Oletko saanut lapsena lahjaksi lapsenuskon ja oikean kasteen Jumalalta ja sitten vielä lisäksi tarpeettoman ihmistekoisen uudestikasteen ja nyt kyselet ja yrität mitätöitä, vähätellä ja halveksia julkisesti alkuperäistä ensimmäistä kastetta, siinä kuitenkaan onnistumatta?
Raamatun mukaan yksi kaste lapsena riittää, koska kaste on osallisuus Kristuksen kärsimykseen, kuolemaan ja ylösnousemukseen. Jeesuksen ei tarvitse uusia tekojaan.(Room.6:3)
Mark. 10:39
He sanoivat hänelle: "Voimme". Niin Jeesus sanoi heille: "Sen maljan, jonka minä juon, te tosin juotte, ja sillä kasteella, jolla minut kastetaan, kastetaan teidätkin
Oletko kahden kasteen loukussa?
33
897
Vastaukset
- kahdesti kastettu
Olen ylpeä siitä, että olen kahdella tavalla oikeaoppisesti kastettu. Olen kaikille kaikkea Paavalin ohjeen mukaan :)
- sitten
Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen julkista häpäisyä?
"yksi kaste" (Ef.4:5)
Raamattu ei totisesti tunne eikä hyväksy kerran kristillisellä kasteella perhekunnittain kastettujen perheenjäsenien uudestaan kastamista eli anabaptismia, joka syntyi Saksassa 1500-luvulla. - Kymmenesti kastettu
Minut kastettiin ensin luterilaisten, myöhemmin mormonien ja sittemmin jehovalaisten toimesta eli aina kun vaihdoin kirkkokuntaa ja sitten vielä helluntailaispastori Eero Sopasen toimesta kuusi kertaa , ja kun kuolen, mormonit kastattavat itsensä minun puolestani, eli olen KYMMENESTI kastettu! Sillä VIP-kortilla mennään komeasti jonon ohi taivaaseen ja vielä parhaalle paikalle Jeesuksen viereen.
- kaste ?
sitten kirjoitti:
Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen julkista häpäisyä?
"yksi kaste" (Ef.4:5)
Raamattu ei totisesti tunne eikä hyväksy kerran kristillisellä kasteella perhekunnittain kastettujen perheenjäsenien uudestaan kastamista eli anabaptismia, joka syntyi Saksassa 1500-luvulla.Miksi vauvakastetta kutsutaan ristiäisiksi ? Siksi, että hävetään puhua kasteesta, koska se ei ole mikään kaste. Se on nimenantorituaali, jolla ei ole raamatullista perustaa. Se on ihmisten teko vauvalle, jolla ei ole uskoa eikä vielä ymmärrystä. Usko tulee kuulemisesta. Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu. Ottakoon kukin teistä kasteen.
Miksi vauva pitäisi kastaa ? Sanokaa yksi pätevä syy. - Vain kahdesti kastettu
Kymmenesti kastettu kirjoitti:
Minut kastettiin ensin luterilaisten, myöhemmin mormonien ja sittemmin jehovalaisten toimesta eli aina kun vaihdoin kirkkokuntaa ja sitten vielä helluntailaispastori Eero Sopasen toimesta kuusi kertaa , ja kun kuolen, mormonit kastattavat itsensä minun puolestani, eli olen KYMMENESTI kastettu! Sillä VIP-kortilla mennään komeasti jonon ohi taivaaseen ja vielä parhaalle paikalle Jeesuksen viereen.
Muista minua kun tulet valtakuntaasi...
- lumpsis
Kymmenesti kastettu kirjoitti:
Minut kastettiin ensin luterilaisten, myöhemmin mormonien ja sittemmin jehovalaisten toimesta eli aina kun vaihdoin kirkkokuntaa ja sitten vielä helluntailaispastori Eero Sopasen toimesta kuusi kertaa , ja kun kuolen, mormonit kastattavat itsensä minun puolestani, eli olen KYMMENESTI kastettu! Sillä VIP-kortilla mennään komeasti jonon ohi taivaaseen ja vielä parhaalle paikalle Jeesuksen viereen.
:DDDDD
- jeps.
lumpsis kirjoitti:
:DDDDD
Lahkokasteilla uudestikastetaan ja sidotaan uskonnollisiis liikkeisiin, lahkoihin ja kultteihin.
Lahkojen kattojärjestö voisi käyttää vaikka nimeä
Kuudesti Kastettujen Kerubien r.y. kaste ? kirjoitti:
Miksi vauvakastetta kutsutaan ristiäisiksi ? Siksi, että hävetään puhua kasteesta, koska se ei ole mikään kaste. Se on nimenantorituaali, jolla ei ole raamatullista perustaa. Se on ihmisten teko vauvalle, jolla ei ole uskoa eikä vielä ymmärrystä. Usko tulee kuulemisesta. Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu. Ottakoon kukin teistä kasteen.
