Naisille kysymys

Anonyymi-ap

Emännän koulun yksi koe kysymys nainen sinulla on mies ja kaksi lasta ja koira ja 20 euroa ja sillä teidän olis pärjättävä viikko ja kotona kaapeissa kaikki loppumaisillaan esim pari kertaa riittää kahvit ja perunoita on vain puoltoista kiloo ja 2 litraa maitoo eli mitä tekisit

72

508

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Itsarin.

Mulla olisi varmasti tappava aivokasvain tai olisin pitkälle dementoitunut, jos tilanne olisi tuo.

xLiner

• Anonyymi

Eli sinulla ei koskaan olis miestä ja lapsia ja koiraa no jopas oli taas

• Maitoperunat varmaan saisi keitettyä. Mutta ruokakaupassa käynti olisi tarpeen ehdottomasti. 20€ on tosi vähän perheen ruokaostoksiin. Jos ei minulla enempää olisi rahaa, pyytäisin mieheltä.

• Anonyymi

Eli menisit tinderiin myymään itseäsi

• Anonyymi kirjoitti:

Eli menisit tinderiin myymään itseäsi

En kuuna päivänä siihen ryhtyisi. Missä miehen rahat? hänelläkin tulee olla varaa perheensä elättämiseen.

• Anonyymi
        Prinsessasi kirjoitti:

En kuuna päivänä siihen ryhtyisi. Missä miehen rahat? hänelläkin tulee olla varaa perheensä elättämiseen.

Se on teidän yhteiset rahat ja jostakin syystä vain 20e jäi viikon ruokarahaksi

• Anonyymi kirjoitti:

Se on teidän yhteiset rahat ja jostakin syystä vain 20e jäi viikon ruokarahaksi

Sitten kannattaa hakea apua sosiaalitoimistosta.

• Anonyymi
        Prinsessasi kirjoitti:

Pupu toivottavasti oot miljonääri.

• Anonyymi kirjoitti:

No ei tietenkään tarvitse olla. Taloudellinen tilanne täytyisi molemmilla olla sellainen, että pystyy elättämään perheensä yhdessä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miljonäärin ja 20€ nelihenkiselle perheelle viikoksi välillä on paljon muitakin vaihtoehtoja.

• Anonyymi

Onlyfans saa raha ja voi löytä uusi rikas mies.

• Anonyymi

Laittaisin miehen lihoiksi.

• Anonyymi

Kävisin ostamassa kaalta, sipulia, porkkanaa, pussin soijarouhetta ja paketin näkkileipää. Tekisin vegekaalilaatikkoa koko viikolle ja sanoisin muksuille, että syövät koulussa kunnon lounaan. Mies saisi keksiä itse miten lounaansa järjestää, sillä tuollainen tilanne olisi selvästikin miehen tekosia. Itselleni ei ikinä kävisi noin. Koirasta pitäisi tietää minkä kokoinen hurtta se oikein on, että voi tietää paljonko se syö, mutta sille vaikka muutama euron koiranmakkara.

• Anonyymi

Muuten oli yritystä mut et sitten miehestäsi huolehtinutkaan eli se siitä 0 pistettä ei olis emännäksi ja vaimoksi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Muuten oli yritystä mut et sitten miehestäsi huolehtinutkaan eli se siitä 0 pistettä ei olis emännäksi ja vaimoksi

Tietysti mies saa samaa ruokaa kuin muutkin. silloin kun on rahat vähissä niin myös mies kiristää vyötään ja pärjää sillä mitä on.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja koska asia näköjään jäi sinulta kokonaan huomiotta, niin en laskenut itsellenikään lounasta. Eli turha ulista, ettei "miehestä huolehdita" kun kiristin vyötä itseltänikin. Lapset ovat se numero yksi ja elukka (siis koira, ei mies) pitää ruokkia, kun se on kerto elätiksi otettu. Aikuiset ovat hiljaa ja kestävät tilanteen, kun ovat sen kerta itse luoneet. Eli ukko ulinat pois!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja koska asia näköjään jäi sinulta kokonaan huomiotta, niin en laskenut itsellenikään lounasta. Eli turha ulista, ettei "miehestä huolehdita" kun kiristin vyötä itseltänikin. Lapset ovat se numero yksi ja elukka (siis koira, ei mies) pitää ruokkia, kun se on kerto elätiksi otettu. Aikuiset ovat hiljaa ja kestävät tilanteen, kun ovat sen kerta itse luoneet. Eli ukko ulinat pois!

