:). Valkoisella - https://lichess.org/2a0Zv95D . Luulin jo mokanneeni mutten sittenkään. Kerran luulin olevani väärässä, mutta erehdyin 🙂. Vuorolla 43. alkoi tapahtumaan. Botti uhkasi sekä kuningatartani että torniani. Löysin kuitenkin ratkaisun eli lähetti f5:teen. Hyvä että siirsin kuningattareni tähtäämään botin kuninkaaseen hieman aiemmin.
Vuorolla 49. mun täytyi miettiä mitä olisin tehnyt. Botti yritti klassista eli on hyökkäävinään mun kuninkaaseen ja vois syödä kuningattareni jos en huomaisi mistä on kyse. Eli käytännössä se ehdotti queen tradea minkä onneksi myös huomasin. Olis se kyllä voinut tulla kuningattarellaan kiinni mun kuninkaaseen jos en ois huomannut queen trade-tilannetta. Ihmeen myötämielinen se oli vaihtamaan nappulat keskenään vaikka mulla oli selvä sotilasylivoima.
Mustalla - https://lichess.org/XwRA5Ecn . End game meni hyvin vaikka sillä oli "yxäri" mun lähettiäni vastassa. Botti ei osannut hyödyntää kuningastaan, toisin kuin mä. Keskityin siihen että saisin sotilaani päätyyn. Muita nappuloita voi uhrata ihan suosiolla sen vuoksi. Vuorolla 61. oisin esim. uhrannut lähettini botin sotilaaseen jos se ois edennyt sotilaallaan ruutuun d6. Ruudut lasketaan aina valkoisesta pelaajasta nähden eteenpäin (esim. d1-d8). Mustalla pelatessa alhaalta ylös eli lauta käännettynä ruutujen laskeminen on hieman kompleksista. Botti olis joutunut syömään ratsullaan lähettini siitä ruudusta ja sen ois ollut myöhäistä estää sotilaani eteneminen päätyyn asti. -♟-.
Huijasinpas
7
122
Vastaukset
- Anonyymi00001UUSI
Ok, ite en uhraa tai tradee kuningatartani koskaan. Hän on minun.
- Anonyymi00002UUSI
Kannattais, jos tiedät että tuut voittamaan. Riippuu myös siitä kummalla osapuolella on hyökkäys kehkeytymässä. Jokin hyöty siitä pitää silti saada, kuten muitakin nappuloita napsiessa. "If winning, clarify; if losing, complicate." Clarifyn tilalle vaihtaisin termin simplify. Eli jos oot voittamassa ottelun niin syö kaikki nappulat ristiin ja jos oot häviöllä, yritä luoda laudalle mahdollisimman sekavat sommitelmat.
On olemassa tilanteita joissa itsellä on esim. yks sotilas enemmän ja molemmilla on kuninkaiden lisäksi yksi lähetti. Tällöin tasapelin riski on pelottavan suuri vaikka toinen on materiaalisesti hieman parempi. Mulle sopii bottia vastaan paremmin kuningatarten vaihdot ja se että molemmilta lähtee lähettipari veks vs. ihmispelaajaa vastaan. Ihmisiä vastaan omalla kuningattarellaan voi saada tuhoa aikaiseksi ihan mukavasti :). -♟-. - Anonyymi00003UUSI
Anonyymi00002 kirjoitti:
Kannattais, jos tiedät että tuut voittamaan. Riippuu myös siitä kummalla osapuolella on hyökkäys kehkeytymässä. Jokin hyöty siitä pitää silti saada, kuten muitakin nappuloita napsiessa. "If winning, clarify; if losing, complicate." Clarifyn tilalle vaihtaisin termin simplify. Eli jos oot voittamassa ottelun niin syö kaikki nappulat ristiin ja jos oot häviöllä, yritä luoda laudalle mahdollisimman sekavat sommitelmat.
On olemassa tilanteita joissa itsellä on esim. yks sotilas enemmän ja molemmilla on kuninkaiden lisäksi yksi lähetti. Tällöin tasapelin riski on pelottavan suuri vaikka toinen on materiaalisesti hieman parempi. Mulle sopii bottia vastaan paremmin kuningatarten vaihdot ja se että molemmilta lähtee lähettipari veks vs. ihmispelaajaa vastaan. Ihmisiä vastaan omalla kuningattarellaan voi saada tuhoa aikaiseksi ihan mukavasti :). -♟-.Moni tyytyy tasapeliin, mutta mä katson mieluummin mihin hyökkäys johtaa. Mutta mä tykkään siitä, kun peliin saadaan kunnon Taktiikkaa ja Fokusta. Minulla on itselläkin toi ruutu f5 ollut usein se kaikkein ratkaisevin roolissa. Pelaatko usein ihmisiä vastaan? Mahdetaanko nähdä tänään kentillä?
