Keskustelu ex-todistajista

Roikkuja

Olen huomannut, että kun keskustelu palstoilla, missä keskustellaan Jehovantodistajuudesta kääntyy ex-jt ihmisiin, niin usein apuun huudetaan "yksityisyydensuoja" tai "älä käy kiinni henkilöön" termejä.

Keskustellaan, keskustelu Jehovantodistajuudesta perusteista.

Jos lähes, joka konventissa on ohjelma osuus "luopioista" niin eikö luopioista keskustelu ole siis olennainen osa keskustelua Jehovantodistajuudesta?
Kyllä näin mielestäni on, sillä jos "luopiot" jätettäisiin keskustelua jehovantodistajuudesta pois, niin se rajaisi osan konventtiohjelmasta pois keskustelusta.

Entä jos ihminen osallistuu julkiseen mielenosoitukseen, kuten Corrector?
Mielestäni silloin, kun ihminen osallistuu julkiseen mielenosoitukseen omalla naamalla Jehovantodistajuutta vastaan, niin se on olennainen osa keskustelua Jehovantodistajuudesta.
Ilmeisesti Status on samaa luokkaa kuin tavis konventinkuluttajan, siis kuvat saa toiminnasta ja paikallaolosta julkaista, muttei oikeaa nimeä?

Markku Meilo on osallistunut aktiivisesti konventtijärjestelyihin, mutta vastapuolelta, siis ex-jt sakista. Markku Meilo kirjoittelee palstalla kuulemma omalla nimellä ja esittelee web-kameralla naamaansa ja yläkroppaa, josta MIELESTÄNI näkyy, ettei ruummiillista työtä, ole juuri harrastettu.

Markku Meilo on 100% osa keskustelua jehovantodistajuudesta ja niin ovat kaikki "luopiot" sillä "luopiot" ovat osa konventtiohjelmaa ja ovat taatusti osa keskustelua jehovantodistajuudesta.
Siis ex-jt, kun keskustelemme teidän tempauksista ja jopa henkilökohtaisesta moraalista, niin se on osa keskustelua jehovantodistajuudesta, koska se on jopa osa konventtiohjelmaa.

Olen huomannut, että keskustelua yritetäään rajata koskemaan vain Jehovantodistajien ennustelua ja muuta kirjoittelua.
Jos vain tämänkaltaiseen pidättäydytään, niin silloin palstan nimi pitäisi vaihtaa ja pois pitäisi raakata myös kaikki juoppo-rutte tarninat.

Joten toivon vapaata keskustelua ilmiöstä Jehovantodistajat, koska esimerkiksi minua itseäni kiinnostaa suunnattomasti enemmän ex-jt tempaukset, kuin vuosi 607eaa

33

2253

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ja kirjoittaja

jehovantodistajuuteen kuuluu lahkon opit ja historia sekä sen toiminta ja aiheuttamat vahingot, kuten verensiirtokiellon tuomat kuolemat siitä lähtien kuin kielto oli voimassa, rokotuskieltokuolemat sinä aikana kun tuo kielto kesti, yht´äkkiä tultuaan ja sitten lakattuaan, mielisairaudet sen verran kuin ne lahkoa vaivaavat, asunnottomuus sikäli kuin se vaivaa sen jälkeen kun noudatettu lahkon neuvoa myydä asunto ja antaa rahat lahkon tarkoitukseen koska maailmanloppu on kuitenkin jo vuonna 1975 yms

jehovantodistajuuteen laajasti otettuna kuuluu myös ne mielialalliset ja muut henkiset kielteiset joita jää ihmiseen sen jälkeenkin kun hän lahkon jättää, tosin jatkuvasti parantuen.

Sen jälkeen lahkon jättäneet eivät sitoudu eivätkä liity miksikään yhtenäiseksi järjestäytyneeksi taikka muutenkaan mitään yhteistä mallia noudattavaksi ryhmäksi, eikä semmoinen lahkon jättäneen asema siinä mielessä kuulu jehovantodistajuuteen sen enempää kuin sekään, mitä ihminen on ennen lahkoon liittymistä, ellei puhuta siitä, että mikä tekijä lahkolle altistaa herkäksi.

Yksityinen jehovantodistaja on ehkä jossakin määrin julkinen henkilö sikäli, että hän periaatteessa joka ovella asiansa esittää ja siinä mielessä suostuu julkiseksi. Julkisuuttahan tuo on, että tulee meidän kaikkien ovelle.

eronneet saattavat pitäytyä normaaliin yksityisyyteen ja ei heistä voi muuta olettaa ilman erillistä ilmausta.

