Ennenkuin Aatami ja Eeva olivat maistaneet "hyvän- ja pahantiedon puusta" heidän voi olettaa olleen neitseellisen tietämättömiä mikä on oikein ja mikä väärin.
Saman logiikan mukaan he eivät tunnistaneet kiellon merkitystä eivätkä täten myöskään sen seurauksia ts. he olivat kuin uteliaita lapsia.
Mikä sai äkykkään ja kaikkivaltiaan jumalan/jumalien asentamaan tälläisen ansan kuin tuon puun, keskelle paratiisia?
On aivan selviö että hän tiesi ihmisen lankeavan tuohon ansaan.
Aika vittumainen teko jumalalta, ihan kuin antaisi lapsille tulitikkuja ja polttoainetta.
Jumalan
71
3463
Vastaukset
- minä
tätä olen itsekin pohdiskellut. jumala loi siis aatamin ja eevan juuri sellaisiksi, että he maistaisivat kiellettyä hedelmää? hänen täytyi olla tietoinen tulevasta "valinnasta", miksi siis hän päätti luoda maailman, joka ei todellakaan ole paratiisi? jumala itse loi pahan, vaikka raamatussa sanotaan hänen luoneen pelkkää hyvää..
- Cigarette
Unohdatte että paratiisissa oli myös käärme. Käärme käytti kaikkia keinoja mitä sielunvihollinen (saatana) käyttää, että saisi Eevan haukkaamaan tiedon puusta. Se imarteli, valehteli jne. että saisi Eevan haukkaamaan tiedon puusta.
Kun ajatellaan, että miksi käärme toimi kuten sielunvihollinen, päästään siihen olettamukseen, että saatana oli saanut käärmeen valtaansa. Käärme edusti saatanaa Jumalan luomassa maailmassa.
Nyt kun tiedetään että sielunvihollinen (saatana) on henkiolento, kuten Jumalakin, ja on Jumalan vastustaja, niin voidaan olettaa, että kun Jumala loi maailman kovalla työllä ja mieleisekseen, maailma oli Jumalan oma "projekti", niin eiköhän perivihollinen tullut sotkemaan tätä projektia.
Nyt se saatana on taas täällä! on varmaan Jumala ajatellut, kun huomasi mille mallille asiat olivat paratiisissa menneet (oli saatanan vallassa oleva käärme ja myrkytetty puu). Siksi hän varoitti Aatamia ja Eevaa, että eivät saa syödä tiedon puusta. Mutta sitten kun Eeva haukkasi, sen jälkeen ihmisen elämäkin on ollut hyvän ja pahan taistelua, aivan kuten Jumala ja saatana käyvät koko ajan kamppailua keskenään "siellä jossain".
Me olimme aluksi 100% Jumalan lapsia, mutta nyt olemme kykeneviä hyvään ja pahaan. Saatana ja Jumala kamppailevat jokaisen meidän sielusta koko ajan. Joidenkin ihmisten kohdalla saatana saa voiton heidän sielustaan. Joidenkin ihmisten kohdalla Jumala. - nainen
Cigarette kirjoitti:
Unohdatte että paratiisissa oli myös käärme. Käärme käytti kaikkia keinoja mitä sielunvihollinen (saatana) käyttää, että saisi Eevan haukkaamaan tiedon puusta. Se imarteli, valehteli jne. että saisi Eevan haukkaamaan tiedon puusta.
Kun ajatellaan, että miksi käärme toimi kuten sielunvihollinen, päästään siihen olettamukseen, että saatana oli saanut käärmeen valtaansa. Käärme edusti saatanaa Jumalan luomassa maailmassa.
Nyt kun tiedetään että sielunvihollinen (saatana) on henkiolento, kuten Jumalakin, ja on Jumalan vastustaja, niin voidaan olettaa, että kun Jumala loi maailman kovalla työllä ja mieleisekseen, maailma oli Jumalan oma "projekti", niin eiköhän perivihollinen tullut sotkemaan tätä projektia.
Nyt se saatana on taas täällä! on varmaan Jumala ajatellut, kun huomasi mille mallille asiat olivat paratiisissa menneet (oli saatanan vallassa oleva käärme ja myrkytetty puu). Siksi hän varoitti Aatamia ja Eevaa, että eivät saa syödä tiedon puusta. Mutta sitten kun Eeva haukkasi, sen jälkeen ihmisen elämäkin on ollut hyvän ja pahan taistelua, aivan kuten Jumala ja saatana käyvät koko ajan kamppailua keskenään "siellä jossain".
Me olimme aluksi 100% Jumalan lapsia, mutta nyt olemme kykeneviä hyvään ja pahaan. Saatana ja Jumala kamppailevat jokaisen meidän sielusta koko ajan. Joidenkin ihmisten kohdalla saatana saa voiton heidän sielustaan. Joidenkin ihmisten kohdalla Jumala.aina ollut sitten ikään kuin kaksi jumaluutta? sillä, jos paratiisin käärme oli saatana eikä sillä ollut mitään tekemistä jumalan kanssa, täytyy saatanan olla erillinen, jumalasta riippumaton voima..
- on luotu
nainen kirjoitti:
aina ollut sitten ikään kuin kaksi jumaluutta? sillä, jos paratiisin käärme oli saatana eikä sillä ollut mitään tekemistä jumalan kanssa, täytyy saatanan olla erillinen, jumalasta riippumaton voima..
toinen luoja vaikka se näyttäis muulta.
- Cigarette
nainen kirjoitti:
aina ollut sitten ikään kuin kaksi jumaluutta? sillä, jos paratiisin käärme oli saatana eikä sillä ollut mitään tekemistä jumalan kanssa, täytyy saatanan olla erillinen, jumalasta riippumaton voima..
En nyt täysin ymmärrä mitä tarkoitat. Mutta käärmekin oli Jumalan luoma. Sielunvihollinen käytti henkivoimiaan saadakseen käärmeen valtaansa (ja myös sai). Siten käärmeestä tuli saatanan edustaja paratiisiin.
Minun käsitykseni on se, että sielunvihollisella ei ole kykyä luoda maailmaa, tai edes käärmettä. Ainoa keino hänellä on taistella sieluista ja käyttää henkivoimiaan tämän asian toteuttamiseen.
Mutta nämä henkivoimat mitä sillä on eivät ole mitään pientä kokoluokkaa. - minä
Cigarette kirjoitti:
En nyt täysin ymmärrä mitä tarkoitat. Mutta käärmekin oli Jumalan luoma. Sielunvihollinen käytti henkivoimiaan saadakseen käärmeen valtaansa (ja myös sai). Siten käärmeestä tuli saatanan edustaja paratiisiin.
Minun käsitykseni on se, että sielunvihollisella ei ole kykyä luoda maailmaa, tai edes käärmettä. Ainoa keino hänellä on taistella sieluista ja käyttää henkivoimiaan tämän asian toteuttamiseen.
Mutta nämä henkivoimat mitä sillä on eivät ole mitään pientä kokoluokkaa.on siis saatana, voima, johon jumalakaan ei voi vaikuttaa? niinkö? ja jos näin on, jumalan olisi luullut pelastavan ihmiset siltä eli hän ei olisi luonut käärmettä laisinkaan. tätä ei kyllä ymmärrä, vaikka miten kääntelisi ja ihmiset vaan hokevat siitä vapaasta tahdosta! anteeksi, mistä?
- Cigarette
minä kirjoitti:
on siis saatana, voima, johon jumalakaan ei voi vaikuttaa? niinkö? ja jos näin on, jumalan olisi luullut pelastavan ihmiset siltä eli hän ei olisi luonut käärmettä laisinkaan. tätä ei kyllä ymmärrä, vaikka miten kääntelisi ja ihmiset vaan hokevat siitä vapaasta tahdosta! anteeksi, mistä?
Näin minä ymmärrän, että Lucifer on langennut enkeli. Ja hän rupesi vastustamaan Jumalaa, hänen luojaansa. Lucifer kuvittelee että hän on luojaansa mahtavampi. Koska Lucifer on enkeli (musta enkeli), hän elää ikuisesti. Ja koska hän on henkiolento, hän pystyy liikkumaan siellä missä Jumalakin. Eli joka paikassa. Hän tuli myös paratiisiinkin.
"Jumalan olisi luullut pelastavan ihmiset siltä eli hän ei olisi luonut käärmettä laisinkaan."
Jumala loi käärmeen. Mutta saatana sai sen valtaansa ja sai siitä palvelijansa. Eli Jumala ei olisi voinut estää saatanan tuloa paratiisiin vain jättämällä käärmeen luomatta. Hän ei tiennyt, kun loi käärmeen, että saatana saisi siitä myöhemmin uskollisen palvelijan.
Minä ymmärrän, että saatana on kuin kiusanhenki.
Se on kuin Jumalan kapinoiva teinipoika, joka kapinoi luojaansa vastaan.
Ja valitettavasti näyttää siltä, että Jumalakaan ei voi siihen vaikuttaa. Se on langennut enkeli, jolla on ikuinen elämä.
Tämä on vain minun näkemykseni asiasta. En sano että se on ehdottoman oikea.
Raamatussahan puhutaan vain sielunvihollisesta, ja että sielunvihollisella on monta nimeä. Eli sielunvihollinen tunnetaan myös nimillä Saatana, Lucifer, Piru jne.
Sielunvihollisella on tavoitteena juuri se mistä hänen nimensäkin kertoo; ottaa meidän sielut.
Päinvastoin kuin yleensä luullaan, sielunvihollinen ei halua tappaa kaikkia ihmisiä. Hänen tavoitteenaan on vain saada kaikkien ihmisten sielut, jotta voisi "rulettaa" maailmassa, ja siihen tavoitteeseen päästäkseen hän voi myös tuhota osan ihmisistä. Hän ei kaihda mitään keinoja. - minä
Cigarette kirjoitti:
Näin minä ymmärrän, että Lucifer on langennut enkeli. Ja hän rupesi vastustamaan Jumalaa, hänen luojaansa. Lucifer kuvittelee että hän on luojaansa mahtavampi. Koska Lucifer on enkeli (musta enkeli), hän elää ikuisesti. Ja koska hän on henkiolento, hän pystyy liikkumaan siellä missä Jumalakin. Eli joka paikassa. Hän tuli myös paratiisiinkin.
"Jumalan olisi luullut pelastavan ihmiset siltä eli hän ei olisi luonut käärmettä laisinkaan."
Jumala loi käärmeen. Mutta saatana sai sen valtaansa ja sai siitä palvelijansa. Eli Jumala ei olisi voinut estää saatanan tuloa paratiisiin vain jättämällä käärmeen luomatta. Hän ei tiennyt, kun loi käärmeen, että saatana saisi siitä myöhemmin uskollisen palvelijan.
Minä ymmärrän, että saatana on kuin kiusanhenki.
Se on kuin Jumalan kapinoiva teinipoika, joka kapinoi luojaansa vastaan.
Ja valitettavasti näyttää siltä, että Jumalakaan ei voi siihen vaikuttaa. Se on langennut enkeli, jolla on ikuinen elämä.
Tämä on vain minun näkemykseni asiasta. En sano että se on ehdottoman oikea.
Raamatussahan puhutaan vain sielunvihollisesta, ja että sielunvihollisella on monta nimeä. Eli sielunvihollinen tunnetaan myös nimillä Saatana, Lucifer, Piru jne.
Sielunvihollisella on tavoitteena juuri se mistä hänen nimensäkin kertoo; ottaa meidän sielut.
Päinvastoin kuin yleensä luullaan, sielunvihollinen ei halua tappaa kaikkia ihmisiä. Hänen tavoitteenaan on vain saada kaikkien ihmisten sielut, jotta voisi "rulettaa" maailmassa, ja siihen tavoitteeseen päästäkseen hän voi myös tuhota osan ihmisistä. Hän ei kaihda mitään keinoja."Jumala loi käärmeen. Mutta saatana sai sen valtaansa ja sai siitä palvelijansa. Eli Jumala ei olisi voinut estää saatanan tuloa paratiisiin vain jättämällä käärmeen luomatta. Hän ei tiennyt, kun loi käärmeen, että saatana saisi siitä myöhemmin uskollisen palvelijan"
tarkoitatko siis, että jumala ei olekaan kaikkitietävä? entä onko jumala kuinka tietoinen tästä "sielunvihollisesta"? jos näin on, miksi luoda ihmisiä, joiden sieluista taistella? en ymmärrä, vaikka miten kääntelee..
- Elli
normaalijärkinen, mieleltään tasapainoinen ja tavanomaisen yleissivistyksen omaava ihminen ymmärtää nykyään, että luomiskertomus on tarua. Myös useimmat uskikset.
Mutta sitä uskiksen käsitystä, että jumala on hyvä, rakastava, oikeudenmukainen ja viisas ei ilmeisesti voi mitenkään falsifioida. Toimikoon jumala miten sairaan julmasti ja epäloogisesti hyvänsä, hän on uskiksen mielestä aina vain kaikinpuolin mainio persoona.- Cigarette
Minulle taas luomiskertomus on koko uskoni perusta. Sen avulla olen oppinut ymmärtämään Jumalaa. Ja hänen suuren suunnitelmansa.
"Toimikoon jumala miten sairaan julmasti ja epäloogisesti hyvänsä..."
Tuohon väärään luuloon antaa juuri luomiskertomus ja tapahtumat paratiisissa sen oikean vastauksen. Sen miten asiat oikeasti ovat.
Omasta mielestäni ne, jotka uskovat Jeesukseen, mutta eivät luomiskertomukseen, ovat vain filosofisen Jeesus-kultin seuraajia. Eivätkä juuri erilaisia, kuin vaikkapa guru Mahareshi Maheshi Yogin seuraajat.
En tahdo panetella kristukseen uskovia enkä muihinkaan uskontoihin uskovia, kunnioitan heitä.
Mutta jos uskoo vain Jeesukseen, niin ei ihme että pelkästään Jeesukseen uskovilla tulee juuri tuollaisia kysymyksiä eteen kuin sinä sanoit. Epäloogisuuksia. Tyyliin: "Miksi jumala toimii niin sairaan julmasti ja epäloogisesti?"
"Miksi hän antaa viattomien ihmisten kuolla?". - Pekka
Cigarette kirjoitti:
Minulle taas luomiskertomus on koko uskoni perusta. Sen avulla olen oppinut ymmärtämään Jumalaa. Ja hänen suuren suunnitelmansa.
Tuohon väärään luuloon antaa juuri luomiskertomus ja tapahtumat paratiisissa sen oikean vastauksen. Sen miten asiat oikeasti ovat.
Omasta mielestäni ne, jotka uskovat Jeesukseen, mutta eivät luomiskertomukseen, ovat vain filosofisen Jeesus-kultin seuraajia. Eivätkä juuri erilaisia, kuin vaikkapa guru Mahareshi Maheshi Yogin seuraajat.
En tahdo panetella kristukseen uskovia enkä muihinkaan uskontoihin uskovia, kunnioitan heitä.
Mutta jos uskoo vain Jeesukseen, niin ei ihme että pelkästään Jeesukseen uskovilla tulee juuri tuollaisia kysymyksiä eteen kuin sinä sanoit. Epäloogisuuksia. Tyyliin: "Miksi jumala toimii niin sairaan julmasti ja epäloogisesti?"
"Miksi hän antaa viattomien ihmisten kuolla?"."Minulle taas luomiskertomus on koko uskoni perusta. "
Kumpaa Raamatussa kuvattua luomisjärjestystä kannatat?
Ne ovat kesksenään ristiriitaisia joten varmaankin toinen on oikein ja toinen väärin.
Jos pidät Nooan tulvaa tosiasiana, niin miksi Jumalasi piilotti kaikki tulvan jäljet? - Cigarette
Pekka kirjoitti:
"Minulle taas luomiskertomus on koko uskoni perusta. "
Kumpaa Raamatussa kuvattua luomisjärjestystä kannatat?