Toinen vaihtoehto on, että mies ottaa ja hommaa jostain lisää rahaa ... laillisin keinoin ja ei velkaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinä sanoit miehesi sais itse keksiä ruokansa mistä tykkää nuo sanat kertoi jo kaiken mutta ihminen tekis ruokaa kaikille ja jakaa ne 5 osaan eli 0 pistettä ja ei ole vaimoksi kellekkään

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinä sanoit miehesi sais itse keksiä ruokansa mistä tykkää nuo sanat kertoi jo kaiken mutta ihminen tekis ruokaa kaikille ja jakaa ne 5 osaan eli 0 pistettä ja ei ole vaimoksi kellekkään

En sanonut. Onko sun luetunymmärtämisesi noin heikkoa. vai etkö tiedä mitä lounas tarkoittaa? Minä kirjoitin " Mies saisi keksiä itse miten lounaansa järjestää". Etkö todellakaan tiedä mitä tuo lause tarkoittaa? Ymmärsit sitten kuitenkin, että lasten piti syödä lounaansa koulussa? Miten se on mahdollista?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei missään tapauksessa jaeta 5:n osaan. Lapset ja koira ovat tilanteeseen täysin syyttämiä. He eivät saa joutua kärsimään siksi, että aikuiset ovat tyrineet. LAPSET ruokitaan kunnolla ja aikuiset syövät mitä jää. Niin se menee. Ja koiralle on mun taloudessani aina omat sapuskat.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En sanonut. Onko sun luetunymmärtämisesi noin heikkoa. vai etkö tiedä mitä lounas tarkoittaa? Minä kirjoitin " Mies saisi keksiä itse miten lounaansa järjestää". Etkö todellakaan tiedä mitä tuo lause tarkoittaa? Ymmärsit sitten kuitenkin, että lasten piti syödä lounaansa koulussa? Miten se on mahdollista?

Tarkoittaa mies saa itse tehdä ruokansa hankkikoot mistä tykkää mut sinulta ei saa mitään sitä tuo tarkoittaa

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eli älä muuta sanojasi

• Anonyymi

Ja siis sehän tosiaan on ilmiselvää, että mies on tehnyt jotain ihan käsittämättömän idioottimaista, jotta tuossa tilanteessa edes oltaisiin. Minä olen huomattavasti paljon tarkempi talouteni suhteen ja mulla on aina olemassa useamman kuukauden puskurirahasto, varmuuden vuoksi. Jos siis rahantulo lakkaisi jostain syystä täysin, niin mulla on useampi kuukausi aikaa järjestää tilanne. Nytkin voisin elää puoli vuotta laskematta yhtään elintasoani, jos yhtäkkiä en saisi rahaa mistään. Vähän ylimitoitettua ehkä, mutta tykkään taloudellisesta turvallisuudesta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eli älä muuta sanojasi

Mitä muutin? Tässä tarkka lainaus alkuperäisestä viestistäni ...

Anonyymi
        2024-09-23 15:46:14
        UUSI

Kävisin ostamassa kaalta, sipulia, porkkanaa, pussin soijarouhetta ja paketin näkkileipää. Tekisin vegekaalilaatikkoa koko viikolle ja sanoisin muksuille, että syövät koulussa kunnon lounaan. Mies saisi keksiä itse miten lounaansa järjestää, sillä tuollainen tilanne olisi selvästikin miehen tekosia. Itselleni ei ikinä kävisi noin. Koirasta pitäisi tietää minkä kokoinen hurtta se oikein on, että voi tietää paljonko se syö, mutta sille vaikka muutama euron koiranmakkara.

