VarmaTieto on nykyisin aktiivisin Belcebub piikki lihassamme.

Anonyymi-ap

Ettäs tiedostamme ongelman kirkkaasti.

97

563

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Saatana on pahin piikkisi!

• Korkki kiinni. Olen eläkkeellä oleva tehdastyöläinen, ex kommunisti heilun ateismin ja hihhuloonnin rajalla. Ateisteilta olen saanut tappouhkauksia hihhuleilta en vielä. Muistakaa että minun tappamisesta saa saman tuomion kuin ihmisen taposta.

• Anonyymi

Mikä siinä ateismissa olossa maksaa?
        Pitäisikö virkatodistuksessasi lukea, että ateisti.
        Eikö riitä: mies ja sen sana?

• Anonyymi

Ampiaisen piikki oikein joka uudistuu jatkuvasti.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ampiaisen piikki oikein joka uudistuu jatkuvasti.

Itikka osalle meistä.

• Anonyymi

Oletko varmasti ihminen, sen verran vahvasti käytät tekoälyä.

• Anonyymi kirjoitti:

Valehtelijan opetuslapset huutaa vaan.

• Anargy57 kirjoitti:

Valehtelijan opetuslapset huutaa vaan.

Omaa älyä minulla ei olekaan.

• Anonyymi
        VarmaTieto kirjoitti:

Omaa älyä minulla ei olekaan.

Jep, eipä ihme että haksahdit kommunismiin aikoinasi.

• Anonyymi kirjoitti:

Jep, eipä ihme että haksahdit kommunismiin aikoinasi.

Uskoontulo on samanlaista kuin kommunismiin tulo.
        Komminismista lähtö oli järkipäätös. Ei se ollutkaan rakkaus liitto. Vihaa riitti koko loppuelämäksi.

Saatan vielä kokea uskoontulon

• Anonyymi
        VarmaTieto kirjoitti:

Komminismista lähtö oli järkipäätös. Ei se ollutkaan rakkaus liitto. Vihaa riitti koko loppuelämäksi.

Ole sentään rehellinen itsellesi että mahdollinen uskoontulo johtuu todennäköisimmin lähestyvästä kuolemastasi. Olet eläkeläinen, sinulla ei ole todennäköisesti montaa vuotta enää jäljellä. Tartut uskoon kuin hukkuva oljenkorteen.

• Anonyymi
        VarmaTieto kirjoitti:

Oot jo kokenut kertaalleen lahkouskovaisuuden tälläkin palstalla. Se on sitä ja samaa kristittyjenkin lahkojen piireissä, paitsi, että he vievät älyn palvonnan lisäksi perintörahasikin lapsiltasi. Lopeta haikailu, ja tee omalta osastasi tästä palstasta hyvä itsellesi ja ateistille olla. Ateismi on vapaus jumalista, vaikkei ehkä H_A:sta.

-57

• Anonyymi kirjoitti:

Ole sentään rehellinen itsellesi että mahdollinen uskoontulo johtuu todennäköisimmin lähestyvästä kuolemastasi. Olet eläkeläinen, sinulla ei ole todennäköisesti montaa vuotta enää jäljellä. Tartut uskoon kuin hukkuva oljenkorteen.

Niinkö ? Mistä tiedät ?

Olen jo viiden vuoden ajan oallistunut ryhmään joka kokoontuu kerran kuuksudessa keskustelemaan kuolemasta. Kuinka kokee lähestyvän kuoleman. Papit ja lääkärit sekä myös vapaa-ajattelija ovat pitäneet alustuksia.

Hyvän elämän jälkeen tulee hyvä kuolema.

• Anonyymi kirjoitti:

Hae Wikipediasta Death cafe. Niitä on Suomessakin.

