Lukekaa tämä ennen fiatin ostoa!!

Takuulla viimeinen FIAT

Olen omistanut n.1,5 vuotta fiat Marean. Nyt on mittani täynnä sitä paskaa... Se lähtee vaihtoon tässä kuussa, hinnalla millä hyvänsä, pääasia että se painajainen ei enää pihallani seiso.
Vikoja oli, isoja ja pieniä...
Jarruputki ruostui puhki, peräkontin kahva jäi pohjaan, abs:n keskusyksikkö pimeni(uusi 2590€, käytetty 970 €), airbag hajosi, lämppärin puhallin meni rikki ja paljon muuta, huolto/korjauskulut n.4000 €, ja jos oisin vaihtanut abs:n yksikön uusilla osilla, kustannukset olisi nousseet 5500 euroon. Autoni on Marea Weekend, vm-98, ajettu maahantuojan mielestä paljon.. kilometrejä ostaessani 112 000km!!!!!!!, nyt 140000. Kun auto vaihtuu, huonompaa en voi enää saada. Sääliksi käy sitä, joka tämän auton seuraavaksi omistaa, toivottavasti se on joku purkaamo...

45

8810

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • YoHannes

      Niin... mitäpä tähän voi sanoa.

      Auto on 8 vuotta vanha ja kilometrejä on erilaisia - tiesuola piiskaa, joten ei ole tavatonta, että jarruputki ruostuu tai syöpyy puhki ja tätä tavataan muissakin merkeissä.

      Vikoja saattaa auton taipaleelle osua kaikenlaisia ja noita mainitsemiasi elektronisia vikoja löytyy myös muista merkeistä, koska samoja osia tuotetaan alihankkijoilla useisiin automerkkeihin.

      Jos autoilu ja kustannukset ahdistavat niin suosittelen siirtymistä julkisiin kulkuneuvoihin taikka uusiin autoihin, joissa takuu on voimassa.
      Merkistä riippumatta käytetyssä autossa on riskinsä.
      Kaveri osti jokin aika sitten käytetyn 5 vanhan Peugeot 206:n, jossa mittarissa vain n. 40.000km - kas kummaa, kun oikean etupyörän nivelet paukkuvat yms.
      Ja kilometrejä ei pitäisi olla paljon?

      Joku voi ajaa auton parissa vuodessa vähillä kilometreillä pahempaan kuntoon kuin toinen 300.000km:n aikana kymmenessä vuodessa.

      Eli... jos sinulla on ollut ongelmia niin voi voi, koeta kestää.
      Aika monella on kuitenkin melko huolettomiakin yksilöitä, joten vaihda rauhassa merkkiä tai siirry julkisiin kulkuneuvoihin, siinä ei korkeintaa kuin takatasku kulu kolikoista puhki - ennenkaikkea, elä meuhkaa täällä vaan lue vaikka kaikki merkkipalstat läpi ja opettele käyttämään kuuloasi ja älyäsi, elämä on ja autot kuluvat ja joillekin osuu myös paljon huonoa tuuria matkalle.

    • ostat

      vanhoja romuja? Johan sillä oli ikää sen ostaessasi seitsemisen vuotta.
      Eikä halvalla saa hyvää vai miksi luulet omistajan luopuneen ko. yksilöstä?

    • mutta minulla

      On fiat marea -98 jolla ajattu 200 000 km ja ollut viisi vuotta, eikä ole mitään valittamista.

      Välillä peräluukun kahva jumittaa minullakin, mutta rasvalla puhdistuksen kanssa siitä selviää. Tasan ei käy onnen lahjat, sanon minä ka koputan puuta varalta.

    • YYZ

      Luin viestisi ja ostin Fiatin. Noudatin siis kehoitustasi: "Lue tämä ennen Fiatin ostoa!!".

    • Onneksi en lukenut tuota kirjoitusta enkä tuoreinta Tekniikan Maailmaa ennen kuin ostin Malmin Delta-Autosta vm 1999 Bravan noin 2,5 vuotta sitten. Olen nimittäin ollut autooni ihan tyytyväinen ja eikä siinä ole ollut vikoja yhtään sen enempää kuin aiemmissa muun merkkisissä autoissani.

      Tuoreimman Tekniikan Maailman huoltokorjaamotestissä Malmin Delta-Auton Fiat-huolto sai ymmärtääkseni testin huonoimmat pisteet. Oma käsitykseni on, että sieltä voi saada huippuhyvääkin palvelua, mutta se riippuu työnjohtajasta.

      • Juuso

        Eiköhän nuo viat parhaiten löydy ns. kansainvälisiltä katsastusasemien ylläpitämistä vikalistoista. Ei paljon kannata luottaa huhupuheisiin.


