Tramal,Sirdalud,Remeron,Xanor,Cipramil...

Sairas

Olen sairastanut kovaa selkäkipua useita kuukausia, olin sairaalahoidossakin.
Minulla on käytössä Xanor 2mg 1-2 x pv tarvittaessa paniikkihäiriöön, Cipramil 40 mg 1/pv. Selkäkivun vuoksi sairaalalääkäri määräsi Sirdalud retard 6mg 1-2tabl.3 x pv, Tramal 50 mg 1-2 tabl.3 x pv, ja iltaisin vielä Remeron 30 mg x 1.(Kaikki kolmiolääkkeitä paitsi Cipramil)
On aikalailla "pönttö" sekaisin näillä annostuksilla..joskaan en ota likimainkaan moisia määriä lääkkeitä päivisin, muuten en voisi edes kauppaan mennä, kun olo on muutenkin pelkästä yhdestä Tramalista sekava.
Helposti nykysin lääkärit kirjoittavat melkoisia annoksia lääkkeitä kotikäyttöön..vähemmästäkin pää sekoaa. Siksi kärsin mielummin kivun kun syön noilla annoksilla kaikkia lääkkeitä.
Mielipiteitä!!!

20

9354

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fze

Nyt on hyvin tärkeää, että joku lääkäri - omalääkärisi - kantaa kokonaisvastuun lääkehoidostasi ja sen seurannasta. Siis niin, ettei (erikois)lääkärit toisistaan tietämättään määrää Sinulle aina uusia lääkkeitä päällekäin. Muista aina esittää kaikki käytössä olevat lääkkeesi lääkärille mahdollista uutta reseptiä saadessasi. Myös luontaistuotteet voivat aiheuttaa yhteisvaikutuksia lääkkeiden kanssa.

Jo serotoniinivaikutteisia lääkkeitä listalla ovat paitsi tietenkin Cipramil, myös Remeron ja(!) Tramal. Liiallinen serotoniinivaikutus voi aiheuttaa muun muassa ylikiihottumisen oireita. Eri serotoniinilääkkeiden käyttö ei suinkaan ole aina kiellettyä, vaan vaatii erityistä harkintaa ja seurantaa. Tramalin ja kodeiinin suhteen on myös joitakin yhteisvaikutuksia, jotka heikentävät näiden kipulääkkeiden tehoa.

Xanorista et mainitse, kuinka usein sitä käytät, mutta mitä ilmeisimmin sen käyttö pysyy Sinulla hyvin hallussa, eli käyttömäärä ei ole noususuuntainen, vaan hyödyt lääkkeestä.

Lääkityksen räätälöinnin suhteen ole herkästi yhteydessä hoitavaan lääkäriin. Useamminkin kuin kerran, mikäli tarve vaatii. Suotavaa olisi myös, että ilmoitat lääkäreille, minkä verran lääkkeitä oikeasti käytät, koska reseptissä tietenkin lukee lääkärin määräämä annostus, minkä pohjalta käyttömäärä saatetaan arvioida virheellisesti.

• farkku.

Tosiaan nuo Remeron ja Cipramil estävät Tramalin muuttumisen vaikuttavaksi aineeksi, eli sillä jää se kivun lievitys saamatta. Sen sijaan saattaa olla oireita liiallisesta määrästä serotiini aktiivisista aineista. Tämä asia ei välttämättä ole kaikilla hallussa,vaikkei se nyt mitään salatietoakaan ole. Särkylääke pitäisi vaihtaa toiseen, mutta harkiten. Kodeinipitoiset eivät tule kysymykseen samasta syystä, kuin Tramal. Ibuprofeini, ketoprofeeni ym. lisäävät vuotoriskia samoin kuin SSRI -lääkkeet, mutta nämä molemmat yhdessä lisäävät riskiä todella.

