Temuiletteko?

Anonyymi-ap

Vissiin nyt tilataan täysillä. Miksikäs ei, kun samat tuotteet maksaa Suomessa 5 kertaa enemmän.

Se ei ollut Temusta, mutta kiinasta kuitenkin. Säädettävä, linjatasoinen subisuodin. Passiivinen, joka herätti uteliaisuuteni.

Postikuluineen oli muistaakseni kympin. Ja sehän jopa toimii. Itselleni moinen oli uusi tuttavuus, mutta toimiva.

>simiti<

38

346

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
    • Anonyymi

Ei saa ostaa temusta, kun kiina on uhka. Näin laulaa myös suomen eliitti.

• En Temuile. En luota niihin tuotteisiin. En halua myrkyttää itseäni.

• Anonyymi

Pitää tietää, mitä tilaa/ostaa. Jos sama tuote on Suomessa myynnissä, niin eiköhän ole tutkittu vimpan päälle.
        Miten saat elekroniikalla myrkytettyä itsesi, kun lähes kaikki eletroniikka tulee käytännössä Kiinasta, tai kiinalaiselta firmalta.

Tarkoitan siis myös transistoreita ja muita puolijohteita, vastuksia, kondensaattoreita jne.
        Älkää nyt kuvitelko, että komponentteja tehtäisiin jossain Euroopassa, vaikka eurooppalainen firma sen olisikin kasannut.

Ei silloin peloteltu, kun firmat riensivät innoissaan Kiinaan. Nyt kun tavalliset kuluttajat tilaavat suoraan, kiljutaan ja pelotellaan paniikissa!

>simiti<

• Anonyymi

Laadunvalvonta, käyttöturvallisuus ja työläisten olot ovat tosiaan iso kysymysmerkki. Silti sieltä tilaaminen on ihan ok, jos tilaa oikeasti tarpeellista tavaraa tai harvoin ja kohtuudella. Turhan ja huonolaatuisen tavaran shoppailu on yksi suurimpia ongelmia ihan maailmanlaajuisesti saastumisen ja jätemäärien kasvun takia. - sivumies

• Anonyymi kirjoitti:

Pitää tietää, mitä tilaa/ostaa. Jos sama tuote on Suomessa myynnissä, niin eiköhän ole tutkittu vimpan päälle.
        Miten saat elekroniikalla myrkytettyä itsesi, kun lähes kaikki eletroniikka tulee käytännössä Kiinasta, tai kiinalaiselta firmalta.

Tarkoitan siis myös transistoreita ja muita puolijohteita, vastuksia, kondensaattoreita jne.
        Älkää nyt kuvitelko, että komponentteja tehtäisiin jossain Euroopassa, vaikka eurooppalainen firma sen olisikin kasannut.

Ei silloin peloteltu, kun firmat riensivät innoissaan Kiinaan. Nyt kun tavalliset kuluttajat tilaavat suoraan, kiljutaan ja pelotellaan paniikissa!

>simiti<

Joo ymmärrän, että joitain tuollaista voi tilata melko turvallisesti, mutta sitten on paljon sellaista muovituotetta, joita nuoleskellaan ja työnnetään aukkoihin 😅 niin en välttämättä halua testaamattomia tuotteita käyttää. Lasten ja aikuisten lelut esim. Sekä ruuanlaittoon käytettävät tuotteet. Onhan jo paljon ollut juttua, miten myrkyllisiä on esim korut ollu mitä temusta on tilattu.

• Anonyymi

Kuvat eivät välttämättä pidä paikkaansa todellisuuden kanssa.
      Olen jo kotimaisten lehtikylkiäisten kanssa tullut jymäytetyksi.
      Vilma

• Anonyymi

Jep, olen lukenut niitä juttuja:
        -Tämän tilasin ja tämän sain. 😆

Kieltämättä jotkut ovat huvittaviakin. Tilaajaa on varmaan harmittanut.
        Itse tilasin tuon suotimen kotimaiselta välittäjältä, joka ostaa Kiinasta. Sinänsä ei kovinkaan suuri riski ja ihan tyytyväinen olen. Myös USA:ssa nuo ovat suosittuja Trumpin tulleista huolimatta.
        https://www.fruugo.fi/uusi-auton-tehovahvistin-aanen-saadin-basso-subwoofer-taajuuskorjain-crossover-ohjain-4-rca-saada-linjatason-aanenvoimakkuutta-vahvistin/p-296932758-664206866?language=fi&ac=croud&asc=pmax&gad_source=1&gclid=CjwKCAiAwaG9BhAREiwAdhv6Y4XEWLuq7U3noO1HC5LQQAympR04habZpXrpY3dwU-uvh_t6TxdntRoCqIAQAvD_BwE

