Kunnalle hankitut 12 sähköautoa osoittautuivat huonoksi ideaksi 😱😱😱
Ongelmia oli runsaasti mm. talvikäytössä johon sähköauto ei sovellu 😱😱😱
https://www.is.fi/autot/art-2000011441346.html
Onneksi vetyautot ja vetytankkausasemat ovat tulossa vihdoin myös Suomeen 💗💗💗
Sähköautokokeilu epäonnistui
287
2295
Vastaukset
- Anonyymi
Sähköautolle löytyy tosiaan parempi vaihtoehto 👍😊
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/hydrogeeni-bemari-nayttaa-suuntaa-autoilun-tulevaisuudelle/66b72df1-61bc-4c0d-ad25-a8a9cf622082- Anonyymi
Niin se löytyy 😊👍
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin se löytyy 😊👍
Vastasi aloittaja itselleen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vastasi aloittaja itselleen.
En vastannut 😊
- Anonyymi
Ihan hirveitä nuo sähköautot 😱
- Anonyymi
Ne ovat tosiaan ihan hirveitä ja syttyvät palamaan 😱
- Anonyymi
Akkujen kaivostoiminta on akkuvalmistuksen ja sähköistymisen kasvun ajama toimiala, jolla louhitaan esimerkiksi litiumia, kobolttia ja nikkeliä. Toimintaan liittyy merkittäviä ympäristö- ja ihmisoikeusriskejä, kuten luonnon monimuotoisuuden heikkenemistä, suurta hiilijalanjälkeä ja työvoimaan liittyviä ongelmia, kuten lapsityövoimaa. Suomessa on kaivosalan osaamista ja tarvittavia mineraaleja, ja maassa kehitetään koko akkujen arvoketjua louhinnasta kierrätykseen. Mihin joutuu sammutus vesi. Meneekö vesistöön
Viemärin kautta vesistöön
Koboloitti ja elohopea ja Nikkelin
Onko sammutus vesi juotavaa kuoleeko kalat kenties missä on ympäristö aktiivit
Äänestä - Anonyymi
Mihin joutuu sammutus vesi. Meneekö vesistöön
Viemärin kautta vesistöön
Koboloitti ja elohopea ja Nikkelin
Onko sammutus vesi juotavaa kuoleeko kalat kenties missä on ympäristö aktiivit
ÄänestäMihin joutuu sammutus vesi. Meneekö vesistöön
Viemärin kautta vesistöön
Koboloitti ja elohopea ja Nikkelin
Onko sammutus vesi juotavaa kuoleeko kalat kenties missä on ympäristö aktiivit
ÄänestäMihin joutuu sammutus vesi. Meneekö vesistöön
Viemärin kautta vesistöön
Koboloitti ja elohopea ja Nikkelin
Onko sammutus vesi juotavaa kuoleeko kalat kenties missä on ympäristö aktiivit
ÄänestäMihin joutuu sammutus vesi. Meneekö vesistöön
Viemärin kautta vesistöön
Koboloitti ja elohopea ja Nikkelin
Onko sammutus vesi juotavaa kuoleeko kalat kenties missä on ympäristö aktiivit
Äänestä
- Anonyymi
Ladattavalle sähköautolle löytyy tosiaan parempi vaihtoehto 👍
https://www.hyundai.fi/hyundai-tietoa/vety/- Anonyymi
Kyllä 👍😊
- Anonyymi
Myös poliisissa huomattiin karulla tavalla ettei sähköauto ole järkevä vaihtoehto 😱
https://yle.fi/a/74-20078064?utm_source=social-media-share&utm_medium=social&utm_campaign=ylefiapp- Anonyymi
Näin se on 👍
- Anonyymi
Vetyauto taitaa olla se paras vaihtoehto Suomen olosuhteisiin 👍😊
- Anonyymi
Birminghamin vetybussikokeilu kertoo kaiken vetyautoilusta. Bussit seisovat varikolla, kun vetyä ei riitä autoihin laitteiston tökkimisen vuoksi.
- Anonyymi
Toyotan itselataava hybridi on edullisin ja kestävin vaihtoehto kulutus mallista riippuen 3.3-5 l /100 km yli 700.000 km ajaa ilman ongelmia jopa raakassa taxi käytössä ja kaikista pienin arvon alennus. Esim. 4 vuotta vanha Saksalainen laatu auto joka on maksanut uutena 100.000,- on nyt halvempi kuin 50.000,- maksanut Rav 4 . (voi tarkistaa nettiauton hinnastosta)
Sitten kun se on 30 v. vanhana sen saa vielä myytyä Afrikkaan ja lähi itään taksiksi jonne kaikki toyotat on viety viimeisen 20 v. aikana. (Useita rekka kuormia joka päivä menee laivoissa)
Ne saisi paljon uudempia 10-15 v ikäisiä eurooppalaisia autoja paljon lähempää samaan hintaan,mutta ne ei halua ongelmia Afrikkaan...Siksi ne ostaa vain Toyotia
Jos ei uutta halua ostaa niiin muutaman tonnin 20 v. vanhalla toyotalla voi ajaa jokapäiväiset ajot vielä 10 vuoden ajan erittäin pienillä huolto ja korjaus ja aervon alennus kustannuksilla toisin kuin monilla muilla merkeillä joilla ajaminen on pelkkää painajaista 8 käyttövuoden jälkeen...jatkuvien vikojen ja remonttien takia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toyotan itselataava hybridi on edullisin ja kestävin vaihtoehto kulutus mallista riippuen 3.3-5 l /100 km yli 700.000 km ajaa ilman ongelmia jopa raakassa taxi käytössä ja kaikista pienin arvon alennus. Esim. 4 vuotta vanha Saksalainen laatu auto joka on maksanut uutena 100.000,- on nyt halvempi kuin 50.000,- maksanut Rav 4 . (voi tarkistaa nettiauton hinnastosta)
Sitten kun se on 30 v. vanhana sen saa vielä myytyä Afrikkaan ja lähi itään taksiksi jonne kaikki toyotat on viety viimeisen 20 v. aikana. (Useita rekka kuormia joka päivä menee laivoissa)
Ne saisi paljon uudempia 10-15 v ikäisiä eurooppalaisia autoja paljon lähempää samaan hintaan,mutta ne ei halua ongelmia Afrikkaan...Siksi ne ostaa vain Toyotia
Jos ei uutta halua ostaa niiin muutaman tonnin 20 v. vanhalla toyotalla voi ajaa jokapäiväiset ajot vielä 10 vuoden ajan erittäin pienillä huolto ja korjaus ja aervon alennus kustannuksilla toisin kuin monilla muilla merkeillä joilla ajaminen on pelkkää painajaista 8 käyttövuoden jälkeen...jatkuvien vikojen ja remonttien takia.Ei kukaan tervejärkinen voi inhota itseään niin paljon, että ajaisi tojotalla.
Onhan se aivan kamala paska ajettavaksi, etenkin Rav4 hybridi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toyotan itselataava hybridi on edullisin ja kestävin vaihtoehto kulutus mallista riippuen 3.3-5 l /100 km yli 700.000 km ajaa ilman ongelmia jopa raakassa taxi käytössä ja kaikista pienin arvon alennus. Esim. 4 vuotta vanha Saksalainen laatu auto joka on maksanut uutena 100.000,- on nyt halvempi kuin 50.000,- maksanut Rav 4 . (voi tarkistaa nettiauton hinnastosta)
Sitten kun se on 30 v. vanhana sen saa vielä myytyä Afrikkaan ja lähi itään taksiksi jonne kaikki toyotat on viety viimeisen 20 v. aikana. (Useita rekka kuormia joka päivä menee laivoissa)
Ne saisi paljon uudempia 10-15 v ikäisiä eurooppalaisia autoja paljon lähempää samaan hintaan,mutta ne ei halua ongelmia Afrikkaan...Siksi ne ostaa vain Toyotia
Jos ei uutta halua ostaa niiin muutaman tonnin 20 v. vanhalla toyotalla voi ajaa jokapäiväiset ajot vielä 10 vuoden ajan erittäin pienillä huolto ja korjaus ja aervon alennus kustannuksilla toisin kuin monilla muilla merkeillä joilla ajaminen on pelkkää painajaista 8 käyttövuoden jälkeen...jatkuvien vikojen ja remonttien takia.Ja silti joku vielä kuvittelee että polttomoottoriautot katoaa vuoteen 2035 mennessä, ei katoa koska muualla maailmassa eletään reaalimaailmassa ja joka tippa öljyä poltetaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei kukaan tervejärkinen voi inhota itseään niin paljon, että ajaisi tojotalla.
Onhan se aivan kamala paska ajettavaksi, etenkin Rav4 hybridi.Millä itse ajat jolloin heikuvakla Tesla llako
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei kukaan tervejärkinen voi inhota itseään niin paljon, että ajaisi tojotalla.
Onhan se aivan kamala paska ajettavaksi, etenkin Rav4 hybridi.Mun hybriid neliveto rav 4
Kulutus niin 5 l elikkä 10 e 100 km
Kiihtyvyys y sekä ja isot tilat , esim takaakin mahtuu istumaan mies mutta,esim patterilaatikko koska ei mies mahsu niinin lypsyjakkaroihin - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei kukaan tervejärkinen voi inhota itseään niin paljon, että ajaisi tojotalla.
Onhan se aivan kamala paska ajettavaksi, etenkin Rav4 hybridi.Totta kateus on uskomatonta
Monta saksalaista saa jatkuvasti ulkoiluttaa kalliilla VAG konsernin huollossa
Kolmas Toyota ei koskaan mitään vikaa
- Anonyymi
Tässä on huomattavasti parempi vaihtoehto ladattavalle sähköautolle 👍
https://www.apu.fi/artikkelit/toyota-mirai-paasi-guinnessin-ennatyskirjaan-nain-pitkaan-vetyautolla-voi-ajaa-yhdella-tankkauksella- Anonyymi
Niin, että tankattava sähköautoko olisi parempi, kuin ladattava? Ainakin se on kalliimpi ylläpidettävä polttokennon lyhyen keston ja kalliin vedyn vuoksi. Puhumattakaan siitä, ettei Suomessa voi tankata vetyä.
