Herra haluaa joutavia tapoja

Anonyymi-ap

Ja mitähän se haluaa? No sehän haluaa, että uskovaiset kaatuilevat lonkkansa särki jouluna viedessään iänikuista kynttiläänsä iänikuisesti haudoille, jotta kuolleitten olisi hyvä olla. Että sellaista luistelukeliä Herra on taas loihtimassa. On se vaan niin hyvä se Herra notta voihan pee. Näkisinpä edes yhden kerran sellaisen kohteliaan Herran, joka veisi kynttilänsä ihan itse vaikka sentin verran.

13

275

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • "No sehän haluaa, että uskovaiset kaatuilevat lonkkansa särki..."

Herra on kyllä semmoinen ketku, että aina on särkemässä ihmisten lonkkia. Herra hävisi painiottelun Jaakobin kanssa niin iski Jaakobia nivustaipeeseen niin, että lonkka nyrjähti sijoiltaan.

[26] Kun mies huomasi, ettei päässyt voitolle, hän iski Jaakobia nivustaipeeseen, niin että Jaakobin lonkka nyrjähti hänen kamppaillessaan miehen kanssa.

• Anonyymi

On se ovela!

• Anonyymi

On.
        On kerrottu Raamatussa tämä tapaus Jabbok-nimisellä virralla.
        Tästä on mainittu virressäkin (Oi, Herra, jos mä matkamies maan), jossa on sanat, 4. säkeistö:

." Mua auta, Herra, mä toivon vaan,
        vaikkei ois toivoa ollenkaan.
        En päästä sua,
        ennen kuin mua
        käyt siunaamaan "

1.Ms 32:26
        Ja mies sanoi: "Päästä minut, sillä päivä koittaa". Mutta hän vastasi: "En päästä sinua, ellet siunaa minua".

Kristityille siinä on valtavan lohduttava sanoma ja lupaus.
        Jabbok virran ottelu on kristityille eräs tärkeimpiä Raamatun kohtia - tai pitäisi olla.

Mooseksen 1. kirja
        32:24 Ja Jaakob jäi yksinänsä toiselle puolelle. Silloin painiskeli hänen kanssaan muuan mies päivän koittoon saakka.
        32:25 Ja kun mies huomasi, ettei hän häntä voittanut, iski hän häntä lonkkaluuhun, niin että Jaakobin lonkka nyrjähti hänen painiskellessaan hänen kanssaan.
        32:26 Ja mies sanoi: "Päästä minut, sillä päivä koittaa". Mutta hän vastasi: "En päästä sinua, ellet siunaa minua".
        32:27 Ja hän sanoi hänelle: "Mikä sinun nimesi on?" Hän vastasi: "Jaakob".
        32:28 Silloin hän sanoi: "Sinun nimesi älköön enää olko Jaakob, vaan Israel, sillä sinä olet taistellut Jumalan ja ihmisten kanssa ja olet voittanut".
        32:29 Ja Jaakob kysyi ja sanoi: "Ilmoita nimesi". Hän vastasi: "Miksi kysyt minun nimeäni?" Ja hän siunasi hänet siinä.
        32:30 Ja Jaakob antoi sille paikalle nimen Penuel, "sillä", sanoi hän, "minä olen nähnyt Jumalan kasvoista kasvoihin, ja kuitenkin on minun henkeni pelastunut".
        32:31 Ja kun hän oli kulkenut Penuelin ohitse, nousi aurinko; mutta hän ontui lonkkaansa.
        32:32 Sentähden israelilaiset eivät vielä tänäkään päivänä syö reisijännettä, joka kulkee lonkkaluun yli; sillä hän iski Jaakobia lonkkaluuhun, reisijänteen kohdalle.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

On.
        On kerrottu Raamatussa tämä tapaus Jabbok-nimisellä virralla.
        Tästä on mainittu virressäkin (Oi, Herra, jos mä matkamies maan), jossa on sanat, 4. säkeistö:

." Mua auta, Herra, mä toivon vaan,
        vaikkei ois toivoa ollenkaan.
        En päästä sua,
        ennen kuin mua
        käyt siunaamaan "

1.Ms 32:26
        Ja mies sanoi: "Päästä minut, sillä päivä koittaa". Mutta hän vastasi: "En päästä sinua, ellet siunaa minua".

Kristityille siinä on valtavan lohduttava sanoma ja lupaus.
        Jabbok virran ottelu on kristityille eräs tärkeimpiä Raamatun kohtia - tai pitäisi olla.

