Mitkä on sun ekat jouluaskareet? Onko pipareitten paisto vai joulukoristeiden etsiminen varastosta kesätamineiden alta?
Onko sulla jotain jouluperinteitä joista et luovu? Mikä on tärkein niistä?
🧑🎄
Hyvää 1. adventtisunnuntaita sinkkuloille!
9
136
Vastaukset
- Anonyymi
"Onko sulla jotain jouluperinteitä joista et luovu?"
Ei ole. Olen luopunut ihan kaikistakin, jos elämässä on ollut kiire muiden asioiden parissa.
Jos on aikaa, niin joulusisustus on varmaan mukavinta. Sen voi aloittaa vähitellen jo marraskuussa. 🤭 Voi etsiä tyylikkäitä juttuja edullisesti. Kirpputoritkin ovat käytössä. Ja tämä sisustus edellyttää tietysti, että kodin joulutunnelma ilahduttaa toistakin kotona asuvaa henkilöä.
🦄 Joulu?? Ei todellakaan vielä. Mulla on yksi lahjaksi saamani joulutonttutyttönen pölyttynyt ylähyllyllä jo monta vuotta, niinpä saa jatkaa jouluperinnettäni seuraavankin vuoden.
En jaksa jouluhypetystä ja sitä krääsää.- Anonyymi
Huomenta.
Kirjoitan joulukortit tänään ja laitan tällä viikolla postiin.
Ennen itsenäisyyspäivää tietenkin.
Vilma Leipasin eilen torttuja. Ei oo perinteitä, laitan joulua fiiliksen mukaan.
- Anonyymi
Kiitos.
Jouluvalot. Lipputankoon ja yhteen pikku puuhun. Ovat siten, että samalla katseella ei tavoita yhtäaikaa. Ne ovat ekan adventin perinteet.
Joulukoristeet köllöttelivät olohuoneen lattialla pahvilaatikossa koko vuoden. Samoin ikkunoiden joulutähdet. Valtasivat sohvan viime loppiaisena. Linnoitus on pysynyt vankkumattomasti paikallaan valmiina tämän vuoden koitokseen!
Muovikuusi kellarista on sitten aaton juttu.
Mies 65 - Anonyymi
Eikös tänään lauleta Hoosiannaa ympäri koko maan?
Ei meikäläinen enää jaksa jouluhössötystä, enkä jouluruokia, enkä lahjoja osta.
Eniten ärsyttää joulun alla, kun menet kauppaan ja ostoskorissa on maitopurkki, X-Tra pikakaurahiutalepaketti, HK:n eineslihapullapyöryköitä ja 1,3kg perunoita, niin
kassoilla on hirvittävät jonot ja jonossa ihmisiä ostoskärryt täynnä joulukrääsää ja jouluruokaa.
Yhden ostoskärryn läpikäymiseen menee kasalla ainakin 5minuuttia.
Joskus on ollut sellaisia pikakassoja niille, joilla on vaan muutama ostos, mutta nehin lopetettiin, kun niihin meni eläkeläis mummoja, joilla oli ostoskärryt puolillaan tavaraa, olen asian nähnyt.
Nänä eläkeläismummot toteaa, että kyllähän minä voin pikakassalle mennä, kun minulla on niin vähän tavaroita ja pahimmat vielä kiilaavat eteen, kun olet jonossa pikakassalla, kuin eivät sinua huomaisi, ujuttavat sitä kärryään eteesi jonossa ja kun huomautat, niin närkästyvät, ettei minulla ole muka tapoja, kun huomauttaa, että tämä on pikakassa ja niille, joilla on vähän ostoksia. Kiitos samoin. Ennen oli pöytäjoulukuusi ja ikkunakyntteliköt. Mutta ne on hukkunu ja kyntteliköt vahingossa siivotessa pudottanu, ettei noita oo vuosiin enää ollut.
Ne adventtikynttilät aikanaan lapsuudessa oli kivat. Kun ne portaittain paloi. Ne opetettiin sillon seurakunnan päiväkerhossa. Vaikka itsessään en pidä, että lapsille opetetaan uskon asioita. Mä kun jouduin tuohon kerhoon vuodeksi ennen koulun alkua. Kun pikkuveli syntyi ja äiti jäi kotiin. Ei ollu mulla enää normaali lastentarhaan oikeutta. Ja ikävä kyllä se uskon tuputus jatkui koulussa.Muksu koristeli joulujutuilla taloa. Itse vaihdoin parit verhot jouluisiksi. Ja kukkaterraarioni koristelin joulukrääsällä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mihin kaikkeen sinä ihastuit hänessä
Mikä oli se asia mikä vei jalat altasi? ❤️ Oliko jotain erityistä tilannetta vai tunne? Kenties monen sattuman summa? Ai949417Persut: haluamme lisää veroja!
Lisää lisää veroja huutaa persukuoro. Veroila Suomi nousuun! "Uusi matkailuvero eli matkailijamaksu peritään esimerki744908Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.
https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.444571Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni
Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j82368Numero josta kaivattusi tulee mieleen
Onko jokin numero joka yhdistää teidät jotenkin? Älä laita puhelinnumeroa.1001576- 431395
Jorman paluu sodasta Lieksaan oli katkera
Jorma Karhunen astui Lieksan asemalle. Aurinko paistoi, mutta Jorman maailma oli sumuinen. Takana oli se helvetti, jota531310Tämmönen höpsö
Höpönassu mä olen. En mikään erikoinen…hölötän välillä ihan levottomia. Tykkäisit varmasti jos olisin siellä sun vieress441286Heräsin taas sinä mielessä
Miten voi haluta toista näin paljon? 😳 Kyllä meillä on muutenkin hyvä yhteys. Ehkä se tekee myös tästä niin voimakkaan?641252Kerro kaivattusi nimi tai nimikirjaimet
🌠 Tähdenlento! Kirjoittamalla kaivattusi nimen tai nimikirjaimet tähän, saattaa toiveesi toteutua.451192