Miksi vauva pitäisi kastaa ? Sanokaa yksi pätevä syy.Lapsikasteessa annetaan lapselle nimi, siksi puhutaan ristiäisistä. "Minä olen sinut nimeltä kutsunut...".
Vauvana kastetulla lapsella ei ole luonnollisesti heti kykyä uskoa samalla tavoin Kristukseen kuin uskoon tulleella aikuisella. Sen vuoksi kirkot, jotka kastavat lapsia, velvoittavatkin opettamaan ja kasvattamaan lapsen kristilliseen uskoon . Kummit, jotka kastetilaisuudessa ovat läsnä, ovat velvollisia osallistumaan vanhempien tukena tähän kasvatustoimintaan. (Eri asia on sitten,toimitaanko näin vai ei: suorittavatko ihmiset sen mitä kirkko heiltä odottaa.)
Tuskin niissäkään kirkoissa ja seurakunnissa joissa kastetaan ns. uskovien kasteella, edellytetään, että noustuaan kastevedestä, kastettu on yht´t äkkiä upotuksen aikana kasvanut täyteen mittaansa Kristuksen "täydellisessä tuntemisessa". Opetusta ja tukea vanhemmilta veljiltä ja sisarilta hän vielä senkin jälkeen kaipaa.
Lapsena kastettu voi jäädä kristillisen kasvatuksen puutteessa uskosta osattomaksi, tulla myöhemmin uskoon tai olla tulematta.
Uskon kasteella kastettu voi jäädä myös opetuksesta osattomaksi, kääntyä "maailmaan" etc., Lopputulos taitaa olla sama kummassakin tapauksessa.
------ Nämä olivat vain eräitä näkökohtia!kaste ? kirjoitti:
Miksi vauvakastetta kutsutaan ristiäisiksi ? Siksi, että hävetään puhua kasteesta, koska se ei ole mikään kaste. Se on nimenantorituaali, jolla ei ole raamatullista perustaa. Se on ihmisten teko vauvalle, jolla ei ole uskoa eikä vielä ymmärrystä. Usko tulee kuulemisesta. Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu. Ottakoon kukin teistä kasteen.
Miksi vauva pitäisi kastaa ? Sanokaa yksi pätevä syy.Kysyt ja vastaat:
"Miksi vauvakastetta kutsutaan ristiäisiksi ? Siksi, että hävetään puhua kasteesta..."
Mikä on mielestäsi kasteen hengellinen sisältö?
Mitä merkitsee sinulle, että sinut on kastettu Jeesuksen kuolemaan (Room. 6:3)?
Liittyykö kaste mitenkään mielestäsi pelastukseen?
Ovatko kaste ja armo kaksi eri asiaa?
Perustelut Raamatun Sanalla!!!- Kymmenesti kastettu
lumpsis kirjoitti:
:DDDDD
Joskus on hyvä rentouttaa tilannetta. Luterilaisenakin. Fiksu ymmärtää. :)
Epiktetos kirjoitti:
Lapsikasteessa annetaan lapselle nimi, siksi puhutaan ristiäisistä. "Minä olen sinut nimeltä kutsunut...".
Vauvana kastetulla lapsella ei ole luonnollisesti heti kykyä uskoa samalla tavoin Kristukseen kuin uskoon tulleella aikuisella. Sen vuoksi kirkot, jotka kastavat lapsia, velvoittavatkin opettamaan ja kasvattamaan lapsen kristilliseen uskoon . Kummit, jotka kastetilaisuudessa ovat läsnä, ovat velvollisia osallistumaan vanhempien tukena tähän kasvatustoimintaan. (Eri asia on sitten,toimitaanko näin vai ei: suorittavatko ihmiset sen mitä kirkko heiltä odottaa.)
Tuskin niissäkään kirkoissa ja seurakunnissa joissa kastetaan ns. uskovien kasteella, edellytetään, että noustuaan kastevedestä, kastettu on yht´t äkkiä upotuksen aikana kasvanut täyteen mittaansa Kristuksen "täydellisessä tuntemisessa". Opetusta ja tukea vanhemmilta veljiltä ja sisarilta hän vielä senkin jälkeen kaipaa.
Lapsena kastettu voi jäädä kristillisen kasvatuksen puutteessa uskosta osattomaksi, tulla myöhemmin uskoon tai olla tulematta.
Uskon kasteella kastettu voi jäädä myös opetuksesta osattomaksi, kääntyä "maailmaan" etc., Lopputulos taitaa olla sama kummassakin tapauksessa.
------ Nämä olivat vain eräitä näkökohtia!Ristimänimi
Paavalin hebrealainen nimi oli Saul.
Kääntymyksensä jälkeen hänestä käytetään aina Paavali –nimeä ja jotkut olettavat hänen ottaneen tällöin tämän nimen .
