Uusissa peleissä naiset on taas oikean naisen näköisiä

Anonyymi-ap

F e mi nis mis tä on vihdoin luovuttu. Koska fe mi ni s tiset yhtiöt tekevät tappiota ja kaatuvat, jäljelle jäävät vain f e mi nis mi -vapaat peliyhtiöt. Näin tuo väliaikainen ja ohimenevä ilmiö alkaa häviämään pois yhteiskunnasta.

GTA 6 trailer
https://www.youtube.com/watch?v=yV9RVJgTbx8

124

312

1Äänestä

Vastaukset 124

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Aloittajan on päässyt yllätämään se, että jokaisella uudella(kin) pelillä on vähän oma tyylinsä. Älä huoli, kyllä niistä löytyyä jokaiselle jotakin mistä tykkää. 😂

• Niitä on vielä uusia vanhaan tyyliin tehtyjäkin.

• Anonyymi00002

esim mikä?

• Anonyymi00002 kirjoitti:

esim mikä?

En muista pelien nimiä, puoliso niitä ostelee ja pelaa. Kysyny välillä et miten hemmetin vanha peli toi on, niin ei ole kun uusi. On vaan vanhanaikainen.

Mä en tykkää yhtään niistä epäkeskoista peleistä, ärsyttäviä katsella vierestäkin.

• Anonyymi00003
        Tökstöksnöö kirjoitti:

En muista pelien nimiä, puoliso niitä ostelee ja pelaa. Kysyny välillä et miten hemmetin vanha peli toi on, niin ei ole kun uusi. On vaan vanhanaikainen.

Mä en tykkää yhtään niistä epäkeskoista peleistä, ärsyttäviä katsella vierestäkin.

Mikä nimi, tarkalleen ottaen???

• Tökstöksnöö kirjoitti:

Unravel on kiva. 😊👍

• Tökstöksnöö kirjoitti:

Unravel on kiva. 😊👍

Ja Cyberpunk, se on ihan jees.

• Anonyymi00003 kirjoitti:

Mikä nimi, tarkalleen ottaen???

Kun en paina pelien nimiä mieleeni mistä en piittaa pätkääkään. Loittonen äkkiä koko tilasta missä pelaa, kun nään jotain mistä en tykkää.

• Anonyymi00004
        Tökstöksnöö kirjoitti:

Unravel on kiva. 😊👍

Totean sivusta ... muutaman vuoden vanhempi peli, mutta itse tykkää Oddworld Soulstormin tyylistä. Varsin oldschool ja kivasti uskollinen alkuperäiselle.

• Anonyymi00004 kirjoitti:

Totean sivusta ... muutaman vuoden vanhempi peli, mutta itse tykkää Oddworld Soulstormin tyylistä. Varsin oldschool ja kivasti uskollinen alkuperäiselle.

Meillä pyörii niin monet eri pelit ruudulla, etten kykene painamaan mieleeni kun ne joiden visuaalisuus kiehtoo. Ja mies pelaa minusta uhan horror luokan pelejä enimmäkseen, aina tapetaan ja keihästetään jotain vitun mörköjä. Minun makuun paskaa.

Mutta pelimaailman ihmiset tietää mikä on pop.

• Anonyymi00005
        Tökstöksnöö kirjoitti:

Unravel on kiva. 😊👍

Unravel is a puzzle-platform game developed by the Swedish company Coldwood Interactive and published by Electronic Arts. It was announced on 15 June 2015

• Tökstöksnöö kirjoitti:

Meillä pyörii niin monet eri pelit ruudulla, etten kykene painamaan mieleeni kun ne joiden visuaalisuus kiehtoo. Ja mies pelaa minusta uhan horror luokan pelejä enimmäkseen, aina tapetaan ja keihästetään jotain vitun mörköjä. Minun makuun paskaa.

Lapset pelas Unravelia ja se on kauniisti kuvitettu. Oikein ahmin sitä kuvamaailmaa.

• Anonyymi00006
        Tökstöksnöö kirjoitti:

Ja Cyberpunk, se on ihan jees.

Cyberpunk 2013: The first edition, set in 2013.
        Cyberpunk 2020: The second edition, set in 2020

• Anonyymi00007
        Tökstöksnöö kirjoitti:

Kun en paina pelien nimiä mieleeni mistä en piittaa pätkääkään. Loittonen äkkiä koko tilasta missä pelaa, kun nään jotain mistä en tykkää.

Puhut siis vain täyttä p*skaa ja olet täysi feikki aina vaihtuvine profiilikuvinesi.

• Anonyymi00005 kirjoitti:

Unravel is a puzzle-platform game developed by the Swedish company Coldwood Interactive and published by Electronic Arts. It was announced on 15 June 2015

Juu, se on vanhempi ja kiva. Samoin se peli missä joku Aloy niminen soturi tyttö juoksee pitkin maita ja mantuja, välillä ratsunkin kanssa.

• Anonyymi00006 kirjoitti:

Cyberpunk 2013: The first edition, set in 2013.
        Cyberpunk 2020: The second edition, set in 2020

Niin, nää on vain murto-osa meillä ruudulla näkyvistä ja ne mistä MINÄ tykkään.

• Tökstöksnöö kirjoitti:

Niin, nää on vain murto-osa meillä ruudulla näkyvistä ja ne mistä MINÄ tykkään.

Sellanen 50-60 eri peliä.... Että en ihan muista kuin parhaimmat.

• Anonyymi00010
        Tökstöksnöö kirjoitti:

Mun mieheni pelaa Path of Exile:a. Ei ole graafisesti minun makuuni, eikä varmasti sellaistenkaan, jotka kaipaavat paljon seksikkäitä pimuja.

• Anonyymi00007 kirjoitti:

Puhut siis vain täyttä p*skaa ja olet täysi feikki aina vaihtuvine profiilikuvinesi.

Et sinäkään paina mielees turhia juttuja, mitkä ei sua kiinnosta. Kusipää.

• Anonyymi00011
        Tökstöksnöö kirjoitti:

Juu, se on vanhempi ja kiva. Samoin se peli missä joku Aloy niminen soturi tyttö juoksee pitkin maita ja mantuja, välillä ratsunkin kanssa.

Minäkin pidän Horizonin graffoista. Se on kaunis peli. Tosin muistelen aloittajan edellisessä keskustelussamme aiheesta haukkuneen Aloyn rumilukseksi. 😂

• Anonyymi00012
        Tökstöksnöö kirjoitti:

Et sinäkään paina mielees turhia juttuja, mitkä ei sua kiinnosta. Kusipää.

Hais ta sinä vttu vtun neitsytmariapartajeesus.