- Anonyymi
Niinhän ne aina epäonnistuvat.
- Anonyymi
Näin se on.
- Anonyymi
Pajalan kunta pojoisruotsissa on hiukan pienempi, kuin Uudenmaan lääni (1,2 miljoonaa asukasta, noin 6000 asukasta noin yksi henkilö/ neliökilometri. Pituussuuntaan reilu 200 kilometriä. syynä oli " keskeneräinen infra ja huonot keliolosuhteet". Mahtoi tulla yllätyksenä hoitajalle, kun oli paarustanut umpihankea pari tuntia, että kodan hmm.....seinässä ei ollutkaan latausasemaa, kun ei ollut sähköäkään.
- Anonyymi
Suomalaiset tyhmää kansaa kun eivät ajattele nenäänsä pidemmälle. Sähköautoja hankitaan vaikka kunnassa vain muutama latauspiste. Hölmöläisen hommaa...🤓
- Anonyymi
Eiks Riihimäelläkin, vähän isompi kylä, seissy sähkärit jostain syystä?? Muistelisin näin. Tosin ihmettelin suuresti, kun näille kotihoidon neidoille ostetaan uusia autoja, kun entisetkin on kolhittu romuiksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suomalaiset tyhmää kansaa kun eivät ajattele nenäänsä pidemmälle. Sähköautoja hankitaan vaikka kunnassa vain muutama latauspiste. Hölmöläisen hommaa...🤓
Pajala on tosin Ruotsissa, joten ei suomalaiset tähän uutiseen liity mitenkään. Toki siellä on paljon suomenkielisiä, mutta Ruotsin puolella tuo kuitenkin on.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suomalaiset tyhmää kansaa kun eivät ajattele nenäänsä pidemmälle. Sähköautoja hankitaan vaikka kunnassa vain muutama latauspiste. Hölmöläisen hommaa...🤓
Pajalan kunta on Ruotsissa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pajala on tosin Ruotsissa, joten ei suomalaiset tähän uutiseen liity mitenkään. Toki siellä on paljon suomenkielisiä, mutta Ruotsin puolella tuo kuitenkin on.
No keliolosuhteet on kuitenkin ihan samat, matkat pitkiä, kuten nurkan takana Suomessa. Eikö näitä saisi julkaista? Kunnat pistää turhaan rahaa, veronmaksajat on mielissään (?), kun ilmasto pelastuu parkissa olevien härveleiden kanssa. Ihan nyt aikuisten oikeesti. Sähkärit on vain kaupunkiautoja ja toki Hki-Tre-Hki tasasta motaria voipi ajella, ja latinkiakin saa matkan varrelta. Tosin matka on niin lyhyt, ettei kusellakaan tarvi käydä, mutta.kun sitä kaffetta on pakko litkiä latauksen ajan, niin johan se kusettaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suomalaiset tyhmää kansaa kun eivät ajattele nenäänsä pidemmälle. Sähköautoja hankitaan vaikka kunnassa vain muutama latauspiste. Hölmöläisen hommaa...🤓
Yleensä jupit ostaa sähköautoja ja niillä on omakotitalo jossa on lataus asema oma
- Anonyymi
Ja kun hieman taas pysähtyy asiaa pohtimaan järjellä, niin missä asia meni pieleen.
No, kalustonhankkijan ammattitaito petti täysin, eikä autojen myyjäkään tajunnut kertoa autoista faktoja.
Vetyauto ei ole ratkaisu, koska vetyä ei Suomesta saa tankattua.- Anonyymi
Vetyauto on paras 😊👍
- Anonyymi
Kunta luopuu sähköautoista ja hankkii tilalle toisenlaisia päästöttömiä autoja.
https://www.verkkouutiset.fi/a/kunta-hankki-sahkoautoja-kotihoitajat-jaivat-talvella-jumiin/
Tässähän ei ole muita päästöttömiä vaihtoehtoja kuin vetyauto 👍😃- Anonyymi
Totta 👍
- Anonyymi
Näin se on 👍
- Anonyymi
Nämä kunnsn hankinnat ovat juuri tälläisiä. Hankitaan hinta edellä kuuntelematta käyttäjien tarpeita.
Ilmeisesti unohdettiin kokonaan budjetoida latausinfraan, ja yritettiin pärjätä huoltorakenmuksen ulko-shukolla.
Nelivetoiset autot isommilla akuilla olisivat maksaneet liikaa, joten säästettiin ottamalla pieniakkuiset kaksivetoiset.
Halvalla saa halpaa.
Varmaan kunnan työkalutkin käydään ostamassa Biltemasta, kun kunnolliset maksavat liikaa.- Anonyymi
Niin, järkevintä olisi ollut heti ostaa perinteiset polttomoottoriautot.
- Anonyymi
Myös sähköautojen latauspisteet ovat kaiken lisäksi tietoturvariski 😱
https://www.verkkouutiset.fi/a/sahkoauton-latauspisteessa-voi-piilla-vaarallinen-tietoturvariski/
Onneksi vetytankkausasemat ovat tulossa vihdoin myös Suomeen 💕- Anonyymi
Vety... eikös tuossa just joku vetännyt vetyrekan alle? Oliskohan sähkärin kaistavahti seonnut? No tie poikki seuraavaan päivään. Vety erittäin tulenarkaa.
Eihän sitä enää uskalla edes tielle lähteä, kun sähkärit ja vetykärryt posahtelee ja palaa.
- Anonyymi
Sähköauto on aina huono idea, kun yhtälöön lyödään kovat pakkaset ja tarve päästä nopeasti liikkeelle.
- Anonyymi
No miksi sähköautot sitten voittivat ylivoimaisesti TM:n talvitestin?
Olivatko nämä Pajalan sähköautot jotain 30kWh Chademo Leafeja jotka piti hankkia koska sai niin halvalla? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No miksi sähköautot sitten voittivat ylivoimaisesti TM:n talvitestin?
Olivatko nämä Pajalan sähköautot jotain 30kWh Chademo Leafeja jotka piti hankkia koska sai niin halvalla?Ei jokin Pajalan kaltainen asukasluvultaan pieni kunta rupea käyttämään 40-50 k€ joihinkin isoakkuisiin uusiin sähköautoihin. Lisäksi tuolla voi tulla satoja kilometrejä matkaa päivässä työajoa ja riittävän nopeita latureita ei löydy paljoakaan. Nimittäin Pajalan pinta-ala on yli 7800 neliökilometriä, joten matkat ovat pitkiä.
Tuolla järkevin valinta on edelleen perinteinen polttis tuossa työssä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No miksi sähköautot sitten voittivat ylivoimaisesti TM:n talvitestin?
Olivatko nämä Pajalan sähköautot jotain 30kWh Chademo Leafeja jotka piti hankkia koska sai niin halvalla?Voitti ilmeisesti siksi, että talvitesti tehtiin pikkupakkasilla.
- Anonyymi
Juuri siinä sähköauto on aivan ylivoimainen.
Lähtee aina käyntiin.
Lämpenee parissa minuutissa.
Voi laittaa etukäteen lämpenemään kännykän sovelluksella. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juuri siinä sähköauto on aivan ylivoimainen.
Lähtee aina käyntiin.
Lämpenee parissa minuutissa.
Voi laittaa etukäteen lämpenemään kännykän sovelluksella.Missä sähköauto on ylivoimainen?
Kulkemaan vuorokauden ympäri, ehkä 30 minuutin pysähdyksillä 3x vrk (vai kuinka pitkä ruokis Ruotsin kotihoitajilla on?)? Asiakaskäynnit kotipalvelussa on luokkaa 10 minuuttia, ja asiakkaan tolpasta tuskin saa ladata.
Varsinainen vika ei toki ole sähköautossa, vaan niissä päättäjissä jotka sähköautohypen sokaisemana vaativat hankkimaan sähköautoja käyttöön, missä ne eivät toimi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juuri siinä sähköauto on aivan ylivoimainen.
Lähtee aina käyntiin.
Lämpenee parissa minuutissa.
Voi laittaa etukäteen lämpenemään kännykän sovelluksella.Jos se lämpenee parissa minuutissa, niin miksi tarvii sovellusta? Aattelin vaan, että tarviihan ne lumet, mitä yleensä talvella tulee, harjata pois, lasien skrapaamiset myös, niin siinä välissä on jo lämmennyt.
Itsellä on talli, mutta joskus laiskuuttani en viitsi sinne ajaa ja bensavehje jää taivasalle. Laitan biilin käyntiin ja putsaan lumet ja ikkunat, menisiköhän kolme minsaa? Enpä ole aikaa ottanut. Ei mulla ole lämmön suhteen ongelmia ollut, mutta kai tuokin on suhteellista?
- Anonyymi
Se nyt on tiedossa että sähköauto ei ole tehty talvikäyttöön. Sähköautoilijoilla onkin talveksi eri autot.
- Anonyymi
Täälläkin se nähtiin toissatalvena, kun oli hiukan reilu 30 astetta pakkasta.
Tienvarret täynnä jäätyneitä pakoputkiautoja, pihoissa niitä jotka ei lähteneet edes käyntiin ja sitten ne muutamat jotka oli päässeet liikkeelle, liikkui lasit umpijäässä ja kuski karvahattu päässä, raapi tuulilasiin aukkoa, josta näkisi ulos.
Oli mukava ajella lämpimällä Teslalla, sisävaatteet päällä, kaikki lasit kirkkaina.