Ei nyt varmaan hirmu isoa välityspalkkiota ottanut, kun maksoi mulle kympin postikuluineen. Tokikin meni pari viikkoa aikaa, etten tiedä millä muulilla lähtivät kuskaamaan sieltä Kiinasta. 😁

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jep, olen lukenut niitä juttuja:
        -Tämän tilasin ja tämän sain. 😆

Kieltämättä jotkut ovat huvittaviakin. Tilaajaa on varmaan harmittanut.
        Itse tilasin tuon suotimen kotimaiselta välittäjältä, joka ostaa Kiinasta. Sinänsä ei kovinkaan suuri riski ja ihan tyytyväinen olen. Myös USA:ssa nuo ovat suosittuja Trumpin tulleista huolimatta.
        https://www.fruugo.fi/uusi-auton-tehovahvistin-aanen-saadin-basso-subwoofer-taajuuskorjain-crossover-ohjain-4-rca-saada-linjatason-aanenvoimakkuutta-vahvistin/p-296932758-664206866?language=fi&ac=croud&asc=pmax&gad_source=1&gclid=CjwKCAiAwaG9BhAREiwAdhv6Y4XEWLuq7U3noO1HC5LQQAympR04habZpXrpY3dwU-uvh_t6TxdntRoCqIAQAvD_BwE

Ei nyt varmaan hirmu isoa välityspalkkiota ottanut, kun maksoi mulle kympin postikuluineen. Tokikin meni pari viikkoa aikaa, etten tiedä millä muulilla lähtivät kuskaamaan sieltä Kiinasta. 😁

>simiti<

• Anonyymi

En tarvitse turhaa krääsää. Ja kiinalaisesta nettikaupasta en osta yhtään mitään.

xLiner

• Anonyymi

Miksi ostat kotimaista krääsää?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miksi ostat kotimaista krääsää?

En osta.

xLiner

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En osta.

xLiner

Entäpä kotimaassa myytyjä made in china tuotteita?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Entäpä kotimaassa myytyjä made in china tuotteita?

E. Nää viestitkin lähetän savumerkeillä, lähiryteikön risuilla ja partioleirillä vuonna 85 puita yhteen hinkuttamalla sytytetyllä tulella.

xLiner

• Anonyymi

Ei kyllä uskalla, kun ei ole itsellä mitään mahdollisuutta tai asiantuntemusta testata tuoteturvallisuutta, jossa tuolla näyttää testien mukaan olevan huomattavia puutteita.

Sähkövempeleistä ei tiedä syttyykö niistä tulipalo, teräksestä sen laatua (sopiiko esim. ruoanvalmistukseen), kosmetiikasta sisältääkö jopa hengenvaarallisia aineita, yms. Tuolla siis ilmeisesti mm. myydään väärennettyjä tuotteita, ja esim. väärennetystä kosmetiikasta on löydetty di(2-etyyliheksyyli)ftalaattia, berylliumia, lyijyä, elohopeaa, kadmiumia, arsenikkia, alumiinia, syanidia, vaarallisia bakteereja, ihmisen virtsaa, jne.

Ei sillä, etten uskoisi kiinassa valmistettujen tuotteiden voivan olla laadukkaita. Kuitenkin kun muistelee esim. Kiinan maitojauheskandaalia, siis kun tuottajat lisäsivät lasten yleisesti käyttämiin meijerituotteisiin myrkyllistä melamiinia taloudellista hyötyä tavoitellessaan, niin ymmärtää että tuolla maailmalla on jäätävä määrä porukkaa jotka kakat nakkaa muiden terveydestä ja turvallisuudesta. Niille merkitsee vain raha. Jonkun asiantuntevan olisi hyvä täällä päässä tarkastaa tuotteet, ennen kuin ne päätyvät kuluttajalle.

Se kyllä hirvittää, että vaikka ei itse tuollaisista paikoista tuotteita tilaa, niin muut tilailevat, ja kyllä se ottaa aivoon jos talo palaa maan tasalle vaikka naapurin sikahalvan leivänpaahtimen takia.

• Anonyymi

Ei vaan temutan.
      - Osa puuilosta (suomalainen halpa-kauppa joka tuo kamaa mm. kiinasta) 49 euroa.
      - Sama osa temusta 3,90

Kyseessä pelkkä messingistä sorvattu sovitin.

Temulainen toimii aivan hyvin.

Tarviiko vielä kysyä miksi temutan?

