Papisto–maallikko-jako on epäraamatullinen!
Tämä on totta, jonka Raamattu vahvistaa ja JT uskossaan!
52
501
Vastaukset
- Anonyymi
Taas tuli julistaja paikalle pyykimään kaiken pois, mitä aiheita täällä on. Raivostuttavaa..
- Anonyymi
Valheetko ei raivostuta!
- Anonyymi
Älä raivostu, ota rennosti!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Älä raivostu, ota rennosti!
Sanatkin voi piiskata!
- Anonyymi
Raamatun sana on säilynyt 6000 v ajan, vaikka sitä on yritetty hävittää, eikö tämä tieto tärkeämpää!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sanatkin voi piiskata!
Mikä sinua niin piiskasi?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Raamatun sana on säilynyt 6000 v ajan, vaikka sitä on yritetty hävittää, eikö tämä tieto tärkeämpää!
Vanhan testamentin tarinat muotoutuivat n. 500 - 150 eaa.
- Anonyymi
Vaikka jako papistoon ja maallikoihin onkin epäraamatullinen, se ei tarkoita, että Vartiotorni olisi sitten oikeassa tässä. Uusi testamentti tuntee yleisen pappeuden ja sitähän Jehovan todistajien ei saa hyväksyä.
6 Sillä Raamatussa sanotaan: "Katso, minä lasken Siioniin valitun kiven, kalliin kulmakiven; ja joka häneen uskoo, ei ole häpeään joutuva".
7 Teille siis, jotka uskotte, se on kallis, mutta niille, jotka eivät usko, "on se kivi, jonka rakentajat hylkäsivät, tullut kulmakiveksi"
8 ja "kompastuskiveksi ja loukkauskallioksi". Koska he eivät tottele sanaa, niin he kompastuvat; ja siihen heidät on pantukin.
9 Mutta te olette "valittu suku, kuninkaallinen papisto, pyhä heimo, omaisuuskansa, julistaaksenne sen jaloja tekoja", joka on pimeydestä kutsunut teidät ihmeelliseen valkeuteensa;
10 te, jotka ennen "ette olleet kansa", mutta nyt olette "Jumalan kansa", jotka ennen "ette olleet armahdetut", mutta nyt "olette armahdetut". - Anonyymi
Oon minäki lukenu Raamattua ja olen huomannut että esim. pitkin vanhaa testamenttia esiintyy useinkin israelilaisia pappeja temppeleissään. Ja 144 000 ihmistä israelin heimoista, joiden on määrä mennä taivaaseen ilmeisesti hallitsemaan Jeesuksen kanssa.
Mutta huomata pitäisi myös jehovantodistajien, että nämä ovat vain israelilaisia, jotka kelpuutetaan 144 000:een, kuten Raamattu ilmaisee hyvin selvästi. Muut sitten pääsevät taivaassa olevaan paratiisiin maallisen vaelluksensa päätteeksi. Jumala on kait nähny hyväksi tällaisen kaavan, että ensin eletään ihmisinä maapallolla elämänaika ja sitten taivaaseen paratiisiin.
No näin olen ymmärtänyt, kun olen itse lukenut raamattua, mutta en tietenkään itse usko mihinkään tällaiseen uskonnolliseen satuiluun. Kunnioitan kuitenkin niitä, jotka uskovat ja sillä selvä. Haluan vain sanoa, että Raamattu kannattaa ottaa siten, kuin siellä lukee, eikä alkaa vääntämään ja kääntämään asioita omien toiveidensa mukaisiksi.- Anonyymi
Meni oikein kunnolla metsään!!!
Siitä olen samaa mieltä, että 144000 ovat kaikki VT juutalaisia.
Raamatun sanaa ei kannata alkaa vääntämään mihinkään suuntaa, sitä lahkot juuri tekee, mutta ei JT.
Jotka kuolevat ei mene muuta kuin hautaan, pysyvästi ne jotka olivat raamatunvastaisia ja ateistit.
JT ja juutalaiset herätetään uudestaan paratiisiin, koska ei ole enää muita raamatunmukaisia!
- Anonyymi
JT uskonnossa on myös papisto, heitä vain sanotaan vanhimmiksi.
- Anonyymi
Pappi on välittäjä ihmisten ja jumaluuden välillä. Tekee sen erityisillä taikamenoilla, sakramenteilla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pappi on välittäjä ihmisten ja jumaluuden välillä. Tekee sen erityisillä taikamenoilla, sakramenteilla.
Kristinuskossa pappi ei ole tätä, ei myöskään kirkossa, vaan välittäjä on Kristus. Sakramenttien jakaminen vaatii kuitenkin viran. Kirkko ei kuitenkaan opeta olevansa ainoa oikea.
