Nelikymppisenä vapaa

Anonyymi-ap

Mtä syitä vois olla, kun ihan hyvännäköinen, mukava nelikymppinen mies ei ole vielä oerustanut perhettä? Joitain parisuhteita ollut jotka purkautuneet muutamassa vuodessa. Mietityttää

153

1317

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei seiso kunnolla miehellä. Nainen ei kovin pitkään moista jaksa katsella ja jää perheet perustamatta.

      • Anonyymi

        Lol. Onneksi kaikki naiset ei ajattele noin :)
        N31


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lol. Onneksi kaikki naiset ei ajattele noin :)
        N31

        Olen nainen. Kyllähän se, että miehellä seisoo, on heteronaiselle aika oleellinen asia. Omalla miehellä, 60v. seisoo edelleen ihan kuin 30-vuotiaalla. Eikä tarvitse sinisiä pillereitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen nainen. Kyllähän se, että miehellä seisoo, on heteronaiselle aika oleellinen asia. Omalla miehellä, 60v. seisoo edelleen ihan kuin 30-vuotiaalla. Eikä tarvitse sinisiä pillereitä.

        Outo nainen, jolle se on oleellista. Valtaosa naisista ei saa orgasmia yhdynnässä, joten miehen seisomiset ovat heille varsin yhdentekeviä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen nainen. Kyllähän se, että miehellä seisoo, on heteronaiselle aika oleellinen asia. Omalla miehellä, 60v. seisoo edelleen ihan kuin 30-vuotiaalla. Eikä tarvitse sinisiä pillereitä.

        Tarkoitin kyllä tuolla lähinnä sitä, et jos jostain syystä tiedän et "x"-ikäinen mies ei oo ollut parisuhteessa, niin en mä ajattelisi ekana et kyseessä olis mikään seisomisongelma. Syitä nyt voi olla vaikka mitä.
        N31


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Outo nainen, jolle se on oleellista. Valtaosa naisista ei saa orgasmia yhdynnässä, joten miehen seisomiset ovat heille varsin yhdentekeviä.

        Kyllä suurin osa naisista nauttii yhdynnästä, sai siitä orgasmia tai ei. Bi- naiset voi olla eri asia. Jos ei ole yhdyntää, seksi on vähän kuin naisen kanssa. Ei huonompaa, mutta erilaista. Miksi luulet, että vanhemmat naiset usein suosivat nuoria miehiä? Suuseksin takiako? Siihen pystyvät vanhemmat miehet yhtä lailla.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olen nainen. Kyllähän se, että miehellä seisoo, on heteronaiselle aika oleellinen asia. Omalla miehellä, 60v. seisoo edelleen ihan kuin 30-vuotiaalla. Eikä tarvitse sinisiä pillereitä.

        Olet niin onnekas🥰


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä suurin osa naisista nauttii yhdynnästä, sai siitä orgasmia tai ei. Bi- naiset voi olla eri asia. Jos ei ole yhdyntää, seksi on vähän kuin naisen kanssa. Ei huonompaa, mutta erilaista. Miksi luulet, että vanhemmat naiset usein suosivat nuoria miehiä? Suuseksin takiako? Siihen pystyvät vanhemmat miehet yhtä lailla.

        sinun tuttavapiirissäsi voi olla noin. Mikään tutkimustieto ei kuitenkaan tue sitä, että naiset kaipaisivat erityisesti juuri yhdyntää.

        "Miksi luulet, että vanhemmat naiset usein suosivat nuoria miehiä?"

        Innokkuuden takia. Vanhoilta miehiltä katoaa libido.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Outo nainen, jolle se on oleellista. Valtaosa naisista ei saa orgasmia yhdynnässä, joten miehen seisomiset ovat heille varsin yhdentekeviä.

        Tumpeloita miehiä ei haluta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarkoitin kyllä tuolla lähinnä sitä, et jos jostain syystä tiedän et "x"-ikäinen mies ei oo ollut parisuhteessa, niin en mä ajattelisi ekana et kyseessä olis mikään seisomisongelma. Syitä nyt voi olla vaikka mitä.
        N31

        Psykologiset ja sosiaaliset ongelmat vaivaavat, jos mies lähenee keski-ikää eikä ole ollut kuin lyhyitä suhteita tai ei niitäkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Psykologiset ja sosiaaliset ongelmat vaivaavat, jos mies lähenee keski-ikää eikä ole ollut kuin lyhyitä suhteita tai ei niitäkään.

        Ei välttämättä. Toi on aika lyhytnäköinen vastaus aiheeseen. Tai, riippuu siitä miten sosiaalinen ongelma määritellään. Onhan se tavallaan sosiaalinen ongelma jos vaikka omassa elinpiirissä ei oo ollut niitä kumppaniehdokkaita, joiden kanssa sitä suhdetta voisi millään tavalla ajatella. Onhan niitä maaseudullakin paljon esim. poikamiehiä, joille ei vaan olosuhteiden vuoksi oo kumppania löytynyt.
        N31


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tumpeloita miehiä ei haluta.

        Kyllä. Hyvin harva nainen kokee juuri yhdynnän oleelliseksi. Hyvin harva nainen kaipaa lisää yhdyntää. Yhdyntä on erittäin paljon suuremmassa määrin miesten juttu ja hyvin monelle naiselle se "tarve" yhdyntään kumpuaa oletetusta miehen nautinnosta ja halusta, että mies nauttii.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei välttämättä. Toi on aika lyhytnäköinen vastaus aiheeseen. Tai, riippuu siitä miten sosiaalinen ongelma määritellään. Onhan se tavallaan sosiaalinen ongelma jos vaikka omassa elinpiirissä ei oo ollut niitä kumppaniehdokkaita, joiden kanssa sitä suhdetta voisi millään tavalla ajatella. Onhan niitä maaseudullakin paljon esim. poikamiehiä, joille ei vaan olosuhteiden vuoksi oo kumppania löytynyt.
        N31

        Olosuhteita ei voi syyttää omasta parisuhteettomuudesta. On selkeää kuin mikä, ettei maaseudulla yksinelävät poikamiehet houkuta naisia. Asiaa pahentaa jos miehellä on vanhat vanhempansa siinä tiluksilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lol. Onneksi kaikki naiset ei ajattele noin :)
        N31

        Toivottavasti ei. T. M37


    • Anonyymi

      Se oikea ei ole osunut kohdalle.

    • Anonyymi

      Varmasti aika monia syitä, jotka mahdollisia.

      Miksi tuossa kysymyksessä muuten on tuo vielä sana?
      Ja mitä tämä perhe-käsite sinulle tarkoittaa?

      -keinovaginamies-

    • Anonyymi

      Koukussa pelikoneisiin, urheilu, saunaillat ym.
      Ei kiinnosta naiset seurustelu tarkoituksessa.
      Oma vapaus tehdä mitä haluaa.

    • Ei vain ole löytynyt sopivaa kumppania

      Mies on kiinnostunut enemmän työstään ja/tai harrastuksistaan kuin parisuhteesta.

      Mies ei halua tylsää parisuhde-elämää, vaan haluaa vain vaihtelua ja jännitystä elämäänsä.

      Jokin niistä purkautuneista parisuhteesta on aiheuttanut hänelle trauman.

      Mies ajattelee, että kun kerran tai kaksi on epäonnistunut, ei voisi enää tulla onnistunutta parisuhdetta. Ei uskalla sitoutua eikä avata sydäntään. Pelkää vain haavoittuvansa taas.

      Mies on homo, hänen on ollut vaikea löytää sopivaa kumppania ja hän ei tahdo avoimesti kertoa seksuaalisesta suuntautumisestaan

      Miehellä on itsestään väärä mielikuva. Hän kokee olevansa liian ruma, liian köyhä tai muuten kakkosluokan kansalainen, vaikka sinun silmissäsi hän olisikin hyvän näköinen ja kiinnostava.

      Mies ei osaa päättää, koska hän odottaa markkinoille tulevia aina vaan parempia vaihtoehtoja

      Miehellä on jokin terveysongelma, mikä ei näy päälle, mutta mikä haittaa elämää ja kumppanin etsimistä.

      Mies haluaa vain seksiä useiden eri kumppanien kanssa, eikä halua sitoutua vain yhteen

      Jne. Jne.

    • Anonyymi

      Kuulostaa suht tavalliselta tarinalta. Tosi moni meis havahtuu vasta tuossa noin nelikymppisenä, että ai niin halusinkohan mä sitä perhettä. Siihen asti mies on vain elellyt ja bailannut ja suorastaan vältellyt sitä perheellistymistä. Hyvinkin eronnut ainakin kerran, koska nainen olisi halunnut jo lapsia. Hyvin tavallinen tarina nykysuomessa.

    • Näin 35-vuotiaana perheettömänä (sekä vapaaehtoisesti lapsettomana) naisena vastaan, että ehkä kyseinen mies ei edes halua hankkia lapsia? Ja hänelle perheeksi voi riittää pelkästään aviopuoliso? Sitäpaitsi, vapaaehtoisesti lapsettomien miesten on myös puolet hankalampaa löytää kumppani kuin lapsia haluavien miesten, joten sekin voi tosiaan olla iso painava syy pitkäaikaissinkkuuteen/ muutamaan parisuhteeseen. Itse naisena olen siinä tilanteessa, että mulla juurikin takana "vain" kaksi seurustelusuhdetta. Tosin mulla ne eivät ole kumpikaan kestäneet edes yhtä vuottakaan.

      • Anonyymi

        No ei mene hyvin sinullakaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No ei mene hyvin sinullakaan.

        Millä perusteella? Tällä hetkellä mä otan päivän kerrallaan ja keskityn laihduttamaan sen 30 kg minkä tarvitsee, sitten kun olen ihannepainoni saavuttanut saatan harkita deittisivustoille tai -sovelluksiin palaamista.

        Kirjautumaton palstalutka Kirjautumaton


      • "vapaaehtoisesti lapsettomien miesten on myös puolet hankalampaa löytää kumppani kuin lapsia haluavien miesten"

        Hahaha.


      • Anonyymi

        Tutkimukset kertoivat vastikään, että naiset haluavat lapsia vähemmän kuin miehet. Että sikäli ei ole oikein kohtaa tuo kertomasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tutkimukset kertoivat vastikään, että naiset haluavat lapsia vähemmän kuin miehet. Että sikäli ei ole oikein kohtaa tuo kertomasi.

        Feministin päiväuni, todellisuudessa en ole koskaan tavannut vauvakuumeista miestä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Feministin päiväuni, todellisuudessa en ole koskaan tavannut vauvakuumeista miestä.

        Minä taas olen tavannut, montakin. Olen tavannut enemmän vauvakuumeilevia miehiä kuin naisia. Ehkä sinä siis olet niitä miehiä, joille toiset miehet eivät uskalla tuollaista myöntää. Sä olet varmaan sellainen, jonka vittuilu ei ikinä loppuisi, jos saisit kuulla tuollaisesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Feministin päiväuni, todellisuudessa en ole koskaan tavannut vauvakuumeista miestä.