• Sairas

Omalääkärilläni tk:ssa ja sairaalassa lääkäreillä oli kaikki käyttämäni lääkkeet tiedossa, reseptit oli kaikki heillä nähtävissä annostuksineen.
        Ihmettelen edelleen, että kaikkia lääkkeitä on määrätty ns.päällekkäin käytettäviksi, olen siitä lääkäreiltä kysynyt useasti, onko kaikilla käytössä olevilla lääkkeillä keskenään käytettynä haittaa, lääkäreiden mukaan ei kuulemma ole.
        Xanoria otan yhden aamuin illoin ja muita esim. eilen illalla lääkärin määräyksen mukaan, mutta uni oli levotonta, heräilin kahden tunnin välein ja olo oli todella sekava. Taidan nyt toistaiseksi jättää tuon Cipramilin väliin, että saan kivun hallintaan; en ole kuukausiin saanut nukuttua öisin kivun vuoksi, jospa kipulääke auttaa kun jätän Cipramilin vähäksi aikaa pois, ja saisin vihdoin nukuttua ilman, että herään tuskalliseen kipuun.Alkaa muutenkin olla yliväsynyt olo, koska unihäiriöt johtuvatkivusta, ja kipu vain on ja pysyy, koska eivät löydä kunnon syytä selkäkipuuni.
        Kiitos teille vastanneille :))

• Sairas kirjoitti:

Omalääkärilläni tk:ssa ja sairaalassa lääkäreillä oli kaikki käyttämäni lääkkeet tiedossa, reseptit oli kaikki heillä nähtävissä annostuksineen.
        Ihmettelen edelleen, että kaikkia lääkkeitä on määrätty ns.päällekkäin käytettäviksi, olen siitä lääkäreiltä kysynyt useasti, onko kaikilla käytössä olevilla lääkkeillä keskenään käytettynä haittaa, lääkäreiden mukaan ei kuulemma ole.
        Xanoria otan yhden aamuin illoin ja muita esim. eilen illalla lääkärin määräyksen mukaan, mutta uni oli levotonta, heräilin kahden tunnin välein ja olo oli todella sekava. Taidan nyt toistaiseksi jättää tuon Cipramilin väliin, että saan kivun hallintaan; en ole kuukausiin saanut nukuttua öisin kivun vuoksi, jospa kipulääke auttaa kun jätän Cipramilin vähäksi aikaa pois, ja saisin vihdoin nukuttua ilman, että herään tuskalliseen kipuun.Alkaa muutenkin olla yliväsynyt olo, koska unihäiriöt johtuvatkivusta, ja kipu vain on ja pysyy, koska eivät löydä kunnon syytä selkäkipuuni.
        Kiitos teille vastanneille :))

tramalia vaan silloin kun kipu tuntuu,älä noudata reseptiä!on niin vahva lääke että pää sekoaa äkkiä!

• miksi kyselet

täällä apua noin tärkeisiin asioihin kun syömiisi lääkkeisiin.Juttele lääkärisi kanssa.

Tottakai on alkuun sivuoireita mutta niihin tottuu. ja jos kerran olet näyttänyt kaikki reseptisi lääkärille niin asia on kunnossa, eihän sinun ole pakko ottaa kaikkea.
      itse en ota aamusta niin paljon kun pitäisi.

Minulla oli ensi alkuun Ortonissa saadut lääkkeet iskiakseen. Neurontin 400mg*6 baclon 10mg*1 Tramal 200mg*2 arkoxia 120mg*1 Triptyl25mg*2
      söin näin ennen leikkausta ja nyt minulla menee

lyrica150mg*2 oxycontin 20mg*2 oxynorm 10mg*1-3
      triptyl50mg* 1-3 ja nämä kaikki on lääkäri määrännyt minulle ja tuo Tramali vaihtui oxycontteihin kun toleranssi nousee ja tramalit ei enään tuo kivun lievitystä.

samoin olen myös puudutettu useampaan kertaan kun mikään muu ei auta.
      jos on tosi kipeä niin syö kyllä mielellään lääkkeetkin kyllä minäkin joskus mietin mitä lääkkeet tekee vatsalle mutta keskustelen siitä kipulääkärin kanssa ja luotan kyllä omaan lääkäriini.Joten kiitos hänelle.

ja tiedän vielä ihmisiä jotka syövät vieläkin enempi lääkkeitä mitä minä ja nimenomaan iskiakseen.

