JT toimii Raamatun sanan mukaan, ei oo muita maailmassa, koska eksytetty

Anonyymi-ap

Valtaosa Suomessa toimivista kirkkokunnista (ev.lut., helluntailaiset, vapaakirkko, baptistit jne.) hyväksyvät myöskin muiden kirkkokuntien ja herätysliikkeiden uskovaisten uskon.
Sitä ei tee JT.
Raamatusta ei löydy (ev.lut., helluntailaiset, vapaakirkko, baptistit jne.) uskontoja, joten päättele siitä mikä on väärää
Sen sijaan löytyi Jehovan todistajat, esim. Jes 43:10
Tuossa Raamatun paikassa oleva Herra on alkuperäisessä tekstissä JHWH = Jahve tai Jehova.."

21

246

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      JT on lahkoutunut raamatuntutkijoista.

      • Anonyymi

        Kuinka se onkaan. Tarinan mukaan Jehova hyväksyi Raamatun tutkijat Ainoaksi Oikeaksi uskonnoksi. Tämän jälkeen Rutte meni ja luopioitui tästä perustaen Jehovan todistajat.


    • Anonyymi

      "Tuossa Raamatun paikassa oleva Herra on alkuperäisessä tekstissä JHWH = Jahve tai Jehova.."

      Tämän lisäksi lahko on tunkenut Jehovansa myös Uuden testamentin puolelle, vaikka siellä alkutekstissä on kyrios, herra

      • Anonyymi

        Soopaa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Soopaa!

        ανεχομενοι αλληλων και χαριζομενοι εαυτοις εαν τις προς τινα εχη μομφην καθως και ο χριστος (khristos) εχαρισατο υμιν ουτως και υμεις (Kol. 3:13 Bysantin tekstilaitos)

        ανεχομενοι αλληλων και χαριζομενοι εαυτοις εαν τις προς τινα εχη μομφην καθως και ο κυριος (kyrios) εχαρισατο υμιν ουτως και υμεις (Kol. 3:13 Westcott-Hort)

        Ja kärsikäät toinen toistanne ja anteeksi antakaat toinen toisellenne, jos jollakin on kannetta toista vastaan; niinkuin myös Kristus teille on anteeksi antanut, niin myös tekin tehkäät. (Kol. 3:13 Biblia 1776)

        kärsikää toinen toistanne ja antakaa toisillenne anteeksi, jos kenellä on moitetta toista vastaan. Niinkuin Herrakin on antanut teille anteeksi, niin myös te antakaa. (Kol. 3:13 KR33/38)

        Kestäkää jatkuvasti toisianne ja antakaa jatkuvasti toisillenne halukkaasti anteeksi,+ vaikka jollakulla olisi valituksen aihetta toista vastaan.+ Niin kuin Jehova* on antanut teille halukkaasti anteeksi, niin teidänkin täytyy antaa.+ (Kol. 3:13 UMK)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ανεχομενοι αλληλων και χαριζομενοι εαυτοις εαν τις προς τινα εχη μομφην καθως και ο χριστος (khristos) εχαρισατο υμιν ουτως και υμεις (Kol. 3:13 Bysantin tekstilaitos)

        ανεχομενοι αλληλων και χαριζομενοι εαυτοις εαν τις προς τινα εχη μομφην καθως και ο κυριος (kyrios) εχαρισατο υμιν ουτως και υμεις (Kol. 3:13 Westcott-Hort)

        Ja kärsikäät toinen toistanne ja anteeksi antakaat toinen toisellenne, jos jollakin on kannetta toista vastaan; niinkuin myös Kristus teille on anteeksi antanut, niin myös tekin tehkäät. (Kol. 3:13 Biblia 1776)

        kärsikää toinen toistanne ja antakaa toisillenne anteeksi, jos kenellä on moitetta toista vastaan. Niinkuin Herrakin on antanut teille anteeksi, niin myös te antakaa. (Kol. 3:13 KR33/38)

