Siis jos jatkossa kirkollisvero menisi suoraan valtion käyttöön. Kirkon 2023 verrotulot olivivat 291 euroa jäsentä kohden ja 2023 kirkon jäseniä oli 3 559 811 suomalaista.
Samalla myös säästyisi rahaa niistä yli sadan seitsemänkymmenen miljoonan euron tuista joita valtio maksaa vuosittain kirkolle.
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/a236691f-1d5d-4275-b513-60a2054c9829
https://yle.fi/a/74-20131118
Kannattaa siis miettiä kumpaa Suomen valtio tarvitsee nykyisessä talous- ja maailmantilanteessa enemmän: rahaa vai kirkkoa?
Suomen valtio saisi vuosittain 1 035 905 001 euron edestä lisätuloja jos kirkko lakkautettaisiin
14
160
Vastaukset
Samalla saataisiin iso määrä työntekijöitä tuottavaan työhön.
Meinasin tukehtua kahviini kun tarkistin kirkon työntekijämäärän - lähes 19000 henkilöä. Puolustusvoimissa on vain 12000. Tällä perusteella Saatana on vissiin isompi uhka kuin Suomeen kohdistuvat konkreettiset, havaitussa todellisuudessa olevat uhat. Miettikää, ei kai tämä voi enää olla todellista.- Anonyymi
Mahdollista koska ihmiset eivät ole erityisen .... älyllisesti suuntautuneita.
- Anonyymi
Kirkkojen ja uskonnollisten yhteisöjen tulisi velvoittaa antamaan kymmenykset valtiolle.
- Anonyymi
Rahastahan se on kiinni. Sitähän se on, ateisteja harmittaa, kun ei ole sitä rahahanaa, mikä joillakin muilla on käytettävänään. Jos ateistit olisivat enemmän mukana kirkkojen toiminassa, he voisivat olla mukana päättämässä siitä, mihin miljardipottia käytetään. Toisaalta voi olla, että on olemassa esim. kirkkolaki ja joukko muita lakeja, jotka määrittävät ns. kirkolle myös joitain velvoitteita.
Jos ateisteille yht`äkkiä annettaisiin suuren rahasummat, kuka kontrolloisi niiden käyttöä?
Ja onhan ateisteilla mahdollisuus myös itse kerätä rahaa (siihen tarvitsee tosin luvan palstiksille huomiona), pitää tiloja auki, järjestää musiikkitilaisuuksia, opintopiirejä, mammajumpaa jne. Joten eikun vain kilpailemaan.
Eikö asioita kannattaisi alkaa rakentamaan posin kautta? - Anonyymi
Ja miten ajattelit ettäihmiset jatkaisivat kirkollisverojen maksamista valtiolle jos valtio pitää itsellãän koko potin?
- Anonyymi
Nähty on valtion verovarojen käyttö,,olisi kirkonkin kirstu tyhjä.
- Anonyymi
suomalaiset ovat niin saamattomia , etteivät saa mitään aikaiseksi , itsekseen mumisevat kiukuspäissään , kirkko tietää tämän 🤔
- Anonyymi
pitäisi kirkkoon kuuluvat ottaa holhouksen alaiseksi ja pistää eropaperit kirkosta vetämään
- Anonyymi
Kansanedustajilta, ministereiltä, presidenteiltä, kunnan valtuutetuilta, kunnanjohtajilta, laki iehiltä, asianajajilta, tuomareilta, lähihoitajilta, sairaanhoitajilta, lääkäreiltä, kirurgeilta, poliiseilta, palopelastajilta sekä muilta luottamustehtãvãssä olevalta tulisi vaatia uskonnollista sitoutumattomuutta, vakautuksettomuutta ja neutraaliteettia. Esimerkiksi jos osottautuisi että palopelastaja on vaikkapa uskovainen niin en annan tämän sammuttaa paloa vaan vaadin että paikalle pitää tuoda sammuttaja joka on uskonnoton ja ateisti.
- Anonyymi
Ei enää hautausmaata fasistihallitus laittaa kaikki yhteismonttuun kaatopaikalle?
- Anonyymi
Tuhlausta, parempaa hyötyä saataisiin jos kuol,eiden ruumiit myytäisiin ulkomaille jolloin kuolleista voitaisiin saada myös rahaa valtiolle.
- Anonyymi
polttohautaus jätteenkäsittelylaitoksille ja kirkolle maksettavilla rahoilla kunnon läksiäiset
- Anonyymi
Miksi kirkon jäsen maksaisi valtiolle veroa, jota muut eivät maksa?
- Anonyymi
Millä noista kolmesta on vahinkoja tuottavimmat synnit?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 943772
Nainen olet minun
Olen ominut sinut itselleni, täysin itsekkäistä syistä. Haluan rakastella sinua nainen, toivottavasti sinäkin minua. Oli453154Sille ei voi enää mitään
Miten kaikki meni aiemmin. Oon aivan lukossa 🔒 Tuskin uskallat enää mitää tehdä. Ehkä pitää luovuttaa vaan.1002797Harmi jos ei enään nähdä
Ehkä se on parempi näin kuitenkin. Ehkä jotain uutta löytyy. Uskon ja toivon että olet onnellinen. Sinussa on kaikki572440- 1342437
- 612388
Miten suhtauisitte jos kaivattunne sanoisi, ettei hänestä ole seurusteluun
mutta seksi, hellyys ja yhdessäolo kelpaa kyllä??1172377Vau miten upea nainen!
Näytit todella tyrmäävältä. 🤩😍 En meinannut saada katsettani irti sinusta.212294Kunpa minä tietäisin
Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv232286- 642080