Kohta on syksy

Anonyymi-ap

Oikeesti! Miettikääpäs. Tähän väliin pitäisi vielä mahduttaa kesäkin! Hitsi kun Suomen kesä on lyhyt. Jos on työelämässä, niin pitäisi vielä tuohon rakoon kekata ne lomapäivät milloin ei sataisi ukkoja ja ämmiä rakeiden kera!

>Simiti<

26

333

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

      Älä kehtaa aina näitä. Kohta on ensijoulu, vaikka hädin tuskin edellinen pidettiin.

    • Voidaanko elää lempi vuodenaika ensin? Rakastan kesää. 😎

      • Anonyymi00002

        Nuruudessa kesät olivat mukavia, ei olut tukalan kuumaa, kuten nykyään.
        Yleensä iltapäivällä kertyi taivaallle sadepilviä ja iltapäivällä ukkosti ja satoi raikasta vettä.
        Sam tapahtui useita kertoja viikossa.
        Prismaan olimme menossa ja rauttie sillan ylitse ajoimme, niin sadepilviä alkoi kertymään ja Soklen leipomo oli sitten siellä oikealla, jota ei enää ole.

        Nykyiset kesät on aivan liian tukalan kuumia, ei nuoruudessa asunto kuumennut tukalan kuumaksi, kuten nykyään.
        Ei kesästä voi nauttia, se on pelkästään yrittää selvitä hengissä tuosta kuumuudesta.


      • Anonyymi00002 kirjoitti:

        Nuruudessa kesät olivat mukavia, ei olut tukalan kuumaa, kuten nykyään.
        Yleensä iltapäivällä kertyi taivaallle sadepilviä ja iltapäivällä ukkosti ja satoi raikasta vettä.
        Sam tapahtui useita kertoja viikossa.
        Prismaan olimme menossa ja rauttie sillan ylitse ajoimme, niin sadepilviä alkoi kertymään ja Soklen leipomo oli sitten siellä oikealla, jota ei enää ole.

        Nykyiset kesät on aivan liian tukalan kuumia, ei nuoruudessa asunto kuumennut tukalan kuumaksi, kuten nykyään.
        Ei kesästä voi nauttia, se on pelkästään yrittää selvitä hengissä tuosta kuumuudesta.

        Itse rakastan lämmintä ja jos on hellejakso, niin käyn uimassa ennen nukkumaanmenoa, se viilentää pitkäksi aikaa. Voin vain kuvitella kuinka hankalaa kuumuus voi jollekin olla.


      • Anonyymi00007
        Anonyymi00002 kirjoitti:

        Nuruudessa kesät olivat mukavia, ei olut tukalan kuumaa, kuten nykyään.
        Yleensä iltapäivällä kertyi taivaallle sadepilviä ja iltapäivällä ukkosti ja satoi raikasta vettä.
        Sam tapahtui useita kertoja viikossa.
        Prismaan olimme menossa ja rauttie sillan ylitse ajoimme, niin sadepilviä alkoi kertymään ja Soklen leipomo oli sitten siellä oikealla, jota ei enää ole.

        Nykyiset kesät on aivan liian tukalan kuumia, ei nuoruudessa asunto kuumennut tukalan kuumaksi, kuten nykyään.
        Ei kesästä voi nauttia, se on pelkästään yrittää selvitä hengissä tuosta kuumuudesta.

        Mulla on katossa semmoinen ropelli. Se on kätevä. sellaisia pikkuisia jäähdyttimiäkin saa nykyään halvalla. Riittää muistaakseni yhden huoneen jäähdytykseen.

        >Simiti<


    • Täällä vasta suunnitellaan kesälomaa. Nyt ei ajatella mitään masentavia syksy-juttuja, vaan iloisempia asioita.

      Pian on kesä ja loman aika. 😊🌸

      • Anonyymi00008

        Kohta on joulu...


    • Joo, saas nähdä! Millanen taas kesä on tulossa? Nyt näyttää hyvältä, mutta kun suomen ilmaston tuntee, niin taas ilma kääntyy ja on niin v***n kylmä taas. Viine vuonna oli loppukesä hyvää säätä, mutta alkukesä tosi kylmä. Ja samalla taas espanja kuumeni. Eli ootteko huomannu, että aina kun täällä on kylmä, niin espanja kuumenee liikaa? Jos täällä taas lämmin, niin espanjankin lämpötilat on siedettävät. Molemmat voittaa.

