Päivittäin ilmenee outoa kipua enimmäkseen oikella, kylkiluiden alapuolella. Jotain vikaa suolistossa? Lääkäri on painellut vatsaani pari kuukautta sitten eikä löytänyt mitään. Verikokeissa ei ole mitään outoa, kaikki ok. Miten tästä eteenpäin?
Kipu oikealla ylhäällä..
16
31322
Vastaukset
- sanoisin
maksa tai munuaiset.
- nöf
sappikivet?
- lisää tytkittu ja tutkittu..
tienny jos maksa tai munuaiset,sappikivistä puhumattakaan.Itsellä ajottain samanlaista ja olen huomannut että kysymyksessä on joko ilmavaiva tai ummetus,kun syön kuitupitosta ruokaa ja valtan ilmaa tuottavia ruokia,stressistä puhumattakaan.Kaikki toimii ja kipuja ei ole mutta kannattaa mennä vielä lääkäriin sillä me olemme erilaisia!
- varmaanki on
lisää tytkittu ja tutkittu.. kirjoitti:
tienny jos maksa tai munuaiset,sappikivistä puhumattakaan.Itsellä ajottain samanlaista ja olen huomannut että kysymyksessä on joko ilmavaiva tai ummetus,kun syön kuitupitosta ruokaa ja valtan ilmaa tuottavia ruokia,stressistä puhumattakaan.Kaikki toimii ja kipuja ei ole mutta kannattaa mennä vielä lääkäriin sillä me olemme erilaisia!
Itellä samaa vaivaa ollu kuukausi tolkulla. Eiköhän se yleensä ole suoli mikä siellä mutkassa ärtyilee. Minäkin kävin joku aika sitten lekurille mahaa näyttämässä, ja jotain kokeita otti ja kaikki ok. Ite oon päätelly, että siellä on vaan kakka jumissa, ja ilma ei pääse siitä kohti kunnolla ohi, ja eiheuttaa kipua tai muita tuntemuksia.
- napsu
varmaanki on kirjoitti:
Itellä samaa vaivaa ollu kuukausi tolkulla. Eiköhän se yleensä ole suoli mikä siellä mutkassa ärtyilee. Minäkin kävin joku aika sitten lekurille mahaa näyttämässä, ja jotain kokeita otti ja kaikki ok. Ite oon päätelly, että siellä on vaan kakka jumissa, ja ilma ei pääse siitä kohti kunnolla ohi, ja eiheuttaa kipua tai muita tuntemuksia.
mulla sama juttu.kipuilua oikealla,mahdottomat ilmavaivat,laktoosi-intoleranssi todettiin.mutta ihmettelen jos on esim.ärtynyt suoli,voiko se aiheuttaa kipua oikealla kyljessä ja selän puolella(lavasta alaspäin,oikea puoli).onko muilla kokemuksia?ylävatsan ultra tehty muutamia kuukausia sitten,se ok.
- anya
Samassa kohdassa on kipua minullakin ollut nyt muutaman kuukauden ajan. Painelemalla ei lääkäri tuntenut mitään erikoista eikä labran kokeissa ollut mitään vikaa. Ylävatsan ultrassa löytyi sitten sappikivet. Ihme, ettei sinua ultraan lähetetty. Itse olin varma, että vika on toiminnallinen (ei esim. mitään järisyttäviä sappikivikohtauksia ole ollut)ja yllätyin tosissaan, kun olikin sappikivet.
- samaa
mullakin. En ole ruikulilla tai sellasta, mutta joka jumalan aamuyö herään siihen, että maha on kipeä oikealta ylhäältä ja kipu säteilee myös oikeaan pakaraan ja lonkkaan. Ensin kipu oli selässä mutta nyt lähinnä paksunsuolen tietämillä...
- ...
samaa kirjoitti:
mullakin. En ole ruikulilla tai sellasta, mutta joka jumalan aamuyö herään siihen, että maha on kipeä oikealta ylhäältä ja kipu säteilee myös oikeaan pakaraan ja lonkkaan. Ensin kipu oli selässä mutta nyt lähinnä paksunsuolen tietämillä...
teidän mahat turvoksissa? semmoselta näyttää ihan ko olis raskaana...ja tos oikeella puolella kylkiluitten alapuolel tuntuu semmonen möhkylä...tätä ollu joku 3 viikkoo....
- huolestunut.
... kirjoitti:
teidän mahat turvoksissa? semmoselta näyttää ihan ko olis raskaana...ja tos oikeella puolella kylkiluitten alapuolel tuntuu semmonen möhkylä...tätä ollu joku 3 viikkoo....
Ylävatsan ultra olisi nyt ehdottamasti tehtävä.
- ...
huolestunut. kirjoitti:
Ylävatsan ultra olisi nyt ehdottamasti tehtävä.
sä luulet että siellä on?
- mutta
... kirjoitti:
sä luulet että siellä on?
olen kuullut, että maksassa tai munuaisissa voi olla kasvain tuollaisilla oireilla, joten asia kannattaa kyllä tutkia.
- Hermot menee
... kirjoitti:
Poikaystävälläni maha turpoaa palloksi aina syömisen jälkeen, häneltä on leikattu sappi(en tiedä, vaikuttaako asiaan?).
Omat kipuni ovat tänään olleet lähes olemattomia, en ole tosin syönyt mitään "ylimääräistä", ihan kotiruokaa vaan.
- bertta
samaa on että vasemmalta kylkiluiden alta kipukohtauksia.arvauskeskus tuntuu niin turhalta. eihän sielä edes tutkita jos ei mee sinne just sillä sekunnilla ku tulee se kohtaus. ihme touhua.
- Jatkuvaa kipu
Minulla joo monta vuotta. Hirveä aina maha turvoksissa ja eim itää apua. Oikealla kyliluun alta aina kipu
- Mäkinki62
Tuttuja oireet. Mulla vuoden ollut vatsan turvotusta ja toiminta häiriötä. Viimeisen puoli vuotta jatkuva vaiva vatsan oikealla puolella. Uloste ja ilma seisoo siellä kohdin keskittyen lähinnä oikealle ylhäällä suolen mutkaan. Tähystykset tehty. Paksunsuolen tähystys jätettiin kesken juuri tuohon kipu kohtaan. Loppu tehtiin kuvantamisella. Mitään poikkeavaa ei näkynyt mutta jatkuva vaiva päivisin välillä myös yöllä. Herään kipuun aamuyöllä. Minulla myös regluksi. Ensi kuussa aika ravintoterapeutille. Omat konstit fodmap ruokavaliolla ei ole auttaneet. Tunne on kuitenkin jatkuva ja mieltä syövä. Näyttääkö kuvantaminen kuitenkaan kaikkea. Ja tää kipu syö mieltä.
- Mullamyös
Mulla ollut jo monta vuotta. Tutkittu on eikä syytä löydy. On tehty 1tähystys ja pari mangeettia verikokeet monesti ,lääkeitä ja vielä kapseli tutkimus
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista857525- 975434
- 2624683
- 484592
- 643312
- 502738
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222388- 532384
Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292352- 412214