Perämeri ruotsiksi?

Mikä on Perämeri ruotsiksi?

8

728

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • viken

Bottenviken se Perämeri on.

Niin mutta Bottenviken on koko Pohjanlahti Kemistä Turkuun saakka. Perämerellä täytyy olla joku oma vastine ruotsin kielessä.

Sitten on vielä Selkämerikin Porin kohdalla.

• Miezvaan
        WWW kirjoitti:

Niin mutta Bottenviken on koko Pohjanlahti Kemistä Turkuun saakka. Perämerellä täytyy olla joku oma vastine ruotsin kielessä.

Sitten on vielä Selkämerikin Porin kohdalla.

Luulin aina, että siellä on Bottenviken, Bottniska viken ja vielä Bottenhavet? Täytyy sanoa rehellisesti, että minulle ne ovat vain nimiä. Oliskohan porukassa joku merikarhu, joka osaisi selittää eron meille maakravuille? ;)

• Miezvaan kirjoitti:

Luulin aina, että siellä on Bottenviken, Bottniska viken ja vielä Bottenhavet? Täytyy sanoa rehellisesti, että minulle ne ovat vain nimiä. Oliskohan porukassa joku merikarhu, joka osaisi selittää eron meille maakravuille? ;)

Heittämällä mainitsemasi sanasi Googlelle löytyy noin alle ajanlaskun mm. sivu
        http://www.nykarlebyvyer.nu/sidor/texter/PROSA/UPPSLFINL/BOTTNVIK.HTM
        jossa asia selitetään. Perämeri eli Bottenviken on Merenkurkusta pohjoiseen. Selkämeri eli Bottenhavet taas on on Pohjanlahden (Bottniska viken) se osa, joka on Merenkurkusta etelään.

• se selvisikin
        Yucca kirjoitti:

Heittämällä mainitsemasi sanasi Googlelle löytyy noin alle ajanlaskun mm. sivu
        http://www.nykarlebyvyer.nu/sidor/texter/PROSA/UPPSLFINL/BOTTNVIK.HTM
        jossa asia selitetään. Perämeri eli Bottenviken on Merenkurkusta pohjoiseen. Selkämeri eli Bottenhavet taas on on Pohjanlahden (Bottniska viken) se osa, joka on Merenkurkusta etelään.

Kiitos!

• Bottenviken

Pohjanlahti on Bottniska viken
      Perämeri on Bottenviken
      Selkämeri on Bottenhavet ja
      Merenkurkku on Norra Kvarken
      Södra Kvarken on Pohjanlahden "alareuna" eli Ahvenanmaan ja Ruotsin välinen osa

• mieleeseen

Merimakkara (sea cucumber) kvarkissa (kvarken eller) keitettynä saattaisi olla makoisaa evästä.

Tai sitten ei.

• aloittaja

Nyt selvis.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Haluan sinut, kuuletko minua.

Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      96
      1585
    2. Hän on tosi

hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      54
      1063
    3. Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että
      Maailman menoa
      404
      988
    4. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      166
      932
    5. Rakastan häntä

Jumala, rakastan häntä. Haluan olla hänen omansa. Hänen vierellä. Halata häntä.
      Ikävä
      57
      772
    6. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      124
      737
    7. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      51
      688
    8. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      77
      661
    9. Naiselle Kuuleppa Tämä

Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä
      Ikävä
      38
      655
    10. Onko mun toinen

Puoliskoni täällä, huhuuu 😍❤️ Ihanista ihanin 😚😚
      Ikävä
      57
      651
    Aihe