Ne Juhannukset

yksitypy

Lapsuuden juhannus:

Sitä odoteltiin.
Aatto äidin kans siivoiltiin.
Ripsuttiin lattiat ja katot
ja tuotiin pirttiin vastapestyt matot.

Isä toi töistä tullessaan juhannuskoivut
ja korin limsaa
niitä me sisarukset kiskoimme pitkin iltaa.
Ja kun juhannusyö kuuluu valvoa
mehän tehtiin se, vaik olis kyllä tehnyt mieli väliin torkkua.
Aamulla mentiin vinttiin nukkumaan
ja jos satoi oli ihana nukkua sen ropinaan.

Teini-iän juhannus:

Se juhannus
hymyilyttää vieläkin sen ajatus :=))
Aatonaattona käytiin kavereiden kanssa
ostamassa omenaviiniä, vaikka.
Ei edes ikä siihen riittänyt
Oltiin muka niin aikuisia,
ei mikään meitä estänyt.

Alkon vieressä norkoiltiin
ja rahat jaettiin.
Joku "ystävällinen" sen pullon haki
ei siinä auttanut mikään laki.
Tanssilavalle liftillä ajeltiin
vaikka vanhemmat oli antaneet rahat bussiin.
Siellä rokkia mentiin
ja poikia kyttäiltiin.

Aikuisuuden juhannus:

Lasten kanssa mökillä
ja joella kalalla.
Laitoin matoa koukkuun
Lapset nauroi, ei se äiti noin onnistu.
Lapsien kanssa temmeltäessä
meni monet vuodet kummenpia ajattelematta.
Meni juhannukset niin nopeasti
ehkä enemmän arkisesti, kuin juhlavasti.
Aattona aikaisin nukkumaan
et jaksoi taas hoidella lapsiaan.

Myöhäisen keski-iän juhannus :=)))

Se on nyt.
Oliskohan nyt kypsynyt.
Vai.. alkaisko olla aika KYPSÄ nyt.
Ottamaan vastaan uuden nuoruuden
mut eri tavalla kuin silloin ennen.
On niin ihanaa
OLLA VAAN :=)))

Oikein hyvää Juhannusta kaikille
niin nuorille kuin vanhoille :=)))

33

1058

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • merliNi

Juhannusta sinulle:)

Niin oli samoin elettyä tekstiä...*hieman kaihoisana*...kumma kun nykyään kaikenlaiset juhlapäivät saa ...*räpsyttelee silmiään*..vaan en halua muistella niitä reissujen jälkeisiä aamuja:DD

Kiitos, oli kaunista:)

• Matilda

vaan Typy! Olihan ne juhannukset erilaisia ennen vanhaan kun nyt vanhoilla päivillä:)).
        Vornassa me aina juhannukset lapsena vietettiin mummon ja vaarin luona, oi niitä aikoja..:))))))

• yksitypy

tähänastiseen elämään kaikenlaista, mutta ne kivat asiat jostain kumman syystä muistaa parhaiten. Onneksi. Kumma kyllä Juhannus niin kauniin vihreänä ja Joulu niin kauniin valkeana((täällä pohjoisessa ainakin) ovat niitä juhlapäiviä, jolloin sitä herkistyy kaikenlaiseen menneen muisteluun.

Niin... niitä reissujen jälkeisiä aamuja ei muuten ees kannata muistella. Niistä reissuista muistaa vaan ne illan kohokohdat :=)))))

• yksitypy
        Matilda kirjoitti:

vaan Typy! Olihan ne juhannukset erilaisia ennen vanhaan kun nyt vanhoilla päivillä:)).
        Vornassa me aina juhannukset lapsena vietettiin mummon ja vaarin luona, oi niitä aikoja..:))))))

serkkutyttö. Mites muuten juhannusalus on lähtenyt kulkemaan?
        Mä tään illan kotona ja huomenna lähden vähän viihteen pariin, kuten juhannukseen kuuluu.