Sääliksi vaan kävi köyhiä, jotka joutuivat pakoputkiromuillaan liikkumaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Täälläkin se nähtiin toissatalvena, kun oli hiukan reilu 30 astetta pakkasta.
Tienvarret täynnä jäätyneitä pakoputkiautoja, pihoissa niitä jotka ei lähteneet edes käyntiin ja sitten ne muutamat jotka oli päässeet liikkeelle, liikkui lasit umpijäässä ja kuski karvahattu päässä, raapi tuulilasiin aukkoa, josta näkisi ulos.
Oli mukava ajella lämpimällä Teslalla, sisävaatteet päällä, kaikki lasit kirkkaina.
Sääliksi vaan kävi köyhiä, jotka joutuivat pakoputkiromuillaan liikkumaan.Miksi tällaista skeidaa? Täällä meilläkin oli 30 pakkasia ja kulutus nousi lukemaan, joka oli lähes 35 kWh sataselle = kesän 500 km range tippui puoleen.
Meitä ei haitannut, mutta mutta monia muita haittasi. Ja haittasi niin paljon, että lopettivat sähköautolla leikkimisen.
N. 50 vee autoillut, eikä vielä ikinä ole olleet lasit umpjäässä, saati karvahattu päässä. Olipa alla ollut sitten 600 Fiiatti, tai uusi ID nelonen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi tällaista skeidaa? Täällä meilläkin oli 30 pakkasia ja kulutus nousi lukemaan, joka oli lähes 35 kWh sataselle = kesän 500 km range tippui puoleen.
Meitä ei haitannut, mutta mutta monia muita haittasi. Ja haittasi niin paljon, että lopettivat sähköautolla leikkimisen.
N. 50 vee autoillut, eikä vielä ikinä ole olleet lasit umpjäässä, saati karvahattu päässä. Olipa alla ollut sitten 600 Fiiatti, tai uusi ID nelonen.Ei se mitään ”skeidaa” ole, vaan totta.
Tietenkin myös Teslani kulutus nousi, mutta oli siltikin vain n. 20 kWh/100km.
Tuo 35 kWh/100 km taitaa olla jonkun volkkarin tai muun saksalaiskeksinnön kulutus?
Täälläpäin (Tampereella) näitä lasit jäässä olevia pakoputkiautoja näkee talvisin ihan joka päivä - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei se mitään ”skeidaa” ole, vaan totta.
Tietenkin myös Teslani kulutus nousi, mutta oli siltikin vain n. 20 kWh/100km.
Tuo 35 kWh/100 km taitaa olla jonkun volkkarin tai muun saksalaiskeksinnön kulutus?
Täälläpäin (Tampereella) näitä lasit jäässä olevia pakoputkiautoja näkee talvisin ihan joka päiväVoihan sitä aina keksiä lukuja päästään tai sitten sinä ajoit kylmällä autolla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei se mitään ”skeidaa” ole, vaan totta.
Tietenkin myös Teslani kulutus nousi, mutta oli siltikin vain n. 20 kWh/100km.
Tuo 35 kWh/100 km taitaa olla jonkun volkkarin tai muun saksalaiskeksinnön kulutus?
Täälläpäin (Tampereella) näitä lasit jäässä olevia pakoputkiautoja näkee talvisin ihan joka päiväKeskimääräinen vuosikulutus sähköautoilla on luokkaa 20 kWh / 100 km. Oman mittari näyttää pitkäaikaisen kulutuksen lukemiksi 19,8 kWh sataselle (12 tkm). Kesällä pääsee parhaimmillaan 16 kWh, mutta heti kun tarvitaan lämmitystä, niin kulutus nousee. Ja nousee ihan siihen tahtiin, kuin lämpötila laskee.
Jos ei olisi kotilatausmahdollisuutta ja / tai asuisin yhtään syrjemmässä, niin sähköauto ei olisi realistinen vaihtoehto oikeilla pakkasilla.
Ilmeisesti ajelet talvella Teslallasi sisälämpötilan ollessa jääkaappilukemilla, tai kulutusmittari on "optimoitu" 🙂 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Keskimääräinen vuosikulutus sähköautoilla on luokkaa 20 kWh / 100 km. Oman mittari näyttää pitkäaikaisen kulutuksen lukemiksi 19,8 kWh sataselle (12 tkm). Kesällä pääsee parhaimmillaan 16 kWh, mutta heti kun tarvitaan lämmitystä, niin kulutus nousee. Ja nousee ihan siihen tahtiin, kuin lämpötila laskee.
Jos ei olisi kotilatausmahdollisuutta ja / tai asuisin yhtään syrjemmässä, niin sähköauto ei olisi realistinen vaihtoehto oikeilla pakkasilla.
Ilmeisesti ajelet talvella Teslallasi sisälämpötilan ollessa jääkaappilukemilla, tai kulutusmittari on "optimoitu" 🙂Pidän Teslassani sisälämmön 23-24 asteessa.
Viimeisen yli 60tkm:n keskikulutus on 15,6 kWh/100km.
On sähköautoja ja sähkö”autoja”. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pidän Teslassani sisälämmön 23-24 asteessa.
Viimeisen yli 60tkm:n keskikulutus on 15,6 kWh/100km.
On sähköautoja ja sähkö”autoja”.Joten todennäköisesti valehtelit tai sitten sinulle "talvi" on 5 astetta lämmintä. Lisäksi sinä asut kaupungissa ja ajat pääosin kaupunkiajoa. Sähköautot kulkevat kymmeniä prosentteja pienemmällä kulutuksella kaupungissa. Heti kun siirrytään kaupungin ulkopuolelle niin kulutus nousee valtavasti.
Ja nyt puhutaan Pajalasta joten sinun typerän Teslasi kulutus jossain Tampereella on arvotonta paskatietoa ja sillä voi pyyhkäistä persettä. Pajalassa et pääsisi alle 20 kWh/100km keskikulutuksella, koska siellä on lähes 100% maantieajoa (onkohan tuolla edes yhtä ainutta liikennevaloa) ja talvella on usein yli 30 astetta pakkasta. Silloin ei paska Teslasikaan pääse alle 30 kWh kulutuksella talvella. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joten todennäköisesti valehtelit tai sitten sinulle "talvi" on 5 astetta lämmintä. Lisäksi sinä asut kaupungissa ja ajat pääosin kaupunkiajoa. Sähköautot kulkevat kymmeniä prosentteja pienemmällä kulutuksella kaupungissa. Heti kun siirrytään kaupungin ulkopuolelle niin kulutus nousee valtavasti.
Ja nyt puhutaan Pajalasta joten sinun typerän Teslasi kulutus jossain Tampereella on arvotonta paskatietoa ja sillä voi pyyhkäistä persettä. Pajalassa et pääsisi alle 20 kWh/100km keskikulutuksella, koska siellä on lähes 100% maantieajoa (onkohan tuolla edes yhtä ainutta liikennevaloa) ja talvella on usein yli 30 astetta pakkasta. Silloin ei paska Teslasikaan pääse alle 30 kWh kulutuksella talvella.Ja muuten, TM:n testissä Model Y:n keskikulutus oli 23 kWh/100 km ja testi tehtiin pikkupakkasella. Pajalan kovimmissa pakkasissa kulutus tulisi olemaan paljon enemmän.
Ja kuten sanoin niin jossain Tampereella asuvan on turha kuvitella, että maaseudulla Lapissa päästäisiin edes lähelle samoja lukemia kuin Tampereella. Sähköautot on suunniteltu kuluttamaan vähiten juuri kaupunkiliikenteessä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joten todennäköisesti valehtelit tai sitten sinulle "talvi" on 5 astetta lämmintä. Lisäksi sinä asut kaupungissa ja ajat pääosin kaupunkiajoa. Sähköautot kulkevat kymmeniä prosentteja pienemmällä kulutuksella kaupungissa. Heti kun siirrytään kaupungin ulkopuolelle niin kulutus nousee valtavasti.
Ja nyt puhutaan Pajalasta joten sinun typerän Teslasi kulutus jossain Tampereella on arvotonta paskatietoa ja sillä voi pyyhkäistä persettä. Pajalassa et pääsisi alle 20 kWh/100km keskikulutuksella, koska siellä on lähes 100% maantieajoa (onkohan tuolla edes yhtä ainutta liikennevaloa) ja talvella on usein yli 30 astetta pakkasta. Silloin ei paska Teslasikaan pääse alle 30 kWh kulutuksella talvella.Mäkkimme sijaitsee meren äärellä Turun lähistöllä, siellä käymme käytännössä joka viikonloppu. Matkaa sinne on 189 km, joten aika paljon myös maantiellä ajan. Nyt kesäaikaan noiden mökkimatkojen keskikulutus on ollut n.13 kWh/100km
Autona on Model 3.
Kuten jo aiemmin mainitsin, 30 asteen pakkasellakin kulutus oli vain n. 20 kWh/100 km.
Minulla on tästä kokemusta, sinulla ei. - Anonyymi
Boosteri pitäis olla vakiovarusteena sähkiksessä että lähtee pakkasella käyntiin
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mäkkimme sijaitsee meren äärellä Turun lähistöllä, siellä käymme käytännössä joka viikonloppu. Matkaa sinne on 189 km, joten aika paljon myös maantiellä ajan. Nyt kesäaikaan noiden mökkimatkojen keskikulutus on ollut n.13 kWh/100km
Autona on Model 3.
Kuten jo aiemmin mainitsin, 30 asteen pakkasellakin kulutus oli vain n. 20 kWh/100 km.