• Anonyymi00010 kirjoitti:

Mun mieheni pelaa Path of Exile:a. Ei ole graafisesti minun makuuni, eikä varmasti sellaistenkaan, jotka kaipaavat paljon seksikkäitä pimuja.

Juu, meilläkään ei seksikkäitä pimuja ole missään pelissä. Cyberpunk ainoa. Kyllä ne rumia mielikuvitusmörköjä enimmäkseen on. Yhdessä joku ripustaa uhrejaan lihakoukkuun ja muut pelastaa, korjaa koneita ja juoksee ihme kyyryssä karkuun. Ällö. Sitä pelaa useampi.

• Anonyymi00014
        Anonyymi00010 kirjoitti:

Path of Exile (2013)

• Anonyymi00015
        Anonyymi00007 kirjoitti:

Eihän aloittaja itsekään omien sanojensa mukaan pelaa koskaan mitään pelejä. Valittaa vain pelien grafiikoista joidenkin tuubivideoiden pohjalta. Siksi hänellä ei olekaan mitään käsitystä siitä miten monimuotoisia uusienkin pelien grafiikat ovat.

• Anonyymi00016
        Anonyymi00015 kirjoitti:

Eihän aloittaja itsekään omien sanojensa mukaan pelaa koskaan mitään pelejä. Valittaa vain pelien grafiikoista joidenkin tuubivideoiden pohjalta. Siksi hänellä ei olekaan mitään käsitystä siitä miten monimuotoisia uusienkin pelien grafiikat ovat.

Laita esimerkki?

• Tökstöksnöö kirjoitti:

Juu, meilläkään ei seksikkäitä pimuja ole missään pelissä. Cyberpunk ainoa. Kyllä ne rumia mielikuvitusmörköjä enimmäkseen on. Yhdessä joku ripustaa uhrejaan lihakoukkuun ja muut pelastaa, korjaa koneita ja juoksee ihme kyyryssä karkuun. Ällö. Sitä pelaa useampi.

Ja joku lonely rider päristää prätkällä ja pieksää möröt maahan välillä. 🤣
        Tai hellboy kumppaneineen miekkailee mörköjä vastaan tai ihmiset mörköjä vastaan.

• Anonyymi00017
        Anonyymi00014 kirjoitti:

Path of Exile (2013)

Siitä on myös kakkonen ja muutankin on jatkuvasti päivittyvä, lisäsisältöä saava peli, jossa graffoja ja itseasiassa koko pelimoottori on tässä välillä vaihdettu. Julkaisuvuosi ei tollasissa peleissä kerro juuri mitään.

• Anonyymi00018
        Tökstöksnöö kirjoitti:

Cyberpunk 2077 (2020)

• Anonyymi00011 kirjoitti:

Minäkin pidän Horizonin graffoista. Se on kaunis peli. Tosin muistelen aloittajan edellisessä keskustelussamme aiheesta haukkuneen Aloyn rumilukseksi. 😂

Eikö siitä ole uudempikin versio? Tytär pelaa joskus sitä. Pelas jo ennen kouluikää ja oppi enkkua pelistä. 😆

• Anonyymi00012 kirjoitti:

Hais ta sinä vttu vtun neitsytmariapartajeesus.

Haista ite vaan, sinähän sitä ilmankin oot.

• Anonyymi00019
        Anonyymi00016 kirjoitti:

Laita esimerkki?

Se, että sinä et pelaa ja seuraa pelejä, vaan pelkkiä peleistä tuubissa valittavia pellejä, ei ole minun ongelmani.

• Anonyymi00020
        Anonyymi00016 kirjoitti:

Laita esimerkki?

No esimerkiksi se God of War, josta viimeksi valitit on pelisarjana ja graffoiltaan juuri mieheni makuun (minun ei).

• Anonyymi00021
        Tökstöksnöö kirjoitti:

Ja joku lonely rider päristää prätkällä ja pieksää möröt maahan välillä. 🤣
        Tai hellboy kumppaneineen miekkailee mörköjä vastaan tai ihmiset mörköjä vastaan.

Hellboy Web of Wyrd (2023)

lonely rider ei ole mikään tunnettu peli.

• Anonyymi00022
        Anonyymi00017 kirjoitti:

Siitä on myös kakkonen ja muutankin on jatkuvasti päivittyvä, lisäsisältöä saava peli, jossa graffoja ja itseasiassa koko pelimoottori on tässä välillä vaihdettu. Julkaisuvuosi ei tollasissa peleissä kerro juuri mitään.

Ei ole vielä julkaistu.

Path of Exile 2 is an upcoming action role-playing video game developed and published by Grinding Gear Games. A sequel to Path of Exile (2013)

• Tökstöksnöö kirjoitti:

Eikö siitä ole uudempikin versio? Tytär pelaa joskus sitä. Pelas jo ennen kouluikää ja oppi enkkua pelistä. 😆

Tytär löysi siitäkin pelistä virheitä eli pääsi tekemään toimintoja paikoissa missä ei pitäisi kyetä niin tekemään. Se on usein löytäny peleistä niitä ei pitäisi olla mahdollista juttuja.

• Anonyymi00023
        Anonyymi00020 kirjoitti:

No esimerkiksi se God of War, josta viimeksi valitit on pelisarjana ja graffoiltaan juuri mieheni makuun (minun ei).

God of War (2005)
        God of War II (2007)
        God of War III (2010)

• Tökstöksnöö kirjoitti:

Tytär löysi siitäkin pelistä virheitä eli pääsi tekemään toimintoja paikoissa missä ei pitäisi kyetä niin tekemään. Se on usein löytäny peleistä niitä ei pitäisi olla mahdollista juttuja.

Ja isänsä naureskelee miten hitossa sä ton teit? Ei pitäs olla ees mahdollista. Pelitestaajaksi laittaa. 🙂

• Anonyymi00025
        Anonyymi00011 kirjoitti:

Horizon Zero Dawn (2017)
        Horizon Forbidden West (2022)
        Horizon Call of the Mountain (2023)
        LEGO Horizon Adventures (2024)

• Anonyymi00026
        Anonyymi00022 kirjoitti:

Ei ole vielä julkaistu.

Path of Exile 2 is an upcoming action role-playing video game developed and published by Grinding Gear Games. A sequel to Path of Exile (2013)

Kyllä se Early Accessina on pyörinyt tuolla meidänkin koneilla jo muutaman vuoden.

• Anonyymi00020 kirjoitti:

Meilläkin muutes pelataan tota peliä. Nimen googlasin ja joo tutut hahmot.

• Anonyymi00021 kirjoitti:

Hellboy Web of Wyrd (2023)

lonely rider ei ole mikään tunnettu peli.

Juu en muista sen pelin nimeä. Scramblerilla ajelee anyway.

