Palstalle on ilmestynyt hyvin kypsynyt ketju, jossa pohditaan parisuhteen saamisen vaikeutta.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/12772467/kavin-psykologilla
Ainakin osa kommenteista käsittelee sitä, miten hankalaa on täyttää naisten vaatimuksia miehelle.
En usko hetkeäkään tuohon tekosyyhyn!
Miehet ovat se sukupuoli, jolla on vaatimuksia naisia kohtaan. Useimmiten nämä vaatimukset liittyvät siihen, että he haluavat rajoittaa naista jollain tavalla.
Jumalan armosta olen löytänyt miehen, joka ei rajoita minua. Voin kertoa hänelle ihan vapaasti, mitä kaikkea päätöntä suunnittelen, ja hän sanoo useimmiten, että kuulostaa hyvältä. 😁 (Suunnitelmani ovat aina erittäin yksityiskohtaisia ja hyvin mietittyjä.) Useimmat miehet olisivat vain kauhuissaan tuossa tilanteessa.
Eli ihan turha väittää, että naiset olisivat nirsoja. Miehet ovat se osapuoli, joiden täytyy oppia kestämään naisia.
🦄
Miesten nirsous vaikeuttaa pariutumista
52
487
Vastaukset
- Anonyymi
Näen tämän yhteiskunnallisen huonovointisuuden lieveilmiönä. Kun suurta kuvaa ei ymmärretä, painitaan ilmentymismuotojen ympärillä syytellen toinen toisia.
Voimasuhteista ennustan, että miehen näkökulma voittaa. Kun todellista syyllistä ei nähdä, kiistan voittaja voi voittaa fyysisellä ja vakuuttavuusarvon voimalla.- Anonyymi
Fyysisellä voimalla?
Ketä sillä vakuutetaan? Heidät itsensäkö?
Millä tavalla fyysisen voiman käyttö miesten toimesta auttaisi heitä itseään kiinnostumaan naisista?
🦄 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Fyysisellä voimalla?
Ketä sillä vakuutetaan? Heidät itsensäkö?
Millä tavalla fyysisen voiman käyttö miesten toimesta auttaisi heitä itseään kiinnostumaan naisista?
🦄Näen kysymyksen ehkä hieman yhdentekevänä, koska se ei pureudu todellisten pariutumisen esteiden poistamiseen.
Asian käsittely näin on kuitenkin viihdyttävää. Eihän siinä mitään.
Voimasuhteheitto oli vain provo, mutta perustui siihen kumpi tämän yksittäisen kiistan voi voittaa, vaikka sillä ei olisi todellisen ongelman kanssa mitään tekemistä.
- Anonyymi
Kareneissa onkin kestämistä. Kohtasin sellaisen viimeksi tänään.
- Anonyymi
Noinhan se on iät kaiket ollut, että ihmisurokset ovat nirsoja pariutumisessa. Jos miettii oikeastaan ihan kaikkia ihmisen parinvalintaan liittyviä kommervenkkejä, niin aina miehet ovat olleet niitä nirsoilijoita, jotka ovat yrittäneet viimeiseen saakka välttää sitoutumista. Nyt kun naiset eivät enää olekaan miehistä riippuvaisia, niin tuo strategia ei enää toimi ja hyvi. suuri osa miehistä on, ihan syystäkin, totaalisesti pihalla tässä asiassa. Nyt ei enää riitä, että kunhan olet mies, niin aina joku nainen yrittää parisuhteeseen keplotella, tulemalla raskaaksi tmv.
- Anonyymi
5%:sta miehiä ei riitä 100%:ia naisista, joten tottakai he ovat nirsoja. Laakinhan siinä saisi, jos kaikki halukkaat naiset yrittäisi tyydyttää saati sitoutua heihin. Eivät nämä miehet valita naisten nirsoudesta, vaan ne 80% joita naiset pitävät rumia.