• Sairas

JOPAS OLET KÄRKÄS ARVOSTELEMAAN.ET EHKÄ OSAA LUKEA; KIRJOITIN KYLLÄ, ETTÄ OLEN PUHUNUT LÄÄKITYKSESTÄNI JA KIVUISTA LÄÄKÄREIDEN KANSSA!
        TAIDAT OLLA NIIN TÄYNNÄ ITSEÄSI JA TUNTUU, ETTÄ VAIN SINUN KIRJOITUKSELLASI OLISI MERKITYSTÄ..MITÄHÄN VARTEN NÄMÄ KESKUSTELUFOORUMIT OVAT, VAIN SINUA VARTENKO, ETTÄ SAAT ESITTÄÄ TÄRKEÄÄ EDES JOSSAIN??
        EN NYT NIIN TYHMÄ OLE, ETTÄ LUULEN TÄTÄ LÄÄKÄRIPALSTAKSI,MUTTA SAA KAI TÄÄLLÄ KIRJOITTAA ASIASTA,JOS SATTUU OLEMAAN KOHTAKOTOVEREITA.SAIN KYLLÄ ASIALLISTA PALUTETTA SINUA LUKUUNOTTAMATTA!!
        KOVASTI ITSEKKIN KERROIT LÄÄKKEISTÄSI YMS..JOTEN PIDÄ MÖLYT MAHASSASI JA LOPETA TOISTEN KIRJOITTELIJOIDEN ARVOSTELU!
        PS.MUISTAHAN TAAS SOITTAA LÄÄKÄRILLESI..JA NIIN, KYSY SAMALLA, ETTÄ SINULLA ON LÄÄKITYS VARMASTI KOHDALLAAN!!

• äkäinen
        Sairas kirjoitti:

JOPAS OLET KÄRKÄS ARVOSTELEMAAN.ET EHKÄ OSAA LUKEA; KIRJOITIN KYLLÄ, ETTÄ OLEN PUHUNUT LÄÄKITYKSESTÄNI JA KIVUISTA LÄÄKÄREIDEN KANSSA!
        TAIDAT OLLA NIIN TÄYNNÄ ITSEÄSI JA TUNTUU, ETTÄ VAIN SINUN KIRJOITUKSELLASI OLISI MERKITYSTÄ..MITÄHÄN VARTEN NÄMÄ KESKUSTELUFOORUMIT OVAT, VAIN SINUA VARTENKO, ETTÄ SAAT ESITTÄÄ TÄRKEÄÄ EDES JOSSAIN??
        EN NYT NIIN TYHMÄ OLE, ETTÄ LUULEN TÄTÄ LÄÄKÄRIPALSTAKSI,MUTTA SAA KAI TÄÄLLÄ KIRJOITTAA ASIASTA,JOS SATTUU OLEMAAN KOHTAKOTOVEREITA.SAIN KYLLÄ ASIALLISTA PALUTETTA SINUA LUKUUNOTTAMATTA!!
        KOVASTI ITSEKKIN KERROIT LÄÄKKEISTÄSI YMS..JOTEN PIDÄ MÖLYT MAHASSASI JA LOPETA TOISTEN KIRJOITTELIJOIDEN ARVOSTELU!
        PS.MUISTAHAN TAAS SOITTAA LÄÄKÄRILLESI..JA NIIN, KYSY SAMALLA, ETTÄ SINULLA ON LÄÄKITYS VARMASTI KOHDALLAAN!!

olet. Kirjoitit näin.

Helposti nykysin lääkärit kirjoittavat melkoisia annoksia lääkkeitä kotikäyttöön..vähemmästäkin pää sekoaa. Siksi kärsin mielummin kivun kun syön noilla annoksilla kaikkia lääkkeitä.
        Mielipiteitä!!!