Ne ovat kesksenään ristiriitaisia joten varmaankin toinen on oikein ja toinen väärin.
Jos pidät Nooan tulvaa tosiasiana, niin miksi Jumalasi piilotti kaikki tulvan jäljet?"Jos pidät Nooan tulvaa tosiasiana, niin miksi Jumalasi piilotti kaikki tulvan jäljet?"
hoh hoh :). Jälkiä on vaikka kuinka. Niitä vain jostain syystä sanotaan "jääkauden" aiheuttamiksi jäljiksi.
Lue tuolta aikaisempi threadi nimeltään "Jääkausi ja hiidenkirnut". - JSS
Cigarette kirjoitti:
"Jos pidät Nooan tulvaa tosiasiana, niin miksi Jumalasi piilotti kaikki tulvan jäljet?"
hoh hoh :). Jälkiä on vaikka kuinka. Niitä vain jostain syystä sanotaan "jääkauden" aiheuttamiksi jäljiksi.
Lue tuolta aikaisempi threadi nimeltään "Jääkausi ja hiidenkirnut".Tämä on aika hyvä sivu aiheesta: http://www.parse-error.com/display_page.php?page_id=25
- Elli
Cigarette kirjoitti:
"Miksi hän antaa viattomien ihmisten kuolla?".avaajakin mainitsi, Aatami ja Eeva olivat tietämättömiä hyvästä ja pahasta ennen kielletyn hedelmän syöntiä. He eivät voineet tietää, että jumalan totteleminen on hyvä asia, käärmeen totteleminen paha asia ja kielletyn hedelmän syönti väärin. Aivan kuin vaadittaisiin värisokeata henkilöä tunnistamaan punainen väri, ja rankaistaisiin kuolemalla, jos siinä erehtyy.
Monet keskustelijat tällä palstalla ovat selittäneet seikkaperäisesti, asiantuntevasti ja ilman juuri minkäänlaista sanoman perillemenoa, että luomiskertomus ei pidä yhtä sen tiedon kanssa, mitä elämän kehittymisestä on saatu selville. Luomisuskoisilla lieneekin syvä tunneperäinen vastustus evoluutiota kohtaan. Itse en näe, mitä syytä evoluution kannattajalla olisi kieltää luominen, jos tunnetut tosiasiat puhuisivat luomisen puolesta.
Minunkin mielestäni evoluution ja kristinuskon yhdistäminen on aika ongelmallinen asia. Paljon kristinuskon perusteita joudutaan selittämään hämäriksi vertauksiksi.
Kristinusko on opillisissa vaikeuksissa, mutta uskisten enemmistö ei tunnu pahemmin vaivaavan itseään oppiensa johdonmukaisuudella, joten eiköhän uskoa riitä uskovilla jatkossakin. Moni ilmeisesti uskoo vain johonkin epämääräiseen "korkeampaan voimaan" ja korostaa arvojen merkitystä. Se ei enää ole varsinaista kristinuskoa, vaan jotakin yleisuskontoa, ja arvot ja moraali taas eivät vaadi jumalauskoa seurakseen ollenkaan. - Cigarette
Elli kirjoitti:
avaajakin mainitsi, Aatami ja Eeva olivat tietämättömiä hyvästä ja pahasta ennen kielletyn hedelmän syöntiä. He eivät voineet tietää, että jumalan totteleminen on hyvä asia, käärmeen totteleminen paha asia ja kielletyn hedelmän syönti väärin. Aivan kuin vaadittaisiin värisokeata henkilöä tunnistamaan punainen väri, ja rankaistaisiin kuolemalla, jos siinä erehtyy.
Monet keskustelijat tällä palstalla ovat selittäneet seikkaperäisesti, asiantuntevasti ja ilman juuri minkäänlaista sanoman perillemenoa, että luomiskertomus ei pidä yhtä sen tiedon kanssa, mitä elämän kehittymisestä on saatu selville. Luomisuskoisilla lieneekin syvä tunneperäinen vastustus evoluutiota kohtaan. Itse en näe, mitä syytä evoluution kannattajalla olisi kieltää luominen, jos tunnetut tosiasiat puhuisivat luomisen puolesta.
Minunkin mielestäni evoluution ja kristinuskon yhdistäminen on aika ongelmallinen asia. Paljon kristinuskon perusteita joudutaan selittämään hämäriksi vertauksiksi.
Kristinusko on opillisissa vaikeuksissa, mutta uskisten enemmistö ei tunnu pahemmin vaivaavan itseään oppiensa johdonmukaisuudella, joten eiköhän uskoa riitä uskovilla jatkossakin. Moni ilmeisesti uskoo vain johonkin epämääräiseen "korkeampaan voimaan" ja korostaa arvojen merkitystä. Se ei enää ole varsinaista kristinuskoa, vaan jotakin yleisuskontoa, ja arvot ja moraali taas eivät vaadi jumalauskoa seurakseen ollenkaan."avaajakin mainitsi, Aatami ja Eeva olivat tietämättömiä hyvästä ja pahasta ennen kielletyn hedelmän syöntiä. He eivät voineet tietää, että jumalan totteleminen on hyvä asia, käärmeen totteleminen paha asia ja kielletyn hedelmän syönti väärin."
Niinpä niin, siinä oli 50/50 mahdollisuus, että he eivät olis maistaneet kiellettyä hedelmää. Eli siinä OLI mahdollisuus.
"Monet keskustelijat tällä palstalla ovat selittäneet seikkaperäisesti, asiantuntevasti ja ilman juuri minkäänlaista sanoman perillemenoa, että luomiskertomus ei pidä yhtä sen tiedon kanssa, mitä elämän kehittymisestä on saatu selville. Luomisuskoisilla lieneekin syvä tunneperäinen vastustus evoluutiota kohtaan."
Ei minulla ole tunneperäistä vastustusta evoluutiota kohtaan. Pikemminkin järkiperäistä.
Jokainen meistä voi tehdä empiirisiä havaintoja luonnosta, eikä pelkastään lukea kirjoista. Itse teen empiirisiä havaintoja mökillä ollessani, kun katselen luontoa ja kuinka se toimii. Kaikki näyttää niin valmiilta, luonnon kiertokulku toimii täydellisesti, eikä siinä ole "lastentauteja", eikä "logistiikkaongelmia".
Kaikki eläimet tuntuvat tietävän mitä tekevät ja miten ne sen tekevät, ja onnistuvat siinä mitä tekevät. Kimalaisesta sorsaan. Ne eivät näytä yrittävän ylittävän itseään, tai tekevän jotain mikä ei ole niille tyypillistä. Jotenkin näyttää, että ne tekevät vain sitä mitä tuhannet niiden esi-isätkin ovat tehneet "just another day in the office".
Sellainen sanontahan on, että "Mihinkäs tässä kiire ois, valmiissa maailmassa."
Niinpä niin, maailma on tosiaankin valmis. Miten on mahdollista, että juuri me olemme todistamassa sitä kuinka luonnosta on tullut "valmis", ja kaikki toimii. Satuimmeko syntymään juuri oikeaan aikaan, jotta evoluution kuluessa kaikki "bugit" maailmanjärjestyksessä ovat jo hioutuneet pois?
Paljon helpompi on ajatella, että maailma luotiin kerralla valmiiksi. Tai toisin sanoen seitsemässä päivässä. Jumala teki siitä kerralla hyvän ja toimivan, onhan hän mestari niin biologiassa, fysiikassa, kuin tähtitieteessäkin. - logos vs mythos
Elli kirjoitti:
avaajakin mainitsi, Aatami ja Eeva olivat tietämättömiä hyvästä ja pahasta ennen kielletyn hedelmän syöntiä. He eivät voineet tietää, että jumalan totteleminen on hyvä asia, käärmeen totteleminen paha asia ja kielletyn hedelmän syönti väärin. Aivan kuin vaadittaisiin värisokeata henkilöä tunnistamaan punainen väri, ja rankaistaisiin kuolemalla, jos siinä erehtyy.
Kristinusko on opillisissa vaikeuksissa, mutta uskisten enemmistö ei tunnu pahemmin vaivaavan itseään oppiensa johdonmukaisuudella, joten eiköhän uskoa riitä uskovilla jatkossakin. Moni ilmeisesti uskoo vain johonkin epämääräiseen "korkeampaan voimaan" ja korostaa arvojen merkitystä. Se ei enää ole varsinaista kristinuskoa, vaan jotakin yleisuskontoa, ja arvot ja moraali taas eivät vaadi jumalauskoa seurakseen ollenkaan.Uskonto palvelee ihmisen tunneperäisiä tarpeita samoin kuin tiede palvelee ihmisen järkiperäistä uteliaisuutta. Jos uskonto ei pysty muuttumaan ajan mukana, se lakkaa palvelemasta ihmisiä, ja muuttuu kaatumista odottavaksi kelopuuksi. Kristinuskon ongelma on juuri Raamatun muuttumattomuuteen jumittuminen. Se mikä toimi 2000 vuotta sitten Rooman valtakunnassa ei enää toimi samoin 2000 vuotta myöhemmin pohjoismaisessa teknologiayhteiskunnassa. Erilaiset lahkot ovat yrittäneet ratkaista tätä ongelmaa, mutta muuttumaton perusmyytistö on edelleen pallona jalassa.
Ihminen on sekä järjellinen että tunteellinen eläin. Tarve uskontojen tarjoamille tunteellisille totuuksille on yhtä todellinen kuin tarve tieteen antamille loogisille faktoille. Niin kauan kuin ihminen on ihminen, uskontoja tulee olemaan olemassa. Kristinusko ei kuitenkaan välttämättä ole enää kauan niiden joukossa.
- Late
"--
Aika vittumainen teko jumalalta, ihan kuin antaisi lapsille tulitikkuja ja polttoainetta.--"
Paitsi, että jos ymmärtäisit lukeemaasi, niin TAJUAISIT saatanan antaneen niitä "tulitikkuja ja polttoaineita", joista Jumala oli varoittanut.
Onko se niin kertakaikkisen vaikeaa tajuta, että vaikkakin Jumala on universumin kahden kovimman voiman voittava osapuoli, niin hänelle yksi päivä on kuin tuhat vuotta???
Ei tämä nyt luulisi miljardien vuosien evouskoville olevan kovin pitkä aika, jos saatanan nujertamiseen menee "muutama päivä"!
Kauheen hätäisiä nuo ateistiset piltdownvoimat. ;)
Sitäpaitsi armossaan Jumala on antanut ihmisille toisenkin mahdollisuuden ja sen taidolliset älyävät ottaa vastaan, kun taasen taidottomat kuluttavat edelleen aikansa Jumalan haukkumiseen ja sitä kautta varmistavat mihinkä viiteryhmään haluavat kuulua.- Elli
Luulisi jokaisen täysijärkisen saatanan tajuavan, ettei jumalaa vastaan kannata kapinoida. Eihän kaikkivaltiasta voi voittaa.
Hassuja nuo muinaistarut. - Satu itse
Älä nyt ota kierroksia satuolentojen "arvostelemisesta".
Satuolentoja on melkein yhtä paljon kuin satujakin.
Tarkimmin sadun onnistumisessa ja kehittelyssä on onnistuttu tarussa sormusten herrasta, nimen oman juuri siinä ettei löydy ristiriitoja.. - Late
Elli kirjoitti:
Luulisi jokaisen täysijärkisen saatanan tajuavan, ettei jumalaa vastaan kannata kapinoida. Eihän kaikkivaltiasta voi voittaa.
Hassuja nuo muinaistarut."--Luulisi jokaisen täysijärkisen saatanan tajuavan, ettei jumalaa vastaan kannata kapinoida. Eihän kaikkivaltiasta voi voittaa.---"
Niin,..paitsi jos ylpistyksissään kuvittelee MYÖS olevansa kaikkivaltias? ;)
Ylpeys yleensäkin omaan erinomaisuuteensa karkoittaa järjen ja saattaa koroittaa jopa evouskovankin Jumalan edelle rustailemaan hätäpäissään vaikkapa Piltdowneja kaikella vääryydellä ja viekkaudella, ettei jumala vaan kurkistelisi, niin miksei sitten enkelien ruhtinastakin?
Siispä ei ole olemassa täysjärkisiä saatanoita. ;)
"--Hassuja nuo muinaistarut.--"
Ainakin niille, jotka pitävät niitä taruina, koska ymmärtävät kaiken väärin? - järki
Late kirjoitti:
"--Luulisi jokaisen täysijärkisen saatanan tajuavan, ettei jumalaa vastaan kannata kapinoida. Eihän kaikkivaltiasta voi voittaa.---"
Niin,..paitsi jos ylpistyksissään kuvittelee MYÖS olevansa kaikkivaltias? ;)
Ylpeys yleensäkin omaan erinomaisuuteensa karkoittaa järjen ja saattaa koroittaa jopa evouskovankin Jumalan edelle rustailemaan hätäpäissään vaikkapa Piltdowneja kaikella vääryydellä ja viekkaudella, ettei jumala vaan kurkistelisi, niin miksei sitten enkelien ruhtinastakin?
Siispä ei ole olemassa täysjärkisiä saatanoita. ;)
"--Hassuja nuo muinaistarut.--"
Ainakin niille, jotka pitävät niitä taruina, koska ymmärtävät kaiken väärin?loi ihmisen ja sinä syytät ihmistä siitä millainen hän on?
- Jumala
Elli kirjoitti:
Hassuja nuo muinaistarut.Niin ja päinvastoin, luulisi jokaisen täysjärkisen ja kaikkivaltiaan jumalan käsittävän, että saatana on pistettävä kalterien taakse kun on kyse avuttomista ja puolustuskyvyttömistä ihmislapsista..
"Minä olin se kointähti (valontuoja) Daavidin juurivesasta"
Näin Jeesus Johanneksen ilmestyskirjassa... - Late
Jumala kirjoitti:
Niin ja päinvastoin, luulisi jokaisen täysjärkisen ja kaikkivaltiaan jumalan käsittävän, että saatana on pistettävä kalterien taakse kun on kyse avuttomista ja puolustuskyvyttömistä ihmislapsista..
"Minä olin se kointähti (valontuoja) Daavidin juurivesasta"
Näin Jeesus Johanneksen ilmestyskirjassa..."--Niin ja päinvastoin, luulisi jokaisen täysjärkisen ja kaikkivaltiaan jumalan käsittävän, että saatana on pistettävä kalterien taakse kun on kyse avuttomista ja puolustuskyvyttömistä ihmislapsista..---"
Siis,.. etkö vieläkään ymmärrä, että Jumala ja saatanakin tietää, että saatana on taistelunsa hävinnyt ja kysymys on enään viivytystaistelusta aivan Jumalan pelastussuunitelman mukaisesti edetään.(valittujen luku pitää tulla täyteen ja synnin määrän kasvaa yli Jumalan sietorajan ja pyhät pyhittyvät, kun taasen samanaikaisesti jumalattomuus kasvaa.)
Ei saatanaa tapeta kuin hyttystä. - *naur*
Late kirjoitti:
"--Niin ja päinvastoin, luulisi jokaisen täysjärkisen ja kaikkivaltiaan jumalan käsittävän, että saatana on pistettävä kalterien taakse kun on kyse avuttomista ja puolustuskyvyttömistä ihmislapsista..---"
Siis,.. etkö vieläkään ymmärrä, että Jumala ja saatanakin tietää, että saatana on taistelunsa hävinnyt ja kysymys on enään viivytystaistelusta aivan Jumalan pelastussuunitelman mukaisesti edetään.(valittujen luku pitää tulla täyteen ja synnin määrän kasvaa yli Jumalan sietorajan ja pyhät pyhittyvät, kun taasen samanaikaisesti jumalattomuus kasvaa.)
