Läskivihaa, naisvihaa, miesvihaa, erilaisuusvihaa, kaikenlaista vihaa..
Mikä on se juurisyy vihalle ja vihaamiselle? Tätä vain mietin.
Oletko kokeillut itseterapiointia?
Aloitus on osoitettu sinulle, jolla vihaa riittää muidenkin päälle oksennettavaksi.
Vihahan voi olla myös voimavara, jos sen kohdentaa oikein. Menestys on nimittäin paras tapa kostaa.
Mistä ammennat vihan?
47
422
Vastaukset
- Anonyymi00001
trrr
tratti Plääh.. en jaksa vihata. Yhtä ihmistä kohtaan tunnen vihaa ja se riittää. Enempää en jaksaisikaan. Vihaaminen on niin turhaa.
- Anonyymi00005
Noh, noh sinä mokoma. Vaikka olet eronnut ja pahoinpidelty niin aina voisi mennä huonommin.
Itse tunsin aikoinaan suunnatonta vihaa jopa itseäni kohtaan. Olen kuitenkin ymmärtänyt, että viha luo lisää vihaa.
Pyrinkin nykyään pyytämään anteeksi kaikilta, joita olen vihannut, tai kohdellut kaltoin. Suurin vihan anteeksiantaminen kohdistui itseeni.
>simiti< Anonyymi00005 kirjoitti:
Noh, noh sinä mokoma. Vaikka olet eronnut ja pahoinpidelty niin aina voisi mennä huonommin.
Itse tunsin aikoinaan suunnatonta vihaa jopa itseäni kohtaan. Olen kuitenkin ymmärtänyt, että viha luo lisää vihaa.
Pyrinkin nykyään pyytämään anteeksi kaikilta, joita olen vihannut, tai kohdellut kaltoin. Suurin vihan anteeksiantaminen kohdistui itseeni.
>simiti<Itselleen anteeksi antaminen on aikasta vaikeaa. Tsemiä siihen. Kyllä sä pystyt siihen.
Minä uskon sinuun.
- Anonyymi00002
En osaa vihata.
Osaan olla vihainen.
Ajattelin aloitusta: hyvää joulua, mutta ensin ihmetellään konkursseja, irtisanomisua, häätöjä, pakkohuutokauppoja, köyhien kiusaamista, jne.
Joka päivä inistään kuluttamisesta.
Taputan pieniä karvattomia käsiä, kun nykypolitiikan kannattajat ja verohelpotukset ottaneet edustajat inisevät.
Missä voimme nyt vaikuttaa on, että ostamme vain tarpeeseen, emme kuluta.
Päättäjät tekivät valintansa verotuksessa.
Puuttuu, että kertovat nostaneensa palkkojaan jouluksi!
Saavat enemmän tammikuussa.
Vilma
Vilma Yym, vihata on aika rasittava olotila, jos siinä velloo. Se, että vihastuu ja tuntee jossain tilanteessa vihaa on jo helpompi keissi. Minäkin tunnen vihaa silloin kun jokin asia repii sisintäni liikaa, liittyy hyvin ikäviä kokemuksia ja muistoja. Kuten kiusaaminen, se saa helposti minussa vihantunteen aikaan.
Ei leikkimielinen, mutta ihan oikea piinaaja kiusaaminen. Turpaan ja onnea heille. Ei ne muuta tartte, vähiten sympatiaa.
Jasu2025 kirjoitti:
Ei leikkimielinen, mutta ihan oikea piinaaja kiusaaminen. Turpaan ja onnea heille. Ei ne muuta tartte, vähiten sympatiaa.
Epäreiluus on sellainen vihaa sytyttävä homma.
- Anonyymi00004
En vihaa rumapainoisia, vaan ne aiheuttavat minussa inhoa.
- Anonyymi00007
Ovela vasemmistolainen keino leimata vastavoimat pahoiksi ja itse näyttäytyä hyvinä.
Laajakäsitteinen "viha" terminä halutaan rajata poliittiseksi lyömä-aseeksi leimaamismielessä. Mutta senhän kaikki tiesivätkin.
Rasismi terminä on toinen laajasti käytetty poliittinen lyömä-ase leimaamismielessä.
Mutta sehän tulikin sellaisena tutuksi viimeistään nyt.- Anonyymi00009
kerrankin täyttä asiaa! harvoin näkee näillä palstoilla järkevää tekstiä.
- Anonyymi00010
ja vielä niin että tuo "viha" on miesten juttu ja suuri ongelma. mutta toisaalta taas feministinen raivo on hieno ja voimaannuttava asia....