Itse kysyit mielipiteitä ja saat varautua ettei kaikki kirjoita sillain että se just sinua miellyttää.
        Minä laitoin omat lääkkeet sinulle esimerkiksi kun ihmettelit lääkkeiden paljoutta.
        Jos ihminen on tosissaan kipeä niin kyllä silloin mielellään syö myös lääkkeensä. Itse olin pari vuotta siinä jamassa iskiaksen kanssa etten päässyt sängystä ylös saati kauppaan asti.

No olkoon näin, minulla oli kyllä tarkoitus neuvoa sinua ja olla hengessä mukana mutta kun otit asian tältä kantilta niin jätä ihmeessä lääkkeet syömättä ja raivoa ja valita täällä.

KYLLÄ IHMINEN ON RAIVOKAS JA ÄKÄINEN JOS EI KIPUUN SYÖ LÄÄKKEITÄ.
        meneppäs peilin eteen ja katso itseäsi tarkkaan, ja lue se minun kirjoitus toisella tapaa jos osaat...

olin muuten tällä viikolla kipupolilla ja laitettiin puudutus ja nimenomaan iskiaksen vuoksi joten ole sinä hiljaa ja älä kysele jos et kärsi mielipide eroavuuksia.....

kysyt muuten "MITÄHÄN VARTEN NÄMÄ KESKUSTELUFOORUMIT OVAT, VAIN SINUA VARTENKO, ETTÄ SAAT ESITTÄÄ TÄRKEÄÄ EDES JOSSAIN??
        älä kysy jos et siedä vastauksia vaan olisiko pitänyt kirjoittaa ja kauhistella sinun lääkkeitä ja kipua, myötäillä ja hyssytellä jopa hiukan sääliä......olisitko ollut tyytyväinen etkä hyökännyt minun päälleni, yritin vain neuvoa sinua ANTEEKSI

nimim. krooninen iskiaskipuinen

• Sairas
        äkäinen kirjoitti:

olet. Kirjoitit näin.

Mielipiteitä!!!

Itse kysyit mielipiteitä ja saat varautua ettei kaikki kirjoita sillain että se just sinua miellyttää.
        Minä laitoin omat lääkkeet sinulle esimerkiksi kun ihmettelit lääkkeiden paljoutta.
        Jos ihminen on tosissaan kipeä niin kyllä silloin mielellään syö myös lääkkeensä. Itse olin pari vuotta siinä jamassa iskiaksen kanssa etten päässyt sängystä ylös saati kauppaan asti.

No olkoon näin, minulla oli kyllä tarkoitus neuvoa sinua ja olla hengessä mukana mutta kun otit asian tältä kantilta niin jätä ihmeessä lääkkeet syömättä ja raivoa ja valita täällä.

KYLLÄ IHMINEN ON RAIVOKAS JA ÄKÄINEN JOS EI KIPUUN SYÖ LÄÄKKEITÄ.
        meneppäs peilin eteen ja katso itseäsi tarkkaan, ja lue se minun kirjoitus toisella tapaa jos osaat...

olin muuten tällä viikolla kipupolilla ja laitettiin puudutus ja nimenomaan iskiaksen vuoksi joten ole sinä hiljaa ja älä kysele jos et kärsi mielipide eroavuuksia.....

kysyt muuten "MITÄHÄN VARTEN NÄMÄ KESKUSTELUFOORUMIT OVAT, VAIN SINUA VARTENKO, ETTÄ SAAT ESITTÄÄ TÄRKEÄÄ EDES JOSSAIN??
        älä kysy jos et siedä vastauksia vaan olisiko pitänyt kirjoittaa ja kauhistella sinun lääkkeitä ja kipua, myötäillä ja hyssytellä jopa hiukan sääliä......olisitko ollut tyytyväinen etkä hyökännyt minun päälleni, yritin vain neuvoa sinua ANTEEKSI