• Anonyymi
        VarmaTieto kirjoitti:

Tulet, jos ensin itse uskot Raamatun sanaan.
        Jumala osoittaa sinulle että et usko turhaan!
        Se menee AINA JUURI NÄIN!
        Ei koskaan muulla tavalla!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Urpoilua!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oot jo kokenut kertaalleen lahkouskovaisuuden tälläkin palstalla. Se on sitä ja samaa kristittyjenkin lahkojen piireissä, paitsi, että he vievät älyn palvonnan lisäksi perintörahasikin lapsiltasi. Lopeta haikailu, ja tee omalta osastasi tästä palstasta hyvä itsellesi ja ateistille olla. Ateismi on vapaus jumalista, vaikkei ehkä H_A:sta.

-57

Luulosairas

• Anonyymi
        VarmaTieto kirjoitti:

Niinkö ? Mistä tiedät ?

Olen jo viiden vuoden ajan oallistunut ryhmään joka kokoontuu kerran kuuksudessa keskustelemaan kuolemasta. Kuinka kokee lähestyvän kuoleman. Papit ja lääkärit sekä myös vapaa-ajattelija ovat pitäneet alustuksia.

Hyvän elämän jälkeen tulee hyvä kuolema.

Kun ihminen on uskossa, hänelle on ihan sama koskee kuolee!
        Jumala asettanut se kin pv tarkalleen!
        VARMA TIETO..... LOPETA Jossittelut... Uskoon tulo ei tarvitse mitään evästyksiä mistään suunnasta, pelkkä Raamatun usko riittää ja painotan sitä miten sana on kirjoitettu, se on sitä oikea uskoa!
        Maailmassa on yli 2000 eri uskontoa, kaikki on raamatunvastaisia!

• Anonyymi
        VarmaTieto kirjoitti:

Onko kahvikupissa kahvin seassa arsenikkia!

• Anonyymi kirjoitti:

Tulet, jos ensin itse uskot Raamatun sanaan.
        Jumala osoittaa sinulle että et usko turhaan!
        Se menee AINA JUURI NÄIN!
        Ei koskaan muulla tavalla!

Raamattu on satukirja. Uusi testamentti parempi.

• Anonyymi kirjoitti:

Kun ihminen on uskossa, hänelle on ihan sama koskee kuolee!
        Jumala asettanut se kin pv tarkalleen!
        VARMA TIETO..... LOPETA Jossittelut... Uskoon tulo ei tarvitse mitään evästyksiä mistään suunnasta, pelkkä Raamatun usko riittää ja painotan sitä miten sana on kirjoitettu, se on sitä oikea uskoa!
        Maailmassa on yli 2000 eri uskontoa, kaikki on raamatunvastaisia!

Pyrin kaikkien uskontojen jäseneksi jos ilmaiseksi pääsee.

• Anonyymi kirjoitti:

Pelkäät kuolemaa. Death cafe poistaa pelon. Kuolema on hyvin yleistä siitä voi puhua.

• Anonyymi kirjoitti:

Kuolemanpelko on hyvin yleinen ja luonnollinen tunne, jota monet ihmiset kokevat jossain vaiheessa elämäänsä. Se voi johtua monista eri syistä, kuten tuntemattoman pelosta, kivun pelosta tai läheisten menettämisen pelosta. On tärkeää muistaa, että kuolemanpelko on normaali osa ihmisyyttä, ja sen käsitteleminen voi auttaa elämään täysipainoisempaa elämää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hän on Persuja vain aivotoiminnoiltaan.
        Niitä äänestäjiä Mestarin 🤤

• Anonyymi
        VarmaTieto kirjoitti:

Raamattu on satukirja. Uusi testamentti parempi.

Parempi satukirja...aahhh
        Uskotaan sitten siihen kamu.

• Anonyymi

Missä tehtaassa ohjelmoit assemblerilla IBM koneita?

• Anonyymi kirjoitti:

Missä tehtaassa ohjelmoit assemblerilla IBM koneita?

Olin silloin IBM.llä

• Anonyymi
        VarmaTieto kirjoitti:

Olin silloin IBM.llä

Alkeellinen ohjelmointi aivoissasikin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

-57

Ateismi on lähinnä vapautta ajattelusta rajaamalla todellisuudesta mukavasti pureskeltava pala, jonka sisällä voi fiilistellä hengenheimolaistensa kanssa oman napansa ympärillä.

