Tämä on totta, jonka Raamattu vahvistaa ja JT uskossaan!

Anonyymi-ap

Papisto–maallikko-jako on epäraamatullinen!

27

155

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Taas tuli julistaja paikalle pyykimään kaiken pois, mitä aiheita täällä on. Raivostuttavaa..

      • Anonyymi

        Valheetko ei raivostuta!


      • Anonyymi

        Älä raivostu, ota rennosti!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä raivostu, ota rennosti!

        Sanatkin voi piiskata!


      • Anonyymi

        Raamatun sana on säilynyt 6000 v ajan, vaikka sitä on yritetty hävittää, eikö tämä tieto tärkeämpää!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sanatkin voi piiskata!

        Mikä sinua niin piiskasi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamatun sana on säilynyt 6000 v ajan, vaikka sitä on yritetty hävittää, eikö tämä tieto tärkeämpää!

        Vanhan testamentin tarinat muotoutuivat n. 500 - 150 eaa.


    • Anonyymi

      Vaikka jako papistoon ja maallikoihin onkin epäraamatullinen, se ei tarkoita, että Vartiotorni olisi sitten oikeassa tässä. Uusi testamentti tuntee yleisen pappeuden ja sitähän Jehovan todistajien ei saa hyväksyä.

      6 Sillä Raamatussa sanotaan: "Katso, minä lasken Siioniin valitun kiven, kalliin kulmakiven; ja joka häneen uskoo, ei ole häpeään joutuva".
      7 Teille siis, jotka uskotte, se on kallis, mutta niille, jotka eivät usko, "on se kivi, jonka rakentajat hylkäsivät, tullut kulmakiveksi"
      8 ja "kompastuskiveksi ja loukkauskallioksi". Koska he eivät tottele sanaa, niin he kompastuvat; ja siihen heidät on pantukin.
      9 Mutta te olette "valittu suku, kuninkaallinen papisto, pyhä heimo, omaisuuskansa, julistaaksenne sen jaloja tekoja", joka on pimeydestä kutsunut teidät ihmeelliseen valkeuteensa;
      10 te, jotka ennen "ette olleet kansa", mutta nyt olette "Jumalan kansa", jotka ennen "ette olleet armahdetut", mutta nyt "olette armahdetut".

    • Anonyymi

      Oon minäki lukenu Raamattua ja olen huomannut että esim. pitkin vanhaa testamenttia esiintyy useinkin israelilaisia pappeja temppeleissään. Ja 144 000 ihmistä israelin heimoista, joiden on määrä mennä taivaaseen ilmeisesti hallitsemaan Jeesuksen kanssa.
      Mutta huomata pitäisi myös jehovantodistajien, että nämä ovat vain israelilaisia, jotka kelpuutetaan 144 000:een, kuten Raamattu ilmaisee hyvin selvästi. Muut sitten pääsevät taivaassa olevaan paratiisiin maallisen vaelluksensa päätteeksi. Jumala on kait nähny hyväksi tällaisen kaavan, että ensin eletään ihmisinä maapallolla elämänaika ja sitten taivaaseen paratiisiin.
      No näin olen ymmärtänyt, kun olen itse lukenut raamattua, mutta en tietenkään itse usko mihinkään tällaiseen uskonnolliseen satuiluun. Kunnioitan kuitenkin niitä, jotka uskovat ja sillä selvä. Haluan vain sanoa, että Raamattu kannattaa ottaa siten, kuin siellä lukee, eikä alkaa vääntämään ja kääntämään asioita omien toiveidensa mukaisiksi.

      • Anonyymi
        UUSI

        Meni oikein kunnolla metsään!!!

        Siitä olen samaa mieltä, että 144000 ovat kaikki VT juutalaisia.
        Raamatun sanaa ei kannata alkaa vääntämään mihinkään suuntaa, sitä lahkot juuri tekee, mutta ei JT.
        Jotka kuolevat ei mene muuta kuin hautaan, pysyvästi ne jotka olivat raamatunvastaisia ja ateistit.
        JT ja juutalaiset herätetään uudestaan paratiisiin, koska ei ole enää muita raamatunmukaisia!


    • Anonyymi

      JT uskonnossa on myös papisto, heitä vain sanotaan vanhimmiksi.

      • Anonyymi

        Pappi on välittäjä ihmisten ja jumaluuden välillä. Tekee sen erityisillä taikamenoilla, sakramenteilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pappi on välittäjä ihmisten ja jumaluuden välillä. Tekee sen erityisillä taikamenoilla, sakramenteilla.

        Kristinuskossa pappi ei ole tätä, ei myöskään kirkossa, vaan välittäjä on Kristus. Sakramenttien jakaminen vaatii kuitenkin viran. Kirkko ei kuitenkaan opeta olevansa ainoa oikea.

        Jehovan todistajien hallintoelin on välittäjä Jumalan ja ihmisten välillä, ilman sitä ei ole Jumalan luo JT uskonnossa asiaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kristinuskossa pappi ei ole tätä, ei myöskään kirkossa, vaan välittäjä on Kristus. Sakramenttien jakaminen vaatii kuitenkin viran. Kirkko ei kuitenkaan opeta olevansa ainoa oikea.