Entisaikaan pakanuudesta kristityksi kääntyneet ottivat usein uuden nimen kasteen yhteydessä. Tästä syystä ”ristiminen” alkoi merkitä samaa kuin nimen antaminen ja kastaminen.
Luonnollisessa syntymässä (Joh. 3:6) saamme sukunimemme, kun synnymme kaikkien ihmisten yhteisöön ”Aadamissa”.
Mutta ”ristimänimi” annetaan meille parhaiten juuri silloin, kun uudestisynnymme (Joh. 3:5).
”Älä pelkää, sillä minä olen lunastanut sinut, minä olen sinut nimeltä kutsunut; sinä olet minun” (Jes. 43:1).
Eikö ole lohdullista. Olemme Jeesuksen omia , hänen lunastamiaan!
Kutsumanimemmekin vakuuttaa meitä tästä.- ...
kaste ? kirjoitti:
Miksi vauvakastetta kutsutaan ristiäisiksi ? Siksi, että hävetään puhua kasteesta, koska se ei ole mikään kaste. Se on nimenantorituaali, jolla ei ole raamatullista perustaa. Se on ihmisten teko vauvalle, jolla ei ole uskoa eikä vielä ymmärrystä. Usko tulee kuulemisesta. Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu. Ottakoon kukin teistä kasteen.
Miksi vauva pitäisi kastaa ? Sanokaa yksi pätevä syy....
- baptisma
Joka USKOO ja KASTETAAN UPOTTAMALLA ,se pelastuu.Joka ei usko,se tuomitaan kadotukseen.
( Mark.16:16 )- lisäsit
Kummasti vaan on Raamattusi erilainen kuin yleisessä käytössä oleva.
Sana bapditzoo tarkoittaa kaikenlaista vedellä koskettelua, ei suinkaan pelkkää upottamista, kuten yrität säveltää. Samaa sanaa käytettiin jopa Pilatuksen pestessä käsiään ja tynnyreiden pesemisestä.
Vanhimmat kastetta esittävät mosaiikkikuvat katakombeissa esittävät kastettavan olleen kumartuneena eteenpäin kun vettä valeltiin päähän. lisäsit kirjoitti:
Kummasti vaan on Raamattusi erilainen kuin yleisessä käytössä oleva.
Sana bapditzoo tarkoittaa kaikenlaista vedellä koskettelua, ei suinkaan pelkkää upottamista, kuten yrität säveltää. Samaa sanaa käytettiin jopa Pilatuksen pestessä käsiään ja tynnyreiden pesemisestä.
Vanhimmat kastetta esittävät mosaiikkikuvat katakombeissa esittävät kastettavan olleen kumartuneena eteenpäin kun vettä valeltiin päähän.Raamattu kertoo ainoastaan, että kaste toimitetaan Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen (Matt.28:19). Kasteveden määrästä ei ole mitään mainintaa.
Kasteveden tuli olla myös puhdasta (Hebr.10.22; Hes.36:25). (Apt.9:38-39): kastaja ja kastettava menivät veteen, kuitenkaan upottamisesta ei puhuta eikä mainita mitään.
Miksi Johannes kastoi Jordanissa missä oli paljon vettä?
Ei voida näyttää toteen, että Johannes olisi tarvinnut paljon vettä upottamista varten, sillä sellaista Raamattu ei kerro.
Rooman katakombista on löydetty kuva, mikä vahvistaa Jeesuksen kasteen tapahtuneen valelemalla.
Luterilainen kirkko ei ole tehnyt kasteen muodosta lakia, vaan pitää sitä ehdonvallan asiana.- puhdas
Tapio522 kirjoitti:
Raamattu kertoo ainoastaan, että kaste toimitetaan Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen (Matt.28:19). Kasteveden määrästä ei ole mitään mainintaa.
Kasteveden tuli olla myös puhdasta (Hebr.10.22; Hes.36:25). (Apt.9:38-39): kastaja ja kastettava menivät veteen, kuitenkaan upottamisesta ei puhuta eikä mainita mitään.
Miksi Johannes kastoi Jordanissa missä oli paljon vettä?
Ei voida näyttää toteen, että Johannes olisi tarvinnut paljon vettä upottamista varten, sillä sellaista Raamattu ei kerro.
Rooman katakombista on löydetty kuva, mikä vahvistaa Jeesuksen kasteen tapahtuneen valelemalla.
Luterilainen kirkko ei ole tehnyt kasteen muodosta lakia, vaan pitää sitä ehdonvallan asiana.Juutalaisuudessa vain joki ja joen ranta olivat saasteettomia, siksi mentiin kastamaan joen rantaan ja astuttiin veteen. Missään ei todellakaan sanota, että olisi menty kokonaan veden alle. Jokeen voi astui nilkkojen syvyyteen ja vedestä voi nousta pois samasta syvyydestä. Joen rantaan meno siis riitti vaatimuksen kasteen paikan puhtaudesta juutalaisen käsityksen mukaan. Säilyneiden dokumenttien mukaan Jeesuksen kaste Jordanilla tapahtui juuri valelemalla vettä kastettavan ollessa kumartuneena eteenpäin.