Missä kohtaa sanoin "miehesi sais itse keksiä ruokansa mistä tykkää"? sitä ei sanota missään kohtaa alkuperäistä viestiäni. Minä en ole vastuussa sinun kehnosta lukutaidostasi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei missään tapauksessa jaeta 5:n osaan. Lapset ja koira ovat tilanteeseen täysin syyttämiä. He eivät saa joutua kärsimään siksi, että aikuiset ovat tyrineet. LAPSET ruokitaan kunnolla ja aikuiset syövät mitä jää. Niin se menee. Ja koiralle on mun taloudessani aina omat sapuskat.

Kyllä mies puuttuu ja sanoo käskyn tai antaa käskyn ruokaa tehdään ja se jaetaan kaikille tässä talossa jokainen saa ruokaa

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä mies puuttuu ja sanoo käskyn tai antaa käskyn ruokaa tehdään ja se jaetaan kaikille tässä talossa jokainen saa ruokaa

Koska hän on itse tuon tilanteen noin helvetin pahasti sössinyt, niin ei todellakaan sano. Hän pitää turpansa kiinni, hankkii lisää rahaa tai painuu ulos ovesta. Onpahan yksi suu vähemmän ruokittavana, jos häipyy.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja siis sehän tosiaan on ilmiselvää, että mies on tehnyt jotain ihan käsittämättömän idioottimaista, jotta tuossa tilanteessa edes oltaisiin. Minä olen huomattavasti paljon tarkempi talouteni suhteen ja mulla on aina olemassa useamman kuukauden puskurirahasto, varmuuden vuoksi. Jos siis rahantulo lakkaisi jostain syystä täysin, niin mulla on useampi kuukausi aikaa järjestää tilanne. Nytkin voisin elää puoli vuotta laskematta yhtään elintasoani, jos yhtäkkiä en saisi rahaa mistään. Vähän ylimitoitettua ehkä, mutta tykkään taloudellisesta turvallisuudesta.

Nyt ei etsitty syytä miksi jäi 20e mutta jos sillä maksettiin gynekologisi lääkärikäynti maksu ja jäi 20e ja sillä pärjättävä viikko

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja siis herellisesti sanoen tuo 20 €/vko on ihan hoidettavissa oleva tilanne, myös sen koiran kanssa. Se vaan vaatii sen, että se budjetti on laadittu pidemmälle ajalle, eikä vain yhtäkkiä sössitä tilannetta niin, että on vain 20€ olemassa. Tuollainen viikkobudjetti pitää laatia silloin, kun on vähintään koko kuun rahat vielä nipussa ja sitten ostetaan kotiin säilyviä ruokatarvikkeita isommissa erissä ja aina kun on vähänkään ylimääräistä, niin täydennetään isommalla määrällä hyvin säilyviä aineksia. Kahvi nyt tippuisi ensimmäiseksi kokonaan pois tuosta budjetista ja sillä rahalla ostetaan ruokaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nyt ei etsitty syytä miksi jäi 20e mutta jos sillä maksettiin gynekologisi lääkärikäynti maksu ja jäi 20e ja sillä pärjättävä viikko

En menisi ikinä mihinkään, edes lääkäriin, jos budjetti on noin tiukilla. Eli sössijä on 100%:n varmuudella mies.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitä muutin? Tässä tarkka lainaus alkuperäisestä viestistäni ...

Anonyymi
        2024-09-23 15:46:14
        UUSI

Missä kohtaa sanoin "miehesi sais itse keksiä ruokansa mistä tykkää"? sitä ei sanota missään kohtaa alkuperäistä viestiäni. Minä en ole vastuussa sinun kehnosta lukutaidostasi.

Ensiksi mikä on kaalta mutta asiaan lause mies saisi keksiä itse miten lounaansa järjestää eli mitä tarkoittaa mies saisi itse keksiä miten lounaansa järjestää eli sinä et hänelle sitä tee

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja jos joutuisin pää kainalossa lääkäriin, niin se lasku sitten jätetään maksamatta ja sovitaan sille maksuaikaa, kunnes taloustilanne on parempi. Ikinä mun menoihini ei menis rahat niin, että ruokarahoja olisi vain 20.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Koska hän on itse tuon tilanteen noin helvetin pahasti sössinyt, niin ei todellakaan sano. Hän pitää turpansa kiinni, hankkii lisää rahaa tai painuu ulos ovesta. Onpahan yksi suu vähemmän ruokittavana, jos häipyy.