    • vain automerkki

      Edellisten vastausten kirjoittajat vaikuttavat suorastaan hurmoshenkisiltä (merkki)uskonlahkolaisilta. Viestin aloittajahan kertoi vain sinänsä ymmärrettävän katkeruuden sävyttäminä omista karvaista kokemuksistaan - se hänelle suotakoon. ei tuon ikäiseen autoon sentään noin paljon fikoja pitäisi kasaantua.

      Jotenkin tuli mieleen vanhan ajan Tekniikan maailman yleisönosatokirjoitukset ajalta, jolloin itäautojen omistajat yrittivät epätoivoisesti torjua pahojen länsiautoilijoiden ilkeämielistä kritiikkiä. Erityisesti mieleeni on jäänyt eräs Skodan omistaja, joka 70-luvun alussa ylpeili autonsa vilkkureleen erinomaisuutta: siinä oli jonkinlainen säätöruuvi, jolla kuluneeseen(?) releeseen sai lisää käyttöaikaa. Ihan hienoa? Heppu oli muutaman vuoden aikana joutunut ryömimään ruuvailemaan muissa autoissa varsin pitkäikäistä vilkkurelettä ja katsoi tämän suunnitteluvirheen auton eduksi! Toinen kirjoittaja samoihin aikoihin kehui mosseaan maasta taivaisiin ja vakuutti tuntevansa merkin hienoudet, koska hänellä oli ollut niitä viimeisen kuuden vuoden aikana kahdeksan kappaletta. - Aika outoa luettavaa pikkupojalle, jonka isin autot kestivät vuositolkulla.

      Olen viime aikoina lukenut tätä palstaa lähinnä siksi, että uusi Croma vaikuttaa varsin kiinnostavalta vaihtoehdolta seuraavaksi autoksemme. Sinänsä ilmeisen hyvän auton pahimpina ongelmina ovat maahantuoja Delta-auto sekä tällä palstallakin esiin tuleva fiiattihurmoshenkisyys. Valitettavasti.

      • Kolmas Fiat

        Eiköhän tuota hurmoshenkisyyttä ilmene kaikkien merkkien palstoilla.Käyppä vilkaisemassa esim. Toyota palstalla niin huomaat miten ihmiset reagoivat kun joku kertoo Toyotan vioista.Itse en ole merkkiuskollinen.Olen ajanut monilla merkeillä ja pidän silti näistä Fiatia parhaana pikkuautona.


      • dghdghk

        Jos valitset automerkkisi Suoli24:n palstan hurmoshenkisyyden mukaan, otan osaa valinnallesi. Mikä tahansa se sitten onkin.

        D-A:n mukana olo on toinen juttu. Osaamatonta ylihintaista "huoltoa". Ennen Fiatin ostoa varmista DA-vapaa huoltopiste.

        Alkuviikosta postilaatikkoon ilmestyi DA:n mainoslehti. Siinä kehuttiin DA:n huollon ylivertaisuutta ja ammattitaitoa, jonka perusteella takuu on nyt 5v. Sattumalta TM(vitsilehdykkä)ilmestyi samalla viikolla huoltotesteineen. Tämän jutun en usko tehdyn TM:n Fiat-silmälasit päässä.


      • YoHannes

        Ehei, ymmärsit täysin väärin.

        Päinvastoin kuin sinä, pyrin nimenomaan hälventämään sinunkaltaistasi lapsuuden Tekniikan Maailmoistasi omaksuttua maailmankuvaa, jossa on itä/länsiautoja ja joissa laatu/tekniikan taso voitaisiin määrittää yksioikoisesti ilmansuuntien perusteella.

        Koetin vain lohduttaa kaveriparkaa, että merkkiä vaihtamalla, et välttämättä pääse sen parempaan lopputulokseen.
        Väitän, että ns. tyyppivikoja tai suunnitteluvirheitä lukuunottamatta auton käyttö itsessään on todella suuri tekijä auton keston suhteen.
        Useat niin vanhat kuin nuoretkin tapaavat lähteä liikennevaloista vähän reippaammin, jotta voitetaan se viereisellä kaistalla ajava kaveri - jokainen kauppareissu on Grand Prix.

        Sitten ihmetellään, kun käytettynä saadaan autoja, joista vetonivelet, tukivarret, laakerit,pakoputket jne. hajoavat alta aikayksikön.
        Normaalia käyttöä? Tuskin... minusta rauhallinen ajotapa on normaalia käyttöä ja ajoneuvo myös kestää varmasti paremmin rauhallisemman ajotavan merkistä riippumatta.

        Toisekseen... en yhä edelleenkään ymmärrä, että miksi sama Boschin tms. esim. saksalaisen elektroniikkavalmistajan osa tuntuu aina Fiatissa olevan makaroonien huonoa suunnittelua, mutta saksalaisessa tai japanilaisessa autossa saman osan hajoaminen on vain pieni pilvi luotettavuuden sinisellä taivaalla?

