina on aloittamassa maailman suurimman vihreän vedyn hankkeen. Ilmeisemminkin ensisijaisesti teollisuudelle, mutta ei ainoastaan.
Edellisen lisäksi. Kiinan EV-strategian arkkiehti luottaa vetyautoilun tulevaisuuteen.
"Architect of China’s EV strategy Wan Gang sees future for hydrogen vehicles "
- https://english.alarabiya.net/business/technology/2023/09/06/Architect-of-China-s-EV-strategy-Wan-Gang-sees-future-for-hydrogen-vehicles
Toyotan teollinen yhteisdiili Kiinassa.
"Haima, Toyota to Jointly Promote Hydrogen Cars in China"
- https://hydrogen-central.com/haima-toyota-jointly-promote-hydrogen-cars-china/
Michelin luottaa vetymobiliteettiin:
"Michelin is convinced that hydrogen mobility will be one of the essential components of clean mobility, complementary to electric batteries."
- https://hydrogen.michelin.com/en/
#
Mutta ... miksi aina ja edelleen kieltäydyt varmalta rikastumiselta, olleen shorttamatta varmaan kuoleman laaksoon syöksyviä vetyosakkeita?
Miksi suuret sanat ja teot ovat niin räikeässä ristiriidassa? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pointti oli seuraava .... EV-eko-susi tarvitee kilpailijoita, monikossa, mahdollisia vielä innovoimattomiakin. EV ei ole alan teollisuuden oma valinta.
Mikäli EU olisi antanut hyväksyvän leimansa synteettisille ennen kuin alan teollisuus oli _poliittisen pakon edessä jo sitoutunut_ tuohon pseuko-ekologiseen EV:n, niin tilanne olisi varmuudella aivan toinen.
Alan teollisuus sidosryhmineen olisi laittanut todella suuret panokset ympäristöllisesti kestävien polttoaineiden kehitykseen, sillä polttarit, teollisuus, sekä kaikki jakelukanavat olivat jo valmiina.
>
Mitä vetyyn taasen tulee, niin vastahan EU kirjasi direktiiveihinsä vetyverkot, joiden valmistuminen tulee toki ottamaan paljon aikansa. Ennen niiden valmistumista on ennenaikaista ennustella varmuuksin suuntaan kuin toiseenkin.
Sama USA:ssa jossa vasta aivan hiljattain kirjattiin kansallisen vihreän vedyn Roadmap. Kalifornia on ollut enempikin pioneerihommia tuon rinnalla ja lisäksi taisi tuottaa harmaata vetyä.
Kiina on aloittamassa maailman suurimman vihreän vedyn hankkeen. Ilmeisemminkin ensisijaisesti teollisuudelle, mutta ei ainoastaan.
Edellisen lisäksi. Kiinan EV-strategian arkkiehti luottaa vetyautoilun tulevaisuuteen.
"Architect of China’s EV strategy Wan Gang sees future for hydrogen vehicles "
- https://english.alarabiya.net/business/technology/2023/09/06/Architect-of-China-s-EV-strategy-Wan-Gang-sees-future-for-hydrogen-vehicles
Toyotan teollinen yhteisdiili Kiinassa.
"Haima, Toyota to Jointly Promote Hydrogen Cars in China"
- https://hydrogen-central.com/haima-toyota-jointly-promote-hydrogen-cars-china/
Michelin luottaa vetymobiliteettiin:
"Michelin is convinced that hydrogen mobility will be one of the essential components of clean mobility, complementary to electric batteries."
- https://hydrogen.michelin.com/en/
#
Mutta ... miksi aina ja edelleen kieltäydyt varmalta rikastumiselta, olleen shorttamatta varmaan kuoleman laaksoon syöksyviä vetyosakkeita?
Miksi suuret sanat ja teot ovat niin räikeässä ristiriidassa?"Mitä vetyyn taasen tulee, niin vastahan EU kirjasi direktiiveihinsä vetyverkot,"
Raskaan liikenteen tarpeeseen ja näkökulmasta. Vetyhenkilöautoille tuosta verkostosta ei ole mitään hyötyä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Mitä vetyyn taasen tulee, niin vastahan EU kirjasi direktiiveihinsä vetyverkot,"
Raskaan liikenteen tarpeeseen ja näkökulmasta. Vetyhenkilöautoille tuosta verkostosta ei ole mitään hyötyä.Miksi trollaillen tapavalehtelet?
EU:n vetyverkon direktiiviin on kirjattu musta a valkoisella sekä raskas että kevyempi liikenne, molemmat.