Kyllä se eron paikka on

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ensiksi mikä on kaalta mutta asiaan lause mies saisi keksiä itse miten lounaansa järjestää eli mitä tarkoittaa mies saisi itse keksiä miten lounaansa järjestää eli sinä et hänelle sitä tee

Kyllä. Hän saa itse keksiä miten lounaansa hoitaa. Niinhän minä sanoin. Minä en laita lounasta, en itselleni, enkä miehelle. Koska aikuiset ovat sössineet, niin aikuiset myös kestävät sen seuraukset.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä se eron paikka on

Taatusti, jos mies on noin idiootti. Hän on selvästi tehnyt jotain käsittämättömän idioottimaista, eikä edes suostu itse kantamaan seurauksia omista töllöntöistään, vaan yrittää kiukutella niistä muille. Todellakin pihalle moinen ukko ja nopeasti.

Sellainen mies, joka kantaa vastuunsa, tajuaa töpänneensä jumalattoman pahasti ja kärsii itse ne seuraukset, saisi jäädä. Mä sentään olisin valmis kärsimään sen miehen kanssa, vaikka en olisi itse edes mitään tehnyt, mutta solidaarisuudesta voin myös kestää sen viikon. Lasten ei siihen katumusharjoitukseen tarvitse osallistua.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja jos joutuisin pää kainalossa lääkäriin, niin se lasku sitten jätetään maksamatta ja sovitaan sille maksuaikaa, kunnes taloustilanne on parempi. Ikinä mun menoihini ei menis rahat niin, että ruokarahoja olisi vain 20.

Kyllä sinä nyt menet lääkäriin jos tilanne sitä vaatii ja mies ja lapset sanoo äiti sinä menet nyt lääkäriin ja lasku maksetaan eletään viikko vähän pienemmällä summalla ja kaikille tehdään ruokaa mutta mitä asiaa enempää kun ero tuli ja lapset sanoo sinulle äiti nyt sinä sössit

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä sinä nyt menet lääkäriin jos tilanne sitä vaatii ja mies ja lapset sanoo äiti sinä menet nyt lääkäriin ja lasku maksetaan eletään viikko vähän pienemmällä summalla ja kaikille tehdään ruokaa mutta mitä asiaa enempää kun ero tuli ja lapset sanoo sinulle äiti nyt sinä sössit

En mene. Jos rahaa ei ole, niin en todellakaan mene yhteenkään turhaan lääkäritapaamiseen. Ja laskua siirretään, jos sitten ei ole varaa ruokaan. Laskuihin voi sopia maksuaikaa, varsinkin kun kyse on lääkärimaksuista. Ruoka on moista laskua tärkeämpi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Se on oli mies joka sössi ja pikkulapsetkin tajuavat sen, että isä on tolkuton tollo, joka ei tajua mitään taloudenpidosta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinä sössit juuri tuon kokeen. Ruoka on perustarve, joka menee lääkärilaskujen edelle. Laskille pyydetään lisää maksuaikaa, jos niitä ei ole varaa asiallisesti maksaa. Onneksi sä et tule koskaan saamaan lapsia, kun olet noin jumalattoman itsekeskeinen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinä sössit juuri tuon kokeen. Ruoka on perustarve, joka menee lääkärilaskujen edelle. Laskille pyydetään lisää maksuaikaa, jos niitä ei ole varaa asiallisesti maksaa. Onneksi sä et tule koskaan saamaan lapsia, kun olet noin jumalattoman itsekeskeinen.