      • Anonyymi00003

        Islannin matalapaine ja Azorien korkeapaine muistuvat mieleen. Niiden keskinäinen asemointi selittää pitkälti Euroopan säätä. Taitaa olla NAO-indeksi. AMO-sykli on toinen.


      • Anonyymi00005
        Anonyymi00003 kirjoitti:

        Islannin matalapaine ja Azorien korkeapaine muistuvat mieleen. Niiden keskinäinen asemointi selittää pitkälti Euroopan säätä. Taitaa olla NAO-indeksi. AMO-sykli on toinen.

        Azoreilla asuu roweilerin kantaisä. Näin mulle on kerrottu.
        Koiralaumoja.
        Vilma


    • Tunnelmoitteellisesta syystä tässä kolme aloittajalle otollista kappaletta:

      1. Syksy jo saa, harmaa on maa,
      koivuista lehtiset pois putoaa.
      Lintusten tie etelään vie;
      siellähän kesäkin ikuinen lie.
      2. Kolkkona jää seutumme tää
      kaipaamaan suvea pois rientävää.
      Pimeyteen syksyhiseen
      vaipuvi luonto jo nyt verkalleen.

      1. Lehti puusta variseepi
      päivä yötä pakenee.
      Lintu pieni syksyn tieltä
      kesämaille rientelee.
      2. Minä, pieni paimentyttö
      lentohon en pääsekään.
      Tänne, tänne jäädä täytyy
      syksyhyn ja ikävään.

      1. Illan taivas tummenee,
      jo syksy maille hiipii;
      tuuli kolkko kohisee
      ja lehdon puita riipii.
      2. Järvet sinihohtoiset
      jo kohta jäihin peittyy.
      Lasten leikkitanteret
      nyt lumen alle heittyy.
      3. Kaikki pienet lintuset
      nyt muille maille lentää.
      Kesän riemut mennehet
      vain aatoksihin entää.

      Niettä ei kun tunnelmoimaan! -exKynis.mi

    • Anonyymi00006

      Ei tarvitse murehtia kesälomia, kun ei pidä niitä kesällä. 😄

      Kyllä täällä Suomessa on ihan hyvät kelit loppujen lopuksi. Ja kelithän on vaatetuskysymys.

      • Vaatteet tönkistää ihmisen. Ja tekee ihmisestä ruman.


      • Anonyymi00010
        JeroP kirjoitti:

        Vaatteet tönkistää ihmisen. Ja tekee ihmisestä ruman.

        Ei vaatteet ihmistä tee.
        Notkeita talvivaatteita on olemassa.


      • Anonyymi00012

        Aikoinaan kun olin ysärillä armeijassa. Oli metsäleiri juhannuksena. Harmitti hiukan ja enemmän ryhtyi harmittamaan kun tuli raekuuro. Oli se hassua kun keskikesällä maa oli hetken valkoisena.

        Luutnantti tuli teltalle pikku pöhnässä ja toi grillimakkaroita. Tuumasi vain että laittakaahan nuotio pystyyn hän tarjoo juhannusmakkarat. Mikäs siinä laitettiin kunnon erämaatuli ja paisteltiin makkaraa. Luutnatti siinä sitten kertoi kaikkia leirikokemuksiaan.

        Ei kuulemma ollut aikaisemmin satanut juhannuksena rakeita.

        >Simiti<


      • Anonyymi00015
        Anonyymi00010 kirjoitti:

        Ei vaatteet ihmistä tee.
        Notkeita talvivaatteita on olemassa.

        Kesällä pitää kirmata munasillaan.

        >Simiti<


    • Meitin luppana kestokuusi riemuitsi, että jouluun on enää 8 kuukautta ja viikko. -exKynis.mi

    • Anonyymi00011

      Kohta päästään tekemään lumiukkoja.

      >Simiti<

    • Kesä saa olla pitkä. Se on aina liian lyhyt vuodenaika. Mutta tänä kesänä piiloudun, ettei kukaan kysele 50-vuotis synttärien perään. En mä jaksa juhlia mitään synttäreitäni. Tulee niitä vuosia juhlimattakin. Aika äkkiä tää ihmiselämä kulkee loppua kohti.