Lisäksi on kirjattu vaatimus, että tankkauksen maksun tulee tapahtua vastaavalla helppoudella kuin nykyinen polttareidenkin tankkaus. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vetytalous tulee kyllä menestymään. Mulla on rahastossa vetyä itselläkin. Eipä tässä ole oikein mitään osaketta jota voisi shortata kun vetytalouden kannalta tämä kehitys mahdollistaa paremman menestyksen.
Niinkuin sanoin niin tämä Toyotan ilmoitus Mirain hyllyttämisestä ja myös Espanjan kaasuputken ilmoitus keskittymisestä teollisuuteen on posiitivinen kehitys kun ajattelee koko vetytaloutta.
Tuo henkilöauto-hörhöily vain söi rahaa ja uskottavuutta."Vetytalous tulee kyllä menestymään. Mulla on rahastossa vetyä itselläkin."
Siis tuntemattomassa (virtuaalisessa) rahastossa tuntemattomia (virtuaalisia) vetyosuuksiakin muiden joukossa ja niillä on sitten tulossa vetytalouden suuren menestysken ansiosta menestystä. Vakuuttavaa.
"Eipä tässä ole oikein mitään osaketta jota voisi shortata kun vetytalouden kannalta tämä kehitys mahdollistaa paremman menestyksen."
Samaan aikaan samainen sangari saarnaa kristallipalloonsa katselleen tukehduksiin saakka siitä miten vety autoilussa on kuollut ja kuopatta, tankkausasemabusiness menossa väjäämättömään konkkaan ja vetyosakkeet vain laskusuunnassa .... mutta samaan aikaan __kieltäytyy rikastumasta_ shorttamalla kuoleman laaksoon syöksyviä vetyosakkeita.
Voisi olla aihetta olla huolissaan propagandistien henkisen hyvinvoinnin suhteen, vaikka joillakin systemaattinen tapavalehtelu saattaakin olla suorastaan verissä.
- Anonyymi
"Mutta ... miksi aina ja edelleen kieltäydyt varmalta rikastumiselta, olleen shorttamatta varmaan kuoleman laaksoon syöksyviä vetyosakkeita?"
Sanoin jo. Mulla on itsellä jo vetyä rahastossa. Vety on menestystarina. Vety henkilöautoissa on vain elinkelvoton oksa muuten hyvässä puussa. Se karsittiin nyt pois ja itse puu voi paremmin. - Anonyymi
Tämäkin projekti jättää henkilöautot rannalle. Fiksua.
"Neste ja Vireon Hydrogen hakevat EU:n rahoitusta sähköautojen latauspisteiden rakentamiseen Baltiaan sekä raskaan liikenteen vetyasemien rakentamiseen Suomeen ja Tanskaan"
Järki voittaa.
https://www.ts.fi/uutiset/6143200- Anonyymi
Propagandistit joutuvat elintapanaan turvautumaan vääristelyyn, osatotuuksilla manipulointtiin sekä suoranaiseen valehteluun ... tuollaisen moraalisesti epäterveen toiminnan olettaisi jossakin vaiheessa käyvän jo henkisenkin hyvinvoinnin päälle.
Artikkelista:
"Hankkeeseen sisältyy seitsemän julkisesti avointa vetytankkausasemaa, joissa voi tankata sekä henkilöautoja että raskaan liikenteen ajoneuvoja."
https://www.ts.fi/uutiset/6143200 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Propagandistit joutuvat elintapanaan turvautumaan vääristelyyn, osatotuuksilla manipulointtiin sekä suoranaiseen valehteluun ... tuollaisen moraalisesti epäterveen toiminnan olettaisi jossakin vaiheessa käyvän jo henkisenkin hyvinvoinnin päälle.
Artikkelista:
"Hankkeeseen sisältyy seitsemän julkisesti avointa vetytankkausasemaa, joissa voi tankata sekä henkilöautoja että raskaan liikenteen ajoneuvoja."
https://www.ts.fi/uutiset/6143200Ja jos ymmärtää lukemaansa niin rahoitusta haetaan ja sitä saadaan raskaan liikenteen tarpeiden täyttämiseen.
Se että henkilöautojen sallitaan käyttää samoja asemia on vain sivujuonne jolla täytetään byrokratian vaatimukset.
Sulla ei kyllä ole yhtään maalaisjärkeä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja jos ymmärtää lukemaansa niin rahoitusta haetaan ja sitä saadaan raskaan liikenteen tarpeiden täyttämiseen.
