Harmi kun ei tullut ostettua aseteollisuus osakkeita.

Anonyymi-ap

Saksalaisen Rheinmetallin osake on noussut reilussa 3 vuodessa liki 2500% kuten tuosta näkyy. Olisin jo joku multimiljonääri jos olisin silloin ostanut tuota osaketta isolla potilla. Monet kyllä saattaa ajatella että ei ole moraalisesti oikein sijoittaa aseita valmistaviin pörssiyhtiöihin. Mutta niin se on että aseteollisuus on iso ja tuottoisa bisnes ainakin niin kauan kun maailmassa soditaan. Vaan mitäpä niillä miljoonilla tekee kun onnistu naistakaan kuitenkaan saamaan vaikka olisi kuinka rikas.

KilttiMies89

Markkinatiedot
> Rheinmetall
1 889,00 EUR +1 816,04 (2 489,09 %)
5 viime vuotta

28

329

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Sanoin vahingossa 3 vuodessa kun piti olla 5 vuodessa mutta on tuo vuodessakin noussut jotain 260%. Millä muilla osakkeilla olisi saanut tällaisia tuottoja? Juuri nyt ei tule mieleen ainuttakaan. Varmaan joillakin kryptovaluutoilla?

KilttiMies89

• Anonyymi

Olen kans Rheinmetallia seurannut aktiivisemmin muutaman kuukauden. Mietin näitä asioita silloin ennen Ukrainan sotaa, silloin ei ollut tämä yritys vielä sillai mielessä, ekan kerran kuulin yrityksestä, ku tuli panssarivaubuista juttua lehdissä.

Vähän huvittunut olo on ollut nyt Meriaurasta, ku on fuusioitumassa jossain vaiheessa Summa Defencen kanssa? Fuusio toteumaan on Meriauran osakkeen hinnaksi määritelty alle 5 senttiä, mut on jo ennen fuusiota tuplannut arvonsa.

Taustahenkilöissä on paljon epäilyä luotettavuuden osalta? Katsotaan, miten rokkaa vai rokkaako fuusion toteutuessa? En näe samaa potentiaalia itse Rheinmetalliin liittyen? Aika näyttää kuinka tä än kanssa käy? Venäjän takia varustelu jatkuu helposti sen + 10- vuotta?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olen kans Rheinmetallia seurannut aktiivisemmin muutaman kuukauden. Mietin näitä asioita silloin ennen Ukrainan sotaa, silloin ei ollut tämä yritys vielä sillai mielessä, ekan kerran kuulin yrityksestä, ku tuli panssarivaubuista juttua lehdissä.

Vähän huvittunut olo on ollut nyt Meriaurasta, ku on fuusioitumassa jossain vaiheessa Summa Defencen kanssa? Fuusio toteumaan on Meriauran osakkeen hinnaksi määritelty alle 5 senttiä, mut on jo ennen fuusiota tuplannut arvonsa.

Taustahenkilöissä on paljon epäilyä luotettavuuden osalta? Katsotaan, miten rokkaa vai rokkaako fuusion toteutuessa? En näe samaa potentiaalia itse Rheinmetalliin liittyen? Aika näyttää kuinka tä än kanssa käy? Venäjän takia varustelu jatkuu helposti sen 10- vuotta?

Korjaan, panssarivaunuista. Näppäilyvirhe.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Taustahenkilöissä on paljon epäilyä luotettavuuden osalta? Katsotaan, miten rokkaa vai rokkaako fuusion toteutuessa? En näe samaa potentiaalia itse Rheinmetalliin liittyen? Aika näyttää kuinka tä än kanssa käy? Venäjän takia varustelu jatkuu helposti sen 10- vuotta?

"Vähän huvittunut olo on ollut nyt Meriaurasta, ku on fuusioitumassa jossain vaiheessa Summa Defencen kanssa? Fuusio toteumaan on Meriauran osakkeen hinnaksi määritelty alle 5 senttiä, mut on jo ennen fuusiota tuplannut arvonsa."

Tuonhan piti listautua jo tässä Toukuun aikana pörssiin tuolla Summa Defence nimellä. Taitaa näillä näkymin listautua ensi maanantaina Suomessa ja Ruotsissa pörssiin. Pystyyköhän tuota Summaa ostamaan Op:n säästötilin kautta vai pitääkö olla sijoitustili jossain muussa palvelussa? Paljon olen miettinyt että kannattaako tuohon himmeliin koskea sijoitusmielessä vai onko pelkkää huijausta ja tarkoitus on vain kerätä helpot rahat pois yksityis-sijoittajilta.