        Jehovan todistajien hallintoelin on välittäjä Jumalan ja ihmisten välillä, ilman sitä ei ole Jumalan luo JT uskonnossa asiaa.

        Vartiotorni on tunnustanut että Jeesus on v. 1918 käynyt vartiotorniseurassa haukkumassa heidän joulunviettoaan. Vartiotorniseura ei ole kertonut että Jeesus olisi antanut haukkumisen aiheet anteeksi.

        Yleensä kristillisissä yhteisöissä voi tuntea Jeesuksen läsnäolon. Valtakunnansali ei kuulu näihin.


      • Anonyymi
        UUSI

        Ei ole yhtään pappia!


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Kristinuskossa pappi ei ole tätä, ei myöskään kirkossa, vaan välittäjä on Kristus. Sakramenttien jakaminen vaatii kuitenkin viran. Kirkko ei kuitenkaan opeta olevansa ainoa oikea.

        Jehovan todistajien hallintoelin on välittäjä Jumalan ja ihmisten välillä, ilman sitä ei ole Jumalan luo JT uskonnossa asiaa.

        Hallintoelin ei ole välittäjä, ainoastaan valvoo, että homma toimii raamatunmukaisesti!


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Vartiotorni on tunnustanut että Jeesus on v. 1918 käynyt vartiotorniseurassa haukkumassa heidän joulunviettoaan. Vartiotorniseura ei ole kertonut että Jeesus olisi antanut haukkumisen aiheet anteeksi.

        Yleensä kristillisissä yhteisöissä voi tuntea Jeesuksen läsnäolon. Valtakunnansali ei kuulu näihin.

        Just joo????
        JT korjaa uskoaan, jos siihen tarvetta.

        Jeesus ei halua tuntea yhtään lahkolaista, tuntee hyvin JT!


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Kristinuskossa pappi ei ole tätä, ei myöskään kirkossa, vaan välittäjä on Kristus. Sakramenttien jakaminen vaatii kuitenkin viran. Kirkko ei kuitenkaan opeta olevansa ainoa oikea.

        Jehovan todistajien hallintoelin on välittäjä Jumalan ja ihmisten välillä, ilman sitä ei ole Jumalan luo JT uskonnossa asiaa.

        Miksi kirkon pappeja muuten kutsuttaisiin papeksi? Kirkkouskossa Jumalan armo välittyy sakramenttien kautta. Näitä taikamenoja toimittamaan tarvitaan erityinen papinvirka. Pappi on siis välittäjä Jumalan ja ihmisten välillä. Jehovien hallintoelin on yksinoikeuksineen tietenkin aivan oma lukunsa. Mitä Raamatussa lukee, ei ole niin paljoa merkitystä missään kiristinukskon lahkossa.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi kirkon pappeja muuten kutsuttaisiin papeksi? Kirkkouskossa Jumalan armo välittyy sakramenttien kautta. Näitä taikamenoja toimittamaan tarvitaan erityinen papinvirka. Pappi on siis välittäjä Jumalan ja ihmisten välillä. Jehovien hallintoelin on yksinoikeuksineen tietenkin aivan oma lukunsa. Mitä Raamatussa lukee, ei ole niin paljoa merkitystä missään kiristinukskon lahkossa.

        Kaikki papit ovat harhaopettajia!


    • Peräilma on raamatullinen ruumiintoiminto. Jo mooses Epydkissä ja daaniel karvaisen ja ilkeän leijonan luolassa laskivat Peräilmaa, Monasti aika pitkään ja äänekkäästi.

      • Anonyymi
        UUSI

        Tuu torille, niin vetelen korville 500x


    • Anonyymi
      UUSI

      Hallintoelin ei anna ropoakaan köyhille.
      Jeesus sanoi että myy mitä sinulla on ja anna rahat köyhille

      • Anonyymi
        UUSI

        Soopaa!


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Soopaa!

        Luukas 18:22 "Yksi sinulta vielä puuttuu: myy kaikki, mitä sinulla on, ja jakele köyhille, niin sinulla on oleva aarre taivaissa; ja tule ja seuraa minua"


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Luukas 18:22 "Yksi sinulta vielä puuttuu: myy kaikki, mitä sinulla on, ja jakele köyhille, niin sinulla on oleva aarre taivaissa; ja tule ja seuraa minua"

        Kyse on oikeasta asenteesta, JT sitä löytyy kiitettävästi... Emme romua siä mikä kuuluu Jumalalle!


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyse on oikeasta asenteesta, JT sitä löytyy kiitettävästi... Emme romua siä mikä kuuluu Jumalalle!

        amen


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Soopaa!

        Soopaa


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      36
      3259
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      153
      1975
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      193
      1571
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      129
      1453
    5. 80
      1105
    6. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      234
      1084
    7. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      258
      949
    8. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      52
      879
    9. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      103
      826
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      67
      778
    Aihe