Jehovan todistajien hallintoelin on välittäjä Jumalan ja ihmisten välillä, ilman sitä ei ole Jumalan luo JT uskonnossa asiaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kristinuskossa pappi ei ole tätä, ei myöskään kirkossa, vaan välittäjä on Kristus. Sakramenttien jakaminen vaatii kuitenkin viran. Kirkko ei kuitenkaan opeta olevansa ainoa oikea.
Jehovan todistajien hallintoelin on välittäjä Jumalan ja ihmisten välillä, ilman sitä ei ole Jumalan luo JT uskonnossa asiaa.Vartiotorni on tunnustanut että Jeesus on v. 1918 käynyt vartiotorniseurassa haukkumassa heidän joulunviettoaan. Vartiotorniseura ei ole kertonut että Jeesus olisi antanut haukkumisen aiheet anteeksi.
Yleensä kristillisissä yhteisöissä voi tuntea Jeesuksen läsnäolon. Valtakunnansali ei kuulu näihin. - Anonyymi
Ei ole yhtään pappia!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jehovan todistajien hallintoelin on välittäjä Jumalan ja ihmisten välillä, ilman sitä ei ole Jumalan luo JT uskonnossa asiaa.Hallintoelin ei ole välittäjä, ainoastaan valvoo, että homma toimii raamatunmukaisesti!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vartiotorni on tunnustanut että Jeesus on v. 1918 käynyt vartiotorniseurassa haukkumassa heidän joulunviettoaan. Vartiotorniseura ei ole kertonut että Jeesus olisi antanut haukkumisen aiheet anteeksi.
Yleensä kristillisissä yhteisöissä voi tuntea Jeesuksen läsnäolon. Valtakunnansali ei kuulu näihin.Just joo????
JT korjaa uskoaan, jos siihen tarvetta.
Jeesus ei halua tuntea yhtään lahkolaista, tuntee hyvin JT! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jehovan todistajien hallintoelin on välittäjä Jumalan ja ihmisten välillä, ilman sitä ei ole Jumalan luo JT uskonnossa asiaa.Miksi kirkon pappeja muuten kutsuttaisiin papeksi? Kirkkouskossa Jumalan armo välittyy sakramenttien kautta. Näitä taikamenoja toimittamaan tarvitaan erityinen papinvirka. Pappi on siis välittäjä Jumalan ja ihmisten välillä. Jehovien hallintoelin on yksinoikeuksineen tietenkin aivan oma lukunsa. Mitä Raamatussa lukee, ei ole niin paljoa merkitystä missään kiristinukskon lahkossa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi kirkon pappeja muuten kutsuttaisiin papeksi? Kirkkouskossa Jumalan armo välittyy sakramenttien kautta. Näitä taikamenoja toimittamaan tarvitaan erityinen papinvirka. Pappi on siis välittäjä Jumalan ja ihmisten välillä. Jehovien hallintoelin on yksinoikeuksineen tietenkin aivan oma lukunsa. Mitä Raamatussa lukee, ei ole niin paljoa merkitystä missään kiristinukskon lahkossa.
Kaikki papit ovat harhaopettajia!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hallintoelin ei ole välittäjä, ainoastaan valvoo, että homma toimii raamatunmukaisesti!
Homma toimii raamatunmukaisesti juurikin hallintoelimen mukaan: Hallintoelintä ei saa epäillä, vaikka sen jutut olisivat miten pöhköjä tahansa, koska hallintoelin on ainoa Jehova Jumalan käyttämä viestintäkanava ja hallintoelimen epäily on Jehova Jumalan kyseenalaistamista. Välittäjän roolin lisäksi hallintoelin on usein käytännössä tämä "Jehova Jumala".
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikki papit ovat harhaopettajia!
Yleisemmin: kaikki uskomuksiaan tyrkyttävät ovat harhaopettajia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hallintoelin ei ole välittäjä, ainoastaan valvoo, että homma toimii raamatunmukaisesti!
Soopaa
Peräilma on raamatullinen ruumiintoiminto. Jo mooses Epydkissä ja daaniel karvaisen ja ilkeän leijonan luolassa laskivat Peräilmaa, Monasti aika pitkään ja äänekkäästi.
- Anonyymi
Tuu torille, niin vetelen korville 500x
- Anonyymi
Hallintoelin ei anna ropoakaan köyhille.
Jeesus sanoi että myy mitä sinulla on ja anna rahat köyhille- Anonyymi
Soopaa!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Soopaa!
Luukas 18:22 "Yksi sinulta vielä puuttuu: myy kaikki, mitä sinulla on, ja jakele köyhille, niin sinulla on oleva aarre taivaissa; ja tule ja seuraa minua"
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luukas 18:22 "Yksi sinulta vielä puuttuu: myy kaikki, mitä sinulla on, ja jakele köyhille, niin sinulla on oleva aarre taivaissa; ja tule ja seuraa minua"
Kyse on oikeasta asenteesta, JT sitä löytyy kiitettävästi... Emme romua siä mikä kuuluu Jumalalle!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyse on oikeasta asenteesta, JT sitä löytyy kiitettävästi... Emme romua siä mikä kuuluu Jumalalle!
amen
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Soopaa!