KilttiMies89

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Vähän huvittunut olo on ollut nyt Meriaurasta, ku on fuusioitumassa jossain vaiheessa Summa Defencen kanssa? Fuusio toteumaan on Meriauran osakkeen hinnaksi määritelty alle 5 senttiä, mut on jo ennen fuusiota tuplannut arvonsa."

Tuonhan piti listautua jo tässä Toukuun aikana pörssiin tuolla Summa Defence nimellä. Taitaa näillä näkymin listautua ensi maanantaina Suomessa ja Ruotsissa pörssiin. Pystyyköhän tuota Summaa ostamaan Op:n säästötilin kautta vai pitääkö olla sijoitustili jossain muussa palvelussa? Paljon olen miettinyt että kannattaako tuohon himmeliin koskea sijoitusmielessä vai onko pelkkää huijausta ja tarkoitus on vain kerätä helpot rahat pois yksityis-sijoittajilta.

KilttiMies89

Arvo-osuustili tai osakesäästötili oltava, että voit tehdä kauppaa osakkeilla? Nordnetin kautta olettaisin onnistuvan heti, kun on fuusio toteutunut?

Summan johtajista on paljon ollut pahaa sanottavaa, et itse olisin sen suhteen varovainen? Meriaura on noussut yli 100 prosenttia jo siitä arvosta, mitä fuusiossa sovittu?

Osakemäärä tulee olemaan neljä miljoonan luokkaa? Alussa voi olla suunta alaskin päin, kun nykyiset omistajat yrittävät tehdä tiliä olemassa olevilla osakkeilla?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Arvo-osuustili tai osakesäästötili oltava, että voit tehdä kauppaa osakkeilla? Nordnetin kautta olettaisin onnistuvan heti, kun on fuusio toteutunut?

Summan johtajista on paljon ollut pahaa sanottavaa, et itse olisin sen suhteen varovainen? Meriaura on noussut yli 100 prosenttia jo siitä arvosta, mitä fuusiossa sovittu?

Osakemäärä tulee olemaan neljä miljoonan luokkaa? Alussa voi olla suunta alaskin päin, kun nykyiset omistajat yrittävät tehdä tiliä olemassa olevilla osakkeilla?

Lisään, jos alat käyttämään Nordnettiä, sinun pitää myös siirtää Opn tililtä rahaa sinne, jolla suoritat toimeksiantoja (osto- ja myyntitoimareita). Maltti voi olla hyvästä?

Liika innokkuus voi olla pahasta, suosittelen malttia. Vola voi olla suurta ekoilla viikoilla, paljon riippuu myös, tulevatko julki jollain uutisilla, joilla voi olla hype vaikutuksia? Paljon on ????

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lisään, jos alat käyttämään Nordnettiä, sinun pitää myös siirtää Opn tililtä rahaa sinne, jolla suoritat toimeksiantoja (osto- ja myyntitoimareita). Maltti voi olla hyvästä?

Liika innokkuus voi olla pahasta, suosittelen malttia. Vola voi olla suurta ekoilla viikoilla, paljon riippuu myös, tulevatko julki jollain uutisilla, joilla voi olla hype vaikutuksia? Paljon on ????

Joo, ironista kyllä olen jo joutunut kokemaan kantapään kautta sen että liika innokkuus näissä sijoitushommissa on joskus pahasta. Saattaa se tosin päteä moneen muuhunkin elämän osa-alueeseen. Sekin on aika ironista että kaikkein suurimmat sijoitustappiot ainakin toistaiseksi olen tehnyt Nesteen osakkeilla. Ironista siksi että Neste oli vielä muutama vuosi sitten varmaan Helsingin Pörssin Top 5 ellei Top 3 tai jopa lähelle paras yhtiö. Sitten se muuttuikin yhdeksi huonoimmista yhtiöistä lyhyellä aikavälillä heti kun menin siihen sijoittamaan suuria summia. Se kuinka paljon olen tuosta Neste sijoituksesta tällä hetkellä tappiolla on sen verran suuri summa etten viitsi edes sanoa. Tyypillistä meikäläisen tuuria että kaikki muuttuu heti paskaksi mihin kosken? Joo no ei näin aina ole käynyt mutta turhan usein silti.

