Vapaavirtaussuodatin

hyvä???

Kokemuksia vapaavirtaus suodattimista? Lisääkö tehoja? Onko ongelmia esim.talvipakkasilla? Entä se suodattimen öljyäminen itse, onko riskipuuhaa? Entäs uusi auto: raukeaako takuut?

7

1414

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • löölkklö

      Hajottaako se ilmamäärämittarin?
      Entä vakio suodatin koteloon asennettava ja kotelo vex asennettavan erot?

    • lol gg

      hyöty riippuu niin moottorista. oman autoni 'ongelma' on pakokaasupuolella ja tehoputken vaikutuksen huomasi yläkierroksilla vaikka mistään dramaattisesta erosta ei ollut kyse. nyt tökkäsin vakiokoteloon vaparin ja ero on melko olematon, mutta ehkä huomattavissa korkeilla kierrosalueilla. luulisin että talvella ei olisiongelmia, kun tiet eivät pölyäkkään. jos tuo on kuitenkin ainoa muutoksesi, niin jättäisin tekemättä.

    • tietotaito

      Normaaliin autoon ei lisää tehoa kuin 0-2 hv.
      Tehot jopa vähenee jos ja kun imuilma otetaan kuumasta moottoritilasta.

      Enemmän on haittaa sellaisesta, suodattaa imuilmaa huonommin ja melu kasvaa.
      Vain tuningtarvikekauppias hyötyy... niin ja moottorikorjaamo jonkin ajan kuluttua.

      Kaupan päälle saat itse ääliöteinin leiman.

      • solex

        Se tehon lisäys tapahtuu juuri päinvastoin eli viileämpi imuilma sen lisätehon antaa.


    • Ittellä oli aikoinaan 2,0I DOCH Sierra poistin siitä vakion ilmanputsarikotelon sekä "imuäänenvaimentimen" (vai mikä lie tyhjänpäivänen boksi siin oli) siten ilmamassa-anturi jäi paikalleen, siihen löin Greenin pienimmän VV-suodattimen. Eron huomas reippaasti kasvaneissa imuäänissä, sekä kiihdytyksissä alle 80kmh. nopeuksissa. (sekä valolähdöissä kaverin akkorti ei pysyny enää rinnalla) =)

      • on nyt mielessä

        laittaa greenin vaaaavirtaussuodin vakkari koteloon...Onkohan hyötyä?
        Jälkeenpän tulossa peltisatsit ym. ja säädettävät nokat ymt...

        Auto on siis sierra 2.0i DOCH


      • on nyt mielessä kirjoitti:

        laittaa greenin vaaaavirtaussuodin vakkari koteloon...Onkohan hyötyä?
        Jälkeenpän tulossa peltisatsit ym. ja säädettävät nokat ymt...

        Auto on siis sierra 2.0i DOCH

        kannattaa sit laittaa jonkun näkönen imuputki sille, et ottaa imuilman ajoviimasta, eli puskurin tai maskin läpi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1074
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      804
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      262
      586
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      17
      585
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      92
      518
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      492
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      42
      457
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      427
    Aihe