- Anonyymi
Miehille on iät kaiket kelvannut vain pieni prosentti naisista PARISUHTEESEEN. Aivan turha kenekään väittää, että miehet eivät olisi ihan äärimmäisen nirsoja, vaikka heille ehkä noin keskimäärin pantavaksi kelpaakin mikä tahansa suohirviö. Jos miettii ihan jokaista pariutumiseen, naimisiin menoon jne. liittyvää traditiota ja sanontaa, niin mieshän on uhri ja raukkaparkaressukka, jos on naimisiin joutunut. Naiset huojaavat ja petkuttavat mies parkoja parisuhteisiin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miehille on iät kaiket kelvannut vain pieni prosentti naisista PARISUHTEESEEN. Aivan turha kenekään väittää, että miehet eivät olisi ihan äärimmäisen nirsoja, vaikka heille ehkä noin keskimäärin pantavaksi kelpaakin mikä tahansa suohirviö. Jos miettii ihan jokaista pariutumiseen, naimisiin menoon jne. liittyvää traditiota ja sanontaa, niin mieshän on uhri ja raukkaparkaressukka, jos on naimisiin joutunut. Naiset huojaavat ja petkuttavat mies parkoja parisuhteisiin.
Olet hyvin väärässä. Tuon toteamiseen riittää jo kun menet keskisuuren kaupungin julkiselle paikalle ja katsot siellä liikkuvia pariskuntia.
- Anonyymi
Tässä syy, miksi AP todennäköisesti pitää miehiä nirsoina. Naisille kun kelpaa vain omaa tasoa paremmat, joten ei ihme. Jos seuraa hakisi oman tasoisista, niin kas kummaa, rupeaisi ottajia löytymään oikealta ja vasemmalta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tässä syy, miksi AP todennäköisesti pitää miehiä nirsoina. Naisille kun kelpaa vain omaa tasoa paremmat, joten ei ihme. Jos seuraa hakisi oman tasoisista, niin kas kummaa, rupeaisi ottajia löytymään oikealta ja vasemmalta.
Miten määrittelet miehen tason? Rahallisesti?
Hah, kaikkein nopeiten minut ovat torjuneet henkilöt, jotka eivät ole olleet työelämässä. 😁
🦄 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olet hyvin väärässä. Tuon toteamiseen riittää jo kun menet keskisuuren kaupungin julkiselle paikalle ja katsot siellä liikkuvia pariskuntia.
Ei, vaan olen perillä histoeiasta ja oikeassa. Sinulla on selvästi heikot tiedot historiasta. Kaikki myötäjäisperinteistä (ollut Suomessakin käytäntönä) lähtien on ollut keino saada miehet suostuteltua parisuhteisiin, silläjostain sille omalle tyttärelle on pitänyt yrittää elinmahdollisuudet löytää. Nykyään nainen kuitenkin pärjää omillaankin, joten enää eivät kaikki ole yrittämässä suostutellanirsoja miehiä parisuhteisiin, jopa rahalla.
- Anonyymi
Olen saanut kannatusta väitteelleni.
🦄- Anonyymi
MGTOW yhteisö on kanssasi samaa mieltä! Naiset hallitsevat seksiä, mutta miehet hallitsevat parisuhteita.
Miehet kulkevat nyt omia polkujaan, ja parisuhde sietämättömän, feminismiin kasvatetun, narsistisen, huonon naisen kanssa on ehdoton ei. Jopa se naisten suosima top5% on alkanut toimimaan näin.
- Anonyymi
Ei minustakaan pääosin naiset ole nirsoimpia, kyllä miehet on niitä..
Mutta naiset valitsee useammin miehen, joka on energinen, iloinen luonne ja valmis ottamaan steppejä.
Nämä ketkä väittävät, että naiset on nirsoja, eivät itse ole valmiita heittäytymään ja kokeilemaan jotain uutta...elikkä nirsoja.
Ja niinpä se jutuista näkyykin.
Ps. Mies itsekin.- Anonyymi
Juu, tämä kuulostaa juuri siltä, mitä minäkin olen havainnut.
Iloinen ei tarvitse olla, kunhan on jotakuinkin positiivinen eikä odota bunkkerissa ydinsotaa. 🤔
🦄 - Anonyymi
Äh, en minä jaksaisi energisyyttäkään kuin tiettyyn pisteeseen asti. Ekstroverttejä en kestäisi kotonani ollenkaan.
Mutta steppejä täytyy ottaa! Siitä olen samaa mieltä!😁
🦄 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Äh, en minä jaksaisi energisyyttäkään kuin tiettyyn pisteeseen asti. Ekstroverttejä en kestäisi kotonani ollenkaan.
Mutta steppejä täytyy ottaa! Siitä olen samaa mieltä!😁
🦄Tarkoitin energisyydellä ehkä jotain spontaaniuutta.