• Anonyymi

Minusta on hauska eksoottisempi ruokamainos joltain kotimaiselta firmalta.
        Vähän tälleen, että laitetaan pöytä koreaksi, Etelä-Koreaksi.
        Vilma

• Anonyymi

Kaikkialla myydään Made in Chinaa, Temu tai ei.

Jasu

• En mäkään tykkää temuttamisesta, mutta mun mielestä samat säännöt kaikille. On se sitten yksityinen ostaja tai suuryritys. Näköjään noi tokmannit ja puuilot saa tehdä ihan mitä tykkää ja myy krääsää ylihintaan. Samoja tavaroitahan ne pääasiassa on. Eikä se suuryritys välttämättä hyvää tavaraa tuo. Muistatte maskikaupat korona aikana. Ja mä sain allergisia oireita myös kiinalaisista makeista ja ne oli terran myymiä. Että jos kiinalaista tykkää ostaa niin ostaa temusta vaan.

• Anonyymi

Ostin yhden työkalun temusta joka maksoi 19.90. Suomessa se maksaa 129 euroa. Ihan sama työkalu ss kyseessä.

• Anonyymi

Mitä jos se vaan näyttää samalta, mutta se on valmistettu myrkyllisiä aineita sisältävistä sekunda materiaaleista ja sen on valmistanut viisivuotias vekara ruokapalkalla, noin esimerkiksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitä jos se vaan näyttää samalta, mutta se on valmistettu myrkyllisiä aineita sisältävistä sekunda materiaaleista ja sen on valmistanut viisivuotias vekara ruokapalkalla, noin esimerkiksi.

Hyvin on aivopesu onnistunut sun kohdalla. Pelle!

• Temuilin jo ennen Temua. Kiinasta on aina ollut halpaa tilata.

• En ole koskaan tilannut Temusta yhtikäs mitään, enkä tilaa.

• Anonyymi

Mä osta niin vähän tavaraa, ettei tuo kannata. Joskus olen joidenkin yksittäisten tavaroiden kohdalla katsellut jotain puhelimeen tullutta mainosta hieman sillä silmällä, mutta en sitten kuitenkaan lopulta kokenut tarvitsevani. Noissahan ongelmana on se, että saman merkkinenkään ei välttämättä ole samaa kamaa kuin merkin Suomessa myytävä vastine ja turvallisuus voi olla niin ja näin.

• Anonyymi

Olet aivopesty kokkare perusjunttien toimesta. Itse tuovat sitä samaa tavaraa Kiinasta ja myy sulle 800%:n voitolla.
        Oikeisto elää huijaamalla juntteja. Lisäksi nykyinen kauhukabinetti vihaa oikean työn tekijöitä.
        Milloin te junttipellet tajuatte, että teitä lahkolaisia kustaan silmään?

>simiti<

• Anonyymi

Kuten yllä, mä kiinnitän huomiota joihinkin mainoksiin ja niiden sanaleikkeihin, kuten viimeisin näkkilähtö eli näkkärimainos.
      Muuten, niitä tuotteita, mitä netissä levytetään sivullinen, että näe sitä, mitä selasit, en periaatteessa osta ollenkaan.
      Minulla nousee anarkiakarvat pystyyn.
      Vilma

• Anonyymi

Puhutaankohan me samoista mainoksista. Mä olen monesti törmännyt sellasiin temun mainoksiin, jossa on sivullinen kuvia ja toisinaan siellä on ollutkin jotakin, jota olisin halunnut tarkemmin vilkaista. Vaan kun sitä klikkaa, niin en sitten olekaan päässyt suoraan katselemaan ko. tuotetta. Olis pitänyt ladata appia jne. Mainio keino saada mut toteamaan, että ei sitten.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Puhutaankohan me samoista mainoksista. Mä olen monesti törmännyt sellasiin temun mainoksiin, jossa on sivullinen kuvia ja toisinaan siellä on ollutkin jotakin, jota olisin halunnut tarkemmin vilkaista. Vaan kun sitä klikkaa, niin en sitten olekaan päässyt suoraan katselemaan ko. tuotetta. Olis pitänyt ladata appia jne. Mainio keino saada mut toteamaan, että ei sitten.

Ei. Mä unohdin jo temut kiska en tilaa mitään. Ostan aina kaupoista tarvitsemani.
        Vilma

• Anonyymi

Tollanen sopisi Suomeen; ämpäri ja mysteeri.
        Eikö sellainen linkkari-korkinavaaja jne. ole?
        Armeijassa?
        Vilma

• Anonyymi kirjoitti:

Tollanen sopisi Suomeen; ämpäri ja mysteeri.
        Eikö sellainen linkkari-korkinavaaja jne. ole?
        Armeijassa?
        Vilma

Sveitsin armeijan linkkuveitsi on hirnuinen ase. Molemmat maailmansodat ohittivat Sveitsin.