Ei saatanaa tapeta kuin hyttystä.yksi hyvä uskisselitys:
"ei saatanaa tapeta kuin hyttystä" - Elli
Late kirjoitti:
"--Niin ja päinvastoin, luulisi jokaisen täysjärkisen ja kaikkivaltiaan jumalan käsittävän, että saatana on pistettävä kalterien taakse kun on kyse avuttomista ja puolustuskyvyttömistä ihmislapsista..---"
Ei saatanaa tapeta kuin hyttystä.Kirjoitit ettei saatanaa tapeta kuin hyttystä.
Minä luulin että Kaikkivaltiaan tarvitsee vain ajatella "Lakatkoon saatana olemasta" niin saatana pifff häviää olemattomiin.
Miten saatana sitten hävitetään? - sadistikin vielä ??
Late kirjoitti:
Ei saatanaa tapeta kuin hyttystä.Jaahas...myönnät siis että Jumalasta löytyy vielä tällainen sadistinenkin puoli..eipä tullut itselle mieleen vaikka poikasena katkoin kärpäsiltä siipiä ja pidin niillä juoksukilpailuja..
- JSS
Late kirjoitti:
Ei saatanaa tapeta kuin hyttystä.Jos Jumala on kaikkivoipa, kuten sinun uskontosi ajattelee, hän voi tappaa Saatanan helpomminkin: Pelkällä ajatuksella!
- Late
Elli kirjoitti:
Kirjoitit ettei saatanaa tapeta kuin hyttystä.
Minä luulin että Kaikkivaltiaan tarvitsee vain ajatella "Lakatkoon saatana olemasta" niin saatana pifff häviää olemattomiin.
Miten saatana sitten hävitetään?"--Minä luulin että Kaikkivaltiaan tarvitsee vain ajatella "Lakatkoon saatana olemasta" niin saatana pifff häviää olemattomiin.--"
Luulo ei ole tiedon väärtti. ;)
"--Miten saatana sitten hävitetään?--"
Lakkaa luulemasta ja lue Raamattua. :) - Late
JSS kirjoitti:
Jos Jumala on kaikkivoipa, kuten sinun uskontosi ajattelee, hän voi tappaa Saatanan helpomminkin: Pelkällä ajatuksella!
"--Jos Jumala on kaikkivoipa, kuten sinun uskontosi ajattelee, hän voi tappaa Saatanan helpomminkin: Pelkällä ajatuksella!--"
Niin,..heh!,... jospa hän sitten vain ajatuksillansa
pistää saatanan hyppäämään tulikivijärveen, sillä eipähän sitä Raamattukaan sen tarkemmin selittele?
Minusta hän kuitenkin tekee senkin, kuin on suunitellut ja minä en ainakaan aio vastustaa. :) - JSS
Late kirjoitti:
"--Minä luulin että Kaikkivaltiaan tarvitsee vain ajatella "Lakatkoon saatana olemasta" niin saatana pifff häviää olemattomiin.--"
Luulo ei ole tiedon väärtti. ;)
"--Miten saatana sitten hävitetään?--"
Lakkaa luulemasta ja lue Raamattua. :)Uskotko sinä kaikkivaltiaaseen Jumalaan vai et?
Jos uskot, niin silloin Jumala voi tehdä mitä tahansa jo ajatuksen voimalla, myös tappaa Saatanan! - JSS
Late kirjoitti:
"--Jos Jumala on kaikkivoipa, kuten sinun uskontosi ajattelee, hän voi tappaa Saatanan helpomminkin: Pelkällä ajatuksella!--"
Niin,..heh!,... jospa hän sitten vain ajatuksillansa
pistää saatanan hyppäämään tulikivijärveen, sillä eipähän sitä Raamattukaan sen tarkemmin selittele?
Minusta hän kuitenkin tekee senkin, kuin on suunitellut ja minä en ainakaan aio vastustaa. :)tapa Saatanaa jo nyt?! Siitähän on paljon haittaa Jumalalle!
- Late
JSS kirjoitti:
tapa Saatanaa jo nyt?! Siitähän on paljon haittaa Jumalalle!
"--tapa Saatanaa jo nyt?! Siitähän on paljon haittaa Jumalalle!---"
Koska saatana antaa hyvän vastuksen apureidensa avustuksella ja se perkele seisoo kaikki erät, mutta sitten tulee totaalinen tyrmäys.
On nääs näillä universumin isoilla pojilla vähän pisemmät erät, kuin Multian nuorisoseuran nyrkkeilyotteluissa. ;)
Toinen on oikea kaikkivaltias Jumala ja toinen vain kuvitteli olevansa, mutta lankeus-->ylpeys-->tuho oli hänen kohtalonsa. - Elli
Late kirjoitti:
Koska saatana antaa hyvän vastuksen apureidensa avustuksella ja se perkele seisoo kaikki erät, mutta sitten tulee totaalinen tyrmäys.
On nääs näillä universumin isoilla pojilla vähän pisemmät erät, kuin Multian nuorisoseuran nyrkkeilyotteluissa. ;)
Toinen on oikea kaikkivaltias Jumala ja toinen vain kuvitteli olevansa, mutta lankeus-->ylpeys-->tuho oli hänen kohtalonsa.siis Saatanaa. Kun joku kuvittelee olevansa kaikkivaltias, niin kyseessä on yleensä psykoosi, johon liittyy megalomaanisia harhoja. Sellainen alentaa syyntakeellisuutta, ja vaatisi pitkäaikaista lääkehoitoa ja terapiaa. On valitettavaa, jos Saatana elää diktatuurissa, jossa ei välitetä sairaan henkilön oikeusturvasta eikä eettisestä kohtelusta.
- JSS
Late kirjoitti:
Toinen on oikea kaikkivaltias Jumala ja toinen vain kuvitteli olevansa, mutta lankeus-->ylpeys-->tuho oli hänen kohtalonsa.siitä, että Saatana vastustaa häntä ja houkuttelee ihmisiä helvettiin?!! Onpas kamala tyyppi tuo Jumala! Voisi vain tuhota heti nyt tai vielä mieluummin olisi jättänyt luomatta, mutta sen sijaan Jumala sallii Saatanan houkutella ihmisiä ikuiseen kadotukseen, kun Saatana antaa hyvä vastuksen ja Jumala nähtävästi nauttii tästä tappelusta!
- Late
JSS kirjoitti:
siitä, että Saatana vastustaa häntä ja houkuttelee ihmisiä helvettiin?!! Onpas kamala tyyppi tuo Jumala! Voisi vain tuhota heti nyt tai vielä mieluummin olisi jättänyt luomatta, mutta sen sijaan Jumala sallii Saatanan houkutella ihmisiä ikuiseen kadotukseen, kun Saatana antaa hyvä vastuksen ja Jumala nähtävästi nauttii tästä tappelusta!
"--Nauttiiko Jumala siis
JSS 14.8.2005 klo 19.59
siitä, että Saatana vastustaa häntä ja houkuttelee ihmisiä helvettiin?!! Onpas kamala tyyppi tuo Jumala!---"
Mistäs olet moista tietämystä ammentanut?
Minulle ainakin aivan uutta "tietoa"??
"--Voisi vain tuhota heti nyt--"
Ja taas voisit antaa lähteesi??
"--tai vielä mieluummin olisi jättänyt luomatta, mutta sen sijaan Jumala sallii Saatanan houkutella ihmisiä ikuiseen kadotukseen, kun Saatana antaa hyvä vastuksen ja Jumala nähtävästi nauttii tästä tappelusta!--"
Siis alunperinhän Jumala loi kaikki universumin enkelit palvelemaan hyvää, mutta ilmeisesti pahuuden voima oli kuitenkin niin suuri, että se pystyi kiihoittamaan enkeliruhtinaan kapinaan jopa
Jumalaa vastaan ja jo siitä voi päätellä että pahuuden henkivallat taivaan avaruuksissa ei ole aivan pikkujuttu edes kaikkivaltiaalle Jumalalle.:)
Jos saatana henkivaltoineen olisi voittanut, niin
saatana olisi saanut kaikkivaltiuden ja vienyt myös jokaisen ihmisen sielun pois Jumalan kirkkaudesta.Se että Raamatustakin selviää, että saatana saa kuitenkin aika paljon saalista,(sieluja)kertoo jotakin vastustajan voimasta.
Raamatussa myöskin sanotaan, että Jumala ei haluaisi yhdenkään sielun menevän saatanalle, siispä on todistettu, että Jumala ei todellakaan nauti tästä tappelusta.M.O.T.
Ps...että en edelleenkään ymmärrä mistä sinä ymmärryksesi ammennat?? - Late
Elli kirjoitti:
siis Saatanaa. Kun joku kuvittelee olevansa kaikkivaltias, niin kyseessä on yleensä psykoosi, johon liittyy megalomaanisia harhoja. Sellainen alentaa syyntakeellisuutta, ja vaatisi pitkäaikaista lääkehoitoa ja terapiaa. On valitettavaa, jos Saatana elää diktatuurissa, jossa ei välitetä sairaan henkilön oikeusturvasta eikä eettisestä kohtelusta.
Pikkuisen pahaa pelkään, että diagnoosisi saattaa jäädä joiltakin osin puutteelliseksi, kun mennään
globaalin maailman yli iankaikkisuuden universumeihin, jossa pimeyden henkivallat punovat juoniaan ja teroittelevat "viikatteitaan". ;) - JSS
Late kirjoitti:
"--Nauttiiko Jumala siis
JSS 14.8.2005 klo 19.59
siitä, että Saatana vastustaa häntä ja houkuttelee ihmisiä helvettiin?!! Onpas kamala tyyppi tuo Jumala!---"
"--tai vielä mieluummin olisi jättänyt luomatta, mutta sen sijaan Jumala sallii Saatanan houkutella ihmisiä ikuiseen kadotukseen, kun Saatana antaa hyvä vastuksen ja Jumala nähtävästi nauttii tästä tappelusta!--"
Siis alunperinhän Jumala loi kaikki universumin enkelit palvelemaan hyvää, mutta ilmeisesti pahuuden voima oli kuitenkin niin suuri, että se pystyi kiihoittamaan enkeliruhtinaan kapinaan jopa
Jumalaa vastaan ja jo siitä voi päätellä että pahuuden henkivallat taivaan avaruuksissa ei ole aivan pikkujuttu edes kaikkivaltiaalle Jumalalle.:)
saatana olisi saanut kaikkivaltiuden ja vienyt myös jokaisen ihmisen sielun pois Jumalan kirkkaudesta.Se että Raamatustakin selviää, että saatana saa kuitenkin aika paljon saalista,(sieluja)kertoo jotakin vastustajan voimasta.
Raamatussa myöskin sanotaan, että Jumala ei haluaisi yhdenkään sielun menevän saatanalle, siispä on todistettu, että Jumala ei todellakaan nauti tästä tappelusta.M.O.T.
Ps...että en edelleenkään ymmärrä mistä sinä ymmärryksesi ammennat??"Mistäs olet moista tietämystä ammentanut?
Minulle ainakin aivan uutta "tietoa"??"
Sinähän kirjoitit, että Jumala pitää Saatanan hengissä, kun Saatana antaa hyvä vastuksen.
"Ja taas voisit antaa lähteesi??"
JÄRKI!!! Ymmärrätkö edes mitä kaikkivoipa tarkoittaa?! Se tarkoittaa sitä, että voi tehdä mitä IKINÄ HALUAA ilman MITÄÄN esteitä. Ja kristinuskon käsitys Jumalastahan on nimenomaan, että hän on kaikkivoipa.
"pahuuden henkivallat taivaan avaruuksissa ei ole aivan pikkujuttu edes kaikkivaltiaalle Jumalalle.:)"
Ne ovat, jos Jumala on kaikkivoipa...
"Raamatussa myöskin sanotaan, että Jumala ei haluaisi yhdenkään sielun menevän saatanalle, siispä on todistettu, että Jumala ei todellakaan nauti tästä tappelusta."
Taaskin ristiriita: Jos Jumala on kaikkivoipa, hän voi päättää, että kaikki pelastuvat ja niin käy. Toinen ristiriita: Jos Jumala haluaa, että kaikki pelastuvat, mutta kaikki eivät pelastukaan, niin sehän tarkoittaa, että Jumala on hävinnyt. Voiko kaikkivoipa ja ilmeisen täydellinen olento muka hävitä?
"en edelleenkään ymmärrä mistä sinä ymmärryksesi ammennat??"
Minä käytän järkeäni. Sinähän käytät järkesi sijasta Raamattua.
PS. Eilen oli 14.8., päivä jolloin Liiton arkin oli määrä löytyä. Ei ole kuulunut mitään! Taidatte antaa tämänkin jutun hajota ilmaan mahdollisen huomaamatta...
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=1500000000000012&posting=22000000010012638 - Mr.K.A.T.
Late kirjoitti:
"--Nauttiiko Jumala siis
JSS 14.8.2005 klo 19.59
Ps...että en edelleenkään ymmärrä mistä sinä ymmärryksesi ammennat??Sanasi, sanontasi, tuovat mieleen elävästi ajat jolloin olin Jehovan todistajain "opissa".
Toisin sanoen oletko nyk./entinen Jeh.tod. ? - vaikutatkin niin s.........
Mr.K.A.T. kirjoitti:
Sanasi, sanontasi, tuovat mieleen elävästi ajat jolloin olin Jehovan todistajain "opissa".
Toisin sanoen oletko nyk./entinen Jeh.tod. ?tiedätkö ketä todistajat palvovat?
- Diaspora
Late kirjoitti:
Pikkuisen pahaa pelkään, että diagnoosisi saattaa jäädä joiltakin osin puutteelliseksi, kun mennään
globaalin maailman yli iankaikkisuuden universumeihin, jossa pimeyden henkivallat punovat juoniaan ja teroittelevat "viikatteitaan". ;)Hyvinpä sinä näytät Late tietävän ja ymmärtävän käsityskykymme yli menevien "iankaikkisuuden unversumien" saloja. :)
- Jon
Late kirjoitti:
"--Nauttiiko Jumala siis
JSS 14.8.2005 klo 19.59
Ps...että en edelleenkään ymmärrä mistä sinä ymmärryksesi ammennat??Kysyt:
"Mistäs olet moista tietämystä ammentanut?
Aiempi vastauksesi kysymykselle, miksei Jumala tapa saatanaa jo nyt, vaikka siitä on paljon haittaa jumalalle:
"Koska saatana antaa hyvän vastuksen apureidensa avustuksella ja se perkele seisoo kaikki erät, mutta sitten tulee totaalinen tyrmäys.
Toinen on oikea kaikkivaltias Jumala ja toinen vain kuvitteli olevansa, mutta lankeus-->ylpeys-->tuho oli hänen kohtalonsa."
........
Ja jos tuo oli sarkasmia.. Sarkasmia käytetään viimeisenä argumenttina kun mitään perusteluja ei enää ole, ei normaalissa väittelyssä.
Eli kysymys on edelleen: Miksei Jumala lopeta Saatanan toimia vaan antaa tämän turmella ihmisten sieluja? Late kirjoitti:
globaalin maailman yli iankaikkisuuden universumeihin, jossa pimeyden henkivallat punovat juoniaan ja teroittelevat "viikatteitaan". ;)Laten lausuntoihin sopii lähes poikkeuksetta profeettaryhmä Sleepy Sleepersin aforismi:
"Kädet heiluu, jalat heiluu - hevissä sentään on meteli reiluu!"- Late
JSS kirjoitti:
"Mistäs olet moista tietämystä ammentanut?
Sinähän kirjoitit, että Jumala pitää Saatanan hengissä, kun Saatana antaa hyvä vastuksen.
"Ja taas voisit antaa lähteesi??"
JÄRKI!!! Ymmärrätkö edes mitä kaikkivoipa tarkoittaa?! Se tarkoittaa sitä, että voi tehdä mitä IKINÄ HALUAA ilman MITÄÄN esteitä. Ja kristinuskon käsitys Jumalastahan on nimenomaan, että hän on kaikkivoipa.