Kasteita myös toimitettiin perhekunnittain ihmisten kodeissa, joissa mikään upottaminen ei edes voinut tulla kysymykseen.
Upotusvouhotuksen tarkoitus on osoittaa Luterilaisten kastekäytöntöä suorittaa lasten kastaminen vettä valelemalla vääräksi ja pyrkiä siten estämään lapsilta kristillinen kaste kokonaan. Siihen piru pyrkii. puhdas kirjoitti:
Juutalaisuudessa vain joki ja joen ranta olivat saasteettomia, siksi mentiin kastamaan joen rantaan ja astuttiin veteen. Missään ei todellakaan sanota, että olisi menty kokonaan veden alle. Jokeen voi astui nilkkojen syvyyteen ja vedestä voi nousta pois samasta syvyydestä. Joen rantaan meno siis riitti vaatimuksen kasteen paikan puhtaudesta juutalaisen käsityksen mukaan. Säilyneiden dokumenttien mukaan Jeesuksen kaste Jordanilla tapahtui juuri valelemalla vettä kastettavan ollessa kumartuneena eteenpäin.
Kasteita myös toimitettiin perhekunnittain ihmisten kodeissa, joissa mikään upottaminen ei edes voinut tulla kysymykseen.
Upotusvouhotuksen tarkoitus on osoittaa Luterilaisten kastekäytöntöä suorittaa lasten kastaminen vettä valelemalla vääräksi ja pyrkiä siten estämään lapsilta kristillinen kaste kokonaan. Siihen piru pyrkii.Itsekin aikoinani sain sellaista opetusta, että ainoa oikea kaste tapahtuu upottamalla.
Niin kauan oletinkin, kunnes huomasin, ettei perusteita tällaiselle väitteelle löydykkään itse Raamatusta.
Raamatussa ei siis ole mitään säädöstä kasteen muodosta ja veden määrästä siinä.
Raamattu kertoo siis, että kaste toimitetaan Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen.
Voisi ensiksi ottaa esimerkiksi apostoli Paavalin kasteen. Paavali (Saul) oli huoneessa, hän nousi ylös ja hänet kastettiin(Apt.9:17-18). Huomionarvoista on, että ennen ateriaa kastettiin, vaikka oli ollut syömättä ja juomatta kolme päivää (jae.9). Asianyhteyden mukaan Paavalia ei siis upotettu veteen, vaan pikemminkin valeltiin vedellä. (Tarkista Raamatustasi!).
Kun Jerusalemissa kastettiin ensimmäisenä helluntaina 3000 ihmistä, upottaminen olisi vaatinut suuria järjestelyjä. Seutu ja vuodenaika oli varsin kuiva. Pienissä altaissa ei olisi voitu kastaa kovin monta, koska veden tuli olla puhdasta (Hebr.10:22; Hes.36:25). Samoin olisi ollut suuri operaatio 3000 ihmisen upottaminen Betesdan lammikolla. On siis vankemmat perusteet 3000 hengen vihmomiskasteelle
Filippin vanginvartija, keskellä yönhetkeä, kastettiin ja kaikki omaiset (siis lapsetkin, jos niitä oli perheessä) kohta. Jos upottaminen olisi ainoa oikea kastetapa, tottahan Pyhä Henki olisi ilmoittanut, miten niin vaikeissa oloissa saatiin riittävästi vettä. Mahdollista on, että vanginvartija ja kaikki omaiset kastettiin samasta kaivosta nostetulla vedellä, millä pestiin Paavalin ja Silaan haavat. Kuitenkin Raamattu sivuuttaa kastetavan kuvaamisen vaieten.
Kun Jeesus ylösnousemuksensa jälkeen asetti kristillisen kasteen, hän ei puhunut veden määrästä mitään. Hän yksinkertaisesti vain sanoi, että pelastukseen kuuluu usko ja kaste; ”Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu” (Mark.16:16).
Edelleen: ” tehkää kaikista kansoista (“kaikkiin kansoihin” kuuluvat lapsetkin!) opetuslapsia kastaen heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen” (Matt.28:19).
Myöskään Jeesuksen opetus kasteesta ei puhu veden määrästä, vaan kasteen välttämättömyydestä: ”ellei ihminen synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan” (Joh.3:5).
Luther sanoo: ”Pelastusta ei saa aikaan vesi(määrä) ,vaan Jumalan sana, joka on vedessä ja veden kanssa”, (Ef.5:26).
On siis aivan yhdentekevää onko vettä kourallinen vai järvi: tämä on Raamatun opetus.
(Tietolähteenä käytetty mm. Markku Särelä, ”Lapsikaste on Raamatullinen”).
Mielelläni puhun kasteesta!- uskovainen,
Tapio522 kirjoitti:
Itsekin aikoinani sain sellaista opetusta, että ainoa oikea kaste tapahtuu upottamalla.
