Se on huono koulutustaso. Suomi kouluttaa hyvin suuriltaosin vain ulkomaalaisia?
Korkeakoulujen hakijamäärä nousi hieman kevään ensimmäisessä yhteishaussa vuoden takaisesta.
Tammikuun 17. päivä päättyneessä yhteishaussa opiskelemaan haki yhteensä 63 800 hakijaa. Se on 3 prosenttia enemmän kuin vuotta aiemmin. Myös aloituspaikkoja oli tarjolla liki tuhat enemmän kuin viime vuonna.
Vuoden ensimmäisessä yhteishaussa korkeakoulujen vieraskielisiin koulutuksiin haki yhteensä yli 60 000 hakijaa, joista valtaosa tuli kaukaa, EU- tai ETA-alueen ulkopuolelta.
Monenkirjavaa hakijamerta kuvaa esimerkiksi Lappeeenrannan-Lahden teknillinen yliopisto (LUT), jonne haki yhteishaussa yli sadan eri kansallisuuden edustajia. LUT-yliopistoon hakijoita oli myös enemmän kuin koskaan aiemmin, kaikkiaan 15 000, joka on 5 000 hakemusta enemmän kuin vuosi sitten.
Syy suomalaisten ätmiytymiseen?
32
367
Vastaukset
- Anonyymi
Tunnen itseni ätmiksi vaikka olen korkeastikoulutettu kantasuomalainen :). Kaikki mahdolliset yleissäännöt taitavat päteä vain ns. normaaleihin ihmisiin eli ei minuun. Se on sellainen intuitiivinen fiilis. Olen vain näennäisesti normaali mutta todellisuudessa outolintu. Se kertoo ihmisestä itsessään eli esim. luonteesta miten yksilö elää. Korkeastikoulutettujen poliittinen ideologia on esimerkiksi keskimäärin erilainen kuin jos koko kansaa tarkastelee.
Talous ja terveyspuoli lienevät paremmat korkeakoulutetuilla kuin monilla muilla mutta se tarkoittaa myös hektistä elämäntyyliä. Osa elää täten ura edellä, jolloin se voi nähdäkseni ruokkia sinkkuna pysymistä. Mitä ätmi edes tarkoittaa? Eikös se sitä tarkoita että elämän eri osa-alueet ovat hieman rempallaan, tai enemmänkin kuin vain hieman? Talouspuoli koskettaa elämän joka puolta. Ongelmana on se että ihminen voi olla rikas vaikka ei olisikaan varsinaisesti älykäs. Tästähän on osoituksena miten politiikkaa toteutetaan - Vaikka pilkka osuu lopulta omaan nilkkaan niin viis siitä kunhan rahaa virtaa omalle pankkitilille 😆.- Anonyymi
🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒
❤️ Nymfomaani -> https://ye.pe/finngirl21#18229331
🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋💋💋💋🔞
Tuota voisi sitten purkaa osiin, niin että miten paljon syynä on se, ettei koulutukseen ole mahdollisuuksia vai eikö siihen ole kiinnostusta. Jos ei ole kiinnostusta, niin ehkä siihen on syynä ettei koulutuksella saavuta mitään.
Eikä sekään voi olla vaikuttamatta, että yleissivistävän koulutuksen taso on laskenut.Entä jos keskittyisi yleissivistävän sijasta ammatilliseen. Siitä hyötyis yksilö ja yhteiskunta. Paitsi että ne työpaikat on maakunnissa.
- Anonyymi
JeroP kirjoitti:
Entä jos keskittyisi yleissivistävän sijasta ammatilliseen. Siitä hyötyis yksilö ja yhteiskunta. Paitsi että ne työpaikat on maakunnissa.
Missä ammatissa tienaa yli 6000 e/ kk
Alle 6000 e tienaavat ovat vähintäänkin matkalla ätmiyteen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Alle 6000 e tienaavat ovat vähintäänkin matkalla ätmiyteen.Suuruudenhulluus on pahinta ätmiyden laatua.
