😡😡😡😡😡 PASKAA MYYDÄÄN! 😡😡😡😡😡😡
Kura lentää syliin ja kura lentää selkään. Ketjut, rataspakat ja vaihteensiirtäjä kuluvat hetkessä pihalle. Pahinta on pientareella oleva ns. nastakura, joka märkänä lentää ja kuivana pölisee. Jopa pyörän lukko kuluu rikki tämän "hiontatahnan" takia.
Kun suolainen kura lentää joka paikkaan, se ruostuttaa kaiken ruostuvan. Ja pakkasella sitten kaikki liikkuvat osat ovat jäässä rasvasipa niitä sitten kuinka hyvin tahansa.
Lumisella kelillä eturenkaan nostama lumipöly kerääntyy rataspakkoihin ja vaihteensiirtäjään ja taas on paikat jumissa. 😝 Ja nykajan leveä rengas ei tahdo leikata lunta yhtä kevyesti kuin kapeat renkaat.
Hirveän paljon huoltoa, pesua, korjausta ja puhdistusta vaatii nykypyörät.
Mistä syystä nykyajan polkupyörissä ei ole kunnon lokasuojia eikä ketjusuojaa?
17
252
Vastaukset
- Anonyymi00001
Mitäs ostit?
- Anonyymi00002
Lokasuojien puute lienee markkinointikikka, saat "kaupanpäälle" halvat lokasuojat, etkä tajua tinkiä kokonaishinnasta.
Ketjuvaihteellisiin kunnollisen ketjusuojan asentaminen lienee mahdotonta.
"...nykajan leveä rengas ei tahdo leikata lunta yhtä kevyesti kuin kapeat renkaat."
Kapea rengas on hyvä neitseelliseen lumeen, jalankulkijoiden ja pyöräilijöiden jäljissä ja urissa leveämpi ompi parempi. - Anonyymi00003
Se luo urheilullisemman vaikutelman, ja kun näytät urheilullisemmalta, uskottelet itsellesikin olevasi jotenkin urheilullisempi. Mielikuvat ajavat käytännöllisyyden edelle.
Kyllä kunnollisilla(kin) lokasuojilla varustettuja pyöriä löytyy, mutta silloin sinun pitää pyörää ostaessa kiinnittää juurikin tuohon lokasuoja asiaan huomioita, turha on "Kiukutella" lokasuojien puutetta mikäli on pyörän ostanut jossa on huonot lokasuojat taikka niitä ei ole ollenkaan, ketu tuosta ostoksesta sitten voi muuta syyttää kuin ostajaa.
Sama pätee rengasleveyteen, jos haluaa kapealla renkaalla olevaa pyörää, niin sitten pitää ostaa sellaisilla renkailla varustettu pyörä...- Anonyymi00004
Päätit sitten avautua noin mitättömästä asiasta. Ehkä sinun on parempi pysyä sisällä niin ei kura ja lika kiusaa.
- Anonyymi00006
Mikä kurapertti se siellä huutelee? Millaiset kurahaalarit sulla on käytössö?
- Anonyymi00009
Anonyymi00006 kirjoitti:
Mikä kurapertti se siellä huutelee? Millaiset kurahaalarit sulla on käytössö?
Jos kura ei haittaa, niin ei tarvitse edes niitä kurahaalareita.
- Anonyymi00011
Anonyymi00009 kirjoitti:
Jos kura ei haittaa, niin ei tarvitse edes niitä kurahaalareita.
Ja jos kura kiihottaa voi jättää muutkin vaatteet pois.
- Anonyymi00012
Anonyymi00006 kirjoitti:
Mikä kurapertti se siellä huutelee? Millaiset kurahaalarit sulla on käytössö?
Itellä on tapana pestä lenkkivaatteet lenkin jälkeen.
- Anonyymi00014
Anonyymi00012 kirjoitti:
Itellä on tapana pestä lenkkivaatteet lenkin jälkeen.
Tuohan on tosi kätevää esim. aamulla työpaikalle saavuttua.
- Anonyymi00015
Anonyymi00009 kirjoitti:
Jos kura ei haittaa, niin ei tarvitse edes niitä kurahaalareita.
Jos on ketjuvaihteet niin ei oikeen toimi ketjusuoja
Osta kappa,vaihteet mutta älä 7 vaihtelusta hajoaa nopeesti jos säätömerkki ei olenkaan kohdallaan
- Anonyymi00005
Ei kai se ketjusuoja koskaan ole ketjujen suojausta varten, vaan estää housunlahjetta likaantumasta. Siihen kyllä riittää se rattaaseen tuleva malli.
- Anonyymi00007
Toimii toki, mutta lahkeet ei saa olla flare-malliset.
- Anonyymi00008
Joskus oli myynnissä jalan ympäri tuleva "pidike", joka keräsi lahkeet kasaan, ettei osunut ketjuun.
- Anonyymi00010
Anonyymi00008 kirjoitti:
Joskus oli myynnissä jalan ympäri tuleva "pidike", joka keräsi lahkeet kasaan, ettei osunut ketjuun.
Juu, sellainen "pyykkipoika". Toinen hyvä ratkaisu on tarranauha.
- Anonyymi00013
On niitä kokonaan koteloituja kejusuojiakin yksi- tai napavaihteisissa.
- Anonyymi00016
Ennen mariinia kaikki oli paremmin
Kokoomsu urpot
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä692010- 1291396
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1321363- 1431082
- 103932
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten348868Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82754Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55694Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50673Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j67664