Niin kauan oletinkin, kunnes huomasin, ettei perusteita tällaiselle väitteelle löydykkään itse Raamatusta.
Raamatussa ei siis ole mitään säädöstä kasteen muodosta ja veden määrästä siinä.
Raamattu kertoo siis, että kaste toimitetaan Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen.
Voisi ensiksi ottaa esimerkiksi apostoli Paavalin kasteen. Paavali (Saul) oli huoneessa, hän nousi ylös ja hänet kastettiin(Apt.9:17-18). Huomionarvoista on, että ennen ateriaa kastettiin, vaikka oli ollut syömättä ja juomatta kolme päivää (jae.9). Asianyhteyden mukaan Paavalia ei siis upotettu veteen, vaan pikemminkin valeltiin vedellä. (Tarkista Raamatustasi!).
Kun Jerusalemissa kastettiin ensimmäisenä helluntaina 3000 ihmistä, upottaminen olisi vaatinut suuria järjestelyjä. Seutu ja vuodenaika oli varsin kuiva. Pienissä altaissa ei olisi voitu kastaa kovin monta, koska veden tuli olla puhdasta (Hebr.10:22; Hes.36:25). Samoin olisi ollut suuri operaatio 3000 ihmisen upottaminen Betesdan lammikolla. On siis vankemmat perusteet 3000 hengen vihmomiskasteelle
Filippin vanginvartija, keskellä yönhetkeä, kastettiin ja kaikki omaiset (siis lapsetkin, jos niitä oli perheessä) kohta. Jos upottaminen olisi ainoa oikea kastetapa, tottahan Pyhä Henki olisi ilmoittanut, miten niin vaikeissa oloissa saatiin riittävästi vettä. Mahdollista on, että vanginvartija ja kaikki omaiset kastettiin samasta kaivosta nostetulla vedellä, millä pestiin Paavalin ja Silaan haavat. Kuitenkin Raamattu sivuuttaa kastetavan kuvaamisen vaieten.
Kun Jeesus ylösnousemuksensa jälkeen asetti kristillisen kasteen, hän ei puhunut veden määrästä mitään. Hän yksinkertaisesti vain sanoi, että pelastukseen kuuluu usko ja kaste; ”Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu” (Mark.16:16).
Edelleen: ” tehkää kaikista kansoista (“kaikkiin kansoihin” kuuluvat lapsetkin!) opetuslapsia kastaen heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen” (Matt.28:19).
Myöskään Jeesuksen opetus kasteesta ei puhu veden määrästä, vaan kasteen välttämättömyydestä: ”ellei ihminen synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan” (Joh.3:5).
Luther sanoo: ”Pelastusta ei saa aikaan vesi(määrä) ,vaan Jumalan sana, joka on vedessä ja veden kanssa”, (Ef.5:26).
On siis aivan yhdentekevää onko vettä kourallinen vai järvi: tämä on Raamatun opetus.
(Tietolähteenä käytetty mm. Markku Särelä, ”Lapsikaste on Raamatullinen”).
Mielelläni puhun kasteesta!Veden määrä ei ole oleellinen asia kastetapahtumassa. Tärkeitä ovat Jumalan sana, vesi, veri ja Henki. Sanonta "paljon vettä" on myös hyvin suhteellinen. Se tarkoittaa aavikon ja erämaan ihmiselle eri asiaa kuin meille tuhansien järvien maan asukkaalle. Pieni vesitilkka voi niissä kuivissa oloissa tarkoittaa "paljon vettä".
Samoin usein helluntailaisten keksimä termi "kasteen hauta", jota sellaisenaan ei ole Raamatussa, luo mielikuvan maahan tai veteen hautaamisesta upottamalla? Jeesus kuitenkin haudattiin maan pinnan yläpuolella olleeseen uuteen kalliohautaan, jonne mahtui sisälle muitaitakin ihmisä ja enkeleitä. Joten Jeeskuksen hautaamistapaa ei voi käyttää perusteluna upottamistekniikalle kastamisessa, vaikka kastetta verrataan Jeesuksen kuolemaan, hautaamiseen ja ylösnousemukseen. Merkitys on hengellinen. Uudestikastajat siinäkin eksyttävät mielikuvilla epätietoisia ihmisiä ottamaan omia anabaptistisia uusintakasteitaan. Mereen upottamista käytettiin rikollisten rangaistustapana kuolemantuomion täytäntöönpanossa. Siksi Jeesus sanoo, että joka viettelee yhden Hänen sylissään olevan pienen sylilapsen, joka uskoo, sellaiselle viettelijälle olisi parempi, kun hänet olisi upotettu meren syvyyteen (Mark.9;36,42). - baptisma
lisäsit kirjoitti:
Kummasti vaan on Raamattusi erilainen kuin yleisessä käytössä oleva.