Noinpa. Lastensuojeluilmoitus ja lapset huostaan tuollaiselta, joka pistää lapset näkemään nälkää ja vinkuu vain oman ruokansa perään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oletko sä Välis ihan umpitollo? Lasku voi kyllä odottaa viikon, mutta lapset tarvivat riittävästi ruokaa joka päivä. Soita ja sovi sen laskun lähettäjän kanssa, että maksat sen laskun viikon päästä, niin saat lapset ruokittua. 🤦‍♀️

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lapsetkin sanoo sinulle nyt sinä äiti mokasit ja ei se ole kenenkään vika kun lääkärissä jouduit käymään ja hekin haluu et kaikki saa ruokaa äiti jaetaan ruoka 4 osaan ja pyydä isäötä anteeksi ja tee sovinto äiti sinä mokasit nyt

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lapsetkin sanoo sinulle nyt sinä äiti mokasit ja ei se ole kenenkään vika kun lääkärissä jouduit käymään ja hekin haluu et kaikki saa ruokaa äiti jaetaan ruoka 4 osaan ja pyydä isäötä anteeksi ja tee sovinto äiti sinä mokasit nyt

Mun lapseni eivät ole aivottomia, vaikka isänsä sellainen olisikin. He tajuavat, että isä on sössinyt, kun on tehnyt jotain ihan jumalattoman idioottimaista. He haukkuvat isän pataluhaksi, vaikka äiti onkin liian kiltti sitä tekemään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lääkärilaskuille saa aina maksuaikaa, kun vain ottaa pyytää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Se miksi noin tolkuttoman typerässä tilanteessa oltaisiin on täysin oleellista. Jotakinhan on mennyt pahasti pieleen, että noin pääsi käymään. Oikeastaan se on oleellisinta miten tuohon on ylipäänsä päädytty, jotta niin ei pääse käymään toiste.

-Sivusta-

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lääkärilaskuille saa aina maksuaikaa, kun vain ottaa pyytää.

Mitä ottaa pyytää mutta kai laskulla eräpäivä on ja ei eräpäivää voi muuttaa ehkä kerran voi sopia mut sit on maksettava ja se maksu päivä oli nyt ja 20e jäi viikoksi ruokarahaa

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Se miksi noin tolkuttoman typerässä tilanteessa oltaisiin on täysin oleellista. Jotakinhan on mennyt pahasti pieleen, että noin pääsi käymään. Oikeastaan se on oleellisinta miten tuohon on ylipäänsä päädytty, jotta niin ei pääse käymään toiste.

-Sivusta-

Paikallinen sopiminen se on tuo pian jokaiselle työläiselle arkipäivää

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitä ottaa pyytää mutta kai laskulla eräpäivä on ja ei eräpäivää voi muuttaa ehkä kerran voi sopia mut sit on maksettava ja se maksu päivä oli nyt ja 20e jäi viikoksi ruokarahaa

No sitä maksuaikaa. Eräpäivää voi kyllä sopia useamman kerran. Jos et siltikään saa taloudellista tilannettasi tasapainoon, niin sitten pyydät sitä sossusta. Lääkärilaskut kuuluvat sellaisiin, jotka kyllä hoidetaan. Lisäksi jos sulla on noin huono oman taloutesi hallinta, niin mene talousneuvontaan, jotta saat tuohon touhuun jotain järkeä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Paikallinen sopiminen se on tuo pian jokaiselle työläiselle arkipäivää

Vai sellanen meriselitys.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vain totaalinen tollo maksaisi laskun tuollaisessa tilanteessa, kun taloudessa on lapsia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No sitä maksuaikaa. Eräpäivää voi kyllä sopia useamman kerran. Jos et siltikään saa taloudellista tilannettasi tasapainoon, niin sitten pyydät sitä sossusta. Lääkärilaskut kuuluvat sellaisiin, jotka kyllä hoidetaan. Lisäksi jos sulla on noin huono oman taloutesi hallinta, niin mene talousneuvontaan, jotta saat tuohon touhuun jotain järkeä.

Siinä katsottiin mikä nainen on naisiaan ja selvis mikä sinä olet naisiasi ja onko sinusta vaimoksi ja äidiksi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Siinä katsottiin mikä nainen on naisiaan ja selvis mikä sinä olet naisiasi ja onko sinusta vaimoksi ja äidiksi

Siinä kysyttiin laiminlyötkö lapsiasi ja rääkkäätkö koiraasi, kun mies vaatii sitä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja minä en laiminlyö lapsiani, enkä rääkkää koiraa, vain koska ukko on aivoton tollo.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinusta taas ei ole kenellekään mieheksi, eikä varsinkaan isäksi. sinällään sun on siis täysin turha pohtia kenekään naisen sopivuutta, koska sä et itse täytä edes minimivaatimuksia, vaan olet liian itsekeskeinen pistääksesi lapset etusijalle.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sittenhän sain täydet pisteet. Jokainen kunnon vanhempi laittaa laset etusijalle. Kyllä aikuinen selviää viikon vähemmälläkin.