        Minä olen monta kertaa tavannut vauvakuumeisia miehiä, omani yksi heistä.

        Väitätkö siis että tilastot ovat tehty väärin?


    • Anonyymi

      Itse olen näin 50 plussana kuinka paljon hetero-oletetuissa ja ukkomiehissä on kaappihomoja. Haluavat siis harrastaa vähintään suuseksiä miesten kanssa.

      Muita syitä on tietysti vaikka kuinka paljon.

      • Kyllä ne homo- ja bi-seksuaalit edelleen ovat kuitenkin selkeä vähemmistö miehistä, ainakin tutkimusten mukaan. Eli väittämäsi ei koske enemmistöä miehistä.


      • Anonyymi

        Tuo nyt on tyypillinen feministinen pilkkakirves miehiä kohtaan. Toisessa hetkessä sitten esitetään niin sivistynyttä seksuaalisia suuntautumisia kohtaan.😅


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo nyt on tyypillinen feministinen pilkkakirves miehiä kohtaan. Toisessa hetkessä sitten esitetään niin sivistynyttä seksuaalisia suuntautumisia kohtaan.😅

        Voihan sitä silti olla homojen puolella, vaikkei niitä puolisoksi halua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voihan sitä silti olla homojen puolella, vaikkei niitä puolisoksi halua.

        Harvempi homojen puolella oleva käyttää homoutta muita pilkatakseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Harvempi homojen puolella oleva käyttää homoutta muita pilkatakseen.

        Jos ihminen on homoseksuaali ja pitää homouttaan salassa, niin hän on kaappihomo. Tuo ei ole pilkkasana. Samoin jos haluaa suuseksiä miesten kanssa, niin sen sanominen ei ole pilkkaamista. Te tämän nykyhetken mielensäpahoittajat olette kyllä ihme sakkia. Mitään ei teidän mielestänne saa sanoa, vaikka se olisi totta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos ihminen on homoseksuaali ja pitää homouttaan salassa, niin hän on kaappihomo. Tuo ei ole pilkkasana. Samoin jos haluaa suuseksiä miesten kanssa, niin sen sanominen ei ole pilkkaamista. Te tämän nykyhetken mielensäpahoittajat olette kyllä ihme sakkia. Mitään ei teidän mielestänne saa sanoa, vaikka se olisi totta.

        Varsinaisesti se ei ole pilkkaa, mutta se on jos yleistää kaikki sinkkumiehet homoiksi.
        Sehän sinun tarkoitus olikin eli pilkata mistä tahansa syystä sinkkuna olevia miehiä yleisesti kaappihomoiksi.
        Muistan, kun itse olin vielä sinkku parikymmentä vuotta sitten ja ujo lähestymään tyttöjä minua epäiltiin myös homoksi, vaikka todellisuus oli ujous lähestyä vastakkaista sukupuolta.
        Yhtälailla ne oli pilkalla tehtyjä väitteitä kuten sinunkin väittämäsi sinkkumiehistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Varsinaisesti se ei ole pilkkaa, mutta se on jos yleistää kaikki sinkkumiehet homoiksi.
        Sehän sinun tarkoitus olikin eli pilkata mistä tahansa syystä sinkkuna olevia miehiä yleisesti kaappihomoiksi.
        Muistan, kun itse olin vielä sinkku parikymmentä vuotta sitten ja ujo lähestymään tyttöjä minua epäiltiin myös homoksi, vaikka todellisuus oli ujous lähestyä vastakkaista sukupuolta.
        Yhtälailla ne oli pilkalla tehtyjä väitteitä kuten sinunkin väittämäsi sinkkumiehistä.

        Missän kohtaa ei ole "yleistetty kaikkia sinkkumiehiä homoiksi". Tuo on juuri tuollaista ammattimaisen mielensäpahoittajan jankutusta. Jokainen näkee, että mitään tuollaista ei ole kirjoitettu, mutta silti yksi on taas mielensä pahoittanut. Paljon, ei ole yhtäkuin kaikki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missän kohtaa ei ole "yleistetty kaikkia sinkkumiehiä homoiksi". Tuo on juuri tuollaista ammattimaisen mielensäpahoittajan jankutusta. Jokainen näkee, että mitään tuollaista ei ole kirjoitettu, mutta silti yksi on taas mielensä pahoittanut. Paljon, ei ole yhtäkuin kaikki.

        Sinä näet ei ole yhtäkuin kaikki. No kaikki taas tietää, että etenkin feministeillä on pakonomainen tarve dissata miehiä mikä hyvin näkyy tässäkin ketjussa. Pakko päästä sanomaan se viimeinen sana ja etenkin niin, että se mahdollisimman paljon loukkaisi miehiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä näet ei ole yhtäkuin kaikki. No kaikki taas tietää, että etenkin feministeillä on pakonomainen tarve dissata miehiä mikä hyvin näkyy tässäkin ketjussa. Pakko päästä sanomaan se viimeinen sana ja etenkin niin, että se mahdollisimman paljon loukkaisi miehiä.

        Sinäkään et ole kaikki. Me molemmat kuitenkin kuulumme siihen samaan ryhmään "kaikki". Missään kohtaa tässä ketjussa ei ole vieläkään näkyvillä tuollaista dissaamista, eikä varsinkaan väitettä, että kaikki sinkkumiehet olisivat yhtään mitään tiettyä ryhmää. Tuo kuvitelma on selvästi sinun omissa kuvitelmissasi ja tulkinnoissasi ja sinulle on jokin tarve saada nähdä asiat tuollaisia. Siitä kumpuaa tuo tarpeesi jankuttaa tuollaisia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinäkään et ole kaikki. Me molemmat kuitenkin kuulumme siihen samaan ryhmään "kaikki". Missään kohtaa tässä ketjussa ei ole vieläkään näkyvillä tuollaista dissaamista, eikä varsinkaan väitettä, että kaikki sinkkumiehet olisivat yhtään mitään tiettyä ryhmää. Tuo kuvitelma on selvästi sinun omissa kuvitelmissasi ja tulkinnoissasi ja sinulle on jokin tarve saada nähdä asiat tuollaisia. Siitä kumpuaa tuo tarpeesi jankuttaa tuollaisia.

        Ei, vaan sinulla on tarve päästä sanomaan viimeinen sana ja et omille toimillesi sokeana halua nähdä sitä totuutta mitä tässä sisimmältäsi toteutat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei, vaan sinulla on tarve päästä sanomaan viimeinen sana ja et omille toimillesi sokeana halua nähdä sitä totuutta mitä tässä sisimmältäsi toteutat.

        Se tarve näyttää olevan myös sinulla


    • Anonyymi

      Persoonallisuus- ja/ tai tapaproblematiikkaa. Iso 🚩

    • Kysy suoraan häneltä?

      Itellä hiukan sama tilanne, toki kilometrejä enemmän mittarissa ja jälleenmyyntiarvo sikäli(kin) aika heikko, mutta omalla kohdalla on yhtälailla selvää, että en ole perheihminen. Tai siis arvostan ja tietyllä tapaa rakastan perhekuvioita, mutta se ei valitettavasti ole minua varten 24/7/365. Tämä asia olisi ollut kiva ymmärtää jo parikymppisenä, mutta elämä ohjaa ihmistä omia reittejään miten huvittaa.

      • Itse asiassa juurikin noin. 👍 Mitäpä sitä suotta arvuuttelemaan, kun voisi kysyä suoraankin. 😀


      • Anonyymi

        Pöh, hitot mistään jälleenmyyntiarvoista! Sitäpaitsi monet yh:t vasta valittelee kun ajattelevat että deittielämä on mennyttä. Mut noin yleisesti, sehän just ihmisissä kiinnostaa, et ne eivät ole samasta puusta veistettyjä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Pöh, hitot mistään jälleenmyyntiarvoista! Sitäpaitsi monet yh:t vasta valittelee kun ajattelevat että deittielämä on mennyttä. Mut noin yleisesti, sehän just ihmisissä kiinnostaa, et ne eivät ole samasta puusta veistettyjä.

        Deittielämä loppuu, kun sen itse lopettaa, jos lopettaa, en näe että se oikein muuten loppuisi.

        Kyllä jotain markkina-arvoa täytyy olla, jos meinaa vähän veuhdata. Mutta joo, kauneus on katsojan silmissä, niin paha sitä itse on omin silmin mennsä peilistä käsin arvailemaan. Ja sinällään peiliin tuijottelu voi olla haitallista omalle itsetunnolle, parempi kun menee ylpeästi sellaisena kun sattuu olemaan.


      • Xena-183 kirjoitti:

        Itse asiassa juurikin noin. 👍 Mitäpä sitä suotta arvuuttelemaan, kun voisi kysyä suoraankin. 😀

        Niin, aina on se mahdollisuus tarjolla, että voi kysyä toiselta suoraan mikä mättää, mikset ole naimisissa, miksei sinulla on puolisoa, lapsia, punaista tupaa jne. 😂
        Tai sitten ollaan suomalaisia ja ihmetellään asiaa issekseen, mieluiten hyvin hiljaa ja rauhassa 😁


    • Anonyymi

      Ihmettelen missä ne kaikki romanttisten tarinoiden huumaparit on, aika tavisporukkaa olevan kautta linjan. Naisten tarkoitus kukkia hetken ja sitten ollaan verkkarit jalassa rattaat toisessa kädessä ja kännykkä toisessa. Ja mies on joku lastentarhan opettaja.

      Nykyään lapset voidaan tehdä laboratorissa, naisia ja miehiä ei tarvita mihinkään, vehkeet voi pudota *elkkariin ja ihmiset keskittyä olemaan naisia ja miehiä ... ehkä vaan ihmisiä.

    • Anonyymi

      Miksi perustaisi perheen? Ilo ja hyöty ei vastaa uhrauksia.

      • Anonyymi

        Ihan hyvä huomio, mutta uskallan väittää, että ajatuksesi on toiset 50-60 vee. Tuppaa ihmisillä muuttumaan ajatusmaailma vanhemmiten.
        Teininä ajattelee mustavalkoisesti, elää hetkessä, parikymppisenä miettii, mitä musta tulee isona, mutta muut jutut kivat jutut menee edelle, kolmikymppisenä ajattelee uraa ja rahaa, nelikymppisenä ihmettelee mihin aika katosi ja alkaa miettimään itseään toisella viisiin, kaverit on perheellisiä, viiskymppisenä saattaa jo sairastella, kuuskymppisenä miettii, mitä mä oon saanut aikaseksi ja elonaika käy vähiin..... Mihin helvettiin se elämä katosi??


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan hyvä huomio, mutta uskallan väittää, että ajatuksesi on toiset 50-60 vee. Tuppaa ihmisillä muuttumaan ajatusmaailma vanhemmiten.
        Teininä ajattelee mustavalkoisesti, elää hetkessä, parikymppisenä miettii, mitä musta tulee isona, mutta muut jutut kivat jutut menee edelle, kolmikymppisenä ajattelee uraa ja rahaa, nelikymppisenä ihmettelee mihin aika katosi ja alkaa miettimään itseään toisella viisiin, kaverit on perheellisiä, viiskymppisenä saattaa jo sairastella, kuuskymppisenä miettii, mitä mä oon saanut aikaseksi ja elonaika käy vähiin..... Mihin helvettiin se elämä katosi??

