Jokainen normaali ihminen haluaa elää ja nauttia hyvästä terveydestä. Me yritämme lievittää sitä kipua ja kärsimystä, jota sairaudet tuovat ja me toivomme voivamme jotenkin välttää vanhuuden ruumistamme heikentävää vaikutusta. Meihin koskee myös, kun näemme rakkaimpiemme kärsivän näistä seikoista. Siksi monet kysyvätkin: “Kuuluuko kaikki tämä Jumalan alkuperäiseen päätökseen?”
Kun Jumala loi ihmisen, niin päättikö hän, että ihmisen pitäisi vanheta ja tulla kuuroksi tai sokeaksi ?
Tarkoittiko Jumala, että ihmisen iho tulisi iän mukana ryppyiseksi, että hän saisi sydäntaudin ja hänen muutkin elimensä rappeutuisivat ?
Loiko Jumala todellakin ihmisen kuolevaiseksi ?
EI, Jumala ei luonnut ihmistä niin viheliäistä tulevaisuutta varten. Raamattu kertoo meille , että Jumala varasi ensimmäiselle ihmisparille ihastuttavan puutarhakodin ja siunasi heidät. Tarkastellessaan luomistyötään Jumala julisti sen syystä sangen hyväksi,
1. Mooseksen kirja 1:28 ja 31
Tämä merkitsee sitä että Adam ja Eeva luotiin täydelliseksi, että heidän mielessään ja ruumiissaan ei ollut ainuttakaan vikaa. Heidän odotteenaan oli ikuinen elämä.
5. Mooseksen kirja 32:4
Sananlaskut 10:22
Miten JT uskoo osa 14. MIKSI ME VANHENEMME JA KUOLEMME ?
25
343
Vastaukset
- Anonyymi
Aivan, tämän voi saavuttaa uskomalla raamatunmukaisesti, siinä auttaa alkuun JT, tule mukaan!
- Anonyymi
Paratiisissa yksikään JT ja juutalainen ei vanhene eikä sairastele!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paratiisissa yksikään JT ja juutalainen ei vanhene eikä sairastele!
Miksi sitä haluaa vain JT ja juutalaiset?
- Anonyymi
Vanhenemme, koska hengitämme ilmaa. Pitäisi hengittää pelkkää suolikaasua, silloin ei vanhene ainakaan kovin kauan.
Jehovan todistajien järjestössä hengitetään kuvaannollisesti hallintoelimen jäsenten suolikaasua. Ollaan ns. pierunhaistelijoita, nenä syvällä ahterissa. - Anonyymi
Anonyymi 2024-09-21 14:40:08
" Paratiisissa yksikään JT ja juutalainen ei vanhene eikä sairastele! "
Juutalainen usko:
Kaikissa Tanakin teksteissä on viittauksia epämääräiseen varjoelämään, mutta vain nuoremmissa teksteissä on alustavaa ylösnousemukseen viittaavaa aineistoa. Tekstit viittaavat siihen, että kansan keskuudessa oli historian saatossa hyvin monimuotoisia näkemyksiä kuolemanjälkeisyydestä.[3]
Tanakin näkemys vainajien olotilasta ei ole yhtenäinen, mutta virallinen juutalainen teologia lähtee siitä, että vainajat häviävät olemattomiin.[3]
https://fi.wikipedia.org/wiki/Šeol
-Sii ei paratiisia.
Paratiisia ei Raamattu lupaa. Se on ollutta ja mennyttä.
1.Mooseksen kirja 2:8 Ja Herra Jumala istutti paratiisin Eedeniin, itään, ja asetti sinne ihmisen, jonka hän oli tehnyt.- Anonyymi
Paratiisi Palautetaan... Siellä ei ole mitään maailman huuhaata!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Matt. 3:2 "Tehkää parannus, sillä taivasten valtakunta on tullut lähelle".
-Tee parannus, älä kirjauta itseäsi vartiotorniseuran kortistoon.
Matt. 7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Jehova, Jehova!', pääse taivasten valtakuntaan,
Matt. 16:18 sinä olet Pietari, ja tälle kalliolle minä rakennan kirkkoni,
16:19 Minä olen antava sinulle taivasten valtakunnan avaimet
Matt. 19:14 "Antakaa lasten olla, sillä senkaltaisten on taivasten valtakunta" - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Matt. 3:2 "Tehkää parannus, sillä taivasten valtakunta on tullut lähelle".
-Tee parannus, älä kirjauta itseäsi vartiotorniseuran kortistoon.