nimim. krooninen iskiaskipuinen

Jopas itse vedit hernettä nenään ja kunnolla :))
        Kun oot niin huonossa kunnossa ollut,ettet oo edes kauppaan päässy yms.oot varmaankin saanu joltain kotiavustajalta tai vastaavalta apua silloin; itse kun en pääse kauppaan, en saa KENELTÄKÄÄN MITÄÄN APUJA,yksin olen kipujeni kanssa.
        Olen myös itse näitä kipupiikkejä saanut tiheään, mut mieti vielä, jos otan aamu-päivä-iltalääkkeet juuri noilla määrätyillä annoksilla, oon ihan pönttö sekaisin..varmaan sama olotila,kuin olla huumeissa, joita en ole käyttänyt, enkä käytä.
        Tiedän miten helvetillisiä nää kovat kivut on, mut ei varmaan itsetarkoitus ole saada kuitenkaan selkäkivun vuoksi päätäkin sekaisin.
        Hakeuduinkin hoitoon yksityiseen sairaalaan, jossa anakin potilas otetaan vakavasti; erilailla kuin näissä keskussairaaloissa tai terveyskeskuksissa!

Yksityisellä puolella hoidetaan kokonaisuutta, eikä huumata potilaita sairaalassa,eikä kotioloissa sairaalasta päästyään!
        En usko, että kukaan tälläistä kipua keksisi,
        ; kirjoitit, että jos on tosissaan kipeä..olen kyllä, mut en silti pysty olemaan pää sekaisin yksin koti-oloissa, sinusta en tiedä!
        Oma on valintasi.
        Kyllä täällä yleensä olen asiallisia vastauksia saanut, mut sinä tunnut olevan etuoikeutetusti tämän palstan ainoa OIKEASTI KIPEÄ, ja siksi saatluvan arvostella kirjoitustani.
        Eipä minun tarvitse peiliin katsoa,katso sinä, luonteesi jo kertoo, että taidat viihtyäkin sen peilisi edessä erikoisen hyvin :))

En pyyänyt SINUN neuvojasi, pyysin yleisesti mielipiteitä, itse kipuni kärsin,mut raivoa en,enkä valita, itse lähinnä olet huvittava tällä vastauksellasi,jossa ITSE RAIVOAT, jos et sattuntu huomaamaan..

Siedän erittäin hyvin mielipidevastauksia, mutta sinun pitää tunkea joka väliin tuo omahyväisyytesi, ikäänkuin olisit ainoa kivusta kärsivä.huh huh..kukahan täällä raivoaa?
        Kasva tyttö aikiseksi ja lopeta tollainen raivoaminen, vaikuttaa siltä, että itse kerjäät täällä sääliä, ilmeisesti et sitä muualta saa..itse en voi hyväksyä säälimistä,hyysäilyä ja mielistelyä..tää maa on täynnä muutenkin kaksnaamaisia pellejä, kenties sinä mukaanlukien.. SILLÄ SÄÄLI ON SAIRAUTTA, JOTEN KIERISKELE RAUHASSA ITSESÄÄLISSÄSI, MINÄ MENEN OMILLA RAHOILLANI YKSITYISEEN SAIRAALAAN, JA TIEDÄN JO ENSIMMÄISEN KÄYNNIN PERUSTEELLA, ETTÄ SAAN AVUN SIELTÄ:)))PS.Älä enää suotta vastaa ja raivoile mulle ainakaan täällä, menen sairaalaan ja tulen kuntoutuneena kotiin,että jatkoja sulle niiden kipupiikkiesi kanssa :))

• äkäinen
        Sairas kirjoitti:

Jopas itse vedit hernettä nenään ja kunnolla :))
        Kun oot niin huonossa kunnossa ollut,ettet oo edes kauppaan päässy yms.oot varmaankin saanu joltain kotiavustajalta tai vastaavalta apua silloin; itse kun en pääse kauppaan, en saa KENELTÄKÄÄN MITÄÄN APUJA,yksin olen kipujeni kanssa.
        Olen myös itse näitä kipupiikkejä saanut tiheään, mut mieti vielä, jos otan aamu-päivä-iltalääkkeet juuri noilla määrätyillä annoksilla, oon ihan pönttö sekaisin..varmaan sama olotila,kuin olla huumeissa, joita en ole käyttänyt, enkä käytä.
        Tiedän miten helvetillisiä nää kovat kivut on, mut ei varmaan itsetarkoitus ole saada kuitenkaan selkäkivun vuoksi päätäkin sekaisin.
        Hakeuduinkin hoitoon yksityiseen sairaalaan, jossa anakin potilas otetaan vakavasti; erilailla kuin näissä keskussairaaloissa tai terveyskeskuksissa!