Ilmainen ämpäri kiinnostaa aina. Kaupassa myytiin ämpärissä omenoita. Oli pakko ostaa sellainen, vaikka en omenoista niin välitä.

• Gattino kirjoitti:

Sveitsin armeijan linkkuveitsi on hirnuinen ase. Molemmat maailmansodat ohittivat Sveitsin.

Ilmainen ämpäri kiinnostaa aina. Kaupassa myytiin ämpärissä omenoita. Oli pakko ostaa sellainen, vaikka en omenoista niin välitä.

...siis hirmuinen ase.

• Anonyymi
        Gattino kirjoitti:

Mulla on sveitsin linkkarissa niin paljon teriä, etten vieläkään tiedä kaikkien tarkoitusta.
        Siinä muistaakseni on jopa kynsiviila. 😆

>simiti<

• Anonyymi kirjoitti:

Mulla on sveitsin linkkarissa niin paljon teriä, etten vieläkään tiedä kaikkien tarkoitusta.
        Siinä muistaakseni on jopa kynsiviila. 😆

>simiti<

😀 Kukaan ei halua jäädä Svetsin armeijan kynsiin.
        Ovat sen verran teräväksi viilatut.

• Anonyymi

Oli kyllä yllätys, kun Temulta tilasin. Sain tuotteet 2 kpl. noin 1/5 -osa hinnalla, mitä Suomessa olisi maksanut ja ilman lähetyskuluja. Ihan laatutuote. Satunnaisesti eksyin niille sivuille.

• Anonyymi

Valtamedia tekee vähintään kerran viikossa usaid-työtä propagoimalla temua vastaan. Kiina nääs on Suomen vihollinen.

• Anonyymi

Se on vain oikeiston ja Suomen kansan vihaajien vihollinen.
        Suomen yritän, yritän, yritän, mutta en osaa/onnistu perusjuntit vihaavat suomalaisia ja haluavat heidän valitsemaan ruoan ja lääkkeiden välillä.

Kökkäreet ovat kaikista osaamattomin valtiontaloudessa. Aina aiheuttavat laman ja kurjuutta. Niin nytkin, vaikka lahkojohtajanne yrittävät mutkusannaa ja idioottimaisia muita selityksiä.

Oikeiston idiootit ovat täysiä vajakkeja, joilla ei ole kaikki muumit laaksossa. Valtiontaloudesta on tietoa yhtä paljon kuin sialla astrofysiikasta. Putleri purra nauttii sadistina! 🤮🤮🤮

>simiti<

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen

Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️
      Ikävä
      66
      2198
    2. Onko kaivattusi

kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.
      Ikävä
      38
      1823
    3. Vanhuksen varpaankynsien leikkaus 89 euroa...

Huh huh.......Parturikäynti olisi varmasti ollut 250 euroa? Kallis on suomi nykyään.
      Maailman menoa
      171
      1440
    4. Viulu vaiennut

Eikö pisnikset suju ? Vai miksi pahin yrittäjä vouhka on "kadonnu" maan alle. 🤣
      Suomussalmi
      21
      1414
    5. Kyllä tekee kipeää

Luopua kaikesta mitä on elämässä saavuttanut😞 ei vaan ole enää yhtäkään hiljaista vuorokautta🤬
      Ikävä
      21
      1054
    6. Anne Kukkohovi. Myy likaisia alushousujaan.

Kuka ihme ostaa jonkun naisen likaisia alushousuja, menee lujaa kyllä tälläkin housujen myyjällä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      73
      1039
    7. Kauanko skuutteja on siedettävä? Ei tietoa liikennesäännöistä, ajellaan miten sattuu ja missä vain.

Kauanko on kestettävä sähköpotkulautojen terrorismismia? Niillä ajelevat eivät tiedä, tai jos tietävätkin, niin eivät vä
      Maailman menoa
      101
      1008
    8. Nainen, sellaista tässä ajattelin

Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost
      Ikävä
      156
      1003
    9. En mä tiedä mitä tapahtuu

siis tykkäisitköhän musta oikeasti. Ehkä oot pelannu liikaa rahapelejä, ehkä rakastat tyhjiä arpoja.
      Ikävä
      9
      892
    10. Luotatko kaivattuusi?

Jos et, mistä kiikastaa?
      Ikävä
      73
      872
    Aihe