Minulla on tästä kokemusta, sinulla ei.Eihän se model 3 ihmeitä kuluta, mutta olisko tämä kuitenkin lähempänä totuutta:
Teslan ajokulutus on kesällä pienin noin 15 kWh/100km lukemalla, samoin talven ajokulutus jää porukan pienimmäksi max 23,2 lukemalla. Mutta suoritus edellyttää reilusti ladattua energiaa, keskimäärin +32% pitää latausletkusta ladata muutakin, kuin ajonaikaista sähköä.
https://www.facebook.com/groups/sahkoautot.nyt/posts/10160382105334685/
Sähköautoa hommatessa Tesla jäi paitsioon lähinnä lämpöpumppuongelmien vuoksi.
https://kuluttaja.fi/fi/artikkeli/kuluttajia-edustava-asianajaja-teslan-model-3n-ja-model-yn-lampopumppuongelmat-hyvin-yleisia
Myös vain 14 cm maavara epäilytti. Eihän se tosin Iidassa ole kuin 2 cm enemmän, mutta mökkitiellä jokainen sentti on tarpeen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mäkkimme sijaitsee meren äärellä Turun lähistöllä, siellä käymme käytännössä joka viikonloppu. Matkaa sinne on 189 km, joten aika paljon myös maantiellä ajan. Nyt kesäaikaan noiden mökkimatkojen keskikulutus on ollut n.13 kWh/100km
Autona on Model 3.
Kuten jo aiemmin mainitsin, 30 asteen pakkasellakin kulutus oli vain n. 20 kWh/100 km.
Minulla on tästä kokemusta, sinulla ei.Eli kuljet Etelä-Suomessa eli tässä tapauksessa mielipiteesi on arvotonta sontaa.
"Kuten jo aiemmin mainitsin, 30 asteen pakkasellakin kulutus oli vain n. 20 kWh/100 km."
Ja mikään Tesla ei kulje 30 asteen pakkasella maantiellä n. 20 kWh/100 km. Tuo väitteesi on pelkkää valehtelua. Ja tämä asia on todettu jo testeissä. Lisäksi 30 asteen lämpötiloja ei edes esiinny pahemmin Tampereen eteläpuolella eikä varsinkaan Turun lähistöllä, mutta Pajalassa noita lämpötiloja on usein.
Tuo sinun Teslasikin kuluttaa Pajalassa kovalla pakkasella yli 25 kWh/100 km. Edelleenkään et huomioi sitä, että kaupunkikulutus on Teslassa 30-40% alempaa kuin maantiellä ja sinä asut kaupungissa. Pajala ei ole kaupunki vaan maaseutua eli kaupunkiajoa ei ole lähes yhtään. Pajalan keskustaajamassakin on vain 1900 asukasta ja sekin harvaan asuttua. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli kuljet Etelä-Suomessa eli tässä tapauksessa mielipiteesi on arvotonta sontaa.
"Kuten jo aiemmin mainitsin, 30 asteen pakkasellakin kulutus oli vain n. 20 kWh/100 km."
Ja mikään Tesla ei kulje 30 asteen pakkasella maantiellä n. 20 kWh/100 km. Tuo väitteesi on pelkkää valehtelua. Ja tämä asia on todettu jo testeissä. Lisäksi 30 asteen lämpötiloja ei edes esiinny pahemmin Tampereen eteläpuolella eikä varsinkaan Turun lähistöllä, mutta Pajalassa noita lämpötiloja on usein.
Tuo sinun Teslasikin kuluttaa Pajalassa kovalla pakkasella yli 25 kWh/100 km. Edelleenkään et huomioi sitä, että kaupunkikulutus on Teslassa 30-40% alempaa kuin maantiellä ja sinä asut kaupungissa. Pajala ei ole kaupunki vaan maaseutua eli kaupunkiajoa ei ole lähes yhtään. Pajalan keskustaajamassakin on vain 1900 asukasta ja sekin harvaan asuttua.Lisään... Edelleenkin kaupunkilaiset voivat päästä Teslalla hyvinkin alhaisiin kulutuksiin, koska jarrutusenergian talteenotosta on siellä eniten hyötyä. Harvaan asutuilla seuduilla ajetaan pitkiä matkoja jarruttelematta pahemmin, joten kulutus on paljon korkeampaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli kuljet Etelä-Suomessa eli tässä tapauksessa mielipiteesi on arvotonta sontaa.
"Kuten jo aiemmin mainitsin, 30 asteen pakkasellakin kulutus oli vain n. 20 kWh/100 km."
Ja mikään Tesla ei kulje 30 asteen pakkasella maantiellä n. 20 kWh/100 km. Tuo väitteesi on pelkkää valehtelua. Ja tämä asia on todettu jo testeissä. Lisäksi 30 asteen lämpötiloja ei edes esiinny pahemmin Tampereen eteläpuolella eikä varsinkaan Turun lähistöllä, mutta Pajalassa noita lämpötiloja on usein.
Tuo sinun Teslasikin kuluttaa Pajalassa kovalla pakkasella yli 25 kWh/100 km. Edelleenkään et huomioi sitä, että kaupunkikulutus on Teslassa 30-40% alempaa kuin maantiellä ja sinä asut kaupungissa. Pajala ei ole kaupunki vaan maaseutua eli kaupunkiajoa ei ole lähes yhtään. Pajalan keskustaajamassakin on vain 1900 asukasta ja sekin harvaan asuttua.Edelleen, minulla on Testasta kokemusta yli kaksi vuotta ja yli 60tkm, sinulla ei metriäkään.
Teslani ei kuluta edes peräkärryä vetäessä 25 kWh/100 km, edellisellä reissulla peräkärryä vetäen 19 kWh/100 km.
Tampereella oli toissatalvena pakkasta 31 astetta, kun työni johdosta lähdin tarkastuskierrokselle. Kulutus oli silloin n. 20 kWh/100 km. Ajoa muutama kymmenen kilometriä Tampereen ympäristössä, osa moottoritiellä.
Sinun on aivan turha väitellä asiasta, josta et mitään tiedä.
Ymmärrän toki, että vituttaa ajaa vanhalla loppuunajetulla dieselpösöllä, mutta vitutuksesi ei muuta faktoja. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Edelleen, minulla on Testasta kokemusta yli kaksi vuotta ja yli 60tkm, sinulla ei metriäkään.
Teslani ei kuluta edes peräkärryä vetäessä 25 kWh/100 km, edellisellä reissulla peräkärryä vetäen 19 kWh/100 km.
Tampereella oli toissatalvena pakkasta 31 astetta, kun työni johdosta lähdin tarkastuskierrokselle. Kulutus oli silloin n. 20 kWh/100 km. Ajoa muutama kymmenen kilometriä Tampereen ympäristössä, osa moottoritiellä.
Sinun on aivan turha väitellä asiasta, josta et mitään tiedä.
Ymmärrän toki, että vituttaa ajaa vanhalla loppuunajetulla dieselpösöllä, mutta vitutuksesi ei muuta faktoja.Ja sinä osoitat kerrankin olevasi valehtelijoiden aatelia joka vain keksii sopivat luvut.
"Ajoa muutama kymmenen kilometriä Tampereen ympäristössä, osa moottoritiellä.
Sinun on aivan turha väitellä asiasta, josta et mitään tiedä."
Edelleen, jos tuo sisältää paljon kaupunkiajoa ja paljon pysähdyksiä niin tuo on arvotonta paskatietoa. Nimittäin kaupunkiajo kuluttaa paljon vähemmän energiaa. Kaupunkilaisten kulutus on kymmeniä prosentteja alempaa. Toisin sanoen kaupunkilaisten ilmoittamilla kulutuslukemille voi lähinnä pyyhkiä persettä, jos asuu maaseudulla kaukana isoista kaupungeista. Ja tuolla Pajalan seudulla tai satojen kilometrien säteelläkään ei ole yhtäkään suurta kaupunkia.
Pajalassa ei kyettäisi ajamaan 20 kWh kulutuksella yli 30 asteen pakkasella vaan kulutus olisi 25-30 kWh/100 km myös sinun Teslallasi. Nimittäin siellä ajetaan lähes pelkästään maantieajoa eikä siellä ole ruuhkia tai ylimääräisiä pysähdyksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja sinä osoitat kerrankin olevasi valehtelijoiden aatelia joka vain keksii sopivat luvut.
"Ajoa muutama kymmenen kilometriä Tampereen ympäristössä, osa moottoritiellä.
Sinun on aivan turha väitellä asiasta, josta et mitään tiedä."
Edelleen, jos tuo sisältää paljon kaupunkiajoa ja paljon pysähdyksiä niin tuo on arvotonta paskatietoa. Nimittäin kaupunkiajo kuluttaa paljon vähemmän energiaa. Kaupunkilaisten kulutus on kymmeniä prosentteja alempaa. Toisin sanoen kaupunkilaisten ilmoittamilla kulutuslukemille voi lähinnä pyyhkiä persettä, jos asuu maaseudulla kaukana isoista kaupungeista. Ja tuolla Pajalan seudulla tai satojen kilometrien säteelläkään ei ole yhtäkään suurta kaupunkia.
Pajalassa ei kyettäisi ajamaan 20 kWh kulutuksella yli 30 asteen pakkasella vaan kulutus olisi 25-30 kWh/100 km myös sinun Teslallasi. Nimittäin siellä ajetaan lähes pelkästään maantieajoa eikä siellä ole ruuhkia tai ylimääräisiä pysähdyksi.Lisäksi Pajalassa esiintyy myös yli 40 asteen pakkasia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja sinä osoitat kerrankin olevasi valehtelijoiden aatelia joka vain keksii sopivat luvut.
"Ajoa muutama kymmenen kilometriä Tampereen ympäristössä, osa moottoritiellä.
Sinun on aivan turha väitellä asiasta, josta et mitään tiedä."
Edelleen, jos tuo sisältää paljon kaupunkiajoa ja paljon pysähdyksiä niin tuo on arvotonta paskatietoa. Nimittäin kaupunkiajo kuluttaa paljon vähemmän energiaa. Kaupunkilaisten kulutus on kymmeniä prosentteja alempaa. Toisin sanoen kaupunkilaisten ilmoittamilla kulutuslukemille voi lähinnä pyyhkiä persettä, jos asuu maaseudulla kaukana isoista kaupungeista. Ja tuolla Pajalan seudulla tai satojen kilometrien säteelläkään ei ole yhtäkään suurta kaupunkia.