- Anonyymi00008
vihaa piisaa loputtomasti. se on loputon luonnonvara. se ei lopu niinkuin ilma tai lämpö tai mikään. viha on ainoa todellinen ja konkreettinen asia, kaikki muu on pelkkää fantasiaa.
- Anonyymi00011
universumi on musta, kylmä ja iso
- Anonyymi00014
ja vihainen...
- Anonyymi00015
kaikki vähänkin valoisemmat ovat pyöreitä
kaikki musta on kaikki muu - Anonyymi00023
Anonyymi00015 kirjoitti:
kaikki vähänkin valoisemmat ovat pyöreitä
kaikki musta on kaikki muupyöreät on aina iloisempia....
- Anonyymi00042
Se on kylläkin multiversumi ja sinustakin on kopioita muissa versumeissa.
>simiti<
- Anonyymi00012
kun ei tunne mitä elämä on
- Anonyymi00013
Viha on ihmisten geeni
Tutkijat etsivät nytkin missä se sijaitsee
mutta kun löytyy se ei poista vihaamista - Anonyymi00016
Sivusta. Eiköhän suurinosa vihoista ole peräisin lapsuuden traumoista sekä sosiaalisen median algoritmien ansiosta noille trauma ihmisille..
Feministit ovat hyvä esimerkki..
Ohi kommenttina, tajusin eilen pitkän miettimisen jälkeen että sovinistit eivät ole todellisuudessa niin pahoja ihmisyydelle kuin feministit. - Anonyymi00017
Feministit ovat kehityksessään murrosikäisen asteelle jääneitä ehkä keskiarvoa älykkäämpiä henkilöitä. Heiltä vain jäi nuorena huomaamatta, että äiti teki kaiken kotona.
- Anonyymi00018
Niin, aloitus oli lähinnä trolleille tarkoitettu vilpitön kysymys, että saisi harrastaa itsetutkiskelua, mutta kommenteista näkee, että miehille tämä kolahti aika pahasti.
- Anonyymi00019
Kommentistasi tulkitsen, että hänen ilmoittaessaan mielipiteensä aiheena olevaan asiaan, on mieheen kolahtanut jokin lumiauraan verrattava kapistus.
- Anonyymi00026
Miesten vihaaminen ei muuten ole kovin tervettä sekään.
Feministilesbojen ja frigidien hiekkapillujen pääasiallinen kohde - miehet.
- Anonyymi00020
Mä vihaan hitaita ihmisiä, etenkin liikenteessä ja joskus jossain kaupan käytävällä tai kassalla. Josnus näytän myös keskisormea sillain ettei se hidastelija näe, mutta helpottaa silti oloani!
- Anonyymi00027
Mihin sullakaan oikeasti on kiire?
Ei yhtään mihinkään. - Anonyymi00029
Anonyymi00027 kirjoitti:
Mihin sullakaan oikeasti on kiire?
Ei yhtään mihinkään.Ei kyse ole mistään kiireestä. Hitaus vaan ärsyttää vaikka ei olisi kiire minnekään
- Anonyymi00021
On täällä niin merkillisiä ajatuskulkuja, et ohhoijaa.
Vilma- Anonyymi00043
Ite oot! Eikun niin kerta! Juu aika laukalle lähti tuon yhden ätmin feminismikiljumisesta. Vittu kun moinen kynäniska ätmi näkisi tällaisen oikean miehen, niin kynäniska ätmi paskantaisi housuun
>simiti<
- Anonyymi00022
Viha on niin voimakas sana etten muista milloin olisin tuntenut. Harmistun kyllä milloin mistäkin - 10 minuutiksi ja se on sitten siinä.
En käytä aikaa vihaamiseen. Jos huomaan vihaavani jotain, poistan hänet mahdollisuuksien mukaan elämästäni. Mieluummin keskityn sellaisiin tunteisiin jotka tuovat lisää hyvää elämässä.
Tosin vihaan ajoittain itseäni. Tänäänkin huomasin sellaisen hetken ja aloin ääneen nauramaan omalle hölmöydelleni.- Anonyymi00024
tämä on hyvä! kannatan! :
Jos huomaan vihaavani jotain, poistan hänet mahdollisuuksien mukaan elämästä - Anonyymi00030
Ethän sä noin voi toimia.
Poimit siis ihmisiä kuin rusinoita pullista, kivat joo, ei kivat jostain määrittelemästäsi syystä hylkäät.