Matt. 7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Jehova, Jehova!', pääse taivasten valtakuntaan,
Matt. 16:18 sinä olet Pietari, ja tälle kalliolle minä rakennan kirkkoni,
16:19 Minä olen antava sinulle taivasten valtakunnan avaimet
Matt. 19:14 "Antakaa lasten olla, sillä senkaltaisten on taivasten valtakunta"Jaa, että maa planeetta jää tyhjilleen?
Ei todellakaan - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mihin perustuu uskomus paratiisin palauttamisesta?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mihin perustuu uskomus paratiisin palauttamisesta?
Raamatun lupauksiin!
Kuten jo mooses totesi Kapernaumin kedolla paimenten kanssa nuotiolla, ihminen kuolee kun hän menettää henkensä. Tähän viisauteen paimenet hyväksyvästi nostivat kankkua ja päästivät yhteisesti Peräilmaa. Mutta samassa kolme tietäjää ratsasti aasin tammoilla paikalle, ja kysyivät missäs se jeesus huilailee, täällä päin se seimi jossain on.n Kun tuo tähtikin niin näyttää. Johon mooses ja paimenet yhteen ääneen tallia osoittaen, tuolla tuolla se huilailee. Ja katso tietäjät menivät seimen äärelle, ja lahjoittivat jeesukselle, Marialle ja Josefille parhaasta Kärsämäen pellavasta, enkelien taivaassa käsin ompelemat Raappahousut.
- Anonyymi
Tänne kirjoittava jt on niin omahyväinen että ootetaan koska hän paisuu hengiltä.
- Anonyymi
JT ovat parhaita Jumalan ja Raamatun tuntijoita.
Olemme myös parhaita karttamaan ateisteja ja lahkolaisia!
Tervetuloa uskomaan JT kanssa raamatunmukaisesti! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
JT ovat parhaita Jumalan ja Raamatun tuntijoita.
Olemme myös parhaita karttamaan ateisteja ja lahkolaisia!
Tervetuloa uskomaan JT kanssa raamatunmukaisesti!JT ovat parhaita Jumalan ja Raamatun tuntijoita###....näin se todella on, kannattaa uskoa!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
JT ovat parhaita Jumalan ja Raamatun tuntijoita###....näin se todella on, kannattaa uskoa!
On
Ja sen todistaa myös Raamattu näin! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On
Ja sen todistaa myös Raamattu näin!Jehovan todistajien oppimuutoksista
1929: Roomalaiskirjeen 13:1 Suurvaltiaat ovat Jehova Jumala ja Jeesus Kristus
1962: Roomalaiskirjeen 13:1 ylivallat tunnistettiin maallisiksi hallituksiksi[3]
1995: sukupolvioppi muuttui. Sukupolviopista poistettiin se tulkinta, että "sukupolveen" kuuluisivat vain ne, jotka olivat olleet elossa vuonna 1914 ja että Harmageddonin taistelu tultaisiin käymään ennen kuin kaikki nämä olisivat kuolleet.
2008: sukupolvioppi muuttui. "Sukupolvella" alettiin tarkoittaa "kansojen ihmisten" sijaan ns. voideltuja, joita olisi edelleen elossa Harmageddonin tullessa.[13
2010: sukupolvioppi muuttui. "Sukupolveen" alettiin sisällyttää kaikki ne nykyisin elävät ns. voidellut, jotka ovat eläneet osittainkin samanaikaisesti vuonna 1914 elossa olleiden voideltujen kanssa, ja Harmageddonin sota tultaisiin käymään ennen kuin kaikki nämä ovat kuolleet.[14]
https://fi.wikipedia.org/wiki/Luettelo_Jehovan_todistajien_oppimuutoksista
-Vartiotorniseura sanoo olevansa Jehovan kanava. Väittää ettei ole pelastusta sen omistaman järjestön ulkopuolella - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jehovan todistajien oppimuutoksista
1929: Roomalaiskirjeen 13:1 Suurvaltiaat ovat Jehova Jumala ja Jeesus Kristus
1962: Roomalaiskirjeen 13:1 ylivallat tunnistettiin maallisiksi hallituksiksi[3]
1995: sukupolvioppi muuttui. Sukupolviopista poistettiin se tulkinta, että "sukupolveen" kuuluisivat vain ne, jotka olivat olleet elossa vuonna 1914 ja että Harmageddonin taistelu tultaisiin käymään ennen kuin kaikki nämä olisivat kuolleet.
