Se olis hillomunkki......

Anonyymi-ap

Mietin tuossa, että kun hillomunkki minulle maistuu, niin miksi en tekisi niitä itse.
Sellainen hillotylla, niin saa hillon/täytteen munkin sisälle.
Voisi tehdä sellaisia kinuskimunkkeja, vaniljamunkkeja, hillomunkkeja.
Kaupassa ne maksaa kuitenkin yli euron/kpl.
Munkin öljyn paistolämpötila on 130-160 astetta, ei niin kuumassa paisteta, kuin
munkkirinkeli 180 asteessa, ei kypsy munkkin sisus niin kuumassa, vain kuoret.

Mikä hillomunkki maistuis palstalaiselle???

44

384

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vaikka olen karkki- ja herkkulakossa, äänestän silti omena hillomunkkia, tai ne omenahillolla täytetyt, sokeriset possut, ovat vielä parempia. On ne hyviä. 😋🍎

• Anonyymi00001

Minä ostin kerran selaisen jättipossun, jossa oli täytteenä vaniljakreemiä ja vadelmahilloa.
        Oli kyllä oiken maukas, pari kertaa siitä riitti syömistä.
        Olisi sen kerralla syönyt, mutta sai siitä nauttia pari kertaa, kun sen puolitti.
        Sellainen jättipossu täytyy paistaa alhailla lämmöllä, muuten palaa ulkopuolet ja sisältä on raakaa taikinaa.

• Itselläni on lievä heikkous Arnoldsin vaniljamunkkeihin.
        (tosin ne eivät ole hintansa arvoisia)

• buddy-love kirjoitti:

Itselläni on lievä heikkous Arnoldsin vaniljamunkkeihin.

Minä en vieraile Arnoldsin myymälöissä olenkaan. Niiden tuotteet eivät houkuttele minua. Usein, ohi kulkiessa, sieltä leijailee liian imelä tuoksu.
        Käyn mielummin kaupan paistopisteellä hakemassa croissantin, tai korvapuustin. Ne ovat enemmän minun makuuni.

Jätän Arnoldsin herkut suosiolla sinulle. :)

• Anonyymi00001 kirjoitti:

Minä ostin kerran selaisen jättipossun, jossa oli täytteenä vaniljakreemiä ja vadelmahilloa.
        Olisi sen kerralla syönyt, mutta sai siitä nauttia pari kertaa, kun sen puolitti.
        Sellainen jättipossu täytyy paistaa alhailla lämmöllä, muuten palaa ulkopuolet ja sisältä on raakaa taikinaa.

Sokerinen jättipossu on hyvä nauttia parissa erässä, ettei tule paha olo. Liika on liikaa! 😊

• Anonyymi00002
        buddy-love kirjoitti:

Itselläni on lievä heikkous Arnoldsin vaniljamunkkeihin.

Ovat niin kalliita, ettei meikäläisellä ole Arnoldsin munkkeihin varaa.
        Vai pitäskö tuhlata kerran ennen kuolemaa Arnoldin munkkeihin.

• tosi.typy kirjoitti:

Minä en vieraile Arnoldsin myymälöissä olenkaan. Niiden tuotteet eivät houkuttele minua. Usein, ohi kulkiessa, sieltä leijailee liian imelä tuoksu.
        Käyn mielummin kaupan paistopisteellä hakemassa croissantin, tai korvapuustin. Ne ovat enemmän minun makuuni.

Jätän Arnoldsin herkut suosiolla sinulle. :)

Noh, en itsekään usein niihin sorru, mutta toisinaan juuri ohi kulkiessa iskee äkillinen energiantarve ja täysin selittämättömästi.

• Anonyymi00002 kirjoitti:

Ovat niin kalliita, ettei meikäläisellä ole Arnoldsin munkkeihin varaa.
        Vai pitäskö tuhlata kerran ennen kuolemaa Arnoldin munkkeihin.

Nyt kun mietin, niin edellisestä kerrasta taitaa olla jo kymmenen vuotta.
        Kyllä sen verran voi tuhlata jopa kerran vuodessa.

• buddy-love kirjoitti:

Noh, en itsekään usein niihin sorru, mutta toisinaan juuri ohi kulkiessa iskee äkillinen energiantarve ja täysin selittämättömästi.

Tietysti tuo selittämätön energiantarve täytyy saada tyydytettyä, muuten se vaivaa koko loppupäivän, eikä mistään tule yhtään mitään.