Pajalassa ei kyettäisi ajamaan 20 kWh kulutuksella yli 30 asteen pakkasella vaan kulutus olisi 25-30 kWh/100 km myös sinun Teslallasi. Nimittäin siellä ajetaan lähes pelkästään maantieajoa eikä siellä ole ruuhkia tai ylimääräisiä pysähdyksi.Ikävä pilata öyhötyksesi, mutta Teslan maantieajon kulutus kesällä on n. 12-13 kWh/100 km, lämmityslaitteen max. kulutus 6kWh.
Noista luvuista pitäisi heikkolahjaisimmankin kyetä ymmärtämään, ettei maantiekulutus voi nousta kuin maksimissaan hiukan yli 20 kWh/100 km.
Vaikka pakkasta olisi 50 astetta, lämmityslaite lisäisi kulutusta vain 6kWh, laakereiden voitelun jäykistyminen lisää vastusta, kunnes ne lämpiävät. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ikävä pilata öyhötyksesi, mutta Teslan maantieajon kulutus kesällä on n. 12-13 kWh/100 km, lämmityslaitteen max. kulutus 6kWh.
Noista luvuista pitäisi heikkolahjaisimmankin kyetä ymmärtämään, ettei maantiekulutus voi nousta kuin maksimissaan hiukan yli 20 kWh/100 km.
Vaikka pakkasta olisi 50 astetta, lämmityslaite lisäisi kulutusta vain 6kWh, laakereiden voitelun jäykistyminen lisää vastusta, kunnes ne lämpiävät.Todistapa tuo oikean maailman luvuilla (ja nuo luvut pitää olla Lapin alueelta), muutoin sinun luvuillasi voi pyyhkäistä persettä. Ja edelleenkin, luvut pitäisi tulla maaseudulta asuvilta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Todistapa tuo oikean maailman luvuilla (ja nuo luvut pitää olla Lapin alueelta), muutoin sinun luvuillasi voi pyyhkäistä persettä. Ja edelleenkin, luvut pitäisi tulla maaseudulta asuvilta.
Kuinka kertoa olevansa tyhmä, sanomatta olevansa tyhmä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Täälläkin se nähtiin toissatalvena, kun oli hiukan reilu 30 astetta pakkasta.
Tienvarret täynnä jäätyneitä pakoputkiautoja, pihoissa niitä jotka ei lähteneet edes käyntiin ja sitten ne muutamat jotka oli päässeet liikkeelle, liikkui lasit umpijäässä ja kuski karvahattu päässä, raapi tuulilasiin aukkoa, josta näkisi ulos.
Oli mukava ajella lämpimällä Teslalla, sisävaatteet päällä, kaikki lasit kirkkaina.
Sääliksi vaan kävi köyhiä, jotka joutuivat pakoputkiromuillaan liikkumaan.En mä nähnyt yhtään bensistä tien poskessa viime talvena. Muutama sähkäri kyllä tuli vastaan, mut nekin oli hinurin lavalla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En mä nähnyt yhtään bensistä tien poskessa viime talvena. Muutama sähkäri kyllä tuli vastaan, mut nekin oli hinurin lavalla.
Et tietenkään, kun se pakoputkiritsasi ei lähtenyt edes käyntiin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Edelleen, minulla on Testasta kokemusta yli kaksi vuotta ja yli 60tkm, sinulla ei metriäkään.
Teslani ei kuluta edes peräkärryä vetäessä 25 kWh/100 km, edellisellä reissulla peräkärryä vetäen 19 kWh/100 km.
Tampereella oli toissatalvena pakkasta 31 astetta, kun työni johdosta lähdin tarkastuskierrokselle. Kulutus oli silloin n. 20 kWh/100 km. Ajoa muutama kymmenen kilometriä Tampereen ympäristössä, osa moottoritiellä.
Sinun on aivan turha väitellä asiasta, josta et mitään tiedä.
Ymmärrän toki, että vituttaa ajaa vanhalla loppuunajetulla dieselpösöllä, mutta vitutuksesi ei muuta faktoja.Teslan laatu on aivan ala-arvoista roskaa.
- Anonyymi
Sähköauto ei ole enää tätä päivää. Nyt palataan bensa autoihin.
- Anonyymi
Ja vetyyn 😊
- Anonyymi
Voihan sillä ajaa talvella 50 km töihin, jos työpaikalla voi ladata.
- Anonyymi
Ei kiinnosta työt.
- Anonyymi
Sähköauto on pahinta pilailua ikinä. Ei pääty hyvin tämä sähköauto leikki.
- Anonyymi
Sähköhammasharjalla moottoritielle :D
- Anonyymi
No jopas jopas.
- Anonyymi
Polttomoottoriautoilijan latausahdistussairaus etenee se on jo terminaalivaiheessa. 1. vaiheessa se kirveli vain naapurin ladatessa, 2. ssa vaiheessa ahdistus koski 1000 kilometrin pysähtymättä ajettavaa matkaa Lappiin. 3.s vaiheessa latauspisteiden määrä pääsiäisenä. 4.s vaihe Ruotsin Pajalan tai Wanuatun latausinfran puute. Sairaus on ns. psykosomaattinen, sukua mm. araknofobialle. electromobiliun phobia.
- Anonyymi
Ladattavalla sähköautolla ei vaan tee yhtään mitään.
- Anonyymi
Niin no... Huomenne 400 km reissu, range näyttää 500 km, joka on kutakuinkin todellinen lukema. Ei kai sitten tee mitään....
- Anonyymi
Ei sähköautoa ikinä 😱
Vetyauto on huomattavasti parempi vaihtoehto 😊- Anonyymi
Näin juuri 👍
- Anonyymi
Voi olla, mutta niitä ei autoliikkeissä ole myytävänä. Ja jos olisikin, niin ei löydy vetytankkausasemia.
Mitä siis tekee ’paremmalla vaihtoehdolla’ eli vetyautolla, kun niitä ei ole saatavilla eikä niille löydy tankkausasemiakaan? Parkkiksellakomsellaista säilytettäisiin naapurin ihailtavana?
- Anonyymi
Ei täyssähköautoa, hybridikin oli virheostos. Ainoa hyöty lyhyissä ajoissa polttis ei saastuta silloin. Piti vielä maksaa paljon enemmän, ei tule ainakaan mitään säästöä
- Anonyymi
Niin kuin cityvihreät suojatyöpaikoissaan...
Helsingissäkin kokeiltiin ladattavia sähköautoja jätehuollon roska-autoina. Ei yleistynyt. Ja se ei tullut yllättyksenä.- Anonyymi
Ei tullut niin.
- Anonyymi
Näin teet epäonnistuneen sähköauto hankinnan:
- Osta melko halpa malli, pienellä ajoakulla.
- Älä tutustu latauskäyriin esim. mitä auto lataa -20c kun ajoakku lähes tyhjä.
- Älä vaadi akun esilämmitys toimintoa.
- Luota vain automyyjän optimistisiin puheisiin, älä yritä kysellä myöskään merkkikohtaisissa ryhmissä mielipidettä että sopiiko harkitsemasi sähköauto ympärivuotiseen työajoon.
- Älä tutustu latausinfraan niiden latausnopeuksiin ja sijaintiin.
- Ole lopuksi todella pettynyt, koska oman tyhmyytesi takia valitsit vääränlaisen sähköauton sinun työkäyttöön.- Anonyymi
Jo se, että valittiin ylipäätään sähköauto tuolle alueelle oli aivotonta typeryyttä. Sellaista sähköautoa ei olekaan joka tuolla toimisi.
Olisi muutenkin aivotonta typeryyttä käyttää vaikka 50 k€ hinnalla. Sähköautovalmistajien pitäisi tarjota kaikki nuo ominaisuudet alle 20 k€ hinnalla.
Oikeastaan tuo tekstisikin todistaa sen faktan, että sähköautovalmistajat tekevät lähinnä ylihintaista ja käyttökelvotonta paskaa tehtaistaan ja mihinkään tuollaiseen työhön sähköautoa ei kannata ostaa.