        Eli, kuten aina "korjaamotarinoissa" vedotaan kavereilta kuultuihin juttuihin niin poikkeuksetta näissä kahvipöytäkeskusteluissa on esiintynyt kaikki markkinoillamme myytävät automerkit tässä vuosien saatossa.

        Minun ei tarvitse puolustella Fiatia, koska olen ollut sellaiseen aiemmin todella tyytyväinen vaikken sellaisella tällä hetkellä ajakaan. Sen sijaan tunnen kuitenkin suunnatonta mielenkiintoa tyylikkääseen italialaishenkiseen muotoiluun sekä Fiatin yleiseen hyvään toiminnallisuuteen.
        Toisin kuin usein luullaan löytyy Fiatista myös paljon sellaisia hyviä ominaisuuksia, joita ei välttämättä kilpailijoista tahdo löytyä tai jotka Fiatissa leimataan lähes poikkeuksetta erikoisuuksiksi... niin, jos olet ajanut yhdessä ja tietyllä merkillä ikäsi niin kyllähän se melkoisen kulttuurishokin aiheuttaa, kun toisen merkkisessä autossa ei esim. pyyhinelektroniikka toimikaan kuten on totuttu.

        Ennakkoluulothan juontavat juurensa juuri siitä, että ihminen tottuu tietyntyyppiseen toiminnallisuuteen tai käyttöliittymään ja siitä poikkeaminen aiheuttaa pelkotilan, jota kai voisi sanoa merkkiuskollisuudeksi ja sitä myöden pakonomaiseksi tarpeeksi kyseenalaistaa muiden valinnat.

        Itse en ainakaan ole tottunut leimaamaan tiettyä tuotetta yhden ainoan kappaleen perusteella enkä etenkään silloin, kun ostan tuotteen käytettynä ja jo ostaessani tiedän ottavani riskin, kun en tunne tuotteen aiempaa käyttöhistoriaa.

        Omista katkerista kokemuksistaan saa toki kertoa, mutta senkin voi tehdä vähemmän raflaavin otsikoin ja kertoa edes vähän uskottavammin taustoja. Asioita voi perustella ja kertoa myös perustuvatko kokemukset yhteen tuotteeseen vai useamman omistetun ajoneuvon kokemukseen.

        Kysymys kuuluukin: Olisivatko samat viat tulleet tuon kirjoittajan Mareaan, jos tämä olisi omistanut auton uudesta alkaen ja huolehtinut siitä alusta alkaen todella hyvin?
        Sitä emme voine koskaan tietää.

        On turha kuvitella, että merkkiä vaihtamalla aukeaa tie auvoiseen tulevaisuuteen, mutta sitä kannattaa ehdottomasti kokeilla, jos nykyisellä merkillä ajaminen aiheuttaa noin paljon pahaa mieltä, että siitä jaksaa tulla tänne kertomaan.

        Etkä myöskään tainnut itse ymmärtää omaa viestiäni täysin - nuo viat ovat vallan hyvin voineet olla kirjoittajan autossa, mutta viankuvaukset sopivat täysin merkkiin kuin merkkiin, joka on lähes 150.000km ajettu ja 8 vuotta käytetty.
        Yritin saada ihmiset ymmärtämään, että käytetyn osto on aina riski - kuten ihmisetkin voivat autot osoittautua päällepäin hyviksi, mutta totuus paljastuu myöhemmin.
        Kun emme tiedä taustaa niin vuodet ja nähdyt kilometrit kohtelevat autoa kovin eri tavoin aiemmista käyttäjistä ja huolloista täysin riippuen.

        Eli olkaamme avoimempia ja pyrkikäämme välttämään yleistyksiä yhden negatiivisen kokemuksen perusteella.

        Uusi Croma on varmasti hyvä auto, mutta sekin on vain auto - toivottavasti ihmiset ylipäänsä oppisivat suhtautumaan ajoneuvoon kulkuvälineenä ja vaikka kuinka puhutaan autojen luonteesta niin paremman juttukaverin saa varmasti ihmisestä.
        Jos ajoneuvot herättävät liikaa tunteita niin kannattaisi varmaan harkita ammattiauttajan apua tai keskittyä elämään autojen kanssa. Näinhän usein käykin, että ihmiset, jotka ovat muussa elämässään turhautuneita, purkavat sitten kaiken elämättömän elämän liikenteessä.


      • adrhdthk
        YoHannes kirjoitti:

        Ehei, ymmärsit täysin väärin.

        Päinvastoin kuin sinä, pyrin nimenomaan hälventämään sinunkaltaistasi lapsuuden Tekniikan Maailmoistasi omaksuttua maailmankuvaa, jossa on itä/länsiautoja ja joissa laatu/tekniikan taso voitaisiin määrittää yksioikoisesti ilmansuuntien perusteella.