Mooseksen 1. kirja
        32:24 Ja Jaakob jäi yksinänsä toiselle puolelle. Silloin painiskeli hänen kanssaan muuan mies päivän koittoon saakka.
        32:25 Ja kun mies huomasi, ettei hän häntä voittanut, iski hän häntä lonkkaluuhun, niin että Jaakobin lonkka nyrjähti hänen painiskellessaan hänen kanssaan.
        32:26 Ja mies sanoi: "Päästä minut, sillä päivä koittaa". Mutta hän vastasi: "En päästä sinua, ellet siunaa minua".
        32:27 Ja hän sanoi hänelle: "Mikä sinun nimesi on?" Hän vastasi: "Jaakob".
        32:28 Silloin hän sanoi: "Sinun nimesi älköön enää olko Jaakob, vaan Israel, sillä sinä olet taistellut Jumalan ja ihmisten kanssa ja olet voittanut".
        32:29 Ja Jaakob kysyi ja sanoi: "Ilmoita nimesi". Hän vastasi: "Miksi kysyt minun nimeäni?" Ja hän siunasi hänet siinä.
        32:30 Ja Jaakob antoi sille paikalle nimen Penuel, "sillä", sanoi hän, "minä olen nähnyt Jumalan kasvoista kasvoihin, ja kuitenkin on minun henkeni pelastunut".
        32:31 Ja kun hän oli kulkenut Penuelin ohitse, nousi aurinko; mutta hän ontui lonkkaansa.
        32:32 Sentähden israelilaiset eivät vielä tänäkään päivänä syö reisijännettä, joka kulkee lonkkaluun yli; sillä hän iski Jaakobia lonkkaluuhun, reisijänteen kohdalle.

Onpas Israelissa syviä paikkoja.

Jabbok on 335 m merenpinnan alapuolella ja Kuollutmeri on maapallon pinnan alin paikka.

============
        Kuollutmeri (arab. البحر الميت‎, al-Baḥr al-Mayyit tai بحر لوط, Baḥr Lūṭ ’Lootin meri’, hepr. ‏יַם הַמֶּלַח‎, jam ha-melaḥ, ’suolameri’) on Jordanian ja Israelin rajalla syvängössä sijaitseva
        suolajärvi. Kuollutmeri saa vetensä valtaosin Jordanvirrasta. Sillä ei ole laskujokea, vaan vesi poistuu siitä vain haihtumalla. Se on maapallon pinnan matalin paikka, noin 424 metriä merenpinnan alapuolella.[1]
        ===============

Tuhotut kaupungit, Sodoma ja Gomorra, taisivat olla siinä Kuolleenmeren suunnalla

Israelissa olisi kyllä mielenkiintoista käydä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jabbok on 335 m merenpinnan alapuolella ja Kuollutmeri on maapallon pinnan alin paikka.

============
        Kuollutmeri (arab. البحر الميت‎, al-Baḥr al-Mayyit tai بحر لوط, Baḥr Lūṭ ’Lootin meri’, hepr. ‏יַם הַמֶּלַח‎, jam ha-melaḥ, ’suolameri’) on Jordanian ja Israelin rajalla syvängössä sijaitseva
        suolajärvi. Kuollutmeri saa vetensä valtaosin Jordanvirrasta. Sillä ei ole laskujokea, vaan vesi poistuu siitä vain haihtumalla. Se on maapallon pinnan matalin paikka, noin 424 metriä merenpinnan alapuolella.[1]
        ===============

Tuhotut kaupungit, Sodoma ja Gomorra, taisivat olla siinä Kuolleenmeren suunnalla

/Tuhotut kaupungit, Sodoma ja Gomorra, taisivat olla siinä Kuolleenmeren suunnalla./

Tuossa muuten on mainittu "Lootin meri".
        Loot asui Sodomassa.

Kuollutmeri (arab. البحر الميت‎, al-Baḥr al-Mayyit tai بحر لوط, Baḥr Lūṭ ’Lootin meri’,

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

/Tuhotut kaupungit, Sodoma ja Gomorra, taisivat olla siinä Kuolleenmeren suunnalla./

Loot asui Sodomassa.

Kuollutmeri (arab. البحر الميت‎, al-Baḥr al-Mayyit tai بحر لوط, Baḥr Lūṭ ’Lootin meri’,

Ai se Loot,joka tarjosi tyttäriään riehuvalle raiskaajajoukolle jotta ne jättäisivät hänen vieraansa(kaksi miespuolista "enkeliä") raiskaamatta?
        Se Loot,joka päätti siirtyä erämaan luolaan "mietiskelemään" jolla matkalla rva Loot menetti henkensä muuttuen "suolapatsaaksi" mutta Loot ja varsinkin tyttäret pääsivät luolaan?
        Se Loot,joka luolassaan menestyksekkäästi raiskaili molemmat tyttärensä tiineeksi?
        Tämäkin sitten mitä ilmeisimmin oli osa sitä Jahven Suurta Suunnitelmaa?
        "Lisääntykää ja täyttäkää maa".
        Senaikaisen maan täyttäminen olikin varsin helppoa.
        Se oli piiri,jonka mies käveli tutusta pisteestä kaukaisimpaan tuttuun pisteeseen.