• Anonyymi
        VarmaTieto kirjoitti:

Pyrin kaikkien uskontojen jäseneksi jos ilmaiseksi pääsee.

Koskaan ei pääse ilmaiseksi - kristitylle pelastuskin edellyttää parannusta, synnin tunnustamista ja uskoa Jeesukseen.

Vain loppu siitä eteenpäin on ilmaista.

• Anonyymi
        VarmaTieto kirjoitti:

Kuolemanpelko on hyvin yleinen ja luonnollinen tunne, jota monet ihmiset kokevat jossain vaiheessa elämäänsä. Se voi johtua monista eri syistä, kuten tuntemattoman pelosta, kivun pelosta tai läheisten menettämisen pelosta. On tärkeää muistaa, että kuolemanpelko on normaali osa ihmisyyttä, ja sen käsitteleminen voi auttaa elämään täysipainoisempaa elämää.

Kuolema on pelottava koska se on Jumalan rangaistus eikä ollenkaan alkuperäinen osa ihmisyyttä.

• Anonyymi
        VarmaTieto kirjoitti:

Pitää katella. En ole koskaan pelännyt itse kuolemaa, vaan kuolintapaa. Samasta syystä toivon etten elä korkeaan ikään asti, koska ne pari viimeistä vuotta tuppaa olemaan tuskallisia ja nöyryyttäviä jos ei pysty edes vessassa käydä itsenäisesti enää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kuolema on pelottava koska se on Jumalan rangaistus eikä ollenkaan alkuperäinen osa ihmisyyttä.

Väärin, Aatami ja Eeva olivat kuolevaisia paratiisissa. Sen takia heidät ajettiinkin pois kun Jumala pelkäsi että he söisivät elämän puusta ja eläisivät ikuisesti.

• Anonyymi
        VarmaTieto kirjoitti:

Olin silloin IBM.llä

Missä IBM tehdas sijaitsi?

• Anonyymi kirjoitti:

Missä IBM tehdas sijaitsi?

IBM konttori oli Munkkiniemessä siihen aikaan. Olin hardware hommissa pari vuotta sitten teollisuuden palvelukseen softa hommiin.

• Anonyymi

Etkö olekaan tietotekniikan pioneereja?

• Anonyymi kirjoitti:

Etkö olekaan tietotekniikan pioneereja?

Kyllä voin sanoa olevani aloitin vuonna 1965
        Koulutukseni oli sähköinsinööri opistotasoa. Aloitin IBM.ssä huoltamalla tietokoneita sitten opettelin ohjelmoimaan asentamaan käyttöjärjestelmiä DOS MVS . Koneina oli IBM1401, 360, 4331. IBM.ltä siirryin metsäteollisuuteen useissa eri yhtiöiden ATK osastoilla asensin ja ohjelmoin.

• VarmaTieto kirjoitti:

Kyllä voin sanoa olevani aloitin vuonna 1965
        Koulutukseni oli sähköinsinööri opistotasoa. Aloitin IBM.ssä huoltamalla tietokoneita sitten opettelin ohjelmoimaan asentamaan käyttöjärjestelmiä DOS MVS . Koneina oli IBM1401, 360, 4331. IBM.ltä siirryin metsäteollisuuteen useissa eri yhtiöiden ATK osastoilla asensin ja ohjelmoin.

Tässä IBM Suomessa.
        Kun itse aloitin urani Suomessa ei ollut mitään koulutusta IT alalle. Yritykset oli saatu uskomaan että ilman tietokoneita yritys tulee kaatumaan. Yrityksiin haalittiin väkeä mistä saatiin. Yrityksiin syntyi ATK osastoja näin Varma Tietokin pääsi tietokone asiantuntijaksi kun löysi tietokoneesta nappulan josta saatiin virta päälle.