        Koetin vain lohduttaa kaveriparkaa, että merkkiä vaihtamalla, et välttämättä pääse sen parempaan lopputulokseen.
        Väitän, että ns. tyyppivikoja tai suunnitteluvirheitä lukuunottamatta auton käyttö itsessään on todella suuri tekijä auton keston suhteen.
        Useat niin vanhat kuin nuoretkin tapaavat lähteä liikennevaloista vähän reippaammin, jotta voitetaan se viereisellä kaistalla ajava kaveri - jokainen kauppareissu on Grand Prix.

        Sitten ihmetellään, kun käytettynä saadaan autoja, joista vetonivelet, tukivarret, laakerit,pakoputket jne. hajoavat alta aikayksikön.
        Normaalia käyttöä? Tuskin... minusta rauhallinen ajotapa on normaalia käyttöä ja ajoneuvo myös kestää varmasti paremmin rauhallisemman ajotavan merkistä riippumatta.

        Toisekseen... en yhä edelleenkään ymmärrä, että miksi sama Boschin tms. esim. saksalaisen elektroniikkavalmistajan osa tuntuu aina Fiatissa olevan makaroonien huonoa suunnittelua, mutta saksalaisessa tai japanilaisessa autossa saman osan hajoaminen on vain pieni pilvi luotettavuuden sinisellä taivaalla?

        Eli, kuten aina "korjaamotarinoissa" vedotaan kavereilta kuultuihin juttuihin niin poikkeuksetta näissä kahvipöytäkeskusteluissa on esiintynyt kaikki markkinoillamme myytävät automerkit tässä vuosien saatossa.

        Minun ei tarvitse puolustella Fiatia, koska olen ollut sellaiseen aiemmin todella tyytyväinen vaikken sellaisella tällä hetkellä ajakaan. Sen sijaan tunnen kuitenkin suunnatonta mielenkiintoa tyylikkääseen italialaishenkiseen muotoiluun sekä Fiatin yleiseen hyvään toiminnallisuuteen.
        Toisin kuin usein luullaan löytyy Fiatista myös paljon sellaisia hyviä ominaisuuksia, joita ei välttämättä kilpailijoista tahdo löytyä tai jotka Fiatissa leimataan lähes poikkeuksetta erikoisuuksiksi... niin, jos olet ajanut yhdessä ja tietyllä merkillä ikäsi niin kyllähän se melkoisen kulttuurishokin aiheuttaa, kun toisen merkkisessä autossa ei esim. pyyhinelektroniikka toimikaan kuten on totuttu.

        Ennakkoluulothan juontavat juurensa juuri siitä, että ihminen tottuu tietyntyyppiseen toiminnallisuuteen tai käyttöliittymään ja siitä poikkeaminen aiheuttaa pelkotilan, jota kai voisi sanoa merkkiuskollisuudeksi ja sitä myöden pakonomaiseksi tarpeeksi kyseenalaistaa muiden valinnat.

        Itse en ainakaan ole tottunut leimaamaan tiettyä tuotetta yhden ainoan kappaleen perusteella enkä etenkään silloin, kun ostan tuotteen käytettynä ja jo ostaessani tiedän ottavani riskin, kun en tunne tuotteen aiempaa käyttöhistoriaa.

        Omista katkerista kokemuksistaan saa toki kertoa, mutta senkin voi tehdä vähemmän raflaavin otsikoin ja kertoa edes vähän uskottavammin taustoja. Asioita voi perustella ja kertoa myös perustuvatko kokemukset yhteen tuotteeseen vai useamman omistetun ajoneuvon kokemukseen.

        Kysymys kuuluukin: Olisivatko samat viat tulleet tuon kirjoittajan Mareaan, jos tämä olisi omistanut auton uudesta alkaen ja huolehtinut siitä alusta alkaen todella hyvin?
        Sitä emme voine koskaan tietää.

        On turha kuvitella, että merkkiä vaihtamalla aukeaa tie auvoiseen tulevaisuuteen, mutta sitä kannattaa ehdottomasti kokeilla, jos nykyisellä merkillä ajaminen aiheuttaa noin paljon pahaa mieltä, että siitä jaksaa tulla tänne kertomaan.

        Etkä myöskään tainnut itse ymmärtää omaa viestiäni täysin - nuo viat ovat vallan hyvin voineet olla kirjoittajan autossa, mutta viankuvaukset sopivat täysin merkkiin kuin merkkiin, joka on lähes 150.000km ajettu ja 8 vuotta käytetty.
        Yritin saada ihmiset ymmärtämään, että käytetyn osto on aina riski - kuten ihmisetkin voivat autot osoittautua päällepäin hyviksi, mutta totuus paljastuu myöhemmin.
        Kun emme tiedä taustaa niin vuodet ja nähdyt kilometrit kohtelevat autoa kovin eri tavoin aiemmista käyttäjistä ja huolloista täysin riippuen.

