Onko tosiaan niin, että olen mikä olen on ainoa mahdollinen käännös tuosta ehjee asher ehjee -nimestä?
Mitä tekemistä sillä on yhwh:n kanssa?
ehjee asher ehjee, minä olen mikä olen, minä olen onnellinen, minä olen Asher
17
327
Vastaukset
- Anonyymi
Ehjeen iso vehje = hallintoelin
- Anonyymi
Eikö syksi Jaakobin pojista ole Asher?
- Anonyymi
Tuskin ainoa mahdollinen. Kääntämisessä on aina haasteensa, erityisesti jos kyse on vanhasta tai hyvin erilaista kieltä ja kulttuuria edustavasta tekstistä. Raamatussa lienee lukematon määrä kohtia, joista asiantuntijatkaan eivät voi varmuudella sanoa, miten ne tulisi kääntää, ja käännöksissä päädytäänkin erilaisiin ratkaisuihin.
OIkea, virallinen jt seuran käännös on seuraava. "Minä olel Asher. Minä olen onnellinen, koska jeesus antoi minulle uudet raappahousut. Niissä on suurenmoista päästellä Peräilmaa.
Yhteys YHWH -satuolentoon on tietysti se, että hän loi Peräilman ja Raappahousut.- Anonyymi
Raamatun Jumala on pojan isä!
- Anonyymi
Tuomas sanoi Jeesuksesta:" minun Herrani ja minun Jumalani."
Jeesus ei moittinut Tuomasta, koska Tuomas ei ollut JT.
Ei ollut mitään syytä moittia, koska asia oli niin kuin Tuomas sanoi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuomas sanoi Jeesuksesta:" minun Herrani ja minun Jumalani."
Jeesus ei moittinut Tuomasta, koska Tuomas ei ollut JT.
Ei ollut mitään syytä moittia, koska asia oli niin kuin Tuomas sanoi.niin, tuomas ei pitänyt jeesusta isä jumalana!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
niin, tuomas ei pitänyt jeesusta isä jumalana!
Mutta Jumalana kuitenkin.
- Anonyymi
Jumalalla on useita kuvailevia nimityksiä tilanteesta riippuen.
- Anonyymi
mikä on tilanteesi nyt lahkolainen?
- Anonyymi
Tosin usein vähemmän mairittelevia, kuten murhaaja ja tyranni.
- Anonyymi
Jeesuksen Isä on aina Isä Jumala. Jeesus on hänen poikansa, mutta koska hän on Isä Jumalan poika on myös hän Jumala. Jumalasta on tullut vain yksi poika. Sukunimi siis sama: Jumala.
- Anonyymi
soopaa taas!
- Anonyymi
ehjee asher ehjee...
- Anonyymi
Siis kun eihän tuo ole mikään nimi? Arvuuttelen, he he, että kenties siinä on esiintynyt joskus joku vääränlaisen jumalan nimi, joka muutettiin tai sitten nimi jätettiin auki odottamaan, mutta ajan kuluessa sitä ei voitukaan enää muuttaa.
Ja nyt ihmiset kohkaavat miten tuo on muka nimi 🙄- Anonyymi
Ihan loogisesti arveltu. Miksi kukaan ilmoittaisi tuollaista nimekseen ja vielä vaatisi, että hänet täytyy tehdä tunnetuksi tuolla nimellä. Pikemminkin tuohon tyyliin torjuttaisiin kysymys, "olenpa mikä olen". Jokin erisnimi siinä kuulostaa olleen.
- Anonyymi
YHWH... EI VIITTAA MILLÄÄN TAVALLA.. Minä olen sanoihin heprean kielessä!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?
Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial191754Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin
Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras1441738Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä
Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva3111390Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot
Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks4221108Mies profiloin sinut
Etsit täysin hallittavaa mutta samalla poikkeuksellista ihmistä. Etsit jotain mitä et koskaan tule saamaan.2091092- 1391048
- 285975
Heikki Paasosen Marita-vaimo jätti tunteikkaat jäähyväiset: "Tällä kertaa me..."
Heikki Paasonen on naimisissa Marita Paasosen (os. Alatalo) kanssa ja heillä on kaksi pientä lasta. Nyt koitti aika jätt3945- 11945
Pirkanlinna yleisötapahtuma
Oli todella hyvä tilaisuus. Ja EERO. L. Aivan mahtava tyyppi. Veti rennosti ja asiallisesti. Ja yleisöltä hyviä kysymyks49898