• Matilda
        yksitypy kirjoitti:

serkkutyttö. Mites muuten juhannusalus on lähtenyt kulkemaan?
        Mä tään illan kotona ja huomenna lähden vähän viihteen pariin, kuten juhannukseen kuuluu.

joo serkkutyttöhän tässä, ai sää tunnistit..:))
        No me vietetään juhannusta ihan vaan kotona, ehkä huomenna grillataan naapureitten kans kun ovat kuttuneet sinne grillijuhliin..
        Jaa vai viihteelle sää huomenna lähet.. no täytyyhän sitä jussina vähän juhlia ja pitää hauskaa, juhannus on vaan kerran vuodessa..:)

• yksitypy
        Matilda kirjoitti:

joo serkkutyttöhän tässä, ai sää tunnistit..:))
        No me vietetään juhannusta ihan vaan kotona, ehkä huomenna grillataan naapureitten kans kun ovat kuttuneet sinne grillijuhliin..
        Jaa vai viihteelle sää huomenna lähet.. no täytyyhän sitä jussina vähän juhlia ja pitää hauskaa, juhannus on vaan kerran vuodessa..:)

mistä tunnistin :=))
        En minäkään mihinkään kovin kauas aio lähteä.
        Siskon luokse (asuu aika lähellä) kokoonnutaan grillaileen.
        Vaan olishan se kyllä aika kiva juttu lähteä oikeisiin lavatansseihin, mutta liekö niitä "oikeita" lavoja enää onkaan. Eikö niissä nykyään seinät ja kaikenlaiset lämmitykset.
        Onko sinulle Hyttikosken lava tuttu? Siellä tuli pyörittyä joskus nuoruudessa :=))))

• Matilda evk
        yksitypy kirjoitti:

mistä tunnistin :=))
        En minäkään mihinkään kovin kauas aio lähteä.
        Siskon luokse (asuu aika lähellä) kokoonnutaan grillaileen.
        Vaan olishan se kyllä aika kiva juttu lähteä oikeisiin lavatansseihin, mutta liekö niitä "oikeita" lavoja enää onkaan. Eikö niissä nykyään seinät ja kaikenlaiset lämmitykset.
        Onko sinulle Hyttikosken lava tuttu? Siellä tuli pyörittyä joskus nuoruudessa :=))))

ollaan käyty monet kerrat tantsuissa:)) viimeks kun käytiin niin oli äitit ja isät, serkut ja enot mukana ja oli erittäin hauskaa kun koko suku oli mukana, mutta siitä on jo aikaa ainakin parikymmentä vuotta..:) Oishan se kiva käydä lavatansseissa vieläkin ainakin näin juhannuksena..

• yksitypy
        Matilda evk kirjoitti:

ollaan käyty monet kerrat tantsuissa:)) viimeks kun käytiin niin oli äitit ja isät, serkut ja enot mukana ja oli erittäin hauskaa kun koko suku oli mukana, mutta siitä on jo aikaa ainakin parikymmentä vuotta..:) Oishan se kiva käydä lavatansseissa vieläkin ainakin näin juhannuksena..

varsinkin olis kiva käydä . Sä olet varmaan mun kans ollut siellä yht'aikaakin kenties. Danny-showta jne. siellä oltiin kuuntelemassa ja katselemassa.
        Muuten... Meistä likoista vain yksi maksoi pääsylipun, ja me muut tehtiin kopiot käteen leimasta.
        Oli se aikaa :=)))

• Matilda evk
        yksitypy kirjoitti:

varsinkin olis kiva käydä . Sä olet varmaan mun kans ollut siellä yht'aikaakin kenties. Danny-showta jne. siellä oltiin kuuntelemassa ja katselemassa.
        Muuten... Meistä likoista vain yksi maksoi pääsylipun, ja me muut tehtiin kopiot käteen leimasta.
        Oli se aikaa :=)))

olla yhtäaikaaki, mutta Danny-shown mää katoin kylläki Jyväskylässä:))
        Onko muuten sun serkkus kesämökki tällä puolen vai toisella puolen jokivartta? Mun suku asuu tällä puolen, niinku siihen aikaan sanottiin..noin pari kilsaa ite kylältä..
        Oi niitä aikoja oi niitä aikoja... laulo Päivi Paunu joskus ja niin sanon minäkin:)