        Eli olkaamme avoimempia ja pyrkikäämme välttämään yleistyksiä yhden negatiivisen kokemuksen perusteella.

        Uusi Croma on varmasti hyvä auto, mutta sekin on vain auto - toivottavasti ihmiset ylipäänsä oppisivat suhtautumaan ajoneuvoon kulkuvälineenä ja vaikka kuinka puhutaan autojen luonteesta niin paremman juttukaverin saa varmasti ihmisestä.
        Jos ajoneuvot herättävät liikaa tunteita niin kannattaisi varmaan harkita ammattiauttajan apua tai keskittyä elämään autojen kanssa. Näinhän usein käykin, että ihmiset, jotka ovat muussa elämässään turhautuneita, purkavat sitten kaiken elämättömän elämän liikenteessä.

        Pitkä tarina täyttä asiaa.

        Kokeilkaa välillä Nokian tilalla jotain muuta...


      • "Edellisten vastausten kirjoittajat vaikuttavat suorastaan hurmoshenkisiltä (merkki)uskonlahkolaisilta. "

        Kellonaikojen mukaan minun kirjoitukseni oli juuri edellinen ennen sinua. Siksi lienee paikallaan kertoa, että aiemmat autoni olivat aikajärjestyksessä Austin Mini, Lada, Volvo, Volvo, Mercedes-Benz, Volvo, Saab ja vasta nyt (2003-) ensimmäinen Fiat. Olen todella iloinen, etten lukenut negatiivisia kirjoituksia ennen Fiatin ostoa, koska silloin en sitä ehkä olisi ostanutkaan ja tämäkin ilo olisi jäänyt kokematta. Antaako se aihetta moittia uskonlahkolaiseksi, jos on autoonsa tyytyväinen?

        Tämän viestiketjun aloittaja ei pelkästään kertonut omasta autostaan vaan neuvoi, mitä muiden pitäisi tehdä. Siihen tuntui sisältyvän taka-ajatus, että muiden pitäisi säikähtää hänen huonoja kokemuksiaan ja jättää Fiatit ostamatta. Kun Saabillani oli ajettuna yhtä paljon eli 140 tkm, kyllä siihenkin oli pitänyt aika monta tuontapaista korjausta tehdä. Pidin vanhan auton korjaustarpeita normaalina ilmiönä. Muita merkkejä en ole pitänyt niin vanhoiksi.


    • varmistaa

      Myy se sinne purkaamolle niin silloin toiveesi täyttyy!

    • Kapperi

      Se että jarruputki ruostuu suomessa ei ole uutta. Tuo ABS on muuten boschin systeemi, piru kun pilaavat hyvän auton kelvottomilla osilla! Mutta tuon yksikön saat minulta 100e:llä. Käy fiatforumilla, etsivä löytää yhteystiedot pienellä vaivalla. Airbagi löytyy myös!

      Olen käynyt 500tkm ajettua mareaa katsomassa asti muutama vuosi sitten , 1.6 kone oli kunnossa tosin vuosi öljyä. Autolla oli muutenkin huolloitta ajeltu, joten kaupat jäi tekemättä. Tosin kestävämpää tekniikkaa saa hakea mitä fiatissa on, poikkeuksena nuo kelvottomat saksalaiset istutteet kuten tuo abs...

      Sukulaisen japsi ylpeys kilahti 60tkm kohdalla, konevika/tyyppivika (ketjukone kuitenkin). Kyllä näitä tapahtuu uusissakin autoissa. Korjaamot osaavat rahastaa varmasti. Tutkitusti fiat on kuitenkin pitkässä juoksussa erittäin pieni kuluinen auto ylläpitää.

      • Nimetön

        Olisihan niitä boscheja ollut tarjolla! Autossani vaan oli lucaksen yksikkö. Sitä metsästi minä, varaosatori ja pari purkaamoa...
        Ei vaan löytynyt


    • Samaa mieltä

      Mareasta olen kuullu minäkin tuollaisia ja uskon kyllä, sillä Fiat laatu petti minut ja monen muun Regatalla, se oli tosi vikainen auto kuten Ritmokin. Eipä noita vanhoja Fiatteja enään edes tiellä näy. Lyhyt aikaisia iloja Suomen teillä nämä viiuta sitä samaa rataa uskon olevan näiden nykyisten Croma, Punto, Stilo sarjojenkin.

      Jotkut innostuvat uusista muotoiluista ja nimistä, että jospa nyt mutta varautukaa pettymyksiin Fiat-laadussa.

      • Adolf

        ...pettymyksiin elämässä.


      • sdgjfyjlk

        Mitäs muita autoja näkyy tienpäällä, joiden valmistus on lopetettu 1988?

        Nämä autojutut eivät ole uskonasioita.


      • hehee

        Ritmo oli aikanaan todella hyvä auto ei ikinä mitään
        vikaa , mistä vi..ta näitä satuilijoita oikein riittää


      • esimerkki...