        Kestäkää jatkuvasti toisianne ja antakaa jatkuvasti toisillenne halukkaasti anteeksi, vaikka jollakulla olisi valituksen aihetta toista vastaan. Niin kuin Jehova* on antanut teille halukkaasti anteeksi, niin teidänkin täytyy antaa. (Kol. 3:13 UMK)

        Vartiotorni arvostelee raamatunkäännöksiä siitä, että erisnimi JHVH (tetragrammi) on korvattu yleisnimellä herra. Tosin on myös sellaisia käännöksiä, muitakin kuin UMK, jossa käytetään tetragrammista johdettua nimeä, esim. Yahweh tai Jehovah. Jahve esiintyy suomenkielisessä vuoden 1992 Kirkkoraamatussa muutamassa kohtaa Vanhan testamentin puolella, ei tosin johdonmukaisesti kaikkialla, missä tetragrammi esiintyy.

        Järjestö kuitenkin tekee itse saman virheen toiseen suuntaan korvatessa yleisnimen kyrios erisnimellä Jehova. Tämäkään ei ole alkutekstin tarkkaa kääntämistä. Virhe on itse asiassa jopa pahempi tähän suuntaan, koska JHVH tai Jeesus voidaan periaatteessa molemmat kääntää herraksi. Tässä menetetään tarkkuutta, mutta ei synny varsinaista virhettä, koska molempia voidaan sanoa herraksi. Mutta jos alkutekstissä lukee herra, millä perusteella voidaan väittää, että se tulisi kääntää Jehovaksi? Entäpä jos kirjoittaja onkin tarkoittanut Jeesusta, tai halunnut, että siinä lukee nimenomaan herra (eikä Jehova tai Jeesus)? Järjestö on tehnyt käännösratkaisunsa omien spekulaatioidensa pohjalta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vartiotorni arvostelee raamatunkäännöksiä siitä, että erisnimi JHVH (tetragrammi) on korvattu yleisnimellä herra. Tosin on myös sellaisia käännöksiä, muitakin kuin UMK, jossa käytetään tetragrammista johdettua nimeä, esim. Yahweh tai Jehovah. Jahve esiintyy suomenkielisessä vuoden 1992 Kirkkoraamatussa muutamassa kohtaa Vanhan testamentin puolella, ei tosin johdonmukaisesti kaikkialla, missä tetragrammi esiintyy.

        Järjestö kuitenkin tekee itse saman virheen toiseen suuntaan korvatessa yleisnimen kyrios erisnimellä Jehova. Tämäkään ei ole alkutekstin tarkkaa kääntämistä. Virhe on itse asiassa jopa pahempi tähän suuntaan, koska JHVH tai Jeesus voidaan periaatteessa molemmat kääntää herraksi. Tässä menetetään tarkkuutta, mutta ei synny varsinaista virhettä, koska molempia voidaan sanoa herraksi. Mutta jos alkutekstissä lukee herra, millä perusteella voidaan väittää, että se tulisi kääntää Jehovaksi? Entäpä jos kirjoittaja onkin tarkoittanut Jeesusta, tai halunnut, että siinä lukee nimenomaan herra (eikä Jehova tai Jeesus)? Järjestö on tehnyt käännösratkaisunsa omien spekulaatioidensa pohjalta.

        Herra sanalla on saatu sekoitettua jumala ja herra sana!
        Herra sana on tuhansissa paikoissa väärin!
        Vain Jeesus on Herra, meidän Herramme!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Herra sanalla on saatu sekoitettua jumala ja herra sana!
        Herra sana on tuhansissa paikoissa väärin!
        Vain Jeesus on Herra, meidän Herramme!

        Abram vastasi: ”Suvereeni Herra Jehova, mitä sinä annat minulle, sillä olen yhä lapseton ja kaiken, mitä minulla on,* perii damaskolainen mies, Elieser?”+


    • Anonyymi

      JHVH:n nimeä kantavat joutuvat Jumalan vihan kohteeksi jos eivät lopeta valehtelemista.
      Niin kävi Israelin ja niin käy Jehovan todistajienkin.
      "Älä turhaan lausu JHVH: n nimeä."
      JT ovat ottaneet tuosta nimestä hokeman. Mantran.
      Siksi heidän käy huonosti.

