Millainen on jalo ihminen?

Anonyymi-ap

Tuollainen aatos. Jaloja ihmisiä tulisi muistaa itsenäisyyspäivänä. Ei niitä kamuja, joille hyvät veljet tarjoavat jo muutenkin tilaisuuksia ja etuisuuksia.
Vilma

52

414

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

      Agricola oli.
      Oppe nyt wanha ia noori...
      Meillä tämä kueli, mitä tässä lähes päivittäin väännämme.
      Vilma

      • Anonyymi00010

        Jalo on jalostunut ihminen, jota arvostetaan suuresti. Hyväntahtoinen, varakas, joka antaa enemmän kuin ottaa. Tekee hyväpalkkaista työtä, on johtaja ainesta ja johtaa joukkojaan enemmän edestä kuin takaapäin. On valmis uhraamaan itsensä toisten vuoksi. On periaatteellinen. Vähän kuin Robin Hood Sherwoodista. Robert Loxley's kaverien kesken.


      • Anonyymi00015
        Anonyymi00010 kirjoitti:

        Jalo on jalostunut ihminen, jota arvostetaan suuresti. Hyväntahtoinen, varakas, joka antaa enemmän kuin ottaa. Tekee hyväpalkkaista työtä, on johtaja ainesta ja johtaa joukkojaan enemmän edestä kuin takaapäin. On valmis uhraamaan itsensä toisten vuoksi. On periaatteellinen. Vähän kuin Robin Hood Sherwoodista. Robert Loxley's kaverien kesken.

        Tuollainen kuvailemasi ihminen voi kuulua jalojen joukkoon.
        Siihen mahtuu varmasti muunkinlaisia.
        Minusta Hursti on toiminut jalolla tavalla.
        Vilma


    • Jalo? No mulle ei tuu mieleen muuta kuin, sellanen joka on paljain jaloin. En oikeestaan tiedä mitä jalo tarkottaa. No osa lehtipuista on jaloja. Sitten on jalokivi. Ei tiedä?

      • Anonyymi00007

        Avautuisiko, että jalo voi olla ylevä?
        Vilma


      • Anonyymi00013
        Anonyymi00007 kirjoitti:

        Avautuisiko, että jalo voi olla ylevä?
        Vilma

        Rinteessä kasvava lehtipuu?


      • Anonyymi00016
        Anonyymi00013 kirjoitti:

        Rinteessä kasvava lehtipuu?

        Oisko sellainen jalostettu puu?
        Vilma


    • Anonyymi00002

      Kestää hattuilut.

      • Anonyymi00004

        Miten se näyttää, että eniten päätä aukovat kestää huonoiten samaa takaisin ja hankkii muilta vätyksiltä rintamatukea. Lame


      • Anonyymi00008

        Oisko Mikael A. kestänyt?
        Miten hattuilisit nykykielellä ja mitähän hän vastaisi?
        Vilma


      • Anonyymi00019
        Anonyymi00004 kirjoitti:

        Miten se näyttää, että eniten päätä aukovat kestää huonoiten samaa takaisin ja hankkii muilta vätyksiltä rintamatukea. Lame

        Vttuilu on välittämistä kunnes omalle kohdalle osuu, ihan susi jo syntyessään koko Väittämä


      • Anonyymi00031
        Anonyymi00019 kirjoitti:

        Vttuilu on välittämistä kunnes omalle kohdalle osuu, ihan susi jo syntyessään koko Väittämä

        Seuraavaksi hieman jopa lainaillaan sellaista toisen hengen sekä terveyden kyseenalaistavaa retoriikkaa kun on paha mieli se sanoi meille oman elämämme päälliköille vastaan


      • Anonyymi00032
        Anonyymi00031 kirjoitti:

        Seuraavaksi hieman jopa lainaillaan sellaista toisen hengen sekä terveyden kyseenalaistavaa retoriikkaa kun on paha mieli se sanoi meille oman elämämme päälliköille vastaan

        Vähemmästäkin on ammuttu. Jaa jaa juu juu


      • Anonyymi00036
        Anonyymi00032 kirjoitti:

        Vähemmästäkin on ammuttu. Jaa jaa juu juu

        Kauheeta tuahtua tuollaisesta retoriikasta on se pehmee on


    • Anonyymi00003

      Ensimmäinen edellytys jaloudelle on lahjomattomuus.