Ei kukaan jaksa olla elohiiri...mutta pikkuisen naisenkin pitää olla spontaani ja "säväyttää".
Suhteissa äkkiä kaikki menee niin, että on jompikumpi sellainen spontaani primusmoottori ja toinen tulee perässä...
Myönnän, että itsekin näen miehiltä keskimäärin sika latteita ehdotuksia... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tarkoitin energisyydellä ehkä jotain spontaaniuutta.
Ei kukaan jaksa olla elohiiri...mutta pikkuisen naisenkin pitää olla spontaani ja "säväyttää".
Suhteissa äkkiä kaikki menee niin, että on jompikumpi sellainen spontaani primusmoottori ja toinen tulee perässä...
Myönnän, että itsekin näen miehiltä keskimäärin sika latteita ehdotuksia...Sika=aika... vaikka ei muuta asiasisältöä tässä tapauksessa...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tarkoitin energisyydellä ehkä jotain spontaaniuutta.
Myönnän, että itsekin näen miehiltä keskimäärin sika latteita ehdotuksia...Ei. Kyllä suunnittelija on priimusmoottori ja spontaani tulee sitten perässä, jos siltä kulloinkin tuntuu. Minä olen suunnittelija.
🦄
- Anonyymi
Tein tuossa yksi päivä havainnon lähikaupassani. Näin neljä noin 23-30 vuotiasta paria siellä. Jokaisen parin mies oli ~180-185 senttinen ja ainakin ulkoisesti hyvässä fyysisessä kunnossa. Kolme neljästä naisesta oli selvästi ylipainoisia, eikä millään tapaa viehättäviä.
Toisinpäin et tuota tule juuri näkemään. Toki varmasti poikkeus vahvistaa säännön. Naiset niitä nirsoja on, ei miehet.- Anonyymi
Liian pieni otos. Lopputuloksesta ei myöskään voi päätellä, kuka on ehdottanut suhdetta kenelle.
🦄 - Anonyymi
Ykdi hyvin pienellä alueella tehty pieniotoksinen havainto, ei kerro asiasta mitään oleellista. Kyseessä voi aivan yhtä hyvin olla alueellinen vääristymä.
Itse olen myös nähnyt niin monta juurikin päinvastaista pariskuntaa (nainen hoikka, hyväkuntoinen ja viehättävä ja mies hyvin ylipainoinen ja epäviehättävä) etten voi pitää sitä lainkaan harvinaisena. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ykdi hyvin pienellä alueella tehty pieniotoksinen havainto, ei kerro asiasta mitään oleellista. Kyseessä voi aivan yhtä hyvin olla alueellinen vääristymä.
Itse olen myös nähnyt niin monta juurikin päinvastaista pariskuntaa (nainen hoikka, hyväkuntoinen ja viehättävä ja mies hyvin ylipainoinen ja epäviehättävä) etten voi pitää sitä lainkaan harvinaisena.Lisäksi tälläkin palstalla on nähty, että miesten kuvailema komea ei ole useimpien naisten silmissä komea vaan tavallinen tai nörtin näköinen kun katsotaan vain kuorta. Pelkkä pituus ei tee komeaksi, urheilullisuus usein jo tekee. Mies tosin komistuu usein naisen silmissä kun tunteet tulee kuvaan, eikä kaikki naiset edes valitse ulkokuoren vaan sisäisen ihmisen perusteella.
Iso osa miehistä, jotka itkevät etteivät kelpaa, näkevät missitkin tavallisina ja naisen pitäisi olla uhkea tiimalasi painoindeksillä 18-20. Valitettavasti sellainen ei ole tavallista, vaan alle 1% harvinaisuus. Tavallinen mies tai nainen on painoindeksillä 25-27, kropassa, joka ei kuulu urheilijalle. Sellaisia me suomalaiset vaan olemme.
- Anonyymi
Hyvä lähtökohta oli, että nainen oli 168 cm ja paino alle 50 kiloa.
Sitten alkoi tutustuminen. Tätä kesti vajaan vuoden jonka jälkeen laitettiin hynttyyt yhteen.
Nyt 30 vuotta myöhemmin naisen mitat on samat.
Hyvät geenit ja harrasteet.
