Evoluution hyvin tuntevat ymmärtävät monimuotoisuuden tärkeyden parhaiten. Useimmat kreationistit taas uskovat että biodiversiteetin voi Jumala luoda aina uudestaan. Lisäksi pelottavaa kreationismissa on se että kreationismia ideologiana uhkaa luonnon monimuotoisuuden tuntemuksen lisääntyminen: mitä enemmän luonnosta löydetään välimuotoja, sen hutarammalle pohjalle kretskut joutuvat. Kreationistien siis ei kannata suojella ideologiansa puolustamisen takia luontoa. Kolmanneksi, USA on hyvä esimerkki siitä kuinka uskonto ja kulutusjuhla yhdistetään iloisesti toisiinsa, luonnolle tuhoisin seurauksin. USA:n dollareissakin jo lukee "in God we trust".
uskikset eivät välitä luonnosta
25
1051
Vastaukset
- Apostoli35
Puhut kreationismista uskontona. No, jos sellainen uskonto kieltää luonnosta huolehtimisen ja kehoittaa kulutusjuhlan varjolla tuhoamaan luontoa, aika ikävä uskonto sellainen on.
Metsät ovat maailman keuhkot ja varsinkin sademetsät. Mitä enemmän ihminen tuhoaa luontoa, sen varmemmin kaivamme omaa hautaa. Tuskin kukaan uskis sentään niin tyhmä on, ettei sitä tajua.
Mikä uskonto on kreationismi? Vai onko se ideologia? Kaikki ideologiat eivät ole uskontoja.
Minä ainakin uskovana (kristinuskovana) pidän luontoa erittäin tärkeänä ihmisen selviytymisen kannalta ja muutenkin. Mitä järkeä olisi olla suojelematta luontoa? Kyllä minä luulen, että uskonto joka tuhoaa luontoa kaikkein eniten on nimeltään materialismi, jonka nimissä luonto saa kärsiä.
Nimim. Metsissä viihtyvä maajussi.- Reiska
Kääpiöillä kääpiöiden aivot.
- JSS
Uskotko, että Jumala tuhoaa tämän maailman viimeisen tuomion jälkeen, jolloin siirrytään taivaaseen ja helvettiin?
Jos niin, eikö Jumala muka samalla tuhoa koko luontoa kaikkine asukkaineen? Reiska kirjoitti:
Kääpiöillä kääpiöiden aivot.
sinulla pitäisi olla Darwinismin mukaa 99% simpanssin aivot. Voi onneton,minulle tuli kyllä vähän surullinen tunne ku ajattelin sinun aivokapasiteettia Darvinismin teorian mukaan.
JSS kirjoitti:
Uskotko, että Jumala tuhoaa tämän maailman viimeisen tuomion jälkeen, jolloin siirrytään taivaaseen ja helvettiin?
Jos niin, eikö Jumala muka samalla tuhoa koko luontoa kaikkine asukkaineen?Lueppa vaikka raamatusta siellä se kerrotaan tarkkaan. Haluatko kordinaatit vai löydätkö itse. Itse asiassa päivä päivältä tuo hetki lähestyy.
- JSS
sydämmen.usko.pelastaa kirjoitti:
Lueppa vaikka raamatusta siellä se kerrotaan tarkkaan. Haluatko kordinaatit vai löydätkö itse. Itse asiassa päivä päivältä tuo hetki lähestyy.
Minä kysyin Apostoli35:n mielipidettä, en sitä mitä Raamatussa sanotaan.
Ja tuo päivähän on ollut nurkan takana jo liki 2000 vuotta... - Litteapallo
sinulla pitäisi olla Darwinismin mukaa 99% simpanssin aivot. Voi onneton,minulle tuli kyllä vähän surullinen tunne ku ajattelin sinun aivokapasiteettia Darvinismin teorian mukaan.