- Anonyymi00004UUSI
Anonyymi00003 kirjoitti:
Moni tyytyy tasapeliin, mutta mä katson mieluummin mihin hyökkäys johtaa. Mutta mä tykkään siitä, kun peliin saadaan kunnon Taktiikkaa ja Fokusta. Minulla on itselläkin toi ruutu f5 ollut usein se kaikkein ratkaisevin roolissa. Pelaatko usein ihmisiä vastaan? Mahdetaanko nähdä tänään kentillä?
Onneks tasureita tulee mulle vain harvoin. Se tuntuu lähes häviöltä. Sparkchessissä on mainoksia mitkä saavat sivuston lagaamaan multiplayerissa, vaikka mulla on adblock. Lichess on kumminkin ihan toimiva. Ihmisiä vastaan pelaaminen on jäänyt vähälle. Joskus aiemmin pelasin aktiivisesti netissä ihmisiä vastaan.
Jos pelaa itse mustalla ja vastustaja aloittaa sotilaalla g3 niin vastaan siihen peilikuvalla sotilas b6. Sen jälkeen vastustaja siirtää lähettinsä g2, jolloin voi itse siirtää ratsunsa c6. Jos vastustaja syö lähetillään ratsuni niin syön sen sotilaallani. Tällöin c-linjalla on kaksi sotilastani mutta mulla on edelleen lähettipari ja voin siirtää lähettini ruutuun b7. Samaa peilikuvaa voi käyttää myös toisinpäin jos vastustaja aloittaa b:n puolelta saman homman. -♟-.
- Anonyymi00005UUSI
Se c6-taktiikka ja viiden, kuuden ja seitsemän kuvio on suorastaan nerokas. Sulla on kyllä täydellinen nimikoodi hallussa. Pakko ihailla sitä, miten kauniisti sä rakennat peilikuvia. Oletko kauankin pelannut? Siirrot on luettu ja ymmärretty.
- Anonyymi00006UUSI
Oho meni väärään. Piti jatkaa tohon.
- Anonyymi00007UUSI
Shakin teoriaa omaan hiukan. Pelien eli gambitien nimet sommitelmineen ovat aika vieraita. Ansoja eli traps löytyy youtubesta. Ne on aina mielenkiintoisia. Alien gambit 👽 = 😍. Agadmatoria tuli joskus seurattua aktiivisesti. Peleistä on kokemusta, muttei kuitenkaan pikapeleistä.
Silloin kun molemmilta puuttuu kuningatar, kannattaa yrittää tähdätä molemmilla ratsuillaan vastustajan lähettien edessä oleviin sotilaihin. Voi fried liveria yrittää pelin alussa vastustajan kuningattaren puolelle vaikka kuningattaret olisivatkin laudalla. Logiikan mukaan vastustaja kiinnittää enemmän huomiota kuninkaan kuin kuningattarensa puolelle eli yllätysmomentti on olemassa.
Jos vastustaja tuo lähettinsä laudalle niin alan jahtaamaan sitä ratsullani. Jos se kuitenkin etenee reunimmaisella sotilaallaan yhden ruudun ylös niin se voi paeta lähetillään torninsa eteen piiloon ratsultani. Sama pätee mun lähetteihin. Kannatan reunimmaisten sotilaiden liikuttamista estääkseni vastustajan ratsuja etenemästä ja se auttaa kontrolloimaan vastustajaa puskemasta sotilaitaan ylös. -♟-.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Orpo räyhää: kansan on muututtava
Orpon mukaan kansa ei elä kokoomuksen kanssa samassa todellisuudessa, ja sen vuoksi kansan on muututtava. Kas kun ei san3153714Muovikassikartelli
Kauppaketjut ovat yhdessä sopineet muovikassin yksikköhinnaksi 59 senttiä. Milloin viranomaiset puuttuvat tähän kartell322048Aidon persun tunnistaa Marinin palvonnasta
Oli kyse sitten Halla-ahosta tai Putinista. Ensimmäisenä aidolle persulle tulee mieleen Marin.451664- 981656
Hallintooikeus..
"Asemakaavapäätös pysyy voimassa.Poikkeamista ja rakentamista koskevat luvat hylättiin" kertoo Pyhäjärven Sanomat netti.1041374- 1451215
- 821113
Olen rakastunut
varattuun joka ei eroa. Miten tunteista eroon? Tämä ei ole tavanomaista. On elämäni suuri rakkaus.1021113Ootko A-nainen vielä vihainen?
Siitä että en uskaltanut kohdata itseäni silloin kun olit kukassa? Olen tajunnut että tein tosi tökerösti sua kohtaan ja100918Jos se joskus oli molemminpuolista
niin hyvin me molemmat onnistuttiin pitämään toinen epätietoisena.68836