• Roikkuja

Hyvä yritys rajoittaa keskustelua!

Luin juttusi ja se toimisi palstalla, jonka nimi on "keskustele Jehovantodistajista" mutta, koska nyt olemme palstalla nimeltä keskustelua jehovantodistajuudesta, jossa käydään keskustelua jehovantodistajuudesta, niin rajoituksesi ei toimi.

>>Sen jälkeen lahkon jättäneet eivät sitoudu eivätkä liity miksikään yhtenäiseksi järjestäytyneeksi taikka muutenkaan mitään yhteistä mallia noudattavaksi ryhmäksi,

• Roikkuja kirjoitti:

Luin juttusi ja se toimisi palstalla, jonka nimi on "keskustele Jehovantodistajista" mutta, koska nyt olemme palstalla nimeltä keskustelua jehovantodistajuudesta, jossa käydään keskustelua jehovantodistajuudesta, niin rajoituksesi ei toimi.

>>Sen jälkeen lahkon jättäneet eivät sitoudu eivätkä liity miksikään yhtenäiseksi järjestäytyneeksi taikka muutenkaan mitään yhteistä mallia noudattavaksi ryhmäksi,

"Olen vahvasti eri mieltä, sillä jos ihminen osallistuu ja on aktiivinen kirjoittaja palstoilla tai vaikkapa vain osallistuu Jehovantodistajien radiosalakuunteluun, niin näen, että toimintaa saa ja voi arvioida kriittisesti!"

Toki voi kirjoittaa, mutta pitäisi perustaa 'Entiset jehovantodistajat' -niminen palsta, missä keskustelu käytäisiin.

• Roikkuja
        Helmisen_Viljo kirjoitti:

"Olen vahvasti eri mieltä, sillä jos ihminen osallistuu ja on aktiivinen kirjoittaja palstoilla tai vaikkapa vain osallistuu Jehovantodistajien radiosalakuunteluun, niin näen, että toimintaa saa ja voi arvioida kriittisesti!"

Toki voi kirjoittaa, mutta pitäisi perustaa 'Entiset jehovantodistajat' -niminen palsta, missä keskustelu käytäisiin.

>>Toki voi kirjoittaa, mutta pitäisi perustaa 'Entiset jehovantodistajat' -niminen palsta, missä keskustelu käytäisiin.

• Capybara
        Roikkuja kirjoitti:

"Toki normaali yksityisyydensuoja koskee Jehovantodistajia ja ex-Jehovantodistajia. "

Jehovan todistajat ovat vain sitoutuneet teokraattiseen sodankäyntiin, eivät mihinkään muuhun. Korulauseet, käyttäytymissäännöt eikä Suomen laki koske Jehovan todistajia. Konventeissa on nähty, että Jehovan todistajien sormet syyhyävät päästä möyhentämään meitä ja Torninvartija on jo saanutkin maistaa.

On vaarallista olla oikeassa, kun Jehovan todistajat on väärässä.

"Sinun mallin mukaan ex-jt:een valheista ei voitaisi keskustella, koska ex-jt:eet eivät ole yhtenäinen ryhmä?
        Ex-jt:den tempauksista ei voitaisi keskustella, koska he eivät edusta yhtenäistä ryhmää? "

Jos yksi juopottelee, niin se ei ole minun ongelmani. Sen sijaan jokainen Jehovan todistaja edustaa Jehovan nimeä eikä vapaata tästä edustamistehtävästä ole.
        Jos te keskustelette siitä, juopottelemmeko tai homostelemmeko me enemmän kuin Jehovan todistajat keskimärin tai maailmalliset keskimäärin, niin tilastoja ei ole.

"näen, että toimintaa saa ja voi arvioida kriittisesti!"

Voi. Eri asia koskeeko se minua henkilökohtaisesti.
        Kuulemani radiosalakuuntelu liittyi siihen, että meidät oli laittomasti suljettu kaikille avoimen konventin ulkopuolelle jolloin ohjelman kuuntelu ei ole salakuuntelua lainkaan.

On tunnettua ettei kukaan meistä aiheuta rettelöintiä konventissa, mutta jospa Jehovan todsitajat pelkäävät meidän turvallisuutemme puolesta? Onhan se noloa jos uutisissa on, että luopio tervattiin ja höyhennettiin konventissa. Johan minut on jo erotettukin järjestyshäiriön aiheuttamisesta (eikä sitä järjestyshäiriötä ole vielä tullut).