Kyllä silmä lepää siinä.- Anonyymi
No hyvä että sinulle tärkeimmät asiat eivät ole muuttuneet. 😁
Toivottavasti sinäkin olet pysynyt muuttumattomana niissä ominaisuuksissa, joihin nainen ihastui sinussa. 😁
Viesti sisältää ironiaa. Ihminen muuttuu sekä fyysisesti että psyykkisesti läpi elämänsä. Välillä huonompaan suuntaan ja välillä parempaan.
🦄
Minusta on ihan turha demonisoida kumpaakaan sukupuolta. Pohjimmainen ongelma miesten ja naisten kohtaamattomuudessa on yhteiskunnallinen pahoinvointi sekä individualismin korostaminen. Ihmisillä ei ole rahaa lisääntyä, eikä henkisiä voimavaroja panostaa oikeaan parisuhteeseen. Turvaudutaan jahtaamaan mahdottomia haavekuvia kumppanista, joka mullistaisi koko elämän. Helpompi elää fantasiassa, kuin tässä kurjassa yhteiskunnallisessa tilanteessa.
- Anonyymi
Ihmiset pakenevat sinne, mihin ne voivat paeta. Ihan luonnollista, vaikka sitä ei ymmärtäisi ja hyväksyisi edes itse.
- Anonyymi
En voi jakaa näkemystäsi.
En lisääntyisi vaikka minulla olisi miljardeittain rahaa. En usko olevani ainoa näin ajatteleva. Raha on vain helppo (mutta virheellinen) tapa tehdä monimutkaisesta ongelmasta näennäisen yksinkertainen. Ongelmana näen siis ainoastaan yksinäisyyden, en syntyvyyden laskua globaalisti.
Sitä paitsi pariutumista ei auta se, että on henkisesti hyvinvoiva tai haluaisi satsata parisuhteeseen.
Pahoittelut, mutta mielestäni kirjoitit ihan täyttä puppua.
🦄
- Anonyymi
Parsiminen on mukava harrastus kun ei sovi kiireellisille.
- Anonyymi
Pahoittelen, mutta en voisi alkaa suhteeseen ylipainoisen naisen kanssa. En vain voi....
En kaipaa fitness-vartaloa, mutta normaalipainoista ihmistä.
Hoikaksi luokiteltavakin usein viehättää, mutta anorektinen laihuus ei pue ketään sukupuoleen katsomatta.
Kasvoilleen ei kukaan voi mitään eikä se useinkaan ole "rajoittava" kriteeri.
Vaatimattomanakin pidetyt kasvot voivat olla kauniit - ainakin jos niiden omistajalla on iloinen mieli, hyvä huumorintaju ja kaunis sielu?
Kaksi asiaa ovat itselleni tärkeitä: Hyvä perse ja erottuva vyötärö :).
Pahimmat esteet kohtaamiselle ovat usein naisen torjunta tai kyvyttömyys puhua - mistään.
Mykän kanssa on vaikea kommunikoida ja pyrkiä tutustumiseen.
Muuten ei ole väliä, vaikka nainen olisi sokea tai kuuro, kunhan kommunikoi jotenkin. Vaikka sitten kosketuksella ja suudelmin....
Olenko nirso?- Anonyymi
Et ole nirso.
Esineellistävä kyllä olet. Kukaan ei halua tulla rakastetuksi takapuolensa ja vyötärönsä vuoksi.
🦄 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Et ole nirso.
Esineellistävä kyllä olet. Kukaan ei halua tulla rakastetuksi takapuolensa ja vyötärönsä vuoksi.
🦄Siitä ei ole kyse.
Mutta voi olla, että este rakastetuksi tulemiselle on noiden puuttuminen.
Jotkut naiset haluavat mieheltä pituutta, atleettista vartaloa ja tietynvärisiä hiuksia.
Unelmia ne kaikki ovat.
Helpointa on lähestyä toista ihmistä, jolla on jokin niistä haaveilluista ominaisuuksista.
Itse en voisi esimerkiksi ihastua naiseen, jolla on tatuointeja ja vaikkapa nenärengas - vaikka kyseisellä ihmisellä olisi millainen keho.
Jollekin moiset eivät merkkaa mitään, joku hakee unelmiensa pientä runotyttöä, toinen pitkää amatsonia.
Joku nainen hakee lyhyttä miestä, toinen pitkää ja lihaksikasta, joku pitkätukkaista muskettisoturia, jollekin on samantekevää, vaikka miehellä olisi takkuinen parta, pitkät hoitamattomat ja rasvaiset hiukset ja kannabiksen hajuinen habitus.
