Vielä kysyn uudelleen ja juttelin tästä 3 vuotta sitten lääkärini kanssa

Anonyymi-ap

Ekan kerran alko tulla onkelmia vuonna 2018 kun alko hengästyttää, huonovointisuutta, vapinaa, sydämen heikentymistä, tunto alko mennä kädestä ja päässäkin ohimon kohdalla samaa tunnon menetystä ja liikunta ei onnistunut kun iski huono olo ja kauppaan menokin ja pieni kevyt siivous romahdutti fyysisen olotilan pohjalle. Aloin epäillä ensin kahta ; ylikunto tai vakavampi eli sydänongelmat.

Minulla todettiin pitkien etsintöjen jälkeen paniikkihäiriö josta oon samaa mieltä mutta jäi silti ehkä epäselväksi pari asiaa eli epäilen että minulla ylikunto . Ne kyl pani mut polokeen kuntopyörää jossa ei ilmennyt mitåään heikkoutta. se onkin tuo vaihtelevaa että tulee tiettyjä hetkiä kun iskee nykyäänkin vuonna 2024 sama tilanne, että pienikin määrä liikettä vie minut sängyn pohjalle makaamaan kun alkaa sydän heikentyä .

Voisko nää liittyä paniikkihäiriööN? Otin sen puheeksi lääkärini kanssa, mut lääkäriltä tuli heti vastaus "ei voi liikunta vaikuttaa paniikkihäiriöön" mut kun mä muistelisin että joku terveyden alan ammattilainen, joko hoitaja tai lääkäri sanoi mulle joskus 2018 että paniikkihäiriö voi iskeä liikunnasta mutta en 100% varma onko kukaan sanonut näin minulle, mut tää lääkärini vuonna 2021 sanoi minulle että ei paniikkihäiriö voi tulla liikunnasta.

Se jäi siihen sitten eli en ryhtynyt lisätutkimuksiin, mut hetken näytti siltä että lääkäri katsoi minuun päin sillä silmällä että olis varmaan halunnut alkaa tutkimaan minua.

Minuahan siis tutkittiin paljon2018 koko kesän aikana.

Vai voisiko nämä kaikki oireet johtua vähästä syönnistä että keho alkaa reagoida jos syöntimäärä on liian pientä suhteessa raskaaseen liikuntaan? Nuokin virheet oon välillä ehkä tehnyt. Omaa huolimattomuuttani. =(

Sehän voi olla sitten myöhäistä jos ei ota virheistä opikseen jos sydän sanoo poks kesken lenkkijuoksumatkan jos ei ole pitänyt huolta asioista =(

Yksi kuntoilija täällä kotikaupungissani kuoli lenkkipolulle. Hän oli juuri ollut semmonen tarkka ruoan suhteen. Kyllä minä yleensä tai melkein aina pijän huolen siit, että syön tarpeeksi ruokaa, myös silloinkin kun en tee liikuntaa.

Epäilen kuitenkin että minulla on ylikunto. Tästä ylikunnosta en muistaakseni ottanut koskaan puhetta lääkärien ja hoitajien kanssa. Olisi kai ehkä pitänyt ottaa puheeksi se, mutta on kai se hieman vaikea muistaa kertoa ihan kaikki asiat kun on "tuhat asiaa" kerrottavana.

Vielä kai sitä vois ehtiä mennä jutteleen esim tuosta ylikunnnon mahdollisuudesta ja siitä että voisko syömisellä olla merkitystä siihen että fyysinen kunto romahtaa yhtäkkiä ja sydän heikkenee.

Mitä ajatuksia herättää teissä?

0

64

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

      Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

      Luetuimmat keskustelut

      1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

        Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
        Jyväskylä
        59
        2090
      2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

        Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
        Maailman menoa
        57
        1783
      3. Ei luottoa lakko maahan

        Patria menetti sovitun ksupan.
        Suomen Keskusta
        59
        1654
      4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

        Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
        Ikävä
        7
        1586
      5. Sinäkö se olit...

        Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
        Ikävä
        6
        1545
      6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

        Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
        Vaipat
        6
        1475
      7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

        Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
        Tunteet
        8
        1336
      8. Lepakot ja lepakkopönttö

        Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
        12
        1301
      9. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

        Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
        Maailman menoa
        95
        1283
      10. Revi siitä ja revi siitä

        Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
        Varkaus
        4
        1193
      Aihe