      • Anonyymi00005

        NASA:n hiljattain käyttämä avaruusalus Orion oli sen miehistön nimittämänä ’Integrity’, joka vapaasti käännettynä voi tarkoittaa sekä lahjomattomuutta että eheyttä, mitä jälkimmäistä se etiologialtaan erityisesti merkitseekin.

        Mielenkiintoista, eikö?

        Sivust vaan.


      • Anonyymi00009

        11:45
        Kyllä. Hyväksyn tuon. Tosin tulee mieleen jokin elokuva. Eliot Ness.
        Mutta rikosmaailma -> jalo?
        Vilma


      • Anonyymi00017
        Anonyymi00005 kirjoitti:

        NASA:n hiljattain käyttämä avaruusalus Orion oli sen miehistön nimittämänä ’Integrity’, joka vapaasti käännettynä voi tarkoittaa sekä lahjomattomuutta että eheyttä, mitä jälkimmäistä se etiologialtaan erityisesti merkitseekin.

        Mielenkiintoista, eikö?

        Sivust vaan.

        12:05
        Kyllähän tuollaisilla nimeämisillä yritetään jotain viestittää.
        Vilma


    • Vain yksi asia on jalouden merkki, heikkojen puolustaminen. -exKynis.mi

      • Anonyymi00011

        Miksi sun mielestäsi vain "heikon ihmisen" puolustaminen on jaloa?

        Eikö sun mielestäsi siis "vahvan ihmisen" puolustaminen ole jaloa?

        Minkälainen on "heikko ihminen" sun mielestä?
        Jos ajatellaan vain tässä aiheessa heikkoutta?


      • Anonyymi00011 kirjoitti:

        Miksi sun mielestäsi vain "heikon ihmisen" puolustaminen on jaloa?

        Eikö sun mielestäsi siis "vahvan ihmisen" puolustaminen ole jaloa?

        Minkälainen on "heikko ihminen" sun mielestä?
        Jos ajatellaan vain tässä aiheessa heikkoutta?

        Luultavasti siksi, koska olen siten rakentunut. Eikä kaikkea kerkeäisikään. On myös ihmisiä, jotka eivät puolusta ketään, jotta eivät joutuisi kiusaajan hampaisiin. -exKynis.mi


      • Anonyymi00012
        å.ä.ö kirjoitti:

        Luultavasti siksi, koska olen siten rakentunut. Eikä kaikkea kerkeäisikään. On myös ihmisiä, jotka eivät puolusta ketään, jotta eivät joutuisi kiusaajan hampaisiin. -exKynis.mi

        Kannatan. Eettisesti hyvä periaate.
        Opetetaankohan tätä koulussa?
        Jo ala-asteikäiset ovat toisten kurkussa.
        Vilma


      • Anonyymi00012 kirjoitti:

        Kannatan. Eettisesti hyvä periaate.
        Opetetaankohan tätä koulussa?
        Jo ala-asteikäiset ovat toisten kurkussa.
        Vilma

        Ei se kiusaaminen ja väkivalta opettamisellakaan parane. AINA sitä on kauhisteltu ja aina on esitetty, miten siltä vältyttäisiin, mutta mitään ei ole saatu aikaan. -exKynis.mi


      • Anonyymi00018
        å.ä.ö kirjoitti:

        Ei se kiusaaminen ja väkivalta opettamisellakaan parane. AINA sitä on kauhisteltu ja aina on esitetty, miten siltä vältyttäisiin, mutta mitään ei ole saatu aikaan. -exKynis.mi

        15:05
        On kummallista. Pahoinpitelyjä ja kummallisia kuolemia on paljon.
        Samaten tulipaloja harva se päivä. Mistä vaikutteet?
        Vilma


      • Anonyymi00018 kirjoitti:

        15:05
        On kummallista. Pahoinpitelyjä ja kummallisia kuolemia on paljon.
        Samaten tulipaloja harva se päivä. Mistä vaikutteet?
        Vilma