Vilma Anonyymi00030 kirjoitti:
Ethän sä noin voi toimia.
Poimit siis ihmisiä kuin rusinoita pullista, kivat joo, ei kivat jostain määrittelemästäsi syystä hylkäät.
VilmaHöh.. juuri noin se pitääkin toimia. Toksiset ihmiset heivataan pois.
- Anonyymi00025
Kyllä vasemmiston persuviha on kaikkein suurin yksittäinen ilmiö tässä maassa.
Kaikki muu on näpertelyä.- Anonyymi00031
Itsehän kerjäävät mitä o ituisimmilla keinoilla.
Ihmettelen, että kokkareet lähtivät tuohon mukaan.
- Anonyymi00028
Luon vihani välinpitämättömyydestä luoda pahaa...
Esimerkiksi mikään, mikä edesauttaa Venäjää jatkamaan hyökkäystään Ukrainaan luo minua vihaa sen mshdollistsjaa kohtaan.
Osa mahdollistajien mahdollistamista voisi vaikuttaa taas minun elämääni negatiivisesti, mutta hyväksyn senkin.
Hyvinvoinnin saavuttaminen pahaa tekemällä/tsi sen mahdollistamalla saa minut vihaamaan. - Anonyymi00032
Mua kiusattu niin paljon nykyään annan samalla mitalka takaisin en jaksa olla parempi ihminen. Kukaan muukaan ei ole. Kukaan ei ole ikinä puolustanut tai auttanut.
- Anonyymi00033
Yhteiskunta vihaa kilttejä ja kunnollisia videopelaajamiehiä. Naiset eivät meitä kelpuuta vaan ottavat mieluummin väkivaltaisen jännämiehen.
Kostamme yhteiskunnalle vihaamalla takaisin. Se ei olisi paljoa ollut vaadittu että olisitte edes vaikka viikon seurustelleet sen pulskan yksinäisen pojan kanssa jotta hänkin olisi saanut kokea teinirakkauden eikä olisi tarvinnut syrjäytyä yksiöön katkeroitumaan.
Kierre on loputon.- Anonyymi00035
Jotenkin suutun aina tuollaisista kommenteista. Olen pahimmanluokan nörtti ja ollut pelaaja.. kuitenkin 10v lähtien parisuhteissa ja pisimpään olin 24v yhtä putkeen. Ja luokittelen itseni kiltiksi ja toiset huomioivaksi.
En ole malli enkä rikas (nykyään hyvin toimeentuleva) tai laatikkoleuka, enkä koskaan ole naiseen väkivaltaisesti kohdellut.
Ikäni lähestyy jo viittäkymppiä ja kaikki ystäväni/tuttava miehet on samasta puusta veistetty kuin minä. Eikä kukaan ole yksin.
- Anonyymi00034
En osaa enää, joskus olen osannut. Pointti taitaa olla puolestani siinä että koen vihaamisen tarpeettomaksi, parempiakin tapoja hukata energiaansa löytyy varmasti :)
- Anonyymi00037
Mulla on ho ro vihaa, kun en pysty luottamaan.
- Anonyymi00038
Aina kun kuulee Jani Mäkelän kuplan kaikuja, viha persuja kohtaa nousee pintaan.
Pahin on kuitenkin Trump, joka vinkuu valheita lennossa.- Anonyymi00046
Trumppi ei aina muista itsekään ketä ja mitä pitäisi vihata. Sillä hemmetti toimii muisti huonommin, kuin minulla ja se on todella huonosti.
>simiti<
- Anonyymi00039
Ööh. Kyllä ihan varmana vihaan. Vihaan... tuota noh vihaan... nooh ainakin muiden haukkumista vihaan. Syyllistyn siihen monesti itsekkin. Anteeksi. Sitäpaitsi se oli vahinko.
>simiti<
Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä
Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla5571848Hotellille löytyi ostaja....
Tämän päivän Kainuun Sanomissa oli uutinen, että pesänhoitajan mukaan Hotelli Kainuu myydään ensiviikolla. Hieno homma,18907- 84883
Onko se loukkaavaa
Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k101806Onko kaivattusi seinäruusu?
Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai50729Saana airola ja. muusikko spekulaatiota
Saara airolan kirja muusikko mies. Oisko redrama tai lauri tähkä? Saana oli 13 v vuonna 2014 Tekoäly sanoo : tähkä Julki2727- 63715
- 68695
Jos saisit palata takaisin johonkin vuoteen
Mikä vuosi se olisi? Ja mitä siinä hetkessä tapahtuisi?74648- 65543