Sana bapditzoo tarkoittaa kaikenlaista vedellä koskettelua, ei suinkaan pelkkää upottamista, kuten yrität säveltää. Samaa sanaa käytettiin jopa Pilatuksen pestessä käsiään ja tynnyreiden pesemisestä.
Vanhimmat kastetta esittävät mosaiikkikuvat katakombeissa esittävät kastettavan olleen kumartuneena eteenpäin kun vettä valeltiin päähän...levittää väärää evankeliumia. Lapsikaste on peräisin babyloniasta.
- protestantti
baptisma kirjoitti:
..levittää väärää evankeliumia. Lapsikaste on peräisin babyloniasta.
"ei kannata...
baptisma
..levittää väärää evankeliumia. Lapsikaste on peräisi babyloniasta."
Tiedätkö sinä mistä aikuiskaste, tai uskovien kaste , jos niin haluat, on peräisin?
- lapsen uskoa
ennen kuin aikuisena ja sain sen jälkeen myös uskon kasteelle mennä ja sitä kautta helluntai seurakuntaan liittyä.JEESUS ON ARMOLLINEN.
- kasteessa
Jeesus tulee sanansa mukaan veden, veren ja Hengen kautta kasteessa. Vesi, veri ja Henki pitävät yhtä. Ja joka tunnustaa Jeesuksen ihmisten edessä, sen Jeesus tunnustaa Isänsä edessä. Mutta joka kieltää Jeesuksen ihmisten edessä, sen Jeesus kieltää Isänsä edessä.
- lapsen uskoa
kasteessa kirjoitti:
Jeesus tulee sanansa mukaan veden, veren ja Hengen kautta kasteessa. Vesi, veri ja Henki pitävät yhtä. Ja joka tunnustaa Jeesuksen ihmisten edessä, sen Jeesus tunnustaa Isänsä edessä. Mutta joka kieltää Jeesuksen ihmisten edessä, sen Jeesus kieltää Isänsä edessä.
vauvana Jeesusta lihaan tulleeksi .
SAIN USKON LAHJAN AIKUISENA. - 1.Joh.4:1-3
lapsen uskoa kirjoitti:
vauvana Jeesusta lihaan tulleeksi .
SAIN USKON LAHJAN AIKUISENA.Antikristuksen henki ei myöskään tunnusta Kristuksen Hengen lihaan tuloa vauvana. Mikä lihasta on syntynyt on liha. Teidän tulee syntyä vedestä ja Hengestä, sanoi Jeesus Nikodemukselle heti kohta oman kasteensa jälkeen.
- lapsen uskoa
1.Joh.4:1-3 kirjoitti:
Antikristuksen henki ei myöskään tunnusta Kristuksen Hengen lihaan tuloa vauvana. Mikä lihasta on syntynyt on liha. Teidän tulee syntyä vedestä ja Hengestä, sanoi Jeesus Nikodemukselle heti kohta oman kasteensa jälkeen.
vauvalle tartte selittää, kun taitaa olla sellanen sinullekin liian vaikea tehtävä ,kun vauvaa opetat raamatulla.
Eiköhän opetus kuulu aikaan jolloin opetus voidaan vastaan ottaa.
En ainakaan ole kuullut ,että vauvoille olisi ensin selväksi tehty kaste kysymys tai usko elävään Jumalaankaan. - pokstaavi
lapsen uskoa kirjoitti:
vauvalle tartte selittää, kun taitaa olla sellanen sinullekin liian vaikea tehtävä ,kun vauvaa opetat raamatulla.
Eiköhän opetus kuulu aikaan jolloin opetus voidaan vastaan ottaa.
En ainakaan ole kuullut ,että vauvoille olisi ensin selväksi tehty kaste kysymys tai usko elävään Jumalaankaan.Turha helluntailaisille on puhua lapsikasteen pätevyydestä. Eivät he voi opistaan luopua koska heidän uskonsa on rakennettu uskovien kasteen ja kielilläpuhumisen varaan. Ilman näitä pilareita heidän maailmansa romahtaa.
- lumpsis
pokstaavi kirjoitti:
Turha helluntailaisille on puhua lapsikasteen pätevyydestä. Eivät he voi opistaan luopua koska heidän uskonsa on rakennettu uskovien kasteen ja kielilläpuhumisen varaan. Ilman näitä pilareita heidän maailmansa romahtaa.
Älä anna väärää todistusta. Se ei ole Jumalan tahdon mukaista. Sallinet ja kestät tämän kehoituksen sanan. Toivon niin.
Ei helluntailaisten usko rakennu kasteen eikä armolahjojen varaan. Jeesuksen Kristuksen varaan se rakentuu. Hän on kulmakivi, jonka päälle oppi rakentuu mielestämme raamatullisin perustein.
Meidän maailmamme ei ole pokstaavien varassa siinä mielessä, että pitäisimme muotoa sisältöä tärkeämpänä. Siinä mielessä se on pokstaavien varassa, että pidämme Raamattua ainoana oikeana ohjenuorana sekä opissa että elämässä.