• Anonyymi00027

• Anonyymi00029
        Anonyymi00023 kirjoitti:

God of War (2005)
        God of War II (2007)
        God of War III (2010)

Kun nyt näkyy olevan tuo julkaisuvuodesta ulina oleellisin asia, niin uppoaako vaikkapa Resonancen ulkoasu?

• Anonyymi00030
        Tökstöksnöö kirjoitti:

On siitä uusi osa ja jotain lisäosia ja muistankohan oikein, että tekivät siitä jo remasteroinninkin.

• Anonyymi00031
        Anonyymi00026 kirjoitti:

Kyllä se Early Accessina on pyörinyt tuolla meidänkin koneilla jo muutaman vuoden.

Katsoin youtubesta tuota, ja peli näyttää olevan peräisin suoraan 90- luvulta. Hahmot ovat niin pieniä etten edes pysty erottmaan ovatko miehiä vai naisia. Character creation osiossa naishahmot näyttäisivät olevan feministisiä, mutta niitä on vain pari kappaletta edes valittavissa. Peli on erittäin pahasti vanhentunutta kaikin tavoin, ja selkeästi kotoisin jostain kaukaa menneisyydestä.

• Anonyymi00032
        Tökstöksnöö kirjoitti:

Ja isänsä naureskelee miten hitossa sä ton teit? Ei pitäs olla ees mahdollista. Pelitestaajaksi laittaa. 🙂

minäkin olen oikein mestari löytämään peleistä outoja bugeja. Kun koluaa kaikki nurkat, niin löytää outoja "ominaisuuksia". 😂

• Anonyymi00034
        Anonyymi00031 kirjoitti:

Katsoin youtubesta tuota, ja peli näyttää olevan peräisin suoraan 90- luvulta. Hahmot ovat niin pieniä etten edes pysty erottmaan ovatko miehiä vai naisia. Character creation osiossa naishahmot näyttäisivät olevan feministisiä, mutta niitä on vain pari kappaletta edes valittavissa. Peli on erittäin pahasti vanhentunutta kaikin tavoin, ja selkeästi kotoisin jostain kaukaa menneisyydestä.

Grafiikoiltaan todella paljon parempi kuin mikään 90-luvulla. Mutta sinähän et tosiaan ikinä pelaa mitään, joten mistäpä sinä näistä tietäisit.

• Anonyymi00035
        Anonyymi00029 kirjoitti:

Kun nyt näkyy olevan tuo julkaisuvuodesta ulina oleellisin asia, niin uppoaako vaikkapa Resonancen ulkoasu?

Resonance (2012)

• Anonyymi00036
        Anonyymi00031 kirjoitti:

Hyvin suosittu peli kuitenkin. Koska sinä et ikinä pelaa mitään et tietenkään tiedä mitkä tuossa pelissä ovat niitä oikeita "ongelmia". Mikään mainitsemistasi ei ole. Siinä on itseasiassa varmaan tämän hetken monipuolisin hahmonkehitys ja siksi se on monien juuri tuosta pitävien mieleen. Harva oikeasti pelejä pelaava pitää hahmon ulkonäön kustomointi lainkaan oleellisena osana.

• Anonyymi00038
        Anonyymi00035 kirjoitti:

Resonance (2012)

Et siis osaa edes etsiä 🤣

• Anonyymi00039
        Anonyymi00035 kirjoitti:

Resonance (2012)

Kyseinen peli on julkaistu virallisesti eilen. Eli kauhean paljon uudempaa jo julkaistua et löydä.

• Anonyymi00030 kirjoitti:

On siitä uusi osa ja jotain lisäosia ja muistankohan oikein, että tekivät siitä jo remasteroinninkin.

Tuli vaan mieleen, kun mun mielestä se grafiikka oli jo erilainen ja hahmot enemmän todellisen ihmisen oloisia ulkoisesti. Meilläkin siis on joku uudempi versio. Kyllä mä silmäilen niitä pelejä, ihastunkin välillä pelin kuvamaailmaan. Puoliso tietysti keskittyy tehtäviinsä hahmollaan.

Tuntikausia. 😂

• Anonyymi00042
        Tökstöksnöö kirjoitti:

Tuli vaan mieleen, kun mun mielestä se grafiikka oli jo erilainen ja hahmot enemmän todellisen ihmisen oloisia ulkoisesti. Meilläkin siis on joku uudempi versio. Kyllä mä silmäilen niitä pelejä, ihastunkin välillä pelin kuvamaailmaan. Puoliso tietysti keskittyy tehtäviinsä hahmollaan.

Tuntikausia. 😂

Aina toisinaan tulee eteen peli, joka aiheuttaa itselleni wau ajatuksen. Horizon oli mullekin aikanaan sellainen. Pidän edelleen tosi paljon sen ulkönäöstä.

Toi uusi GTA on taas itselleni melko blääh. Mutta eipä se pelinäkään ole sellainen, jota pelaisin. En ole pelannut ainoatakaan aiempaakaan.

• Tökstöksnöö kirjoitti:

Tuntikausia. 😂

Ja siis kielipää kehittyy kyllä, kun kaikki ohjeenannot, vihjeet yms. vuoropuhelut käydään enkulla puhuen tai tekstinä ruudulla.

• Anonyymi00043
        Anonyymi00039 kirjoitti:

Kyseinen peli on julkaistu virallisesti eilen. Eli kauhean paljon uudempaa jo julkaistua et löydä.

Haen sillä nimellä minkä ilmoitat, peli jota tarkoitit on seuraava:
        Resonance: A Plague Tale Legacy

Peli on selkeästi uusi, grafiikat hienot. Ja ainakin pelin trailerissa on selvästi fe mi nis tinen ruma nainen pääosassa, ja sivuosan nainen on selvästi les boilevan oloinen fe mi nis ti.

Pelin menestys jää seurattavaksi, epäilen että tuo tulee floppaamaan täydellisesti.

Verrataan vuoden päästä tuon fe mi nis ti sen pelin myyntilukuja GTA 6 peliin joka on fe min isti vapaa ja katsotaan kumpi pärjää paremmin, reilu peli.

• Anonyymi00045
        Anonyymi00043 kirjoitti:

Peli on selkeästi uusi, grafiikat hienot. Ja ainakin pelin trailerissa on selvästi fe mi nis tinen ruma nainen pääosassa, ja sivuosan nainen on selvästi les boilevan oloinen fe mi nis ti.

Pelin menestys jää seurattavaksi, epäilen että tuo tulee floppaamaan täydellisesti.

Verrataan vuoden päästä tuon fe mi nis ti sen pelin myyntilukuja GTA 6 peliin joka on fe min isti vapaa ja katsotaan kumpi pärjää paremmin, reilu peli.