        Ihan täysiä paskoja ne on Regatan ja Ritmon aikaset muutkin autot merkistä riippumatta. Jos otat jonkun tuon ajan auton minkä tahansa, saat varautua pettymyksiin ja jatkuvaan korjaamiseen. Niin se on ja tosiaankaan mikään merkki ei tee poikkeusta.


    • jaska.

      Osta uusi auto, ja aja sillä melkein takuuaika. Sitten taas vaihtamaan uusi alle, ja on muuten huoletonta ajoa. Silloin voi kokeilla eri merkkejä aivan rauhassa, pelkäämättä kalliita korjauskuluja. On muuten kokeilemisen arvoinen juttu, että voin suositella.

    • xxy

      Maanantai- autoja löytyy monesta merkistä.Huushollissamme on ollut fiatejajokunen. Niillä on ajettu. Usea sanoo samaa sitikasta. Ja useat päinvastoin ovat hyvin tyytyväisiä. Kuten itsekin.Nyt jo kolmas. Hyvät moottorit. Eivät lopu ajamalla.

    • Viat

      osaa. Itselläni oli samanlainen kulkuneuvo, tosin vuoden vanhempi. Kaikki viat mitä luettelit oli myös autossani. Jaksoin sen kanssa myös 1 1/2 vuotta, kun mitta tuli täyteen. Oli myös ensimmäinen ja viimeinen fiattini.

    • Samat vaivat

      Harpataan muutama vuosi eteenpäin....Omistan Fiat Marea 1.8 vm. 1998. ABS pumppu/ohjauslaite tällä hetkellä hajalla. Autolla ajettu 140 000. Tässä mietitään mitä tehdä.

    • Fiiatit pois

      Minkä takia ihmiset ostaa näitä fiiatteja?
      Ihan luokatonta kuraa, jolla deltta-auto pysyy pystyssä.
      Fiiatti on fiiatti ja jos tykkää vioista niin osta fiiatti:)
      Uusia fiiatteja ei pitäis suomeen tuoda kun ei ole tänne suunniteltuja.
      Varsinkin stiloista paljon negatiivista kuullut, pelkkä rahareikäromu!

      • jepjep

        Trollipeikkoja liikkeellä. Delta ei ole aikoihin myynyt Fiatia, eikä ole valtuutettu huolto. Tehdas irtisanoi maahantuonti- ja jälleenmyyntisopimuksen.

        Mistä tämä sisäpiirin tieto suunnittelusta tulee? Voinet kertoa myyntialueet mihin Fiat on suunniteltu.

        Vai Stilosta olet paljon negatiivista kuullut. Perustuuko muutkin mielipiteesi kuulopuheille?


      • Peikonpainajainen
        jepjep kirjoitti:

        Trollipeikkoja liikkeellä. Delta ei ole aikoihin myynyt Fiatia, eikä ole valtuutettu huolto. Tehdas irtisanoi maahantuonti- ja jälleenmyyntisopimuksen.

        Mistä tämä sisäpiirin tieto suunnittelusta tulee? Voinet kertoa myyntialueet mihin Fiat on suunniteltu.

        Vai Stilosta olet paljon negatiivista kuullut. Perustuuko muutkin mielipiteesi kuulopuheille?

        "Ihan luokatonta kuraa, jolla deltta-auto pysyy pystyssä." O-0 ?

        "Uusia fiiatteja ei pitäis suomeen tuoda kun ei ole tänne suunniteltuja."
        "Varsinkin stiloista paljon negatiivista kuullut, pelkkä rahareikäromu!"

        Uusi Stilo, mikä se sellainen on?


      • Hiivatti
        Peikonpainajainen kirjoitti:

        "Ihan luokatonta kuraa, jolla deltta-auto pysyy pystyssä." O-0 ?

        "Uusia fiiatteja ei pitäis suomeen tuoda kun ei ole tänne suunniteltuja."
        "Varsinkin stiloista paljon negatiivista kuullut, pelkkä rahareikäromu!"

        Uusi Stilo, mikä se sellainen on?

        stilo ihan paska möin pois, brava oli sentään vähän parempi vaikka näitä pikkuvikoja oli siinäkin.
        Stilosta en vaivaudu enää edes puhumaan, se auto rassas hermot riekaleiks.
        Kun haluat varman käyttöaton jolla pääset korjaamojen kanssa tutuksi niin osta stilo:)

        "pelkkä rahareikäromu" Repesin:)
        Mutta täysin totta:)


    • stiilosti

      No, eipä ole helppoa sinullakaan. Minä omistin Marean 3 vuotta ja ajoin sillä 70tkm ilman mitään murheita. Ja se Marea on nyt kaverillani joka on ajanut sillä jo 130 tkm eli 200 tkm on täynnä. Hän sanoi juuri joku viikko sitten, kun tavattiin, että ei ole vikoja ollut. Meikä on ajanut Fiateilla -79 lähtien, enkä ole kertakaikkiaan ollut kyllästynyt, enkä ole törmännyt tuollaisiin vikohin mitä aloittaja esittelee.