Tyyny ja täkki kutsuvat.
        öitä! :)

• tosi.typy kirjoitti:

Tietysti tuo selittämätön energiantarve täytyy saada tyydytettyä, muuten se vaivaa koko loppupäivän, eikä mistään tule yhtään mitään.

Tyyny ja täkki kutsuvat.
        öitä! :)

Öitä
        (täällä ei taaskaan nukuta, sillä unirytmi on sekaisin)
        ((onneksi nyt ei ole kiinteää aikataulua))

• Anonyymi00005
        Anonyymi00001 kirjoitti:

Itsellä aika jättipossuolo nyt, söin just 2 kpltta Truben mango pitkoja, paino 350 gr ×2? Ompa mangomainen olo, ei omenainen, glögin kanssa, mantelilla ja rusinoilla, jaksanko tänään vielä syödä jotain oikeaakin ruokaa? 🫤🥴

• Anonyymi00012
        Anonyymi00005 kirjoitti:

Itsellä aika jättipossuolo nyt, söin just 2 kpltta Truben mango pitkoja, paino 350 gr ×2? Ompa mangomainen olo, ei omenainen, glögin kanssa, mantelilla ja rusinoilla, jaksanko tänään vielä syödä jotain oikeaakin ruokaa? 🫤🥴

Truben pitkot ovat herkullisia. Niitä ostan, jos tekee mieli hyvää ja sattuu olemaan -50% tarjousksessa, en minä niitä täydellä hinnalla raaski ostaa.
        Joskus nuoruudessa oli myynissä sellaisia wiener taikinasta tehty pyöreä vaniljaviener pulla, joka oli tosi hyvän makuinen, en ole kaupassa niitä enää nähnyt myynnissä.

• Anonyymi00015
        Anonyymi00012 kirjoitti:

Truben pitkot ovat herkullisia. Niitä ostan, jos tekee mieli hyvää ja sattuu olemaan -50% tarjousksessa, en minä niitä täydellä hinnalla raaski ostaa.
        Joskus nuoruudessa oli myynissä sellaisia wiener taikinasta tehty pyöreä vaniljaviener pulla, joka oli tosi hyvän makuinen, en ole kaupassa niitä enää nähnyt myynnissä.

Samaa mieltä, itsekin ostin ne -30% hinnalla, eräpv. 15.1.

• Sotilaskodin munkinpaistaja kertoi aikoinaan minulle, että kunnollisesti paistetun munkin tunnistaa siitä, että sen ympärillä on vaalea raita, joka näyttää sen, että paistoöljy on ollut riittävän kuumaa. Liian kylmässä pistettu on kokonaan ruskea ja silloin se on myös imenyt itseensä liikaa paistoöljyä.

• Anonyymi00003

Meikäläinen oli peruskoulun tet jaksolla leipomossa.
      Minut laitettiin sokeroimaan munkkeja ja ne munkit oli niin kuumia, kun tulivat siihen sokeri kaukaloon, et sormet meinas palaa, piti kauhoa sokeria käsin munkin ympärillä, kun munkit piti laittaa laatikoihin.
      En ymmärrä miten sen munkin hillottajan sormet ei palaneet, kun laittoi kuumia munkkeja siihen hillokoneeseen, joka annosteli hillon munkkiin.
      Hirveä kiire oli kyllä leipomotyössä, mut leipomon omistaja laittoi mukaan pullapussin, kun kotiin lähdin.
      Kahvitunnilla sai ottaa minkä vaan leivonnaisen sieltä vitriinistä, eikä maksanut yhtään mitään.

• Anonyymi00004

ei mikään, jos ei ole gluteeniton

• Omenahillomunkki.. aivan parhautta. Tosin en jaksa muistaa, koska viimeksi olisin sellaista saanut makusteltavaksi.

• Anonyymi00008

Eikö pujis ole ostanut sinulle munkkia tai tarjonnut munkki kahveita ennen kuulumatonta härde good

• Anonyymi00008 kirjoitti:

Eikö pujis ole ostanut sinulle munkkia tai tarjonnut munkki kahveita ennen kuulumatonta härde good

No juu.. vadelmahillomunkkia kyllä.

• Anonyymi00010
        Pikku-pirpana kirjoitti:

No juu.. vadelmahillomunkkia kyllä.