Yksityisellä puolella hoidetaan kokonaisuutta, eikä huumata potilaita sairaalassa,eikä kotioloissa sairaalasta päästyään!
        En usko, että kukaan tälläistä kipua keksisi,
        ; kirjoitit, että jos on tosissaan kipeä..olen kyllä, mut en silti pysty olemaan pää sekaisin yksin koti-oloissa, sinusta en tiedä!
        Oma on valintasi.
        Kyllä täällä yleensä olen asiallisia vastauksia saanut, mut sinä tunnut olevan etuoikeutetusti tämän palstan ainoa OIKEASTI KIPEÄ, ja siksi saatluvan arvostella kirjoitustani.
        Eipä minun tarvitse peiliin katsoa,katso sinä, luonteesi jo kertoo, että taidat viihtyäkin sen peilisi edessä erikoisen hyvin :))

En pyyänyt SINUN neuvojasi, pyysin yleisesti mielipiteitä, itse kipuni kärsin,mut raivoa en,enkä valita, itse lähinnä olet huvittava tällä vastauksellasi,jossa ITSE RAIVOAT, jos et sattuntu huomaamaan..

Siedän erittäin hyvin mielipidevastauksia, mutta sinun pitää tunkea joka väliin tuo omahyväisyytesi, ikäänkuin olisit ainoa kivusta kärsivä.huh huh..kukahan täällä raivoaa?
        Kasva tyttö aikiseksi ja lopeta tollainen raivoaminen, vaikuttaa siltä, että itse kerjäät täällä sääliä, ilmeisesti et sitä muualta saa..itse en voi hyväksyä säälimistä,hyysäilyä ja mielistelyä..tää maa on täynnä muutenkin kaksnaamaisia pellejä, kenties sinä mukaanlukien.. SILLÄ SÄÄLI ON SAIRAUTTA, JOTEN KIERISKELE RAUHASSA ITSESÄÄLISSÄSI, MINÄ MENEN OMILLA RAHOILLANI YKSITYISEEN SAIRAALAAN, JA TIEDÄN JO ENSIMMÄISEN KÄYNNIN PERUSTEELLA, ETTÄ SAAN AVUN SIELTÄ:)))PS.Älä enää suotta vastaa ja raivoile mulle ainakaan täällä, menen sairaalaan ja tulen kuntoutuneena kotiin,että jatkoja sulle niiden kipupiikkiesi kanssa :))

olet edelleen :) naurattaa ja kyllä sen huomaa että olet yksin kipuinesi. Ihmettelen vaan miksi???
        Olisiko ystävät karanneet jos olet yhtä äkäinen heille. minulla sentään on perhe ympärillä auttamassa ja tulemassa.

en ihmettele yhtään että olet yksin, sääli on sairautta mutta siitä huolimatta SÄÄLIN SINUA REPPANA

• masennuslääke jota käytetää...

---

• Sairas

Remeron ei tosiaankaan ole kolmiolääke, mutta se väsyttää valtvasti.olen jättämässä senkin lääkkeen pois.
        Kiitos hyvästä huomiosta ja hyvää kesänjatkoa.

• kirjoituksia

vastaan.

Itse pyysit "Mielipiteitä!!! " miksi sitten kiukuttelet jos saat niitä.

Kirjoitat tosi rumasti!!! metsä vastaa niinkuin sinne huudetaan.

sivusta seurannut

• sairas

Pyysin mielipiteitä, ja niitä onkin tullut, asiallisiakin. Mutta nämä itse kikkupussit saavat minut pahalle tuulelle; hehän leikkivät lääkäriä ja arvostelevat.
        En kiukuttele vähästä, mutta ärsyttää joku kaikkitietävä, joka NEUVOO; neuvoja en pyytänyt, vain MIELIPITEITÄ!
        Hyvää kesää kaikille, en viitsi jatkaa tälläista penskojen kanssa kinastelua enää, joten,kiitosta vaan NEUVOISTA ja MIELIPITEISTÄ.. ennekaikkea.
        En enää ota osaa tähän keskusteluun. Se on moro.