Anonyymi kirjoitti:
Alle 6000 e tienaavat ovat vähintäänkin matkalla ätmiyteen.Mä just luin jostain vaneritehtaan prosessin hoitajasta, joka tienas lähes ton summan ja paperitehtaissa kans. Ja joissakin metallitehtaissa. Mutta jollain raksa alalla et tietenkään pääse edes puoleen tosta. Mitta en siltikään menis mihinkään tehtaaseen kun se on aika yksitoikkoista ja kuitenkin pitää olla skarppina koko ajan. Mieluummin teen näitä raksahommia kun on vaihtelevia ja saa liikuntaa. Mä tiedän yhden maisterinkin joka joutuu tekeen pienellä palkalla, kun sen tiedekunnasta ei lopulta voinu oikein muuhun kuin opettajaksi, johon se ei halunnut.
- Anonyymi
Eiköhän ätmiyteen suurin syy ole massasta poikkeava persoona ja elämäntyyli, joskus ulkonäkökin. Enemmänkin kuin koulutus suoriltaan. Sosiaalistentaitojen rajallisuus yhtenä.
JasuMutta eikö massasta pidäkin poiketa. Helppohan se ois vaan sanoo aamusta iltaan hyvä hyvä hyvä. Mutta kun huomaa että työpaikat on lähtenyt suomesta ja sen myötä veropohja ja hyvinvointi romahtanu. Niin eikö sillon saa väittää vastaan ja poiketa massasta, vaikka se nyt johtaiskin siihen ettei saa puolisoo.
- Anonyymi
JeroP kirjoitti:
Mutta eikö massasta pidäkin poiketa. Helppohan se ois vaan sanoo aamusta iltaan hyvä hyvä hyvä. Mutta kun huomaa että työpaikat on lähtenyt suomesta ja sen myötä veropohja ja hyvinvointi romahtanu. Niin eikö sillon saa väittää vastaan ja poiketa massasta, vaikka se nyt johtaiskin siihen ettei saa puolisoo.
Jossain määrin ilmanmuuta, en minäkään massasta tykkää. Mutta hyvin poikkeava persoona, joka ei mukaudu massaan joutuu helposti ulkopuoliseksi. Ihmiset on kovia nokkimaan erilaisuudesta, tiiän tämän kokemuksesta sanoa.
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jossain määrin ilmanmuuta, en minäkään massasta tykkää. Mutta hyvin poikkeava persoona, joka ei mukaudu massaan joutuu helposti ulkopuoliseksi. Ihmiset on kovia nokkimaan erilaisuudesta, tiiän tämän kokemuksesta sanoa.
JasuMassat kun ei mukaudu yksilöihin, sopulilaumassa kaikkien tulee olla sopuleita tai tulee sanomista.
Jasu - Anonyymi
JeroP kirjoitti:
Mutta eikö massasta pidäkin poiketa. Helppohan se ois vaan sanoo aamusta iltaan hyvä hyvä hyvä. Mutta kun huomaa että työpaikat on lähtenyt suomesta ja sen myötä veropohja ja hyvinvointi romahtanu. Niin eikö sillon saa väittää vastaan ja poiketa massasta, vaikka se nyt johtaiskin siihen ettei saa puolisoo.
Luulen etten minäkään olisi ikinä pariutunut, jollen olisi kehittänyt rohkeuttani ja sosiaalisia taitojani. Uskaltanut olla itse lähestyjä. Minussakin on sen verran poikkeavaa piirrettä luonteessa, että en helposti pariudu jollen pistä parastani. Varttumalla ja olemalla sisäänpäin kääntynyt jään takuulla yksin. Nykyään se tosin ei enää haittaisi, miellyttämisenhaluni kun on aika liki nolla, sampin pariutumistarve.
Jasu - Anonyymi
JeroP kirjoitti:
Suomessa on työpaikkoja, mutta ne eivät kelpaa suomalaisille. Muka liian pieni palkka, muka liian raskas työ, siinä suurimmat syyt.
Anonyymi kirjoitti:
JasuNo sittenpähän nokkii. Niin hulluks on menny Suomen touhu, ettei liikuta mihinkään. Mieti nyt vaikka niitä venäläisiä, jotka uskaltaa vastustaa Putinia.
- Anonyymi
JeroP kirjoitti:
No sittenpähän nokkii. Niin hulluks on menny Suomen touhu, ettei liikuta mihinkään. Mieti nyt vaikka niitä venäläisiä, jotka uskaltaa vastustaa Putinia.