• yksitypy
        Matilda evk kirjoitti:

olla yhtäaikaaki, mutta Danny-shown mää katoin kylläki Jyväskylässä:))
        Onko muuten sun serkkus kesämökki tällä puolen vai toisella puolen jokivartta? Mun suku asuu tällä puolen, niinku siihen aikaan sanottiin..noin pari kilsaa ite kylältä..
        Oi niitä aikoja oi niitä aikoja... laulo Päivi Paunu joskus ja niin sanon minäkin:)

Oulusta päin sinne mennään, niin ennen kylää..
        Siitä... olikohan se Shellin huoltoasema käännytään oikealle. Serkun äidin koti on taas samasta risteyksestä vasemmalle.
        Ai... onko se Danny esiintynyt Jyväskylässäkin? :=))))
        Tuo Päivi Paunu oli silloin tapetilla. Tykkäsin hänen lauluistaan. Cumulus. Muistatko puuvillapeltoja. Carolan, mä kuljin herrojen kanssa pellonlaitaa. Ja se hiton Iltatuulen viesti, joka oli listoilla pitkän aikaa. (en kyllä tykännyt siitä kipaleesta)
        Eli... voi niitä aikoja...
        Ei hitto! Eihän me vielä näin nuorena aleta menneitä muisteleen :=))))))

• Matilda evk
        yksitypy kirjoitti:

Oulusta päin sinne mennään, niin ennen kylää..
        Siitä... olikohan se Shellin huoltoasema käännytään oikealle. Serkun äidin koti on taas samasta risteyksestä vasemmalle.
        Ai... onko se Danny esiintynyt Jyväskylässäkin? :=))))
        Tuo Päivi Paunu oli silloin tapetilla. Tykkäsin hänen lauluistaan. Cumulus. Muistatko puuvillapeltoja. Carolan, mä kuljin herrojen kanssa pellonlaitaa. Ja se hiton Iltatuulen viesti, joka oli listoilla pitkän aikaa. (en kyllä tykännyt siitä kipaleesta)
        Eli... voi niitä aikoja...
        Ei hitto! Eihän me vielä näin nuorena aleta menneitä muisteleen :=))))))

..ei me niitä vanhoja asioita vielä tässä iässä aleta muisteleen, sitten eläkeiässä kun istutaan kiikkutuolissa ja on aikaa muistella...))
        Siis Vornan kylältä pari kilsaa Kestilään päin..:)

• yksitypy
        Matilda evk kirjoitti:

..ei me niitä vanhoja asioita vielä tässä iässä aleta muisteleen, sitten eläkeiässä kun istutaan kiikkutuolissa ja on aikaa muistella...))
        Siis Vornan kylältä pari kilsaa Kestilään päin..:)

suunnassa, mut samaa jokivartta.
        Vieläkö muuten Hyttikosken lava on voimissaan?
        Vois joskus käydä verestämässä vanhoja muistoja :=)))

• ihmettelix

samoin sinulle ja kaikille muillekkin palstalla Hyvää Juhannusta :)

• yksitypy

ihmettelixiin vaan :=)))

• Taikis

Sinulle. niin tuttua niin tuttua tarinaa runossasi, kuin omaa elämääni siinä tuijotin :DD

• yksitypy

monelle meidän ikäiselle aika tuttua tarinaa.
        Tai.. siis olen olettanut että olet lähellä mun ikiä. Ehkä hiukan nuorempi :=)))

• norMix evk
      • yksitypy

aina sä takerrut pikkuseikkoihin :=)))
        Eikö ole aika hyvä saavutus jo sekin, että pystyin iltapäivään asti oleen pois palstoilta. Ja en muuten olis nytkään tullut, mutta kun pölyjä pyyhin tietokonepöydältä, niin vahingossa hipaisin jotain nappulaa, ja tuli näyttöön Suomi24 kahvikeskustelut.
        Eikö mua pitäis kannustaa mua, eikä mahtailla :=))