• olla pahasti väärät;)
        sairas kirjoitti:

Pyysin mielipiteitä, ja niitä onkin tullut, asiallisiakin. Mutta nämä itse kikkupussit saavat minut pahalle tuulelle; hehän leikkivät lääkäriä ja arvostelevat.
        En kiukuttele vähästä, mutta ärsyttää joku kaikkitietävä, joka NEUVOO; neuvoja en pyytänyt, vain MIELIPITEITÄ!
        Hyvää kesää kaikille, en viitsi jatkaa tälläista penskojen kanssa kinastelua enää, joten,kiitosta vaan NEUVOISTA ja MIELIPITEISTÄ.. ennekaikkea.
        En enää ota osaa tähän keskusteluun. Se on moro.

tällä sairas-kaverilla ;) hurjasti flippasi, enkä viestiketjusta huomaa edes miksi alunperin ja kenelle:) huh, toiv. lääkelistansa saa korjattua ja jospa sinne vielä parit rauhoittavat mahtuisi joukkoon

• minä sain
        olla pahasti väärät;) kirjoitti:

tällä sairas-kaverilla ;) hurjasti flippasi, enkä viestiketjusta huomaa edes miksi alunperin ja kenelle:) huh, toiv. lääkelistansa saa korjattua ja jospa sinne vielä parit rauhoittavat mahtuisi joukkoon

aika ryöpyn päälleni vaikka yritin vaan auttaa.

Tuntui olevan aika tiukkapipo, ja oletti kyllä minun iän aika pahasti pieleen.
        olen jo viidenkympin ylittänyt ja hän huusi pennuista.

No meitä on moneksi:)

• Toipuva, nimim. sairas

Kuten kerroin,olin yksityisessä sairaalassa, jossa vihdoin löytyi kivun syy ja sain avun.Kovasti siellä ihmeteltiin moista resepti/annostusmäärää!Jotka olin saanut terv.keskuksesta ja keskussairaalasta!
      Toki minulla on leikkauksen jälkeen kipulääkkeet edelleen, mutta ne vaihettiin tehokkaampiin(ei mömmöihin, joten ajatuskin jopa kulkee selkeämmin), ja auttavat kyllä.
      Näin se vaan on, että Suomessa harva lääkäri paneutuu kunnolla potilaaseen ja hänen vaivoihin yleisellä puolella, kuten sairaalat ja terv.keskukset, eli jos haluat saada oikean avun ja itsesi kuntoon, ainakin minun viimeinen toivoni oli yksityissairaala..kallis kylläkin, mutta mitäpä ei terveytensä eteen tekisi!

Pyydän KIUKKUISTA käytöstäni anteeksi kaikilta, joille olen aiheuttanut mielipahaa..kivun ollessa pahimmillaan, ei oikein ajattele järkevästi, mitä kirjoittaa ja sanoo.
      Nyt ymmärrän loukanneeni useita, eli nöyrin anteeksipyyntöni, paranemisia kaikille ja oikein aurinkoista ja lämmintä loppukesää kaikille.

• ihmemies

Ihme ku oot vielä elossa tollasen lääkeannostuksen jälkeen.
      Käyttäkää nyt omaa järkeännekin kun syötte lääkkeitä, älkääkä sokeana uskoko kaikkea mitä lääkärit selittelee.
      Jos noin montaa lääkettä ottaa yhtä aikaa, niin varmasti tulee kaiken maailman sivuvaikutuksia ja niitä taas hoidetaan jollakin lääkkeellä ja siitä taaqs haittavaikutuksia ja niitä taas hoidetaan jollain jne..........kunnes kuolette....herätkää!!