2008: sukupolvioppi muuttui. "Sukupolvella" alettiin tarkoittaa "kansojen ihmisten" sijaan ns. voideltuja, joita olisi edelleen elossa Harmageddonin tullessa.[13
2010: sukupolvioppi muuttui. "Sukupolveen" alettiin sisällyttää kaikki ne nykyisin elävät ns. voidellut, jotka ovat eläneet osittainkin samanaikaisesti vuonna 1914 elossa olleiden voideltujen kanssa, ja Harmageddonin sota tultaisiin käymään ennen kuin kaikki nämä ovat kuolleet.[14]
https://fi.wikipedia.org/wiki/Luettelo_Jehovan_todistajien_oppimuutoksista
-Vartiotorniseura sanoo olevansa Jehovan kanava. Väittää ettei ole pelastusta sen omistaman järjestön ulkopuolellaVain JT ja juutalaiset pelastuu, koska uskovat raamatunmukaisesti!
Turhat pulinat pois!
raamatun mukaan vanhenemme, koska ihomme rypistyy ja karvat harmaantuvat. Myös kikelin ja tissikarvat, Ja sitten lopulta kuolemme, koska menetämme henkemme. Tähän liittyy olennaisesti Peräilmakyvyn heikkeneminen, sillä silloin ihminen masentuu, ja rupee alkaan menettämään henkensä. Tämä taas johtuu Peräilmasteronin vähenemisestä iän myötä. Peräilmasteronin vähenemistä voi raamatun mukaan hillitä hernevellillä ja pitämällä rektum lämpimänä ja tiukkana Raappahousuilla.
- Anonyymi
Kiinnostavaa on, että nykyiset tiedemiehet tietävät ihmisruumiin alati uudistavan itseään. Tiedemiehet sanovat, että sopivissa olosuhteissa se pystyy elämään ikuisesti. Kymmeniä vuosia sitten Nobel palkinnon saanut ja edesmennyt tohtori Linus Paulig sanoo:
” että ihmisruumiin kudokset korvaavat itse itsensä ja että teoreettisesti katsoen niiden pitäisi jatkaa sitä ikuisesti. En voi nähdä mitään, miksi kuoleman tarvitsisi luonnostaan olla väistämätön ”
Mutta vaikka ihmiset onkin näin tehty, niin he edelleenkin vanhenevat ja kuolevat. MIKSI? Jumalan sana antaa meille tyydyttävän vastauksen. - Anonyymi
Anonyymi 2024-10-03 17:21:00
Mihin perustuu uskomus paratiisin palauttamisesta? "Raamatun lupauksiin!"
-------
Matt. 4:17 Siitä lähtien Jeesus rupesi saarnaamaan ja sanomaan: "Tehkää parannus, sillä taivasten valtakunta on tullut lähelle".
Matt. 5:10 Autuaita ovat ne, joita vanhurskauden tähden vainotaan, sillä heidän on taivasten valtakunta.
Matt. 7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Jehova, Jehova!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon
Matt. 19:23 Silloin Jeesus sanoi opetuslapsillensa: "Totisesti minä sanon teille: rikkaan on vaikea päästä taivasten valtakuntaan.
-Muista, että vartiotorniseura leuhkii Irlantiin perustamallaan sijoitusyhtiöllä - Anonyymi
Aatami ja Eeva mokasi Paratiisissa!
- Anonyymi
Rutherford keksi paratiisin. Kuten keksi että taivas on täynnä. Hänen suraajansa lahkojohdossa keksivät puolestaan, ettei taivas olekaan täynnä, vaan että sinne täytyy kirjautua vartiotorniseuran pitämään kortistoon.
Jeesuksen sanoma Raamatusta, se olisi ollut Rutherfordinkin luettavissa:
Matt. 4:17 Siitä lähtien Jeesus rupesi saarnaamaan ja sanomaan: "Tehkää parannus, sillä taivasten valtakunta on tullut lähelle".
Matt. 5:10 Autuaita ovat ne, joita vanhurskauden tähden vainotaan, sillä heidän on taivasten valtakunta.
Matt. 7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Jehova, Jehova!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon
Matt. 19:23 Silloin Jeesus sanoi opetuslapsillensa: "Totisesti minä sanon teille: rikkaan on vaikea päästä taivasten valtakuntaan.
-Muista, että vartiotorniseura leuhkii Irlantiin perustamallaan sijoitusyhtiöllä
- Anonyymi
Aatamin ja Eevan synnin takia!
- Anonyymi
Synnin takia, se päättyy vasta Paratiisissa!
- Anonyymi
Aatami ja Eeva mokasi Paratiisissa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1367639Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde361893Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251870- 911613
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1791535Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p104978- 49910
Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28810Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik4769- 32764