Soopaa
- Anonyymi
Onhan JT myös jako vanhimpiin ja rivijäseniin. Ihan sama juttu.
- Anonyymi
Onhan perheessäkin jako!
- Anonyymi
On myös muita jakoja:
- seurakuntien jäsenet (muutama ukko) vs. ulkojäsenet.
- voidellut, joilla on "taivaallinen toivo" vs. suuri laima, joilla on "maallinen toivo".
- hallintoelin ts. Jehova Jumala de facto vs. kaikki muut.
- Anonyymi
Tervetuloa JT seuraan kristilliseen pelastumaan Paratiisiin!
- Anonyymi
Amen
- Anonyymi
Totta haastat
- Anonyymi
On tämä melkoinen jukuripää palsta!
Lahkoilla on suuri voima taivuttaa raamatunvastaisuuteen!
Ketään ei voi taivuttaa raamatunvastaisuuteen, jos ITSE LUKEE Raamattua!
Vain sillä tavalla huomaa, miten lahkot eksyttää!!!!- Anonyymi
Totta, lahkolaisuus ei vaadi mitään, menee vain seuran jatkona!
- Anonyymi
Kaikki kirkkojen papit ovat leipäpappeja ja eksyttäjiä
- Anonyymi
Mitä eroa JT uskontoon, siellä on papit ylimmistö ja rahvas, ihan niin kuin muissakin uskonnoissa!
- Anonyymi
JT ei ole yhtään pappia!
- Anonyymi
Tiedoksi kaikille:
Kaikki papit ja piispat eksyttää! - Anonyymi
Pappeja valitaan vain siksi, koska aina löytyy riittävästi jotka uskoo eksytykseen!
- Anonyymi
Kirkot on pelkkää Bisnestä, mutta se loppuu piakkoin, kirkosta eromisen määrä on suuri.
Kirkko on pysynyt pystyssä vain siksi kun perii kirkollisveroa!
#0 v päästä kirkkoja ei ole enää olemassa!
Muuttuuko pizzerioiksi ja kahviloiksi jne
Aika näyttää!
- Anonyymi
Papit ovat hyväpalkkaisia!
Mistä ne rahat kerätään, kirkollisverosta, jota ihmiset maksavat kirkolle palkastaan.
Samalla he suosivat Raamatun vastaista oppia! - Anonyymi
Papisto–maallikko-jako on epäraamatullinen!
- Anonyymi
Totta sanoit, jatkunut satoja vuosia/
- Anonyymi
Totta, nyt sen tietää myös tämä palsta!
- Anonyymi
Kierrosvalvoja on palkallinen pappi. Hoitelee myös kyltymättömät sisaret. Kateelliset veljet kurkkivat ikkunasta.
- Anonyymi
Anonyymi 2024-07-21 19:14:38
"Papit ... suosivat Raamatun vastaista oppia!"
-Tässä esittelen erään papin harhaoppeja ja sekoiluja:
1921: hän kielsi rokotukset
1952: hän salli rokotteet
1936: hän kielsi ristin käyttö uskonnollisena symbolina, väittäen JT:ien väärentäneen jakeet Fil. 3:18 Sillä monet, joista usein olen sen teille sanonut ja nyt aivan itkien sanon, vaeltavat Kristuksen ristin vihollisina; 3:19 heidän loppunsa on kadotus
1927: kielsi joulun vieton, sanoen JT:ien väärentäneen jakeen Kol. 2:16 Älköön siis kukaan teitä tuomitko minkään juhlan johdosta
Lopulta hän jopa kielsi ihmisen sielun, väittäen JT:ien väärentäneen jakeen
Matt. 10:28 Älkääkä peljätkö niitä, jotka tappavat ruumiin, mutta eivät voi tappaa sielua; vaan ennemmin peljätkää häntä, joka voi sekä sielun että ruumiin hukuttaa helvettiin- Anonyymi
Ettei olisi nyt vahingossa vaihtaneet paikkaa pappi ja vartiotorniuskonnoitsija ?
- Anonyymi
Jokaisen on itse otettava vastuu uskostaan!!!!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400005338536Aamuseuraa/rehevää naista
uhkean rehevät m-xxxl naiset/rouvat/pari 18-80v kutsu luokses 31.1 aamusta päiväpanoille 32v hetero mies.oon innokas nuo4366224h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?72193Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy1591177Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja17816Sun ulkonäkö on
Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.39745Olen niin haaveillut
Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo57732Oletko koskaan
Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?68706- 43691
En voi ottaa
Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.36647