Loppuviikosta alkaa ahdistus ja tuskien taival

Anonyymi-ap

Loppuviikolla eli torstaista alkaen on luvattu käristyskupua suomeen ja yhtä kuumaa, kuin nyt on ollut euroopassa.
Kuumuus ei ole mitään muuta, kuin ahdistavaa tuskaa ja asunnon lämpötila kohoaa epämukaviin kuumuuksiin.
Mitään en odota niin hartaasti, kuin syyskuun alkamista ja viileyden.
Ei helteellä mitään jaksa tehdä. Paino nousee ja kunto tippuu, kun kuumuus estää liikkumisen ja aiheuttaa pää kipua.

29

291

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

      Käristyskupolit yleistyy ja kovenee ilmastodenialistien takia. Kiitä heitä ja heidän välinpitämättömyyttään.
      Toki myynnissä on suhteellisen halpoja viilentäjiä. Nekin kuluttaa sähköä, joten kantsii ostaa ilmastoystävällistä sähköä. Esim. Vesi-tai ydinvoimaa, ellei halua hifistellä.

      >Simiti<

      >Simiti<

      • Anonyymi00002

        Juu, tuollainen siirrettävä ilmanviilentimessä on huono hyötysuhde.
        Vaatii korvausilman ulos puhaltamansa kuuman ilman tilalle ja se korvaus ilma tulee ulkoa, jossa on lämmintä ilmaa, eikä asunto käytännössä viilene lainkaan, ainoastaan tuntuu viileältä sen viilentimen edessä viileässä puhalluksessa.
        Siihen pitää värkätä sellainen kotelo ilmna imupuolelle ja putki ulos, että ottaa putkea pitkin korvausilman ulkoa, eikä rakennusken raoista ja muista rei'istä.
        Sellainne humisi viime kesänä monta tuntia päivässä ja monta päivää, niin tunnissa kului ppari Kilowattia sähköä ja sähkölasku oli yli 200€, saatana!!!
        Sitä ennen tuuletimme asuntoa myöhän llalla ovet ja ikkunat auki ja propelli puhalsi.


      • Anonyymi00006
        Anonyymi00002 kirjoitti:

        Juu, tuollainen siirrettävä ilmanviilentimessä on huono hyötysuhde.
        Vaatii korvausilman ulos puhaltamansa kuuman ilman tilalle ja se korvaus ilma tulee ulkoa, jossa on lämmintä ilmaa, eikä asunto käytännössä viilene lainkaan, ainoastaan tuntuu viileältä sen viilentimen edessä viileässä puhalluksessa.
        Siihen pitää värkätä sellainen kotelo ilmna imupuolelle ja putki ulos, että ottaa putkea pitkin korvausilman ulkoa, eikä rakennusken raoista ja muista rei'istä.
        Sellainne humisi viime kesänä monta tuntia päivässä ja monta päivää, niin tunnissa kului ppari Kilowattia sähköä ja sähkölasku oli yli 200€, saatana!!!
        Sitä ennen tuuletimme asuntoa myöhän llalla ovet ja ikkunat auki ja propelli puhalsi.

        Ei mitään tuollaisia tarvita. Stadler Form Peter tuuletin on paras (iso ja pieni), hiljainen ja vie vähän sähköä.


      • Anonyymi00012
        Anonyymi00006 kirjoitti:

        Ei mitään tuollaisia tarvita. Stadler Form Peter tuuletin on paras (iso ja pieni), hiljainen ja vie vähän sähköä.

        Itselläni on semmoinen kattopropelli. Hyvin silläkin on pärjännyt. Pää-asia on, että ilma liikkuu.

        >Simiti<


      • Anonyymi00014
        Anonyymi00012 kirjoitti:

        Itselläni on semmoinen kattopropelli. Hyvin silläkin on pärjännyt. Pää-asia on, että ilma liikkuu.

        >Simiti<

        Kylläpä se kai gubbe ja muut pikku hiljaa liikkuu tai vaihtuu


    • Hyvä tietää, että voi pakata uimakassin jo valmiiksi. Suosittelen uimista muillekin, se viilentää pitkäksi aikaa ja varsinkin, kun kastelee päänsä.

      • Anonyymi00007

        Liian hankalaa. Helpompaa on käydä suihkussa ja kastella hiukset; kun ne on kuivuneet, onkin aika mennä nukkumaan.


      • Anonyymi00007 kirjoitti:

        Liian hankalaa. Helpompaa on käydä suihkussa ja kastella hiukset; kun ne on kuivuneet, onkin aika mennä nukkumaan.

        Mielestäni suihkussa käyminen ei viilennä yhtä pitkäksi aikaa kuin kunnon sukelteleminen raikkaassa jokivedessä, mutta onhan siinä ensiapua.


      • Anonyymi00008
        Anonyymi00007 kirjoitti:

        Liian hankalaa. Helpompaa on käydä suihkussa ja kastella hiukset; kun ne on kuivuneet, onkin aika mennä nukkumaan.

        Juu, ei se paljon viilennä, kun tulomatkalla autossa taas tulee hiki ja kuuma, jos
        uimapaikalla on viilentynyt.
        Suihku tai pesuvatiin kylmää vettä ja pesusienellä valelee kylmää vettä päähän ja kropalle.
        Se on kumma, että jos laittaa pään pesuvatiin, jossa on jääkylmää vettä, niin jonkun aikaa, kun pitää päätä kylmässä vedessä, niin tulee tunne, kuin päästä katoaisi tunto.


      • Anonyymi00015

        Liikaa perhei ja rantaleijonii


      • Anonyymi00016
        Anonyymi00015 kirjoitti:

        Liikaa perhei ja rantaleijonii

        Niin kerta, multinikkimies gubbemies


      • Anonyymi00026
        Anonyymi00016 kirjoitti:

        Niin kerta, multinikkimies gubbemies

        Onko guben hokija vielä täyttänyt edes 30 vuotta? Pentu.