• norMix evk
        yksitypy kirjoitti:

aina sä takerrut pikkuseikkoihin :=)))
        Eikö ole aika hyvä saavutus jo sekin, että pystyin iltapäivään asti oleen pois palstoilta. Ja en muuten olis nytkään tullut, mutta kun pölyjä pyyhin tietokonepöydältä, niin vahingossa hipaisin jotain nappulaa, ja tuli näyttöön Suomi24 kahvikeskustelut.
        Eikö mua pitäis kannustaa mua, eikä mahtailla :=))

Aamupäivä poissa koneelta! Waude, on sulla tahdonlujuutta! Niin sitä pitää :))

Mutta oliskos jo aika palata nuoruuteen ja mennä lavatansseihin? Tiedä kuule kehen siellä törmää ja mitä uusia artisteja siellä esiintyy ;-))

• yksitypy
        norMix evk kirjoitti:

Aamupäivä poissa koneelta! Waude, on sulla tahdonlujuutta! Niin sitä pitää :))

Mutta oliskos jo aika palata nuoruuteen ja mennä lavatansseihin? Tiedä kuule kehen siellä törmää ja mitä uusia artisteja siellä esiintyy ;-))

tuota tanssilava-asiaa pohdiskellut. Olishan se kiva käydä niitä uusia artisteja vähän kuuntelemassa livenäkin.
        Niitä tullutkin roppakaupalla sitte viime näkemän :=)))
        Naapurivaaran lavalla (Sotkamossa)muuten kävinkin toukokuussa. Oli hyvät tanssit. Kehuivat kovasti mun tanssitaitoa :=))))))

• norMix evk
        yksitypy kirjoitti:

tuota tanssilava-asiaa pohdiskellut. Olishan se kiva käydä niitä uusia artisteja vähän kuuntelemassa livenäkin.
        Naapurivaaran lavalla (Sotkamossa)muuten kävinkin toukokuussa. Oli hyvät tanssit. Kehuivat kovasti mun tanssitaitoa :=))))))

Siellä Naapurivaarassako miehet sitten tykkäsivät siitä, kun sä veit? Henkilökohtaisesti tahdon kyllä itse viedä enkä olla kiskottavana :=))

• yksitypy
        norMix evk kirjoitti:

Siellä Naapurivaarassako miehet sitten tykkäsivät siitä, kun sä veit? Henkilökohtaisesti tahdon kyllä itse viedä enkä olla kiskottavana :=))

norMix. Se on miehessä vika, jos antaa naisen viedä :=)))
        Kerran mua haki yks tanssinopettaja tanssimaan ja sanoin jo etukäteen, etten ole hyvä tanssimaan, niin hän sanoi et hän opettaa. Niin siinä sitten kävi, etten pystynytkään häntä viemään. Kiittelin kovasti ja hän tietenkin hyvillään kehuista haki vielä toisenkin kerran :=)))))

• norMix evk kirjoitti:

"Rakennettiin rautatietä. Yli-insinööri tuli tarkastamaan rataa. Vastaava insinööri esitteli projektia. Muuten oli kaikki hyvin, mutta Yli-insinöörin mielestä rata oli kaukana kapeampi kuin lähellä. Hän vaati selitystä.
        - Se johtuu perspektiivistä, herra yli-insinööri
        - Minä en salli mitään perspektiivejä, korjatkaa virhe"!

Mukavata Juhannusta Ykstypylle ja norMixille.

*kiskoo norMixia Kesäillan valssiin*

• Taikis
        yksitypy kirjoitti:

myös käynyt kerran siellä Naapurivaaran lavalla, yhdellä lomareissulani. Silloin oli upea ilta :D

• yksitypy
        Mariet kirjoitti:

"Rakennettiin rautatietä. Yli-insinööri tuli tarkastamaan rataa. Vastaava insinööri esitteli projektia. Muuten oli kaikki hyvin, mutta Yli-insinöörin mielestä rata oli kaukana kapeampi kuin lähellä. Hän vaati selitystä.

aika hyvin :=)))
        Eihän sitä tiedä, vaikka insinöörit vielä joskus pystyis tuon perspektiivinkin korjaamaan.
        On ne sellasia poikia :=))))

Hyvät Jussit sullekin :=))

• yksitypy
        Taikis kirjoitti:

myös käynyt kerran siellä Naapurivaaran lavalla, yhdellä lomareissulani. Silloin oli upea ilta :D

että melkein suomen kauneimmalla paikalla oleva tanssilava.
        Mahtavat maisemat vaaran huipulta. Mitäs tykkäsit?
        Olen käynyt siellä joka kesä 10 vuoden sisällä.
        Tullut jo traditio. Tänä kesänä aion taas suunnistaa sinne joku viikonloppu :=)))

• norMix evk
        Mariet kirjoitti:

Hyvää juhannusta!