        Ei, vaan ajatus vaan vahvistuu vanhemmiten, jos kyseessä on oma valinta. On paljon vapaampi tekemään omia ratkaisuja ja taloudellisesti varakkaampi.
        On tietysti niitäkin, jotka eivät ole kenellekään kelvanneet ja ovat syrjäytyneet, he ovat varmasti onnettomia ja katkeria. Toki heissäkin voi olla niitä, jotka ovat löytäneet jonkinlaisen sielunrauhan ja onnellisuuden.

        Useimmat perheen perustaneet ovat eronneet 50 - 65 vuotiaina ja maksavat nyt omakotitaloa toiseen kertaan, kun sille toiselle piti maksaa puolet erossa. Se toinenkin yhteisestä kodista lähtenyt on veloissa hamaan tulevaisuuteen asti, lasten tulevaisuus, terveys, huumeet, talous yms. aiheuttaa huolia. Ei se helppoa ole, henkisesti usein hyvin rasittavaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei, vaan ajatus vaan vahvistuu vanhemmiten, jos kyseessä on oma valinta. On paljon vapaampi tekemään omia ratkaisuja ja taloudellisesti varakkaampi.
        On tietysti niitäkin, jotka eivät ole kenellekään kelvanneet ja ovat syrjäytyneet, he ovat varmasti onnettomia ja katkeria. Toki heissäkin voi olla niitä, jotka ovat löytäneet jonkinlaisen sielunrauhan ja onnellisuuden.

        Useimmat perheen perustaneet ovat eronneet 50 - 65 vuotiaina ja maksavat nyt omakotitaloa toiseen kertaan, kun sille toiselle piti maksaa puolet erossa. Se toinenkin yhteisestä kodista lähtenyt on veloissa hamaan tulevaisuuteen asti, lasten tulevaisuus, terveys, huumeet, talous yms. aiheuttaa huolia. Ei se helppoa ole, henkisesti usein hyvin rasittavaa.

        Onpa synkeästi ajateltu. Itse olen eronnut ajat sitten, ei onneksi ollut omakotitaloa riesana, mutta tasinkoa maksoin exälleni. Kumpikaan emme jääneet velkoihin. Lapsetkin ovat opiskelleet, saaneet ammatin, vähemmän huolta kuin koskaan.


    • Skitso ukko...🤣

      Korkeintaan joku passiiviagressiivinen aikapommi... pääsis otsikoihin kyllä, mutta uhrina. 😄

      Wuhuu...mikä saalis. 😄

    • Anonyymi

      Ei Suomessa mitään kannata tehdä. (Björn Wahlroos Sanna Ukkolan haastattelussa)
      Olen samaa mieltä. Suomen lorut ovat loppu. Surkimusten kansakunta joka jakaa vain kurjuutta.
      Suomeen ei missään tapauksessa kannata tehdä lapsia enää tällaista idiotismia katselemaan, kuin miten Suomea on johdettu.
      Onnekseni en tavannut ketään jonka kanssa olisi vahingossa tullut tehtyä vielä lapsia, ja päädytty perheeksi tällaisessa persläpi maassa.

      • Anonyymi

        joo! suoli on sairas korruptiokylä jonka "tietyt tahot" pilanneet


    • Anonyymi

      Turha arvailla sellaisia monilla on näin nykyään onko liian hyvin asiat?

    • Anonyymi

      Tuohon ei voi tietää vastausta kukaan muu kuin hän ainoa ongelma sulla on selvittää onko hän rehellinen jos ei ni siinä kohti si tiedustella sieltä mistä hän on kotoisin

    • Anonyymi

      Oletko sitten niin mukava, kun väität?

    • Anonyymi

      Miksi hänen pitäisi olla suhteessa? Huvittaa kuinka miehiä vihaavat feministit täällä mielellään pilkkaa miehiä heidän sinkkuudestaan kaikki mahd syyt niihin etsien, mutta jos sama kysymys olisi toisinpäin alkaisi senpäiväinen selitys "nainen ei tarvi miestä mihinkään, ei halua nykyään lapsia, haluaa olla vapaa, tienaa omat rahat, ei halua sitoutua ja sitoa näin kivirekeä jalkaansa" jne.
      Miksi ne samat vastaukset ei sitten sopisi tuon sinkkumiehenkin kuvaukseen?😅

      • Anonyymi

        Huvittavaa miten sarjaloukkaantujat kokevat nykyään asillisesti esitetyt kysymyksetkin pilkaksi. Aloittajan tekstissä ei ollut mitään pilkkaavaa, eikä siinä edes esitetty yhtään olettamaa. Onko kysyminen nykyään luvatonta? Onko parempi olla kysymättä ja todeta, että "minulla on hieman outo tunne tästä, mutta kysyä ei saa, joten en edes yritä"?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huvittavaa miten sarjaloukkaantujat kokevat nykyään asillisesti esitetyt kysymyksetkin pilkaksi. Aloittajan tekstissä ei ollut mitään pilkkaavaa, eikä siinä edes esitetty yhtään olettamaa. Onko kysyminen nykyään luvatonta? Onko parempi olla kysymättä ja todeta, että "minulla on hieman outo tunne tästä, mutta kysyä ei saa, joten en edes yritä"?

        Lähinnä se kun täällä on jatkuvasti haukuttu sinkkumiehiä ja ylistetty sinkkunaisia, niin eikö ne samat vastaukset sitten kävisi myös siihen miksi mies haluaa olla sinkku.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lähinnä se kun täällä on jatkuvasti haukuttu sinkkumiehiä ja ylistetty sinkkunaisia, niin eikö ne samat vastaukset sitten kävisi myös siihen miksi mies haluaa olla sinkku.

        Missä kohtaa aloituksessa tai edes koko ketjussa on tuollaista näkynyt? Tässä ketjussa ei ole ainoaakaan tuollaista viestiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missä kohtaa aloituksessa tai edes koko ketjussa on tuollaista näkynyt? Tässä ketjussa ei ole ainoaakaan tuollaista viestiä.

        Ei tietenkään mielestäsi, mutta kommenttisi olisi täysin toinen jos aloituksessa olisi väitetty sinkkunaiset yleisesti lesboiksi. Vähintään sovinismi syytökset olisi heti lennelleet.
        Tiedät sen itsekin kuinka sinkut palstalla haukutaan heti kun mahdollisuus on miehet. Tai no muutama telaketjufemakkohan tätä tekee millä leimaa sitten yleisesti vähän jokaisen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tietenkään mielestäsi, mutta kommenttisi olisi täysin toinen jos aloituksessa olisi väitetty sinkkunaiset yleisesti lesboiksi. Vähintään sovinismi syytökset olisi heti lennelleet.
        Tiedät sen itsekin kuinka sinkut palstalla haukutaan heti kun mahdollisuus on miehet. Tai no muutama telaketjufemakkohan tätä tekee millä leimaa sitten yleisesti vähän jokaisen.

        Ei olisi. Kyllähän se on ihan totta, että hyvin moni on jossain määrin bi, vaikka itseään heterona pitäisikin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei olisi. Kyllähän se on ihan totta, että hyvin moni on jossain määrin bi, vaikka itseään heterona pitäisikin.

        Se mikä sinä olet ei ole yhtäkuin kaikki muutkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se mikä sinä olet ei ole yhtäkuin kaikki muutkin.

        Nimenomaan valtaosa on. Itse en ole, ainakaan vielä, onnistunut löytämään itsestäni mitään kiinnostusta samaan sukupuoleen. Toisaalta enpä mä mitenkään sen ekstrememmeissä tilanteissa ja olosuhteissa ole ollutkaan.


    • Anonyymi

      Itse olen 39v mies ja jo 20v onnellisesti parisuhteessa. (Jaa miksi sitten olen sinkut-palstalla? Hyvä kysymys!) Jäkikasvua ei ole, koska kumpikaan ei halua lapsia.

      • Vauh. Minäkin 39v, 20vuotta parisuhteessa( kohta 21vuotta)ja 9lasta yhteistä.


      • valtakunta kirjoitti:

        Vauh. Minäkin 39v, 20vuotta parisuhteessa( kohta 21vuotta)ja 9lasta yhteistä.

        Mutta olen nainen.👩🏻


      • Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

        Vauh. Minäkin 39v, 20vuotta parisuhteessa( kohta 21vuotta)ja 9lasta yhteistä.

        No onhan tuossa jo ihan kelpo porukka saatu aikaiseksi!


    • Ihmiset ketkä herättävät mielenkiintoni ovat todella harvassa. Enkä halua olla vääränlaisen ihmisen kanssa, siitä ei tulisi mitään pitkällä tähtäimellä.

    • Anonyymi

      Kaikki ei halua lapsia/perhettä.

      Terv. lapseton 40+ nainen

    • Perheiden muodostaminen ei ole mikään perusarvo. Taannoin, kun ehkäisymenetelmiä ei ollut, perheitä perustui (lapsia syntyi) himon voimalla koska ihmisillä on seksuaalinen vietti.

      • Anonyymi

        oli seksuaalinen vietti.


      • Anonyymi kirjoitti:

        oli seksuaalinen vietti.

        Toi oli hyvä huomio. Kun kännykät ja tietokoneet tukahduttaa nykyään kaikki vietit. Ne ovat kaikkein tehokkaimpia ehkäisyvälineitä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        oli seksuaalinen vietti.

        On, oli, ja aina on ollut, siitä alkaen kun ensimmäinen seksuaalisesti lisääntyvä laji on muodostunut/ilmestynyt.

        Nykyisin rakkauden valmistamisen haittavaikutus (lapsien muodostuminen) voidaan niin haluttaessa helposti estää. Joten perheitä ei muodostu niin paljon kun ennen.


      • JeroP kirjoitti:

        Toi oli hyvä huomio. Kun kännykät ja tietokoneet tukahduttaa nykyään kaikki vietit. Ne ovat kaikkein tehokkaimpia ehkäisyvälineitä.

        Mitäh eli olet tukahtanut itsesi. Tuhkat uunissa eikä liekki pala tai roihua?


      • Anonyymi
        JeroP kirjoitti:

        Toi oli hyvä huomio. Kun kännykät ja tietokoneet tukahduttaa nykyään kaikki vietit. Ne ovat kaikkein tehokkaimpia ehkäisyvälineitä.

        Tuo on ihan totta. Tosin nykyään on alettu enemmän arvostamaan kännykätöntä/koneetonta aikaa ja ihmiset jopa tapailevat toisiaan enemmän.


    • Anonyymi

      Ainut selitys lienee se että on objektiseksuaalinen tarkoittaa seksuaalisuuden muotoa, jossa ihminen rakastuu esineeseen. En keksi muuta selitystä.