IBM on toiminut Suomessa vuodesta 1936 lähtien. IBM:n Suomen-pääkonttori sijaitsi vuodesta 1978 Helsingin Munkkiniemessä, kunnes se muutti Kallioon uuteen Lyyra-kortteliin vuonna 2023.

IBM:n palvelukseen Suomessa heti perustamisvaiheessa tullut ja kauppaneuvoksen arvonimen sittemmin saanut Bengt Grönholm johti Suomen-yhtiötä 1950-luvun lopulta vuoteen 1973 asti. Hänen jälkeensä yhtiötä johti Olli Varho, joka kuoli Rissalan lentoturmassa vuonna 1978. Varhon seuraaja Felix Björklund johti yhtiötä läpi 1980-luvun, jonka jälkeen Erik Anderson toimi toimitusjohtajana vuosina 1992–1996. Pyry Lautsuo johti yhtiötä vuosina 1997–2006, Johan Sandell hänen jälkeensä, ja Antti Partanen toimi toimitusjohtajana vuosina 2022–2024.

: [Wikipedia](https://fi.wikipedia.org/wiki/IBM)

• Anonyymi

Varmakakki on kuin koiranpaska. Tarttuu ikävästi kengänpohjaan, mutta ei loppujen lopuksi hidasta menoa lainkaan.

Ei kannata antaa huomiota varmakakalle. Sitä se juuri kerjää. Teki tämänkin aloituksen anonyyminä, jotta saisi huomiota.

• Sitä itsekin pyydän älkää vastatko minulle
        Olen niitä viestejänne jo tarpeeksi saanut. En tarvitse niitä. Viestinne vain tukkivat palvelimet.

• Tavoitteeni on lopettaa nimettömät keskustelut netissä
        Autatte jos ette vastaa minun viesteihin. Olisi ihanaa nähdä Ateismi ryhmä tyhjänä ei yhtään viestiä.

• Anonyymi
        VarmaTieto kirjoitti:

Tavoitteeni on lopettaa nimettömät keskustelut netissä
        Autatte jos ette vastaa minun viesteihin. Olisi ihanaa nähdä Ateismi ryhmä tyhjänä ei yhtään viestiä.

Sitä pv minäkin odotan!

• Hienoa olette oikealla tiellä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sitä pv minäkin odotan!

Minä odotan sitä päivää, kun Jumala hiljenee. Ei mutta! Hiljaahan se jo on!

• Anonyymi kirjoitti:

Lopeta ateismi palstan lukeminen aloita elämä ilman teismiä ja ateismia. Hanki muita harrastuksia hiihto esimerkiksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jaa hiljaa???
        Pyörittää planeettoja pv toiseen!

• Anonyymi
        VarmaTieto kirjoitti:

Lopeta ateismi palstan lukeminen aloita elämä ilman teismiä ja ateismia. Hanki muita harrastuksia hiihto esimerkiksi.

Entäs kommunismi, onko se kiva harrastus?

• Anonyymi kirjoitti:

Entäs kommunismi, onko se kiva harrastus?

Suosittelen hiihtoa

• Anonyymi
        VarmaTieto kirjoitti:

Odotan sitä päivää, kun hiihdät täältä helvettiin!0

• Anonyymi kirjoitti:

Odotan sitä päivää, kun hiihdät täältä helvettiin!0

Olet vapaa tekemään mitä haluat. Jumala on antanut sinulle vapaan tahdon. Käytä sitä.

• Anonyymi
        VarmaTieto kirjoitti:

Olet vapaa tekemään mitä haluat. Jumala on antanut sinulle vapaan tahdon. Käytä sitä.

Ohoh, tulit uskoon tänään?

• Anonyymi kirjoitti:

Ohoh, tulit uskoon tänään?

Kyllä tänään iltapäivällä. Olen nyt taas lattialla sätkivä hellari, nyt ateistit ovat tyytyväisiä. Onhan se ateisti vajakeille tärkeää että olen uskova lattialla sätkivä hellari. Minulle tuo hellarina olo ei ole tärkeää mutta ajattelen ateisteja tuon heille iloa tulemalla uskoon. Sehän on Jeesuksen opetusten mukaisia.