- Anonyymi
Vetyautot ovat oikeasti vain kusetusta sillä nekin lakkaa toimimasta noin -30c sillä polttokenno ei lähde käyntiin liian kylmässä. Samoin niiden vedyn kulutus nousee huomattavasti talvella ja kantama pienenee huomattavasti.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/18675987/vetyauton-vedyn-kulutus-lisaantyy-selvasti-talvella- - Anonyymi
Viimeiseen 20 vuoteen ei ole mitkään vetyajoneuvot menestyneet missään maassa usean yrityksen jälkeen vaan vetyautokanta on sitkeästi pyöreästi 0,0%. Jotkut ovat jopa niin pettyneitä vetyautoihin että ovat nostaneet ryhmäoikeuskanteen. Toyota joutui 10 vuoden yrittämisen jälkeen myöntämään ettei saa vetyautoaan kaupaksi jolloin tekikin täyskäännöksen tuomalla noin 15 täyssähköautoa markkinoille viimeistään vuonna 2027.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/19010097/vetyfanit-valehtelevat-ja-houkuttelevat-vetyansaan-
https://keskustelu.suomi24.fi/t/18531011/vetyautojen-ostajat-kokeneet-tulleensa-huijatuksi-ja-nostaneet-oikeuskanteen-
https://keskustelu.suomi24.fi/t/18818799/toyota-myontaa-etta-sahkoautot-menevat-paremmin-kaupaksi-kuin-vetyautot- - Anonyymi
Aloittaja ei vauvautunut edes avaamaan miksi vetyautot olisivat parempi vaihtoehto kyseisessä kunnassa? Onko siellä edes vetytankkausasemaa? Kyllähän kunnalla on varmasti varaa ostaa 12 x 80 000e vetyautoja eli lähempänä miljoonan euron hintalapulla. Sitten taas 7-10 vuoden päästä sama homma uusiksi? Ihanan kallista. :D
https://keskustelu.suomi24.fi/t/18671412/7-vuotta-vanha-vetyauto-kannattaa-myyda-mielummin-osina-kuin-parilla-tonnilla-
https://keskustelu.suomi24.fi/t/19037283/hyundai-nexoa-kaupattu-jo-7-vuotta-suomessa-ja-hintaa-tiputettu-noin-50-
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17259553/mita-saa-70-000---90-000e-vetyauton-hinnalla
https://keskustelu.suomi24.fi/t/18006801/vetyautosta-tarjotaan-surkeasti-autoliikkeessa-- Anonyymi
Vetyauto on paras 😊
- Anonyymi
Aloitus on erittäin hyvä esimerkki Venäjän ja öljy-yhtiöiden vaikuttamisesta. Jätetään vain kertomatta faktat miten vetyautot olisivat pärjänneet paremmin kyseissä kunnassa ja myös taloudellisesti kilpailukykyisempi vaihtoehto.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17471380/kannattamalla-vetyautoja-kannatat-myos-venajan-taloutta-ja-sotakassaa-
https://keskustelu.suomi24.fi/t/19032132/vetyautojen-kannattajat-ovat-venajan-hallinnon-tukijoita- Anonyymi
Niin, tuossa kunnassa järkevin vaihtoehto on polttomoottoriauto ja senhän tuon kunnan johto ymmärsi ja luopui paskoista sähköautoista.
- Anonyymi
Rattimiehet eivät ole liialla järjellä rasitetut. Ilmasto lämpenee kiihtyvällä tahdilla ja jäätiköt sulavat silmissä, mutta siitä viis kunhan Tosimies vain saa ajaa manuaalivaihteisella polttiksellaan.
- Anonyymi
Miks manuaalivaihteisella?
- Anonyymi
Koko sähköautokonsepti epäonnistui. Jälleen kerran.
- Anonyymi
Niin se teki.
- Anonyymi
Hieno homma 👍
- Anonyymi
Se tosiaan on.
- Anonyymi
Työkalu valitaan tehtävän mukaan. Se on vain tyhmyyttä ja osaamattomuutta valita väärä työkalu. Se ei ole työkalun vika jos käyttäjä ei osaa valita oikein.
Tämä vaatii kyllä niin syvällistä ymmärtämistä että yllä olevat kommentoijat eivät käsitä edes mistä oli kyse.- Anonyymi
Kyllä ja sähköauton valitseminen työkaluksi tässä tapauksessa oli typerää. Tähän käyttötarkoitukseen paras työkalu on polttomoottoriauto.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä ja sähköauton valitseminen työkaluksi tässä tapauksessa oli typerää. Tähän käyttötarkoitukseen paras työkalu on polttomoottoriauto.
Sähköauto on tuollaiseen käyttöön paras, mutta ei se pienellä akulla varustettu versio.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sähköauto on tuollaiseen käyttöön paras, mutta ei se pienellä akulla varustettu versio.
Isoilla akuilla varustetut sähköautot ovat ylihintaisia romuja ja jopa niiden käyttö tuolla olisi vaikeaa. Ja jopa taloudellisesti ajatellen polttis on parempi. Kun tuohon käyttötarkoitukseen saa polttiksia 15-20 k€ hintaan ja nuo isoakkuiset sähköautot maksavat 50 k€ niin mitään järkeä ostaa kallis sähköauto ei ole.
- Anonyymi
Ei voi olla ei voi olla
Sähkövatkain mies saa sähärit kyllä nyt.- Anonyymi
Sähkövatkain mainosmieskin on todella sähäröitynyt
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sähkövatkain mainosmieskin on todella sähäröitynyt
Onneksi meni ruotsalaisten veronmaksajien piikkiin !
- Anonyymi
Epäonnistui hirvittävällä tavalla 😱
- Anonyymi
Niinhän se epäonnistui 🫤
- Anonyymi
Kuka vielä uskoo ladattaviin sähköautoihin?
Minä uskon vetyautoihin 👍- Anonyymi
Hyvinkö vetyautosi toimii ja hyvin onnistuu tankkaus vaikka reissussa ympäri Suomea?
- Anonyymi
Kalustonhankkija on ollut osaamaton ja tyhmä ja hankkinut vääränlaisen auton, eihän tuossa ole kyse mistään muusta. Pidemmän rangen sähköauto ja kaikki olisi mennyt hienosti. Onhan maailmallakin hankittu liian leveitä metron vaunuja jotka eivät mahtuneet liikkumaan louhituissa putkissa maan alla, eikä sekään ollut vaunujen vika, vaan tilaajan.
- Anonyymi
Sähköauton ostaminen jonnekin Pajalaan on aivotonta typeryyttä. Nuo pidemmän rangen sähköautotkin ovat täysin käyttökelvottomia Pajalan olosuhteissa, joissa päivämatkat ovat satoja kilometrejä ja pikalatureita vain muutama parin sadan kilometrin säteellä. On se mukava ruveta lataamaan tuntikausia keskellä päivää talon seinästä.
"Pidemmän rangen sähköauto ja kaikki olisi mennyt hienosti."
Kun sopivan pienen polttiksen saa alle 20 k€:llä ja nuo pidemmän rangen sähköautot maksavat yli 50 k€ niin vain aivokuollut sähköautofanaatikko pitää sähköauton ostamista tuonne järkevänä. Sähköautoa ei kannata edes harkita ennen kuin noiden pidemmän rangen sähköautojen leikataan puolet pois.
Edelleenkin tuohon työhön järkevin valinta on polttomoottoriauto.
- Anonyymi
Kohta tänne tulee sähköautofanaatikkoja kertomaan satuja että sähköautolla pärjää Suomen talvessa 🤣
- Anonyymi
Miksi sähköautojen määrä kasvaa kokoajan, koska ne ovat hyviä.
- Anonyymi
Johan täällä on pakoputkifanaatikko vinkumassa kateuttaan.
- Anonyymi
Vetyauto alkaa vaikuttamaan aina vaan paremmalta vaihtoehdolta...
- Anonyymi
Niin se alkaa 👍
- Anonyymi
Nämä sähköautohörhöilyt saisivat pian loppua koska vetyauto on kuitenkin se tulevaisuuden juttu 👍
- Anonyymi
Näin juuri.
- Anonyymi
Näin juuri 👍
- Anonyymi
Ennenkuin ostatte sähköautoa lukekaa seuraava !
Sähköautojen kehityksessä eletään riskialtista vaihetta yksityisen ostajan kannalta katsoen !
Akusto on tällä hetkellä kehittymätön, joten siihen on sitoutuneena kymmeniä tuhansia Euroja pääomaa !? Riski koskee siis sähköauton omistajaa !
Mutta, tämä vaihe on kuitenkin välttämätön, koska sähköauton valmistajien on saatava myytyä myös nämä kehittymättömät sähköautoversiot, jotta akustojen kehitykseen saadaan pääomia !
Tämä on se välivaihe jolloin yksityisen henkilön ei kannattaisi sähköautoja ostaa/omistaa mutta tehtaiden on kuitenkin saatava nämä nykyisetkin myytyä !?
Tyypillinen akuston takuu on 8v/160000km, joka kuitenkin loppuu parissa vuodessa mikäli autolla ajetaan eikä vain katsella pihassa !?
Leasing on tietysti hyvä vaihtoehto omistamiselle !- Anonyymi
Pakoputkiauton takuu on yleensä vain kaksi vuotta ja moottorin uusiminen maksaa yli 38000€.
- Anonyymi
Leasing on ainoa tapa ostaa sähköauto. Omistaa sitä ei kannata sillä silloin arvonaleneman myötä ajo on kalliimpaa kuin V8 bensalla. Mutta leasingillä ajo on halpaa ja joudut ainoastaan elämään sitä johdon varassa olevaa elämää ja kylmyyttää talvella valtaosassa sähköautoja, harvalla on varaa ostaa niitä kunnolla lämpimiä sähköautoja. Ja nekin pitäs piuhan päässä lämmittää pihassa aamulla talvisin. Ilman piuhaa jos sähköauton laitat lämpeemään -20c kelissä niin ei tule mitään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Leasing on ainoa tapa ostaa sähköauto. Omistaa sitä ei kannata sillä silloin arvonaleneman myötä ajo on kalliimpaa kuin V8 bensalla. Mutta leasingillä ajo on halpaa ja joudut ainoastaan elämään sitä johdon varassa olevaa elämää ja kylmyyttää talvella valtaosassa sähköautoja, harvalla on varaa ostaa niitä kunnolla lämpimiä sähköautoja. Ja nekin pitäs piuhan päässä lämmittää pihassa aamulla talvisin. Ilman piuhaa jos sähköauton laitat lämpeemään -20c kelissä niin ei tule mitään.
Ensinnäkin leasing-auto on vuokra-auto. Toisekseen esim. ID nelosen leasinghinnat ovat luokkaa 600-800 € /kk.
Esimerkki: Volkswagen ID.4 Pro 4MOTION Elegance 75-v. Juhlamalli, M-taso: käsiraha 0 €, leasinghinta 629 €/kk, sopimuskausi 48 kk/40 000 km, hinta sopimuskaudelta 30 192 €.
Sopimuskausi 48 kk/40 000 km eli saat ajaa tuolla hinnalla vain 10 tkm vuodessa.