Olen nähnyt joskus aiemmin videon jostain täsmälleen samanlaisesta pelistä, samaan maailmaan sijoittuvasta, mutta siinä sankari oli mies.

https://www.youtube.com/watch?v=ijl15smxByc

• Anonyymi00046
        Anonyymi00043 kirjoitti:

Ja minä taas en tee kaikkea työtä puolestasi. Jollet osaa löytää, niin oma on ongelmasi.

• Anonyymi00042 kirjoitti:

Aina toisinaan tulee eteen peli, joka aiheuttaa itselleni wau ajatuksen. Horizon oli mullekin aikanaan sellainen. Pidän edelleen tosi paljon sen ulkönäöstä.

Toi uusi GTA on taas itselleni melko blääh. Mutta eipä se pelinäkään ole sellainen, jota pelaisin. En ole pelannut ainoatakaan aiempaakaan.

Noi melko realistiset on kivoja seurata vieressäkin.

• Anonyymi00047
        Anonyymi00043 kirjoitti:

"Pelin menestys jää seurattavaksi, epäilen että tuo tulee floppaamaan täydellisesti.

Verrataan vuoden päästä tuon fe mi nis ti sen pelin myyntilukuja GTA 6 peliin joka on fe min isti vapaa ja katsotaan kumpi pärjää paremmin, reilu peli."

Jokaisella pelinkehittäjällä on omat määritelmänsä sille, koska peli on flopannut tai koska se on menestynyt. Pelille on jo sen kehitysvaiheessa luotu ne mittarit, joilla sen menestystä mitataan. GTA:n pitääkin myydä niin man h.lvetisti, jos tuo joidenkin arvioiden jopa 3 miljardin budjetti pitää paikkansa.

• Anonyymi00048
        Anonyymi00046 kirjoitti:

Ja minä taas en tee kaikkea työtä puolestasi. Jollet osaa löytää, niin oma on ongelmasi.

Koeta jatkossa sanoa oikea nimi.

• Anonyymi00049
        Anonyymi00047 kirjoitti:

"Pelin menestys jää seurattavaksi, epäilen että tuo tulee floppaamaan täydellisesti.

Verrataan vuoden päästä tuon fe mi nis ti sen pelin myyntilukuja GTA 6 peliin joka on fe min isti vapaa ja katsotaan kumpi pärjää paremmin, reilu peli."

Jokaisella pelinkehittäjällä on omat määritelmänsä sille, koska peli on flopannut tai koska se on menestynyt. Pelille on jo sen kehitysvaiheessa luotu ne mittarit, joilla sen menestystä mitataan. GTA:n pitääkin myydä niin man h.lvetisti, jos tuo joidenkin arvioiden jopa 3 miljardin budjetti pitää paikkansa.

"GTA:n pitääkin myydä niin man h.lvetisti, jos tuo joidenkin arvioiden jopa 3 miljardin budjetti pitää paikkansa."

Ja vaikka tuo jäisikin siihen todennäköisempi kahteen miljardiin, niin siinä saa todella myydä tehdäkseen tuottoa.

• Anonyymi00051
        Anonyymi00048 kirjoitti:

Minähän sanoin oikean nimen. Se, ette osaa etsiä koko pelisarjaa on sinun oma ongelmasi.

• Anonyymi00052
        Tökstöksnöö kirjoitti:

Noi melko realistiset on kivoja seurata vieressäkin.

Onhan niitä. Itse tykkään siitä, että peli näyttää edelleen peliltä ja Hoziron vielä näyttää ihan peliltä. Jotkut pelit yrittävät mennä jo minun makuuni liian realitiseen suuntaan ja sellaiset jäävät minulta pelaamatta.

• Anonyymi00054
        Anonyymi00048 kirjoitti:

En tietenkään. Sanon jatkossakin tarkoituksella juuri kuten ruossa sanoin. Pitäähän sinultakin vähän vaivannäköä vaatia.

• Anonyymi00055
        Anonyymi00049 kirjoitti:

"GTA:n pitääkin myydä niin man h.lvetisti, jos tuo joidenkin arvioiden jopa 3 miljardin budjetti pitää paikkansa."

Ja vaikka tuo jäisikin siihen todennäköisempi kahteen miljardiin, niin siinä saa todella myydä tehdäkseen tuottoa.

Ja siis jos GTA6 on sinun standardisi, niin tuolla budjetilla väsättyjä pelejä et tule hirveän montaa näkemään. Bisneksen näkökulmasta tuossa ei oikein ole mitään järkeä.

• Anonyymi00056
        Anonyymi00047 kirjoitti:

"Jokaisella pelinkehittäjällä on omat määritelmänsä sille, koska peli on flopannut "

Pelinkehittäjä ei sitä määrittele onko peli flopannut vai eikö ole. Sen sanoo markkinat, kuluttajat.

• Anonyymi00058
        Anonyymi00056 kirjoitti:

"Jokaisella pelinkehittäjällä on omat määritelmänsä sille, koska peli on flopannut "

Pelinkehittäjä ei sitä määrittele onko peli flopannut vai eikö ole. Sen sanoo markkinat, kuluttajat.

Tietysti määrittelee. Tuotto määrittelee sen onko peli ollut floppi, odotusten mukainen vai menestys. Jos peli ylittää sille asetetun tuottotavoitteen, niin se on ollut menestys.

• Anonyymi00060
        Anonyymi00058 kirjoitti:

Tietysti määrittelee. Tuotto määrittelee sen onko peli ollut floppi, odotusten mukainen vai menestys. Jos peli ylittää sille asetetun tuottotavoitteen, niin se on ollut menestys.

Peleille voidaan asettaa myös muita kuin tuottotavoitteita/myyntitavoitteita. Ilmaispelien kyseessäollessa oleellista on se ylittääkö peli esim. ennalta asetetun tavoitteen lataumäärissä, pelaajamäärissä jne. Oleellista on segmentti ja menestys omassa segmentissä, miten oma kohderyhmä ottaa pelin vastaan. Vain ihmiset, jotka eivät tiedä alasta mitään vertailisivat keskenään tyystin erilaisia ja eri kohderyhmille suunnattuja, eri genreihin kuuluvia pelejä. Jo pelkissä markkinointibudjeteissa on valtava hajonta.

• Anonyymi00061
        Anonyymi00056 kirjoitti:

Esimerkiksi GTA6:tta voidaan kutsua menestykseksi vasta kun se alkaa tehdä tuottoa ja se on tuottanut enemmän kuin budjettinsa. Tässäpä syy miksi noiden jättibudjetin pelejen kohdalla ei aina ihan suoraan kerrota koko budjettia. Liian moni voisi suoraan laskea onko se tuottanut senttiäkään voittoa.