"sinulla pitäisi olla Darwinismin mukaa 99% simpanssin aivot. Voi onneton,minulle tuli kyllä vähän surullinen tunne ku ajattelin sinun aivokapasiteettia Darvinismin teorian mukaan. "
Voi sinua helluntalainen kun olet sekottanut geno- ja fenotyypit ihan keskenaan. Varo ette joudu maapallon reunalle, saatat pudota alas.
No kuhan nyt muistaisit jakeet piipelista edes. Siellahan sanotaan vissiin etta "muista olla ylimielinen", Fak 3:15. - Kuollut Kirvesmies
JSS kirjoitti:
Minä kysyin Apostoli35:n mielipidettä, en sitä mitä Raamatussa sanotaan.
Ja tuo päivähän on ollut nurkan takana jo liki 2000 vuotta...Ei silla ole valia mita tekee maapallolla. Taivaan ilossa tavataan, antaa palaa vaan.
Paa-asia on etta on ylimielinen kun kuuluu Valittuihin. Tarkoittaa etta on tyotavieroksuva sivistymaton saita joka huudattaa sunnuntait radiota. - mtta
Litteapallo kirjoitti:
"sinulla pitäisi olla Darwinismin mukaa 99% simpanssin aivot. Voi onneton,minulle tuli kyllä vähän surullinen tunne ku ajattelin sinun aivokapasiteettia Darvinismin teorian mukaan. "
Voi sinua helluntalainen kun olet sekottanut geno- ja fenotyypit ihan keskenaan. Varo ette joudu maapallon reunalle, saatat pudota alas.
No kuhan nyt muistaisit jakeet piipelista edes. Siellahan sanotaan vissiin etta "muista olla ylimielinen", Fak 3:15.Siellä sanotaan että "alhaisella on alhaiset ajatukset".
- Korianteri.
mtta kirjoitti:
Siellä sanotaan että "alhaisella on alhaiset ajatukset".
Siellä sanotaan että "alhaisella on alhaiset ajatukset".
Ja se on aina joku muu kuin itse, koska Me Uskovaiset Olemme Ylhaisia. - sydämmetön.uskon.tuhoaja
voi saada "simpanssin aivot", mutta hyvin pienellä todennäköisyydellä. Kyse on pienestä geenivirheestä, joka haittaa aivojen kehitytstä. Tuoreempien tutkimusten mukaan suurimmalla osalla uskovaisista on tämä geenivirhe.
sydämmetön.uskon.tuhoaja kirjoitti:
voi saada "simpanssin aivot", mutta hyvin pienellä todennäköisyydellä. Kyse on pienestä geenivirheestä, joka haittaa aivojen kehitytstä. Tuoreempien tutkimusten mukaan suurimmalla osalla uskovaisista on tämä geenivirhe.
että Darwinismi väitti 99% olisi ollut samoja, mutta nyt on noin 15% eri geenejä. Ihmisen genomi avattiin, arvaappa mitä. Toinen tiedemies oli tyhmä uskovainen. Muuten mistä ne sen tietää että apinan ja ihmisen geenistö olisi sama, sillä eihän apinan geenistöä ole edes kartoitettu.
Vielä hauskempaa oli se, että se uskosta osaton tiedemies oli sanonut sille tyhmälle uskovaiselle, että nyt me näemme sen kielen, millä jumala puhui ihmiselle.Kuollut Kirvesmies kirjoitti:
Ei silla ole valia mita tekee maapallolla. Taivaan ilossa tavataan, antaa palaa vaan.
Paa-asia on etta on ylimielinen kun kuuluu Valittuihin. Tarkoittaa etta on tyotavieroksuva sivistymaton saita joka huudattaa sunnuntait radiota.sulla oo radiossa sammutus nappia, vedä piuha irti pistokkeesta.
Vakavampaakin asiaa on. Ei kenenkään ole pakko joutua kadotukseen, vaan jokaisella on mahdollisuus ottaa Kristus Jeesus sydämmeensä asumaan. Se on vapaaehtoista, mutta kannattavaa.