Halpa tapa, no huh... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Leasing on ainoa tapa ostaa sähköauto. Omistaa sitä ei kannata sillä silloin arvonaleneman myötä ajo on kalliimpaa kuin V8 bensalla. Mutta leasingillä ajo on halpaa ja joudut ainoastaan elämään sitä johdon varassa olevaa elämää ja kylmyyttää talvella valtaosassa sähköautoja, harvalla on varaa ostaa niitä kunnolla lämpimiä sähköautoja. Ja nekin pitäs piuhan päässä lämmittää pihassa aamulla talvisin. Ilman piuhaa jos sähköauton laitat lämpeemään -20c kelissä niin ei tule mitään.
Neljän vuoden leasingmaksuilla voisi ostaa auton omakseen ja myydessä saada siitä vielä n. 25000€.
Eli sinulla ei ole tietoa leasingmaksuista, sinulla ei ole tietoa V8 bensa-auton kuluista, etkä ymmärrä myöskään sähköauton lämpeämisestä mitään.
Tulevaisuutesi vaikuttaa hyvin heikolta.
- Anonyymi
Vetyauto on ihan huippu 👍
- Anonyymi
Lopettaisit vetyautoista höperehtämisen. Sellainen ei ole vaihtoehto vielä vuosiin - jos koskaan.
- Anonyymi
Hiilivetyauto on edelleen paras. Siksi ajelenkin tyytyväisenä itselataavalla hybridi-Toyotalla.
- Anonyymi
Kuka enää haluaa sähköauton kun vetyautot ovat tulossa?
- Anonyymi
Vetyautoja ei ole tulossa ainakaan kymmeneen vuoteen, todennäköisesti ei koskaan.
- Anonyymi
Se epäonnistui todella pahasti. .
- Anonyymi
Niin epäonnistui.
- Anonyymi
Epäonnistui aivan hirvittävällä tavalla 😱
- Anonyymi
Kun ostaa romun niin romun saa. Mersut alle niin saattaa toimia.
- Anonyymi
No jopas jopas.
- Anonyymi
Yleistä tämän ajan idiotismia. Olisi kannattanut liisata esim 2 sähkäriä kokeiluun. Nyt tehtiin ilmeisesti hyvä diili 12 autoon, jossa korruptio ja hyväveliverkosto oli kytkeytynyt tähän hölmöilyyn. Eikö heitä edes hävetä
- Anonyymi
On ne nuo sähköautot kyllä tosi huonoja 😮
- Anonyymi
Onpas epäonnistunut ja pahasti. En ole yhtään yllättynyt.
- Anonyymi
Kamalaa 😱
- Anonyymi
Todella kamalaa!!!!
- Anonyymi
Sähköautot ovat järkyttävän huonoja.
- Anonyymi
Erittäin huonoja. Siksi vetyautot ovat tulossa 👍😊
- Anonyymi
Ladattava sähköauto onkin vain ikävä ja vaivalloinen välivaihe siirryttäessä vetyautoihin.
- Anonyymi
Onneksi 😊👍
- Anonyymi
Epäonnistui kuten sähköautolle on ominaista.
- Anonyymi
Näin juuri 👍
- Anonyymi
Eivät sovellu Suomen olosuhteisiin. Onneksi vetyautot ovat tänne parempia.
- Anonyymi
Vetyauto on tosiaan parempi.
- Anonyymi
Minä niin odotan vetyautoja 🤗
- Anonyymi
Nyt pitäisi pistää stoppi tälle sähköautohörhöilylle ja alkaa panostamaan toden teolla vetyyn.
- Anonyymi
Näin juuri 👍
- Anonyymi
Näistä sähköautoista on nyt päästävä eroon 😱
- Anonyymi
Nyt puhut asiaa 👍
- Anonyymi
Monessa maassa ollaan jo luopumassa sähköautoista ja siirtymässä vetyyn.
- Anonyymi
Kerropas yksikin maa, jossa vetyautoja myydään enemmän kuin sähköautoja?
- Anonyymi
Kamalaa 😱
- Anonyymi
Yllättyneet käsi ylös 😄
- Anonyymi
TRÖÖÖÖÖÖLLL ! ! Trollitehtaan avaus ja liki kaikki ns kommentit ihan ite avaaja Tojo hönö kommentit spämmänny. Näin trollataan ja pidetään palsta täysin narsu massapostaus trolli Tojo hönön hallussa ! ! MIKSI RUOKITTE TROLLIA ! ! SEN IHAN AIVOTTOMIINKI SKODA YM SPÄMMEIHIN JOKU TOLLO VASTAA ! ! KOMMENTIT PITÄÄ TROLLITEHTAAN HENGISSÄ ! ! EI KOMMENTTEJA/HUOMIOO NARSU MASSAPOSTAUS TROLLILLE ! !
- Anonyymi
Se todellakin epäonnistui 😮
- Anonyymi
Niillä ajaminen tulee kalliiksi.
- Anonyymi
Kohta joku sähköautofanaatikko tulee kertomaan miten halpaa se sähköautolla ajo on 🤣
- Anonyymi
Kuulostaa huonolta.
- Anonyymi
Eipä näytä hyvältä 🤔
- Anonyymi
Niin se näytti tehneen.
- Anonyymi
Välivaihe se vain onkin siirryttäessä vetyautoihin.
- Anonyymi
Vetyauto is best 👍
- Anonyymi
Niin ne osoittautuivat.
- Anonyymi
Eipä tullut yllätyksenä.
- Anonyymi
Kuka enää uskoo sähköautoihin?
- Anonyymi
Ja pahasti!!
- Anonyymi
Hitto miten pahasti epäonnistuikin 😱
- Anonyymi
Kylläpäs epäonnistui ja pahasti 😱
- Anonyymi
Epäonnistui se.
- Anonyymi
Vanhainkotien alasajo osoittautuu kalliiksi ja kelakyydit sairaalaan..s
- Anonyymi
Tämähän on aivan kauheaa 😬
- Anonyymi
Katos katos...
- Anonyymi
Sen se teki.
- Anonyymi
Vetyauto 👍
- Anonyymi
Näin juuri 😃👍
- Anonyymi
Senhän se taisi tehdä.
- Anonyymi
Vgkj jjj
- Anonyymi
Oho oho 😯
- Anonyymi
Niin se epäonnistui.
- Anonyymi
Niin se teki.
- Anonyymi
Huh huh 😱
- Anonyymi
No jopas jopas.
- Anonyymi
Karmeaa 😱
- Anonyymi
Kauheaa 😱
- Anonyymi
Sanos muuta...
- Anonyymi
Niin se teki.
- Anonyymi
Sillä lailla.
- Anonyymi
Tämähän on ihan hirveää!!
- Anonyymi
Mercedes-benz lopettaa sähköautojen valmistuksen.
- Anonyymi
Kyllä vetyauto on paras vaihtoehto 👍😊
- Anonyymi
Sähköautolla ei tee mitään talvella. Myös helteet ovat turmiollisia toimintamatkalle.
- Anonyymi
Eipä yllätä.
- Anonyymi
Sen hän teki.
- Anonyymi
Eräs vartiointiliike keksi hommata sähköautot autopiirien käyttöön.Siellä ne sähkärit ovat parkkipaikalla ruostumassa,kun ei homma toiminutkaan talvella lainkaan ja hommasivat kaksi bensa-autoa käyttöön.
- Anonyymi
Karmeita nuo sähköautot 😱
- Anonyymi
Niin se vaan epäonnistui.
- Anonyymi
Niin se epäonnistui
- Anonyymi
Ja jotta totuus ei unohtuisi, niin sähköautoilijat ovat ylimielisiä mulkuj,
- Anonyymi
Hjjhj
- Anonyymi
Jep 👍
- Anonyymi
Näin siinä kävi.
- Anonyymi
Huh huh 😱
- Anonyymi
ja vielä vaihdettiin hybridit....hih.. .ei tainnut viat ainakaan vähentyä..
- Anonyymi
Noissa kuntien ym. hankinnoista vastaavat eivät ole kaikkien asioiden tuntijoita ja nytkin valittiin vain liian pieni akkuinen auto ilmeisesti valinnan tehnyt virkamies oli lukenut vain valmistajan lupaaman rangen joka ei tietenkään ole sama kuin mitä talvella todellisuus on. Ei olisi kuin tarvinnut kysyä joltain autoja tuntevalta vinkkiä ja neuvoa, mutta ei tainnut luonne antaa periksi?
- Anonyymi
Oikea valinta olisi ollut itselataava hybridi-Toyota, sillä siinäkin on täysin nykäyksettömästi toimiva sähköinen voimalinja. Rangekin on luokkaa 1000 km, joten oikeankin valinnan kunnalliset virkamiehet olisivat voineet tehdä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oikea valinta olisi ollut itselataava hybridi-Toyota, sillä siinäkin on täysin nykäyksettömästi toimiva sähköinen voimalinja. Rangekin on luokkaa 1000 km, joten oikeankin valinnan kunnalliset virkamiehet olisivat voineet tehdä.
Itselataava hybridi-Toyota olisi tosiaan ollut kaikkein järkevin valinta noin pohjoisessa.
- Anonyymi
Tai sitten järkevintä olisi ollut vain hankkiapolttis kuten aina ennenkin. Isoakkuiset sähköautot ovat liian kalliita ja niissä olisi ollut samat ongelmat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itselataava hybridi-Toyota olisi tosiaan ollut kaikkein järkevin valinta noin pohjoisessa.
Tojotassa on hyvä lämmityslaitekin.
- Anonyymi
Vetyauto vaikuttaa aina vaan paremmalta vaihtoehdolta 👍
- Anonyymi
Heh. Jos Pajalasta puhutaan, niin lähin vetyasema on Umeåssa, lähes 500 km päässä...
- Anonyymi
Niin se teki.
- Anonyymi
Senhän se meni tekemään.
- AnonyymiUUSI
Sen hän tosiaan teki.
- Anonyymi
Yhä useampi autovalmistaja luopuu nyt sähköautojen valmistuksesta.
