Nyt vatvotaan päivästä toiseen droonihälytyksiä

Anonyymi-ap

Miksei Petteri Järvisen ehdotusta oteta vakavasti?
Tärkeämpää on saada Turkuun jokin kiskoilla kulkeva.
On tää ja.
Vilma

34

248

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Drooniongelma on pitkällä tähtäyksellä vähäisempi kuin tarve saada Turkuun takaisin raitioliikenne. Drooniongelman vatvominen perustuu median valintaan, koska toimittajat uskovat, että se kiinnostaa yleisöä enemmän.

      Petteri Järvisellä on hyvät tiedot tietotekniikasta, muttei tietenkaan yhtä hyvät liikenteestä. Eivät kaikki voi keskittyä kaikkeen.

      • Anonyymi00007

        No. Luotettavaa hälytysjärjestelmää hän ehdottaa.
        Nythän 'teknisesti lahjakas Suomi' kunnostautui tyrimällä.
        Vilma
        Sitten jauhetaan ja jauhetaan kaluunoilla tai ilman.


    • Anonyymi00001

      Tämä on tätä patterin ja purisijan aikaa. Koittakaamme vielä jaksaa. 🤷‍♀️

      • Anonyymi00004

        Kun SDP hallitsee, droonitkin tippuvat ihan itsekseen taivaalta ja verotuksen korotus ratkaisee kaikki Suomen teollisuuden pulmat!
        Niin se menee, uskokaa pois.


      • Anonyymi00006
        Anonyymi00004 kirjoitti:

        Kun SDP hallitsee, droonitkin tippuvat ihan itsekseen taivaalta ja verotuksen korotus ratkaisee kaikki Suomen teollisuuden pulmat!
        Niin se menee, uskokaa pois.

        Mä toivon hartaasti, ettei Suomessa aleta valmistamaan drooneja Ukrainaa varten.
        Hyväntekeväisyyttäkö? Ilmaiseksiko?
        Vilma


      • Anonyymi00009
        Anonyymi00004 kirjoitti:

        Kun SDP hallitsee, droonitkin tippuvat ihan itsekseen taivaalta ja verotuksen korotus ratkaisee kaikki Suomen teollisuuden pulmat!
        Niin se menee, uskokaa pois.

        Joo mutta patterin js purran aikana on ainoastaan nähty suomen maalla lenteleviä drooneja ja liekinheittimillä leikkiviä pattereita.👎


      • Anonyymi00011
        Anonyymi00009 kirjoitti:

        Joo mutta patterin js purran aikana on ainoastaan nähty suomen maalla lenteleviä drooneja ja liekinheittimillä leikkiviä pattereita.👎

        Tämä maailman aika on itsekkäiden pattereiden ja purisioiden. Mutta sekin aika päättyy. Tulette huomaamaan. Sorry.🤷‍♀️


    • Anonyymi00002

      Naton hävittäjä ampui alas droonin Virossa. https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000012017950.html . Hyvä! Tarjoan alasampujalle kaljat. Ja samalla aseapu pois. Suojelee samalla epäsuorasti meitä jottei oma koira pure. Ukrainassa on korruptoitunut hallitus mikä käyttää häikäilemättömästi hyväkseen lännen aseapua. Jos siellä olisi ukrainalaisten intressejä ajavia poliitikkoja niin ne olisivat päätöksillään voineet ehkäistä Venäjän virallisen hyökkäyksen sinne. Oikeasti hyökkäys alkoi kuitenkin jo noin 10 vuotta aikaisemmin eli sen aikainen hallituksen koostumus oli lisäksi suuri syyllinen.

      Venäjällä taas Putte on ollut liian kauan vallassa. Yksikään ihminen ei saisi olla liian kauan valta-asemassa. Tämä näkyy nyt USA:ssa. Siellä pitäisi olla perustuslakiin säädetty pykälä että yksittäinen henkilö voisi toimia presidenttinä vain yhden presidenttikauden ajan eikä ikinä yhtään sen kauemmin.

      Drooni on ihan varmaan naton sotateknologiaa joten on ironista kuinka nato on ampunut sen myös alas. Omat sotkut täytyy siivota ja niin kävi tuon droonin kanssa. Uliuli! Nyt kun sotakiima on yltynyt niin käytetään sit myös niitä aseita eikä aleta nössöilemään. Käyttämättömyys olisi tekopyhää toimintaa. -💊-.

      • Anonyymi00015

        Mä tiedän miten Baltian pelleilylle saadaan stoppi. Sosnovyi Bor. Sitä tulee varjella kuin omaa lastaan sillä se on kuin iso versio Tshernobylistä. Ties vaikka se ois yks käytännön kohde mihin hyökätään. Mitä sitten? No sitä sitten, että jos se possahtaa niin suurin osa Suomea, Viro ja Latvia muuttuvat asuinkelvottomiksi. Sosnovyi Bor on jo pitkään tunnettu sen turvallisuuspuutteista. Tshernobylin possahti Neuvostoliitossa eli nykyisessä Ukrainassa.