• Anonyymi kirjoitti:

Ai se Loot,joka tarjosi tyttäriään riehuvalle raiskaajajoukolle jotta ne jättäisivät hänen vieraansa(kaksi miespuolista "enkeliä") raiskaamatta?
        Se Loot,joka päätti siirtyä erämaan luolaan "mietiskelemään" jolla matkalla rva Loot menetti henkensä muuttuen "suolapatsaaksi" mutta Loot ja varsinkin tyttäret pääsivät luolaan?
        Se Loot,joka luolassaan menestyksekkäästi raiskaili molemmat tyttärensä tiineeksi?
        Se oli piiri,jonka mies käveli tutusta pisteestä kaukaisimpaan tuttuun pisteeseen.

"...jotta ne jättäisivät hänen vieraansa(kaksi miespuolista "enkeliä") raiskaamatta?"

Itse asiassa Sodomalaiset halusivat raiskata Herran ja hänen mukanaan olleet kaksi enkeliä. Itse olisin heittänyt Herran raiskattavaksi niin olisi päästy siitä kiukkupussista lopullisesti eroon.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Loot asui Sodomassa.

(Kuollutmeri (arab. البحر الميت‎, al-Baḥr al-Mayyit tai بحر لوط, Baḥr Lūṭ ’Lootin meri’,)

Sinnekköö Kuolleen meren helvetillisiin pohjamutiin ne Sodoma ja Gomorran kaupungit jätteet upposivat.
        Jäljelle jäi vain tuo erikoinen järvi, suolajärvi.

Ja Herra antoi sataa Sodoman ja Gomorran päälle tuli kiveä ja tulta, Herran tyköä taivaasta, >> Jakeen lisätiedot
        1. MS 19

• Anonyymi kirjoitti:

(Kuollutmeri (arab. البحر الميت‎, al-Baḥr al-Mayyit tai بحر لوط, Baḥr Lūṭ ’Lootin meri’,)

Sinnekköö Kuolleen meren helvetillisiin pohjamutiin ne Sodoma ja Gomorran kaupungit jätteet upposivat.
        Jäljelle jäi vain tuo erikoinen järvi, suolajärvi.

Ja Herra antoi sataa Sodoman ja Gomorran päälle tuli kiveä ja tulta, Herran tyköä taivaasta, >> Jakeen lisätiedot
        1. MS 19

Ilta-Sanomissa
        on mielenkiintoinen artikkeli Sodoman ja Gomorran tuhoutuneisiin kaupunkeihin liittyen.
        Tiedehän usein todistaa Raamatun kertomukset oikeiksi jälkikäteen.

Ilta-Sanomat
        Anttijussi Ripaoja19.10.2021 21:50

Raamatun Vanhan testamentin ensimmäisestä Mooseksen kirjasta tuttu katastrofitarina kertoo Sodoman ja Gomorran kaupunkien tuhosta. Raamatun mukaan kaupungit tuhoutuivat niiden asukkaiden paheellisuuden takia.
        Herra antoi sataa taivaasta tulta ja tulikiveä Sodoman ja Gomorran päälle. Hän tuhosi nämä kaupungit ja koko tasangon sekä kaupunkien kaikki asukkaat ja maan kasvitkin. 
        (1. Moos. 19:24–25.)

Tutkijat löysivät jälkiä räjähdyksestä, joka vastasi yli 1 000:tta Hiroshiman pommia
        – tässäkö selitys kertomukselle Sodoman ja Gomorran tuhosta?
        Tutkijoiden mukaan Kuolleenmeren alueella räjähti 3 600 vuotta sitten meteoriitti, joka jätti jälkeensä 2 000 celsiusasteen tulimeren. Tutkimuksissa on löydetty yhtäläisyyksiä Raamatun kertomukseen Sodomasta ja Gomorrasta.

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000008342916.html

• Anonyymi
        Aijalon kirjoitti:

Ilta-Sanomissa
        on mielenkiintoinen artikkeli Sodoman ja Gomorran tuhoutuneisiin kaupunkeihin liittyen.
        Tiedehän usein todistaa Raamatun kertomukset oikeiksi jälkikäteen.

Ilta-Sanomat
        Anttijussi Ripaoja19.10.2021 21:50

Raamatun Vanhan testamentin ensimmäisestä Mooseksen kirjasta tuttu katastrofitarina kertoo Sodoman ja Gomorran kaupunkien tuhosta. Raamatun mukaan kaupungit tuhoutuivat niiden asukkaiden paheellisuuden takia.
        Herra antoi sataa taivaasta tulta ja tulikiveä Sodoman ja Gomorran päälle. Hän tuhosi nämä kaupungit ja koko tasangon sekä kaupunkien kaikki asukkaat ja maan kasvitkin. 
        (1. Moos. 19:24–25.)

