Joko olette grillannut tälle päivälle?

Anonyymi-ap

Tuolla taloyhtiön grillikojussa jotkut grillasivat. En jaksanut kävellä sinne asti, niin laitoin mikropitsan penthouseni parvekkeelle auringonpaisteeseen.

Se jo höyryää hieman ja kohta on valmista. Grillaan siis vetyfuusiolla. 🙃

>Simiti<

19

95

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eilen exä grillasi pihalla meille pihviä ja makkaraa. Mä tein potut ja salaatin. Tänään olisi tarkoitus toisintaa tämä tapahtuma.

      Hyvää ruokana, kyllä se mikropitsan voittaa.

      • Anonyymi00001

        Ei voita! Kaikki muu, paitsi mikropitsa on joutavaa, Amerikkalaista hapatusta! Yäk!

        >Simiti<


      • Anonyymi00001 kirjoitti:

        Ei voita! Kaikki muu, paitsi mikropitsa on joutavaa, Amerikkalaista hapatusta! Yäk!

        >Simiti<

        Heh! Makunsa kullakin.

        Kotijuhannuksessa on se hyvä puoli, että ruokaa voip tehdä yhdessä naapurin kanssa. Jakautuu kustannuksetkin.. olen taas ihan pa ku tili tulee vasta ensi viikolla.

        Ja kaupunki on ihanan rauhallinen.


      • Anonyymi00004
        Pikku-pirpana kirjoitti:

        Heh! Makunsa kullakin.

        Kotijuhannuksessa on se hyvä puoli, että ruokaa voip tehdä yhdessä naapurin kanssa. Jakautuu kustannuksetkin.. olen taas ihan pa ku tili tulee vasta ensi viikolla.

        Ja kaupunki on ihanan rauhallinen.

        Kerran muuten ihan talvella synkkänä päivänä....
        Ostin naudan ulkofile paistin. Leikkasin siitä paksuja viipaleita. Maustoin ja nuijin ne lihanuijalla ohuehkoksi.

        Pyöräytin pikaisesti pannulla ja hetkeksi uuniin. Niiden kylkeen toki muusattua perunaa ja porkkanaa tuoreiden yrttien ja kerman kanssa soseutettuna.

        Kastikkeeksi ihan niiden lihaliemi ja kermaa maizenalla suurustettuna. Se oli ihan yksinkertaista ja hyvää. siitä pahus vain tuli hirmuna tiskiä! Hirmu homma laittaa astianpesukoneeseen.

        Karjalanpaistiakin olen joskus tehnyt, mutta senkin tekeminen pitäisi aloittaa jo aikaisin aamulla. Tosin onhan minulla nykyään aikaa. Tai niinhän sitä luulisi.

        >Simiti<


      • Anonyymi00004 kirjoitti:

        Kerran muuten ihan talvella synkkänä päivänä....
        Ostin naudan ulkofile paistin. Leikkasin siitä paksuja viipaleita. Maustoin ja nuijin ne lihanuijalla ohuehkoksi.

        Pyöräytin pikaisesti pannulla ja hetkeksi uuniin. Niiden kylkeen toki muusattua perunaa ja porkkanaa tuoreiden yrttien ja kerman kanssa soseutettuna.

        Kastikkeeksi ihan niiden lihaliemi ja kermaa maizenalla suurustettuna. Se oli ihan yksinkertaista ja hyvää. siitä pahus vain tuli hirmuna tiskiä! Hirmu homma laittaa astianpesukoneeseen.

        Karjalanpaistiakin olen joskus tehnyt, mutta senkin tekeminen pitäisi aloittaa jo aikaisin aamulla. Tosin onhan minulla nykyään aikaa. Tai niinhän sitä luulisi.

        >Simiti<

        Oih, kuulostaa aika herkulta.

        Ja tuo aika, se on jännä käsite. Sitä ei koskaan ole liikaa. Se vain menee omalla painollaan ja loppuu aina kesken.


    • Anonyymi00002

      Grillaan myöhemmin airfryerissa Huilun Tuhtia ja ehkä kanaa. Pihalle olisin toki voinut ostaa, vaikka halvan pallogrillin, mutta ei sitä yksin viitsi hyttysparvessa grillailla.

    • Anonyymi00003

      Ei oo jotenkin toi ruoka niin tärkeätä.