        Eri kansakunnat ovat alttiita toistamaan saman pahan mitä niille itselleen on tehty. Verratkaa esim. Räsäsen palvomaan maahan, sen historiaa ja mitä se on vainojen jälkeen tehnyt. Valtio tietenkin perustettiin vasta vainojen jälkeen vaikka sitä viljelläänkin Raamatussa. Joka tapauksessa vainoja käytetään nyt tekosyynä sotimiseen, vaikka kyseessä on yhtä lailla rikokset ihmiskuntaa vastaan kuin Aatun aikaan. Mitäs äänestitte sitä Euroviisuissa, nyt mä en ainakaan lähtis rintamalle. -💊-.


      • Anonyymi00021
        Anonyymi00015 kirjoitti:

        Mä tiedän miten Baltian pelleilylle saadaan stoppi. Sosnovyi Bor. Sitä tulee varjella kuin omaa lastaan sillä se on kuin iso versio Tshernobylistä. Ties vaikka se ois yks käytännön kohde mihin hyökätään. Mitä sitten? No sitä sitten, että jos se possahtaa niin suurin osa Suomea, Viro ja Latvia muuttuvat asuinkelvottomiksi. Sosnovyi Bor on jo pitkään tunnettu sen turvallisuuspuutteista. Tshernobylin possahti Neuvostoliitossa eli nykyisessä Ukrainassa.

        Eri kansakunnat ovat alttiita toistamaan saman pahan mitä niille itselleen on tehty. Verratkaa esim. Räsäsen palvomaan maahan, sen historiaa ja mitä se on vainojen jälkeen tehnyt. Valtio tietenkin perustettiin vasta vainojen jälkeen vaikka sitä viljelläänkin Raamatussa. Joka tapauksessa vainoja käytetään nyt tekosyynä sotimiseen, vaikka kyseessä on yhtä lailla rikokset ihmiskuntaa vastaan kuin Aatun aikaan. Mitäs äänestitte sitä Euroviisuissa, nyt mä en ainakaan lähtis rintamalle. -💊-.

        Sotahullujako? P*skaks vaan kaikki. https://www.stara.fi/2026/05/20/puolustusvoimat-ampui-alas-droonin/?utm_source=suomi24.fi&utm_medium=recommendation_widget . Toi oli vaan harjotus. Ennen pitkää jysähtää kun pelleillään raskaan kaluston kanssa. Asevelvollisuus tunnetusti "vaatii" aina silloin tällöin uhrejaan. Milloin hukkumisia, milloin junan alle jäämisiä. Hyvä että niitä ilmeisimpiä lieveilmiöitä ei juuri ilmene.

        Itärintamalla on vain Latvia, Viro ja Suomenlahti välissä jos ne yrittää kiertää täsmäiskunsa Puten Pietarin trollitehtaaseen. V-Venäjä = Venäjä. Kui? Lätkäkisojen finaali 2014. "Kotikisojen etu" 🤭. Ne tunnetusti uhriutuu 🩸. Mut ei brititkään oo mitään ystäviä, päinvastoin. Tasapuolinen viha kaikkia kohtaan ketkä sen ansaitsee on kultainen keskitie elämässä. -💊-.


    • Mä en tällästä petteriä tunnista. Tunnistan vaan orpon ja punakuonon. Ja tietenki KALKKIPETTERI.

      Muuten miksei orpo tähän turun ratikkaan ota kantaa tai siellä päin taidetaan puhua raitsikasta. Kun se tota turun tunnin junaakin höpöttää?

      • Anonyymi00005

        Orpohan on luvannut valtionapua. Turun kaupungin päätös oli ehdollinen. Pete pääsi esiintymään 'ratkaisijana'.
        Päähän, mitä näyttelemistä.
        Ei tehoa.
        Vilma


      • Anonyymi00008

        Eikös Kalkkipetteri ole Virkkalassa?
        Vilma


      • Anonyymi00008 kirjoitti:

        Eikös Kalkkipetteri ole Virkkalassa?
        Vilma

        Onhan se virkkalassa. Tuleekohan se tunnin junan reitille? Aika läheltä lohjaa kuitenkin. Ajovat mut pois sieltä petteristä tai ei ihan, mutta,sano että poliisikin siellä kiertää, että se viimestään pois ajas. Mikähän idea on tossa, kun kuitenkin paikkakunnan paras turistikohde. Sama kuin me pantas hämeen linna kiinni.