"pahuuden henkivallat taivaan avaruuksissa ei ole aivan pikkujuttu edes kaikkivaltiaalle Jumalalle.:)"
Ne ovat, jos Jumala on kaikkivoipa...
"Raamatussa myöskin sanotaan, että Jumala ei haluaisi yhdenkään sielun menevän saatanalle, siispä on todistettu, että Jumala ei todellakaan nauti tästä tappelusta."
Taaskin ristiriita: Jos Jumala on kaikkivoipa, hän voi päättää, että kaikki pelastuvat ja niin käy. Toinen ristiriita: Jos Jumala haluaa, että kaikki pelastuvat, mutta kaikki eivät pelastukaan, niin sehän tarkoittaa, että Jumala on hävinnyt. Voiko kaikkivoipa ja ilmeisen täydellinen olento muka hävitä?
"en edelleenkään ymmärrä mistä sinä ymmärryksesi ammennat??"
Minä käytän järkeäni. Sinähän käytät järkesi sijasta Raamattua.
PS. Eilen oli 14.8., päivä jolloin Liiton arkin oli määrä löytyä. Ei ole kuulunut mitään! Taidatte antaa tämänkin jutun hajota ilmaan mahdollisen huomaamatta...
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=1500000000000012&posting=22000000010012638"--Sinähän kirjoitit, että Jumala pitää Saatanan hengissä, kun Saatana antaa hyvä vastuksen. --"
Miksi väität minun sanoneen sellaista mitä en ole sanonut??(on tarkistettavissa)
"--JÄRKI!!! Ymmärrätkö edes mitä kaikkivoipa tarkoittaa?! Se tarkoittaa sitä, että voi tehdä mitä IKINÄ HALUAA ilman MITÄÄN esteitä. Ja kristinuskon käsitys Jumalastahan on nimenomaan, että hän on kaikkivoipa. --"
Jumalan kakkivaltius/kaikkivoipaisuus määritellään VAIN ja AINOASTAAN Jumalan sanan kautta(Raamattu)!
Sinun ja joidenkin muidenkin henkilökohtaisilla käsityksillä ei ole siinä asiassa MITÄÄN merkitystä!!
"--"pahuuden henkivallat taivaan avaruuksissa ei ole aivan pikkujuttu edes kaikkivaltiaalle Jumalalle.:)"--"
"--Ne ovat, jos Jumala on kaikkivoipa... --"
Edelleen tarkista ymmärrystäsi kakkivaltiaan Jumalan ja saatanallisten henkivaltojen voimien suhdetta Raamatun sanoman mukaisesti!!
"--
Taaskin ristiriita: Jos Jumala on kaikkivoipa, hän voi päättää, että kaikki pelastuvat ja niin käy. Toinen ristiriita: Jos Jumala haluaa, että kaikki pelastuvat, mutta kaikki eivät pelastukaan, niin sehän tarkoittaa, että Jumala on hävinnyt. Voiko kaikkivoipa ja ilmeisen täydellinen olento muka hävitä? --"
Eheeiii,..mitään ristiriitaa, sillä taistelu on kuitenkin niin kova, että ei siitä kaikkivaltias Jumalakaan selviä ilman tappioita ja saatana saa myös saalista ihmisistä, jotka valitsevat eron Jumalasta edelleen.!!
Jumalahan ei sensijaan häviä, vaikkakin nytkin maapallo on sielunvihollisen hallinnassa aina siihen asti, kunnes Jeesus Saapuu tuuliin ja pilviin hakeakseen omansa karitsan häihin.
Jumala on lopullinen voittaja niille, jotka ovat häneen luottaneet.!!
"--Minä käytän järkeäni. Sinähän käytät järkesi sijasta Raamattua. --"
Jos halutaan selville kristinuskon Jumalan olemus,
niin mistä sitä lähdetään etsimään??
Etsitäänkö sitä noin kuuden mijardin ihmisten mielipiteistä?
Mielestäni sitä etsitään vain ja ainoastaan Jumalan Sanasta Raamatusta, jossa järjen käyttö ei suinkaan ole kielletty, vaan se on jopa suotavaa ja siksi kaikilla ei siihen ole taidollisuutta. ;)
"--PS. Eilen oli 14.8., päivä jolloin Liiton arkin oli määrä löytyä. Ei ole kuulunut mitään! Taidatte antaa tämänkin jutun hajota ilmaan mahdollisen huomaamatta... --"
HÖH? Itse ainakin pistin vain linkin Ilta-Sanomien
juttuun ja jos se oli uutisankka, niin tuskin siitäkin nyt kannattaa taas koko kristittyä maailmaa syyllistää?
Kuitenkin tästä Liiton Arkista haluaisin sanoa, että se löydetään varmasti aikojen kuluessa, koska Raamattu on näin ilmoittanut! Päinvastoin kun on Nooan arkin suhteen.(joskaan se ei sulje pois sitä, etteikö sitäkin voitaisi löytää)
Nooan arkin löytymisellä ei oikeastaan ole ainakaan uudestisyntyneille kristityille mitään merkitystä, kun taasen Liiton Arkin löytyminen olisi selkeä ajan merkki, johon liittyy niin temppelin uudeleen rakentaminen kuin messiaan paluun läheisyys, kuin kovat sodat, jossa kaikki palestiinalaiset(eesain heimo) poltetaan, kuin ruoho! - JSS
Late kirjoitti:
"--Sinähän kirjoitit, että Jumala pitää Saatanan hengissä, kun Saatana antaa hyvä vastuksen. --"
Miksi väität minun sanoneen sellaista mitä en ole sanonut??(on tarkistettavissa)
"--JÄRKI!!! Ymmärrätkö edes mitä kaikkivoipa tarkoittaa?! Se tarkoittaa sitä, että voi tehdä mitä IKINÄ HALUAA ilman MITÄÄN esteitä. Ja kristinuskon käsitys Jumalastahan on nimenomaan, että hän on kaikkivoipa. --"
Jumalan kakkivaltius/kaikkivoipaisuus määritellään VAIN ja AINOASTAAN Jumalan sanan kautta(Raamattu)!
Sinun ja joidenkin muidenkin henkilökohtaisilla käsityksillä ei ole siinä asiassa MITÄÄN merkitystä!!
"--"pahuuden henkivallat taivaan avaruuksissa ei ole aivan pikkujuttu edes kaikkivaltiaalle Jumalalle.:)"--"
"--Ne ovat, jos Jumala on kaikkivoipa... --"
Edelleen tarkista ymmärrystäsi kakkivaltiaan Jumalan ja saatanallisten henkivaltojen voimien suhdetta Raamatun sanoman mukaisesti!!
"--
Taaskin ristiriita: Jos Jumala on kaikkivoipa, hän voi päättää, että kaikki pelastuvat ja niin käy. Toinen ristiriita: Jos Jumala haluaa, että kaikki pelastuvat, mutta kaikki eivät pelastukaan, niin sehän tarkoittaa, että Jumala on hävinnyt. Voiko kaikkivoipa ja ilmeisen täydellinen olento muka hävitä? --"
Eheeiii,..mitään ristiriitaa, sillä taistelu on kuitenkin niin kova, että ei siitä kaikkivaltias Jumalakaan selviä ilman tappioita ja saatana saa myös saalista ihmisistä, jotka valitsevat eron Jumalasta edelleen.!!
Jumalahan ei sensijaan häviä, vaikkakin nytkin maapallo on sielunvihollisen hallinnassa aina siihen asti, kunnes Jeesus Saapuu tuuliin ja pilviin hakeakseen omansa karitsan häihin.
Jumala on lopullinen voittaja niille, jotka ovat häneen luottaneet.!!
"--Minä käytän järkeäni. Sinähän käytät järkesi sijasta Raamattua. --"
Jos halutaan selville kristinuskon Jumalan olemus,
niin mistä sitä lähdetään etsimään??
Etsitäänkö sitä noin kuuden mijardin ihmisten mielipiteistä?
Mielestäni sitä etsitään vain ja ainoastaan Jumalan Sanasta Raamatusta, jossa järjen käyttö ei suinkaan ole kielletty, vaan se on jopa suotavaa ja siksi kaikilla ei siihen ole taidollisuutta. ;)
"--PS. Eilen oli 14.8., päivä jolloin Liiton arkin oli määrä löytyä. Ei ole kuulunut mitään! Taidatte antaa tämänkin jutun hajota ilmaan mahdollisen huomaamatta... --"
HÖH? Itse ainakin pistin vain linkin Ilta-Sanomien
juttuun ja jos se oli uutisankka, niin tuskin siitäkin nyt kannattaa taas koko kristittyä maailmaa syyllistää?
Kuitenkin tästä Liiton Arkista haluaisin sanoa, että se löydetään varmasti aikojen kuluessa, koska Raamattu on näin ilmoittanut! Päinvastoin kun on Nooan arkin suhteen.(joskaan se ei sulje pois sitä, etteikö sitäkin voitaisi löytää)
Nooan arkin löytymisellä ei oikeastaan ole ainakaan uudestisyntyneille kristityille mitään merkitystä, kun taasen Liiton Arkin löytyminen olisi selkeä ajan merkki, johon liittyy niin temppelin uudeleen rakentaminen kuin messiaan paluun läheisyys, kuin kovat sodat, jossa kaikki palestiinalaiset(eesain heimo) poltetaan, kuin ruoho!"Miksi väität minun sanoneen sellaista mitä en ole sanonut??(on tarkistettavissa)"
Tässä on aiempi viestisi, sanot täsmälleen noin. Iskikö muistinmenetys?: http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=1500000000000073&posting=22000000010006747 Joten oletko huonomuistinen vai valehteletko tahallasi?
"Jumalan kakkivaltius/kaikkivoipaisuus määritellään VAIN ja AINOASTAAN Jumalan sanan kautta(Raamattu)!
Sinun ja joidenkin muidenkin henkilökohtaisilla käsityksillä ei ole siinä asiassa MITÄÄN merkitystä!!"
Lainataan siis Raamattua (Lainaan englanninkielistä, voit katsoa suomenkielisenkin):
Gen.18:14
"Is any thing too hard for the LORD?"
Job 42:1-2
"Then Job answered the LORD, and said, I know that thou canst do every thing...."
Jer.32:17
"Ah Lord God! ... there is nothing too hard for thee."
Jer.32:27
"Behold, I am the Lord, the God of all flesh: is there any thing too hard for the Lord?"
Mt.19:26, Mk.10:27,
"With God all things are possible."
Eli kyllä Jumala on kaikkivoipa nimenomaaan Raamatun mukaan. Ethän sinä edes tunne Raamattua!
"Edelleen tarkista ymmärrystäsi kakkivaltiaan Jumalan ja saatanallisten henkivaltojen voimien suhdetta Raamatun sanoman mukaisesti!!"
Tarkistinkin, ylläolevien jakeiden mukaan Jumala voi tehdä mitä tahansa.
"Jumalahan ei sensijaan häviä"
Jos Jumalan tahto on, että kaikki pelastuvat, niinhän sanotaan Raamatussakin, mutta näin ei kuitenkaan käy, niin kyllä Jumala on sitten hävinnyt tässä asiassa.
"Kuitenkin tästä Liiton Arkista haluaisin sanoa, että se löydetään varmasti aikojen kuluessa, koska Raamattu on näin ilmoittanut!"
Epäilen vahvasti, vaikka uskonkin sen olleen olemassa. Vihollisten sotasaaliiksi se on jäänyt, varmaan tuhottu.
"jossa kaikki palestiinalaiset(eesain heimo) poltetaan, kuin ruoho!"
Oletko ihan kipeä?!! Voi vittu, tuollainen rasisti kansankiihottaja pitäisi lukita vankilaan! Olet varmaan iloinen aina kun Israel murhaa jonkun palestiinalaisvauvan! Vahvistit muuten kaikki ennakkoluulot uskovaisista: Te todella olette rasistisia sadisteja. - Late
Mr.K.A.T. kirjoitti:
Sanasi, sanontasi, tuovat mieleen elävästi ajat jolloin olin Jehovan todistajain "opissa".
Toisin sanoen oletko nyk./entinen Jeh.tod. ?"--Oletko Jehovien todistajain opettama ?
Mr.K.A.T. 15.8.2005 klo 00.38
Sanasi, sanontasi, tuovat mieleen elävästi ajat jolloin olin Jehovan todistajain "opissa".--"
Russel oli muistaakseni tuo Jehovan todistajien perustaja Englannista, ja onhan hän monia suomalaisiakin peloitellut maailmanlopun "tolppailmoituksillaan", joissa oli päivämäärätkin,mutta sitten kun sitä ei tullutkaan, niin korjattiin oppia ja tämähän meni tietysti koko kristikunnan piikkiin, kun ihmiset eivät osanneet eroittaa jehovia, esim. helluntailaisista tai vapaakirkollisista.
Myönteisenä piirteenä voitaisiin tietysti hätäiseti miettiä, että heidän Jeesus tunnustus on kasvanut, mutta jos otetaan ne pahimmat nykyiset Raamatunvastaisuudet, eli 144000 ihmistä, jotka Raamatun mukaan selkeästi tulevat sieltä suuresta
ahdistuksesta ja jehovien mukaan juuri ne valitut
jehovat, kun taasen totuus on, että ne ovat juutalasia niiden kadestatoista eri sukukunnasta, kuten Raamattu selkeästi asian ilmaisee??? NIIN?
Voisi tietysti vielä mainita, että heidän oman Uuuden Suomen käännöksen mukaan ei ole edes taivasta, kuten Raamattu ilmoittaa? Kumma, etteivät he näitä juurikaan tuo esille, kun luukuttavat.
Saatanallinen oppi, joka kulkee niin lähellä Raamatun sanaa, että eksyttää monet.
"--Toisin sanoen oletko nyk./entinen Jeh.tod. ?--"
EN!!!! - JSS
Late kirjoitti:
"--Oletko Jehovien todistajain opettama ?
Mr.K.A.T. 15.8.2005 klo 00.38
Sanasi, sanontasi, tuovat mieleen elävästi ajat jolloin olin Jehovan todistajain "opissa".--"
Russel oli muistaakseni tuo Jehovan todistajien perustaja Englannista, ja onhan hän monia suomalaisiakin peloitellut maailmanlopun "tolppailmoituksillaan", joissa oli päivämäärätkin,mutta sitten kun sitä ei tullutkaan, niin korjattiin oppia ja tämähän meni tietysti koko kristikunnan piikkiin, kun ihmiset eivät osanneet eroittaa jehovia, esim. helluntailaisista tai vapaakirkollisista.
Myönteisenä piirteenä voitaisiin tietysti hätäiseti miettiä, että heidän Jeesus tunnustus on kasvanut, mutta jos otetaan ne pahimmat nykyiset Raamatunvastaisuudet, eli 144000 ihmistä, jotka Raamatun mukaan selkeästi tulevat sieltä suuresta
ahdistuksesta ja jehovien mukaan juuri ne valitut
jehovat, kun taasen totuus on, että ne ovat juutalasia niiden kadestatoista eri sukukunnasta, kuten Raamattu selkeästi asian ilmaisee??? NIIN?
Voisi tietysti vielä mainita, että heidän oman Uuuden Suomen käännöksen mukaan ei ole edes taivasta, kuten Raamattu ilmoittaa? Kumma, etteivät he näitä juurikaan tuo esille, kun luukuttavat.
Saatanallinen oppi, joka kulkee niin lähellä Raamatun sanaa, että eksyttää monet.
"--Toisin sanoen oletko nyk./entinen Jeh.tod. ?--"
EN!!!!Vastaa viestiini "Tarkistetaan siis" vai oliko liian noloa tekstiä sinun kannaltasi?
- Late
JSS kirjoitti:
"Miksi väität minun sanoneen sellaista mitä en ole sanonut??(on tarkistettavissa)"
Tässä on aiempi viestisi, sanot täsmälleen noin. Iskikö muistinmenetys?: http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=1500000000000073&posting=22000000010006747 Joten oletko huonomuistinen vai valehteletko tahallasi?