• Anonyymi
        VarmaTieto kirjoitti:

Jumala ei anna mitään. Jumala on keksitty hahmo kuten Mikki Hiiri.

• Anonyymi

VarmaTieto on Jumalan aktiivinen peppu.
      Pierua tuubaa aivoista hällä oi, ei sille mitään voi.

• Looks like you found a colorful discussion on Suomi24. VarmaTieto seems to be quite the character, stirring up some lively debates. What do you think about the conversation?

• Anonyymi
        VarmaTieto kirjoitti:

Looks like you found a colorful discussion on Suomi24. VarmaTieto seems to be quite the character, stirring up some lively debates. What do you think about the conversation?

Paskassa pyörivien uskovaisten herraksi pyrit?

• Anonyymi kirjoitti:

Minähän kielsin minulle viestien lähettämisen VAJAKKI !!!

• Anonyymi kirjoitti:

Jeesus rakastaa sinua ja kaikkia vajakkeja.

• Anonyymi
        VarmaTieto kirjoitti:

Jeesus rakastaa sinua ja kaikkia vajakkeja.

Ei rakasta ja eikä tunne sanan karttavia!

• Anonyymi

Varmakakkiaisella on niin tylsä järki, ettei se ole piikki meille. Sen sijaan Beelzebub on ihan sopiva nimitys, rabbien teksteissä se tarkoitti tunkion herra. Varmakakki kaivelee ”tekoälyllään” tunkiota ja töräyttelee päästöjään tänne palstalle.

• Rukoile Jumalaa ahdistuksesi helpottaa kun sait purettua pahan olosi.

Jumalan siunausta

• Toivottavasti helpotti pahaa oloanne. Ateismi on syynä nuorison pahaan oloon.
      Jumalaan uskominen tukee mielenterveyttä.

Jumalan siunausta

• Anonyymi

Jumala ei siunaa yhtään mitään. Sehän on sama kuin sanoisi: Mikki Hiiren siunausta

• Toivottavasti viestit vähenevät kun saitte purkaa vihanne ja inhonne Varma Tietoa kohtaan.

Vielä on aikaa ennenkuin some paranee.

Jumalan siunausta

• Anonyymi

Sinut, Törkeä teeskentelijä saatiin ulos kryptastaan.

• Anonyymi kirjoitti:

Kiitos Jumalalle

• Anonyymi kirjoitti:

Ei minulla kryptaa ole. Onko katkeraa kun tulin uskoon ? Meillä on uskonvapaus saa uskoa tai olla uskomatta. Ateismi on mielisairaus jonka oireista saa täällä lukea.

• Anonyymi
        VarmaTieto kirjoitti:

Ei minulla kryptaa ole. Onko katkeraa kun tulin uskoon ? Meillä on uskonvapaus saa uskoa tai olla uskomatta. Ateismi on mielisairaus jonka oireista saa täällä lukea.

” Onko katkeraa kun tulin uskoon ?”

Et sinä mihinkään uskoon ole tullut. Olet ollut lattialla sätkivä hellari koko ajan.

• Anonyymi kirjoitti:

Et sinä mihinkään uskoon ole tullut. Olet ollut lattialla sätkivä hellari koko ajan.

Sovitaan niin jos sinua helpottaa.
        Voidaan lopettaa tämä kina.
        Jumalan siunausta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nehän ovat kuin repäisty Raamatun sivuilta.

• Tilanne on muuttunut. Tänään iltapäivällä tulin uskoon. Olen taas lattialla sätkivä hellari. Jouduin ostamaan polvituen että pääsen lattialle.. Pääasia että ateistit ovat tyytyväisiä.

Jumalan siunausta kaikille ateisteille. Humanisti ateistille ei tarvitse antaa Jumalan siunausta,

• ”Humanisti ateistille ei tarvitse antaa Jumalan siunausta,”

Auts, mielikuvitusjumalasi siunaamattomuus tuntuu melkein yhtä pahalta kuin Sängynalusmörökölli jättäisi toivottamatta hyvää yötä.