      • Anonyymi

        Feministi taas selittelee.😅 Niin mieshän ei voi olla mistään muusta syystä sinkku ellei hän ole seksuaalisesti saati muutoin häiriintynyt.🙄


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Feministi taas selittelee.😅 Niin mieshän ei voi olla mistään muusta syystä sinkku ellei hän ole seksuaalisesti saati muutoin häiriintynyt.🙄

        En ole feministi. Voi toki olla. Muttei terve mies.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole feministi. Voi toki olla. Muttei terve mies.

        Toki toki niin taas😅


    • Anonyymi

      Pirttihullun piirteitä?

    • Anonyymi

      Jospa naiset edes vähän laskisivat vaatimustasoaan, voisi se pariutuminenkin onnistua. Mies kyllä pääsee ja "saa" olla parisuhteessa, kunhan maksaa kaiken ja alistuu naisen pettämisiin : " Mitä sitten että petin taas, tuossa on ovi jos ei parisuhde kiinnosta..."
      Kaikki miehet eivät ole tuollaiseen valmiita, varsinkaan "Hinnalla millä hyvänsä"
      Kannattaa tosiaan olla "ihmeissään" kun 40-vuotias mies vapaana kuljeskelee.

      • Anonyymi

        Todella epärealistinen kuvaus naisista ja miehistä. En ole ikinä tavannut tuollaisia, ja ikää on jo 50.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Todella epärealistinen kuvaus naisista ja miehistä. En ole ikinä tavannut tuollaisia, ja ikää on jo 50.

        Älä nyt. Jos ihminen aidosti kokee yllä kuvatulla tavalla, niin ei ole mikään ihme, että kuljeskelee vapaana. 😀


      • Anonyymi

        😂 Jos miehet katselisivat muitakin kuin mallinmitoissa olevia naisia, niin voisi se pariutuminenkin onnistua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Todella epärealistinen kuvaus naisista ja miehistä. En ole ikinä tavannut tuollaisia, ja ikää on jo 50.

        Hyvä että sinulla ei ole kokemuksia 5/10 tai alemmista miehistä, vaikka oletkin jo 50.


      • Anonyymi kirjoitti:

        😂 Jos miehet katselisivat muitakin kuin mallinmitoissa olevia naisia, niin voisi se pariutuminenkin onnistua.

        Rumilukset eivät herätä halua. Miehen katsetta ohjaa geneettisesti koodattu seksuaalinen parinvalinta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        😂 Jos miehet katselisivat muitakin kuin mallinmitoissa olevia naisia, niin voisi se pariutuminenkin onnistua.

        Miksi katsoisivat ? Itsetuntokin pysyy parempana, mallinaiselta pakit saatuaan mies voi vielä selitellä itselleen olevansa edes jonkin/jonkun arvoinen, kun saa pakit rumilukselta ei ole enää mitään seliteltävää, ei itselle, eikä muille...


      • Anonyymi

        Tuo ei ole realismia ollenkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi katsoisivat ? Itsetuntokin pysyy parempana, mallinaiselta pakit saatuaan mies voi vielä selitellä itselleen olevansa edes jonkin/jonkun arvoinen, kun saa pakit rumilukselta ei ole enää mitään seliteltävää, ei itselle, eikä muille...

        Miehet katsovat ja ovat parisuhteessakin muiden kuin mallinaisten kanssa.


    • Anonyymi

      Mies ei ole riippuvainen ajatuksesta, että kaikkien pitää perustaa perhe. Elämässä on muutakin kiinnostavaa kuin lasten hankkiminen. Jokainen vapaa ihminen (aah!) vapaassa maassa on oikeutettu toimimaan omien mieltymysten mukaan.

      Sanottu ei tarkoita, että mies ei vielä hankkisi jonkun naisen kanssa lapsia. Lasten hankinta ei ole kuitenkaan pakkomielle, vaan elämän voi elää onnellisena ihan ilman perhettä.

      Tällaisia syitä itselläni. Useat naiset ovat kanssani lapsia halunneet, mutta he eivät ole täyttäneet vaadittavia kriteereitä edellä mainittujen syiden ohessa. Herrasmiehenä en julkisesti aio kertoa mainittujen naisten puutteista.

      • Täsmälleen. Menstruaattoreilla sen sijaan on vauvakuume, viimeistään muutamia vuosia ennen vaihdevuosiensa alkua.

        Menstruaattorit eivät vaan kykene ymmärtämään että mies ei ajatelle siten kuin munasarjakas tuntee, mies ajattelee järjellä.


      • Anonyymi
        Reisisti kirjoitti:

        Täsmälleen. Menstruaattoreilla sen sijaan on vauvakuume, viimeistään muutamia vuosia ennen vaihdevuosiensa alkua.

        Menstruaattorit eivät vaan kykene ymmärtämään että mies ei ajatelle siten kuin munasarjakas tuntee, mies ajattelee järjellä.

        Minä olen tavannut vain vaiuvakuumeilevia miehiä. En ole vielä koskaan törmännyt yhteenkään vauvakuumeiseen naiseen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minä olen tavannut vain vaiuvakuumeilevia miehiä. En ole vielä koskaan törmännyt yhteenkään vauvakuumeiseen naiseen.

        Tämä äärimmäisen hyvin tunnettu biologinen kello (vauvakuume) on ainoastaan munasarjakkailla.


      • Anonyymi
        Reisisti kirjoitti:

        Tämä äärimmäisen hyvin tunnettu biologinen kello (vauvakuume) on ainoastaan munasarjakkailla.

        Miesten vauvakuumeilu on myös äärimmäisen hyvin tunnettu. Tosin ehkä sinä miehenä et ole siihen törmännyt. Miehet eivät varmaan uskalla sulle noita tuntojaan tunnustaa. Se puskee miehilläkin esiin usein siinä 35-40 vuotiaana. Parisuhteissa, joissa on lapsi, on myös varsin yleistä, että mies alkaa haaveilla siitä toisesta ja suostutella siihen toiseen tai vielä yhteen lapseen jne. Tuollaisia miehiä on aivan julmetun paljon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä olen tavannut vain vaiuvakuumeilevia miehiä. En ole vielä koskaan törmännyt yhteenkään vauvakuumeiseen naiseen.

        Sama kokemus mulla. Olen joutunut parikin kertaa treffeille vauvakuumeisen miehen kanssa ja näin vela-naiselle se on melko veemäinen kokemus. Nykyään yritän aina saada selville mitä mies parisuhteelta haluaa hyvin aikaisessa vaiheessa, eli oikein ylimainostan, että minä todellakaan en halua lapsia.

        Tuttavapiirissäni on myös tavallista tuo, että juuri mies on halunnut lisää lapsia. Nainen olisi halunnut sen yhden jälkeen keskittyä töihin ja uraan ja mies hinkuu lisää lapsia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miesten vauvakuumeilu on myös äärimmäisen hyvin tunnettu. Tosin ehkä sinä miehenä et ole siihen törmännyt. Miehet eivät varmaan uskalla sulle noita tuntojaan tunnustaa. Se puskee miehilläkin esiin usein siinä 35-40 vuotiaana. Parisuhteissa, joissa on lapsi, on myös varsin yleistä, että mies alkaa haaveilla siitä toisesta ja suostutella siihen toiseen tai vielä yhteen lapseen jne. Tuollaisia miehiä on aivan julmetun paljon.

        Se voi olla, että miehet eivät vieläkään oikein kehtaa tätä puolta toisilleen kertoa, mutta kyllä naiset ovat tuon tienneet iät ja ajat.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miesten vauvakuumeilu on myös äärimmäisen hyvin tunnettu. Tosin ehkä sinä miehenä et ole siihen törmännyt. Miehet eivät varmaan uskalla sulle noita tuntojaan tunnustaa. Se puskee miehilläkin esiin usein siinä 35-40 vuotiaana. Parisuhteissa, joissa on lapsi, on myös varsin yleistä, että mies alkaa haaveilla siitä toisesta ja suostutella siihen toiseen tai vielä yhteen lapseen jne. Tuollaisia miehiä on aivan julmetun paljon.

        Mulla oli se vauvakuume siinä 20 ikävuoden vaiheilla. Mutta sitten ajoin sen isyysohjelman läpi sukulaislapsen kanssa. Ei tarvinnu enää omia tehdä ja eikä säätää niiden mutkikkaiden parisuhdeasioiden kanssa. Mun opiskelukaveri teki kaks muksua siinä 4 vuoden inssikoulutuksen aikana ja se selvis helpommalla kuin monet, jotka sen työaikaan teki.


      • Anonyymi
        JeroP kirjoitti:

        Mulla oli se vauvakuume siinä 20 ikävuoden vaiheilla. Mutta sitten ajoin sen isyysohjelman läpi sukulaislapsen kanssa. Ei tarvinnu enää omia tehdä ja eikä säätää niiden mutkikkaiden parisuhdeasioiden kanssa. Mun opiskelukaveri teki kaks muksua siinä 4 vuoden inssikoulutuksen aikana ja se selvis helpommalla kuin monet, jotka sen työaikaan teki.

        Kyllä mäkin on olen törmännyt myös miehiin, jotka ovat nuorempina vauvakuumeilleet, mutta sitten kun ei omia ole tullut on siirrytty muihin juttuihin. Pakkohan sen silloin mennäkin juuri noin. Ei kukaan kestäisi vuosikausien ja vuosikymmenien kuumeilua, ajatukset on suunnattava muualle.

        Noin yleisesti tuo lisääntymistrve kuitenkin iskee useimmille hieman myöhemmin. Onhan tuo miesten mielestä paras aika perheen perustamiselle kyselyiden mukaan vasta 34 vuotta ja tuo on koko ajan tasaisesti noussut tuo ikä. Ihmisen "nuoruus" on venynyt. 😀

        Mitä tuohon helpommalla selviämiseen tulee, niin se on kauhean yksilöllistä miten ihmiset tuon kokevat. Oma kokemukseni on, että vähän vanhempana pääsee helpommalla, mutta tiedän myös ihmisiä, jotka ovat kokeneet toisin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä mäkin on olen törmännyt myös miehiin, jotka ovat nuorempina vauvakuumeilleet, mutta sitten kun ei omia ole tullut on siirrytty muihin juttuihin. Pakkohan sen silloin mennäkin juuri noin. Ei kukaan kestäisi vuosikausien ja vuosikymmenien kuumeilua, ajatukset on suunnattava muualle.

        Noin yleisesti tuo lisääntymistrve kuitenkin iskee useimmille hieman myöhemmin. Onhan tuo miesten mielestä paras aika perheen perustamiselle kyselyiden mukaan vasta 34 vuotta ja tuo on koko ajan tasaisesti noussut tuo ikä. Ihmisen "nuoruus" on venynyt. 😀

        Mitä tuohon helpommalla selviämiseen tulee, niin se on kauhean yksilöllistä miten ihmiset tuon kokevat. Oma kokemukseni on, että vähän vanhempana pääsee helpommalla, mutta tiedän myös ihmisiä, jotka ovat kokeneet toisin.