Kaikilla ei ole kanttia olla nokittavana ja osa saa siitä tarpeekseen ja vetäytyy vielä syvemmin omaan itseensä käpertyen etäämmälle ihmisistä. Minusta on perseestä, että ihmisen ei sallita olla erilainen, kun muut. Pitäisi olla samasta muotista puserrettu sokea määkijä, jotta kelpaa muille määkijöille.
Ja Venäjä, se on persereikä maista ihan omaa luokkaansa. Joutas poistaa kartalta.
Jasu - Anonyymi
JeroP kirjoitti:
No sittenpähän nokkii. Niin hulluks on menny Suomen touhu, ettei liikuta mihinkään. Mieti nyt vaikka niitä venäläisiä, jotka uskaltaa vastustaa Putinia.
Putskun vastustajat vangitaan.
- Anonyymi
Suomessa ei ole tarpeeksi hyvä geenipooli, että ytmejä ja muita laadukkaampia miehiä olisi saatavilla. Ätmiys on rakennettu identiteettiimme. Siihen kun vielä laitetaan sekaan naisten luonnollinen halveksunta kilttejä ja kunnollisia miehiä kohtaan, ätmiys vain vahvistuu kuin itsestään.
Kaikki naiset kilpailevat niistä jykeväleukaisista tappaja-alfoista, ätmyleihin tyydytään sitten kun BMI on koronnut reippaaksi ja alfaleskeys on päivittäistä todellisuutta.
Ätmien pelastukseksi tulisi perustaa laillisia valtion tuottamia bordelleja tai keskittyä tekemään seksiroboteista totta. Seksittömyyden ja rakkaudettomuuden takia junan alle päätyvä ätmi ei tuota valtiolle veroja. Jos on edes jonkinlainen mahdollisuus ätminkin saada seksiä, on todennäköisempää että hän pysyy suhteellisen terveellisenä veronmaksajana hautaan asti.- Anonyymi
Tässä suora osoitus ätmiydestä, siitä vaiheesta kun on jo tipahtanut omaan nilkkaan ja vahvistaa edelleen omilla jankutuksilla ja kirjoituksilla omaa ätmiyttään.
Suunnitelma miehille (nainen suunnittelee tämän nyt):
Koulutus kustannetaan suomalaisille. Ulkomaisten paikkoja karsitaan, koska eivät edes työllisty hyvin. Erityissuojelus ja kiintiöpaikkoja suomalaisille miehille.
Suhteessa miehille ei tarvita yhtä paljon paikkoja kuin suomalaisille naisille, koska miehet etenevät ilman omaa ansiotaan työelämässä hyville paikoille, kunhan vaan saadaan pysymään opiskelijoina tutkintonsa loppuun saakka. Vaikka ois kuinka ätmi, asian voi ratkaista kädellä ja sydämmellä. Mä oon sitä mieltä että jos ei ite saa itteensä tyydytettyä, niin sitten ei yksinkertaisesti vaan osaa. Eikä sellasta seksityöläistä oo ees olemassa kuka se vois ratkaista.
- Anonyymi
Se on kumma, miten suomalaiset miehet on vuosikymmeniä haukkunu, kuinka huonoja suomalaiset naiset on, ja nyt ihmettelevät kun eivät enää suomalaista naista saa. Hakekaa ne vaimonne idästä päin, kun ovat niin paljon parempia venäläiset ja aasialaiset naiset. Ainaista valitusta, kaikki pitäis saada valmiina, tee jotain ite.
- Anonyymi
JeroP kirjoitti:
Vaikka ois kuinka ätmi, asian voi ratkaista kädellä ja sydämmellä. Mä oon sitä mieltä että jos ei ite saa itteensä tyydytettyä, niin sitten ei yksinkertaisesti vaan osaa. Eikä sellasta seksityöläistä oo ees olemassa kuka se vois ratkaista.
Ei tämä ratkea itsetyydytyksellä. Ätmi kärsii nyt vaan ätmiyden seuraukaista.
On ripi ripi vaikutettava koulutukseen. Äänestämällä vähintään, mutta osallistumalla aktiivisesti kunnalispolitiikkaan esim. Opiskelijoiden Itseohjautuvuusvastuita on muutettava johdetuksi, resurssoitava koulutukseen ja kiintiöitävä paikkoja. Pakkokoulutusta nuorille miehille, kun muu ei auta. - Anonyymi
JeroP kirjoitti:
Vaikka ois kuinka ätmi, asian voi ratkaista kädellä ja sydämmellä. Mä oon sitä mieltä että jos ei ite saa itteensä tyydytettyä, niin sitten ei yksinkertaisesti vaan osaa. Eikä sellasta seksityöläistä oo ees olemassa kuka se vois ratkaista.
