Suomen valtio saisi vuosittain 1 035 905 001 euron edestä lisätuloja jos kirkko lakkautettaisiin

Anonyymi-ap

Siis jos jatkossa kirkollisvero menisi suoraan valtion käyttöön. Kirkon 2023 verrotulot olivivat 291 euroa jäsentä kohden ja 2023 kirkon jäseniä oli 3 559 811 suomalaista.

Samalla myös säästyisi rahaa niistä yli sadan seitsemänkymmenen miljoonan euron tuista joita valtio maksaa vuosittain kirkolle.

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/a236691f-1d5d-4275-b513-60a2054c9829

https://yle.fi/a/74-20131118

Kannattaa siis miettiä kumpaa Suomen valtio tarvitsee nykyisessä talous- ja maailmantilanteessa enemmän: rahaa vai kirkkoa?

14

160

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Samalla saataisiin iso määrä työntekijöitä tuottavaan työhön.

Meinasin tukehtua kahviini kun tarkistin kirkon työntekijämäärän - lähes 19000 henkilöä. Puolustusvoimissa on vain 12000. Tällä perusteella Saatana on vissiin isompi uhka kuin Suomeen kohdistuvat konkreettiset, havaitussa todellisuudessa olevat uhat. Miettikää, ei kai tämä voi enää olla todellista.

• Anonyymi

Mahdollista koska ihmiset eivät ole erityisen .... älyllisesti suuntautuneita.

• Anonyymi

Kirkkojen ja uskonnollisten yhteisöjen tulisi velvoittaa antamaan kymmenykset valtiolle.

• Anonyymi

Rahastahan se on kiinni. Sitähän se on, ateisteja harmittaa, kun ei ole sitä rahahanaa, mikä joillakin muilla on käytettävänään. Jos ateistit olisivat enemmän mukana kirkkojen toiminassa, he voisivat olla mukana päättämässä siitä, mihin miljardipottia käytetään. Toisaalta voi olla, että on olemassa esim. kirkkolaki ja joukko muita lakeja, jotka määrittävät ns. kirkolle myös joitain velvoitteita.
      Jos ateisteille yht`äkkiä annettaisiin suuren rahasummat, kuka kontrolloisi niiden käyttöä?
      Ja onhan ateisteilla mahdollisuus myös itse kerätä rahaa (siihen tarvitsee tosin luvan palstiksille huomiona), pitää tiloja auki, järjestää musiikkitilaisuuksia, opintopiirejä, mammajumpaa jne. Joten eikun vain kilpailemaan.
      Eikö asioita kannattaisi alkaa rakentamaan posin kautta?

• Anonyymi

Ja miten ajattelit ettäihmiset jatkaisivat kirkollisverojen maksamista valtiolle jos valtio pitää itsellãän koko potin?

• Anonyymi

Nähty on valtion verovarojen käyttö,,olisi kirkonkin kirstu tyhjä.

• Anonyymi

suomalaiset ovat niin saamattomia , etteivät saa mitään aikaiseksi , itsekseen mumisevat kiukuspäissään , kirkko tietää tämän 🤔

• Anonyymi

pitäisi kirkkoon kuuluvat ottaa holhouksen alaiseksi ja pistää eropaperit kirkosta vetämään

• Anonyymi

Kansanedustajilta, ministereiltä, presidenteiltä, kunnan valtuutetuilta, kunnanjohtajilta, laki iehiltä, asianajajilta, tuomareilta, lähihoitajilta, sairaanhoitajilta, lääkäreiltä, kirurgeilta, poliiseilta, palopelastajilta sekä muilta luottamustehtãvãssä olevalta tulisi vaatia uskonnollista sitoutumattomuutta, vakautuksettomuutta ja neutraaliteettia. Esimerkiksi jos osottautuisi että palopelastaja on vaikkapa uskovainen niin en annan tämän sammuttaa paloa vaan vaadin että paikalle pitää tuoda sammuttaja joka on uskonnoton ja ateisti.

• Anonyymi

Ei enää hautausmaata fasistihallitus laittaa kaikki yhteismonttuun kaatopaikalle?

• Anonyymi

Tuhlausta, parempaa hyötyä saataisiin jos kuol,eiden ruumiit myytäisiin ulkomaille jolloin kuolleista voitaisiin saada myös rahaa valtiolle.

• Anonyymi

polttohautaus jätteenkäsittelylaitoksille ja kirkolle maksettavilla rahoilla kunnon läksiäiset

• Anonyymi

Miksi kirkon jäsen maksaisi valtiolle veroa, jota muut eivät maksa?

• Anonyymi

Millä noista kolmesta on vahinkoja tuottavimmat synnit?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Pehmeää laskua

Sinulle. Muutaman kilsan päästä. Mieheltä, joka salaa välittää.
      Ikävä
      94
      3772
    2. Nainen olet minun

Olen ominut sinut itselleni, täysin itsekkäistä syistä. Haluan rakastella sinua nainen, toivottavasti sinäkin minua. Oli
      Ikävä
      45
      3154
    3. Sille ei voi enää mitään

Miten kaikki meni aiemmin. Oon aivan lukossa 🔒 Tuskin uskallat enää mitää tehdä. Ehkä pitää luovuttaa vaan.
      Ikävä
      100
      2797
    4. Harmi jos ei enään nähdä

Ehkä se on parempi näin kuitenkin. Ehkä jotain uutta löytyy. Uskon ja toivon että olet onnellinen. Sinussa on kaikki
      Ikävä
      57
      2440
    5. Merja Kyllönen: Ero

Joko uusi kierroksessa
      Suomussalmi
      134
      2437
    6. Mukavaa päivää

Miehelle 🖕❤️‍🔥 Kahvia ja kävelylle🌞
      Ikävä
      61
      2388
    7. Miten suhtauisitte jos kaivattunne sanoisi, ettei hänestä ole seurusteluun

mutta seksi, hellyys ja yhdessäolo kelpaa kyllä??
      Ikävä
      117
      2377
    8. Vau miten upea nainen!

Näytit todella tyrmäävältä. 🤩😍 En meinannut saada katsettani irti sinusta.
      Tunteet
      21
      2294
    9. Kunpa minä tietäisin

Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv
      Ikävä
      23
      2286
    10. En voi sanoa että toivon sinulle hyvää.

Ei meitä ole tarkoitettu yhteen.
      Ikävä
      64
      2080
    Aihe