• Anonyymi00063
        Anonyymi00027 kirjoitti:

https://respawn.fi/nama-pelit-julkaistaan-vuonna-2026-lista-peleista-ja-paivamaarista/

No siinä yksi lista tämän vuoden julkaisuista (kun se näkyy olevan sinulle se oleellinen asia, eikä pelin tämänhetkinen pelattuus). Kaikkeahan tuossa ei ole, sillä mm. indie pelejä ei kaikkia noissa näy. Kyllä sä kuitenkin tolla alkuun pääset katsomaan miten monimuitoista tyyliä löytyy.

En mitenkään jaksa alkaa selvittämään satoja pelejä, varsinkaan kun niitä ei ole edes julkaistu vielä, ei edes ole varmaa julkaistaanko niitä koskaan vai perutaanko julkaisu.

• Anonyymi00064
        Anonyymi00063 kirjoitti:

En mitenkään jaksa alkaa selvittämään satoja pelejä, varsinkaan kun niitä ei ole edes julkaistu vielä, ei edes ole varmaa julkaistaanko niitä koskaan vai perutaanko julkaisu.

Itsepä pyysit niitä uusia pelejä nähtävillesi. Tajusitpa nyt ainakin sen, että pelejä ilmestyy aivan tuhottomasti vuosittain ja määrä on vain kasvamaan päin. Sinne mahtuu kaikenlaista ulkoasua.

• Anonyymi00075
        Anonyymi00063 kirjoitti:

No mutta kiinnostaahan sua toi GTA kuutonenkin. Ei sitäkään ole vielä julkaistu, ei ole varmaa julkaistaanko vai tapahtuuko jotain, perutaan tai siirretään. Puhumattakaan siitä miten kauheesti sua aiemmin kiinnosti se uus God of War. Siitäkään kukaan tiedä varmaksi mitä tulevaisuus tuo tullessaan.

• Anonyymi00008

Eli seksinuken näköisiä.

• Anonyymi00009

Oikean todellisen naisen kokoisia ja näköisiä. Sellainen joka on miestä pienempi ja muodokkaampi. Sinulle se on jotain epärealistista, mutta suurimmalle osalla muuta maailmaa se on arkipäivän todellisuutta.

• Anonyymi00028
        Anonyymi00009 kirjoitti:

Oikean todellisen naisen kokoisia ja näköisiä. Sellainen joka on miestä pienempi ja muodokkaampi. Sinulle se on jotain epärealistista, mutta suurimmalle osalla muuta maailmaa se on arkipäivän todellisuutta.

Oletko sä käyny ulkona koskaan?

• Anonyymi00013

Narsistiset vassarilibertardi-siiderivalaat rääkykööt kateudesta

• Anonyymi00033

Tästäkin keskustelusta on helposti nähtävissä että kun lyö faktaa pöytään niin fem i nis tiset puheet vain haihtuvat, niiltä putoaa kokonaan pohja pois.

• Anonyymi00099

Tottakai. Eihän tähän koko eiheeseen liity lainkaan mitään feminismiä. Tilanne on aina, koko videopelien historian ajan ollut ihan sama. Täysin keksitty "ongelma"

• Anonyymi00102
        Anonyymi00099 kirjoitti:

Tottakai. Eihän tähän koko eiheeseen liity lainkaan mitään feminismiä. Tilanne on aina, koko videopelien historian ajan ollut ihan sama. Täysin keksitty "ongelma"

"Täysin keksitty "ongelma""

Kyllä. Vain ihminen, joka yrittää keksimällä keksiä jotain valittamista, voi luoda tälläisen ongelman ja vain ihmiset, jotka eivät ikinä pelaa mitään tai pelaavat vain hyvin rajoittuneesti, eivätkä näe erilaisia pelejä, voivat tosissaan usko tällaisen ongelman olemassaoloon.

• Anonyymi00037

Miehiä on helppo ohjailla seksillä. Seksi myy.

• Anonyymi00040

Ja tämän takia länsimaissa videopeleistä yritetään poistaa aitoa naista muistuttavat hahmot? Sehän on vain erittäin huonoa myynnin kannalta. Siis mikään laki ei käsittääkseni kiellä sitä että nainen saisi näyttää naiselta pelissä, en tiedä.

• Anonyymi00041

Uusissa peleissä on aina ollut "naisen näköisiä hahmoja" ja myös "ei naisen näköisiä hahmoja". Jos ikinä pelaisit mitään, niin tietäisit tämänkin. Tämä asia ei tule muuttumaan mihinkään, niin kauan kun pelejän on. Kaikki nyt vain ei kiinnosta se onko pelihahmo "naisen näköinen".

• Anonyymi00044

"Kaikkia nyt vain ei kiinnosta se onko pelihahmo "naisen näköinen"."

Tätäkin on muuten tutkittu (mitäpä ei olisi). Peleissä, joissa saa itse hyvin vapaasti luoda hahmonsa, on karkeasti jaotellen kahdenlaisia pelaajia: pelaajia, jotka luovat hahmon silmänilokseen (siis sellaisen, joka on heistä (seksuaalisesti) viehättävä) ja sitten pelaajia, jotka luovat itselleen jollain tavalla samaistuttavan hahmon (eli yleensä sitä sukupuolta olevan, jota itse on/kokee olevansa). Näiden rinnalla on sitten tietysti vielä se laajin ryhmä, eli se, jolla pelihahmon habituksella ei ole niin suurta merkitystä, jos peli itsessään on hyvä. Nämä kolmannenkin ryhmän pelaajat toimivat kuitenkin kaahden aiemmin mainitun ryhmän tavoilla tilanteessa, jossa heidän on pakko luoda pelihahmo.

• Anonyymi00050

Katsotaan nyt sitten, mielestäni asia tulee nyt muuttumaan, ja GTA 6 on ensimmäinen uuden aallon peli missä se on nähtävissä.

• Anonyymi00053
        Anonyymi00050 kirjoitti:

Katsotaan nyt sitten, mielestäni asia tulee nyt muuttumaan, ja GTA 6 on ensimmäinen uuden aallon peli missä se on nähtävissä.

Kaikki pelin henkilöt näyttäisivät olevan selkeästi joko miehiä tai naisia, ei paljoa epäselviä hahmoja näyttäisi olevan, enkä ainakaan äkkiseltään huomaa yhtään ainoaa fe mi ni s ti ä niiden joukossa.

https://www.gtabase.com/gta-6/characters/

• Anonyymi00057
        Anonyymi00050 kirjoitti:

Grafiikaltaan GTA:n kaltaisia julkaistaan joka vuosi. GTA on ainutlaatuinen vain tuossa realistisuuden määrässä ja aivan järkyttävän kokoisessa budjetissaan. Sellaista uutta aaltoa, jossa iso määrä uusia pelejä alkaisi olla budjetiltaan useampaa miljardia, ei ole näköpiirissä.