Se vasta on ätmiyden huippu, ellei edes itseään osaa tyydyttää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se vasta on ätmiyden huippu, ellei edes itseään osaa tyydyttää.
On sekin, mutta ätmiytymisestä pois pääsemiseen tarvitaan yhteiskunnallista vaikuttamista.
Täytyy osata äänestää oikeaa puoluetta tai pyrkiä tekemään tilannetta yhteiskunnallisesto parantavia aloitteita tai ryhtyä vaikuttajaksi itse.
Ei saa jäädä tuleen makaamaan, eikä tumputtamaan.
- Anonyymi
Korkeakoulutetut on suurin työttömyys ryhmä! Ne vaan opiskelee kun ei niistä ole aitoon tekemiseen. On ku hylkeet: aaak aak
- Anonyymi
En hyväksy vastaväitettäsi.
Tarvitaan visioita ja suunnitelmia, miten koulutetuille saadaan työpaikkoja.
Nykyiset verotulot eivät riitä kotimaiseen kehitystyöhön, jossa koulutetuille riittäisi töitä. Kouluttamattomilla ei ole edes valmiuksia sellaiseen työhön.
Ulkomaiset yhtiöt imevät kaikki verorat ja kehittävät työtään ulkomailla ulkomaisin voimin.
Ätmin pitää valita oikeat koulut. Itse olen käynyt tanssikoulun. Teoriassa osaan tangoa, valssia, humppaa ja jenkkaa.
Rehellisesti sanottuna pakkoaskeltaminen ei ole mun juttu.
Naiset kuitenkin innostuu, kun kuulee, että olen tanssikoulun käynyt.- Anonyymi
Innostuu niin onhan se palveluala. Palvelualoilla on vaan palvelualojen korvaukset, ellet laske siihen henkilökohtaisen kutsumuksen iloa.
- Anonyymi
Voisko olla sellainen teoreettinen romantikko?
Vois sanoa aina, että oon romantikko-opiston käynyt :))
Minkähänlaista menestystä sillä kurssituksella tulisi?
-keinovaginamies- Anonyymi kirjoitti:
Voisko olla sellainen teoreettinen romantikko?
Vois sanoa aina, että oon romantikko-opiston käynyt :))
Minkähänlaista menestystä sillä kurssituksella tulisi?
-keinovaginamies-Teoreettinen lähestyminen romantiikkaan avaa uusia tapoja toteuttaa romantiikkaa.
Kukapa nainen ei haluaisi kokeilla miltä tuntuu, kun ammattirakastaja ottaa hänet. :)
- Anonyymi
Tämäkin vielä, tehdään koulutuksestakin liiketoimintaa verovaroin, eikä kouluteta edes omaa väestöä. Ei ihme jos rahat loppuvat ja julkiset menot kasvavat.
Minusta kouluun tukea helpommin saavaksi esim koululääkärille automaattisesti lapsi käymään koukusta ja heti tarvittavat kuntoutukset kun tarvitsee tai havaitaan. Ei tarvitse erityisluokkaa kun on kuntoutukset.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 833278
Nainen olet minun
Olen ominut sinut itselleni, täysin itsekkäistä syistä. Haluan rakastella sinua nainen, toivottavasti sinäkin minua. Oli342615- 612248
Sille ei voi enää mitään
Miten kaikki meni aiemmin. Oon aivan lukossa 🔒 Tuskin uskallat enää mitää tehdä. Ehkä pitää luovuttaa vaan.702209Harmi jos ei enään nähdä
Ehkä se on parempi näin kuitenkin. Ehkä jotain uutta löytyy. Uskon ja toivon että olet onnellinen. Sinussa on kaikki512161Miten suhtauisitte jos kaivattunne sanoisi, ettei hänestä ole seurusteluun
mutta seksi, hellyys ja yhdessäolo kelpaa kyllä??1102143Vau miten upea nainen!
Näytit todella tyrmäävältä. 🤩😍 En meinannut saada katsettani irti sinusta.191917- 611884
Kunpa minä tietäisin
Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv191763- 861622