x-jt:n kohtelu

Seurailija vaan

Tästä on kirjoitettu ja tehty paljon avauksia, mutta taas kerran kuitenkin.

Toteutuuko joskus exien kohdalla annettu ennustus luopion kohtalosta siten, että he toimivat opetetun kaavan mukaan. Seon monelle jo pienestä pitäen iskostettu mieliin. Siis, että maailmalliset ovat pahan hengen vallassa, elävät moraalittomasti jn.e.

Erotettua/eronnutta kartetaan. Eronnut on tavallaan kuin vastasyntynyt kanapoika. Pumpulissa kasvanut ja peloteltu. Hän on nyt sitten maailmallinen ja alkaa toteuttaa aivoihin piintynyttä visiota. Ei tietenkään kaikki ja suurin osa tulevat huomaamaan "totuuden" totuudesta myöhemmin. Näistä saattaa tulla ex-aktiiveja, mutta eivät he käy yksilön kimppuun kuten tekivät jt:t, vaan arvostelevat Seuraa, joka on opetusten takana.

Näin olen sivusta seuranneena asian ymmärtänyt.

3

454

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pääpiirteittäin ihan näinhän se menee, vaikka on tietenkään mahdotonta täysin stereotypisoida kaikkia lahkosta irtaantuneita. Muutama kohta tosin kaipaa hiomista:

>>Toteutuuko joskus exien kohdalla annettu ennustus luopion kohtalosta siten, että he toimivat opetetun kaavan mukaan. Seon monelle jo pienestä pitäen iskostettu mieliin. Siis, että maailmalliset ovat pahan hengen vallassa, elävät moraalittomasti jn.e.

Ajatuksesi jonkun vision pakonomaisesta toteuttamisesta eroamisen jälkeen, joka on päähän iskostettu jt -aikoina ei kuitenkaan ole todellisuutta. Jokainen eronnut ja erotettu sekä luopio (erottakaamme luopio omaksi "segmentikseen" erotettujen hierarkiassa) valitsee oman lähestymiskantansa entiseen uskoonsa. Tosin tuo kanta on usein muuttuva tekijä, joka elää sen mukaan kuinka paljon eronnut haluaa entisestä uskostaan tietää. Senkin jälkeen jokainen suhtautuu omalla tavallaan asiaan. Järjestön hehkuttamat puheet valheiden miehistä (erotettujen tai luopioiden kohdalla puhuttaessa) eivät pidä siis ensinkään paikkaansa senkään takia koska yksilöitä olemme jokainen eikä ole olemassa mitään yksittäistä "eronneiden linjaa" tässä asiassa.

• exexex

Joskus todistajista eronnut vähän aikaa hakee kadotettua nuoruuttaan tms. Harvoilla se päälle jää kuitenkaan. Useimmat tuntemani exät lopulta elelevät niin kuin ns. kunnon kansalaiset.

Tavallisempaa on, että vuosikymmenten saatossa ehdollistuneet syyllisyydentunteet vaivaavat vaikka älyllisellä tasolla todistajuudesta olisikin jo irti päässyt, etenkin meillä lapsesta asti todistajiksi kasvaneilla. Tämä yhdistettynä siihen, että entiset ystävät karttelevat, voi pitkäksikin aikaa tehdä elämästä niin ontuvaa kuin luopioiden elämän väitetään olevan. Paremminkin tältä osin vt-seuran luomista mielikuvista tulee itseään toteuttavia ennusteita.

• salaisuus?

entisestä JT kaverista, kuinka hän on edelleen mieleltään JT vaikka kritisoi esim. toteutumattomia ennustuksia. Syvään on juurtunut JT oppi, enkä voi sivusta seuraavana ymmärtää ajatusmaailmaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei sua enään tunnista

Kun olet vanhentunut ja lihonut.
      Ikävä
      90
      5157
    2. Huomenet naiselle

Harmittaa ettei ehkä nähdä enää koskaan. Näillä mennään sitten.
      Ikävä
      53
      4046
    3. Mikä kaivatussasi kolahti?

Mikä oli erityistä?
      Ikävä
      25
      2169
    4. Etsin vastaantulevista sua

Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s
      Ikävä
      27
      1837
    5. Kaikesta muusta

Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko
      Ikävä
      16
      1785
    6. Hyvää yötä.

Miten äkäpussi kesytetään? 😉 pus
      Ikävä
      15
      1434
    7. Ajatteletko koskaan

Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹
      Ikävä
      27
      1227
    8. Tekis mieli lähestyä sua

Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗
      Ikävä
      20
      1036
    9. T, miten mun pitäis toimia

Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest
      Ikävä
      43
      981
    10. Kyllä hävettää!

Olla taivalkoskelta jos vuoden taivalkoskelainen on tuommoinen tumpelo.
      Taivalkoski
      21
      980
    Aihe