No sano että haluaisit omppumunkkia tai rinkelimunkkii kai pujikselle voi puhua ja sanoa että haluaisit omppu tai kermamunkkii

• Anonyymi00019

Ne on hyviä ne rasvatapit, niissä on omenahillo täyte, rapea ja sokerinen, nam....

• Anonyymi00019 kirjoitti:

Ne on hyviä ne rasvatapit, niissä on omenahillo täyte, rapea ja sokerinen, nam....

Nyt en ymmärrä.. tarkoitatko jotakin churroja fai jotakin sellaista?

• Valinta kallistuu useimmiten punaiseen pullaan berliinin munkkiin tai tummaan serkkuun omariin, pidän kyllä ihan perinteisistä croissanteistakin, riippuu vähän siitä onko makean perään vai ei

• Lapsena rakastin pumppernikkeliä.. eli soikea piparkakku, jonka päällä oli vaaleanpunainen sokerikuorrute. Tulee noista punaisista pullista aina se mieleen.

• Pikku-pirpana kirjoitti:

Lapsena rakastin pumppernikkeliä.. eli soikea piparkakku, jonka päällä oli vaaleanpunainen sokerikuorrute. Tulee noista punaisista pullista aina se mieleen.

Muistan, nappulana ihmettelin että mitä nuo ovat, erillispakatut keksit olivat siihen aikaan tosi erikoisia, etenkin kuorrutetut. Teininä joskus muistaakseni pääsin maistamaan eka kerran ja maistuihan ne ja maistuvat varmaan vielä tänä päivänäkin

• Ex-Lukka kirjoitti:

Muistan, nappulana ihmettelin että mitä nuo ovat, erillispakatut keksit olivat siihen aikaan tosi erikoisia, etenkin kuorrutetut. Teininä joskus muistaakseni pääsin maistamaan eka kerran ja maistuihan ne ja maistuvat varmaan vielä tänä päivänäkin

Ei niitä ole saanut enää kaupasta varmaan vuosikymmeniin. Mikä harmi. Sen muistan, että kovia ne oli.

• Anonyymi00011
        Pikku-pirpana kirjoitti:

Ei niitä ole saanut enää kaupasta varmaan vuosikymmeniin. Mikä harmi. Sen muistan, että kovia ne oli.

Saa niitä! Kuuklaa. Minäkin pidin niistä tenavana.

xLiner

• Anonyymi00011 kirjoitti:

Saa niitä! Kuuklaa. Minäkin pidin niistä tenavana.

xLiner

Kas vaan, näyttää saavan juu. Kiitos tiedosta.

• Pikku-pirpana kirjoitti:

Toiset keksimäisiä ja jotakuta pehmeämpääkin versiota on tullut maistettua

• Ex-Lukka kirjoitti:

Toiset keksimäisiä ja jotakuta pehmeämpääkin versiota on tullut maistettua

En aidosti tiennyt, että niitä saa vielä. En oikeastaan ole keksihyllyn asiakaskuntaa, mutta täytyypä joku kerta vilaista lähiprisman tarjontaa...

• Anonyymi00006

Tein joskus aikoinaan useinkin vanilijakiisselitäytteisiä munkkeja. Ihan törkeen hyviä...

xLiner

• Anonyymi00007

Koitas tehdä uudestaan ja kutsu joku tuntemasi kiva sinkkumies niitä luoksesi maistelemaan ehkä siitä alkaa vuosisadan rakkaus tarina

• Anonyymi00009

Ei maistu munkit minulle ollenkaan. Onneksi.

- Sheena

• Vaasan mustikkatassun tyylinen munkki on aika kova, mutta sitä ei saakaan joka paikasta. Toisena berliini, kolmantena Omar. :)

• Anonyymi00013

Leipomossa oli joskus myynnissä sellaisia wiener taikinaan leivottuja leivonaisia, joissa oli paljon mustikkahilloa ja päällä sellainen voitaikinantyyppinen kuorrute, ai että olivat hyviä.

