Tässä nuhapumppututkimuksessa tutkittiin suosituimpien perheautojen nuhapummpuosuutta, eli alle 2-litraisten bensakoneiden osuutta koko kannasta (katsoisin, että perheautossa 2-litraisella tulee jo toimeen). Lähteenä käytettiin Autotalli.com -sivustoa.
Tulokset:
Auto/nuhapumppuosuus/nuhapumppuprosentit
1. Peugeot 406 115/415 28%
2. VW Passat 222/705 31%
3. Citroen C5 105/296 35%
4. Honda Accord 78/204 38%
5. Mazda 6/626 190/476 40%
6. Renault Laguna 233/496 47%
7. Opel Vectra 375/734 51%
8. Ford Mondeo 718/1201 60%
9. Toyota Avensis 654/962 68%
10 Nissan Primera 509/717 70%
Tuloksissa on pieniä "virheitä" mm. Passatin 1.8T sisältyy nuhapumppuihin, vaikka ei ehkä pitäisi. Ilman tuota Passat saattaisi olla kärkisijalla. Pieniä virheitä aiheutti todennäköisesti myös sivuston puutteellinen lajittelualgoritmi, mutta sen vaikutus on lähinnä kosmeettinen.
Jos mielestäsi jokin malli puuttuu, jonka olisit listalle halunnut, voit vapaasti laskea sille tuloksen ja postata sen tähän perään.
Nuhapumppu-Tutkimus
33
2080
Vastaukset
- lisää
1.8T ei tosiaan kuulu nuhapummpusarjaan kun taas vanha 2.0 kuuluu. Eli koko juttu on aivan hanurista.
- tilastotero
Asia oli nyt kuitenkin huomioitu, joten olet itse aivan hanurista.
- on alle kaksilitrainen
2.0 on todellisuudessa n. 1.98 tms.
Yli kaksilitraisten osuus noissa malleissa on käytännössä olematon. - tulokset
Paremmissa autoissa on voimaa jo pienemmillä kuutiotilavuuksilla.
- 1.8T
Kuuluu tähän joukkoon.
- samperi
1.8T kirjoitti:
Kuuluu tähän joukkoon.
voimaa on niin paljon että aina on hajalla joku keulatuennasta=rahamiesten auto, joka päivä pitää joku osa ostaa.
1.8T kirjoitti:
Kuuluu tähän joukkoon.
odottelen mitä tilastoja seuraavaksi siellä baarissa rakentelette odotellessanne ajokortti-ikään tuloanne.
- Tilastonero
Otetaanpa 30 myydyintä automallia (AKE) ja järjestetetään ne hitaimmin kiihtyvän (0-100 km/h) manuaalivaihteisen mukaiseen järjestykseen:
1 Volkswagen Golf 15,6
2 Peugeot 307 14,9
3 Volkswagen Polo 14,9
4 Ford Focus 14,4
5 Fiat Punto 14,3
6 Opel Astra 14,1
7 Peugeot 407 13,6
8 Peugeot 206 13,2
9 Renault Megane 13,1
10 Nissan Almera 13,1
11 Fiat Stilo 13
12 Nissan Primera 12,9
13 Citroën C4 12,8
14 Toyota Corolla Verso 12,7
15 Skoda Octavia 12,3
16 Toyota Avensis 12,2
17 Volvo S60 12,2
18 Toyota Yaris 12,1
19 Toyota Corolla 12
20 Volvo V50 12
21 Volvo S40, V40 11,9
22 Ford Mondeo 11,7
23 Volkswagen Passat 11,7
24 Citroën C5 11,4
25 Mercedes-Benz 203, C-luokka 11,4
26 Mazda Mazda6 11,2
27 Opel Vectra 11,2
28 Honda CR-V 10,8
29 Volvo V70 10,5
30 Audi A4 9- mopoja!
Tai sitten euroautojen ostajat penninvenyttäjäpihtareita ja ostavat aina sen kaikkein karvalakeimman skootterin.
- tilastotero
Miten tämä liittyy aloittamaani juttuun?
Mitkä ovat em. autojen moottorit ja millä perusteella valitsit ne?
Miksi joidenkin autojen tiedot ovat farmarimallilta, vaikka et kerro sitä, ja joidenkin taas eivät?