    • Vanhempi autoilija

      Mersu 93 vm on allani ollut 2 v 6kk
      kilometrejä oli ostaessa kertynyt 560 tkm nyt on 740tkm moottorin nakuttaminen on loppunut
      Vain teboilin öljyjä olen käyttänyt 10w-30 talvisin 5w-40
      kustannukset mitä olen joutunut autoon tekemään renkaat kesä x1 ja talvi 2 sarjaa
      Etujouset 90€ , alatukivarrren nivelet 230 €

      • sairasta touhua

        Ja sitten nää märssyt körryyttää moottoritielläkin max. 90 km/h, kun pitää sitä hirmuisten kestävää autoa säästellä, että se kestäisi.


      • gs birotor

        Jotenkin ei vain ole uskottavaa, että joku ajaa noin vanhalla autolla lähes 50tkm vuodessa.


    • viat missä kaiki via

      mersu on auto verratuna johki fiattii fiatti missä kaikki viat

      • Äikkäope

        Sinun olisi kannattanut ostaa edullisempi auto ja käyttää loput rahat koulutukseen.


    • huonoja on

      Tottahan se on että italialaiset ja ranskalaiset autot ovat aina olleet kaikkien katsastus, luotettavuus ym tilastojen häntäpäässä.

      • 13+7

        Linkki näihin tilastoihin tulee tietenkin seuraavassa postauksessa.
        Ethän tietenkään tahdo esittää epämääräisiä tilastokommentteja ilman asiaankuuluvia faktoja.


    • Vanha on aina romu

      Kyllähän se niin menee, että autot on ostettava uusina ja vaihdettava viimestään kolmen vuoden iässä uuteen. Silloin pääsee huonompiakin merkkejä kehumaan, koska vähemmän on joutunut korjaamolaskuja pulitteleen. Mikäli jokin on takuuaikana poksahtanut, niin...
      Uusi ei tule käytettyä romua kalliimmaksi, mutta täällä Suomessa kun niitä, monesti yli 10-vuotiaita ehtoopuolen vehkeitä ostellaan, niin jälkeenpäin on useimmiten surullisia tarinoita kerrottavana.

    • Näätänä

      "Vanha on aina romu". Sinulla on lienee hiukan väärä käsitys siitä, millaisia mahdollisuuksia ihmisillä on tehdä noin suuria hankintoja.
      Loppujen lopuksi vain pieni osuus suomalaisista voi ostaa uuden auton. Syy siihen on yksinkertainen. Tulot suhteessa / menot ei salli moisia hankintoja.

      Tuo sitaattien kirjoittaja voisi kertoa sellaisille henkilöikke joiden tulot alle 1500€, että miten sillä rahalla ostetaan uusi auto. Ei onnistu, ei. Helpotetaan asiaa vähän. Voit kertoa miten se tapahtuu 2000€ kk tuloilla. Niin, ei se oikein onnistu niilläkään tuo uuden hankkiminen.

      Nämä joutuu ostamaan sen romun jonka sinä hylkäsit vuosia sitten.
      Toisaalta jos sinun mallilla kukaan ei ostaisi 3v vanhempia autoja, niin
      nenettäisit autosi hinnan kokonaan tuon 3v aikana. Aika kallista olisi, eikö?

      Kiitä siis niitä onnettomia jotka joutuvat ajamaan sinun vanhoilla peleilläsi, etkä
      näin ollen menetä koko autosi arvoa noin pian.

      Taitas tuntua kymppitonni per vuosi sinunkin pussissa :)

    • Vanha on aina romu

      Autothan ovat Suomessa täydellisen ylihinnoiteltuja.
      Kun katselee autoliikkeiden ilmoituksia, niin herää väkisinkin kysymys: Mitä ideaa on ostaa vaivoikseen joku yli 300000 ajettu ja 15 vuotta vanha ehtoopuolen kulkupeli, mistä kynitään vielä nelinumeroista summaa? Autohan on kohta siellä paalaamon nipussa, että ei siitä viittis montaa satasta heittää.
      Jätän mielelläni sellaiset muiden ostettavaksi ja vaivoiksi. Mulle ei vain sovi, että auto seisoo vähän väliä korjaamolla ja on aivan sama kun ei sitä autoa olisi edes ostanut. Tosin rahaa palaa aivan järkyttäviä summia, että se ero siinä kyllä.
      Tästä asiasta on tuskin tarpeen alkaa kiistelemään, että silleen.