Se että henkilöautojen sallitaan käyttää samoja asemia on vain sivujuonne jolla täytetään byrokratian vaatimukset.
Sulla ei kyllä ole yhtään maalaisjärkeä.No, eihän tuollaiseen aivottomaan, asiattomaan sekä aivan luokattomaan __trollailuun__ tulisi edes alentua reagoimaan, mutta todelluus on aivan toinen.
Artikkelista:
"Hankkeeseen sisältyy seitsemän julkisesti avointa vetytankkausasemaa, joissa voi tankata sekä henkilöautoja että raskaan liikenteen ajoneuvoja."
Yllä oleva on myös täysin linjassa EU:n direktiiviinsä kirjaaman vetyverkon kanssa, jossa se kerrotaan mustaa valkoisella rakennettavaksi sekä raskaalle että kevyemmälle liikenteelle. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No, eihän tuollaiseen aivottomaan, asiattomaan sekä aivan luokattomaan __trollailuun__ tulisi edes alentua reagoimaan, mutta todelluus on aivan toinen.
Artikkelista:
"Hankkeeseen sisältyy seitsemän julkisesti avointa vetytankkausasemaa, joissa voi tankata sekä henkilöautoja että raskaan liikenteen ajoneuvoja."
Yllä oleva on myös täysin linjassa EU:n direktiiviinsä kirjaaman vetyverkon kanssa, jossa se kerrotaan mustaa valkoisella rakennettavaksi sekä raskaalle että kevyemmälle liikenteelle.Seitsemän asemaa on sama kuin seitsemän kääpiötä. Pelkkää satumaailmaa teille hörhöille.
Ja kun niitä seitsemää vetyasemaa ei edes koskaan tule olemaan. Puhumattakaan Lumikista. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Seitsemän asemaa on sama kuin seitsemän kääpiötä. Pelkkää satumaailmaa teille hörhöille.
Ja kun niitä seitsemää vetyasemaa ei edes koskaan tule olemaan. Puhumattakaan Lumikista.Tämä on tupla satumaailmaa.
Ensin on satumaailman tanķauspiste jossa satumailman vetyauto tankkaisi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Seitsemän asemaa on sama kuin seitsemän kääpiötä. Pelkkää satumaailmaa teille hörhöille.
Ja kun niitä seitsemää vetyasemaa ei edes koskaan tule olemaan. Puhumattakaan Lumikista.Vaikka tulisikin kaikki seitsemän, niin mitä niistä hyötyy vetyautolla ajava jos lähin tankkauspiste on jossain 100-200 km päässä, mahdollisesti vielä kauempana.
Joku taksikuski pystyy hyödyntämään tilannetta jos ajaa keikkaa paikkakunnalla jolla on vedyn tankkauspiste. Ei tarvitse istua päivittäin sähköauton latauspisteellä. Mutta kannattaako heidänkään ostaa paljon kalliimpaa autoa jonka vaihtohyvitys on huonompi kuin sähköautolla (yksityistä ostajaa ei kiinnosta hankalan tankkauksen vuoksi).
- Anonyymi
JOHAN SE JUTTA URPILAINEN SANOI, HÄNELLÄ KREIKAN LAINA TAKAKAUKSET TUOTTAVAT RAHAA, ETTÄ KILINÄ KUULUU. USKOMATONTA SDP:LÄISELTÄ.
-
KUULEMA URPILAISEN LAINATAKAUKSISTA KOITUU SUOMELLEE KYMMENIEN MILJOONIEN LISÄ TAPPIOT.- Anonyymi
Mene kouluun.
- Anonyymi
Vetytalous etenee pikkuhiljaa pinnan alla. Vetytaloudelle on hyväksi karsia pois elinkelvottomat oksat. Niinkuin vedyn käyttö henkilöautoissa.
Toyotakin ymmärsi se pitkän rimpuilun jälkeen.- Anonyymi
Vetyputket huono homma https://www.tekniikkatalous.fi/uutiset/suomen-vetyputki-sai-kilpailijan-norja-alkaa-rahdata-vetya-tankkereilla-saksaan/dc930a92-2614-4a3a-85c4-2ff4440e2aec
Liian helppo häirikön katkaista merenpohjassa. Olisi kuin yksityistie, jonka voi ihan seurauksitta ajaa raiteille milloin huvittaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit32728Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1581351Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491175Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä201041- 1261030
Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2071020Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223984Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk300915- 42909
- 72875