    • Anonyymi00003

      Helteet saa vielä odottaa, näköjään siinä +22 asteen paikkeilla.
      Kotona ovet ja ikkunat + kaihtimet kiinni ja vielä pimennysverhotkin.
      Liikkumaan salille, ryhmäliikuntaan, sisällä on viileämpää.

      • Anonyymi00010

        Ei helteellä liikuta päivällä, vaan illalla, kun aurinko ei enää porota ja ilma alkaa viilenemään.
        Shortsit ja t paita päälle ja pyörällä, niin huomaa pyöräilessä sellaisia kylmiä kohtia matkan varrella.
        Illalla käyn myös kaupassa kesähelteellä.
        Jäätelöä ei kannata edes ostaa, kun se sulaa kotimatkalla, vaikka olis termoskassi ja kylmävaraajia siellä.


    • Juu kyllä se saiskin jo lämmetä. Kesän pitää olla kesä, talbella sitten on kylmempää. Sinkulle lämpö hyvä.

    • Anonyymi00009

      Kuulostaa hyvältä. Lämpöä tässä onkin jo kaivattu.

      • Anonyymi00023

        Mitä hyvää on siinä, että paahtava aurinko kuumentaa asunnon tukalan kuumaksi yli +26 asteeseen.


    • Anonyymi00011

      Miten säilytetään sato kelan kaa yhes?

    • Anonyymi00013

      Jo nyt on liian kuuma päivisin.

      En ole yhtään kuuman kelin ystävä. Välttelen suoraa auringon sädetystä muutenkin.

      Kesällä on toki kaunista, kun joka paikka on vihreänä. Mutta helteillä ei ole kauaa, jollei järjestä kasveille vettä.

      Nykyään on aina kesäisin tappohelteet. Ja talvetkin ovat leutoja.

      xLiner

      • Anonyymi00018

        Minusta täällä pk-seudulla on ainakin ollut vielä kovin kalseaa. Kaksi ihan ok lämmintä päivää, mutta jos se tästä vielä kesäkin tulisi.


      • Oli viime talvenakin kauheet pakkaset. Muistan kun olin katto hommissa sillon. Sähkölaskut oli ihan tapissa sekä tammi että helmikuussa.

        Siitä oot oikeessa, että kuivuus on kasvanu, mutta ei se viime kesäkään mikään kuuma ollu, ainakin alku kesä viilee ja eikä loppukesästäkään tuolla suurten järvien rannalla mikään lämmin ollu.


      • Anonyymi00020
        JeroP kirjoitti:

        Oli viime talvenakin kauheet pakkaset. Muistan kun olin katto hommissa sillon. Sähkölaskut oli ihan tapissa sekä tammi että helmikuussa.

        Siitä oot oikeessa, että kuivuus on kasvanu, mutta ei se viime kesäkään mikään kuuma ollu, ainakin alku kesä viilee ja eikä loppukesästäkään tuolla suurten järvien rannalla mikään lämmin ollu.

        Jokunen reilu parinkympin pakkaspäivä. Aika kesyä vielä. Kai teillä on pakkasraja ulkona työskentelyyn?

        Jo nyt on liian kuumaa!!! Kyllä kesät ovat nykyään liian tukalia.

        Lihas on muuten kropan oma lämpölaitos. Siihen siivu rasvaa päälle, niin pärjää hyvin kovemmissakin pakkasissa. Kesälläkin palelee, jos on vain luuta ja nahkaa. Ihan omasta kokemuksestanikin voin vahvistaa. Kannattaa käydä puntilla muidenkin hyvien puolien vuoksi.

        xLiner


      • Anonyymi00024

        Nykyään kesällä on vain tukalaa kuumuutta.
        Heti kun aurinko paistaa tulee tukala kuumuus.


      • Anonyymi00024 kirjoitti:

        Nykyään kesällä on vain tukalaa kuumuutta.
        Heti kun aurinko paistaa tulee tukala kuumuus.

        Se on joko asenne tai diabetes. Pitäs hoitaa kuntoon.


    • Anonyymi00019

      Iholääkärit saavat asiakkaita.
      Muistakaa kertoimet enemmin kuin promillet.
      Vilma

    • Anonyymi00021

      Eli kun +25 niin se on käristystä? Keski-euroopassa oli paikoin + 40 eli hieman eri juttu? Mutta ilmastointilaitteita saa kaupoista 250-,350

      • Anonyymi00022

        Niin. Asteet toimivat eri tavoin. Ilman kosteus.
        Jos vuosia sitten olin Kyproksella. Eihän se meren tuulessa otettu aurinko tuntunut missään - heti. Olin heittänyt puolihuolimatyomasts pyyhkeen rannalla harteilleni, ettei aurinko polta.
        No ei polttanut hartioita. Pyyhkeistä jäi jände raja. Yöllä tuntui, että on kuumeessa eli kuin grillistä otettu makkara. Iho oli tulessa.
        Liekkö ollut mitään kertoimia tai sitten tosi alhaiset.
        Joten. Tuollaista en halua kokea.
        Vilma


      • Anonyymi00025

        Mut ne ilmastointi laitteet ottaa korvaus ilman kuumasta ulkoilmassa, joka sitten tulee ulkoa rakennukseen.
        Siinä pitäs olla imu putki korvaus ilmalle, joka vedetään ulos ja ilmastointi laite sais korvaus ilman sitä kautta.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      55
      1553
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      123
      1334
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      123
      1228
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      140
      1044
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      101
      897
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      337
      831
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      734
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      646
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      643
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      602
    Aihe