• Anonyymi

Jos Emännän koulu tarkoitaa Emäntäkoulua niin niitä sellaisia ei ole ollut enään viitenkymmeneenvuoteen !

Onko persu ollut totaallisessa kännissä ja luulee elelevänsä Kekkosen aikaa jolloinka Emännän koulusta saapui huttukeiton valmistajia suklaavellin kanssa krapulaisen ukkohömpän makuukamariin seksiä vonkaamaan. Ovat nuo naiset sellaisia huttuihmisiä jotta ihan kammoksuttaa.

Televisioorista tuli ihan juuriäsken sarja nimeltänsä Akaton mies. Oliko kuinkakin ihana TV-sarja uuninpankkovaarille ?

• Anonyymi

Koiraa en elättäisi eli pää seinään ja kuoppaan. 20 eurolla juureksia, perunoita ja jauhelihaa, kaurahiutaleita. Vehnäjauhoa, maitoa ja hiivaa. Sämpylöitä tekisin. Laihaa se ruoka olisi eikä ainakaan ravintoaineita riittävästi. Mutta kai selviäisin. Kahvin puute veisi hermot.

• Anonyymi

Kahvia ei ihminen tarvitse. Miksi koira pitäisi tappaa?

- Sheena

• Anonyymi

Et kai nyt koiraa sämpylän väliin laita tappaa oman koiransa sanaton olen

• Anonyymi

Tänään kävin isossa kaupassa. Siellä oli mies edelläni kärrynsä kanssa latomassa ruokiaan kassalle. Oli ilo katsella! Ihan suomalainen melko tavismies, nuorehko. Osti kurkkua, tomaattia, salaattia, paprikaa, kesäkurpitsaa, omenoita, perunoita, leipää, sipulia, graavilohta, kalkkunafilettä, jogurttia, tuoremehua - ja paljon muuta. Ajattelin "tuo maksaa satasen" No ei maksanut kuin vaivaiset 80 euroa ja aivan varmasti riitti viikoksi.

20 eurolla viikossa ei elä 2 + 2 + koira. Itselläni oli aikoinaan suurperheenemäntänä vaikeuksia saada toisinaan 200 euroa riittämään koko kuukaudeksi. Silloin pääasia oli että sain lapsille syötävää, voin pyytää sukulaisilta apua.

- Sheena

• Anonyymi

Menen mettään ettii sieniä

Marjoja

Puolukat kypsiä

Vink

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Marjoja

Puolukat kypsiä

Vink

Linssit hyviä

Halpoja

Ravitsevia

Ja herneet

Kaurapuuro nam voisilmän kanssa

Tonnikala

• Anonyymi

Eli mitä rikkaampi mies niin sitä rakkaampi mies eli aina kun näet rikkaamman miehen sen kainalosta sinut löytää kunnes tapaat taas vähän rikkaamman miehen jne jne

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Marjoja

Puolukat kypsiä

Vink

Hyviä vinkkejä, paitsi sienet.. Marjoja harva lähtee kävellen kaupungista metsään pienten lasten kanssa keräämään-

- Sheena

• Anonyymi

Lähettäisin lapset ja ukon anoppilaan ja tekisin koiralle ison satsin puuroa maitoon. Ostaisin riisiä, soijaa ja linssejä. Söisin normaalisti viikon.

• Anonyymi

Budjetilla 20e/vko ei pitää koiraa, jos kaikki muut ei ole vesipaastolla. Koitan pitää lähteä hesy tai hoitoon jollekin ystävälliselle sukulaiselle tai ystävälle. Jos säännöllisesti on 20e/vko on koiran pitäminen vastuutonta. Ilman koiraakin päiväbudjetti on 0.7e/hlö. Tuolla budjetilla neljälle raha tuskin riittää edes jauhelihaan, makkaraan tai nakkeihin.