• Anonyymi00059
        Anonyymi00057 kirjoitti:

Grafiikaltaan GTA:n kaltaisia julkaistaan joka vuosi. GTA on ainutlaatuinen vain tuossa realistisuuden määrässä ja aivan järkyttävän kokoisessa budjetissaan. Sellaista uutta aaltoa, jossa iso määrä uusia pelejä alkaisi olla budjetiltaan useampaa miljardia, ei ole näköpiirissä.

Uusi aalto ei tarkoita sitä että pelit maksavat miljardeja, se tarkoittaa vain sitä että naiset ovat taas naisen näköisiä peleissä, ja fe mi nis tiset s a a s t a t on peleistä jatkossa poistettu.

• Anonyymi00062
        Anonyymi00059 kirjoitti:

Uusi aalto ei tarkoita sitä että pelit maksavat miljardeja, se tarkoittaa vain sitä että naiset ovat taas naisen näköisiä peleissä, ja fe mi nis tiset s a a s t a t on peleistä jatkossa poistettu.

Sitten ei ole mitään uutta aaltoa. Sellaista aikaa ei ole ollutkaan, etteikö osassa peleistä ole ollut naisen näköisiä hahmoja.

• Anonyymi00066
        Anonyymi00062 kirjoitti:

Sitten ei ole mitään uutta aaltoa. Sellaista aikaa ei ole ollutkaan, etteikö osassa peleistä ole ollut naisen näköisiä hahmoja.

Ei se nyt tapahdu yhdessä vuorokaudessa, vaan vähän kerrassaan, ne fe mi nis tit tulevat katoamaan yksi kerrallaan peleistä pois. Sitä mukaa kun firma alkaa tekemään tappiota niin he joutuvat tekemään toimenpiteitä.

• Anonyymi00070
        Anonyymi00066 kirjoitti:

Ei se nyt tapahdu yhdessä vuorokaudessa, vaan vähän kerrassaan, ne fe mi nis tit tulevat katoamaan yksi kerrallaan peleistä pois. Sitä mukaa kun firma alkaa tekemään tappiota niin he joutuvat tekemään toimenpiteitä.

Ei ole mitään mitä tapahtua, sillä naisen näköisiä hahmoja on ollut koko ajan. Sinun feministeksi määrittelemätkään eivät tule peleistä katoamaan, koska pelaajistakin puolet on naisia ja miehistä iso osa myöskin pitää vähemmän kiillotetusta muovibarbilookista peleissä. Pelien grafiikat tulevat päinvastoin vain monimuotoistumaan pelien lukumäärän entisestään kasvaessa.

• Anonyymi00071
        Anonyymi00066 kirjoitti:

Tälläkin hetkellä valtaosassa peleistä ei edes ole ainotakaan ihmishahmoa.

• Anonyymi00097
        Anonyymi00071 kirjoitti:

No kalojako ne on vai mitä vttua??

• Anonyymi00098
        Anonyymi00097 kirjoitti:

No kalojako ne on vai mitä vttua??

Saattavat olla kalojakin. Todella outo kysymys tbh.

• Anonyymi00100
        Anonyymi00071 kirjoitti:

Niinpä. Suurin osa kaikista peleistä, joita tälläkin hetkellä thedään, on sellaisia, joissa ei edes ole mitään pelihahmoa.

• Anonyymi00101
        Anonyymi00100 kirjoitti:

Niinpä. Suurin osa kaikista peleistä, joita tälläkin hetkellä thedään, on sellaisia, joissa ei edes ole mitään pelihahmoa.

No en tajua tuota lausetta ollenkaan. En tajua mistä oikein puhut.

• Anonyymi00103
        Anonyymi00101 kirjoitti:

No en tajua tuota lausetta ollenkaan. En tajua mistä oikein puhut.

Et varmaan, kun et koskaan pelaa.

• Anonyymi00065

Miksihän peleissä on hyvin usein miespelihahmot vanhoja, lihavia ja/tai päästä varpaisiin vaatetettuja, mutta naispelihahmot nuoria, kauniita ja parhaimmillaan vain pimpsloora peitettynä?

Ja toisaalta, jos pelihahmot ovat jotenkin aiemmin olleet realistisempia, niin miksi en ole nähnyt tuolla kadulla yhtään miestä, joka näyttäisi vaikka Witcher 3:n Geraltilta? Miksen?!?

• Anonyymi00067

Olet varmasti ensimmäinen henkilö joka on huomannut tuon epäkohdan.

• Anonyymi00068
        Anonyymi00067 kirjoitti:

No anteeks nyt sit vaan niin kauhiast. Kerro?

• Anonyymi00069
        Anonyymi00067 kirjoitti:

Ei ole. Tätä on jo iät ja kaiket valitettu ja ihmetelty, etät miksi pelien mieshahmot ja naishanmot ovat usein kuin eri maailmasta. Naishahmoille harvoin on mm. edes olemassakaan kunnollisia haarniskoja ymv. Nykyään tilanne on onneksi pikkuhiljaa vähän parantunutkin.

Omassa porukassani olemme suunnitelleet, että pitää tehdä iltapuhteina tastelupeli, jossa mieshahmojen paras haarniska on joku norsukärsä persvälinarulla ja tissitupsut.

• Anonyymi00072

"Witcher 3:n Geraltilta? "

Googlasin tuon. On tuon näköisiä miehiä kyllä, ei välttämättä vain suomessa, tuo on ulkomaalaisen näköinen. Olen nähnyt esim elokuvissa tai muualla vastaavia miehiä. Tulee mieleen amerikkalainen, tai australialainen.

• Anonyymi00073
        Anonyymi00072 kirjoitti:

"Witcher 3:n Geraltilta? "

Googlasin tuon. On tuon näköisiä miehiä kyllä, ei välttämättä vain suomessa, tuo on ulkomaalaisen näköinen. Olen nähnyt esim elokuvissa tai muualla vastaavia miehiä. Tulee mieleen amerikkalainen, tai australialainen.

Ja nyt kun katson tarkemmin niin olen itsekin paljon tuon näköinen, ei ole vaan noin paljoa tukkaa eikä se ole valkoinen... ja olen selkeästi hoikempi kuin tuo.

• Anonyymi00074
        Anonyymi00073 kirjoitti:

Ja nyt kun katson tarkemmin niin olen itsekin paljon tuon näköinen, ei ole vaan noin paljoa tukkaa eikä se ole valkoinen... ja olen selkeästi hoikempi kuin tuo.

Siis sinulla ei ole sitä lihasmassaa / maskuliinista olomuotoa, jota tässä haetaan? Kyseisen hahmon rasvaprosentti olisi ehkä about kolme.