- Anonyymi
Järki alkaa palata autoiluun.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Järki alkaa palata autoiluun.
Kehityssuunta on oikea.
- Anonyymi
Sähköautolle käy samoin kuin 1900-luvun alussa: Jää ladossa säilytettäväksi Mummo Ankan ajokiksi.
- Anonyymi
Historialla on taipumus toistaa itseään.
- Anonyymi
Khjhv jhjjj kk
- Anonyymi
Oho oho 😮
- Anonyymi
Oho oho 😮
- Anonyymi
Ei ole järkevä auto sähköauto!
- Anonyymi
Ei se tosiaankaan ole.
- Anonyymi
Kun polttomoottoreiden myyminen kielletään EU:ssa niin sitten monelle alkaa käveleminen paikasta A paikkaan B. Autoilusta luovutaan kokonaan. Kukaan omantunnon omaava, ajatteleva ja järkevä ihminen ei hanki töpselistä ladattavaa akkuautoa kulkimekseen.
- Anonyymi
Se epäonnistui.
- Anonyymi
Olipas Olipas.
- Anonyymi
Eipä niillä sähköautoilla mitään tee.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eipä niillä sähköautoilla mitään tee.
Tänään sähkö on kallista.
- Anonyymi
Hih
- Anonyymi
Nämä vielä palavatkin tosi vaarallisesti.
- Anonyymi
Kylläpäs se epäonnistui.
- Anonyymi
Vetyauto on ihana 💕
- Anonyymi
Sepäs epäonnistui pahasti.
- Anonyymi
Sähköautoille voidaan nyt sanoa hyvästi!
- Anonyymi
Sähkö kiellettävä lailla!
- Anonyymi
Onneksi
- Anonyymi
Vetyautolle peukku.
- Anonyymi
Yäk 🤮
- Anonyymi
Oho oho.
- Anonyymi
Vetyauto se olla pitää.
- Anonyymi
Niin se olisi ollut.
- Anonyymi
Nämä sähköautot kun syttyvät palamaan niin ne levittävät todella myrkyllisiä savukaasuja muun muassa lapsien hengitettäväksi.
- Anonyymi
Eipä ole sähköautot mitenkään hyviä!
- Anonyymi
Huono, huonompi, sähköauto!
- Anonyymi
Aivan hirveä epäonnistuminen 😱
- Anonyymi
Hyvä juttu
- Anonyymi
Sellaista se on.
- Anonyymi
Näin ne vetyasiat etenevät 😊👍
- Anonyymi
Sähköauto on erittäin huono
- Anonyymi
Sähköauto on onneton valinta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sähköauto on onneton valinta.
Onhan se. Pörssisähkökin on välllä tolkuttoman kallista, joten tulee kalliita kilometrejä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onhan se. Pörssisähkökin on välllä tolkuttoman kallista, joten tulee kalliita kilometrejä.
Riippuu millä ja miten lataa. Yleensä kotilataus tapahtuu illalla ja yöllä jolloin pörssisähkö on halpaa ja päivällä maksullisella asemalla jonka hinta ei ole pörssihinnoittelussa.
Et ole ihan terävin Tero.
- Anonyymi
Niin se oli hankkinut.
- Anonyymi
Tuleehan se kunnalle kalliiksi jos hankinta ollaan tehty tyhmästi, ei olla mietitty lainkaan tarpeita ja ajomatkoja. Pitkällä rangella varustettu sähkis olisi ollut kaikkein järkevin valinta, mutta kun hankintahenkilö/henkilöt olivat tuossa tapauksessa osaamattomia, niin noinkin hullusti voi käydä.
- Anonyymi
Noilla korkeuksilla ja pakkasilla pitkäkin range muuttuu lyhyeksi.
- Anonyymi
Taitaa tota osaamattomuutta olla aika monella sähköauton ostajalla.
- Anonyymi
Olisi pitänyt ensin ottaa kokeilumielessä pari sähkistä käyttöön ja tehdä kokemuksien jälkeen päätös jatkosta. Ilmeisesti julkisen rahan ollessa kyseessä, haiskahtaa pahasti korruptiolta
- Anonyymi
hakekaa tämä paska pois huusi mersumies kun sähköauto hyytyi oulussa...
googlaa - Anonyymi
Ja pahemman kerran.
- Anonyymi
Onpas huonoja.
- Anonyymi
Suomessa niistä halutaan jo luopua
- Anonyymi
Mökillä sähkö ( siirtohinta, sulakemaksu, vero, kuukausimaksi ym.) maksaa 30 senttiä kilovattitunnilta. Tie on huono ja s- auton maavara pieni. Ei sovellu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mökillä sähkö ( siirtohinta, sulakemaksu, vero, kuukausimaksi ym.) maksaa 30 senttiä kilovattitunnilta. Tie on huono ja s- auton maavara pieni. Ei sovellu.
Jos noin laskee, niin meidän mökillä kilowattitunnin todellinen hinta 1000 kWh vuosikulutuksella on 70 senttiä. Mökkitie ei ole meilläkään hyväkuntoinen, mutta ID nelosen ~16 cm maavara riittää hyvin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos noin laskee, niin meidän mökillä kilowattitunnin todellinen hinta 1000 kWh vuosikulutuksella on 70 senttiä. Mökkitie ei ole meilläkään hyväkuntoinen, mutta ID nelosen ~16 cm maavara riittää hyvin.
Älä mene mökkitielle pohjakosketus maksaa maltaita.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Älä mene mökkitielle pohjakosketus maksaa maltaita.
Mökkitiellä viimeksi eilen ilman ongelmia. Totta toki, että pitää katsoa ja ymmärtää katsomansa.
Edellinen ID nelonen
- Anonyymi
Tämäpäs vasta.
- Anonyymi
Kyllä se näin teki.
- Anonyymi
Ei ole ensimmäinen tai viimeinen yhteisöjen kauppa jossa ostaja puoli tekee kauppaa väärillä perusteilla ja tietämättömänä tarpeista.
Tuossa ostaja on päättänyt hankkia sähköautot liian pienellä akkukapasiteetillä tuntematta sähköautoja riittävästi.
Hieman isommalla akustolla varustettu automalli ja hankinta olisi ollut toimiva ja kannattava.- Anonyymi
Minkä isommalla akustolla varustetun automallin saa alle 20 tonnilla? Tuolle alueelle sähköauton ostaminen tuohon käyttöön on järjetöntä.
- Anonyymi
Noilla korkeuksilla teholatauspisteet ovat harvassa ja pakkaslukemat niin huikeita, että siellä pärjää sähkikisillä lähinnä vain nurkka-ajossa. Olipa akun koko mitä vaan...
T: Entilen lappilainen
- Anonyymi
Oli varmasti Toyotan sähköautoja hankittu!
- Anonyymi
näkyvät nyt ostavan leasingilla.. se kellä on varaa...ongelma tulee joskus pienipalkkaisuten köyhempien kohdalla,,ehkä heillekkin saadaan halvempi leasing malli.. omaan omistukseen ei näitä kannata paljoa ostella jos ei ole varaa ottaa takkiinsa arvonalennusta..
- Anonyymi
Ja leasingilla maksaa autosta vielä enemmän. Leasingilla ei säästä euroakaan. Leasing on huijausta.
- Anonyymi
Arvon aleneminen tarkoittaa kutakuinkin samaa summaa, mitä lesingmaksut kustantavat.
Leasing auto on oikeammin vuokra-auto.
- Anonyymi
Sähköauton pulmana on akusto !?
1. Koko, paino ja hinta 15000-40000€ ??
2. Suuren energiamäärän vuoksi, mahdollisessa oikosulussa suuret vahingot !!
Siinä syyt minkä vuoksi sähköautoa ei ole järkevää omistaa !!- Anonyymi
Ihan järkevää omistaa, kun vaihtaa sähköauton min. 6 vee välein.
- Anonyymi
Ååmi
- Anonyymi
Se on hieno.
- Anonyymi
Sähköautolla ei tee mitään.
- Anonyymi
Sähköautolla ei tosiaan tee kohta mitään, sillä kaikki tuotettu sähkö tarvitaan tekoälyn pyörittämiseen.
Ketjusta on poistettu 39 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hei! Halusin vain kertoa.
En tiedä luetko näitä, mutta näimme n.4vk sitten, vaihdoimme muutaman sanan ja tunsin edelleen kipinän välillämme. Katso224522Maatalous- ja yritystuet pois, työeläkevaroilla valtion velka pois
Suomi saadaan eheytettyä kädenkäänteessä, kun uskalletaan tehdä rohkeita ratkaisuja. Maatalous- ja yritystuet ovat hait1534086Miksi ikävä ei helpotu vuosien jälkeenkään?
Tänään olin ensimmäistä kertaa sinun lähtösi jälkeen tilassa, jossa vuosia sitten nähtiin ensimmäistä kerta. Ollessani133326Riikka on siis suomalaisille velkaa 84 mrd
Jos kauhukabinetti istuu vaalikauden loppuun. Keskimäärin yli 20 miljardia uutta velkaa rikkaiden veronalennuksiin jokai673066- 862724
Sanna on suomalaisille siis velkaa 24 mrd euroa
Muistanette vielä kuinka Italian remonttirahoja perusteltiin sillä, että italialaiset ostaa suomalaisilta paidatkin pääl1512642Luotathan siihen tunteeseen, joka välillämme on?
Uskothan myös, että se kestää tämän? Kaipaan sinua valtavasti. Vielä tehdään yhdessä tästä jotain ihmeellistä ja kaunist282353- 372213
"Sanna Marinin kirja floppasi", kertoo eräs median otsikko
"Miljardien tappio - Sanna Marin vaikenee", kertoo toinen otsikko. Marin ei siis siinä kirjassaan kerro sanallakaan For1211610- 201585