Mm. Corollalta on tarjolla malli, jonka kiihtyvyydeksi ilmoitetaan 13,3s. Miksi se ei näy tuolla?
Mitä informaatiota tämä tilastosi tarjoaa? - halvin
tilastotero kirjoitti:
Miten tämä liittyy aloittamaani juttuun?
Mitkä ovat em. autojen moottorit ja millä perusteella valitsit ne?
Miksi joidenkin autojen tiedot ovat farmarimallilta, vaikka et kerro sitä, ja joidenkin taas eivät?
Mm. Corollalta on tarjolla malli, jonka kiihtyvyydeksi ilmoitetaan 13,3s. Miksi se ei näy tuolla?
Mitä informaatiota tämä tilastosi tarjoaa?kiihtyy näin:
Tuulilasi mittautti tehot 1.4 Corollasta:
"Tehomittausten jälkeen ei tarvitse ihmetellä 1,4-litraisen Corollan pirteyttä: Toyota antaa asiakkaalle ainakin tehopuolella huomattavasti enemmän kuin lupaa. Muuttuvalla imuventtiilien ajoituksella varustetun moniventtiilikoneen tehoksi ilmoitetaan 71 kW/6 000 r/min, mutta tehomittauksissa koneesta saatiin ulos noin kymmenen kilowattia enemmän! Kansankielellä ilmaistuna tämä tarkoittaa, että 97 hevosvoiman sijasta käytössä on 110 hevosta."
Tämän mukaan sinun 1.6:stasi irtoaa jokseenkin saman verran tehoja kuin 1.4:stä! Todellisuudessa niistä on mitattu reilusti enemmän!
Älä sekoita sitä mopo-osastollesi! - mittaustulos
halvin kirjoitti:
kiihtyy näin:
Tuulilasi mittautti tehot 1.4 Corollasta:
"Tehomittausten jälkeen ei tarvitse ihmetellä 1,4-litraisen Corollan pirteyttä: Toyota antaa asiakkaalle ainakin tehopuolella huomattavasti enemmän kuin lupaa. Muuttuvalla imuventtiilien ajoituksella varustetun moniventtiilikoneen tehoksi ilmoitetaan 71 kW/6 000 r/min, mutta tehomittauksissa koneesta saatiin ulos noin kymmenen kilowattia enemmän! Kansankielellä ilmaistuna tämä tarkoittaa, että 97 hevosvoiman sijasta käytössä on 110 hevosta."
Tämän mukaan sinun 1.6:stasi irtoaa jokseenkin saman verran tehoja kuin 1.4:stä! Todellisuudessa niistä on mitattu reilusti enemmän!
Älä sekoita sitä mopo-osastollesi!11.4s 0-100km/h sille halvimmalle 1.4-koneiselle! Tuulilasi/kestotesti Corolla 1.4 VVTi
- tilastotero
halvin kirjoitti:
kiihtyy näin:
Tuulilasi mittautti tehot 1.4 Corollasta:
"Tehomittausten jälkeen ei tarvitse ihmetellä 1,4-litraisen Corollan pirteyttä: Toyota antaa asiakkaalle ainakin tehopuolella huomattavasti enemmän kuin lupaa. Muuttuvalla imuventtiilien ajoituksella varustetun moniventtiilikoneen tehoksi ilmoitetaan 71 kW/6 000 r/min, mutta tehomittauksissa koneesta saatiin ulos noin kymmenen kilowattia enemmän! Kansankielellä ilmaistuna tämä tarkoittaa, että 97 hevosvoiman sijasta käytössä on 110 hevosta."
Tämän mukaan sinun 1.6:stasi irtoaa jokseenkin saman verran tehoja kuin 1.4:stä! Todellisuudessa niistä on mitattu reilusti enemmän!
Älä sekoita sitä mopo-osastollesi!Ja...?
Miten tämäkin juttu siis liittyy tuohon nuhapumpputilastoon? Eihän siellä edes corollaa ollut! - vastannutkaan
tilastotero kirjoitti:
Ja...?
Miten tämäkin juttu siis liittyy tuohon nuhapumpputilastoon? Eihän siellä edes corollaa ollut!Corollasta oli juttua tuossa vähän ylempänä. Ole hyvä ja ohita nämä kommentit jos ne menivät sen alkuperäisen aiheen ohi.