• Anonyymi00076
        Anonyymi00074 kirjoitti:

Siis sinulla ei ole sitä lihasmassaa / maskuliinista olomuotoa, jota tässä haetaan? Kyseisen hahmon rasvaprosentti olisi ehkä about kolme.

Joo siis se massa puuttuu täysin.... kyllä. Siis se massa oli se oleellinen asia tuossa? Näin siitä vain kasvokuvia niin en edes huomannut sitä asiaa.

Eiköhän noita bodareita löydy suomestakin joilla se lihaskunto on vastaavalla tasolla. Siis puhun yhä näkemättä hahmoa, joten vain olettaisin näin.

• Anonyymi00077
        Anonyymi00069 kirjoitti:

Ei ole. Tätä on jo iät ja kaiket valitettu ja ihmetelty, etät miksi pelien mieshahmot ja naishanmot ovat usein kuin eri maailmasta. Naishahmoille harvoin on mm. edes olemassakaan kunnollisia haarniskoja ymv. Nykyään tilanne on onneksi pikkuhiljaa vähän parantunutkin.

Omassa porukassani olemme suunnitelleet, että pitää tehdä iltapuhteina tastelupeli, jossa mieshahmojen paras haarniska on joku norsukärsä persvälinarulla ja tissitupsut.

Nimeättehän sen pelin jotenkin sopivasti, että löydän sen tuolta miljoonien pelien joukosta? Jajaja, mieshahmojen ei kaikkien ehkä tarvitsisi olla tuollaisia aloittajan toivomia normaalin miehen näköisiä, voisi olla myös tuollaisia spessu kivannäköisiä...?

Yt. tuo kysymysmerkki tuolla ylhäällä

• Anonyymi00078
        Anonyymi00077 kirjoitti:

Nimeättehän sen pelin jotenkin sopivasti, että löydän sen tuolta miljoonien pelien joukosta? Jajaja, mieshahmojen ei kaikkien ehkä tarvitsisi olla tuollaisia aloittajan toivomia normaalin miehen näköisiä, voisi olla myös tuollaisia spessu kivannäköisiä...?

Yt. tuo kysymysmerkki tuolla ylhäällä

Yritetään nimetä. 😛

• Anonyymi00079

On niillä kuumia miehiä tullut. Resident Evil Requiem Leon.

• Anonyymi00080
        Anonyymi00079 kirjoitti:

On niillä kuumia miehiä tullut. Resident Evil Requiem Leon.

En ole kaan tuota pelannut. Onko se tarinallisesti sama leon kuin resident evil kakkosessa? Kuva näytti siltä, että voisi olla, mutta vanhempana. Jos on niin se Leon on minun ikuinen peli-ihastukseni 😍😍😍

• Anonyymi00081
        Anonyymi00080 kirjoitti:

En ole kaan tuota pelannut. Onko se tarinallisesti sama leon kuin resident evil kakkosessa? Kuva näytti siltä, että voisi olla, mutta vanhempana. Jos on niin se Leon on minun ikuinen peli-ihastukseni 😍😍😍

Tarkisti sitten itse ja onhan se sama Leon S Kennedy. Harmi vain, että niin vanhana. Se nuori Leon oli tooooooosi kuumis. No mutta olin ajatellut jättää ton pelaamatta, kun Resident Evilit meni välillä niin kököiksi. Vaan ihan Leonin takia pitää kai se sitten pelata, vaikka Leonista onkin tullut niin vanha.

• Anonyymi00084
        Anonyymi00078 kirjoitti:

Yritetään nimetä. 😛

Kiitos!

• Anonyymi00082

Yäh. Onpa ällöjä mieshahmoja. Juu jää tuo pelaamatta. 🤣

• Anonyymi00083

Samaa katoin. Pelkkiä ylipainosia partajesejä. HYI!!!

• Anonyymi00085
        Anonyymi00083 kirjoitti:

Samaa katoin. Pelkkiä ylipainosia partajesejä. HYI!!!

Erikoista, kun toisaalla nainen nimenomaan kehui mieshahmon bodattua kroppaa. Niin, en oikein tiedä miksi mieshahmot miltei aina ovat hyvin tukevia olemukseltaan. Ja samoin myös elokuvissa sankarit ovat aina bodattuja, ja pahikset ovat laihoja ja luihuja.
        Ehkä näiden pelien pelaajat itse haluaisivat olla erittäin vahvoja ja bodattuja, oikeasti eivät ole kun vaan istuvat pelaamassa päivät pitkät.

• Anonyymi00086
        Anonyymi00085 kirjoitti:

Erikoista, kun toisaalla nainen nimenomaan kehui mieshahmon bodattua kroppaa. Niin, en oikein tiedä miksi mieshahmot miltei aina ovat hyvin tukevia olemukseltaan. Ja samoin myös elokuvissa sankarit ovat aina bodattuja, ja pahikset ovat laihoja ja luihuja.
        Ehkä näiden pelien pelaajat itse haluaisivat olla erittäin vahvoja ja bodattuja, oikeasti eivät ole kun vaan istuvat pelaamassa päivät pitkät.

Makuja on monia. Mun silmääin hirveitä pontsoja tuossa videossa nuo mieshahmot.

Joo siis miespelaajien makuunhan noin ukot yleensä tollasissa peleissä tehdään. No mutta vaikuttaa siltä, ettei ole pelinäkään kovin kummoinen. Sisältö jää kovin ohueksi noiden ennakkotietojen perusteella. Taittu käytää koko budjetti naishahmojen tissien animointiin. 🤣

• Anonyymi00087
        Anonyymi00086 kirjoitti:

Makuja on monia. Mun silmääin hirveitä pontsoja tuossa videossa nuo mieshahmot.

Joo siis miespelaajien makuunhan noin ukot yleensä tollasissa peleissä tehdään. No mutta vaikuttaa siltä, ettei ole pelinäkään kovin kummoinen. Sisältö jää kovin ohueksi noiden ennakkotietojen perusteella. Taittu käytää koko budjetti naishahmojen tissien animointiin. 🤣

Tärkeimmät asiat tietenkin ensin... Täytyy myöntää että jostain syystä ei tullut edes katsottua noita mieshahmoja kovin tarkasti tuossa, minulle ne oli vaan jotain sivuhenkilöitä... en kiinnittänyt niin paljoa huomiota niihin että osaisin niistä mitään sanoa. Tuo päähenkilö mies taisi olla aika treenatun oloinen vissiinkin.

