Tämä yritys tuo ensimmäisenä vetyhenkilöautot Suomen liikenteeseen.
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/taksiyritys-aikoo-tuoda-suomen-liikenteeseen-aivan-uudenlaisen-auton/6d547b61-eb67-4ba6-a913-6894f4bf7f2a
Vetyautot Suomen liikenteeseen
59
789
Vastaukset
- Anonyymi
Mahtavaa!
- Anonyymi
Eipä taida tuokaan haihatus edetä tuosta mainoksesta pidemmälle?
- Anonyymi
Laitattako sytyttimet kylkeen? Tyyliin "Kylä lähtee".
- Anonyymi
Ei laiteta.
- Anonyymi
Huikeaa!
- Anonyymi
Erittäin huikeaa!
- Anonyymi
Loistavaa!
- Anonyymi
Todella Loistavaa!
- Anonyymi
Upeaa!
- Anonyymi
Erittäin upeaa!
- Anonyymi
Uljasta!
- Anonyymi
Erittäin uljasta!
- Anonyymi
Jopas jopas...
- Anonyymi
Hyvä Menevä.
- Anonyymi
Mainiota!
- Anonyymi
Suomen liikenne jyrää!
- Anonyymi
Hulppeaa!
- Anonyymi
Fantastista!
- Anonyymi
Suurenmoista!
- Anonyymi
Aivan erinomaista!
- Anonyymi
Ladattava sähköauto onkin vain ikävä ja vaivalloinen välivaihe.
- Anonyymi
"Välivaihe", jonka loppua ei meistä kukaan tule näkemään.
- Anonyymi
Jeps, pienoisatomienergia onkin se seuraava mutta se ottaa aika kauan että tekniikka on hioutunut.
- Anonyymi
Upeasti menee.
- Anonyymi
Hienoa!
- Anonyymi
Tästä se lähtee!
- Anonyymi
Ihanaa 💗
- Anonyymi
Niin se tuo 💗
- Anonyymi
Ihana pelastus 💞
- Anonyymi
Nyt vaikuttaa mainiolta!
- Anonyymi
Erittäin mainiolta 👍
- Anonyymi
Eikö näitä vetytrollaajia saa pois täältä. Älkää vastatko näiden kommentteihin.
- Anonyymi
Loistavasti vety etenee.
- Anonyymi
Mihin tarvitaan kallista vetyautoa, kun tulossa on sähköpolttoaine. Se sopii nykyisiin bensiiniautoihin.
- Anonyymi
Jopas jopas 👍
- Anonyymi
Ei ole vielä näkynyt ja koko ajatus haudattu ja syvälle.
Mahtavaa, upeaa, mullistavaa, no oikeasti pelkkä paskaa. - Anonyymi
Digitilaus
Ensimmäinen kuukausi vain 2,90 €
Tarjousjakson jälkeen 35,90 € / kk. Tilauksen voi katkaista milloin tahansa maksetun kauden loppuun. - Anonyymi
Eläköön!
- Anonyymi
Vety on tulevaisuutta 👍
- Anonyymi
Nyt on kyllä tosi huippua!
- Anonyymi
"tänä vuonna avautuvat vetyasemat mahdollistavat myös vetytaksien kokeilut Suomessa."
Joku voinee kertoa missä ne tänä vuonna avautuvat vetyasemat ovat? Vuosi on kohta lopuillaan ja missään en ole havainnut kerrottavan mitään ajantasaista tietoa avausaikatauluista.- Anonyymi
Niinhän kävi viimekin vuonna että piti avata yksittäinen asema muttei kuitenkaan avautunut. Taitaa vetytankkausasemien hienot suunnitelmat kaatua kannattavuuslaskelmiin kun niitä ei oikein saada lukuina täsmäämään, jolloin pankit ja sijoittajat vetäytyvät projektista... mutta vetyfanaatikot valheellisesti hehkuttavat edelleen vetyparatiisin puolesta.
Huomatkaa ettei mitään arviota pystytä heittämään julkisuuteen paljonko vety maksaa vetytankkausasemalla kuluttajalle ja siitä ollaan edelleen vain hiljaa. Todennäköisesti maksaa aivan liikaa esim. 20e/kilo, jolloin pakko vaieta ja toivoa että vedyn tuotantotekniikassa tapahtuu jotain mullistavaa lähitulevaisuudessa jonka jälkeen voidaan sitten "ilosanomaa" levittää joka tuutista kun nyt hävetään kallista hintaa.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/18315455/vetyfanaatikot-valehtelevat-sinulle-ja-houkuttelevat-vetyansaan-
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17254624/vetyinfran-rakentaminen-on-mahdottomuus-
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17672440/laskelma-vetytankkausaseman-kannattavuudesta-ei-kannata-
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17717322/koska-julkistetaan-vetytankkausaseman-kuluttajahinta-suomessa
- Anonyymi
Vallan upeaa!