        Aattelin sitä, että jos vauva vaikka yöllä itkee, niin opiskelija voi nukkua pitempään, ellei sitten ole joku tentti. Kun taas töissä pitää jo seitsemältä seisoo asennossa pomon edessä. Tietenkään opiskeluaikana ei oo varaa osallistua lasten kilpavarusteluun. Mutta onko siinä mitään mieltä, että pitää ostaa kalliit vaunu ja paremmat kun naapurilla. Kun se lapsenhan siinä pääasia pitää olla.

        Itellä tosiaan mielenkiinto siirty lapsen hankinnasta muihin hommiin, mutta silleen pidin vaihtoehdolle ovee auki, oli jopa lasten huonekin. Mutta en enää aktiivisesti sitä vaihtoehtoo enää ajanut. ja olihan se hienoo sitten kun lopullisen luopumisen päätti, kun yhtäkkiä olikin kauheesti rahaa käytettävissä.


      • Anonyymi
        JeroP kirjoitti:

        Aattelin sitä, että jos vauva vaikka yöllä itkee, niin opiskelija voi nukkua pitempään, ellei sitten ole joku tentti. Kun taas töissä pitää jo seitsemältä seisoo asennossa pomon edessä. Tietenkään opiskeluaikana ei oo varaa osallistua lasten kilpavarusteluun. Mutta onko siinä mitään mieltä, että pitää ostaa kalliit vaunu ja paremmat kun naapurilla. Kun se lapsenhan siinä pääasia pitää olla.

        Itellä tosiaan mielenkiinto siirty lapsen hankinnasta muihin hommiin, mutta silleen pidin vaihtoehdolle ovee auki, oli jopa lasten huonekin. Mutta en enää aktiivisesti sitä vaihtoehtoo enää ajanut. ja olihan se hienoo sitten kun lopullisen luopumisen päätti, kun yhtäkkiä olikin kauheesti rahaa käytettävissä.

        Kuten totesin, niin ihmiset ovat noissa tosi yksilöllisiä. Toisilla unenpuute on maailmanloppu ja toisilla taas ei. Toiset pitävät sitä maailmanloppuna nuorempina ja toiset vanhempina. Itselleni.

        Usein nuoret ovat paljon sortuvaisempia tuohon kilpavarusteluun ja vertailuun ja siksi heille tuo on usein paljon suurempi juttu. Vanhempana on varaa, mutta ei enää tarvetta esittää kilpavarustella. Osalla ihmisistä tietenkin myös toisinpäin, mutta tosiaan me ollaan niin kovin yksilöllisiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuten totesin, niin ihmiset ovat noissa tosi yksilöllisiä. Toisilla unenpuute on maailmanloppu ja toisilla taas ei. Toiset pitävät sitä maailmanloppuna nuorempina ja toiset vanhempina. Itselleni.

        Usein nuoret ovat paljon sortuvaisempia tuohon kilpavarusteluun ja vertailuun ja siksi heille tuo on usein paljon suurempi juttu. Vanhempana on varaa, mutta ei enää tarvetta esittää kilpavarustella. Osalla ihmisistä tietenkin myös toisinpäin, mutta tosiaan me ollaan niin kovin yksilöllisiä.

        Ai niin mä jätin ton lauseen kirjottamatta loppuun. Siis ... "itselleni unenpuute olis ollut maailmaloppu nuorena."


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ai niin mä jätin ton lauseen kirjottamatta loppuun. Siis ... "itselleni unenpuute olis ollut maailmaloppu nuorena."

        Mä oon joutunu ton unen puutteen kanssa aina taisteleen, kun oon iltavirkku. Tosin yhdessä vaiheessa esitin aamuvirkkua, kun se on niin hyve meidän yhteiskunnassa. mutta nyt viiskymppiset lähestyy, niin annan periksi ja sanoinkin jo että oikeesti herään vasta ensimmäisellä kahvitunnilla. Ja oikeestaan painan päivän hommat vasta iltapäivällä. Tosi uuvuttava järjestely, mutta kun on sinkku niin sitä voi sitten itsekseen palautella.


      • Anonyymi
        JeroP kirjoitti:

        Mä oon joutunu ton unen puutteen kanssa aina taisteleen, kun oon iltavirkku. Tosin yhdessä vaiheessa esitin aamuvirkkua, kun se on niin hyve meidän yhteiskunnassa. mutta nyt viiskymppiset lähestyy, niin annan periksi ja sanoinkin jo että oikeesti herään vasta ensimmäisellä kahvitunnilla. Ja oikeestaan painan päivän hommat vasta iltapäivällä. Tosi uuvuttava järjestely, mutta kun on sinkku niin sitä voi sitten itsekseen palautella.

        Sama. Mä olen aina ollut illanvirkku ja parhimmillani yöaikaan. Varsinkin opiskeluaikoina se oli iso ongelma ja mä en olisi millään jaksanut sitä rytmiä mikä muulla maailmalla on. Siinä jossain 30-35 välillä tilanne muuttu silleen, että mä siedän univajetta paljon paremmin. Nykyään ei ole mikään iso ongelma vetää seuraava päivä parin tunnin yöunilla. Ei se tietenkään terveydelle hyvä ole, mutta oloni on ihan ok.


      • Anonyymi
        JeroP kirjoitti:

        Aattelin sitä, että jos vauva vaikka yöllä itkee, niin opiskelija voi nukkua pitempään, ellei sitten ole joku tentti. Kun taas töissä pitää jo seitsemältä seisoo asennossa pomon edessä. Tietenkään opiskeluaikana ei oo varaa osallistua lasten kilpavarusteluun. Mutta onko siinä mitään mieltä, että pitää ostaa kalliit vaunu ja paremmat kun naapurilla. Kun se lapsenhan siinä pääasia pitää olla.

        Itellä tosiaan mielenkiinto siirty lapsen hankinnasta muihin hommiin, mutta silleen pidin vaihtoehdolle ovee auki, oli jopa lasten huonekin. Mutta en enää aktiivisesti sitä vaihtoehtoo enää ajanut. ja olihan se hienoo sitten kun lopullisen luopumisen päätti, kun yhtäkkiä olikin kauheesti rahaa käytettävissä.

        Olet kyllä tosi herttainen, kun olet säästänytkin lapsen varalta ja oma huone lapselle.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olet kyllä tosi herttainen, kun olet säästänytkin lapsen varalta ja oma huone lapselle.

        Se jäi sitten toteutumatta, mutta huumori on aina hyvä keino. Siinä lähettiin työkaverin kanssa ajeleen mun uudella autolla. Ja se ties tän mun tilanteen. Mutta kyseli mukamas millä rahoilla sen ostin. Ja siihen vastasin että lasten rahoilla. Ja sitten se ripitti mua oikein kunnolla. Ties kyllä ettei lapsia mulla ollu ja nyt olin siitä haaveesta lopullisesti luopunu ja sitten me naurettiin oikein kunnolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä mäkin on olen törmännyt myös miehiin, jotka ovat nuorempina vauvakuumeilleet, mutta sitten kun ei omia ole tullut on siirrytty muihin juttuihin. Pakkohan sen silloin mennäkin juuri noin. Ei kukaan kestäisi vuosikausien ja vuosikymmenien kuumeilua, ajatukset on suunnattava muualle.

        Noin yleisesti tuo lisääntymistrve kuitenkin iskee useimmille hieman myöhemmin. Onhan tuo miesten mielestä paras aika perheen perustamiselle kyselyiden mukaan vasta 34 vuotta ja tuo on koko ajan tasaisesti noussut tuo ikä. Ihmisen "nuoruus" on venynyt. 😀

        Mitä tuohon helpommalla selviämiseen tulee, niin se on kauhean yksilöllistä miten ihmiset tuon kokevat. Oma kokemukseni on, että vähän vanhempana pääsee helpommalla, mutta tiedän myös ihmisiä, jotka ovat kokeneet toisin.

        Kannattaa olla ajattelematta "helpolla pääsemistä". Lasten kasvatus ei ole mitään avaruustekniikkaa, muttei kasvattamattajättäminenkään tuota ainakaan hyvää tulosta. Oma kasvatusmotivaatio on tärkeintä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kannattaa olla ajattelematta "helpolla pääsemistä". Lasten kasvatus ei ole mitään avaruustekniikkaa, muttei kasvattamattajättäminenkään tuota ainakaan hyvää tulosta. Oma kasvatusmotivaatio on tärkeintä.

        Kaikessa vaikeassakin on olemassa helpompia ja vaikeampiakin tapoja. Kukaan ei tietenkään kiellä sinua tekemästä kaikkea aina mahdollusimman vaikealla tavalla. Erityisen järkevää se ei ole, mutta harrastuksensa kullakin.

        P.S. Lasten kasvattamisen vaukeutta korostetaan ihan turhaan. Ei se lopulta kovin vaikeaa ole. Enemmän se vaatii kestävyyttä ja siinä kohtaa kannattaa ehdottomasti pohtia miten pääsee helpoimmalla ja säästää sitä omaa kestävyyttään.


    • Nuo asiat ovat niin yksilökohtaisia. Toiset eivät tosiaan edes halua perhettä ja suotakoon se heille. Maailmassa on liikaa sellaisia ihmisiä, jotka menevät yleisten normien mukaan vain siksi, kun joku on joskus sanonut, että pitää perustaa perhe.

      Olisi kurjaa, jos perustaisi sen perheen ja huomaisi, että ei haluakaan sitä. Lapsethan siinä kärsivät eniten. Toisille raha on rakkautta tärkeämpää ja sitä pitää takoa aina vain enemmän. Kaikista parasta olisi varmaankin kysyä ihmiseltä itseltään.

      • Mutta mitä sillä rahalla sitten loppujen lopuksi tekee. Kun mä ostin pari vuotta sitten ton uuden bemarin. Niin oisin mä toivonu, että siitä ois jotain tuntemuksia saanu. mutta se oli vaan sellasta että Ai tossahan se on. Onhan autosta hyötyä tietenkin, mutta oisin mä tolla polkupyörälläkin pärjanny.


      • JeroP kirjoitti:

        Mutta mitä sillä rahalla sitten loppujen lopuksi tekee. Kun mä ostin pari vuotta sitten ton uuden bemarin. Niin oisin mä toivonu, että siitä ois jotain tuntemuksia saanu. mutta se oli vaan sellasta että Ai tossahan se on. Onhan autosta hyötyä tietenkin, mutta oisin mä tolla polkupyörälläkin pärjanny.

        Niin. En ole rahan perään. Olen rakkauden perässä ollut aina. Aidon rakkauden. Siinä oikeassa tunteessa on ihan sama, vaikka olis köyhä kuin kirkonrotta. Puhuinkin vain siitä mitä moni nykyään odottaa ja arvottaa. Pahasti yleistinkin vielä. Minulta löytyy sekä pyörä, että auto.