• Anonyymi
        Humanisti_ateisti kirjoitti:

”Humanisti ateistille ei tarvitse antaa Jumalan siunausta,”

Auts, mielikuvitusjumalasi siunaamattomuus tuntuu melkein yhtä pahalta kuin Sängynalusmörökölli jättäisi toivottamatta hyvää yötä.

Herkkämielisenä reagoit potkusta suoraan munillesi. 😆

• Anonyymi kirjoitti:

Viimeisin tarkennus. Hellareiden sätkyttely ei ole Raamatun mukaista vaan syntiä. Minun ei tarvitse sätkytellä. Olenkin liittynyt ev.lut kirkoon siellä ei tarvitse akrobatiaa.

• Anonyymi kirjoitti:

Onnistunut siunaus, hmm... etkö voisi jo tehdä saman nickillä?

-57

• VarmaTieto kirjoitti:

Viimeisin tarkennus. Hellareiden sätkyttely ei ole Raamatun mukaista vaan syntiä. Minun ei tarvitse sätkytellä. Olenkin liittynyt ev.lut kirkoon siellä ei tarvitse akrobatiaa.

Sätkyttely ateistina on suorastaan syntiä

-57

• VarmaTieto
        Atte57 kirjoitti:

Sätkyttely ateistina on suorastaan syntiä

-57

Se kyllä luetaan synniksi.
        Kirvesmies Aaretti lausui viisaita sanoja papille kuolinvuoteellaan tähän tyyliin

- Mihinkä Aaretti on elämänsä aikana turvannut ?
        Kyllä se on ollut kolmen tuuman rautanaula

- Mitä syntiä Aaretti on tehnyt
        Kyllä se on tuo tuvan oven kamanan veistäminen

Ja sielu puhtaana Aaretti lähti taivaaseen

• VarmaTieto kirjoitti:

Se kyllä luetaan synniksi.
        Kirvesmies Aaretti lausui viisaita sanoja papille kuolinvuoteellaan tähän tyyliin

- Mihinkä Aaretti on elämänsä aikana turvannut ?
        Kyllä se on ollut kolmen tuuman rautanaula

- Mitä syntiä Aaretti on tehnyt
        Kyllä se on tuo tuvan oven kamanan veistäminen

Ja sielu puhtaana Aaretti lähti taivaaseen

No siis, joku haukkui minua tupakoisijaksi, mutta
        en se ole minä, joka polttaa tupakkia, vaan Tuli.

Joten antaa Camelin palaa ja ateistin kirkastua.

-57

• Anonyymi

"Jumalan siunausta kaikille ateisteille."

Kumma kyllä, mutta ei tunnu missään.
        Sinulla ei vissiin ole oikein valtuuksia jakaa siunauksia.
        Mikki Hiiri myös sinun pierusi kanssa!

• Anonyymi

Miksei ateistit päivitä yläpää ymmärrystä?
      Joka pv vahvistuu ymmärrys, että Jumala vaikuttaa yötäpv planeetallamme!

• Anonyymi

Kyllä, ja hän tietää kaiken, salaisimmat toteutumattomat pervoilu taipumuksesikin, joita eivät edes vaimo ja kaverit tiedä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä, ja hän tietää kaiken, salaisimmat toteutumattomat pervoilu taipumuksesikin, joita eivät edes vaimo ja kaverit tiedä.

Joudut helvetin esikartanoon määräämättömäksi ajaksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joudut helvetin esikartanoon määräämättömäksi ajaksi.

Onko tarkempia koordinaatteja esittää :O

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onko tarkempia koordinaatteja esittää :O

Se on Venus planeetta, mutta koordinaatit muuttuvat jatkuvasti.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Se on Venus planeetta, mutta koordinaatit muuttuvat jatkuvasti.