- Anonyymi
Loistavasti vety etenee.
- Anonyymi
Vety on paras 👍
- Anonyymi
Tätä voi sanoa jo ihanaksi 💗💗💗💗
- Anonyymi
Tämähän on vallan erinomainen uutinen 👍
- Anonyymi
Tämäpäs se vasta onkin jotain 👍
- Anonyymi
Hyvältä vaikuttaa 👍
- Anonyymi
Menevän sivuilla ei ole mitään mainintaa koko vetytaksi projektista. Ilmeisesti jälleen kerran vetyprojekteilla kestää ja aikataulut kusee.
https://meneva.fi/fi/ajankohtaista
Eipä tunnu vetytakseilla menevän hyvin.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/18220111/vetytaksit-tulevat - Anonyymi
Vetytakseilla ei voi kilpailla muita käyttövoimia vastaan kalliin kustannusrakenteen takia.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/18677191/vetytaksit-eivat-parjaa-kilpailussa- - Anonyymi
Tämähän on vallan erinomaista.
- Anonyymi
Taisi tuokin juttu olla jo naurettu suohon?
- Anonyymi
Nyt ne vetyautot tulee! Hienoa, Mahtavaa ja Ihanaa!
Haluan ehdottomasti ostaa Mirain heti kun se tulee, koska 70 000€ autosta on pikkuraha, etenkin kun se pitää huoltaa 8tkm välein! Haluan ehdottomasti tukea lasipalatsia 5-6x vuodessa määräaikaishuoltojen varjolla ja maksaa tankkauksista 5-6x enemmän kuin naapurin Tesla Tero tai ID.3 Ismo. Ja onhan se aivan naurettavaa että ne sähköautomiehet kotona vaan tökkää johdon kiinni ja lähtee aamulla “täydellä tankilla”! Mieluummin mä ajelen täältä kotoa 20km tankkaamaan kallista vetyä kuin hoidan sen kotipihassa. Tarkemmin ajateltuna voisin yhdistää tankkausreissut huoltoreissuihin niin ne menee samoilla kipeillä, säästyy aikaa!
Suurella innolla odotan myäs Lapin reissuja vetyautollani! Voi sitä riemua kun ajelen Saariselälle talvella ja tankkaan matkalla vain pari kertaa ja sekin kestää muutaman minuutin per kerta. Toivon että kukaan muu ei ole samaan aikaan liikenteessä, sillä kismittäisi istua vetyasemalla jonottamassa omaa vuoroaan kun edessä on neljä autoa. Mutta samalla kun se vetyasema paineistuu 15min joka tankkauksen jälkeen niin mä voin hehkuttaa somessa ja suomi24:ssä kuinka kätevää ja ihanaa tää vetyautoilu on. Kateellisena katson kun sähköautoilijat pysähtyvät vartiksi HPC-asemalle, käyvät kusella, juovat kahvit ja jatkavat matkaa. Onneksi ajatus muutaman minuutin tankkauksesta lämmitää mieltä ja jaksan vielä odottaa 45min ja sitten on mun vuoro! Paitsi jos se vetyaseman “vetypistooli” on jäätynyt pakkasen ja useamman perättäisen tankkaajan takia. Toivottavasti toi edellinen saa sen pistoolin irti, koska tässä lähin vetyasema on 300km päässä ja mun tankki on aivan kuiva.
Mutta jahka mä pääsen joskus sinne Saariselälle niin ainakaan ei tarvii laittaa autoa lataukseen. Toivottavasti se Rovaniemen vetyasema toimii, koska menomatkalla se on viimeinen vetyasema ennen Inaria. Vähän harmittaa, että vety ei riitä siellä Saariselällä mihinkään ylimääräiseen ajeluun tai en pääse takas Rolloon. Mutta ainahan mä voi ajaa taksilla tai vuokrata koiravaljakon. Köyhät kyykkyyn, täältä tulee tuore vetyautoilija!