      • Anonyymi
        JeroP kirjoitti:

        Mutta mitä sillä rahalla sitten loppujen lopuksi tekee. Kun mä ostin pari vuotta sitten ton uuden bemarin. Niin oisin mä toivonu, että siitä ois jotain tuntemuksia saanu. mutta se oli vaan sellasta että Ai tossahan se on. Onhan autosta hyötyä tietenkin, mutta oisin mä tolla polkupyörälläkin pärjanny.

        Rahalla saa asioita, mahdollisuuksia on enemmän. Etkö koe yhtään omistamisen tai ostamisen iloa mistään? Mikäli et, niin sinulla taitaa olla tunnejumi? Rahaan voi liittyä vaikka minkämoisia tuntemuksia, mutta yleensä kyllä jotain. Ellet pysty nauttimaan yhtään kuten uudesta autosta, niin kannattaisi miettiä tunteiden sopukoista, mikä siellä on esteenä, ettei hyvämieli pääse esille tuntemuksiin?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Rahalla saa asioita, mahdollisuuksia on enemmän. Etkö koe yhtään omistamisen tai ostamisen iloa mistään? Mikäli et, niin sinulla taitaa olla tunnejumi? Rahaan voi liittyä vaikka minkämoisia tuntemuksia, mutta yleensä kyllä jotain. Ellet pysty nauttimaan yhtään kuten uudesta autosta, niin kannattaisi miettiä tunteiden sopukoista, mikä siellä on esteenä, ettei hyvämieli pääse esille tuntemuksiin?

        Kuulostat ihan veljeltäni. Olen monesti ihmetellyt näitä kovia arvoja, kun samassa perheessä kasvanut ihminen kyseessä kuitenkin.

        Tuosta syystä olen varmaan itse vain keskituloinen, kun raha ei kiinnosta. No onhan se kiva ostaa asioita joo, mutta mitä niillä asioilla tekee, jos ei ole ketään kenen kanssa jakaa niitä?

        Ihminen nauttii uudesta asiasta keskimäärin puoli vuotta ja se on siinä. Jos siis puhutaan vaikka isommasta hankinnasta.

        Rakkaudesta ihminen nauttii toivottavasti kauemmin, vuosia tai vaikka vuosikymmeniä.

        Itse muutenkin enemmän kokemushakuinen tyyppi kuin tavarakeskeinen. Jos pitäisi päättää ostaako lomamatkan vai jonkin kalliin laukun, niin ehdottomasti lomamatkan.


      • Anonyymi
        Mu5tasydän kirjoitti:

        Kuulostat ihan veljeltäni. Olen monesti ihmetellyt näitä kovia arvoja, kun samassa perheessä kasvanut ihminen kyseessä kuitenkin.

        Tuosta syystä olen varmaan itse vain keskituloinen, kun raha ei kiinnosta. No onhan se kiva ostaa asioita joo, mutta mitä niillä asioilla tekee, jos ei ole ketään kenen kanssa jakaa niitä?

        Ihminen nauttii uudesta asiasta keskimäärin puoli vuotta ja se on siinä. Jos siis puhutaan vaikka isommasta hankinnasta.

        Rakkaudesta ihminen nauttii toivottavasti kauemmin, vuosia tai vaikka vuosikymmeniä.

        Itse muutenkin enemmän kokemushakuinen tyyppi kuin tavarakeskeinen. Jos pitäisi päättää ostaako lomamatkan vai jonkin kalliin laukun, niin ehdottomasti lomamatkan.

        Mitä kovia arvoja? Raha ja rakkaus eivät ole toisiaan poissulkevia asioita eikä keskituloisuudessa ole mitään vikaa.

        Olen nauttinut ihan lapsesta asti uusista asioista, joita pienituloiset vanhempani onnistuivat hankkimaan minulle, siitä olen edelleen kiitollinen heille.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mitä kovia arvoja? Raha ja rakkaus eivät ole toisiaan poissulkevia asioita eikä keskituloisuudessa ole mitään vikaa.

        Olen nauttinut ihan lapsesta asti uusista asioista, joita pienituloiset vanhempani onnistuivat hankkimaan minulle, siitä olen edelleen kiitollinen heille.

        Ei toki, mutta kyllähän raha nousee liian kovaksi arvoksi siinä vaiheessa, jos arvottaa sen tärkeämmäksi kuin läheiset ihmiset. Silloin se sulkee pois rakkauden.

        Tämä siis sillä oletuksella, että on mahdollista valita vetääkö villasukat jalkaan ja käpertyy sohvan nurkkaan rakkaan kanssa leffaa katsomaan vai onko jatkuvasti töissä.

        Ainahan toki tällaista mahdollisuutta ei ole. Ainakaan silloin, jos jollakin on pikkurilli kipeänä ja itse on valinnut kulkea sellaista polkua, jossa olet se takapirkko omien töiden lisäksi.


      • Mu5tasydän kirjoitti:

        Ei toki, mutta kyllähän raha nousee liian kovaksi arvoksi siinä vaiheessa, jos arvottaa sen tärkeämmäksi kuin läheiset ihmiset. Silloin se sulkee pois rakkauden.

        Tämä siis sillä oletuksella, että on mahdollista valita vetääkö villasukat jalkaan ja käpertyy sohvan nurkkaan rakkaan kanssa leffaa katsomaan vai onko jatkuvasti töissä.

        Ainahan toki tällaista mahdollisuutta ei ole. Ainakaan silloin, jos jollakin on pikkurilli kipeänä ja itse on valinnut kulkea sellaista polkua, jossa olet se takapirkko omien töiden lisäksi.

        Lisään kuitenkin vielä omaan kommenttini, että päivääkään en vaihtaisi pois. En ole katkera, päinvastoin. Valitsen silti sen takapirkon osan mielelläni, se on niin antoisa kuitenkin. Kantaa vastuuta hyvässä ja pahassa.


      • Anonyymi
        Mu5tasydän kirjoitti:

        Ei toki, mutta kyllähän raha nousee liian kovaksi arvoksi siinä vaiheessa, jos arvottaa sen tärkeämmäksi kuin läheiset ihmiset. Silloin se sulkee pois rakkauden.

        Tämä siis sillä oletuksella, että on mahdollista valita vetääkö villasukat jalkaan ja käpertyy sohvan nurkkaan rakkaan kanssa leffaa katsomaan vai onko jatkuvasti töissä.

        Ainahan toki tällaista mahdollisuutta ei ole. Ainakaan silloin, jos jollakin on pikkurilli kipeänä ja itse on valinnut kulkea sellaista polkua, jossa olet se takapirkko omien töiden lisäksi.

        Monilla ei ole mahdollista valita, ainakaan kovin usein, katsooko leffaa rakkaan kanssa, tai lasten kanssa, tai yksinkään. On pakko tehdä paljon töitä, että saa leipää pöytään.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Monilla ei ole mahdollista valita, ainakaan kovin usein, katsooko leffaa rakkaan kanssa, tai lasten kanssa, tai yksinkään. On pakko tehdä paljon töitä, että saa leipää pöytään.

        Tietysti tämäkin on aina mahdollista. Tuota tarkoitin myös pirkkona olemisena. Ei ole aina mahdollisuutta valita, vaikka joskus niin toivoisi, että olisi.

        Puhuin tuossa nyt sellaisesta tilanteesta, että jos se on valinta hukuttaa itsensä työhön.

        Mikäli jatkan leikkiä ajatuksella, että se on valinta, niin silloin leikin myös ajatuksella, että mitä pakenee siihen työhön hukuttautumiseen. Ahdistusta, rakkaudettomuutta vai jotain muuta? Kunhan pohdin vain.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Rahalla saa asioita, mahdollisuuksia on enemmän. Etkö koe yhtään omistamisen tai ostamisen iloa mistään? Mikäli et, niin sinulla taitaa olla tunnejumi? Rahaan voi liittyä vaikka minkämoisia tuntemuksia, mutta yleensä kyllä jotain. Ellet pysty nauttimaan yhtään kuten uudesta autosta, niin kannattaisi miettiä tunteiden sopukoista, mikä siellä on esteenä, ettei hyvämieli pääse esille tuntemuksiin?

        Hyvä mieli tulee, esim. siitä kun järjestin valokuvanäyttelyn. Sain kuvat näkyviin ja sanoman niiden takaa. Eikä maksanu paljoo, kun paikallisessa kirjastossa pidin. Saa paljon enemmän iloa, kun jakaa sitä ympäristöön, kuin että kahmii kaikkea itelleen. Tosin auttaahan toi auto paljon tossa kuvaamisessa, kun ei jossain ruotsin perämetikössä mitkään bussit kulkenu ja taksitkin ois pitäny tilata edellisenä päivänä. En tiedä onko asiaa tutkittu, mutta jotenkin tuntuu, että sinkuilla on tapana kahmia kaikkee itselleen enemmän kuin perheellisillä.


      • Anonyymi
        JeroP kirjoitti:

        Hyvä mieli tulee, esim. siitä kun järjestin valokuvanäyttelyn. Sain kuvat näkyviin ja sanoman niiden takaa. Eikä maksanu paljoo, kun paikallisessa kirjastossa pidin. Saa paljon enemmän iloa, kun jakaa sitä ympäristöön, kuin että kahmii kaikkea itelleen. Tosin auttaahan toi auto paljon tossa kuvaamisessa, kun ei jossain ruotsin perämetikössä mitkään bussit kulkenu ja taksitkin ois pitäny tilata edellisenä päivänä. En tiedä onko asiaa tutkittu, mutta jotenkin tuntuu, että sinkuilla on tapana kahmia kaikkee itselleen enemmän kuin perheellisillä.

        Wau, valokuvanäyttely. Ai niin, jonkun vaikuttavan kuvan tai kuvia olet täälläkin julkaissut.

        "sinkuilla on tapana kahmia kaikkee itselleen enemmän kuin perheellisillä"

        No eikä. Tai sitten olet törmännyt vain tietynlaisiin sinkkuihin. Minulla oli sinkkutäti, joka osti meille veljensä lapsille kaikenlaista, usein tuli tarpeeseen. Samoin lasteni ollessa pieniä hän osti heille kaikenlaista, tarpeeseen tai sitten ei. Myös muut sukulaiset auttoivat meitä rahallisesti, olimme todella raha-ahdingossa, en soisi sellaista kenellekään.

        Tiedän mitä on elää jatkuvassa taloudellisessa epävarmuudessa, inhoan sellaista. Eniten se kolahtaa silloin, kun lapset ovat pieniä. En ole koskaan elänyt varsinaisessa yltäkylläisyydessä, merkki- ja luksustuotteiden parissa. Vaikka olen aika haka säästämään, osaan myös nauttia siitä mitä ostan, etenkin nykyään kun siihen on mahdollisuus. Tai näin sen pitäisi olla. Täytyy myöntää, ettei se ihan ole, koska aina päivittelen mielessäni miten paljon rahaa olen käyttänyt "kaamaalaa". Nyt olen kertakaikkiaan päättänyt olla tuntematta syyllisyyttä tai ahdistusta rahan käytöstä. Harkitsen tarkoin mitä ostan ja kun ostan, yritän nauttia siitä täysillä.