Porkkana maksaa nyt 0.59e/kg
      Omena 0.99e/kg
      Peruna 1-1.5e/kg
      Linssit 2.29e/400g
      Kaalikerä 2-3e
      Kuivatut pavut ja riisi etnisestä kaupasta 2-4e/kg
      Makaroni 0.41/400g
      Kananmunat 3-4e/kg
      Kaurahiutaleet ja jauhot 1-2e/2kg
      Halvin öljy 1-2e/l
      Sipulipussi pari euroa

Noista varsinainen ruoka olisi taiottava. Kaurapuuro vie nälän ja itsetehty teeleipä on herkkua. Omenaversiolla saa vaihtelua. Linssit, porkkana, sipuli ja peruna saa hyvää kasvissosekeittoa varsinkin jos on rahaa yhteen kermaa (1e) tai halpis juustoin (1.29e/coop). Makaronilaatikko valkosipulilla ja munamaidolla on myös erittäin halpaa. Samoin papukeitto ja kaalikeitto. Myös kaalilaatikko on syötävää. Jos ruoka riittää 0.89e makkaraan, saa makkarakeitonkin. Myös keitetyt perunat ja porkkana valkokastikkeella, jossa on munapaloja menee hyvin, jos muu ei auta.

Hengissä siis viikon pysyy, mutta ensisijaisesti miettisin miksi budjetti on mennyt niin tiukaksi ja miettisin miten talous pitää hoitaa ettei sama käy uudestaan.

• Anonyymi

Sait täydet pisteet eli kyllä sinusta on emännäksi ja vaimoksi ja äidiksi eli hieno juttu arvostan sinua

• Anonyymi

Elämän ollessa tuollaista kannattaisi mennä vaikka vankilaan, siellä saa kolme lämmintä ateriaa ilman kerjuuta.

• Anonyymi

Lähettäisin miehen ja lapset,isän puolen ukin ja mumin luokse viikoksi.
      Itse lähtisin rillutelemaan. Tästä vastauksesta sain emänkoulussa 4+.

• Anonyymi

Mistä lähtien emäntäkoulussa opetetaan miten laiminlyödä lapsiaan ja joutua lastensuojelun asiakkaaksi?

• Anonyymi

Ja rääkätä eläimiä. Ei pidä unohtaa sitä koiraa.

• Anonyymi

Otan lapset ja koiran ja menen vanhemmilleni viikoksi. Mies varmaan pärjää sillä parillakympillä sitten, kun ei tarvitse huolehtia kuin itsensä. Jatkossa pitää sitten katsoa, että tulenko enää takaisin vai muutanko lasten kanssa omaan. En mä halua katsella miestä, joka on noin huono rahojen hallinnassa. Mä pärjäisin taloudellisesti paremmin ilman noin tuhlaavaista miestä.

• Anonyymi

Menen sosiaalitoimistoon, kirkon diakoniaan, johonkin ruokajakeluun tai johonkin muuhun vastaavaan hakemaan apua. Jos noita ei ole niin soitan lähisukulaiset tai ystävät läpi ja pyydän lainaa seuraavaan viikkoo. Äärihädässä pyydän työnantajalta kottia. Kun akuutti tilanne on hoidettu, niin alan järjestellä itselleni omaa asuntoa ja taloutta, jota mies ei pääse tuolla tavalla sotkemaan.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      66
      3105
    2. Sinä saat minut kuohuksiin

Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai
      Tunteet
      26
      2193
    3. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      68
      1759
    4. Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa

Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t
      Kauhava
      25
      1627
    5. Tiedän, että emme yritä mitään

Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian
      Ikävä
      16
      1361
    6. Miten hetki

Kahden olisi paras
      Ikävä
      28
      1321
    7. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      6
      1246
    8. Mitä, kuka, hä .....

Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja
      Kemi
      28
      1210
    9. Taisit sä sit kuiteski

Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      10
      1157
    10. Noh joko sä nainen oot lopettanut sen

miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu
      Ikävä
      63
      1067
    Aihe