- tilastotero
vastannutkaan kirjoitti:
Corollasta oli juttua tuossa vähän ylempänä. Ole hyvä ja ohita nämä kommentit jos ne menivät sen alkuperäisen aiheen ohi.
Oletko kenties se sama tyyppi, joka osallistuu corollansa kanssa jokaiseen keskusteluun, vaikka keskustelun aiheena olisi vaippaikäisten vatsaongelmat?
- löpön!
halvin kirjoitti:
kiihtyy näin:
Tuulilasi mittautti tehot 1.4 Corollasta:
"Tehomittausten jälkeen ei tarvitse ihmetellä 1,4-litraisen Corollan pirteyttä: Toyota antaa asiakkaalle ainakin tehopuolella huomattavasti enemmän kuin lupaa. Muuttuvalla imuventtiilien ajoituksella varustetun moniventtiilikoneen tehoksi ilmoitetaan 71 kW/6 000 r/min, mutta tehomittauksissa koneesta saatiin ulos noin kymmenen kilowattia enemmän! Kansankielellä ilmaistuna tämä tarkoittaa, että 97 hevosvoiman sijasta käytössä on 110 hevosta."
Tämän mukaan sinun 1.6:stasi irtoaa jokseenkin saman verran tehoja kuin 1.4:stä! Todellisuudessa niistä on mitattu reilusti enemmän!
Älä sekoita sitä mopo-osastollesi!Älä höpötä joutavia! Tuo on vanha juttu jota ei ole todistettu mitenkään yleistykseksi. Yksilökohtaisia eroja löytyy varmasti ja tuo TL:n mittaus oli nähtävästi sellainen. Joissakin muissa testeissä tuulipuku-Corolla on saanut huomattavasti vaatimattomampia arvoja. Nyky Corolla ei ole koskaan ollut minkään tehopirssin maineessa, päinvastoin jononvätäjänä paremmin tunnettu. Ja TL:n mittauksethan Tojotan osalta...
Moppeli-mop,mop.:DDD - sanoin
tilastotero kirjoitti:
Oletko kenties se sama tyyppi, joka osallistuu corollansa kanssa jokaiseen keskusteluun, vaikka keskustelun aiheena olisi vaippaikäisten vatsaongelmat?
Tämä keskustelu siirtyi Corollaan ennen minun mukaantuloani.
- mitattu
löpön! kirjoitti:
Älä höpötä joutavia! Tuo on vanha juttu jota ei ole todistettu mitenkään yleistykseksi. Yksilökohtaisia eroja löytyy varmasti ja tuo TL:n mittaus oli nähtävästi sellainen. Joissakin muissa testeissä tuulipuku-Corolla on saanut huomattavasti vaatimattomampia arvoja. Nyky Corolla ei ole koskaan ollut minkään tehopirssin maineessa, päinvastoin jononvätäjänä paremmin tunnettu. Ja TL:n mittauksethan Tojotan osalta...
Moppeli-mop,mop.:DDDSiis? Hah hah haaa
- höpön
löpön! kirjoitti:
Älä höpötä joutavia! Tuo on vanha juttu jota ei ole todistettu mitenkään yleistykseksi. Yksilökohtaisia eroja löytyy varmasti ja tuo TL:n mittaus oli nähtävästi sellainen. Joissakin muissa testeissä tuulipuku-Corolla on saanut huomattavasti vaatimattomampia arvoja. Nyky Corolla ei ole koskaan ollut minkään tehopirssin maineessa, päinvastoin jononvätäjänä paremmin tunnettu. Ja TL:n mittauksethan Tojotan osalta...
Moppeli-mop,mop.:DDDKatsopa vaikka farkkuvertailusta (TM) miten Corollan 1.6 pesi mennen tullen koko muun porukan.
