Lifelong single vai perpetual bachelor

Eli kumpaa ilmaisua pitäs käyttää englanninkielisessä esittelyssä?

9

155

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

      Miksi tuollainen pitäisi mainita esittelyssä? Entä jos teet kuten naiset, ja esittelet itsesi itsenäisenä miehenä?

    • Anonyymi00002

      Riippuu ihan siitä mikä mielikuva tekstin on tarkoitus sinusta antaa, mikä sen tekstin konteksti on ja millaista se muu teksti on.

      • Positiivisen mielikuvan tietenkin. Siis korostaa sellasta avoimuutta ja suvaitsevuutta. Sen että hyväksytään, että on muitakin perhemuotoja, kuin kaks aikusta ja kaks lasta.

        Mutta toi perpetual bachelor johtaa ainakin mua harhaan. Tulee mieleen joku mestarikokki?


      • Anonyymi00006
        JeroP kirjoitti:

        Positiivisen mielikuvan tietenkin. Siis korostaa sellasta avoimuutta ja suvaitsevuutta. Sen että hyväksytään, että on muitakin perhemuotoja, kuin kaks aikusta ja kaks lasta.

        Mutta toi perpetual bachelor johtaa ainakin mua harhaan. Tulee mieleen joku mestarikokki?

        No ... ensinnäkin kannattaa pitää mielessä, että natiivi voi tulkita kuin kielen erikseen opiskellut tulkitsee. Mieti siis sekin kenelle se on tarkoitettu.

        Itselleni (ei natiiville) noilla on keskenään ihan tyysti erilainen sointi tuo batchelor (ja myö batchelorete) aiheuttaa sellaisen oksensin hieman suuhuni refleksin. Tuo yhdistelmä perpetual batchelor tuo minulle mielikuvan henkilöstä, joka kokee olevansa tavoiteltu, mutta ei aio koskaan pariutua pysyvästi. Ei pelimies, joka itse pelailisi ja tavoittelisi, vaan mies, joka ajattelee kaikkien juoksevan hänen peräänsä. Kun taas lifelong single on enemmän kasuaali ilmaus, elämäntilanne, joka voi johtua ihan mistä vaan. Sitä oikeaa tyyppiä nyt ei.ole etteen osunut.

        Vaan siis kuten totesin, niin en ole natiivi englannin puhuja ja silläkin on varmasti väliä mistä kulttuurista se natiivi tulee.


      • Anonyymi00007
        Anonyymi00006 kirjoitti:

        No ... ensinnäkin kannattaa pitää mielessä, että natiivi voi tulkita kuin kielen erikseen opiskellut tulkitsee. Mieti siis sekin kenelle se on tarkoitettu.

        Itselleni (ei natiiville) noilla on keskenään ihan tyysti erilainen sointi tuo batchelor (ja myö batchelorete) aiheuttaa sellaisen oksensin hieman suuhuni refleksin. Tuo yhdistelmä perpetual batchelor tuo minulle mielikuvan henkilöstä, joka kokee olevansa tavoiteltu, mutta ei aio koskaan pariutua pysyvästi. Ei pelimies, joka itse pelailisi ja tavoittelisi, vaan mies, joka ajattelee kaikkien juoksevan hänen peräänsä. Kun taas lifelong single on enemmän kasuaali ilmaus, elämäntilanne, joka voi johtua ihan mistä vaan. Sitä oikeaa tyyppiä nyt ei.ole etteen osunut.

        Vaan siis kuten totesin, niin en ole natiivi englannin puhuja ja silläkin on varmasti väliä mistä kulttuurista se natiivi tulee.

        Lisään vielä, että vaikket miettisi yhtään sitä mikä se mahdollinen mielikuva on (koska se voi tosiaan olla hirveän vaikeaan) niin mieti mikä tekstisi tyyli muuten on. Lifelong single on selkeästi rennompi ilmaisu ja perpetual batchelor taas varmasti monen mielestä jopa hieman hienosteleva (taas lukijan taustasta riippuen).


      • Anonyymi00007 kirjoitti:

        Lisään vielä, että vaikket miettisi yhtään sitä mikä se mahdollinen mielikuva on (koska se voi tosiaan olla hirveän vaikeaan) niin mieti mikä tekstisi tyyli muuten on. Lifelong single on selkeästi rennompi ilmaisu ja perpetual batchelor taas varmasti monen mielestä jopa hieman hienosteleva (taas lukijan taustasta riippuen).

        Kiitos! Tää oli hyvä huomio. Mä kun ite kuvittelin ton batchelor, että se on jotenki sellanen parempi. Sellanen ammattitaitoinen. Mutta hyvä juttu, laitan ton lifelong single. Sopii paremmin tähä mun tilanteeseen. Britit on kuitenkin taas niin kaavamaisia, että saavat aatella mun puolesta mitä haluavat. Se on aina se vakivastaus heillä: oh really!


    • Anonyymi00003

      Just man.

    • Anonyymi00004

      or are a girl? or granma-baby`?

    • Anonyymi00008

      nopsa-nopea-tempoista, ihan kevyttäkin jotain heavy-rock, .. joku tyttö joka muttaa niin, melodista ja on itselläni mielessä tuolle laulaja-tytölle 2 kappaletta joita voisin ehdotraa, että tekisitö sanoituksia jne

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      92
      1125
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      116
      938
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      896
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      282
      685
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      76
      668
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      631
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      576
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      559
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe