Purkissa oli sipuli-paprikakastikkeessa särkeä, lahnaa, säynävää ja muikkua.
Laitoin lautaselle paahdettua sipulia ja kaadoin purkin päälle. Hetken annoin imeytyä ja ripottelin valkosipuliripottimesta valkosipulijauhoa päälle.
Ei ollenkaan huonoa, vaikka itse pidän noita kaikkia roskakaloina. Noh, muikku on poikkeus. Mutta kuitenkin kotimaiset kalastajat saavat kohtuullisen korvauksen noista purkeista.
Niistä mielummin kiusaustakin kuin tonnikakalasta ja delfiinien tappamisesta. Onhan se vähän kalliimpaa, mutta ei haittaa heitä, kellä rahaa on.
>Simiti<
Oletteko syöneet kotimaista merkkistä kalaa?
6
157
Vastaukset
- Anonyymi00001
Järkisärkeä purkissa ostan aina välillä. Hyvää on, ja kotimaista sekin, vaikkei S-ryhmän merkin alla.
-keinovaginamies-Mun mielestä toi järkisärki oli kovin kallista. huomioiden sen että jos se lasketaan roskakalaksi. Tosin ihan hyvää toi kyllä oli.
- Anonyymi00002
JeroP kirjoitti:
Mun mielestä toi järkisärki oli kovin kallista. huomioiden sen että jos se lasketaan roskakalaksi. Tosin ihan hyvää toi kyllä oli.
Nooh. Eri paikoissa lasketaan roskakalaksi eri kaloja. Joissain paikoissa ihan normi ruokaa.
>Simiti< - Anonyymi00003
JeroP kirjoitti:
Mun mielestä toi järkisärki oli kovin kallista. huomioiden sen että jos se lasketaan roskakalaksi. Tosin ihan hyvää toi kyllä oli.
Jaah, no. Jos ottaa huomioon että minun pitäisi kalastaa, perata ja maustaa se, sekä lisäksi vielä purkittaa ja autoklaavata, niin ei se kovin kallista ole ostaa kaupasta.
Kesällä on niin paljon muutakin hommaa kuin pyytää ja autoklaavata särkiä.
-keinovaginamies- - Anonyymi00004
Anonyymi00003 kirjoitti:
Jaah, no. Jos ottaa huomioon että minun pitäisi kalastaa, perata ja maustaa se, sekä lisäksi vielä purkittaa ja autoklaavata, niin ei se kovin kallista ole ostaa kaupasta.
Kesällä on niin paljon muutakin hommaa kuin pyytää ja autoklaavata särkiä.
-keinovaginamies-Mitään autoklaavia tarvi. Vai onko sulla työpaikalla semmoinen ja säästät sähkössä? Ihan kotiuunissa onnistuu. Jos muutenkin pyytää katiskalla, niin nuo "roskakalat" on oikeastaan parasta. Laiska kokki vetää ne ja pikkuahvenet ruotoineen lihamyllystä pari kertaa läpi ja sitten mausteet sekaan, purkkiin, ja uuniin.
- Anonyymi00005
Anonyymi00004 kirjoitti:
Mitään autoklaavia tarvi. Vai onko sulla työpaikalla semmoinen ja säästät sähkössä? Ihan kotiuunissa onnistuu. Jos muutenkin pyytää katiskalla, niin nuo "roskakalat" on oikeastaan parasta. Laiska kokki vetää ne ja pikkuahvenet ruotoineen lihamyllystä pari kertaa läpi ja sitten mausteet sekaan, purkkiin, ja uuniin.
Mullakin on sellainen wanha veivattava lihamylly. Voisikin käydä onkeilemassa ja sitten myllyn kautta kalamureketta. Nam.
>Simiti<
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 971150
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa116978- 125906
- 91729
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten285704Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait74641Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54596Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64582Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist48559- 72483