        - Sheena


      • Anonyymi
        Mu5tasydän kirjoitti:

        Tietysti tämäkin on aina mahdollista. Tuota tarkoitin myös pirkkona olemisena. Ei ole aina mahdollisuutta valita, vaikka joskus niin toivoisi, että olisi.

        Puhuin tuossa nyt sellaisesta tilanteesta, että jos se on valinta hukuttaa itsensä työhön.

        Mikäli jatkan leikkiä ajatuksella, että se on valinta, niin silloin leikin myös ajatuksella, että mitä pakenee siihen työhön hukuttautumiseen. Ahdistusta, rakkaudettomuutta vai jotain muuta? Kunhan pohdin vain.

        Paljon työtä on mahdollisuus tienata enemmän rahaa. Se ei välttämättä ollenkaan ole ajatuksella hukuttautua työhön, vaan siihen, että tienaa esimerkiksi matkaa varten. Tämä vaati esimerkiksi töitä klo 8-22 muutamia viikkoja/kuukausia. Itse painoin duunia mieluummin kesäisin, koska talvisin olin aivan puhki. Muutenkin heräsin päätyöhöni klo 5 että ehdin töihin klo 8 toiseen kaupunkiin.

        - Sheena


      • Anonyymi kirjoitti:

        Paljon työtä on mahdollisuus tienata enemmän rahaa. Se ei välttämättä ollenkaan ole ajatuksella hukuttautua työhön, vaan siihen, että tienaa esimerkiksi matkaa varten. Tämä vaati esimerkiksi töitä klo 8-22 muutamia viikkoja/kuukausia. Itse painoin duunia mieluummin kesäisin, koska talvisin olin aivan puhki. Muutenkin heräsin päätyöhöni klo 5 että ehdin töihin klo 8 toiseen kaupunkiin.

        - Sheena

        Kyllä, aivan totta. Palkkatyössä on myös se etu, että jokaisesta tunnista saa rahallisen korvauksen. 😊


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Wau, valokuvanäyttely. Ai niin, jonkun vaikuttavan kuvan tai kuvia olet täälläkin julkaissut.

        "sinkuilla on tapana kahmia kaikkee itselleen enemmän kuin perheellisillä"

        No eikä. Tai sitten olet törmännyt vain tietynlaisiin sinkkuihin. Minulla oli sinkkutäti, joka osti meille veljensä lapsille kaikenlaista, usein tuli tarpeeseen. Samoin lasteni ollessa pieniä hän osti heille kaikenlaista, tarpeeseen tai sitten ei. Myös muut sukulaiset auttoivat meitä rahallisesti, olimme todella raha-ahdingossa, en soisi sellaista kenellekään.

        Tiedän mitä on elää jatkuvassa taloudellisessa epävarmuudessa, inhoan sellaista. Eniten se kolahtaa silloin, kun lapset ovat pieniä. En ole koskaan elänyt varsinaisessa yltäkylläisyydessä, merkki- ja luksustuotteiden parissa. Vaikka olen aika haka säästämään, osaan myös nauttia siitä mitä ostan, etenkin nykyään kun siihen on mahdollisuus. Tai näin sen pitäisi olla. Täytyy myöntää, ettei se ihan ole, koska aina päivittelen mielessäni miten paljon rahaa olen käyttänyt "kaamaalaa". Nyt olen kertakaikkiaan päättänyt olla tuntematta syyllisyyttä tai ahdistusta rahan käytöstä. Harkitsen tarkoin mitä ostan ja kun ostan, yritän nauttia siitä täysillä.

        - Sheena

        No on tietenkin omassa suvussakin epäahneita sinkkuja. Esim. Yks opettaja nainen. Järjesti aina joulu ja kevätjuhliin näytelmän ja ompeli niille lapsille puvut siihen ja kaikki omilla rahoilla.

        Mutta jotenkin on sellanen tuntuma että sinkut yleensä käyttää itseensä enemmän rahaa kuin perheelliset. Mä ite näin oman sinkkuuden väliaikaisema tilana, enkä viittiny mihinkään sisustuksiin ym. panostaa, vaikka tää väliaikaisuus sitten venähti koko elämän mittaiseksi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        No on tietenkin omassa suvussakin epäahneita sinkkuja. Esim. Yks opettaja nainen. Järjesti aina joulu ja kevätjuhliin näytelmän ja ompeli niille lapsille puvut siihen ja kaikki omilla rahoilla.

        Mutta jotenkin on sellanen tuntuma että sinkut yleensä käyttää itseensä enemmän rahaa kuin perheelliset. Mä ite näin oman sinkkuuden väliaikaisema tilana, enkä viittiny mihinkään sisustuksiin ym. panostaa, vaikka tää väliaikaisuus sitten venähti koko elämän mittaiseksi.

        Siis tää oli mun kommentti, mutta tää oli taas heittänyt mut ulos. Mutta ponttihan tässä nyt on, että jos yleensä ihmiset puhuis enemmän keskenään. Niin ehkä sitten mä ymmärtäisin enemmän näitä perussinkkuja ja taas päinvastoin. Mulla vaan ei ole aivoissa sellasta osaa, mikä käskis vaan itseensä sijoittaa, kun ymmärrän tän ihmiskunnan enemmän sellasena yhteisönä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No on tietenkin omassa suvussakin epäahneita sinkkuja. Esim. Yks opettaja nainen. Järjesti aina joulu ja kevätjuhliin näytelmän ja ompeli niille lapsille puvut siihen ja kaikki omilla rahoilla.

        Mutta jotenkin on sellanen tuntuma että sinkut yleensä käyttää itseensä enemmän rahaa kuin perheelliset. Mä ite näin oman sinkkuuden väliaikaisema tilana, enkä viittiny mihinkään sisustuksiin ym. panostaa, vaikka tää väliaikaisuus sitten venähti koko elämän mittaiseksi.

        "Mä ite näin oman sinkkuuden väliaikaisema tilana, enkä viittiny mihinkään sisustuksiin ym. panostaa, vaikka tää väliaikaisuus sitten venähti koko elämän mittaiseksi."

        Kuulostaa lähinnä erilaiselta suhtautumiselta elämään. Itselleni elämäni on ainutkertainen elämäni, enkä mä elä siinä mitään väliaikaisia tiloja, vaan se on kokonaan se minun elämäni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No on tietenkin omassa suvussakin epäahneita sinkkuja. Esim. Yks opettaja nainen. Järjesti aina joulu ja kevätjuhliin näytelmän ja ompeli niille lapsille puvut siihen ja kaikki omilla rahoilla.

        Mutta jotenkin on sellanen tuntuma että sinkut yleensä käyttää itseensä enemmän rahaa kuin perheelliset. Mä ite näin oman sinkkuuden väliaikaisema tilana, enkä viittiny mihinkään sisustuksiin ym. panostaa, vaikka tää väliaikaisuus sitten venähti koko elämän mittaiseksi.

        Yleensä ihmisillä ei ole kovin paljon rahaa, vaikka olisi sinkku. Monesti myös sinkuilla on vähemmän rahaa käytössään kuin pariskunnilla tai lapsiperheillä, se niin riippuu suvusta, koulutuksesta, työpaikasta, tilanteista.

        Usein ihmiset laittavat kotiaan väliaikaisesti ja väliaikaisesta myös usein tulee suunnilleen pysyvää. Silti sinulla on yhä mahdollisuus sisustaa kotia ja panostaakin siihen. Vaikka itse panostin, tai sukulaiset panostivat kotiini 80-luvulla hankkivat kalusteita niin täytyy sanoa, että ne ovat kärsineet ajan saatossa. Ostin uusia kalusteita ja se oli jotenkin hirveän vaikeaa, tunsin itseni tuhlariksi, vaikken ole, kun lähes 60-vuotiaana laitoin ruokaryhmän vaihtoon, aikaa on vierähtänyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Mä ite näin oman sinkkuuden väliaikaisema tilana, enkä viittiny mihinkään sisustuksiin ym. panostaa, vaikka tää väliaikaisuus sitten venähti koko elämän mittaiseksi."

        Kuulostaa lähinnä erilaiselta suhtautumiselta elämään. Itselleni elämäni on ainutkertainen elämäni, enkä mä elä siinä mitään väliaikaisia tiloja, vaan se on kokonaan se minun elämäni.

        Sinulla ei taida olla lapsia etkä ole niistä koskaan unelmoinutkaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Mä ite näin oman sinkkuuden väliaikaisema tilana, enkä viittiny mihinkään sisustuksiin ym. panostaa, vaikka tää väliaikaisuus sitten venähti koko elämän mittaiseksi."

        Kuulostaa lähinnä erilaiselta suhtautumiselta elämään. Itselleni elämäni on ainutkertainen elämäni, enkä mä elä siinä mitään väliaikaisia tiloja, vaan se on kokonaan se minun elämäni.

        Hyvä kommentti. Elämässä kannattaa olla itse oman elämänsä PÄÄOSASSA. Ajattele elämääsi elokuvana, jonka ohjaat ja näyttelet myös pääosaa.

        Käsikirjoitus tulee yleensä kuitenkin olosuhteiden ja sattumankin tuloksena. Mutta jos otat omassa elämässä vain sivuroolin, voi elämä mennä sivusuun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinulla ei taida olla lapsia etkä ole niistä koskaan unelmoinutkaan?

        On lapsi ja on parisuhde. Se on totta, että en lapsista koskaan unelmoinut. Lapset kuuluvat minulla niihin asioihin, jotka tulevat, jos on tullakseen ja tämä nyt meille annettiin. Mihinkään hoitoihin jne. en olisi lähtenyt, jos ei raskaus olisi luomusti alkanut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä kommentti. Elämässä kannattaa olla itse oman elämänsä PÄÄOSASSA. Ajattele elämääsi elokuvana, jonka ohjaat ja näyttelet myös pääosaa.

        Käsikirjoitus tulee yleensä kuitenkin olosuhteiden ja sattumankin tuloksena. Mutta jos otat omassa elämässä vain sivuroolin, voi elämä mennä sivusuun.

        Jokaisen tietty tarvitsee ottaa oma elämänsä haltuun, mutta tuo pääosa ei kuulosta hyvältä etenkään yhteisölliseen korvaan. Olen kyllä luonnostellut omaan elämääni käsikirjoituksen, en tosiaan jätä elämääni olosuhteiden ja sattuman varaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jokaisen tietty tarvitsee ottaa oma elämänsä haltuun, mutta tuo pääosa ei kuulosta hyvältä etenkään yhteisölliseen korvaan. Olen kyllä luonnostellut omaan elämääni käsikirjoituksen, en tosiaan jätä elämääni olosuhteiden ja sattuman varaan.

        Ikävä kyllä et voi välttyä siltä, että sinä olet aina ollut ja tulet aina olemaan oman elämäsi pääosassa. Kuka tahansa sivuosan esittäjä voidaa nyppäistä elämästäsi pois koska tahansa, mutta pääosa esittäjä jatkaa sen elämän loppuun saakka.