        Onhan niitä muotikinjuttuja, mutta kaiken enämpi ne johtuu geeneistä. -exKynis.mi


      • Anonyymi00020
        å.ä.ö kirjoitti:

        Luultavasti siksi, koska olen siten rakentunut. Eikä kaikkea kerkeäisikään. On myös ihmisiä, jotka eivät puolusta ketään, jotta eivät joutuisi kiusaajan hampaisiin. -exKynis.mi

        On niitäkin jotka puolustavat tuntemattomiakin, vaikka saavat niskaansa ties kuinka hiton paljon ja todellakin pahaa. Ja ovat "heikkoja" itsekin.
        95% täällä sen huomaavista sulkee silmänsä siltä ja kääntävät selän kokonaan sille joka voisi edes joskus kaivata jotakuta tuekseen jaksaakseen.


      • Anonyymi00020 kirjoitti:

        On niitäkin jotka puolustavat tuntemattomiakin, vaikka saavat niskaansa ties kuinka hiton paljon ja todellakin pahaa. Ja ovat "heikkoja" itsekin.
        95% täällä sen huomaavista sulkee silmänsä siltä ja kääntävät selän kokonaan sille joka voisi edes joskus kaivata jotakuta tuekseen jaksaakseen.

        Olen sen huomannut itsekin. Tällä palstalla aloituksessa 'Hukattua potentiaalia' mies sydäntäsärkevästi valitti, miten kammottavalta tuntuu, ettei ole löytänyt naisseuraa.
        https://keskustelu.suomi24.fi/t/19351641/hukattua-potentiaalia

        Toisen tunteista TÄYSIN välittämätön pahailmanlintu, jonka mielestä kaiken pahan alku ja juuri on NAISVIHA, kirjoitti tuntematta hitustakaan aloittajaa: "Huomaatko, että olet mahdollisesti hieman vihamielinen naisia kohtaan?🦄"

        Sekä minä että monet muut ilmaisivat järkytyksensä moisesta tunnottomuudesta, ja itse lausuin vielä, että hän on viattoman miehen KIUSAAJA. Samoin minä ja monet muut toivoivat kiusatulle tsemppiä.

        Aloittaja ei ollut vähääkään vihjannut, että takana olisi naisviha. Hän ei osallistunut enää keskusteluun, vain aloituksen verran. En tuntenut häntä ennalta, enkä tunne vieläkään.

        Kaksi palstalaista selitti, että maalitan kiusaajaa, muut olivat hiljaa tai luovivat. Olet todella oikeassa, että jos asettuu puolustamaan tuntematontakin, siitä saa maksaa. Mutta oikeudentunto vaatii, että niin tulee siitä huolimatta tehdä. -exKynis.mi


      • Anonyymi00022
        å.ä.ö kirjoitti:

        Olen sen huomannut itsekin. Tällä palstalla aloituksessa 'Hukattua potentiaalia' mies sydäntäsärkevästi valitti, miten kammottavalta tuntuu, ettei ole löytänyt naisseuraa.
        https://keskustelu.suomi24.fi/t/19351641/hukattua-potentiaalia

        Toisen tunteista TÄYSIN välittämätön pahailmanlintu, jonka mielestä kaiken pahan alku ja juuri on NAISVIHA, kirjoitti tuntematta hitustakaan aloittajaa: "Huomaatko, että olet mahdollisesti hieman vihamielinen naisia kohtaan?🦄"

        Sekä minä että monet muut ilmaisivat järkytyksensä moisesta tunnottomuudesta, ja itse lausuin vielä, että hän on viattoman miehen KIUSAAJA. Samoin minä ja monet muut toivoivat kiusatulle tsemppiä.

        Aloittaja ei ollut vähääkään vihjannut, että takana olisi naisviha. Hän ei osallistunut enää keskusteluun, vain aloituksen verran. En tuntenut häntä ennalta, enkä tunne vieläkään.