      • Anonyymi00013

        Minäkin täytän syyskuussa 50. Milloin meistä tuli melko iäkkäitä? Isäni täytti 76 ja on edelleen kuin nuori kossi. Ainoastaan parta on harmaantunut. Muuten ei huomaa ikää tulleen.

        >Simiti<


      • Anonyymi00013 kirjoitti:

        Minäkin täytän syyskuussa 50. Milloin meistä tuli melko iäkkäitä? Isäni täytti 76 ja on edelleen kuin nuori kossi. Ainoastaan parta on harmaantunut. Muuten ei huomaa ikää tulleen.

        >Simiti<

        Minunkin isä täyttää syksyllä 76. 😄

        Meistä mitään iäkkäitä tullut, nuoria vieläkin. 😅 Ihan tenavia.


    • Anonyymi00014

      Kesä on vasta hetken päästä aluillaan, sitä ennen nautitaan keväästä 🌞 Miten ihanaa oli tänäänkin nauttia kahvista terassilla t-paidassa, niin lämmin oli 🥰 Sai taas virtaa työpäivään.

      Kesä on ehdoton lempivuodenaikani. Kevät tulee hyvänä kakkosena. Elän nyt siis vuoden parasta aikaa, kaukkeaa ihanaa kesätelemistä kuukausitolkulla tiedossa 🌞

      Syksyä en mieti vielä kuukausiin..

      Aletheias

      • Anonyymi00017

        Kesällä tulee kaikkia hassuja ötököitä. Viime kesänä mun parvekkeelle tuli varastohämis. Se oli mahtiksen iso hämis. Kiltti, mutta saakelin iso. Hetken tuijottelimme toisiamme ja sitten menimme jatkamaan omia hommiamme.

        >Simiti<


      • Anonyymi00019
        Anonyymi00017 kirjoitti:

        Kesällä tulee kaikkia hassuja ötököitä. Viime kesänä mun parvekkeelle tuli varastohämis. Se oli mahtiksen iso hämis. Kiltti, mutta saakelin iso. Hetken tuijottelimme toisiamme ja sitten menimme jatkamaan omia hommiamme.

        >Simiti<

        Nyt osuit kyllä siihen lähes ainoaan huonoon puoleen kesässä, eli ötököihin. Perhoset ovat ihania, mutta hämähäkit ja muut saisivat pysyä poissa pihaltani.

        Varastohämähäkkihän on valtavan suuri. Meni ihan kylmät väreet.. Sellaista en halua koskaan edes nähdä 😱

        Aletheias


      • Anonyymi00020
        Anonyymi00019 kirjoitti:

        Nyt osuit kyllä siihen lähes ainoaan huonoon puoleen kesässä, eli ötököihin. Perhoset ovat ihania, mutta hämähäkit ja muut saisivat pysyä poissa pihaltani.

        Varastohämähäkkihän on valtavan suuri. Meni ihan kylmät väreet.. Sellaista en halua koskaan edes nähdä 😱

        Aletheias

        Ei se varastohämis ole ilkeä. Oikeastaan ihan hyödyllinen kuin muutkin hämikset. Mutta olihan se uljas, kun näki livenä.

        >Simiti<


    • Anonyymi00016

      Minulla on vinkki, jolla saat kesän tuntumaan loputtoman pitkältä.
      Jos sinulla on mansikkapensaita, marjapensaita, omenapuita tai mitä vaan tai mene
      metsään mustikan/puolukan varpujen viereen.
      Odottelet siinä niin kauan kunnes mansikka kypsyy, omenat kypsyvät tai marjat kypsyvät.
      Et liiku, etkä tee mitään muuuta, kuin tuijotat mansikkapensasta niin kaun, kunnes mansikka on punainen.
      Varmana tulee tunne, että eikö tuo mansikka koskaan valmistu ja tulee tunne, että
      on istunut siinä ikuisuuden.
      Takuulla tulee pitkä kesä siinä odotellessa, kun mansikka kypsyy ja on valmis syötäväksi.
      Ihmiset eivät jää seuraamaan asioiden ääreen.
      Yhtäkkiä vaan huomataan, että jaa, nyt on mansikat kypsiä, hupsista kun ne äkkiä kypsyivät ja mustikat, miten nekin noin äkkiä jo valmistuivat.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      141
      1493
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      122
      1266
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      26
      1053
    4. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      984
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      313
      881
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      833
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      38
      732
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      676
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      59
      672
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      144
      644
    Aihe