        Toi virkkala on kyllä hassu nimi. Sitten kun on vielä pirkkala, jossa oltiin töissäkin joskus. Ja ne kysy multa että mihin helvettiin sä ajat. No mähän olin virkkalaan menossa. Siis ihan päinvastaseen suuntaan.


      • Anonyymi00024
        JeroP kirjoitti:

        Onhan se virkkalassa. Tuleekohan se tunnin junan reitille? Aika läheltä lohjaa kuitenkin. Ajovat mut pois sieltä petteristä tai ei ihan, mutta,sano että poliisikin siellä kiertää, että se viimestään pois ajas. Mikähän idea on tossa, kun kuitenkin paikkakunnan paras turistikohde. Sama kuin me pantas hämeen linna kiinni.

        Toi virkkala on kyllä hassu nimi. Sitten kun on vielä pirkkala, jossa oltiin töissäkin joskus. Ja ne kysy multa että mihin helvettiin sä ajat. No mähän olin virkkalaan menossa. Siis ihan päinvastaseen suuntaan.

        Tai Kirkniemi?
        Vilma


    • Anonyymi00010

      Nyt ei ole aika rakentaa tulevaisuutta, vaan elää hetkessä.

      • Anonyymi00014

        Kyllä nuorilla pitäisi olla mahdollisuus tulevaisuuteen kuten aiemmillakin sukupolvilla.
        Vilma


    • Anonyymi00012

      Mietippä kun olisit parvekkeella aamukahvilla ja drooni lentäisi päähän. Tulisi hirmu iso kuhmu.

      >Simiti<

      • Anonyymi00016

        Vois koko mimmi hajota ja parveke sortua.
        Onhan uutiskuvia.
        En yhtään tykkää Ukrainankaan riskien otosta. Nyt Viro.
        Suorastaan v***ttaa.
        Vilma


    • Anonyymi00013

      Molemmat on kyllä tulossa.

      - Sheena

    • Anonyymi00018

      Minusta, jos pelastusvastaavat kiirehtivät hälytysohjelmaa, niin miten meillä hallitus Jaanaa. Ilmeisesti joku haluaa ohjelmayritykseltä bonuksia.
      Mietin niitä pähkinen kuoriakin.
      Kävikö jokin 'valtuuskunta' Afrikan reissulla ja sitten syttyi lamppu.
      Jokin kupru kyllä tähänkin liittyy.
      Haluaisin tietää, ketkä päättivät ja ketkä olivat 'matkoilla'.
      Höperöä!
      Vilma

      • Anonyymi00028

        Kiinnostaisi tietää että mitä teet kun hälytys tulee? Drooni tulee talon seinästä sisään niin mitä se hälytys siinä auttaa.


      • Anonyymi00034
        Anonyymi00028 kirjoitti:

        Kiinnostaisi tietää että mitä teet kun hälytys tulee? Drooni tulee talon seinästä sisään niin mitä se hälytys siinä auttaa.

        Menen kylpyhuoneeseen ja otan suihkun. Kohisee. En kuule mitään.
        Vilma


    • Anonyymi00019

      Lisäys.
      Helenin hallituksessa on 8 poliitikkoa.
      Vilma

    • Anonyymi00022

      En tiedä petterijärvisistä yhtää mitään. Mutta drooniongelma (vieraan valtion hyökkäys räjähteillä lastatuilla lentokoneilla) on melkoisen vakava tilanne, ja erityisen vakavan siitä tekee se tosiasia ettei sitä vastaan pystytä puolustautumaan. Viimeksi hävittäjät olivat valmiina odottamassa saapuvia pommeja, mutta aiemmilla kerroilla pommit tulivat kaikessa rauhassa kenenkään tietämättä.
      Mikäli drooneja vastaan pystyttäisiin puolustautumaan niin Moskovaan ei olisi ikinä päästetty yhtään droonia läpi puolustuksen. Ja he tietävät odottaa näitä hyökkäyksiä, eivät ne tule yllätyksenä.

      • Anonyymi00023

        Tosi inhottava tilanne.
        Olen kuullut noiden hävittäjien suhaamista useampana päivänä.
        Ei tämä ole normaalia.
        Vilma
        Miten karhu ym. tiedotteet tulivat aiemmin tv-ruutuun.
        Piipiipipipiipii....


      • Anonyymi00026

        Ne on pieniä ja kun lentävät matalalla niin eivät näy tietenkään tutkissa. Onkohan keinoa löytää ne jotenkin muuten kätevällä tavalla? Suomi taidettiin huijata Natoon kuten EU:hun aiemmin.


      • Anonyymi00027
        Anonyymi00026 kirjoitti:

        Ne on pieniä ja kun lentävät matalalla niin eivät näy tietenkään tutkissa. Onkohan keinoa löytää ne jotenkin muuten kätevällä tavalla? Suomi taidettiin huijata Natoon kuten EU:hun aiemmin.