        Kaksi palstalaista selitti, että maalitan kiusaajaa, muut olivat hiljaa tai luovivat. Olet todella oikeassa, että jos asettuu puolustamaan tuntematontakin, siitä saa maksaa. Mutta oikeudentunto vaatii, että niin tulee siitä huolimatta tehdä. -exKynis.mi

        En osallistunut tuohon ketjuun ollenkaan.
        Vilma


    • Anonyymi00006

      Mjaa, yhden luokkakaverin nimi oli aikoinaan Jalo :)

      • Merkitykselliset nimet ovat vanhempien toiveita, joilla siivitetään syntyneen uraa. -exKynis.mi


      • Anonyymi00014
        å.ä.ö kirjoitti:

        Merkitykselliset nimet ovat vanhempien toiveita, joilla siivitetään syntyneen uraa. -exKynis.mi

        Aika harvinainen nimi.
        Sukunimenä on jääkiekkoilijalla.
        Vilma


      • Anonyymi00014 kirjoitti:

        Aika harvinainen nimi.
        Sukunimenä on jääkiekkoilijalla.
        Vilma

        Emmä urheilusta tiedä kukkuakaan, eikä oo Jalojakaan tullut vastaan, mutta kyllä oon tienny, että sellainenkin nimi on, vaan en oo tiennyt, että myös sukunimenä. -exKynis.mi


    • Anonyymi00021

      Jalomielinen, rehti, kunniallinen, arvostusta herättävä. Esimerkiksi noin.

      - Sheena

      • Anonyymi00023

        Minusta joku 'näkymätön henkilö' voi olla jalo. Vaatimattomasti. Elää toisille.
        Vilma


    • Anonyymi00024

      No jaloja tyyppejä vois muistella julkisesti, kuten Karpo teki joskus..tonni kouraan.

      Se itsenäisyyspäiväjuttu on vähän vitsi nykyään... tai no? Ei sinne tarviis mitään ministereitä ja eduskuntaa haalia...

      Mutta urheilijoita, taidetyyppejä, innovaatiotyyppejä, kasvuyrittäjiä. Kylä aktiiveja jne...

      Tarviiko niitä lopulta niin hitosti olla?

      Mietin, että voisko tuollainen Karpotyylinen juttu taas toimia oikeesti? 🤔 Saisiko sillä mediahuomiota? Pitöiskö ruveta uudeksi Karpoksi? 😁

      • Anonyymi00025

        Ala ihmeessä.
        Voisin ryhtyä taustavoimaksi ihmettelemään maan kummallisuuksia ja epäkohtia.
        Oiskohan MOT keksitty Karposta?
        Vilma


    • Anonyymi00026

      Jos haetaan jaloudesta palkittavaa henkilöä, niin esitän palkittavan henkilön esikuvaksi vuorineuvos Juuso Waldenia.
      Hän johti Yhtyneet Paperitehtaat Oy -nimistä metsäteollisuuskonsernia. Perien tehtävän isältään kenraali Rudolf Waldenilta.

      Ilta-Sanomissa on juttu asiaan liittyen päivättynä 21.4.2021.
      Löytyy verkosta Juuso Waldenin nimellä.
      Tekstin kaksi viimeistä kappaletta puhukoot puolestaan!

      Mies 65

      • Anonyymi00040

        Onhan noita patruunoita ollut.
        Jotkut ovat ottaneet sosiaalista vastuuta ja rakennuttaneet asuntoja, kouluja jne.
        Juusosta mainitaan, että simputti, talous leväperäistä, alkaa...
        Ehkei ihan kiva?
        Vilma


    • Anonyymi00027

      Tekee jaloja ja hyviä tekoja pitämättä meteliä itsestään. Saattaa jäädä huomaamatta. Ehkä jopa uhraa itsensä toisen hyvinvoinnin takia. Saattaa päätyä taivasalle taivasteltavaksi.