Vetykoukkua en tosin ota Miraihin, koska sellaista siihen ei saa. Ehkä naapurin Tesla Tero voi tarvittaessa vetää mun polttopuut mökille sen Model 3 Performancella (jossa siis koukku). En kyllä ymmärrä ihmisiä, jotka haluavat tehokkaan auton. Miksi auton pitää kiihtyä yhtään yli 9 sekunnin nollasta sataan? Ohittaa voi kyllä ohituskaistalla. Mieluummin mä maksan autosta joka kiihtyy sataseen yhdeksässä sekunnissa sen 70 000€ kuin ottaisin vähän halvemmalla auton joka kiihtyy sataseen 3,1 sekunnissa. Ei mitään tolkkua jos auto kiihtyy noin nopeasti. Minun nykyinen Corolla kiihtyy nollasta sataan karvan alle 14s ja sillä olen hyvin pärjännyt, siispä sen pitää kelvata kaikille muillekin.
Niin ja sitten se paras juttu Miraissa! TILAT!
Auto on ulkomitoiltaan yhtä suuri kuin Tesla Model S, mutta sen sisä- ja tavaratila on pienempi kuin VW ID.3:ssa. Erityisesti pidän siitä, että takapenkit eivät kaadu (koska niiden takana on akku), sekä siitä tutusta ja turvallisesta kardaanitunnelista joka varmistaa takamatkustajien ahtaat olot. Ei se oikeasti ole kardaanitunneli vaan siellä lattian alla on piilossa vetytankki, samanlainen jonka takia se takakontti on niin pieni. Eipähän ainakaan tarvitse pakata niin paljoa tavaraa Lapin reissulle ja nalkuttavan muijan pistän istumaan sinne taakse keskelle. Se jankuttaa että naapurin Tesla Model 3 on paljon suurempi auto niin sisä- ja tavaratiloiltaan kuin Mirai ja siinä kaatuu penkit, eikä ole sitä hiton suurta vetytankkia lattiassa.
Kun kovilla pakkasilla Mirain vetyjärjestelmä jäätyy umpeen, voin pyytää taas naapurin Tesla Terolta kyydin kirkolle sunnuntaisin ja ma-pe aamuisin SEO:n baariin (koska Essoa ei enään ole). Siellä SEO:n baarissa me sitten kehutaan toisillemme vetyautojamme ja arvaillaan kuka tuli pakkasaamuna taksilla ja kuka naapurin sähköautolla kun omat vetyautot ei tosiaan toimi pakkasilla. Kyllä ne toimii jos on vaan -20c pakkaset, mutta kulutus minun nurkka-ajoissa an kolmin kertainen kesäkeleihin verrattuna, MUTTA tankkaus on nopeaa jos ei tarvitse odottaa sitä vetyaseman paineistusta. Kesällä puolitankillista riittää puolet pidempään ajoon kuin talvella täysi tankillinen. Siitä mä just tykkään vetyautoissa, että kesällä kulutus on pientä, enhän mä talvella aja kuin sinne Saariselälle kerran tai kaksi, mutta vaan pikkupakkasilla. Tarkennetaan sen verran että vaikka talven nurkka- ja pätkäajossa kulutus on aivan tautinen niin pitkällä matkalla se kyllä tasoittuu ja menee “melko pienellä”, jopa 400km täydellä tankilla!
Aivan huippua, että vetyautot vihdoin tulee, eikä tarvitse joka aamu ja ilta uhrata kuutta sekunttia siihen sähköauton latauskaapelin kytkemiseen. Säästyneen ajan käytän vetyasemalla jonottaen ja huollossa ILMAISTA kahvia juoden. Tulee huollon kaverit tutuiksi, ehkäpä saan niistä Facebook kavereita?
Terveisin SEO:n baarin Vetyauto Ville, Kaikkien Alojen Asiantuntija.- Anonyymi
yhtä kova kirjoittaja kuin moktar gubta...
influensseri
- Anonyymi
vetyä voi tehdä monella tapaa, mihin tapaan päädytään ,
- Anonyymi
Tämähän vaikuttaa parhaalta!
- Anonyymi
Hyvä hyvä!
- Anonyymi
Montako autoa se Menevä Oy omistaa?
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla674082- 522795
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta162173Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä142008- 991973
Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?841649Kansanedustaja Teemu Keskisarja ei osallistu Linnan juhliin vaan natsikulkueeseen
Kerääkö poliisi taas natsiliput pois osallistujilta?3621519Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81436Olen aina vain
Ihmeissäni siitä että oletko niin tosissani minusta? Mitä muut ajattelisi meistä?511430- 581197