Mutta jokainen meistä unelmoi jostain, ja joku toisessa on se "jokin", mikä saa lähestymään tai jättämään lähestymättä.
Ja hyvin harvoin se ensikohtaamisella bussipysäkillä on vastapuolen luonne. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siitä ei ole kyse.
Mutta voi olla, että este rakastetuksi tulemiselle on noiden puuttuminen.
Jotkut naiset haluavat mieheltä pituutta, atleettista vartaloa ja tietynvärisiä hiuksia.
Unelmia ne kaikki ovat.
Helpointa on lähestyä toista ihmistä, jolla on jokin niistä haaveilluista ominaisuuksista.
Itse en voisi esimerkiksi ihastua naiseen, jolla on tatuointeja ja vaikkapa nenärengas - vaikka kyseisellä ihmisellä olisi millainen keho.
Jollekin moiset eivät merkkaa mitään, joku hakee unelmiensa pientä runotyttöä, toinen pitkää amatsonia.
Joku nainen hakee lyhyttä miestä, toinen pitkää ja lihaksikasta, joku pitkätukkaista muskettisoturia, jollekin on samantekevää, vaikka miehellä olisi takkuinen parta, pitkät hoitamattomat ja rasvaiset hiukset ja kannabiksen hajuinen habitus.
Mutta jokainen meistä unelmoi jostain, ja joku toisessa on se "jokin", mikä saa lähestymään tai jättämään lähestymättä.
Ja hyvin harvoin se ensikohtaamisella bussipysäkillä on vastapuolen luonne.Minulle on aina ollut vastapuolen luonne tärkein.
En usko olevani ainoa.
🦄 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minulle on aina ollut vastapuolen luonne tärkein.
En usko olevani ainoa.
🦄Olen samaa mieltä siitä että luonne on tärkein!
- Anonyymi
Jos joku tosissaan väittää, että naiset olisivat nirsoja, pidän sellaista ihmistä nykyään ymmärryskyvyltään heikkona.
Vertaan sitä siihen, että joku väittäisi maapallon olevan litteä. Vain todella tietämätön voi väittää niin.
🦄- Anonyymi
No ehkä lähinnä simiti, mutta eikö hälle invaliidina voisi antaa anteeksi?
En nyt usko, että monikaan haluaa rajoittaa. Miksi ees haluaisi? Mutta jokaisen pitäs tiedostaa vähän mitä omalla kulutuksellaan aiheuttaa. Että jos hirveesti aiheuttaa muille haittaa, niin ei oo sillon oikee kumppaniehdokas. Meillä jokaisella on omat paheensa. Esimerkiksi mulla on kaapit täynnä tennareita ja ne on just yks globalisaation räikein epäkohta. Ja somiahan ne tennarit on naistenkin jaloissa, etenkin täys valkoiset. Ei voi mistään rajoituksesta kuitenkaan puhua, mutta joka kerta kyllä tuntuu pisto sydämessä kun noi jalkaan laittaa.
- Anonyymi
Kyllä omalla kohdallani tuo on ollut noin.
Miehillä on aika suppea suppilo, johon naisen pitäisi sopia (henkisesti). Sitten kun nainen ei ole koskaan ollut sellaisessa suppilossa eikä aio sinne myöskään koskaan mennä, vika on miesten mielestä siinä naisessa eikä siinä suppilossa. 😂
En tiedä syytä. En näe mitään iloa tuollaisessa suppilossa elämisessä.
Paitsi tuo nykyinen mies. Hänkin on sitä mieltä, että suppilot kuuseen. 😍
🦄
- Anonyymi
Esim. Tinderissä naiset tykkäävät keskimäärin noin joka kahdeksannesta miehestä kun taas miehet tykkäävät keskimäärin noin joka toisesta naisesta eli naiset on paljon nirsompia ja naisilla on miehille ulkonäön suhteen tietty taso.
Jos sillä pienellä miesjoukolla eli komeimmistolla on vaatimuksia naisille, niin en kääntäisi tuota niin, että miehillä on vaatimuksia naisia kohtaan. Tottakai sillä komeimmistolla on vaatimuksia naisille, koska heillä voi olla ja he saavat kenet tahansa.- Anonyymi
En ole koskaan ollut Tinderissä. Havainnot on tehty ja analysoitu Tinderin ulkopuolisessa maailmassa.