      • Anonyymi

        Itse Jumala valtuutti Israelilaisia käyttämään nimeä JHVH. Jes.43:10.
        Ei siis koske Rutherfordilaista lahkoa nimeltä: Jehovan todistajat.
        Rutherford hörppäsi viskipullostaan aimo siivun ja valtuutti itse itselleen ja hänen seuraajilleen nimen Jehovan todistajat.
        Jumalan lapset ovat Jeesuksen todistajia. Siksi heitä vainotaankin Jeesus nimen vuoksi.
        Jehovan todistajia moititaan heidän sekoiluistaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse Jumala valtuutti Israelilaisia käyttämään nimeä JHVH. Jes.43:10.
        Ei siis koske Rutherfordilaista lahkoa nimeltä: Jehovan todistajat.
        Rutherford hörppäsi viskipullostaan aimo siivun ja valtuutti itse itselleen ja hänen seuraajilleen nimen Jehovan todistajat.
        Jumalan lapset ovat Jeesuksen todistajia. Siksi heitä vainotaankin Jeesus nimen vuoksi.
        Jehovan todistajia moititaan heidän sekoiluistaan.

        Ilm. 17:6 Ja minä näin sen naisen olevan juovuksissa pyhien verestä ja Jeesuksen todistajain verestä; ja nähdessäni hänet minä suuresti ihmettelin.

        Aivan. Jeesuksen, ei Jehovan.


    • Anonyymi

      Gal. 3:13 Mutta Kristus on meitä lunastanut lain kirouksesta

      Matt. 6:9 Rukoilkaa siis te näin: Isä meidän, joka olet taivaissa! Pyhitetty olkoon sinun nimesi;

      -Näin Jeesus, antoi nimen taivaan Isä.
      Ja nimi on pyhitetty, eikä suinkaan hokemisjuttu.

      • Kalattalaiset olivat kirjeiden saamisen ohella kuuluisia myös vuosittaisista vanhan maailman parhaina pidetyistä Peräilmakisoistaan. Voittaja sai palkinnoksi erittäin tavoitellut hopialangasta kudotut Raappahousut ja ilmaiset hernevellit loppuelämäkseen. Ja hän sai arvonimen 𒀦𒀩𒀟𒁂𒀼. Eli suomeksi Ainoasyntyinen Suolikaasun Sulttaani ja Suurmestari.


      • Anonyymi

        Jos Jeesus sanoo, että rukoilkaa te näin, tuskin se väärin voi olla. Vartiotorni alentaa Jeesuksen esittämän rukouksen mallirukoukseksi - mutta sellaiseksi jota ei tule käyttää. Kun Jeesus sanoo, rukoilkaa näin, Vartiotorni itse asiassa sanoo "ei näin".

        Jeesus tuskin tarkoitti tuota rukousta niin, että se olisi ainoa mahdollinen. Esittihän Jeesus itsekin erilaisia rukouksia. Mutta ilman muuta sitä saa käyttää. On törkeää väittää sitä hokemaksi, jos se ajatuksen kanssa ja sydämestä esitetään. Vartiotorni halunnee erottua kristinuskosta hinnalla millä hyvänsä.

        Todistajilla on myös eräänlainen hokema: pakko päättää rukous "poikasi Jeesuksen kautta" tms. vastaavalla ilmaisulla. Missään kohtaa Raamatussa tällaista käskyä ei ole annettu. Jumala tietää kyllä sanomattakin, että kristitty esittää rukouksensa Jeesuksen kautta. Saa sen sanoakin, mutta ei se muuta rukouksen merkitystä, vaikka ei erikseen sanoisikaan.


    • Äänekäs, usein laskettu Peräilma pitää kaidalla tiellä. Uskonnot on turhaa höpelehtimistä.