• Anonyymi00088
        Anonyymi00087 kirjoitti:

Tärkeimmät asiat tietenkin ensin... Täytyy myöntää että jostain syystä ei tullut edes katsottua noita mieshahmoja kovin tarkasti tuossa, minulle ne oli vaan jotain sivuhenkilöitä... en kiinnittänyt niin paljoa huomiota niihin että osaisin niistä mitään sanoa. Tuo päähenkilö mies taisi olla aika treenatun oloinen vissiinkin.

Se on ihan ymmärrettävää, varsinkin kun et ikinä edes pelaa mitään.

• Anonyymi00089
        Anonyymi00088 kirjoitti:

Se on ihan ymmärrettävää, varsinkin kun et ikinä edes pelaa mitään.

No, en, katson pelivideoita youtubesta.
        Tai pelasin resident evil 4 remaken läpi kyllä joku aika sitten, se oli kuin elokuvaa. Aivan poikkeuksellinen peli. On siitä kyllä jo aikaa jonkinverran.

• Anonyymi00090
        Anonyymi00089 kirjoitti:

Tai pelasin resident evil 4 remaken läpi kyllä joku aika sitten, se oli kuin elokuvaa. Aivan poikkeuksellinen peli. On siitä kyllä jo aikaa jonkinverran.

Huonoimmasta päästä Resident Evil pelejä pelaajien mielestä, mutta kuka mistäkin tykkää.

• Anonyymi00091
        Anonyymi00089 kirjoitti:

Elokuvamaisia pelejää taas on maailma täynnä. Ihan perus muutenkin tuo Resident Evil nelonen. Menettänyt kokonaan erityislaatuisuuden.

• Anonyymi00092
        Anonyymi00089 kirjoitti:

Toki se on ollut niinsanotusti vaikutusvaltainen genreen kamerasuunnittelunsa ansiosta, mutta siihenpä sen ansiot jäivätkin.

• Anonyymi00093
        Anonyymi00090 kirjoitti:

Huonoimmasta päästä Resident Evil pelejä pelaajien mielestä, mutta kuka mistäkin tykkää.

Ja siis remake on toki alkuperäistä parempi. Korjasivat mokiaan.

• Anonyymi00094
        Anonyymi00093 kirjoitti:

Ja siis remake on toki alkuperäistä parempi. Korjasivat mokiaan.

Totta. Varmaan paras remake verrattuna alkuperäseen, jonka kyseinen firma on tehny.

• Anonyymi00095
        Anonyymi00090 kirjoitti:

No, en ole mitään vastaavaa nähnyt tai kokenut koko elämäni aikana, täytyi ihan ostaa tuo peli kun näin sen pelivideoita youtubessa, oli niin mielenkiintoinen.

Ja nuorena kyllä pelasin tietokonepelejä, mitä nyt silloin oli olemassa, Alone in the dark ja semmoista. Ne pelit oli silloin tehty lähinnä palikoista ja kuutioista, ei mitään lähellekään vastaavaa kuin nykyään on.

• Anonyymi00096
        Anonyymi00095 kirjoitti:

No, en ole mitään vastaavaa nähnyt tai kokenut koko elämäni aikana, täytyi ihan ostaa tuo peli kun näin sen pelivideoita youtubessa, oli niin mielenkiintoinen.

Ja nuorena kyllä pelasin tietokonepelejä, mitä nyt silloin oli olemassa, Alone in the dark ja semmoista. Ne pelit oli silloin tehty lähinnä palikoista ja kuutioista, ei mitään lähellekään vastaavaa kuin nykyään on.

No eihän niihin törämm, kun ei pelaa ja ktiivisesti näitä seuraa. Itse en tajua ketään, joka katsoo muiden pelaamista, mutta onhan sekin niille pelaajille toki bisness.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ampuminen kylpylässä

Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa
      Naantali
      74
      1660
    2. Naantalin kylpylän ampujat

Oli somppumatuja. Nyt mennään. Suomi on ruotsi.
      Maailman menoa
      23
      1162
    3. Kemijärvellä vesionnettomuus

Pitkänsillan ja taiteilijanniemen välillä nähty henkilön painuvan veden alle. Mitä on tapahtunut? Onko vesihiisi taas as
      Kemijärvi
      32
      1073
    4. Hei, voitko kuunnella

Voisitko auttaa minua selvittämään asioita? En halua ajaa sinua hulluuteen kanssani, en sitoa sinua, en esittää vaatimu
      Ikävä
      134
      896
    5. Joku porukka lähtenyt täältä

Ihmeen hiljainen on palsta nyt. Yleensä tänne tulvii aloituksia yms, mutta nyt on kyllä erikoisen hiljaista.
      Ikävä
      189
      816
    6. Miten yrität

Vielä saada kaivattusi?
      Ikävä
      64
      694
    7. Olipa yllätys

Kuten hyvin moni tiesi/arvasi että valetta alusta loppuun toi *olemme ystäviä* satu. Instassaan käsi kädessä kuva kertoo
      Kotimaiset julkkisjuorut
      192
      609
    8. On todella ikävää

Todella ikävää, että asiat ovat menneet tällaisiksi. Tämä ei ollut missään vaiheessa tarkoitukseni. Olen tehnyt virheit
      Ikävä
      79
      598
    9. Tuletko tänään

Jos soitan? Niin... tuletko?🖤
      Ikävä
      48
      538
    10. 69
      530
    11. Se kun olit pitkästä aikaa silmieni edessä

Oli kyllä sykähdyttävää. Tiedätkö, mikä laittaa minut ikävöimään sinua? Kun palautan mieleeni valtavan ihanan olemuksen,
      Ikävä
      32
      508
    12. Ottanet yhteyttä

Facebookissa,jos on jotain asiaa.Miehelle! T.M-nainen.
      Ikävä
      55
      507
    13. Muutto auto hakee sut tänään!

Tein sulle oman huoneen! mieheltä naiselle
      Ikävä
      57
      485
    14. Oletteko koskaan torjuneet kaivattuanne?

Minä olen, kun en silloin tajunnut vielä ihastuneeni. Yritin paikata tapahtunutta, mutta ei onnistunut enää.
      Ikävä
      25
      457
    15. Kai sä mies ymmärrät..

..ettet jättänyt vaihtoahtoa. Tottakai toivon vielä, että pystyisit toimimaan niin että asiat korjaantuisivat. Vahvast
      Ikävä
      28
      422
    16. Jos kaivattusi olisi

Vieressäsi niin mitä tekisit?
      Ikävä
      40
      417
    17. 34
      414
    18. En tiedä mitä sanoa

Siksi en vastannut😔
      Ikävä
      33
      413
    19. Kiinni jäit

Ei olisi uskonut sinusta
      Ikävä
      16
      399
    20. Päivän galluppi

Minkälainen ehkäisy sinkkupalstalaisilla käytössä?
      Sinkut
      82
      398
    Aihe