    • Anonyymi

      Moni viisi- kuusikymppinenkin on vielä vapaa, ja etsii sitä elämänsä naista, jonka kanssa perustaa perhe. Neljäkymppinen on vielä ihan poika.

      • Anonyymi

        Ei se mene noin. Tosiasia on se, että etenkin 50-60-kymppisten miesten kunto ja terveys alkaa olla huonolla mallilla. Muutamalla ystävälläni on ollut vanha isä, joka on kuollut lapsen ollessa 10-13 vuotias. Etenkin pojille tämä ollut raastava kokemus.


    • Anonyymi

      Viisas mies , perheet ovat usein moniongelmaisia .

    • Anonyymi

      Vaikea keksiä mitään, mitä ketjussa ei olisi jo ehdoteltu. Mitä tähän sitten joku esimerkin mukainen itse vastaisi mutta itselleni tuli heti mieleen vapaus. Sen tiedostaminen ja aikaa myöten hyvää tekevä vaikutus (tosin riippuu elämänodotuksista ja tavoista). Saattaa pitää perhettä ja sen sitovaa elämää vankilana. Kenties tarkkailijan luonne. Katselee ympäristöään, ihmissuhteita, tilanteita jne. ulkopuolisesti, ottamatta osaa ja näin pitäen itsensä ulkona ns. "normaalista" parisuhteilusta. Arkisemmin, näkee (pysyvässä) suhteessa pääasiassa kompromisseja, takakireyttä, kahlintaa. Kompromissin rasittavuus ei tarkoita, että olisi ehdoton kaikessa. Näkee tuon vain yhtenä miinuksena muiden joukossa, täydentämässä kokonaisuutta. - cu-

    • Anonyymi

      On ollut jästipäinen pässi. Selvästi. Ei kait siinä muuta.

    • Anonyymi

      Miksi hyvännäköinen mies sitouttaisi itsensä naiseen ja perheeseen? Siinä menee vapaus, rahat ja valinnan mahdollisuudet omiin ratkaisuihin.
      Kuitenkin lähes kaikki tuntemani parit ovat eronneet ennen eläkeikää, sitten aletaan maksamaan ex vaimoa ulos talosta ja taas on asuntolaina. Lapset tuo omat murheensa, heidän opiskelu, talous, terveys, huumeongemat ym.

      Feministit ovat klikkailleet poistettavaksi jo 20 viestiä, edellisen viestinkin jo kahdesti. Femakot, yrittäkää kestää faktoja.

      • Anonyymi

        Hyvin kiteytetty.


      • Anonyymi

        Olishan se nyt aika tylsää elää koko elämänsä vain itselleen, mutta se onkin minun mielipiteeni. Ja onko pakko koko elämäksi yhteen ihmiseen sitoutua. Näissä asioissa kun on lukemattomasti vaihtoehtoisia toteutustapoja.


    • Anonyymi

      Vastaan ap:n kuvausta, tosin olen hieman vanhempi. Syy perheettömyyteen on se, että nuorena en ollut ikinä suosittu naisten keskuudessa. Se vei itsetuntoa myöhemmin. Ei niitä naisia niin vain "isketä", jos ei ole mikään komea ja itsevarma könsikäs.

      Kun naisasioissa ei ollut kummoistakaan menestystä, ei ole ollut juuri motivaatiota rakentaa muutakaan elämää. En ole koskaan ollut uraorientoitunut. Kulttuuri on kiinnostanut enemmän kuin raha. Ei siis ole vakityötä vaan joskus jotain epämääräisiä keikkahommia ja sijaisuuksia. Niinpä ei ole myöskään omistusasuntoa tai autoa. Niiden puute ei olisi haitannut parikymppisenä, mutta se haittaa 40+ iässä. Ei vanhempi mies voi saada nuorta naista perheen perustamista varten ellei ole rikas ja kuuluisa tyyliin Renny Harlin tai poliitikot ym.

      Viimeiset puolikymmentä vuotta olen jo antanut periksi. Ehkä vuoden välein kokeilen jotain deittiappeja - turhaan. Minua ei kiinnosta uusperhekuviot eikä seurustelu seurustelun vuoksi. Realiteetit ovat siinä, että joko alan käymään maksullisissa, etsin xxx-seuraa netistä, yritän löytää pelkän seksisuhteen, tyydytän tarpeeni nettipoken avulla, ryhdyn tyytymissuhteeseen jonkun vanhan tai jo lapset hankkineen yh:n kanssa tai tukahdutan tarpeeni kokonaan. Tai lyön päätä seinään vielä seuraavatkin 25 vuotta. Mikään vaihtoehto ei houkuttele. Niinpä todennäköisesti päädyn tukahduttamisvaihtoehtoon, astun "markkinoiden" ulkopuolelle ja välitän entistä vähemmän koko sosiaalisesta pelistä ja yhteiskunnan normeista.

      Tämä elämä meni jo. Se menee siinä noin 20 - 33 ikävuoden välissä. Jos silloin ei saa elämäänsä mallilleen, sitä ei saa ikinä.

      Kyllä, miehet voivat siittää lapsia satavuotiaana. Mutta ei se paljon hyödytä, jos ei pari-kolmikymppisenä onnistunut perheen perustamisessa, niin tuskin siinä onnistuu myöhemminkään. Kaikille ei vain löydy rakkautta. Se vaan tuntuu epäoikeudenmukaiselta, että toiset saavat ison perheen tuosta noin vaan vaikkeivät olisi halunneetkaan tai vaikka kohtelevat sitä paskasti eivätkä arvosta sitä. Kaiken maailman juopporetkuilla, nisteillä ja kriminaaleilla ym. on lapsia enemmän ja vähemmän.

      • Anonyymi

        Ehkä parempi että et avautuisi täällä noin avoimesti, koska palstafeministit iloitsevat juuri kaltaisistasi tarinoista. Tuskin menee kauaa, kun he alkavat pommittaa sinua lisää veistä haavassa kääntäen. Tosin se lähinnä kertoo heidän katkeruudestaan ja ahdistuksestaan, mutta heidän päätavoite on sama eli miesten ahdinko ja siitä nauttiminen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä parempi että et avautuisi täällä noin avoimesti, koska palstafeministit iloitsevat juuri kaltaisistasi tarinoista. Tuskin menee kauaa, kun he alkavat pommittaa sinua lisää veistä haavassa kääntäen. Tosin se lähinnä kertoo heidän katkeruudestaan ja ahdistuksestaan, mutta heidän päätavoite on sama eli miesten ahdinko ja siitä nauttiminen.

        🙂 Tuskin menee kauaa. Sitä odotellessa.


    • Anonyymi

      Saattaa olla kunnollinen ja kiltti. Naiset kelpuuttavat vain väkivaltaisen jännämiehen tai menestyvän yritysjohtaja-alfan.

      Kiltillä ja kunnollisella miehellä ei tee mitään!

      • Mielestäni tuo yrittäjyysasia on sellainen, että arvostan yrittäjyyttä puhtaasti siitä syystä, kun tarvon siinä samassa suossa itsekin. Puhutaan kokonaisen arvomaailman kohtaamisesta.

        Mielestäni sillä ei ole alfailun kanssa mitään tekemistä, mutta toiselle yrittäjälle ei tarvitse selittää yrittäjän murheita. Hän tajuaa ne puolikkaasta sanastakin. Kaiken sen paineen, stressin ja ratkaisukeskeisyyden mikä siihen kuuluu.

        Yrittäjä myös helposti skaalaa ongelmanratkaisukykyään elämän muillekin osa-alueille. Ei se tee yrittäjästä parempaa ihmistä, mutta ehkä sellaisen kameleontin, kun on pakko selvitä erilaisista haasteista mitä se yrittäjyys tuo tullessaan. Tilanteet tulevat monesti nopeasti ja ne pitää ratkaista nopeasti. That's it.


      • Anonyymi

        "menestyvän yritysjohtaja-alfan"

        Pyydetään siis ensisilmäyksellä mieheltä yrityksensä tase muutamalta viime vuodelta?

        - Sheena


    • Anonyymi

      Mies ei halua kumppania eikä lapsia? Moni mies voi näyttää hyvältä ja vaikuttaa mukavalta, mutta se ei kenties ole koko totuus?

      - Sheena

    • Anonyymi

      Kaikki vaan ei tykkää lapsista ja voi olla eri syitä esim naiset on kieroja

    • Anonyymi

      En halua lapsia, en halua edes parisuhdetta.

      Ei ole mitään vikana, en vain halua.

      m38

    • Anonyymi

      Miksi tulisi haluta, elää vain elämäänsä ja kyllä ne kohtaamiset tuovat mitä tuovat.
      Itselleni ovat tuoneet monta naista ja lasta.
      Nainen tulee ottaa, ei vikisemällä naisia saa.

    • Anonyymi

      Miksi nainen valitsee opiskelun ja työn ja vaikeuden, kun jo neljäkympisenä on vaikea saada lapsia jos mahdoton. Varsinkin kun ei suomessa opiskelu kannata jos ei ole suhteita.

      • Anonyymi

        Mitä tarkoitat "vaikeudella"? Jos lapsia ei halua, niin niiden saamisen vaikeus on vain positiivista.


    • Anonyymi

      Moni mies tai nainen haluaa elää sinkkuna.

    Ketjusta on poistettu 28 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ilouutinen! Anniina Valtonen heitti jymy-yllätyksen - Tämä ei jätä kylmäksi!

      Ohhoh, tämäpä ylläri! Anniina Valtonen sai puolisonsa kanssa lapsen viime vuoden lopulla. Lue lisää: https://www.suomi2
      Suomalaiset julkkikset
      29
      2195
    2. Ootko muuten vieläkään hiffannut

      Että en kuulu sinun maailmaasi? On meissä samaa, ja samaa aaltopituutta oli, mutta tunsin oloni usein hyvin vaivautuneek
      Ikävä
      177
      1559
    3. Miten nyt sanoisin

      tämän sinulle. Oletko mielessäni päivittäin, kysyin itseltäni ja vastaus oli, kyllä olet. Yllätyin, päädyin oudoille tei
      Ikävä
      88
      1485
    4. Mistä vuodesta

      lähtien olet ikävöinyt kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      1284
    5. Susta on tullut

      Ihana nainen. ❤️
      Ikävä
      52
      1189
    6. Tämä ei voi jatkua

      Näin. Eilisen jälkeen tulin siihen tulokseen.
      Ikävä
      55
      914
    7. Voitko vain unohtaa

      Minut. En ole sinun arvoisesi
      Ikävä
      59
      880
    8. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      38
      805
    9. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      284
      785
    10. Oletko mustasukkainen luonne?

      Tai ylipäätään millaisia tunteita herättää, jos kaivattuasi liehittelee joku muu tai hän deittailee jonkun muun kanssa?
      Ikävä
      80
      715
    Aihe