Päivittäin ilmenee outoa kipua enimmäkseen oikella, kylkiluiden alapuolella. Jotain vikaa suolistossa? Lääkäri on painellut vatsaani pari kuukautta sitten eikä löytänyt mitään. Verikokeissa ei ole mitään outoa, kaikki ok. Miten tästä eteenpäin?
Kipu oikealla ylhäällä..
Hermot menee
1631950
0Äänestä
Muut lukivat myös
Luetuimmat keskustelut
- Kyllä mulla oli tunteita sua kohtaan,mutta voit syyttää ainoastaan itseäsi, että en tehnyt mitään asian eteen. Se on ihan turhaa sinun miettiä, että miksi.
- Millaisen suhteenOlisit halunnut kaivattusi kanssa
- Moikka!!!!!!!!!Miten sun päivä on mennyt? Mä olen miettinyt sua paljon❤️
- Tikusta asiaaMistä ihmeestä minä keksin sulle edes jotensakin järkevää asiaa parn lauseen verran... anna joku idea että kehtaan lähestyä. -töistä tuttu mies
- Suomi24:n uudistuksia 2026Tervehdys ja hyvää syksyä keskustelijat! 🍂 Suomi24:ää on uudistettu vaiheittain viime kuukausien aikana. Sivuston ulkoasua on selkeytetty ja yhdenmukaistettu. Samalla on tehty kaivattuja korjauksia erityisesti rekister…
- Nico Lingman on nousemassa suomalaisjulkkisten kaartiinNico Lingman, 34, on podcastaaja, somevaikuttaja ja entinen Puolustusvoimien upseeri. Lingman on astunut isojen suomalaisten julkkisten joukkoon, sillä hän on mukana uudella Tanssii Tähtien Kanssa -kaudella. Sekä tänään…
- Mies, sulla on paljon ihailijoitaTuntuu, että täälläkin iso liuta sinua kaipaamassa.
- Vasemmistoliiton kannatus kertoo kuinka osa naisista on tyhmiäeli heikkoälyisiä. Vasliittohan on nykyään naisten puolue, suurin osa kannattajista on naisia. Vuoden 2023 eduskuntavaalien tuloksena naisten osuus oli kaikista puolueista suhteellisesti korkein juuri Vasemmistoliitolla…
- Anonyymipalstan ongelmaJoskus tämä palsta on kyllä melkoinen ihmiskoe. Yksi ihminen yrittää saada yhteyttä yhteen tiettyyn henkilöön ja antaa tunnisteitakin, mutta hetken päästä ketjussa on jo puoli Suomea vastaamassa kuin viesti olisi tarkoi…
- Muutoksen tuuletKoetko, että sinun olisi pitänyt/pitäisi muuttaa itseäsi/elämäntyyliäsi jotenkin, "kelvataksesi" kaivatullesi? Koetko itse, että haluaisit olla "parempi" ihminen kaivattuasi varten? Oletko mahdollisesti muuttunut/muutta…
- Halisin ja pusisinSinut puhki mies. Kaikki tiedostamattomat surut, vihat ja katkeruudet halisin pois. 🫂
- vilkaisin kuhmolaisen etusivuaKuhmoon on saatu taas katu päällystetyksi,mutta sitä ei saa ajaa? onko senkin kadunvarressa joku isopalkkainen joka saa oman rauhoitetun kadun,laittakaa ihmeessä ne puomit kumpaankin päähän niin katu kestää kauan,oisiha…
- Hyvää yötä MIkävä on vaikkei kai saisi olla😔❤️ -joku-
- Do diih.. palsta saanut roimasti uudistuksia .. mielipiteitä..?Eilen näin väläyksen tästä uudesta ulkoasusta ja nyt kummastelenkin toimintaa. Jotakin hyvää ja jotakin huonoa. Pistäkää tähän huomioita uudistuksesta. Sen huomasin että aloituksen otsikon kirjainmäärä on kasvanut huoma…
- Tekisin SINUT ONNELLISEKSI NAINENMutta EHKÄ onni EI OLE mitä HALUAT.
- Kaipaisin sinua lähelleni nyt niin paljonEnemmän kuin koskaan. 😞
- Ymmärrä jo seettä oon kiva :) m-n
- Persut nousi kakkospaikalle ohi kokoomuksen - SDP alle 23%Näin tosiaan näyttää, että persujen kannatus nousee hitaasti kohti vaaleja. Se on toki ollut heille tavallista aiemminkin.
- Otatko yhteyttäKaivattuusi tänä vuonna?
- Onki meilläMies kaikki hyvin?