Tutkijat löysivät jälkiä räjähdyksestä, joka vastasi yli 1 000:tta Hiroshiman pommia
        – tässäkö selitys kertomukselle Sodoman ja Gomorran tuhosta?
        Tutkijoiden mukaan Kuolleenmeren alueella räjähti 3 600 vuotta sitten meteoriitti, joka jätti jälkeensä 2 000 celsiusasteen tulimeren. Tutkimuksissa on löydetty yhtäläisyyksiä Raamatun kertomukseen Sodomasta ja Gomorrasta.

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000008342916.html

Tuo lienee todennäköisesti Sodoma ja Gomorra-myytin takana.
        Wettenpaisumus-myytit myös perustunevat todelliseen tapahtumaan eli viime jääkauden loppumisen aiheuttamiin alueellisiin tulvakatastrofeihin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

============
        ===============

Jabbok on Jordanian puolella.

• Anonyymi kirjoitti:

>>>Ai se Loot,joka tarjosi tyttäriään riehuvalle raiskaajajoukolle jotta ne jättäisivät hänen vieraansa(kaksi miespuolista "enkeliä") raiskaamatta?"

Kyllä. Lootin hengellinen elämä Sodomassa oli lamaantunut.

Olen kahden tyttären isä, ja ei tulisi mieleenkään tarjota tyttäriäni joillekin homojätkille.

Mutta nämä homojätkät eivät edes halunneet naisia - he halusivat miehiä !

1. Mooseksen kirja:
        19:6 Silloin Loot meni ulos heidän luokseen portille ja sulki oven jälkeensä
        19:7 ja sanoi: "Älkää, veljeni, tehkö niin pahoin.
        19:8 Katsokaa, minulla on kaksi tytärtä, jotka eivät vielä miehestä tiedä. Ne minä tuon teille, tehkää heille, mitä tahdotte. Älkää vain tehkö näille miehille mitään pahaa, sillä he ovat tulleet minun kattoni suojaan." >> Jakeen lisätiedot
        19:9 Mutta he vastasivat: "Mene tiehesi!" Ja he sanoivat: "Tuo yksi on tullut tänne asumaan muukalaisena, ja yhtäkaikki hän alati pyrkii hallitsemaan. Nytpä me pitelemmekin sinua pahemmin kuin heitä." Ja he tunkeutuivat väkivaltaisesti miehen, Lootin, kimppuun ja kävivät murtamaan ovea.

2. Pietarin kirjeessä kerrotaan, että Lootia "rietasten vaellus irstaudessa vaivasi;"

Luukkaan evankeliumi:
        17:28 Niin myös, samoin kuin kävi Lootin päivinä: he söivät, joivat, ostivat, myivät, istuttivat ja rakensivat,
        17:29 mutta sinä päivänä, jona Loot lähti Sodomasta, satoi tulta ja tulikiveä taivaasta, ja se hukutti heidät kaikki, >> Jakeen lisätiedot
        17:32 Muistakaa Lootin vaimoa!

2.Pietarin kirje:
        2:7 Kuitenkin hän pelasti hurskaan Lootin, jota rietasten vaellus irstaudessa vaivasi;

• Anonyymi

Monet ateistit vievät kynttilöitä haudalle.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kunpa minä tietäisin

Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv
      Ikävä
      28
      2741
    2. paras asia kaivatussasi?

❤️‍🔥
      Ikävä
      140
      2577
    3. Vihaan sua todella paljon.

Tiedoksi vaan 🙃
      Ikävä
      134
      2154
    4. Syitä välttelyyn

En ennen ole kokenut tällaista. Miksi vältellään jos on ihastunut vai onko se aina merkki siitä ettei kiinnosta?
      Ikävä
      116
      2133
    5. Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.

Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.
      Ähtäri
      12
      1844
    6. Purrasta tehty huoli-ilmoitus

Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b016
      Maailman menoa
      159
      1384
    7. Tiedätkö ketään toista jolla on sama kaivattu

Eli joka ikävöisi samaa henkilöä tällä palstalla? Tai muualla? Tiedätkö miten kaivattu suhtautuu tähän toiseen verrattu
      Ikävä
      31
      1206
    8. Miksi kaivattunne

ei pystynyt koskaan kertomaan tunteistaan? Teitkö oikean valinnan kun lähdit etääntymään? Kuinka kauan olisi pitänyt odo
      Ikävä
      95
      1194
    9. Pelottaa kohdata hänet

En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt
      Ikävä
      89
      1152
    10. Olisin halunnu vaan tutustua

Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno
      Ikävä
      38
      1118
    Aihe