Muuten ei uskovat tuhoa palloa, kyllä se on markkina talous. Itsekkin tykkään luonnossa olosta. Kalastelen sienestän ja marjastan, liikun muutenkin luonnossa. Kaupunkissa käyn vain olosuhteiden pakosta.- ------>
että Darwinismi väitti 99% olisi ollut samoja, mutta nyt on noin 15% eri geenejä. Ihmisen genomi avattiin, arvaappa mitä. Toinen tiedemies oli tyhmä uskovainen. Muuten mistä ne sen tietää että apinan ja ihmisen geenistö olisi sama, sillä eihän apinan geenistöä ole edes kartoitettu.
Vielä hauskempaa oli se, että se uskosta osaton tiedemies oli sanonut sille tyhmälle uskovaiselle, että nyt me näemme sen kielen, millä jumala puhui ihmiselle.http://fi.wikipedia.org/wiki/Ihmisen_evoluutio
"Sukulaisuussuhteita muihin lajeihin on mittailtu myös DNA:n perusteella. DNA:n pohjalta ihmisen ja sen lähimmän sukulaisen simpanssin geeneissä on vain noin 1%:n ero."
Empä tiedä mistä tuo tyhmä uskovainen tiedemies on tuloksensa kaivanut, mutta tiedemaailma on kyllä eri mieltä hänen kanssaan. Tai voihan olla, että uskovainen tiedemies on polveutunut jostain muusta kuin ihmiset.
"Vielä hauskempaa oli se, että se uskosta osaton tiedemies oli sanonut sille tyhmälle uskovaiselle, että nyt me näemme sen kielen, millä jumala puhui ihmiselle."
Heh. Totta. :D
Voisitko vielä kertoa, mistä olet tuon oman tietosi kaivanut. Olisiko kenties jotain uskovaisten rahoittamia/ylläpitämiä lähteitä? ------> kirjoitti:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Ihmisen_evoluutio
"Sukulaisuussuhteita muihin lajeihin on mittailtu myös DNA:n perusteella. DNA:n pohjalta ihmisen ja sen lähimmän sukulaisen simpanssin geeneissä on vain noin 1%:n ero."
Empä tiedä mistä tuo tyhmä uskovainen tiedemies on tuloksensa kaivanut, mutta tiedemaailma on kyllä eri mieltä hänen kanssaan. Tai voihan olla, että uskovainen tiedemies on polveutunut jostain muusta kuin ihmiset.
"Vielä hauskempaa oli se, että se uskosta osaton tiedemies oli sanonut sille tyhmälle uskovaiselle, että nyt me näemme sen kielen, millä jumala puhui ihmiselle."
Heh. Totta. :D
Voisitko vielä kertoa, mistä olet tuon oman tietosi kaivanut. Olisiko kenties jotain uskovaisten rahoittamia/ylläpitämiä lähteitä?ns tietoa ja sekin viime vuosituhannelta, oon minäkin sen lukenu tuhanteen kertaan, mutta nyt on jo päästy asioissa eteenpäin ja hylätty se mikä on virheelliseksi todettu. Noi tiedot ihmisen ja simpanssin sun muiden apinoiden geneettisistä eroista on yhtälailla uskovien kuin muidenkin tiedemiesten toteamia. On todellakin niin ettei simpanssin tai muiden apinoiden geenistöä ole kartoitettu. Tiedot vain 1% eroista (jota siis ei enää väitetä todeksi) perustui siihen, että tutkittiin geenistöistä niitä kaikkein samanlaisimmiksi jo ennakolta havaittuja jaksoja, mitä enemmän geeistöjä on tutkittu sitä suurmmiksi erot ovat osoittautuneet. Jo vuonna 1984 paljastui miten heppoiselle perusteille sitä ihmisen sukupuuta oli rakennettu kun Lewin osoitti Ramapithecus brevirostriksen parista leukaluun kappaleesta täysin väärin tehdyn tulkinnan. tulkinnoista Lewin totesi että "Ne esiintyvät enemmänkin tutkijan ajatuksissa kuin tarkasteltavina olleessa fossiilissa." 1990-luvulle neandertalin ihminen oli varmasti oikea ihminen vaan eipä ole enää. Ihmiselle on kehitelty vallan lukuisa joukko sukuputa, joista ainuttakaan ei ole yksimielisesti tunnustettu oikeaksi. Japanilainen Institute of Physical and Chemical Research (Rike) tutkijat kertoivat 1.7.2003, että ihmisen ja simpanssin ero on noin 15% Riken genomiprojektin johtajana toimiva Yoshiyuki Sakuki kertoi asiasta Kyodo Newsissä. Hauska yksityiskohta asiassa on se, että jos simpanssin ja ihmisen ero todella olisi vain 1% se olisi saman suurunen kuin naisen ja miehen välinen ero; kenenhän iloksi tai murheeksi asia ei ole näin.