    • Anonyymi

      Tervetuloa JT joukkoon.
      Olet silloin pelastettujen joukossa!

    • Anonyymi

      Kyllä, tämä on taivahan tosi

    • Anonyymi

      Aloittaja on oikeassa. Olen usein miettinyt miksi monet uskonnot jotka ovat kuitenkin hyvinkin erilaisia niin opillisesti, kulttuurillisesti ja monella muullakin tapaa sallivat sellaisen niinsanotun uskontojen mixauksen keskenään. Mielestäni sellainen ei ole mitenkään järkevää tai perusteltua miksi eri uskonnot niin tekevät? Mikä on perimmäinen fokus tuossa kaikessa lopulta?
      Miten Jumala suhtautuu monien uskontojen sekoituksiin ja yhteisiin Jumalanpalvonta riitteihin?
      Se tulee esille erinomaisesti siinä tapahtumasarjasta, kun Isrselilaiset olivat pääsemässä pian yli 40 erämaa vuoden jälkeen luvattuun maahan. Jumala varoitti vakavasti kansaa etsimästä mahdollista aviopuolisoa kanaanilaisista miehistä tai naisista. Kieltomoli ehdoton ja siitä seuraisi vakavia sanktioita.

      Jumala ei ihan huvikseen antanut tälläistä selkokielistä kieltoa Israelilaisille avioitua kanaanilaisten kanssa. Hän perusteli kantansa ja kertoi vaatimuksensa syyn heille hyvin tarkkaan. Syy oli kanaanilaisten synnillinen ja moraaliton elämäntapa sekä ennenkaikkea väärien ihmistekoisten epäjumalien palvominen. Jumala tiesi hyvin että jos kansat sekoittuisivat niin Isrselilaiset unohtaisivat hänet lopulta ja alkaisivat palvoa kanaanilaisten epäjumalia. Kahden kansan uskonnot olivat räikeästi ristiriidassa toistensa kanssa. Toinen oli puhdas totuus toinen moraaliton paholais uskonto.
      Sama tilanne varmasti jos Jehovan todistajat hyväksyisivät eri uskontojen yhteisen tapaamisen muotomenoineen. On vain yksi ja ainoa puhdas totuus olemassa. Muut ovat mitä ovat. Sen täytyy selvästi olla erilainen positiivisessa merkityksessä kuin lukemattomat muut uskonnot. Kuten Jeesus sanoi osuvasti, todi uskonto tunnetaan siitä hedelmästä, mitä noissa uskonnoissa jäseninä olevat yksilöt tuottavat. Sato ei ole ollut hyvälaatuinen.

      • Anonyymi

        Jeesus vertasi valtakunnan lapsia vehnään, joka kasvaa rikkaviljan seassa. Ei ollut tarkoitus, että valtakunnan lapset olisivat muista erillään, esimerkiksi omassa kirkkokunnassaan, joka on nähtävissä ja tunnistettavissa. Mikään kirkkokunta tai yhteisö ei pelasta. Jeesus tuntee omansa, eikä vehnän ja rikkaviljan erottelu ole ihmisten tehtävä, vaikka sitä monet pyrkivät tekemään. Me emme ole tuomareita, vaan se tehtävä kuuluu Jeesukselle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus vertasi valtakunnan lapsia vehnään, joka kasvaa rikkaviljan seassa. Ei ollut tarkoitus, että valtakunnan lapset olisivat muista erillään, esimerkiksi omassa kirkkokunnassaan, joka on nähtävissä ja tunnistettavissa. Mikään kirkkokunta tai yhteisö ei pelasta. Jeesus tuntee omansa, eikä vehnän ja rikkaviljan erottelu ole ihmisten tehtävä, vaikka sitä monet pyrkivät tekemään. Me emme ole tuomareita, vaan se tehtävä kuuluu Jeesukselle.

        Saatanallista eksytystä!


    • Anonyymi

      Totta haastat

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8216
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2529
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2243
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1909
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1644
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1479
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1442
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1389
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1262
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1173
    Aihe