• Toipuva sairas

Niinpä, täällä kerroin, et lääkärit olivat tietoisia KAIKISTA lääkkeistä, joita minulla OLI käytössä, ei siis ihme että pää oli sekaisin.
        Yksityisessä sairaalassa sain yhden kipulääkereseptin, eipätarvitse enää syödä sekaisin monia lääkkeitä.Edelleen olen sitä mieltä, että lääkärit eivät paneudu tarpeeksi potilaansa asioihin ja siihen,mitä kaikkia lääkkeitä potilaalla on käytössä yhtä-aikaisesti..se on tämän yleisen puolen sairaala/tk hoitoa, eli liukuhihnalta potilas sisään ja ulos ja taas seuraava.
        Edellisessä kotikaupungissani minulla oli aivan mahtava oma lääkäri, joka ei määräillyt lääkkeitä "päällekkäin", eli juuri näitä kolmiolääkkeitä.Täällä, missä nyt asun, oli reseptejä ainakin 10 kpl..ja kuten kerroin aiemmin kysyneeni lääkäriltä,onkohan näistä haitaa syödä tälläisia lääkkeitä isoilla annoksilla päivittäin, lääkäri vaan sanoi,ettei ole.
        Inneksi tajusin mennä yksiyiseeen sairaalaan ja selkä leikattiin ja kipeähän se vielä on, mutta käytössä on yksi, todella tehokas lääke, muut reseptit lääkäri heitti silppuriin.
        Ne lääkkeet joita söin; niihin jää riippuvaiseksi piankin,mutta eipä tuo tuntunut yleisellä puolella lääkäeitä kiinnostavan.
        Onneksi kuitenkin olen toipumaan päin ja yhden,hyvän lääkkeen ansiosta, ei tarvitse enää kulkea kuin zombie..
        Että tälläistä, hengissä ollaan ja nautitaan terveydestämme jokainen ja arvostetaan sitä..koskaan ei kukaan voi tietää, kenen kohdalle sattuu pahempikin sairaus.
        Kaikkea hyvää kaikille kirjottaneille ja aurinkoista kesää:))

• joogaaja

olen yli nelikymppinen nörttinainen ja selkä on ollut rasituksessa koko työiän. Kolmikymppisenä löysin joogan, kun hieronnalla ja fysioterapialla oli vain lyhytkestoinen vaikutus. Oli pakko keksiä jotain ja tehdä asialle jotakin. Niinpä pikkuhiljaa kehittelin itselleni joogaohjelman, jota olen toteuttanut vähintään kerran viikossa. Se on auttanut. Jos olen useamman viikon joogaamatta, niin onpa tuskainen ja hankala olo! Syljen ärräpäitä, tavarat tippuu käsistä, ahdistaa ja mikään ei suju - niska ja hartiat, koko selkä on niin jumissa! Rauhallisen joogatunnin jälkeen, jossa venytän itseäni varmaan enemmän kuin joogassa yleensä pitäisi, olo on taivaallinen. Ei kiristä selkä eikä pipo. Ilman joogaa olisin varmaan jo eläkkeellä...

En väitä, että tämä toimii kaikilla. Voihan selkärangassa olla pullistumia, jotka painavat hermoja tai muuta vastaavaa. Selkä on niin herkkä paikka.

• Anonyymi

Voiko tramal 50 mg ja sirdaludia ottaa samanaikaisesti?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ketä tietää

Missä ammuttiin pyssyllä.
      Kotka
      43
      5754
    2. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      45
      5275
    3. Onko kaipaamallasi

Naisella silikonit 🤔
      Ikävä
      48
      3678
    4. Näytitpä taas niin hyvältä!

Nautit tilanteesta täysin rinnoin. Sinä olet kuin
      Tunteet
      13
      3643
    5. Veikeä Satu

Tuu jutteleen, kaipaan sua. Oot kuuma nainen.
      Ikävä
      31
      3116
    6. Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?

Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise
      Vimpeli
      88
      3103
    7. Oletko nyt

Onnellinen mies naisesi kanssa?
      Ikävä
      59
      2854
    8. Rakastatko?

Ala kertomaan se ja heti
      Ikävä
      57