Etsikää ihmiset jo vihdoinkin vähän uudempaa, siis tämän vuosituhannen tiedeaineistoa, vai onko se kieliongelmien takia mahdoton ymmärtää.
- sllä
- Moputusesesekos
"Uskovaisuus on tätä kehitystä seurannut tyrmityneenä ja varoittanut vaaran olemassaolosta. "
Uskovaisille elukat on elukoita, ne ei edes paase taivaaseen. Taivaassa on valkopartainen mies, paljon pilvia ja sellainen hohtava valo. Ei tarvitse kakkapaperia ja kaikki vaan leijuu ilmassa.
Uskovaisten ymparistonsuojelu on sita etta sanotaan "no kohta minakin kuolen ja PAASEN TAIVAAN ILOON".
Kerro viela kuka uskovainen on tehnyt mitaan muun kuin kehitysavun hyvaksi. Siis rahdataan Afrikkaan ruokaa jotta voivat elaa ja pilata luontoa siellakin. - luuhamara
"Toisinkuin valta, raha ja tiedemaailma.
NE ovat juuri se triangeli joka vie koko pallon tuhoon.
Jokainen joka heidän joukkoonsa liittyy kuuluu samaan tuholaisryhmään."
Tiede:Ironista että käytät tietokonetta tuon asian ilmaisemiseen :)
Raha: Oletko aikeissa luopua kaikesta maallisesta omaisuudestasi vai oletko luopunut jo? Kerro koska luovut niin liityn matkaasi kiertolaisena.
Valta: Valtaa on ja tulee aina olemaan jossain muodossa. Jakamalla se tarpeeksi pieniin osiin, vältytään suuremmilta tuhoilta. Siis valtahan on sitä, että toisella sitä on ja toisella ei. Jos molemmilla on valtaa, se menettää merkityksensä. - sllä
luuhamara kirjoitti:
"Toisinkuin valta, raha ja tiedemaailma.
NE ovat juuri se triangeli joka vie koko pallon tuhoon.
Jokainen joka heidän joukkoonsa liittyy kuuluu samaan tuholaisryhmään."
Tiede:Ironista että käytät tietokonetta tuon asian ilmaisemiseen :)
Raha: Oletko aikeissa luopua kaikesta maallisesta omaisuudestasi vai oletko luopunut jo? Kerro koska luovut niin liityn matkaasi kiertolaisena.
Valta: Valtaa on ja tulee aina olemaan jossain muodossa. Jakamalla se tarpeeksi pieniin osiin, vältytään suuremmilta tuhoilta. Siis valtahan on sitä, että toisella sitä on ja toisella ei. Jos molemmilla on valtaa, se menettää merkityksensä.>>>Raha: Oletko aikeissa luopua kaikesta maallisesta omaisuudestasi vai oletko luopunut jo? Kerro koska luovut niin liityn matkaasi kiertolaisena.