      • Anonyymi00033

        Joo no tämä tällainen itsensä uhraaminen kuulostaa vähän liian rotestanttiselta mulle, mutta aina sitä voi ehdotella, että käviskö ettet sanoisi mitään perättömiin väitteisiin vastaan, niin meillä olis paljon kivempi mähöttää ja päteä


      • Anonyymi00034
        Anonyymi00033 kirjoitti:

        Joo no tämä tällainen itsensä uhraaminen kuulostaa vähän liian rotestanttiselta mulle, mutta aina sitä voi ehdotella, että käviskö ettet sanoisi mitään perättömiin väitteisiin vastaan, niin meillä olis paljon kivempi mähöttää ja päteä

        Hakekaa vaikka se uhrilammas kaupasta ja tehkää rosvopaistia, on symboliikkaa siinäkin eikö


      • Anonyymi00037
        Anonyymi00034 kirjoitti:

        Hakekaa vaikka se uhrilammas kaupasta ja tehkää rosvopaistia, on symboliikkaa siinäkin eikö

        Toivottavasti se eräs paviaani tallensi keskustelun kuten yleiseen tyyliin kuuluu


    • Anonyymi00028

      Jalo on urhea ja jollain tavalla erityisen kaunis…

    • Anonyymi00029

      Joku Armas Jalo. En keksi muita.

    • Anonyymi00030

      Miten jalous mitataan? Ja mitä sillä tässä edes tarkoitetaan? Miksi?

      Sotaveteraaneja on ihan ok muistaa. Muuten en kannata henkilöpalvontaa. Edes niiden "jalojen".

      xLiner

    • Aatelisia nimitettiin aikoinaan jalosukuisiksi, vaikka suvut olivat jo kaikkea muuta kuin jaloja.

      Mannerheim oli aatelinen, mutta tuskinpa häntä kukaan pitää jalona. Jo isänsä eli rakastajattaren kanssa Pariisissa.

      Poika Carl Gustaf Emil kasvoi itsetietoiseksi ja ylemmyydentuntoiseksi, vaikka kuuluu olleen huono sotapäällikkö. Sotapropaganda karsi raskaat virheet. Onneksi selvisimme hävitysta sodasta hyvin, sillä vihollisella oli kiire Berliiniin. -exKynis.mi

      • Anonyymi00039

        Aika ristiriitainen on näkemykseni Marskista.
        Koska en ole elänyt tuota aikaa, tuskin ihan osaan arvioida.
        Kuten Urkin, joka kuitenkin on mahtunut omaan elinaikaan, niin tänä päivänä tarkasteltuna, moni arvostelee.
        Kuiten juuri se, että aika oli toisenlainen - silloinkin kieli keskellä suuta - ja kansaa piti kannatella.
        Vilma


      • Anonyymi00039 kirjoitti:

        Aika ristiriitainen on näkemykseni Marskista.
        Koska en ole elänyt tuota aikaa, tuskin ihan osaan arvioida.
        Kuten Urkin, joka kuitenkin on mahtunut omaan elinaikaan, niin tänä päivänä tarkasteltuna, moni arvostelee.
        Kuiten juuri se, että aika oli toisenlainen - silloinkin kieli keskellä suuta - ja kansaa piti kannatella.
        Vilma

        Sotapropagandasta jäi elämään aineksia kansan keskuuteen, mutta ei historioitsijoiden. Kun maatamme kunnioitettavasti puolustaneiden joukko jo de facto on kuollut, historioitsijat ovat rohjenneet tulla esiin. Sitä ennen se oli mahdotonta. -exKynis.mi


    • Anonyymi00035

      En tiedä, epäitsekäs ihminen, minä kaikin avuin yrittäisin auttaa ainakin nuoria naisia, koska heitä masentaa paljon.

      olen; dangerous, very very, deadly dangerous man.

      • Anonyymi00038

        Miten vakavasti suhtaudutkaan asiaan!
        Joten sovitat aiheeseen kuin aiheeseen.
        Ootko jo täyttänyt 81 v?
        Vilma


    • Anonyymi00041

      tuollainen juttu kuin jossain 007-elokuvassa Dr. NO.... tuo nainen saa touhuta omia asioitaan siellä, ei haittaile meitä,sAA OLLA.. näyttelijÄ Ursula Andersson..

    • Anonyymi00042

      Portion Boysissa on JaloTiina.
      Häntä haastateltiin tänään. Joissakin ihmisissä on lapsenksltaisuutta, mikä on ihan kiva piirre. Aito.
      Vilma

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      127
      1316
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      100
      1013
    3. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      944
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      25
      927
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      299
      807
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      97
      770
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      37
      673
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      656
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      55
      613
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      141
      602
    Aihe