Käytännössä on siinäkin varaa petrata. Myönnetään.
Kunnioitamme toisten oikeutta toisenlaisiin käsityksiin, vaikka pidämme luonnollisesti omaa tulkintaamme oikeampana. Muutenhan muuttaismme käsitystämme.
Kyllä ainakin minulle saa puhua lapsikasteesta miten paljon lystää. Jaksan kuunnella eikä maailmani romahda eriäviin mielipiteisiin eikä arvosteluun.
Raamattu kuitenkin kehoittaa karttamaan tyhmiä ja taitamattomia väittelyjä, jotka synnyttävät riitoja. Ketään ne eivät rakenna. Niissä voivat sielun pilarit murskaantua ja jäljelle jää rikkoutuneita ihmissuhteita ja murheellista mieltä. - pokstaavi
lumpsis kirjoitti:
Älä anna väärää todistusta. Se ei ole Jumalan tahdon mukaista. Sallinet ja kestät tämän kehoituksen sanan. Toivon niin.
Ei helluntailaisten usko rakennu kasteen eikä armolahjojen varaan. Jeesuksen Kristuksen varaan se rakentuu. Hän on kulmakivi, jonka päälle oppi rakentuu mielestämme raamatullisin perustein.
Meidän maailmamme ei ole pokstaavien varassa siinä mielessä, että pitäisimme muotoa sisältöä tärkeämpänä. Siinä mielessä se on pokstaavien varassa, että pidämme Raamattua ainoana oikeana ohjenuorana sekä opissa että elämässä.
Käytännössä on siinäkin varaa petrata. Myönnetään.
Kunnioitamme toisten oikeutta toisenlaisiin käsityksiin, vaikka pidämme luonnollisesti omaa tulkintaamme oikeampana. Muutenhan muuttaismme käsitystämme.
Kyllä ainakin minulle saa puhua lapsikasteesta miten paljon lystää. Jaksan kuunnella eikä maailmani romahda eriäviin mielipiteisiin eikä arvosteluun.
Raamattu kuitenkin kehoittaa karttamaan tyhmiä ja taitamattomia väittelyjä, jotka synnyttävät riitoja. Ketään ne eivät rakenna. Niissä voivat sielun pilarit murskaantua ja jäljelle jää rikkoutuneita ihmissuhteita ja murheellista mieltä.Huomautuksesi oli asiallinen ja ymmärtääkseni sävyisyyden hengessä annettu. Näinhän meidän itsekunkin tulisi oikeasti toimiakin.
Sen verran kuitenkin puolustelen itseäni -vaikkakaan en viisauden enkä taidon mukaan - että lainaan suomalaista sananpartta: "niin metsä vastaa kuin sinne huutaa" ja meitä erilaisia "metsäänhuutajia" löytyy porukasta, kuin porukasta. lumpsis kirjoitti:
Älä anna väärää todistusta. Se ei ole Jumalan tahdon mukaista. Sallinet ja kestät tämän kehoituksen sanan. Toivon niin.
Ei helluntailaisten usko rakennu kasteen eikä armolahjojen varaan. Jeesuksen Kristuksen varaan se rakentuu. Hän on kulmakivi, jonka päälle oppi rakentuu mielestämme raamatullisin perustein.
Meidän maailmamme ei ole pokstaavien varassa siinä mielessä, että pitäisimme muotoa sisältöä tärkeämpänä. Siinä mielessä se on pokstaavien varassa, että pidämme Raamattua ainoana oikeana ohjenuorana sekä opissa että elämässä.
Käytännössä on siinäkin varaa petrata. Myönnetään.
Kunnioitamme toisten oikeutta toisenlaisiin käsityksiin, vaikka pidämme luonnollisesti omaa tulkintaamme oikeampana. Muutenhan muuttaismme käsitystämme.
Kyllä ainakin minulle saa puhua lapsikasteesta miten paljon lystää. Jaksan kuunnella eikä maailmani romahda eriäviin mielipiteisiin eikä arvosteluun.
Raamattu kuitenkin kehoittaa karttamaan tyhmiä ja taitamattomia väittelyjä, jotka synnyttävät riitoja. Ketään ne eivät rakenna. Niissä voivat sielun pilarit murskaantua ja jäljelle jää rikkoutuneita ihmissuhteita ja murheellista mieltä.Lumpsis, sanoit:"Ei helluntailaisten usko rakennu kasteen eikä armolahjojen varaan. Jeesuksen Kristuksen varaan se rakentuu".
Mikä mielestäsi on sitten Jeesuksen merkitys kasteessasi?
Onko kaste:
- ihmisen kuuliaisuuden (=ensimmäinen askel uskoontulon jälkeen)teko?
-vai Jumalan armoteko (=lahja)?