- kyllä on
mitattu kirjoitti:
Siis? Hah hah haaa
nimittäin: VITTU KUN TÄÄLLÄ ON TYHMÄÄ PORUKKAA OSA!!!! Ihme inttäjiä joille ei kelpaa mikään muu kuin oma kapea katsantokanta asiasta, kaikki muut mielipiteet ovat paskanjauhantaa ja provoilua. Pysykää pois ellette kestä totuuksia jotka eivät sovi teidän pirtaanne.:((((
- on!
kyllä on kirjoitti:
nimittäin: VITTU KUN TÄÄLLÄ ON TYHMÄÄ PORUKKAA OSA!!!! Ihme inttäjiä joille ei kelpaa mikään muu kuin oma kapea katsantokanta asiasta, kaikki muut mielipiteet ovat paskanjauhantaa ja provoilua. Pysykää pois ellette kestä totuuksia jotka eivät sovi teidän pirtaanne.:((((
Mittalaitteetkin on lahjottu kun siihen laitetaan joku tietyn merkkinen auto! Voi hel**tti!
- pesi?
höpön kirjoitti:
Katsopa vaikka farkkuvertailusta (TM) miten Corollan 1.6 pesi mennen tullen koko muun porukan.
Katsopa ihan päivittäisessä liikenteessä kun eteen tulee jono maantiellä niin yleensä keulilla on Toyota, useimmin juuri Corolla ja siitäkin vielä farkkumalli. Eikös näin vain useimmiten ole?
- nähnyt!
pesi? kirjoitti:
Katsopa ihan päivittäisessä liikenteessä kun eteen tulee jono maantiellä niin yleensä keulilla on Toyota, useimmin juuri Corolla ja siitäkin vielä farkkumalli. Eikös näin vain useimmiten ole?
Pesi siis siten että muut eivät pärjänneet. Luulenpa että tuo 1.4:kin pesee suurimman osan noista 1.6 euroista.
- oikeassa
nähnyt! kirjoitti:
Pesi siis siten että muut eivät pärjänneet. Luulenpa että tuo 1.4:kin pesee suurimman osan noista 1.6 euroista.
Teknarin vertailussa vain Corolla 1.6 pääsi alle tuon 11.4 sekunnin minkä Tuulilasi mittasi 1.4 Corollalle!
- tilastonero
tilastotero kirjoitti:
Miten tämä liittyy aloittamaani juttuun?
Mitkä ovat em. autojen moottorit ja millä perusteella valitsit ne?
Miksi joidenkin autojen tiedot ovat farmarimallilta, vaikka et kerro sitä, ja joidenkin taas eivät?
Mm. Corollalta on tarjolla malli, jonka kiihtyvyydeksi ilmoitetaan 13,3s. Miksi se ei näy tuolla?
Mitä informaatiota tämä tilastosi tarjoaa?Oheisessa listassa ovat vain bensiinikoneet mukana, pätee kaikkiin malleihin.
- tuollainen
oikeassa kirjoitti:
Teknarin vertailussa vain Corolla 1.6 pääsi alle tuon 11.4 sekunnin minkä Tuulilasi mittasi 1.4 Corollalle!
11.4 sec naurettavan huono aika nykyään. Iso osa 1.6:sta menee jo alle 10 sec:n. Tuohon vielä kun yhdistää Corollan surkeat ajo-ominaisuudet niin ei mikään ihme että onkin jonon veturi.
- tilastonero
tilastonero kirjoitti:
Oheisessa listassa ovat vain bensiinikoneet mukana, pätee kaikkiin malleihin.
ja edellinen karkasi liian aikaisin...
Mukana on farmareita ja sedaneita/hatchbackeja, tavoitteena on ollut löytää ao. sarjan hitain bensa manuaalimalli. Eli pääsääntöisesti etsin farmaria, jos sellainen vain oli. Yleensähän farmarin suorituskyky on sama tai lähes sama kuin vastaavan rinnakkaismallin, tuskin koskaan parempi.
Koolla - moottorinkaan - ei ole väliä, suorituskyky on se, joka ratkaisee.
Koska homma on tehty käsipelillä, voi siinä olla virheitäkin, joista saa sitten aivan vapaasti itkeä. - välttämättä
on! kirjoitti:
Mittalaitteetkin on lahjottu kun siihen laitetaan joku tietyn merkkinen auto! Voi hel**tti!
kerro totuutta. Eri tehopenkkien välinen ero on suuri. Myös keli vaikuttaa. Toinen samanlainen auto antaa toiset tulokset.