🦄 - Anonyymi
Tinderin tapahtumat kertovat Tinderin nkäyttäjistä, joita on hyvin pieni vähemmistö ihmiskunnasta ja heistäkin valtava enemmistö.on miehiä. Euroopassa miesten ja naisten suhdeluku Tinderissä on jopa 90%/10%. Ei ole lainkaan ihme, jos Tinder ei suurimmalle osalle miehistä toimi, kun ei siellä ole naisia.
- Anonyymi
Feministit ei miehille kelpaa :D https://inews.co.uk/inews-lifestyle/regret-belittling-men-63-ended-up-alone-3569366?srsltid=AfmBOoqJ_ZFrzganIlw4Jjf1KDcaMIZ6pqRVxnRedCepZRuc_JFUWki3
- Anonyymi
Minäkin sanon aina muorille että hyvältä kuulostaa, tee se.
Sen jälkeen käännän kylkeä.
Asiassa on vain yksi mutta.
-keinovaginamies-- Anonyymi
Lisäys:
Miesten kannattaa ehdottomasti olla nirsoja!
-keinovaginamies- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lisäys:
-keinovaginamies-Ehdottomasti näin...
Naiset on hörhöjä, jotka vaan intoilee...
Kuten vappupallojen värrjä ja fiilistä....
https://youtu.be/M7oInt-hYTM?si=IMfGlXPkmXuefrI0
Höttöä ja klumeruuleja...🙄 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lisäys:
-keinovaginamies-Kyllä ainakin minun 26.4cm on kuulemma täyttänyt hyvin ne naiset joihin se on sopinut hitaasti mutta venyttäen...
- Anonyymi
Juuuh....
https://youtu.be/GT4DJUhFByI?si=muEDK25T3Y9m-zCF
Ehkä ensi kesänä sit höllään....vähä...😄 - Anonyymi
EI vaan naisten vauva halukkuus vaikeuttaa, kun ensinnäkin naisen pitää aina elättää mies, tehdä kotityöt ain aja ostaa kalja.. elättää mies, sitten kun nainen sen suorittaa hän on klvollinen aviovaimo,jolloin..
Kun nainen on todistanut kelvollisuutensa avioliittoelämään, mies voi ottaa ohjat loppuelämäksi. - Anonyymi
Naisten nirsous vaikeuttaa vauvojen tekemistä..
- Anonyymi
Naisten itsekkyys ja lihavuus aiheuttaa lapsettomuuden Suomen Valtiossa.
Ensinnäkin tuo naisten reisin selluliitit läskejä kuin joku elfantti... - Anonyymi
naisten rahan ahneus ja kateus, kuin jossain Adamin ja Eevan puutarhassa.. alku ja loppu Ouroburos.
Nainen on antikristus rahan ja vallanhimoinrn siitä lähtee maailman tuhoutruminen.
Kun tuo rahan ahneus-perimmäinen synti saataisiin naisilta pois niin p´maailma voisi pwlasruakin. - Anonyymi
niin jos nainen on suurimman osan elämästään viettänyt jonkin mulkku sisällään , kenen lapsimikäkin on häh?
ei mikään koko-kylän liusa Kuortaneelta... onko pimppi jo nyt vapaa...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persuja ei aluevaltuustoissa näy
Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.973998Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni
Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j973347Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa
Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin1312668Miten juhlitte ensi lauantaina?
Se on kalenteriin merkitty juhlapäiväksi, niin sitä kai kuuluu juhlia.2442180Laita tunniste josta kaivattusi tietää sun kirjoittavan täällä
Joku yksilöity yhteinen juttu joka on sun ja kaivattusi välillä. Tuntomerkkinä esim. punainen pipopää, tonttu-ukko tai m961957Varusmiehen kuolema
Ei ollut vahinko, ei aiheuttanut vaaraa muille, eikä ollut rikos, mitä jää jäljelle? Oliko kyseessä oman käden kautta lä1001883Mikä ihme teitä savolaisia tuossa
p*rs*reiässä niin kiinnostelee? Että siitä pitää päntönnään huutaa.211829- 1151673
Kumpaan rahat, mummojen vaippoihin vai Nalle WahIroosille?
JOS siis sinä saisit päättää?11331- 571242