"Jumalan kakkivaltius/kaikkivoipaisuus määritellään VAIN ja AINOASTAAN Jumalan sanan kautta(Raamattu)!
Sinun ja joidenkin muidenkin henkilökohtaisilla käsityksillä ei ole siinä asiassa MITÄÄN merkitystä!!"
Lainataan siis Raamattua (Lainaan englanninkielistä, voit katsoa suomenkielisenkin):
"Then Job answered the LORD, and said, I know that thou canst do every thing...."
"Behold, I am the Lord, the God of all flesh: is there any thing too hard for the Lord?"
Eli kyllä Jumala on kaikkivoipa nimenomaaan Raamatun mukaan. Ethän sinä edes tunne Raamattua!
"Edelleen tarkista ymmärrystäsi kakkivaltiaan Jumalan ja saatanallisten henkivaltojen voimien suhdetta Raamatun sanoman mukaisesti!!"
Tarkistinkin, ylläolevien jakeiden mukaan Jumala voi tehdä mitä tahansa.
"Jumalahan ei sensijaan häviä"
Jos Jumalan tahto on, että kaikki pelastuvat, niinhän sanotaan Raamatussakin, mutta näin ei kuitenkaan käy, niin kyllä Jumala on sitten hävinnyt tässä asiassa.
"Kuitenkin tästä Liiton Arkista haluaisin sanoa, että se löydetään varmasti aikojen kuluessa, koska Raamattu on näin ilmoittanut!"
Epäilen vahvasti, vaikka uskonkin sen olleen olemassa. Vihollisten sotasaaliiksi se on jäänyt, varmaan tuhottu.
"jossa kaikki palestiinalaiset(eesain heimo) poltetaan, kuin ruoho!"
Oletko ihan kipeä?!! Voi vittu, tuollainen rasisti kansankiihottaja pitäisi lukita vankilaan! Olet varmaan iloinen aina kun Israel murhaa jonkun palestiinalaisvauvan! Vahvistit muuten kaikki ennakkoluulot uskovaisista: Te todella olette rasistisia sadisteja."--Tässä on aiempi viestisi, sanot täsmälleen noin. Iskikö muistinmenetys?: http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=1500000000000073&posting=22000000010006747 Joten oletko huonomuistinen vai valehteletko tahallasi? ---"
Late vastaus!
Sinulla on ilmeisesti määrittelyvaikeuksia myös sananan täsmällisesti kanssa, koska lainaamasi teksti ei ole sinne päinkään??? ;)
"--Sinähän kirjoitit, että Jumala pitää Saatanan hengissä, kun Saatana antaa hyvä vastuksen. --"
Rautalangasta hieman väännän. HEH!
Kyllä saatana pitää ITSE itsensä sitä kauemmin hengissä, mitä sitkeämmin se ja sen kaverit taistelee Jumalaa vastaan.(taistelu on sieluista)
"--Lainataan siis Raamattua (Lainaan englanninkielistä, voit katsoa suomenkielisenkin):
Eli kyllä Jumala on kaikkivoipa nimenomaaan Raamatun mukaan. Ethän sinä edes tunne Raamattua! --"
Ei mikään noista Raamatun jakeista ole edelleenkään ristiriidassa Jumalani ja saatanan välillä.(vai sanotaanko sielä, että kaikkivaltius edellyttää, että saatana tuhotaan esim. 24h. :))
Siis Jumala on juuri niin kaikkivaltias, kuin Raamattu antaa ymmärtää ja jos sinulla on erilainen mielipide, niin pidä se vain aivan vapaasti, mutta sillä ei vain ole mitään merkitystä, kun määritellään Raamatun mukaista Jumalan kaikkivaltiutta. :)
"---
Tarkistinkin, ylläolevien jakeiden mukaan Jumala voi tehdä mitä tahansa. ----"
Minä taas tarkistin Raamatun kokonaiskuvan mukaan
ja tappioita myös Jumalalle tulee taistelussaan taivaan pimeyden henkivaltoja vastaan. M.O.T.
(siis kaikkivaltius on voiton suhteen, mutta ei niiden kapinoitsioiden suhteen, jotka edelleenkin valitsevat vapaasta tahdosta johtuen edelleenkin saatanalliset voimat ja eron Jumalasta)
"--"jossa kaikki palestiinalaiset(eesain heimo) poltetaan, kuin ruoho!"
Oletko ihan kipeä?!! Voi vittu, tuollainen rasisti kansankiihottaja pitäisi lukita vankilaan! Olet varmaan iloinen aina kun Israel murhaa jonkun palestiinalaisvauvan! Vahvistit muuten kaikki ennakkoluulot uskovaisista: Te todella olette rasistisia sadisteja.--"
Minä olen rauhan mies ja aina surullinen, jos joku
palestiinalaisvauva kuolee kostojen sarjassa, jossa häiläävät myös hamasin itsemurhapommittajat juutalaisten lasten ja muiden siviilien joukossa?
Mutta, jos Raamattu ilmoittaa, että Obadja 1:15-18 kertoo kuinka Eesaun Huone (palestiinalaiset) hävitetään tulella, niin minkäs minä sille mitään voin???
Ymmärtääkseni eesaun huoneeseen kuuluu myös edom, eli jordan, jotka ovat palestiinalaisia.
Siis Israelin rajat tulevat vain Raamatun mukaan kasvamaan? - JSS
Late kirjoitti:
"--Tässä on aiempi viestisi, sanot täsmälleen noin. Iskikö muistinmenetys?: http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=1500000000000073&posting=22000000010006747 Joten oletko huonomuistinen vai valehteletko tahallasi? ---"
Late vastaus!
Sinulla on ilmeisesti määrittelyvaikeuksia myös sananan täsmällisesti kanssa, koska lainaamasi teksti ei ole sinne päinkään??? ;)
Rautalangasta hieman väännän. HEH!
Kyllä saatana pitää ITSE itsensä sitä kauemmin hengissä, mitä sitkeämmin se ja sen kaverit taistelee Jumalaa vastaan.(taistelu on sieluista)
"--Lainataan siis Raamattua (Lainaan englanninkielistä, voit katsoa suomenkielisenkin):
Eli kyllä Jumala on kaikkivoipa nimenomaaan Raamatun mukaan. Ethän sinä edes tunne Raamattua! --"
Ei mikään noista Raamatun jakeista ole edelleenkään ristiriidassa Jumalani ja saatanan välillä.(vai sanotaanko sielä, että kaikkivaltius edellyttää, että saatana tuhotaan esim. 24h. :))
Siis Jumala on juuri niin kaikkivaltias, kuin Raamattu antaa ymmärtää ja jos sinulla on erilainen mielipide, niin pidä se vain aivan vapaasti, mutta sillä ei vain ole mitään merkitystä, kun määritellään Raamatun mukaista Jumalan kaikkivaltiutta. :)
"---
Tarkistinkin, ylläolevien jakeiden mukaan Jumala voi tehdä mitä tahansa. ----"
Minä taas tarkistin Raamatun kokonaiskuvan mukaan
ja tappioita myös Jumalalle tulee taistelussaan taivaan pimeyden henkivaltoja vastaan. M.O.T.
(siis kaikkivaltius on voiton suhteen, mutta ei niiden kapinoitsioiden suhteen, jotka edelleenkin valitsevat vapaasta tahdosta johtuen edelleenkin saatanalliset voimat ja eron Jumalasta)
"--"jossa kaikki palestiinalaiset(eesain heimo) poltetaan, kuin ruoho!"
Oletko ihan kipeä?!! Voi vittu, tuollainen rasisti kansankiihottaja pitäisi lukita vankilaan! Olet varmaan iloinen aina kun Israel murhaa jonkun palestiinalaisvauvan! Vahvistit muuten kaikki ennakkoluulot uskovaisista: Te todella olette rasistisia sadisteja.--"
Minä olen rauhan mies ja aina surullinen, jos joku
palestiinalaisvauva kuolee kostojen sarjassa, jossa häiläävät myös hamasin itsemurhapommittajat juutalaisten lasten ja muiden siviilien joukossa?
Mutta, jos Raamattu ilmoittaa, että Obadja 1:15-18 kertoo kuinka Eesaun Huone (palestiinalaiset) hävitetään tulella, niin minkäs minä sille mitään voin???
Ymmärtääkseni eesaun huoneeseen kuuluu myös edom, eli jordan, jotka ovat palestiinalaisia.
Siis Israelin rajat tulevat vain Raamatun mukaan kasvamaan?Sinä sanoit, kun minä kysyin, että miksei Jumala tapa Saatanaa jo nyt, että koska Saatana antaa niin hyvän vastuksen. Sanoisin siis, että aika täsmällisesti. Tässä se siis vielä, tästä viestistäsi: http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=1500000000000073&posting=22000000010006747 :
Minun kysymykseni: "--(Miksei Jumala)tapa Saatanaa jo nyt?! Siitähän on paljon haittaa Jumalalle!---"
Sinun vastauksesi: "Koska saatana antaa hyvän vastuksen apureidensa avustuksella ja se perkele seisoo kaikki erät, mutta sitten tulee totaalinen tyrmäys."
Mikset siis voi vain myöntää olleesi väärässä? Olisiko se niin paha isku ylpeydellesi?
"Ei mikään noista Raamatun jakeista ole edelleenkään ristiriidassa Jumalani ja saatanan välillä.(vai sanotaanko sielä, että kaikkivaltius edellyttää, että saatana tuhotaan esim. 24h. :))...Siis Jumala on juuri niin kaikkivaltias, kuin Raamattu antaa ymmärtää ja jos sinulla on erilainen mielipide, niin pidä se vain aivan vapaasti, mutta sillä ei vain ole mitään merkitystä, kun määritellään Raamatun mukaista Jumalan kaikkivaltiutta. :)"
Vielä äsken väitit, ettei Jumala ole Raamatun mukaan kaikkivoipa ja nyt kun minä korjasin sinua, sinä teeskentelet kuin olisit aina pitänyt Jumalaa kaikkivoipana! Minä nimenomaan väitin Jumalan olevan Raamatun mukaan kaikkivoipa ja nyt sinä kehtaat väittää, etten olisi ollut sitä mieltä?!
Ja se, että Jumala on Raamatullisesti kaikkivoipa, jonka sinäkin siis nyt myönnät, tarkoittaa sitä, että jos Jumala HALUAA, hän voi tuhota Saatanan vaikka heti ja muutenkin hän voi tehdä AIVAN MITÄ IKINÄ HALUAA, Mt.19:26, Mk.10:27,
"With God all things are possible.". Kyseessä on siis Jumalan tahto, mikään muu ei estä kaikkivoipaa olentoa, kuin kaikkivoivan olennon oma tahto. Saatanan voisi siis todella tuhota kuin hyttysen, toisin kuin väitit aiemmin tässä keskustelussa. Jumala ei siis HALUA tuhota Saatanaa vielä, vaan antaa hänen jostain syystä jatkuvasti harhauttaa ihmisiä helvettiin ja Jumala sallii kaiken tämän vaikka voisi halutessaan lopettaa sen heti. Tässä siis palataan taas alkuun: Miksei Jumala tuhoa Saatanaa jo? Tähän et siis ole pystynyt vieläkään pitkän pyristelyn jälkeen vastaamaan, väitit pitkään, ettei Jumala ole kaikkivoipa, mutta nyt olet siis muuttanut mieltäsi, vai oletko?
Ja vielä kertaukseksi: Kaikkivoipa tarkoittaa nimensä mukaisesti todella sitä, että voi todellakin tehdä MITÄ TAHANSA HALUAA ilman rajoituksia, pidä se mielessä.
"Minä taas tarkistin Raamatun kokonaiskuvan mukaan
(siis kaikkivaltius on voiton suhteen, mutta ei niiden kapinoitsioiden suhteen, jotka edelleenkin valitsevat vapaasta tahdosta johtuen edelleenkin saatanalliset voimat ja eron Jumalasta)"
Jos Jumala "ottaa tappioita", se johtuu siitä, että hän on päättänyt ottaa tappioita, kaikkivaltias voisi estää sen, sillä kaikkivaltiaalle Jumalalle kaikki on mahdollista, myös Raamatun mukaan: Mt.19:26, Mk.10:27,
"With God all things are possible.". Ja edelleen, jos Jumalan tahto on, että kaikki pelastuvat, mutta kaikki eivät pelastukaan, on ileistä, ettei Jumalan tahto ole käynyt toteen. Mikä muu se on kuin tappio, olkoonkin vain siinä asiassa?
"Mutta, jos Raamattu ilmoittaa, että Obadja 1:15-18 kertoo kuinka Eesaun Huone (palestiinalaiset) hävitetään tulella"
Mutta mistä sinä keksit, että palestiinalaiset olisivat Esaun huonetta? Arafat taisi olla sitä mieltä, että he ovat filistealaisten jälkeläisiä.
"niin minkäs minä sille mitään voin???"
Sama jos kaikki ihmiset ympäri maailmaa olisivat toisen maailmansodan aikana sanoneet "Jos Hitler tappaa kaikki juutalaiset, niin kuin näyttää käyvän, niin minkäs minä sille voin?"!! Tällä hetkellä Israel ja siionistit ovat niitä, jotka tuhoavat palestiinalaisia parhaansa mukaan ja heitä voi kyllä ESTÄÄ!!
PS. Jos Jumala todella murhaisi kaikki palestiinalaiset viimeistä miestä, naista, vanhusta, lasta ja vauvaa myöten, niin kuinka sinä reagoisit tapahtuneeseen? Suuttuisitko tälle murhaajalle ja kutsuisit häntä säälimättömäksi pedoksi, vai ylistäisitkö häntä laupiaana ja oikeudenmukaisena Herrana? - Late
JSS kirjoitti:
Sinä sanoit, kun minä kysyin, että miksei Jumala tapa Saatanaa jo nyt, että koska Saatana antaa niin hyvän vastuksen. Sanoisin siis, että aika täsmällisesti. Tässä se siis vielä, tästä viestistäsi: http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=1500000000000073&posting=22000000010006747 :
Minun kysymykseni: "--(Miksei Jumala)tapa Saatanaa jo nyt?! Siitähän on paljon haittaa Jumalalle!---"
Sinun vastauksesi: "Koska saatana antaa hyvän vastuksen apureidensa avustuksella ja se perkele seisoo kaikki erät, mutta sitten tulee totaalinen tyrmäys."
Mikset siis voi vain myöntää olleesi väärässä? Olisiko se niin paha isku ylpeydellesi?
"Ei mikään noista Raamatun jakeista ole edelleenkään ristiriidassa Jumalani ja saatanan välillä.(vai sanotaanko sielä, että kaikkivaltius edellyttää, että saatana tuhotaan esim. 24h. :))...Siis Jumala on juuri niin kaikkivaltias, kuin Raamattu antaa ymmärtää ja jos sinulla on erilainen mielipide, niin pidä se vain aivan vapaasti, mutta sillä ei vain ole mitään merkitystä, kun määritellään Raamatun mukaista Jumalan kaikkivaltiutta. :)"
Vielä äsken väitit, ettei Jumala ole Raamatun mukaan kaikkivoipa ja nyt kun minä korjasin sinua, sinä teeskentelet kuin olisit aina pitänyt Jumalaa kaikkivoipana! Minä nimenomaan väitin Jumalan olevan Raamatun mukaan kaikkivoipa ja nyt sinä kehtaat väittää, etten olisi ollut sitä mieltä?!