Tehopenkki on parhaimmillaan silloin kun säädetään auton moottoria. Jos moottoriin tehdään muutoksia on paras käyttää samassa tehopenkissä kuin aikaisemmin jos haluaa nähdä todellisen muutoksen. Myös voimansiirron tulisi olla sama.
Autotehtaat eivät koskaan ilmoita suurempia tehoja kuin autossa todellisuudessa on. Eivätkä pienempiäkään enää nykyisin. Tottakai marginaalista heittoa on puoleen tai toiseen.
Olen käyttänyt autoa tehopenkissä yli 50 kertaa. - ...
pesi? kirjoitti:
Katsopa ihan päivittäisessä liikenteessä kun eteen tulee jono maantiellä niin yleensä keulilla on Toyota, useimmin juuri Corolla ja siitäkin vielä farkkumalli. Eikös näin vain useimmiten ole?
Niin siellä sinäkin sitten mahdollisesti muutaman vuoden päästä opit, että ensimmäinen auto ei tee jonoa vaan se perässä tuleva.
- huono ole
... kirjoitti:
Niin siellä sinäkin sitten mahdollisesti muutaman vuoden päästä opit, että ensimmäinen auto ei tee jonoa vaan se perässä tuleva.
sehän on melkein jokaisen jonon ensimmäinen!
- mittaukset
tuollainen kirjoitti:
11.4 sec naurettavan huono aika nykyään. Iso osa 1.6:sta menee jo alle 10 sec:n. Tuohon vielä kun yhdistää Corollan surkeat ajo-ominaisuudet niin ei mikään ihme että onkin jonon veturi.
TM Vertailu 1.6
Ford 11.5
Opel 13.3
Peugeot 11.5
Renault 11.7
Toyota 11.1
ja se 1.4 Corolla oli siis 11.4
- sitten alkaa sujua
tai vielä paremmin pitäisi luokitella tehopainosuhteen eikä edes absoluuttisen tehon mukaan koska autojen painoissa on melkein 200kg ero tuonkin luokan sisällä.
Kaikkien 1.6-litraiset ovat about saman tehoisia eli välillä 109-115hv mutta sitten jo nykyaikaisimmat 1.8-litraiset vapaastihengittävät alkavat puskea ohi vanhimmistä 2l koneista.
Esim. ranskalaisten ja mondeon vanhemmat 2.0l koneet ovat jotain 130-136 heppaisia millä ei pärjää edes hondan tai mondeon uudelle 1.8:lle ja niin hondan, mondeon kuin anjoviksenkin uusimmat 2.0l koneet ovat yli 145 heppaisia.
sittenkin pitäisi muistaa että vain primera, laguna ja edellisen korin vectra liikkuivat edes siedettävästi 1.6:lla ja ne oli hinnoiteltu todella houkuttelevasti kun taas muissa 2.0l versio oli selvästi se jolla autoa oli tarkoitus myydäkin ja pienemmät oli hinnoiteltu hyvin lähelle tätä. - on nähtävissä
maantielläkin tuo tilasto. Kolme ensimmäistä menee sitä "vasenta kaistaa" ja kaksi viimeistä ovat niitä jonon kerääjiä. Ajo-ominaisuudet toki ovat paljon parempia noissa kolmessa parhaasa kuin kahdessa viimeisesssä. Myös Mondeo on tunnettu hyvistä ominaisuuksistaan mutta on listan häntäpäässä jostain syystä.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1575880
- 1145525
Olen miettinyt kauan
miten reagoisin, kun näen sinut taas. Ehkä ladannut tuohon hetkeen liikaa odotuksia. Ja sitten kun lopulta olit siinä, h465207Vanhempi mies
Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa323195- 552749
Ostiko maailma sinut minulta?
Kun et enää resonoi kuin ennen. Kun et enää ihmetellen katso ympärillesi ja pohdi mitä mäen takana on? Ymmärrän ja tue252581- 432270
- 232060
Minne sä aina välillä joudut
Kun pitää hakemalla hakea sut sieltä ja sitten oot hetken aikaa esillä kunnes taas menet piiloon, en ymmärrä 🤔❤️ Oot ta131870On niin vaikea olla lähelläsi
En saa ottaa kädestäsi kiinni, en saa halata. En saa silittää hiuksiasi. Enkä saa sinua koskaan omakseni. ☔ Miehelle na151781