VarmaTietokin lentää kuiten hengen valonnopeudella sinne sitten kunhan Jeesus ehtii hyökätä taivaallisen armeijan kanssa nujertamaan saatanoiden vallat täällä. 🤤

• Anonyymi kirjoitti:

VarmaTietokin lentää kuiten hengen valonnopeudella sinne sitten kunhan Jeesus ehtii hyökätä taivaallisen armeijan kanssa nujertamaan saatanoiden vallat täällä. 🤤

Venus on kiehtova planeetta, joka tunnetaan myös nimellä "Aamun tähti" tai "Iltatähti" sen kirkkauden vuoksi. Tässä muutamia mielenkiintoisia faktoja Venuksesta:

1. **Koko ja rakenne**: Venus on kooltaan ja rakenteeltaan hyvin samanlainen kuin Maa, ja siksi sitä kutsutaan usein Maan sisarplaneetaksi. Sen halkaisija on noin 12 104 km, mikä on vain hieman pienempi kuin Maan.

2. **Ilmakehä**: Venus on peitetty paksulla pilvikerroksella, joka koostuu pääasiassa hiilidioksidista ja rikkihaposta. Tämä tekee planeetan pinnasta erittäin kuuman ja paineisen. Lämpötila Venuksen pinnalla voi nousta jopa 465 °C:een, mikä on kuumempi kuin elohopean kiehumispiste.

3. **Pyöriminen**: Venus pyörii akselinsa ympäri hyvin hitaasti ja vastakkaiseen suuntaan kuin useimmat muut planeetat. Yksi päivä Venuksella kestää noin 243 Maan päivää, mikä on pidempi kuin sen vuosi, joka kestää noin 225 Maan päivää.

4. **Pinta**: Venuksen pinta on täynnä tulivuoria, laavatasankoja ja suuria kraattereita. Vaikka paksut pilvet estävät suoran näkemisen, tutkijat ovat käyttäneet tutkaa kartoittaakseen sen pinnan.

5. **Tutkimus**: Venus on ollut monien avaruusluotainten kohteena. Esimerkiksi Neuvostoliiton Venera-ohjelma ja NASA:n Magellan-luotain ovat antaneet paljon tietoa planeetasta.

Venus on todella kiehtova kohde sekä tieteelliselle tutkimukselle että tähtitieteelliselle havainnoinnille. Onko sinulla jotain erityistä, mitä haluaisit tietää Venuksesta?

• Anonyymi
        VarmaTieto kirjoitti:

Venus on kiehtova planeetta, joka tunnetaan myös nimellä "Aamun tähti" tai "Iltatähti" sen kirkkauden vuoksi. Tässä muutamia mielenkiintoisia faktoja Venuksesta:

1. **Koko ja rakenne**: Venus on kooltaan ja rakenteeltaan hyvin samanlainen kuin Maa, ja siksi sitä kutsutaan usein Maan sisarplaneetaksi. Sen halkaisija on noin 12 104 km, mikä on vain hieman pienempi kuin Maan.

2. **Ilmakehä**: Venus on peitetty paksulla pilvikerroksella, joka koostuu pääasiassa hiilidioksidista ja rikkihaposta. Tämä tekee planeetan pinnasta erittäin kuuman ja paineisen. Lämpötila Venuksen pinnalla voi nousta jopa 465 °C:een, mikä on kuumempi kuin elohopean kiehumispiste.

3. **Pyöriminen**: Venus pyörii akselinsa ympäri hyvin hitaasti ja vastakkaiseen suuntaan kuin useimmat muut planeetat. Yksi päivä Venuksella kestää noin 243 Maan päivää, mikä on pidempi kuin sen vuosi, joka kestää noin 225 Maan päivää.

4. **Pinta**: Venuksen pinta on täynnä tulivuoria, laavatasankoja ja suuria kraattereita. Vaikka paksut pilvet estävät suoran näkemisen, tutkijat ovat käyttäneet tutkaa kartoittaakseen sen pinnan.

5. **Tutkimus**: Venus on ollut monien avaruusluotainten kohteena. Esimerkiksi Neuvostoliiton Venera-ohjelma ja NASA:n Magellan-luotain ovat antaneet paljon tietoa planeetasta.