        Tutkaa voidaan säätää tunnistamaan pienetkin kohteet, mutta silloin siellä näkyy kaikki linnut ja ilmapallot sun muut. Miten erotat sen droonin niistä sadoista eri kohteista. Lintuparvi voisi olla aika isokin kohde. Jos noin tehtäisiin niin hävittäjät lentäisivät joka ainoa päivä tarkistamaan ties mitä kurkia ja joutsenia ym.

        Itseasiassa mikäli drooni lentäisi poikkeuksellisen matalalla niin se herättäisi huomiota kun silminnäkijät ihmettelisivät sitä kuulisivat sen äänen sekä voisivat kiikareilla tunnistaa sen, mutta jos se lentelee normaalilla lentokorkeudella niin ei sitä erottaisi pienkoneesta mitenkään. Pienimpiä drooneja ei edes havaitsisi ollenkaan.


      • Anonyymi00030
        Anonyymi00027 kirjoitti:

        Tutkaa voidaan säätää tunnistamaan pienetkin kohteet, mutta silloin siellä näkyy kaikki linnut ja ilmapallot sun muut. Miten erotat sen droonin niistä sadoista eri kohteista. Lintuparvi voisi olla aika isokin kohde. Jos noin tehtäisiin niin hävittäjät lentäisivät joka ainoa päivä tarkistamaan ties mitä kurkia ja joutsenia ym.

        Itseasiassa mikäli drooni lentäisi poikkeuksellisen matalalla niin se herättäisi huomiota kun silminnäkijät ihmettelisivät sitä kuulisivat sen äänen sekä voisivat kiikareilla tunnistaa sen, mutta jos se lentelee normaalilla lentokorkeudella niin ei sitä erottaisi pienkoneesta mitenkään. Pienimpiä drooneja ei edes havaitsisi ollenkaan.

        15:43
        Toisiksi vika virke.
        Eihän niitä todella erota kaukaa lentävästä koneesta.
        Vilma
        Kansainvälisiä sopimuksia, että droonisota kielletään. Ei tukia, ei avustuksia. Loppu.


      • Anonyymi00031
        Anonyymi00030 kirjoitti:

        15:43
        Toisiksi vika virke.
        Eihän niitä todella erota kaukaa lentävästä koneesta.
        Vilma
        Kansainvälisiä sopimuksia, että droonisota kielletään. Ei tukia, ei avustuksia. Loppu.

        Vaikea uskoa tuohon kieltoon, kun eihän edes ydinaseiden käyttämistä ole kielletty.

        Onkohan kukaan ajatellut ison lentokoneen käyttämistä droonina, se voisi esiintyä normaalina lentokoneena ja lähettää tyypillistä signaalia, mutta olisi pakattu täyteen räjähteitä, tekisi valtavaa tuhoa. Ehkä toimisi täysin tekoälyn ohjaamana, voisi vastailla radiolla esitettyihin kysymyksiinkin sujuvasti. Voi olla että tämä on seuraava askel, nykyinen on vain alkua.


      • Anonyymi00033
        Anonyymi00031 kirjoitti:

        Vaikea uskoa tuohon kieltoon, kun eihän edes ydinaseiden käyttämistä ole kielletty.

        Onkohan kukaan ajatellut ison lentokoneen käyttämistä droonina, se voisi esiintyä normaalina lentokoneena ja lähettää tyypillistä signaalia, mutta olisi pakattu täyteen räjähteitä, tekisi valtavaa tuhoa. Ehkä toimisi täysin tekoälyn ohjaamana, voisi vastailla radiolla esitettyihin kysymyksiinkin sujuvasti. Voi olla että tämä on seuraava askel, nykyinen on vain alkua.

        19:26
        Oispa kamalaa; kauhuskenario
        Putukallahan on sellainen 'jättiläissikari', josta Trumpukka sanoi saatana2.
        Vilma


    • Anonyymi00025

      GPS-paikannuksen epäluottavuus paljastui... ei yhgtään voi tietää edes minkä valtion alueella patikoikin...

    • Anonyymi00029

      Alkaako sota siirtymään jo avaruuteen kun GPS-häinnässä juurikin on kysymys toisten satellittien signaalien häirinnästä?

    • Anonyymi00032

      joka-ikinrn onkoon mikä drooni-tahansa onkoon vaikka poliisinkin frooni kuuluu kuolla ampumalla se alas heti Pareior- rai sidewinderilla kun wi voi olla cvarma kenen se on niin kaikk alas ja täysillä.. kun GPS on paskana sekä transpiondeitr.

      Viisasta ampua kaikki vain alas.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      123
      1215
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      894
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      87
      777
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      20
      749
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      93
      717
    6. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      282
      702
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      626
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      32
      593
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      543
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      115
      511
    Aihe