KilttiMies89

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joo, ironista kyllä olen jo joutunut kokemaan kantapään kautta sen että liika innokkuus näissä sijoitushommissa on joskus pahasta. Saattaa se tosin päteä moneen muuhunkin elämän osa-alueeseen. Sekin on aika ironista että kaikkein suurimmat sijoitustappiot ainakin toistaiseksi olen tehnyt Nesteen osakkeilla. Ironista siksi että Neste oli vielä muutama vuosi sitten varmaan Helsingin Pörssin Top 5 ellei Top 3 tai jopa lähelle paras yhtiö. Sitten se muuttuikin yhdeksi huonoimmista yhtiöistä lyhyellä aikavälillä heti kun menin siihen sijoittamaan suuria summia. Se kuinka paljon olen tuosta Neste sijoituksesta tällä hetkellä tappiolla on sen verran suuri summa etten viitsi edes sanoa. Tyypillistä meikäläisen tuuria että kaikki muuttuu heti paskaksi mihin kosken? Joo no ei näin aina ole käynyt mutta turhan usein silti.

KilttiMies89

Neste oli kova nousija muistaakseen 10/2013 lähtien, kun Biodieseliä alkoivat jatkojalostamaan. Itse tyhmänä aprikoin Nokian ja Nesteen välillä silloin?

Harmittaa vieläkin vähän se, että olin liian kapeakatseinen. Jos olisi laittanut 50/50 näiden välillä olisi saavuttanut pääoman, jolla olisin elänyt loppuelämän osinkoja nostellen.

Toki olisi täytynyt osata myydä myös osakkeet pois 1/2021. Ja katsoa sen jälkeen hyviä osingon maksajia, joissa kurssi vakaa (ei Fortum). Tämä oli itselle yksi hyvä oppi siitä, että ei kannata rakastua osakkeeseen?

Minä rakastuin Nokiaan maksoin siitä kovan hinnan. Ne liian hyvät povaukset Nokian tulevasta sokaisi 🫣😎 Sijoittaminen on vähän kuin onnen kauppaa, onnekas pärjää ja liika riskin otto voi käydä kalliiksi.

• Miten tuollaista voi edes harmia? Olisipa elämä helppoa, jos olisi kristallipallo mistä nähdä kaikki mahdolliset maailman tapahtumat. Me oltaisiin kaikki tuon logiikan mukaan sitten rikkaita.

• Anonyymi

Joo siis noita nyt kannata koskaan jälkeenpäin harmitella jos ei osannut ajoissa tehdä oikeita liikkeitä.

KilttiMies89

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joo siis noita nyt kannata koskaan jälkeenpäin harmitella jos ei osannut ajoissa tehdä oikeita liikkeitä.

KilttiMies89

Juu, varsinkin Bitcoin virtuaalivaluutan kanssa.
        Sitähän olisi saanut alussa muutamalla eurolla/kpl ja nyt bitcoinin arvo 95 000 euroa.
        Satasella jos olis ostanut silloin heti laussa, niin nyt olis miljonääri, mut eihän noita voi ennakkoon tietää.

• Anonyymi

Trumpi pimahtaa pian ja tulee maailmanloppu.

• Anonyymi

Eli... maailmaan ei kannata nyt sijoittaa??

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eli... maailmaan ei kannata nyt sijoittaa??

Olen aloittanut jo sijoittamisen maailmaindeksiin mut onko sillä väliä jos maailmanlopun tullessa kaikki menee. Sehän tietää sitten täydellä varmuudella myös kaiken muun loppua. Mitä rahalla sitten enää tekee kun ei ole ruokaa, puhdasta vettä, terveyspalveluja ja me kaikki kuollaan johonkin ydinsäteilyyn.

KilttiMies89

• Anonyymi

Anarkismi ottaa vallan, tai sotilasvallankaappauksen tai miehityksenkin varalle kannattaa hankkia itselle mahdollisimman suuri yksityinen asearsenaali. ja muodostaa pienimuotoinen anonyymi oma armeija.

• Anonyymi

Pääsee sitten toteuttamaan niitä pommiuhkauksia ihan laillisesti kun Poliisi ja syyttäjä ei niihin tule enää puuttumaan siinä vaiheessa.

KilttiMies89

• Anonyymi

Tulkoon valkeus siis?

• Anonyymi
    • Anonyymi

Jos rikastuu väärin keinoin on jo myynyt sielunsa paholaiselle. Trust me, se ei ole sen arvoista. Ikuinen kadotus vs. muutama vuosikymmen tällä pallolla. Kumpi on pienempi paha? Vääryyden kautta itselleen hyödyn saaminen on sama juttu kuin jos taistelisi luonnonvoimia vastaan: Ei mitään chäänssejä.

• Anonyymi

... niin strategia että hyökkääjä ei pääse edes rynnäkkökiväärin käyttöetäisyydellekään, ollenkaan :D:D:

• Anonyymi

Hyödytöntä persaukisen velkarahalla ostaa eipä siitä montaa ropoa voittoa jäisi ja siksi toisdkseen ison lainan saadakseen pitäs ymmärtääkseni löytyä maksukykyäkin ei tai pelkkä osakkeidennarvo riittää suomessa ainakaan jenkeissä voi olla mahdollista kenties mu eipä tainnu pankit arvatakaan minkä suoannitselleen sillä tavalla kaivoivat

• Anonyymi

valtion velarahalla kaikki aseet muutenkin ostetaan että petteri orpon piikkin vaan maanpuolustus: 45000 stinger-ohjusta 32000maamiiinaa, 5465kpl RPG , sekä LAW-rocketteja..

näin maapuolustuu jopa jos tulisi poliisien valtiokin jotta poliisit yrittäisivät ottaa vallan kansalaisilta tulta munille ...

• Anonyymi

Turhaa harmittelet. Jos olisit ostanut aseteollisuutta, niin harmittelisit silti, mikset ostanut enemmän. Harmia olisi siis joka tapauksessa.

• Jälkiviisaus on kuin herkullinen jälkiruoka, jonka jätti aterian päätteeksi ottamatta, kun oli jo syönyt varsinasta ruokaa massunsa täyteen. Tästä poikkeuksena naiset, joilla on erillinen jälkiruokamassu.

Olen elämäni aikana jättänyt monet sellaiset osakkeet ostamatta, jotka ovat seuraavien vuosien aikana raketoineet älyttömästi, mutta olen opetellut olemaan katumatta asioita joita ei voi ennakoida. Jos ennakoimattomiin sijoitusasioihin osallistuu, sitä kutsutaan uhkapeliksi, ei sijoittamiseksi.

• Oliko se edes lähellä, että olisit ostanut silloin isolla potilla? Harkitsitko? Teitkö tarjouksen, joka ei mennyt läpi? Eikö paljon lähempänä olisi ollut että olisit ostanut hyvin pienellä potilla? Jos olisit ostanut, olisitko malttanut istua potin päällä esim. +100% tai +300% vaiheessa?

• Anonyymi

No ei ollut lähelläkään joten eipä kannata jossitella.

KilttiMies89

• Anonyymi

miinänniinmjljoonia mastoissakin lseojattuja...jo1 e osu niin 199 vavamlrmalla stignrgritä jmssdotso.

• Anonyymi

Onhan siellä vain vähän aikaa sitten listautunut RENK ja Hendsolt, jotka on myös Rheinmetallin toimittajia, jos kovassa kasvupaineessa oleviin haluaa sijoittaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miten hyvin tunnet kaivattusi?

Mikä hänessä kiehtoo? Asiallisia vastauksia kiitos. 🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      139
      6639
    2. Mies, mua jotenkin kiinnostaa

Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?
      Ikävä
      149
      5719
    3. Ootko nainen jotenkin

Epävarma ulkonäöstäsi
      Ikävä
      123
      4891
    4. Moi kuumis.

Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.
      Ikävä
      43
      4480
    5. Milloin olisi sinun ja kaivattusi

Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?
      Ikävä
      52
      3882
    6. Oletko joutunut kestämään

Mitä olet eniten joutunut kestämään?
      Ikävä
      62
      3061
    7. Itkin oikeasti aamulla taas

Haluaisin niin kertoa miltä musta tuntuu. Oon jotenkin hajalla. Tarvitsin ees jonkun joka ymmärtää.
      Ikävä
      52
      2956
    8. Minun rakkaani.

Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m
      Ikävä
      24
      2392
    9. Where are you

Now 🫂☕️🩷
      Ikävä
      35
      2248
    10. Naiselle hyvää viikkoa

olet edelleen sydämessäni. Toivon sinulle myötätuulta mitä ikinä teetkään🪢
      Ikävä
      15
      2187
    Aihe