Ja se, että Jumala on Raamatullisesti kaikkivoipa, jonka sinäkin siis nyt myönnät, tarkoittaa sitä, että jos Jumala HALUAA, hän voi tuhota Saatanan vaikka heti ja muutenkin hän voi tehdä AIVAN MITÄ IKINÄ HALUAA, Mt.19:26, Mk.10:27,
"With God all things are possible.". Kyseessä on siis Jumalan tahto, mikään muu ei estä kaikkivoipaa olentoa, kuin kaikkivoivan olennon oma tahto. Saatanan voisi siis todella tuhota kuin hyttysen, toisin kuin väitit aiemmin tässä keskustelussa. Jumala ei siis HALUA tuhota Saatanaa vielä, vaan antaa hänen jostain syystä jatkuvasti harhauttaa ihmisiä helvettiin ja Jumala sallii kaiken tämän vaikka voisi halutessaan lopettaa sen heti. Tässä siis palataan taas alkuun: Miksei Jumala tuhoa Saatanaa jo? Tähän et siis ole pystynyt vieläkään pitkän pyristelyn jälkeen vastaamaan, väitit pitkään, ettei Jumala ole kaikkivoipa, mutta nyt olet siis muuttanut mieltäsi, vai oletko?
Ja vielä kertaukseksi: Kaikkivoipa tarkoittaa nimensä mukaisesti todella sitä, että voi todellakin tehdä MITÄ TAHANSA HALUAA ilman rajoituksia, pidä se mielessä.
"Minä taas tarkistin Raamatun kokonaiskuvan mukaan
(siis kaikkivaltius on voiton suhteen, mutta ei niiden kapinoitsioiden suhteen, jotka edelleenkin valitsevat vapaasta tahdosta johtuen edelleenkin saatanalliset voimat ja eron Jumalasta)"
Jos Jumala "ottaa tappioita", se johtuu siitä, että hän on päättänyt ottaa tappioita, kaikkivaltias voisi estää sen, sillä kaikkivaltiaalle Jumalalle kaikki on mahdollista, myös Raamatun mukaan: Mt.19:26, Mk.10:27,
"With God all things are possible.". Ja edelleen, jos Jumalan tahto on, että kaikki pelastuvat, mutta kaikki eivät pelastukaan, on ileistä, ettei Jumalan tahto ole käynyt toteen. Mikä muu se on kuin tappio, olkoonkin vain siinä asiassa?
"Mutta, jos Raamattu ilmoittaa, että Obadja 1:15-18 kertoo kuinka Eesaun Huone (palestiinalaiset) hävitetään tulella"
Mutta mistä sinä keksit, että palestiinalaiset olisivat Esaun huonetta? Arafat taisi olla sitä mieltä, että he ovat filistealaisten jälkeläisiä.
"niin minkäs minä sille mitään voin???"
Sama jos kaikki ihmiset ympäri maailmaa olisivat toisen maailmansodan aikana sanoneet "Jos Hitler tappaa kaikki juutalaiset, niin kuin näyttää käyvän, niin minkäs minä sille voin?"!! Tällä hetkellä Israel ja siionistit ovat niitä, jotka tuhoavat palestiinalaisia parhaansa mukaan ja heitä voi kyllä ESTÄÄ!!
PS. Jos Jumala todella murhaisi kaikki palestiinalaiset viimeistä miestä, naista, vanhusta, lasta ja vauvaa myöten, niin kuinka sinä reagoisit tapahtuneeseen? Suuttuisitko tälle murhaajalle ja kutsuisit häntä säälimättömäksi pedoksi, vai ylistäisitkö häntä laupiaana ja oikeudenmukaisena Herrana?"--Mikset siis voi vain myöntää olleesi väärässä? Olisiko se niin paha isku ylpeydellesi? ---"
Se olisi väärän väittämän hyväksyminen. ;)
Katsotaanpa vielä kerran.
["--Sinähän kirjoitit, että Jumala pitää Saatanan hengissä, kun Saatana antaa hyvä vastuksen. --" ]
Mistään kohdasta tekstiä EI LÖYDY kohtaa, jossa väittäisin Jumalan pitävän saatanaa hengissä, vaan
sitä että SAATANA itse pitää itsensä hengissä, koska on ainut maailmankaikkeuden voimista, joka
pystyy antamaan Jumalalle tasaväkisen vastuksen!!!
Jumala ei siis voi otella saatanaa vastaan yhdellä kädellä, eikä hänen tuhoamisensa myöskään onnistu silmänräpäyksessä edes Jumalalta, kuten tunnut kuvittelevan.:)
"--Vielä äsken väitit, ettei Jumala ole Raamatun mukaan kaikkivoipa ja nyt kun minä korjasin sinua, sinä teeskentelet kuin olisit aina pitänyt Jumalaa kaikkivoipana! Minä nimenomaan väitin Jumalan olevan Raamatun mukaan kaikkivoipa ja nyt sinä kehtaat väittää, etten olisi ollut sitä mieltä?! --"
Jahas? Sanotaan nyt selkeästi, että absoluuttista
kaikkivaltiutta/kaikkivoipaisuutta ei näytä Raamatun mukaan olevan edes Jumalalla, ennen kuin
saatana on tuhottu ja Jumala on perustanut iankaikkisen valtakuntansa, johonka pimeyden henkivalloilla ei ole enään mitään asiaa.
Silloin vasta täyttyy Jumalan absoluuttinen kaikkivoipaisuus/kaikkivaltius ja se kestää ikuisesti.
"--PS. Jos Jumala todella murhaisi kaikki palestiinalaiset viimeistä miestä, naista, vanhusta, lasta ja vauvaa myöten, niin kuinka sinä reagoisit tapahtuneeseen? Suuttuisitko tälle murhaajalle ja kutsuisit häntä säälimättömäksi pedoksi, vai ylistäisitkö häntä laupiaana ja oikeudenmukaisena Herrana?--"
Tässäkin tulee selville sinun taidottomuutesi ymmärtää hengellisiä, koska eihän Jumala noita hirmutekoja tee, vaan saatanan langettamat ihmiset,jotka vaapaan tahtonsa valinnoilla ovat päättäneet tehdä tämän hetkisen maailmanruhtinaan
saatanan houkuttelemia kauhutekoja.
Mutta sehän se on aina syyllinen, joka ei ole paikalla!HEH! - kummaa
Late kirjoitti:
"--Mikset siis voi vain myöntää olleesi väärässä? Olisiko se niin paha isku ylpeydellesi? ---"
["--Sinähän kirjoitit, että Jumala pitää Saatanan hengissä, kun Saatana antaa hyvä vastuksen. --" ]
Mistään kohdasta tekstiä EI LÖYDY kohtaa, jossa väittäisin Jumalan pitävän saatanaa hengissä, vaan
sitä että SAATANA itse pitää itsensä hengissä, koska on ainut maailmankaikkeuden voimista, joka
Jumala ei siis voi otella saatanaa vastaan yhdellä kädellä, eikä hänen tuhoamisensa myöskään onnistu silmänräpäyksessä edes Jumalalta, kuten tunnut kuvittelevan.:)
"--Vielä äsken väitit, ettei Jumala ole Raamatun mukaan kaikkivoipa ja nyt kun minä korjasin sinua, sinä teeskentelet kuin olisit aina pitänyt Jumalaa kaikkivoipana! Minä nimenomaan väitin Jumalan olevan Raamatun mukaan kaikkivoipa ja nyt sinä kehtaat väittää, etten olisi ollut sitä mieltä?! --"
kaikkivaltiutta/kaikkivoipaisuutta ei näytä Raamatun mukaan olevan edes Jumalalla, ennen kuin
saatana on tuhottu ja Jumala on perustanut iankaikkisen valtakuntansa, johonka pimeyden henkivalloilla ei ole enään mitään asiaa.
Silloin vasta täyttyy Jumalan absoluuttinen kaikkivoipaisuus/kaikkivaltius ja se kestää ikuisesti.
"--PS. Jos Jumala todella murhaisi kaikki palestiinalaiset viimeistä miestä, naista, vanhusta, lasta ja vauvaa myöten, niin kuinka sinä reagoisit tapahtuneeseen? Suuttuisitko tälle murhaajalle ja kutsuisit häntä säälimättömäksi pedoksi, vai ylistäisitkö häntä laupiaana ja oikeudenmukaisena Herrana?--"
Tässäkin tulee selville sinun taidottomuutesi ymmärtää hengellisiä, koska eihän Jumala noita hirmutekoja tee, vaan saatanan langettamat ihmiset,jotka vaapaan tahtonsa valinnoilla ovat päättäneet tehdä tämän hetkisen maailmanruhtinaan
Mutta sehän se on aina syyllinen, joka ei ole paikalla!HEH!"Tässäkin tulee selville sinun taidottomuutesi ymmärtää hengellisiä, koska eihän Jumala noita hirmutekoja tee, vaan saatanan langettamat ihmiset,jotka vaapaan tahtonsa valinnoilla ovat päättäneet tehdä tämän hetkisen maailmanruhtinaan
saatanan houkuttelemia kauhutekoja."
siellä raamatussa tapeta ihan jumalan käskystä. raamattu käsiin ja lukemaan! - Late
kummaa kirjoitti:
"Tässäkin tulee selville sinun taidottomuutesi ymmärtää hengellisiä, koska eihän Jumala noita hirmutekoja tee, vaan saatanan langettamat ihmiset,jotka vaapaan tahtonsa valinnoilla ovat päättäneet tehdä tämän hetkisen maailmanruhtinaan
siellä raamatussa tapeta ihan jumalan käskystä. raamattu käsiin ja lukemaan!"--eikös
kummaa 16.8.2005 klo 12.03
siellä raamatussa tapeta ihan jumalan käskystä. raamattu käsiin ja lukemaan!---"
Totuushan on, että vaikkakin Jumala on laupias ja rakkaudellinen niille jotka tekevät hänen tahtonsamukaisia asioita, niin Jumala on myöskin kiivauden Jumala, joka kostaa isien pahat teot jopa kolmanteen ja neljänteen polveen asti.
Pitää kuitenkin muistaa eroittaa vanhanliiton aikakausi, joka pyöri lähinnä juutalaisuuden ympärillä ja uudenliiton aikakausi, jossa me nyt elämme armotalousaikakauden lopussa.
VT:n aikaan Jumala todellakin antoi suoria ohjeita
surmaamisiin, jopa oman juutalaisen kansansa keskuudessa, koska osa porukasta kapinoi,irstaili
ja kumarteli kultaisia vasikoita jne.
Jumala antoi myös ohjeita esim. filistealaisia vastaan sodassa yms. - JSS
Late kirjoitti:
"--Mikset siis voi vain myöntää olleesi väärässä? Olisiko se niin paha isku ylpeydellesi? ---"
Mutta sehän se on aina syyllinen, joka ei ole paikalla!HEH!on kaikkivoipa, niin kuin sanotaan muun muassa: Mt.19:26, Mk.10:27,
"With God all things are possible." (Tuossa ei todellakaan ole mitään "paitsi"-kohtaa, vaan KAIKKI on mahdollista), niin se tarkoittaa kyllä sitä, että se on Jumala kaikkivoipana universumin hallitsijana, joka pitää Saatanaa ja kaikkia ja kaikkea muutakin hengissä.
"SAATANA itse pitää itsensä hengissä, koska on ainut maailmankaikkeuden voimista, joka
pystyy antamaan Jumalalle tasaväkisen vastuksen!!!"
Tämä on vain sinun mielipiteesi, Raamatun mukaan Jumala on kaikkivoipa: Mt.19:26, Mk.10:27,
"With God all things are possible."!! Anna ne jakeet, joissa sanotaan, että Saatana pitää itseään hengissä ja on yhtä vahva kuin Jumala kun kerta pystyy antamaan tasaväkisen vastuksen!
"Jumala ei siis voi otella saatanaa vastaan yhdellä kädellä, eikä hänen tuhoamisensa myöskään onnistu silmänräpäyksessä edes Jumalalta, kuten tunnut kuvittelevan.:)"
Kyllä voi ja tämä ei ole vain minun, vaan myös RAAMATUN mielipide!: Mt.19:26, Mk.10:27,
"With God all things are possible.". Tuossa ei siis tosiaan ole mitään "paitsi Saatanan tuhoaminen"-kohtaa! Mikset usko Raamattua? Eikös se ole uskontosi pyhä ja erehtymätön kirja?
"Jahas? Sanotaan nyt selkeästi, että absoluuttista
saatana on tuhottu ja Jumala on perustanut iankaikkisen valtakuntansa, johonka pimeyden henkivalloilla ei ole enään mitään asiaa."
Tämä on sinun mielipiteesi, ei Raamatun!: Mt.19:26, Mk.10:27,
"With God ALL things are possible."!
"Tässäkin tulee selville sinun taidottomuutesi ymmärtää hengellisiä, koska eihän Jumala noita hirmutekoja tee, vaan saatanan langettamat ihmiset,jotka vaapaan tahtonsa valinnoilla ovat päättäneet tehdä tämän hetkisen maailmanruhtinaan
Kun Jumala määrää kaiken tapahtuvan, se tarkoittaa myös, että hän siitä päättää ja siten voi myös estää! Eli kuinka reagoisit? Olisitko vihainen ja surullinen murhattujen palestiinalaisten puolesta vai olisitko vain iloinen, että "Esaun huoneesta" päästiin eroon ja Israel pääsi laajentamaan maitaan?!
Etkä vastannut, että mistä sait päähäsi, että palsetiinalaiset olisivat Esaun huonetta!
Jumalan kaikkivoipuudesta sinulle vielä kertausta:
"With God all things are possible." - Late
JSS kirjoitti:
on kaikkivoipa, niin kuin sanotaan muun muassa: Mt.19:26, Mk.10:27,
"With God all things are possible." (Tuossa ei todellakaan ole mitään "paitsi"-kohtaa, vaan KAIKKI on mahdollista), niin se tarkoittaa kyllä sitä, että se on Jumala kaikkivoipana universumin hallitsijana, joka pitää Saatanaa ja kaikkia ja kaikkea muutakin hengissä.
"SAATANA itse pitää itsensä hengissä, koska on ainut maailmankaikkeuden voimista, joka
Tämä on vain sinun mielipiteesi, Raamatun mukaan Jumala on kaikkivoipa: Mt.19:26, Mk.10:27,
"With God all things are possible."!! Anna ne jakeet, joissa sanotaan, että Saatana pitää itseään hengissä ja on yhtä vahva kuin Jumala kun kerta pystyy antamaan tasaväkisen vastuksen!
"Jumala ei siis voi otella saatanaa vastaan yhdellä kädellä, eikä hänen tuhoamisensa myöskään onnistu silmänräpäyksessä edes Jumalalta, kuten tunnut kuvittelevan.:)"
Kyllä voi ja tämä ei ole vain minun, vaan myös RAAMATUN mielipide!: Mt.19:26, Mk.10:27,
"With God all things are possible.". Tuossa ei siis tosiaan ole mitään "paitsi Saatanan tuhoaminen"-kohtaa! Mikset usko Raamattua? Eikös se ole uskontosi pyhä ja erehtymätön kirja?
saatana on tuhottu ja Jumala on perustanut iankaikkisen valtakuntansa, johonka pimeyden henkivalloilla ei ole enään mitään asiaa."
Kun Jumala määrää kaiken tapahtuvan, se tarkoittaa myös, että hän siitä päättää ja siten voi myös estää! Eli kuinka reagoisit? Olisitko vihainen ja surullinen murhattujen palestiinalaisten puolesta vai olisitko vain iloinen, että "Esaun huoneesta" päästiin eroon ja Israel pääsi laajentamaan maitaan?!
Etkä vastannut, että mistä sait päähäsi, että palsetiinalaiset olisivat Esaun huonetta!
"With God all things are possible.""--Tämä on vain sinun mielipiteesi, Raamatun mukaan Jumala on kaikkivoipa: Mt.19:26, Mk.10:27,
"With God all things are possible."!! Anna ne jakeet, joissa sanotaan, että Saatana pitää itseään hengissä ja on yhtä vahva kuin Jumala kun kerta pystyy antamaan tasaväkisen vastuksen!--"
Ammut "haulikolla", olehan hieman tarkempi!
Pyytämäsiä jakeita on mahdotonta antaa koska en todellakaan ole edes väittänyt, että saatana olisi yhtä vahva kuin Jumala???
Siitähän olen jo aiemmissa kommenteisani kertonut, kuinka Jumala on jo voittanut, ja satanan lopullinen tuhoaminen on vain ajan kysymys??
Muuten tulee Raamatun mukaan ensin kovien sotien jälkeen tuhatvuotinen rauhanaika, jolloin saatana on sidottuna.
"--Kyllä voi ja tämä ei ole vain minun, vaan myös RAAMATUN mielipide!: Mt.19:26, Mk.10:27,
"With God all things are possible.". Tuossa ei siis tosiaan ole mitään "paitsi Saatanan tuhoaminen"-kohtaa! Mikset usko Raamattua? Eikös se ole uskontosi pyhä ja erehtymätön kirja? ---"
Annanpa pienen vinkin! Elä irroittele yksittäisiä
jakeita asiayhteyksistään, varsinkin jos et tunne paremmin Raamatun kokonaisuutta, koska silloin voi käydä niin , että tulkitset kuin piru Raamattua!!
Minun väittämilleni Matteuksen ja Markuksen jakeissa ei ole mitään ristiriitaa. ;)
"--Kun Jumala määrää kaiken tapahtuvan, se tarkoittaa myös, että hän siitä päättää ja siten voi myös estää! Eli kuinka reagoisit? Olisitko vihainen ja surullinen murhattujen palestiinalaisten puolesta vai olisitko vain iloinen, että "Esaun huoneesta" päästiin eroon ja Israel pääsi laajentamaan maitaan?!--"
Edelleen väärin!!! Etkö todella voi selvää Raamatun sanaa käsittää, että tämän maapallon ruhtinas on lusifer aina siihen asti, kunnes Jeesus saapuu ja hänen mukanaan poistuu niin uudestisyntyneet kristityt, kuin Pyhä henki?
En edelleenkään ole minkäänlaisen väkivallan puolustaja, puhumattakaan, että siitä iloitsisin, oli sitten palestiinalainen tai juutalainen tai kuka tahansa kysymyksessä.
"--Etkä vastannut, että mistä sait päähäsi, että palsetiinalaiset olisivat Esaun huonetta!--"
Sekin tieto tulee Raamatun sanaa tutkimalla ja vanhoja karttoja katsomalla.;)
"--
Jumalan kaikkivoipuudesta sinulle vielä kertausta: --"
No otetaanpa esim. tämä todisteesi.
"--Job 42:1-2
"Then Job answered the LORD, and said, I know that thou canst do every thing...." --"
Siis Ok, että kaikki on Jumalan vallassa, mutta kertoisiko minulle mikä Jumalan suunitelmista on hänelle mahdotonta toteuttaa?
Siis kun ei edes maailmankaikkeuden pimeyden voimat olleet hänelle mahdotonta voittaa, niin mikä sen jälkeen enään voisi olla?????????? Ei mikään!! - JSS
JSS kirjoitti:
"With God all things are possible."Vastaan tähän, kun viestin hierarkia täyttyi.
"Ammut "haulikolla", olehan hieman tarkempi!
Pyytämäsiä jakeita on mahdotonta antaa koska en todellakaan ole edes väittänyt, että saatana olisi yhtä vahva kuin Jumala??? "
Jos väität, että Saatana on kyllin vahva, että pystyy piämään itsensä hengissä taistelussa Jumalaa vastaan, niin se tarkoittaa kyllä, että hänen olisi oltava yhtä vahva: Muutenhan hän ei pystyisi pitämään itseään hengissä taistelussa Jumalaa vastaan.
"Siitähän olen jo aiemmissa kommenteisani kertonut, kuinka Jumala on jo voittanut, ja satanan lopullinen tuhoaminen on vain ajan kysymys??"
Mutta miksei Jumala tuhoa Saatanaa jo nyt tai jo aiemmin tai miksei vaihtoehtoisesti vain jättänyt luomatta häntä?! Saatanahan eksyttää Raamatun mukaan ihmisiä koko ajan helvettiin ja Jumalan tahto kun on, että kaikki pelastuvat!
"Annanpa pienen vinkin! Elä irroittele yksittäisiä
jakeita asiayhteyksistään, varsinkin jos et tunne paremmin Raamatun kokonaisuutta, koska silloin voi käydä niin , että tulkitset kuin piru Raamattua!!
Minun väittämilleni Matteuksen ja Markuksen jakeissa ei ole mitään ristiriitaa. ;)"
En teekään niin! Jumalauta, laitetaan vaikka koko luku: http://www.funet.fi/pub/doc/bible/html/finnish/1992/Matt.19.html#o98 Ja sitten vielä kyseisestä kohdasta: 16 Eräs mies tuli kysymään Jeesukselta: "Opettaja, mitä hyvää minun pitää tehdä, jotta saisin iankaikkisen elämän?" 17 Jeesus vastasi hänelle: "Miksi sinä minulta hyvästä kyselet? On vain yksi, joka on hyvä. Jos haluat päästä sisälle elämään, noudata käskyjä." 18 "Mitä käskyjä?" mies kysyi. "Näitä", vastasi Jeesus, "älä tapa, älä tee aviorikosta, älä varasta, älä todista valheellisesti, 19 kunnioita isääsi ja äitiäsi, ja rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi." 20 "Kaikkia niitä olen noudattanut", sanoi nuorukainen, "mitä vielä puuttuu?" 21 Jeesus sanoi hänelle: "Jos tahdot olla täydellinen, niin mene ja myy kaikki, mitä sinulla on, ja anna rahat köyhille. Silloin sinulla on aarre taivaissa. Tule sitten ja seuraa minua." 22 Mutta kun nuorukainen kuuli nämä sanat, hän lähti surullisena pois, sillä hänellä oli paljon omaisuutta. 23 Silloin Jeesus sanoi opetuslapsilleen: "Totisesti: rikkaan on vaikea päästä taivasten valtakuntaan. 24 Minä sanon teille: helpompi on kamelin mennä neulansilmästä kuin rikkaan päästä Jumalan valtakuntaan." 25 Kun opetuslapset kuulivat tämän, he olivat ihmeissään ja kysyivät: "Kuka sitten voi pelastua?" 26 Jeesus katsoi heihin ja sanoi: "Ihmiselle se on mahdotonta, mutta Jumalalle on kaikki mahdollista."
Noin, vieläkin siinä siis sanotaan, että Jumalalle KAIKKI on mahdollista, asiayhteys ei muuttanut mitään! Sinä sen sijaan et ole antanut Raamatullista tukea omille väitteillesi!
"Edelleen väärin!!! Etkö todella voi selvää Raamatun sanaa käsittää, että tämän maapallon ruhtinas on lusifer aina siihen asti, kunnes Jeesus saapuu ja hänen mukanaan poistuu niin uudestisyntyneet kristityt, kuin Pyhä henki?"
OLetko niin tyhmä, ettet tajua, että kun Jumala loi maailman hän samalla päätti kaiken mitä siinä tulisi tapahtumaan? Hän olisi voinut tehdä halutessaan toisin, muttei tehnyt. Täten hän siis sallii Saatanan olla tämän maailman ruhtinas. Ajatus ennaltamäärymisestä, eli determinismistä: http://www.kristinusko.info/vastaan/teologia/determinismi.html Determinismi Raamatussa: http://www.kristinusko.info/vastaan/teologia/determinismi.html#raamattu Lainaan sivulta: "Jumalalla oli useita vaihtoehtoja, millaiseksi hän maailmankaikkeuden loisi. Itse asiassa voidaan ajatella, että Jumalalla oli edessään lähes ääretön määrä erilaisia hyperkappaleita. Lopulta Jumala päätti, millainen maailmasta tulisi. Hän siis salli kaiken, mitä tapahtuisi -> hän löi lukkoon, mitä tapahtuisi -> hän määräsi ennalta, mitä tapahtuisi. Hän valitsi noista kappaleista vain yhden edustamaan maailmaa." Kirjoittaja on muuten entinen kiihkokristitty.
"En edelleenkään ole minkäänlaisen väkivallan puolustaja, puhumattakaan, että siitä iloitsisin, oli sitten palestiinalainen tai juutalainen tai kuka tahansa kysymyksessä."
Aika innostuneelta vaikutit kyllä.
"Sekin tieto (palestiinalaiset Esaun huonetta) tulee Raamatun sanaa tutkimalla ja vanhoja karttoja katsomalla.;)"
Laita sitten ne jakeet, joissa sanotaan, että palestiinalaiset ovat Esaun huonetta tähän, ole hyvä. Ja miten muka vanhoja karttoja tutkimalla? Palestiinalaisiahan asuu paljon entisen Filistean alueella, nykyisellä Gazan kaistaleella. Tästä voisi päätellä periytymistä filistealaisista kuten jotkut palestiinalaiset väittävät?
"No otetaanpa esim. tämä todisteesi."
"--Job 42:1-2
"Then Job answered the LORD, and said, I know that thou canst do every thing...." --"
"Siis Ok, että kaikki on Jumalan vallassa, mutta kertoisiko minulle mikä Jumalan suunitelmista on hänelle mahdotonta toteuttaa? "
Jumalalle mikään ei olisi mahdotonta toteuttaa... Ja jos kaikki on Jumalan vallassa, niin sehän tarkoittaa täsmälleen samaa kuin kaikkivoipuus...
"Siis kun ei edes maailmankaikkeuden pimeyden voimat olleet hänelle mahdotonta voittaa, niin mikä sen jälkeen enään voisi olla?????????? Ei mikään!!"
Aivan!! Sitähän minä olenkin koko ajan sanonut, että kristinuskon Jumala on kaikkivoipa! Sinä taas olet väittänyt, että Saatana on toistaiseksi liian kova pala hänelle. - JSS
JSS kirjoitti:
"With God all things are possible."Menikö luu kurkkuun?
- urpo-vai-turpo
JSS kirjoitti:
"With God all things are possible."Raamatunpaukuttajilta et saa mitään muuta kuin sattumanvaraista raamatun siteeraamista ja sekavaa jankkausta.
Late on todennut, että jumala on kaikkivoipa, mutta saatana on tasaväkinen, mutta ei kaikkivoipa. Lapsikin tajuaa tuon asetelman ristiriidan. Late ei. Eli haaskaat aikaasi.
Toisessa kohdassa Late taas muuttaa mielipidettään, että jumala ei olekaan kaikkivoipa tietylla ajanjaksolla (kun saatana on maanpäällä). Miksi? Järjellistä selitystä ei tule, ainoastaan perusteettomia (ja raamatunvastaisia) olettamuksia, jotka tukevat Laten omia epämääräisiä käsityksiä.
Tulet JSS huomaaman, että jokainen raamatun kirjaimellisesti ottava joutuu samaan kestämättömään tilanteeseen. Tuo kokonaisuus ei ole logiikan avulla puolustettavissa.
- kenny
Onkin sadistifasisti sika, joka kiusaa alamaisiaan mielensä mukaan, jakaen mielivaltaisia ohjeita, käskyjä, epämääräisessä muodossa, joita voi tulkita olosuhteiden vaatimalla tavalla.
- tiesivät
kyll sä oot tosi typerys
siinähän oli kyse kiellon rikkomisesta eli syyn ja seuraamuksen suhteesta elikkä vähän sama asia kuin jokin lainkohta jota joku rikkoo ja saa sitten siitä asianmukaisen rangaistuksen- minä
päästään siihen perimmäiseen kysymykseen, eli miksi jumala olisi luonut maailman, jossa myös pahaa? jumalan täytyi olla tietoinen tulevasta "valinnasta"!!
- jostakin
minä kirjoitti:
päästään siihen perimmäiseen kysymykseen, eli miksi jumala olisi luonut maailman, jossa myös pahaa? jumalan täytyi olla tietoinen tulevasta "valinnasta"!!
ai niin kuin enkelten kapinasta. joka johti koko ihmiskunnan uudelle tielle. kapinaa on huono ennustaa etukäteen. 'paha' syntyy usein kateudesta ja katkeruus sitä ruokkii sitten lisää. miksi muuten kaikki pitäisi tietää etukäteen. sehän tuntuu vähän sairaalta jo ajatuksenakin.
- minä
jostakin kirjoitti:
ai niin kuin enkelten kapinasta. joka johti koko ihmiskunnan uudelle tielle. kapinaa on huono ennustaa etukäteen. 'paha' syntyy usein kateudesta ja katkeruus sitä ruokkii sitten lisää. miksi muuten kaikki pitäisi tietää etukäteen. sehän tuntuu vähän sairaalta jo ajatuksenakin.
oli lähtötilanteesta. paratiisista, jossa oli pahuutta eli käärme ja kielletty hedelmä. oliko tuo pahuus siis lähtöisin jumalasta vai onko pahuus erillinen, jumalasta riippumaton voima?
- lähtötilanne
minä kirjoitti:
oli lähtötilanteesta. paratiisista, jossa oli pahuutta eli käärme ja kielletty hedelmä. oliko tuo pahuus siis lähtöisin jumalasta vai onko pahuus erillinen, jumalasta riippumaton voima?
jos kateus saa jonkun kapinoimaan ja yllyttämään muitakin kapinointiin. eipä silloin ole väliä se
lähtötilanne. joka on taivasten valtakunnassa tässä tapauksessa. jossa se kapinakin alunperin kännistyi.
pahuus syntyi kateudesta ja katkeruus ruokki sitä lisää. yksi arkkienkeli alkoi kadehtia kaikkivaltiasta. elikkä kateudesta toisen asemaa ja valtaa kohtaan. joka lopulta johti myös myös ihmisten eksyttämiseen pahuuden teille. kyllä ne voimat jotka kätkeytyivät näihin alas maan päälle viskattuihin enkeleihin muuntautui myös itse pahuudeksi ja pahaksi välittömästi. - ha'satan
jostakin kirjoitti:
Enkelten kapina tapahtui sen jälkeen kun ihminen oli lähtenyt paratiisista. Tämä on mainittu Raamatussa Mooseksen kirjassa. Näitä "Jumalan poikia" on jälkeenpäin yritetty selitellä vaikka miksi, mutta ikävästi Raamatusta myöhemmin pois sensuroidut tekstit osoittavat selvästi, että kyse oli nimeneomaan enkelten lankeemuksesta ja pahuuden tuomisesta ihmisten pariin. Näiden enkelten johtaja oli nimeltään Shemjaza ja kaikkein pahimpiin tekoihin syylliseksi katsottiin Azazel, joka sai hyvin ilmestyskirjallisen tuomion: odottaa pimeään kahlehdittuna tuomiopäivää, jolloin hänet heitettäisiin tuleen.
Kristityt kehittivät oman versionsa enkelten lankeemuksesta, ja mukaan liittyi fiktiivinen hahmo nimeltä Lucifer. Fiktiivinen siksi, ettei mitään Lucifer-enkeliä ollut olemassakaan ennen kuin Jesajan kirja oli käännetty latinaksi, Lucifer kun on latinaa ja tarkoittaa aamutähteä. Kyseisen raamatunkohdan tarkastelu yhteydessään osoittaa, ettei siinä lainkaan puhuta enkeleistä, vaan pilkataan Babylonialaista kuningasta.
Kristinuskon alkuaikoina oli kehittynyt dualistinen oppi langenneesta enkelistä (Samael ha'satan) Jumalan vastustajana. Sitä ennen, ja yhä edelleenkin, saatana on juutalaisuudessa ollut Jumalan palveluskuntaa, enkeli jolle oli annettu syyttäjän, kiusaajan ja urkkijan virka. Saatanaksi nimetyn enkelin on tarkoitus toimia vastustajana tai onkia päällepäin hyvältä vaikuttavasta ihmisestä pahat ominaisuudet esiin ja koetella uskon vahvuutta. "Äläkä saata meitä kiusaukseen" sanotaan Isä meidän-rukouksessakin. Tämä kuulostaa hämmentävältä, ellei Jumala ole tosiaankin kiusausten takana. Jeesus näytti siis uskovan tähän.
Langennut enkeli saatana (erisnimityksenä) esiintyy luultavasti ensimmäistä kertaa ilmestyskirjassa. Tarina saatanan lankeemuksesta on kuitenkin vain uusi versio Shemjazan ja Azazelin sekä Samaelin lankeamisesta, mutta uusin maustein. Rabbinistisessä kirjallisuudessa Samael yhdistettiin Eevan viettelemiseen, ja myöhemmin tästä tuli kristillisen kirkon opinkappale, joten saatana ja käärme käsitettiin samaksi olennoksi.
Tässä kannattaa lisäksi muistaa, että juutalaiset ovat kirjoittaneet maailmansynnyn tarun useita kertoja uusiksi. Kaksi näistä versioista on päätynyt Raamattuun, mutta se on kirjoitettu uudelleen useita kertoja sen jälkeenkin. Näinollen kristillisen kirkon Vanha testamentti on kuin pysäytyskuva ensimmäisen vuosisadan juutalaisuudesta. - minä
ha'satan kirjoitti:
Enkelten kapina tapahtui sen jälkeen kun ihminen oli lähtenyt paratiisista. Tämä on mainittu Raamatussa Mooseksen kirjassa. Näitä "Jumalan poikia" on jälkeenpäin yritetty selitellä vaikka miksi, mutta ikävästi Raamatusta myöhemmin pois sensuroidut tekstit osoittavat selvästi, että kyse oli nimeneomaan enkelten lankeemuksesta ja pahuuden tuomisesta ihmisten pariin. Näiden enkelten johtaja oli nimeltään Shemjaza ja kaikkein pahimpiin tekoihin syylliseksi katsottiin Azazel, joka sai hyvin ilmestyskirjallisen tuomion: odottaa pimeään kahlehdittuna tuomiopäivää, jolloin hänet heitettäisiin tuleen.
Kristityt kehittivät oman versionsa enkelten lankeemuksesta, ja mukaan liittyi fiktiivinen hahmo nimeltä Lucifer. Fiktiivinen siksi, ettei mitään Lucifer-enkeliä ollut olemassakaan ennen kuin Jesajan kirja oli käännetty latinaksi, Lucifer kun on latinaa ja tarkoittaa aamutähteä. Kyseisen raamatunkohdan tarkastelu yhteydessään osoittaa, ettei siinä lainkaan puhuta enkeleistä, vaan pilkataan Babylonialaista kuningasta.
Kristinuskon alkuaikoina oli kehittynyt dualistinen oppi langenneesta enkelistä (Samael ha'satan) Jumalan vastustajana. Sitä ennen, ja yhä edelleenkin, saatana on juutalaisuudessa ollut Jumalan palveluskuntaa, enkeli jolle oli annettu syyttäjän, kiusaajan ja urkkijan virka. Saatanaksi nimetyn enkelin on tarkoitus toimia vastustajana tai onkia päällepäin hyvältä vaikuttavasta ihmisestä pahat ominaisuudet esiin ja koetella uskon vahvuutta. "Äläkä saata meitä kiusaukseen" sanotaan Isä meidän-rukouksessakin. Tämä kuulostaa hämmentävältä, ellei Jumala ole tosiaankin kiusausten takana. Jeesus näytti siis uskovan tähän.
Langennut enkeli saatana (erisnimityksenä) esiintyy luultavasti ensimmäistä kertaa ilmestyskirjassa. Tarina saatanan lankeemuksesta on kuitenkin vain uusi versio Shemjazan ja Azazelin sekä Samaelin lankeamisesta, mutta uusin maustein. Rabbinistisessä kirjallisuudessa Samael yhdistettiin Eevan viettelemiseen, ja myöhemmin tästä tuli kristillisen kirkon opinkappale, joten saatana ja käärme käsitettiin samaksi olennoksi.
Tässä kannattaa lisäksi muistaa, että juutalaiset ovat kirjoittaneet maailmansynnyn tarun useita kertoja uusiksi. Kaksi näistä versioista on päätynyt Raamattuun, mutta se on kirjoitettu uudelleen useita kertoja sen jälkeenkin. Näinollen kristillisen kirkon Vanha testamentti on kuin pysäytyskuva ensimmäisen vuosisadan juutalaisuudesta.olikin minulle uutta tietoa. eli alussa oli jumala ja hänen enkelinsä? sitten hän päätti luoda maailman, aatamin, eevan ja paratiisin. oliko käärme yksi jumalan enkeleistä siis?
- ha'satan
lähtötilanne kirjoitti:
jos kateus saa jonkun kapinoimaan ja yllyttämään muitakin kapinointiin. eipä silloin ole väliä se
lähtötilanne. joka on taivasten valtakunnassa tässä tapauksessa. jossa se kapinakin alunperin kännistyi.
pahuus syntyi kateudesta ja katkeruus ruokki sitä lisää. yksi arkkienkeli alkoi kadehtia kaikkivaltiasta. elikkä kateudesta toisen asemaa ja valtaa kohtaan. joka lopulta johti myös myös ihmisten eksyttämiseen pahuuden teille. kyllä ne voimat jotka kätkeytyivät näihin alas maan päälle viskattuihin enkeleihin muuntautui myös itse pahuudeksi ja pahaksi välittömästi.En ole varma mistä tämä tulkinta kateudesta lankeemuksen syynä on lähtöisin, mutta tunnen myös kaksi poikkeavaa tarinaa kapinan syystä. Juutalaisesta Haggadahista löytyy kertomus, jonka mukaan Totuuden enkeli ja Rauhan enkeli vastustivat ihmisen luomista, koska ihminen tulisi olemaan täynnä valhetta ja sotaisuutta. Tästä hyvästä Totuuden enkeli heitettiin alas taivaasta.
Toinen versio löytyy apokryfisistä evankeliumeista, ja sen mukaan lankeemus oli ylpeyden syytä. Saatana kieltäytyi palvelemasta ihmistä sillä perusteella että tämä oli Jumalan kuva. Hän ei luoduista mahtavimpana suostunut palvelemaan ainetta, ainostaan itseään mahtavampaa: Jumalaa. Tämä versio on tietääkseni hyvin lähellä myös Koraanin saatanakäsitystä. - tiesivät aikoinaan
ha'satan kirjoitti:
Tässä kannattaa lisäksi muistaa, että juutalaiset ovat kirjoittaneet maailmansynnyn tarun useita kertoja uusiksi. Kaksi näistä versioista on päätynyt Raamattuun, mutta se on kirjoitettu uudelleen useita kertoja sen jälkeenkin. Näinollen kristillisen kirkon Vanha testamentti on kuin pysäytyskuva ensimmäisen vuosisadan juutalaisuudesta.pysähtyneisyyden aika on myös nyt. juutalaiset kirjoittivat oman näkemyksensä sekä tulkintansa asiasta ja korjasivat sitä useaan eri otteeseen. mutta mitä tekemistä sillä on toisten tekemien tulkintojen ja näkemysten kanssa. kristuksella oli juutalaisuudesta poikkeava näkemys asioista
sekä omat tulkintansa. mutta mitä tekemistä silläkään on tämän ajan ja tulkintojen sekä näkemysten kanssa. saatana tarkoittaa vastustajaa
siis ihan ketä tahansa joka asettuu vasten kaikkivaltiasta. kaikki ne tulkinnat ja näkemykset yhdessä joita maailmassa on tuotettu päivän valoon. ovat vain suuntaa antavia. lopullinen totuus kuitenkin leinee lähellä tuota näistä tulkinoista syntynyttä kuvaa tapahtummista
joka on johtanut tähän nykyhetkeen. joka onkin vain olennaista koko ko. asian kannalta.
elikkä enkelten kapina taivasten valtakunnassa
on tapahtunut joskus ihmiskunnan aamuhämärissä
ja siitä on seurannut yleinen 'pahuus' jota ollaan nyt saattamassa loppuun ja pois päiviltä.
se tapahtuu aivan tässä lähitulevaisuudessa. kuten voi monista ennustuksistakin lukea. niin vanhoista kuin uusistakin. jotkut nimet tässä yhteydessä ovat epäolennaisia ihmisille. vain se jota tulee tapahtumaan on tärkeeää ja olennaista.
ei ne eilisen kuminat ja kaiut. - oleellisin
ha'satan kirjoitti:
En ole varma mistä tämä tulkinta kateudesta lankeemuksen syynä on lähtöisin, mutta tunnen myös kaksi poikkeavaa tarinaa kapinan syystä. Juutalaisesta Haggadahista löytyy kertomus, jonka mukaan Totuuden enkeli ja Rauhan enkeli vastustivat ihmisen luomista, koska ihminen tulisi olemaan täynnä valhetta ja sotaisuutta. Tästä hyvästä Totuuden enkeli heitettiin alas taivaasta.
Toinen versio löytyy apokryfisistä evankeliumeista, ja sen mukaan lankeemus oli ylpeyden syytä. Saatana kieltäytyi palvelemasta ihmistä sillä perusteella että tämä oli Jumalan kuva. Hän ei luoduista mahtavimpana suostunut palvelemaan ainetta, ainostaan itseään mahtavampaa: Jumalaa. Tämä versio on tietääkseni hyvin lähellä myös Koraanin saatanakäsitystä.näitä kertomuksia on satoja samasta asiasta
ja kaikki ne ovat hyviä vaikkeivat olekkaan täsmällisesti ottaen oikeita. useat niistä ovat kuitenkin jo hautautuneet kertojiensa mukana maahan. mutta muutamia on vieläkin liikkeellä.
kuten kirjat osoittavat. - JSS
jostakin kirjoitti:
"kapinaa on huono ennustaa etukäteen."
Kaikkitietävänä Jumala olisi kyllä tietänyt aivan kaiken etukäteen. - ateape evonistin juttua
JSS kirjoitti:
"kapinaa on huono ennustaa etukäteen."
Kaikkitietävänä Jumala olisi kyllä tietänyt aivan kaiken etukäteen.kun et mitään tiedä kristillisistä käsitteistä niin ole ihan hiljaa vaan. jos joku tietäisi kaiken etukäteen ei koko elämässä olisi mitään järkeä. älähän siis huku järjettömyyteesi.
- JSS
ateape evonistin juttua kirjoitti:
kun et mitään tiedä kristillisistä käsitteistä niin ole ihan hiljaa vaan. jos joku tietäisi kaiken etukäteen ei koko elämässä olisi mitään järkeä. älähän siis huku järjettömyyteesi.
Onko se vain sinun oma fiiliksesi?
Kristinuskon mukaan Jumala on kaikkitietävä.
Sinä taas taidat olla niin tyhmä, ettet edes tiedä mitä kaikkitietävä tarkoittaa. Se tarkoittaa sitä, että tietää kaiken. - urpo-vai-turpo
JSS kirjoitti:
Onko se vain sinun oma fiiliksesi?
Kristinuskon mukaan Jumala on kaikkitietävä.
Sinä taas taidat olla niin tyhmä, ettet edes tiedä mitä kaikkitietävä tarkoittaa. Se tarkoittaa sitä, että tietää kaiken.vaikkei ehkä asiaansa riittävän tarkasti tuo esille.
Kaikkitietävä tarkoittaa sitä, että tietää todellakin kaiken, mukaan lukien tulevan. Jos juutalaisen mytologian jumala on kaikkitietävä, hän tiesi tarkalleen miten syntiinlankeemus, enkelten kapina etc. tulevat tapahtumaan. Jos tämä kiistetään, kiistetään samalla myös jumalan kaikkitietävyys. Kyse on käsitteiden määrittelystä. Jos jumala ei tiennyt tulevaa, ei hän ole kaikkitietävä. Ei tässä ole mitään tulkinnanvaraa.
Jos jumala on kaikkivoipa, hän pystyy silloin mihin tahansa, mukaan lukien hävittämään kurjuuden maailmasta, lopettamaan saatanan/pahuuden eksistenssin ja niin pois päin. Jos hän ei näin kykene tekemään, ei hän ole kaikkivoipa. Jälleen, ei tulkinnanvaraaa.
Kolmanneksi, jos jumala on absoluuttisen hyvä, hän haluaa lopettaa kärsimyksen ja pahan.
Näistä kolmesta määritelmästä pääsemme johtopäätöksiin, joissa
1) Jumala on kaikkivoipa ja kaikkitietävä, mutta ei hyvä. Hän voisi lopettaa pahan olemassaolon, mutta ei näin tee.
TAI
2) Jumala on absoluuttisen hyvä, mutta ei kaikkivoipa ja/tai kaikkitietävä. Hän taistelee pahaa vastaan, koska haluaa hyvänä olentona sen tuhota, mutta ei kykene siihen rajoitustensa vuoksi.
Näistä voidaan tehdä erilaisia variaatioita, mutta perusristiriita on ilmeinen. Uskovaisten tyypillinen vastaus tähän on ollut, että emme voi ymmärtää jumalan ajatuksia ja jumala on logiikan ulkopuolella. Koko kysymys siis väistetään tyhjällä fraasilla. Ristiriita jumalan kaikkivoipaisuudesta ja hyvyydestä on sovittamaton. Ei ole olemassa mitään järjellistä syytä, miksi jumala ei olisi voinut luoda ihmisestä vahvasti hyveellistä olentoa, joka silti omistaa vapaan tahdon. Ei ole olemassa mitään järjellistä syytä sille, miksi jumala hyvänä ja kaikkitietävänä loi henkiolentoja, jotka tulisivat kapinoimaan ja aiheuttamaan äärimmäistä kärsimystä. Ja saatanan luojana vastuu on viime kädessä jumalan.
Tarina enkelten kapinasta luo myös lisää ristiriitoja kristittyjen määritelmiin. Taivashan on määritelty absoluuttisen hyväksi paikaksi samoin kuin helvetti absoluuttisen pahaksi. On kuitenkin loogista, että jos enkelit kykenevät kapinaan ja itsenäisiin valintoihin, niin kaikissa enkeleissä on löydettävissä samat sangen inhimilliset piirteet kuin ihmisissä eli konflikti "hyvän" ja "pahan" välillä. Näin ollen kaikissa enkeleissä on eri asteisenä sekä hyvän että pahan elementti, josta seuraa, että helvetti ei voi olla absoluuttisen paha eikä taivas absoluuttisen hyvä. Toisaalta, helvetti on määritelty liian kuumien grillijuhlien ohella myös paikaksi erossa jumalasta. Onko tämä sitten ateistille tai ei-monoteistille kärsimystä on asia erikseen.
Tämä tosin vain ajatusleikkinä. Raamatun perusteella on tunnetusti vaikea tehdä loogisesti pitäviä oppirakennelmia. Lukemattomia kertoja editoitu seemiläisten heimotekstien kokoelma kirjoitettiin kauan ennen valistuksen aikaa eikä Ateenan henkinen kukoistus tainnut näkyä juutalaisissa aikalaisissa. Näin ollen lienee kohtuutonta olettaa, että sivistymättömät vuohipaimenet kykenisivät kovin jalostuneeseen filosofiseen tai ontologiseen ajatteluun. Kohtuullisempaa olisi tosin odottaa, että nykypäivän sivistysvaltiossa elävä koulutettu kansalainen lakkaisi pitämästä raamattua kirjaimellisena totuutena, vaikka ei jumaluskostaan luopuisikaan.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1078833
- 936760
Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon656520Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme345361Olet taitava
monessa asiassa. Myös siinä, miten veit sydämeni. Äkkiarvaamatta, pikkuhiljaa. Yhtäkkiä huomasin että minusta puuttuu jo634557- 553521
- 503355
- 513112
- 562922
Sinällään hauska miten jostakin
jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per512906