      • palataan astialle

        Elikkä niinku, itse asiassa, näilla mennään että silleen.
        Jos on tumpelo autojen kanssa, sekä ostaessa ja huollettaessa, kannattaakin tyytyä uuteen jonka arvo putoaa puoleen ensimmäisillä metreillä. Etenkin jos ei ole mitään hajua käytetyn arvosta, tulee kusetetuksi. Sitähän tässä yrität selittää.
        Esimerkkisi auto voi olla hyväkin ostos jos hinta on sopiva ja huolto/käyttöhistoria tiedossa.
        Mutta on hyvä että kaltaisiasi on. Mistä muualta sopuhintaiset vaihdokit tulisi? Ajat kalleimmat kilometrit pois ja korjautat lastentaudit.


    • PLÄÄH!

      Ole mitä mieltä olet, sillä sinullahan on oikeus mielipiteeseesi. Mutta älä missään nimessä erehdy kuvittelemaan, että minulla ei ole oikeutta omiin mielipiteisiin, enkä saa etenkään mitään mistään sanoa. Sitähän sinä tässä lyöt läpi.
      En tule kuule kusetetuksi käytettyjen kaupassa, koska en ole ostamassa mitään ylihinnoiteltua ropposta.
      Avaa silmäsi ja katsele autoliikkeiden "tarjouksia", niin et voi olla - noin viisaana - tajuamatta sitä kuinka paljon niihin on pumpattu ilmaa. Hintoihin siis. Vai miksikö esim. lähes 20 v vanhasta, yli 400000km ajetusta Audi 100:sta pyydettiin eräässäkin lehti-ilmoituksessa härkästä 3900 euroa? Hah. Auto oli täysin paalaamovalmis p..kakasa.
      Ja tämänkin minä toin tähän vain ESIMERKIKSI, en yleistääkseni, että KAIKKI käytetyt olisivat JUURI samanlaisia.
      Ihme, että noi huijariliikkeet edes ilkeävät pyytää niistä katiskoista moisia ylihintoja. Eiväthän ne jobbarit ole itekään maksaneet niistä romuista paljoa mitään, kun ottivat ne saksanseisojat sinne pihoilleen näytille.
      Tässä puhuin nyt käytettyjen autojen kaupassa esiintyvästä epäkohdasta: huijarit. Heidän kanssaan en aio olla ikinä missään tekemisissä. Käytetyn kaupassa on myös paljon vähänajettuja, hyviä vaihdokkeja, sillä eihän se nyt niin mene, että autoissa on vain kahta sorttia: priimauudet ja vanhat loppuunporatut.
      En ole kuule ajanut yksiäkään, kalleimpia kilsoja pois enkä ole korjauttanut yhtäkään lastentautia. Älä ala huutelee mulle, kun et mun asioista mitään tiedäkään. Vai tunnetaanko me toisemme? No emme tunne.
      Montako rautalankamallia mun tässä tarttee sun eteen vielä vääntää? Huh hun sanon ja pyyhin hikeä otsaltani. Ooh hoh hoijaa...

      • palataan astialle

        Kannattaisi jättää keskustelupalstat ettei verisuoni katkea.
        Näissä palstoissa on se hauska puoli että viestilleen voi saada vastuksen. Tosin vastausviesti ei välttämättä ole samaa mieltä oleva joojoo-viesti. Sinulla on opittavaa paljon.
        Olit huolissasi autoliikkeiden ylihinnoitelluista romuista. Tästä jää se käsitys että pelkään ostavasi tällaisen. Jos osaat välttää tällaiset pommit, ei huolehtia tarvitse. Vai oletko huolissasi autoliikkeen puolesta ettei autokauppa käy kun hinta ja kunto ei vastaa toisiaan? Jos joku miinan ostaa, ei asia minulle kuulu. Jokaisen typeryksen tekemisistä en murehdi, ja typeryksiä maailmassa riittää.

        En ole lukenut autotarjouksia, auton vaihto ei ole ajankohtainen asia. Sitten kun vaihtoaika tulee, valitsen ensin merkin ja mallin. Sitten haen 15000-30000km ajetut pari vuotta vanhat. Sieltä sopivat ja kaupantekoon...

        Olet oikeassa. Minulla, kuten kaikilla on oikeus mielipiteeseensä ja vapaus ilmaista se. Sinun ei kuitenkaan kannata esittää tulkintaa siitä mitä viestilläni tarkoitan. Sinähän se seisoo, lue se.

        Viestisi loppu on hupaista luettavaa. Olet hauska ihminen...


    • Laskusuhdanne
    • Miten on?

      Ei mun tartte olla huolissani yhenkään autoliikkeen puolesta. Tarvitseeko sinun?

    • good.

      Kaikki on hyvin kunhan ei erehdy hankkimaan italialaista tai ranskalaista autoa.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      155
      3482
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      98
      2333
    3. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      324
      2164
    4. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      127
      2075
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      46
      1829
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      81
      1475
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      102
      1294
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      29
      1275
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1140
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      103
      1029
    Aihe