Vastaukset 16
Vanhimmat
maksa tai munuaiset.
sappikivet?
tienny jos maksa tai munuaiset,sappikivistä puhumattakaan.Itsellä ajottain samanlaista ja olen huomannut että kysymyksessä on joko ilmavaiva tai ummetus,kun syön kuitupitosta ruokaa ja valtan ilmaa tuottavia ruokia,stressistä puhumattakaan.Kaikki toimii ja kipuja ei ole mutta kannattaa mennä vielä lääkäriin sillä me olemme erilaisia!
Itellä samaa vaivaa ollu kuukausi tolkulla. Eiköhän se yleensä ole suoli mikä siellä mutkassa ärtyilee. Minäkin kävin joku aika sitten lekurille mahaa näyttämässä, ja jotain kokeita otti ja kaikki ok. Ite oon päätelly, että siellä on vaan kakka jumissa, ja ilma ei pääse siitä kohti kunnolla ohi, ja eiheuttaa kipua tai muita tuntemuksia.
mulla sama juttu.kipuilua oikealla,mahdottomat ilmavaivat,laktoosi-intoleranssi todettiin.mutta ihmettelen jos on esim.ärtynyt suoli,voiko se aiheuttaa kipua oikealla kyljessä ja selän puolella(lavasta alaspäin,oikea puoli).onko muilla kokemuksia?ylävatsan ultra tehty muutamia kuukausia sitten,se ok.
Samassa kohdassa on kipua minullakin ollut nyt muutaman kuukauden ajan. Painelemalla ei lääkäri tuntenut mitään erikoista eikä labran kokeissa ollut mitään vikaa. Ylävatsan ultrassa löytyi sitten sappikivet. Ihme, ettei sinua ultraan lähetetty. Itse olin varma, että vika on toiminnallinen (ei esim. mitään järisyttäviä sappikivikohtauksia ole ollut)ja yllätyin tosissaan, kun olikin sappikivet.
mullakin. En ole ruikulilla tai sellasta, mutta joka jumalan aamuyö herään siihen, että maha on kipeä oikealta ylhäältä ja kipu säteilee myös oikeaan pakaraan ja lonkkaan. Ensin kipu oli selässä mutta nyt lähinnä paksunsuolen tietämillä...
teidän mahat turvoksissa? semmoselta näyttää ihan ko olis raskaana...ja tos oikeella puolella kylkiluitten alapuolel tuntuu semmonen möhkylä...tätä ollu joku 3 viikkoo....
Ylävatsan ultra olisi nyt ehdottamasti tehtävä.
sä luulet että siellä on?
olen kuullut, että maksassa tai munuaisissa voi olla kasvain tuollaisilla oireilla, joten asia kannattaa kyllä tutkia.
Poikaystävälläni maha turpoaa palloksi aina syömisen jälkeen, häneltä on leikattu sappi(en tiedä, vaikuttaako asiaan?).
Omat kipuni ovat tänään olleet lähes olemattomia, en ole tosin syönyt mitään "ylimääräistä", ihan kotiruokaa vaan.
samaa on että vasemmalta kylkiluiden alta kipukohtauksia.arvauskeskus tuntuu niin turhalta. eihän sielä edes tutkita jos ei mee sinne just sillä sekunnilla ku tulee se kohtaus. ihme touhua.
Minulla joo monta vuotta. Hirveä aina maha turvoksissa ja eim itää apua. Oikealla kyliluun alta aina kipu
Tuttuja oireet. Mulla vuoden ollut vatsan turvotusta ja toiminta häiriötä. Viimeisen puoli vuotta jatkuva vaiva vatsan oikealla puolella. Uloste ja ilma seisoo siellä kohdin keskittyen lähinnä oikealle ylhäällä suolen mutkaan. Tähystykset tehty. Paksunsuolen tähystys jätettiin kesken juuri tuohon kipu kohtaan. Loppu tehtiin kuvantamisella. Mitään poikkeavaa ei näkynyt mutta jatkuva vaiva päivisin välillä myös yöllä. Herään kipuun aamuyöllä. Minulla myös regluksi. Ensi kuussa aika ravintoterapeutille. Omat konstit fodmap ruokavaliolla ei ole auttaneet. Tunne on kuitenkin jatkuva ja mieltä syövä. Näyttääkö kuvantaminen kuitenkaan kaikkea. Ja tää kipu syö mieltä.
Mulla ollut jo monta vuotta. Tutkittu on eikä syytä löydy. On tehty 1tähystys ja pari mangeettia verikokeet monesti ,lääkeitä ja vielä kapseli tutkimus