Venus on todella kiehtova kohde sekä tieteelliselle tutkimukselle että tähtitieteelliselle havainnoinnille. Onko sinulla jotain erityistä, mitä haluaisit tietää Venuksesta?

Kopsaa lisää Googlen avulla tekopää.

• Anonyymi kirjoitti:

Kopsaa lisää Googlen avulla tekopää.

Käytän kaikissa viesteissäni Copilot tekoälyä joka hakee tiedot milloin mistäkin nyt oli käyttänyt Googlen sivua.

Ylläpito toistaiseksi sallii tekoälyn käytön. Lopetan kaiken viestinnän tietenkin jos kielto tulee. Voit ottaa yhteyttä ylläpitoon jos haluat tekoälyn kiellettäväksi.

• Anonyymi

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

• On siistiytynyt tämä palsta. Voit itse ehdottaa viestin poistamista viestissä oikealla ylhäällä.

• Anonyymi
        VarmaTieto kirjoitti:

On siistiytynyt tämä palsta. Voit itse ehdottaa viestin poistamista viestissä oikealla ylhäällä.

Ei kannat ehdottaa, se on turhaa!

• Anonyymi
        VarmaTieto kirjoitti:

On siistiytynyt tämä palsta. Voit itse ehdottaa viestin poistamista viestissä oikealla ylhäällä.

Jumalan käsissä mitä viime kädessä käy.

• Anonyymi kirjoitti:

Ei kannat ehdottaa, se on turhaa!

Palstan admin poistosta päättää ja voi täällä joku botti joka poistaa jonkun sanan perusteella. Tekoäly olisi täydellinen viestien poistoon.

• Anonyymi
        VarmaTieto kirjoitti:

Palstan admin poistosta päättää ja voi täällä joku botti joka poistaa jonkun sanan perusteella. Tekoäly olisi täydellinen viestien poistoon.

Ja tämän palstan admin on...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Raamattua lukemaan!

• Anonyymi kirjoitti:

Palstan ylläpidon toimintatavat ovat nähtävissä SUOMI24:n sääntöjen linkissä etusivulla.

• Anonyymi
        VarmaTieto kirjoitti:

Palstan ylläpidon toimintatavat ovat nähtävissä SUOMI24:n sääntöjen linkissä etusivulla.

Jumalasi voisi rankaista vihollisiaan, eikä tähän peliin puuttuminen olisi ongelma eikä mikään.

Toisaalta...Jumala saattaa käyttää aivojasi kusesi vuodattamiseen?

Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä

Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla
      Maailman menoa
      612
      2246
    2. Sinä. Just sinä.

Palataan ajassa taaksepäin vuosi tai kaksi. Mitä tekisit toisin jos voisit?
      Ikävä
      108
      1098
    3. Hotellille löytyi ostaja....

Tämän päivän Kainuun Sanomissa oli uutinen, että pesänhoitajan mukaan Hotelli Kainuu myydään ensiviikolla. Hieno homma,
      Kuhmo
      25
      1095
    4. Saana airola ja. muusikko spekulaatiota

Saara airolan kirja muusikko mies. Oisko redrama tai lauri tähkä? Saana oli 13 v vuonna 2014 Tekoäly sanoo : tähkä Julki
      Yhteiskunta
      5
      944
    5. Onko se loukkaavaa

Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k
      Ikävä
      101
      855
    6. Miten kuvaisit tunteitasi

tällä hetkellä?
      Ikävä
      86
      845
    7. Onko kaivattusi seinäruusu?

Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai
      Ikävä
      50
      759
    8. Jos saisit palata takaisin johonkin vuoteen

Mikä vuosi se olisi? Ja mitä siinä hetkessä tapahtuisi?
      Ikävä
      89
      752
    9. Tiedätkö kaivattusi musiikkimaun?

Minkälaisesta musiikista hän pitää?
      Ikävä
      63
      725
    10. Moi, olen Lampunhenki

Kerro toivomuksesi🏺
      Ikävä
      65