PS Valssia kiitos, mutta MINUN tahdissani: Yy, kaa, koo, yy, kaa, koo...

• norMix evk
        yksitypy kirjoitti:

norMix. Se on miehessä vika, jos antaa naisen viedä :=)))
        Kerran mua haki yks tanssinopettaja tanssimaan ja sanoin jo etukäteen, etten ole hyvä tanssimaan, niin hän sanoi et hän opettaa. Niin siinä sitten kävi, etten pystynytkään häntä viemään. Kiittelin kovasti ja hän tietenkin hyvillään kehuista haki vielä toisenkin kerran :=)))))

kun et päässyt viemään :))) Öitä!

• norMix evk kirjoitti:

Hyvää juhannusta!

PS Valssia kiitos, mutta MINUN tahdissani: Yy, kaa, koo, yy, kaa, koo...

leijailen valssia SINUN tahdissasi.
        Vai sovitaanko komromissi, ensimmäinen valssi sinun tahdissa, toinen minun? Ai ei vai, okei okei, ei sitten. :)

• riehakas

Se meni
      niin hiljaa
      melkein vaiti
      näillä kulmilla outo

jotain muuta
      olin päättänyt itsekin
      muistaakseni
      tänäkin vuonna sen olleen

oikein repäisin -
      keskiyöllä lenkkarit jalkaan
      ulos viileään valoon

ei ketään missään
      tyhjinä pihat
      autiot puistot

tämän muistaa
      äänettömän juhannusyön.

• samaa rataa

Siinä sitä oli oikein kannat-kattoon-meininkiä!
        Raikas olo?

• yksitypy
        samaa rataa kirjoitti:

Siinä sitä oli oikein kannat-kattoon-meininkiä!
        Raikas olo?

kannat kattoon meininkiä. Osaa sitä vielä rokkia mennä, jos ei muuta.
        Hieman siinä pää tuli kipeeks, mutta oli se sen arvoista :=))

• keskikesällä

villisti taipuvat
        kainojen koivujen
        notkeat varret
        hennot oksat
        nöyrinä ojentuvat

keskikesän onni ja autuus
        riettaan tuulen sylissä

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi

Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit
      Maailman menoa
      73
      5871
    2. KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!

STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
      Maailman menoa
      275
      4750
    3. Huono päivä

Tänään on ollut tosi raskas päivä töissä. Tekis mieli itkeä ja huutaa. En jaksa just nyt mitään. Minä niin haluaisin ja
      Ikävä
      20
      2588
    4. Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?

On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei
      Maailman menoa
      28
      2493
    5. Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti

Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT
      Maailman menoa
      88
      1532
    6. Puolen vuoden koeaika

Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro
      Ikävä
      14
      1420
    7. Onko kaivattusi

liian vetovoimainen seksuaalisesti?
      Ikävä
      105
      1357
    8. Olen ihmetellyt yhtä asiaa

Eli miksi naiset ovat niin pelokkaan tai vaitonaisen oloisia minun seurassani. Se sai minut ajattelemaan, että olen epäm
      Ikävä
      128
      1306
    9. seurakunnan talouspäällikön valinta meni perseelleen

Nyt on ihan pakko kyseenalaistaa tuo Kemijärven seurakunnan päätös talouspäälliköstä. Valitulla ei ole talouspuolen osaa
      Kemijärvi
      108
      1254
    10. Rötösherra käräjillä

Ähtäriläisyrityksen epärehellisyys oli niin suurta, että mies yhtiön takaa oli lähellä saada ehdotonta vankeutta. Vaikeu
      Ähtäri
      19
      1211
    Aihe