    • Anonyymi00005

      Minä grillasin paistinpannulla sähkölevyllä keittiössä 2 lihapiirakkaa ja porilasen.
      Ei ole mitään sääntöä mikä on grillaamista.
      Grillauksessa grillattava tuote kuumennetaan ja kuumennukseen käy grillihiilet, kaasu tai sähkölevy lopputulos on sama, kuumennettu tuote.
      Minä kuumennan grillimakkaran folioon käärittynä kattilassa vesitilkassa.
      Lopputulos on parempi, kuin grillissä kuumennettu makkara.
      Grillissä makkarasta tulee yleensä kuivahko käppyrä, mutta folioon käärityssä ja kattilassa vesitilkassa kuumennettu makkara on kostean maukas makkara.

      • Anonyymi00006

        Minä taas tykkään paistaa makkaraa nuotiolla. Sen verran, että rapsakkaa kuorta puraistessa rasvahyökkäys polttaa koko suun.

        >Simiti<


      • Anonyymi00007
        Anonyymi00006 kirjoitti:

        Minä taas tykkään paistaa makkaraa nuotiolla. Sen verran, että rapsakkaa kuorta puraistessa rasvahyökkäys polttaa koko suun.

        >Simiti<

        Ja siitä tulee se tärkeä aromi, joka esim. kaasugrillistä puuttuu.


      • Anonyymi00011
        Anonyymi00007 kirjoitti:

        Ja siitä tulee se tärkeä aromi, joka esim. kaasugrillistä puuttuu.

        Juu se aromi, kun nuotiolla paistettu makkara on paistunut karrelle, maistuu savulle ja hiilelle eli karsinogeenejä yleesä.
        Suukin on musta nuotiomakkaran paiston jälkeen.
        Joskus nuotiomakkaran paisto on onnistunut eli ei ole hiilenmusta, vaan savunmakuinen.


      • Anonyymi00012
        Anonyymi00011 kirjoitti:

        Juu se aromi, kun nuotiolla paistettu makkara on paistunut karrelle, maistuu savulle ja hiilelle eli karsinogeenejä yleesä.
        Suukin on musta nuotiomakkaran paiston jälkeen.
        Joskus nuotiomakkaran paisto on onnistunut eli ei ole hiilenmusta, vaan savunmakuinen.

        Karsinogeenit maistuu parhaalle!


    • Parhaat nakit oli eilen loppuneet Myllykosken K- kaupasta

      • Anonyymi00009

        😡 Höh! Ei ole kivaa, mikäli pitää niistä. Oliko edes vastaavaa tuotetta?

        >Simiti<


      • Anonyymi00009 kirjoitti:

        😡 Höh! Ei ole kivaa, mikäli pitää niistä. Oliko edes vastaavaa tuotetta?

        >Simiti<

        Eipä ollunna, tai en ainakaan huomannut


      • Anonyymi00010
        pujotteIija kirjoitti:

        Eipä ollunna, tai en ainakaan huomannut

        Hei!

        Sinulla on tuossa pieni typo!

        Nimittäin tuo vastauksesi kirjoitettaisiin oikeasti seuraavalla tavalla: "Eipä ollut tai en ainakaan huomannut." Eli ei käytetä tuollaisia "ollunna" ilmaisuja. Myöskään sanan "tai" eteen ei tule välimerkiksi pilkkua!


    • Anonyymi00008

      En ole grillannut enkä aio tänään grillatakaan.

      Päivä alkoi aamupalalla, jossa oli mansikoita, banaania ja vaniljarahkaa + kauramysliä. Mustikkavichyä juomana ja kahvin kanssa oli jotain pullapitkoa.

      Lounaan syön sitten joskus ja se on kylmä lounas; savulohta, eilisistä jämäperunoista tehtyä perunasalaattia ja mansikka-feta-salaattia. Sopii näihin lämpötiloihin hyvin 😎

      Iltapalaksi ehkä teen katkarapusalaattileipiä 🤔 En ainakaan mitään monimutkaista, koska en jaksa viettää koko juhannusta kokatessa.

      Aletheias

      • Anonyymi00014

        Ei kannattais aamupalaksi syödä hedelmiä kun saat liikaa sokeria heti aamusta


    • Anonyymi00013

      Pitsaa juhannuksena 🤣

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      113
      1254
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      121
      1133
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      1013
    4. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      45
      855
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      99
      843
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      316
      797
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      704
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      636
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      619
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    Aihe