• Anonyymi00014

Entä herkkumunkki tai rinkelimunkki tai munkkipossu

• Anonyymi00014 kirjoitti:

Entä herkkumunkki tai rinkelimunkki tai munkkipossu

St1:n munkkirinkilät ovat hyviä ja aina tuoreita. :)

• Anonyymi00016
        Mu5tasydän kirjoitti:

St1:n munkkirinkilät ovat hyviä ja aina tuoreita. :)

Olet aika kiva kyllä kanssasi olis kiva poikkeilla kahviloissa munkki kahveilla eli sinullekkin kelpaa munkki tosi kiva juttu

• Anonyymi00017

Jaaha, tästä seuraa kyllä sitten eturistiriitoja jos maku leivonnaisten suhteen on turhan samankaltainen, näpeille tulee jos joku yrittää tarrata mun omariin 😁

• Anonyymi00017 kirjoitti:

Jaaha, tästä seuraa kyllä sitten eturistiriitoja jos maku leivonnaisten suhteen on turhan samankaltainen, näpeille tulee jos joku yrittää tarrata mun omariin 😁

Saatanhan minä sen puolittaakin tai jopa luovuttaa. Pääasia, että sopu säilyy. :)

• Anonyymi00018
        Mu5tasydän kirjoitti:

Saatanhan minä sen puolittaakin tai jopa luovuttaa. Pääasia, että sopu säilyy. :)

Mutta jos vain yksi munkki niin kyllä mies sen sinulle haluaa antaa eli saat nauttia

• Anonyymi00020

Tuollainen friteeraus keitin olis hyvä munkkien paistossa, kun siinä saa säätää lämpötilan ja ritilä, jossa liiat rasvat voi valuttaa pois ja helppo nostaa munkit öljystä.

• Anonyymi00021

Iskipä kova hedelmätäytekakun himo yks kaks. Oiken suussa tuntuu hedelmäkermatäytekakun maku, parsikan ja kerman maku, ai että.
      Ei ole täytekakkua, ehkä pääsiäiseksi joutuu tekemään hedelmäkerma täytekun.

• Anonyymi00022

Hottis Naisen pikkarit kierretään, niistä mausteet päälle.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Purra hyökkää nyt suomalaisen duunarin kimppuun teettämällä mamuilla palkatonta työtä

Niinpä niin. Persut duunaripuolue, HAH. Joko alkaa kovapäisinkin persu älyämään, että persut ovat Suomen kansan vastain
      Maailman menoa
      368
      12349
    2. Purra ehdottaa vaan Tanskan mallia, joka on erittäin hyvä malli

Purra ehdotti helmikuussa Suomeen Tanskan mallia, jossa maahanmuuttajilta vaaditaan työntekoa sosiaalitukien saamiseksi.
      Maailman menoa
      256
      5403
    3. Kokoomusnuoret: Sosiaalitukien työvelvoitteen tulisi koskea kaikkia

Riikka Purra on esittänyt, että maahanmuuttajilta tulisi edellyttää palkatonta työtä sosiaalitukien vastineeksi. Kokoom
      Maailman menoa
      215
      3937
    4. Purra vaatii: Työvelvoite maahanmuuttajille ja kantasuomalaisille pitkäaikaistyöttömille

Jos Perussuomalaiset ja Kokoomus ovat seuraavan hallituksen kaksi johtavaa puoluetta, on suomalaisille pitkäaikaistyöttö
      Perussuomalaiset
      197
      2623
    5. Jyrki Linnankivi, Jyrki 69 - Goottirokkarista kirkonmieheksi Lappiin!

Jyrki Linnankivi eli Jyrki 69 on The 69 Eyes -rockyhtyeen vokalisti. Lauluhommien lisäksi hän sanoittaa, säveltää ja sov
      Työ ja opiskelu
      15
      1982
    6. Onnea Maria ja Vilma Amazing Race -voitosta!

Maria Guzenina ja Vilma Vähämaa voittivat Amazing Race Suomi -kisan. Voiton hetkellä Guzenina paljasti, miksi valitsi Vi
      Tv-sarjat
      19
      1834
    7. Mikä on mielestäsi paras miestyyppi?

Esimerkit kärjistettyinä: a) perustavallinen/tasainen b) himourheilija c) varakas, turvallinen elättäjä d) puolikrimina
      Ikävä
      167
      900
    8. Martina Aitolehti

Instagramissa pomppas esille Martinan kumipallot. Ihan säikähin. Ja tää on Martina-ketju!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      271
      852
    9. No kolahtaako kukaan

Samalla tavalla kuin mä? Harmi kun et uskaltanut kohdata. Ehkä me löydetään jotkut muut jotka voi olla konkreettisempiak
      Ikävä
      74
      772
    10. Rippituoli

Kerro joku synkkä tai outo salaisuus, joka liittyy ikävääsi kaivattuasi kohtaan. Tee tunnustus anonyyminä. Se helpottaa
      Ikävä
      59
      726
    Aihe