-Vai molempia?pokstaavi kirjoitti:
Turha helluntailaisille on puhua lapsikasteen pätevyydestä. Eivät he voi opistaan luopua koska heidän uskonsa on rakennettu uskovien kasteen ja kielilläpuhumisen varaan. Ilman näitä pilareita heidän maailmansa romahtaa.
Itse ainakin mielelläni puhun kasteen hengellisestä merkityksestä jokaiselle, joita nämä opinalkeet kiinnostavat.
---
Jo Vanhasta Testamentista löydämme esikuvat Uuden Liiton kasteelle ja esimerkit siitä, kenelle kaikille kaste kuuluu.
-KAIKKI saivat kasteen Moosekseen (1.Kor. 10:2)
Israel pelastettiin Egyptistä. Se oli saanut Jumalalta lahjoja, jotka olivat kristillisen kasteen ja ehtoollisen esikuvia (1. Kor. 10:1-4).
Punaisessa Meressä ja pilvenpatsaassa Israelin kansa kastettiin Moosekseen (j. 2) ts. lakiin perustuvaan vanhaan liittoon.
KAIKKI kastettiin, sekä aikuiset että lapset.
Jumalan kansaan kuuluminenhan oli lahja, ja alkukirkolle oli selvää, että se lahja kuului sekä lapsille että aikuisille.
Siksi alkukirkolle olikin selvää, että koko perhekuntia voitiin kastaa.
Juuri Vanhasta Testamentistä löytyvät kasteen esikuvat - Israelin kaste Punaisessa Meressä, että ympärileikkaus (Kol. 2:11-13)- osoittavat, kuinka luonnollisena asiana lapsikastetta pidettiin alkukirkossa.- lumpsis
Tapio522 kirjoitti:
Lumpsis, sanoit:"Ei helluntailaisten usko rakennu kasteen eikä armolahjojen varaan. Jeesuksen Kristuksen varaan se rakentuu".
Mikä mielestäsi on sitten Jeesuksen merkitys kasteessasi?
Onko kaste:
- ihmisen kuuliaisuuden (=ensimmäinen askel uskoontulon jälkeen)teko?
-vai Jumalan armoteko (=lahja)?
-Vai molempia?Minä otan kaiken Taivaallisen Isäni kädestä.
Armon uskoa Jeesukseen Vapahtajanani olen saanut Häneltä. Vaikka itse olen kasteelle mennyt olen ailti saanut kasteenkin Häneltä. Mitä minulla on, mitä en olisi Häneltä saanut. Kaikki on minulle lahjaa.
Jeesukselta kysyttiin "Mitä meidän pitää tekemän, että me Jumalan tekoja tekisimme?" Hän vastasi: "se on Jumalan teko, että te uskotte Häneen, jonka Hän on lähettänyt".
Kun siis uskokin on Jumalan teko, ei minulla ole mitään omassa itsessäni. Kuuliaisuus, joka perustuu uskolle, on siten ylhäältä tullutta lahjaa sekin.
Kaste ei ole minulle oma tekoni, vaan uskonkuuliaisuudessa olen sen vastaanottanut kuten kaiken muunkin Isältä Jumalalta Jeesuksen kautta ja Hänen ansiostaan saamani lahjat.
Selvisikö? :) - lumpsis
pokstaavi kirjoitti:
Huomautuksesi oli asiallinen ja ymmärtääkseni sävyisyyden hengessä annettu. Näinhän meidän itsekunkin tulisi oikeasti toimiakin.
Sen verran kuitenkin puolustelen itseäni -vaikkakaan en viisauden enkä taidon mukaan - että lainaan suomalaista sananpartta: "niin metsä vastaa kuin sinne huutaa" ja meitä erilaisia "metsäänhuutajia" löytyy porukasta, kuin porukasta.Olet ymmärtänyt oikein.
Eikä tarvitse puolustella. En ole tuomari. :)
Suomalainen sananlasku pätee varmasti yleisellä tasolla ja totta sekin, että meitä "metsäänhuutajia" riittää.
Entäpä, jos emme toimisikaan kaiun tavoin? Jospa emme antaisikaan aina "samalla mitalla" kuin meille annetaan, emme ainakaan lisäisi? Jospa jättäisimme asiamme Jumalan käsiin? Luottaisimme, että kyllä Hän sen tekee?
Uskon, että se on mahdollista.
- hellarityttö
Minut on kastettu tasan kerran, lapsena.
Tosin vasta sitten kun olin tullut uskoon. =)
Enkä mitätöi ollenkaan tätä alkuperäistä kastettani.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 226636
Jouluinen bonus VB:ltä 250 ilmaiskierrosta 0x kierrätys min 20e talletuksella
No nyt pätkähti! Ainutlaatuinen tarjous VB:ltä. 250 ilmaiskierrosta peliin Blue Fortune, 0x kierrätys ja minimitalletus04687- 613726
Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin2292948Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon342732Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella452516Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme262415- 401783
Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja731767- 251685