Moputusesesekos kirjoitti:
"Uskovaisuus on tätä kehitystä seurannut tyrmityneenä ja varoittanut vaaran olemassaolosta. "
Uskovaisille elukat on elukoita, ne ei edes paase taivaaseen. Taivaassa on valkopartainen mies, paljon pilvia ja sellainen hohtava valo. Ei tarvitse kakkapaperia ja kaikki vaan leijuu ilmassa.
Uskovaisten ymparistonsuojelu on sita etta sanotaan "no kohta minakin kuolen ja PAASEN TAIVAAN ILOON".
Kerro viela kuka uskovainen on tehnyt mitaan muun kuin kehitysavun hyvaksi. Siis rahdataan Afrikkaan ruokaa jotta voivat elaa ja pilata luontoa siellakin.>>>>Kerro viela kuka uskovainen on tehnyt mitaan muun kuin kehitysavun hyvaksi. Siis rahdataan Afrikkaan ruokaa jotta voivat elaa ja pilata luontoa siellakinUskovaisille elukat on elukoita, ne ei edes paase taivaaseen. Taivaassa on valkopartainen mies, paljon pilvia ja sellainen hohtava valo. Ei tarvitse kakkapaperia ja kaikki vaan leijuu ilmassa.
>>>>mitä enemmän luonnosta löydetään välimuotoja, sen hutarammalle pohjalle kretskut joutuvat
helluntailaisen joka toimii wwwf:ssä.
Mitä tulee yleisesti ottaen luontoon niin on sen suojelu toki tärkeää.
Mutta sellaisiin kysymyksiin nähden.
1.Onko ihminen menossa pelastukseen vai kadotukseen?
2.Miten ihmiset voivat maailmassa?
On täysin epäoleellista kuoleeko joku valkopersetikka sukupuuttoon vai ei?- Pullopersesikako?
Mitä kommenttisi "On täysin epäoleellista kuoleeko joku valkopersetikka sukupuuttoon vai ei?" kertoo sinusta.
Minulle enemmän kuin tarpeeksi.
L.J.H = Lihava H*mo N*si Pullopersesikako? kirjoitti:
Mitä kommenttisi "On täysin epäoleellista kuoleeko joku valkopersetikka sukupuuttoon vai ei?" kertoo sinusta.
Minulle enemmän kuin tarpeeksi.
L.J.H = Lihava H*mo N*siOnhan minulla kyllä hiukan ylipainoa mutten ole H*mo tai N*si.
- KKK
L.J.H kirjoitti:
Onhan minulla kyllä hiukan ylipainoa mutten ole H*mo tai N*si.
Kuin rasistikrisse lähiökapakan nurkkapöydässä itkemässä tuoppiin klaanifantasioitaan :)>
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta
Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas2131413- 961266
Ikävöin sua
Sä vaan pyörit mun mielessä, en saa sua unohdettua. Tilanteesta tekee vaikean sen kun molemmat ollaan varattuja ja tilan31047Oletko pitkävihainen ja onko sinulla " huono muisti muisti "?
Mitä asioita et unohda tai anna anteeksi ? Mitä asioita voit " unohtaa" tai unohtaa? Vastaa koskien kaivattuasi tai yle15951Neljä kuukautta vankeutta, kenelle?
Kuka tuomittiin ehdottomaan neljän kuukauden vankeustuomioon ja korvauksiin?9918Minä täällä vaan
Ukko jota oot joutunu joskus sietämään työnpuolesta. Toivottelen kauniita unia💛86890- 32820
Jos haluat jatkaa tutustumista
Pyydä mut suoraan kunnon treffeille. En lähde mihinkään epämääräiseen viestittelyyn enää.58814T, miten mun pitäis toimia
Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest37748Oho! Esko Eerikäinen joutuu palaamaan "kalakukkokaupunkiin" - Tämä syy ei jätä kylmäksi!
Esko Eerikäinen on kyllä monessa mukana ja uskaltaa heittäytyä. Hatun nosto siitä! Eerikäinen palasi “kalakukkokaupunkii44744