• Roikkuja
        Capybara kirjoitti:

"Toki normaali yksityisyydensuoja koskee Jehovantodistajia ja ex-Jehovantodistajia. "

Jehovan todistajat ovat vain sitoutuneet teokraattiseen sodankäyntiin, eivät mihinkään muuhun. Korulauseet, käyttäytymissäännöt eikä Suomen laki koske Jehovan todistajia. Konventeissa on nähty, että Jehovan todistajien sormet syyhyävät päästä möyhentämään meitä ja Torninvartija on jo saanutkin maistaa.

On vaarallista olla oikeassa, kun Jehovan todistajat on väärässä.

"Sinun mallin mukaan ex-jt:een valheista ei voitaisi keskustella, koska ex-jt:eet eivät ole yhtenäinen ryhmä?
        Ex-jt:den tempauksista ei voitaisi keskustella, koska he eivät edusta yhtenäistä ryhmää? "

Jos yksi juopottelee, niin se ei ole minun ongelmani. Sen sijaan jokainen Jehovan todistaja edustaa Jehovan nimeä eikä vapaata tästä edustamistehtävästä ole.
        Jos te keskustelette siitä, juopottelemmeko tai homostelemmeko me enemmän kuin Jehovan todistajat keskimärin tai maailmalliset keskimäärin, niin tilastoja ei ole.

"näen, että toimintaa saa ja voi arvioida kriittisesti!"

Voi. Eri asia koskeeko se minua henkilökohtaisesti.
        Kuulemani radiosalakuuntelu liittyi siihen, että meidät oli laittomasti suljettu kaikille avoimen konventin ulkopuolelle jolloin ohjelman kuuntelu ei ole salakuuntelua lainkaan.

On tunnettua ettei kukaan meistä aiheuta rettelöintiä konventissa, mutta jospa Jehovan todsitajat pelkäävät meidän turvallisuutemme puolesta? Onhan se noloa jos uutisissa on, että luopio tervattiin ja höyhennettiin konventissa. Johan minut on jo erotettukin järjestyshäiriön aiheuttamisesta (eikä sitä järjestyshäiriötä ole vielä tullut).

Tuosta kuuntelujupakasta voin sanoa, ettet oikein ole kärryllä.

Mutta asiaan.
        Jutustasi huokuu tyypillinen äärilaidan ihmisen sointu, joka on sitä mieltä, että Jehovantodistajuus on 100% edustustehtävä kaikkialla ja kaikenaikaa.
        Saat ajatuksesi pitää, koska tiedän, että sinunkaltaisen ääri-ihmisen elämä, ei ole koskaan helppoa, koska kaiken aikaa täytyy miettiä, miten muut elää.

Käsittääkseni juuri tuonkaltaisen ajattelun omaavat exät vihaavat ruotsinlaivalla svengaavaa "relax" todistajaa aivan hirmuisesti, mutta tienraivaaja saa hyväksynnä, koska sellaista "jehnua" on mielettömän helppo lokeroida ja oma taantumuksellinen maailmankuva pysyy pystyssä.

Otan osaa, osasi ei ole helppo Capybara.

• Roikkuja kirjoitti:

Mutta asiaan.
        Jutustasi huokuu tyypillinen äärilaidan ihmisen sointu, joka on sitä mieltä, että Jehovantodistajuus on 100% edustustehtävä kaikkialla ja kaikenaikaa.
        Saat ajatuksesi pitää, koska tiedän, että sinunkaltaisen ääri-ihmisen elämä, ei ole koskaan helppoa, koska kaiken aikaa täytyy miettiä, miten muut elää.

Käsittääkseni juuri tuonkaltaisen ajattelun omaavat exät vihaavat ruotsinlaivalla svengaavaa "relax" todistajaa aivan hirmuisesti, mutta tienraivaaja saa hyväksynnä, koska sellaista "jehnua" on mielettömän helppo lokeroida ja oma taantumuksellinen maailmankuva pysyy pystyssä.

>>Jehovantodistajuus on 100% edustustehtävä kaikkialla ja kaikenaikaa.

Jos olet rehellinen itsellesi niin vartiotorniseuran mukaanhan se on juuri näin.

>>juuri tuonkaltaisen ajattelun omaavat exät vihaavat ruotsinlaivalla svengaavaa "relax" todistajaa aivan hirmuisesti, mutta tienraivaaja saa hyväksynnä, koska sellaista "jehnua" on mielettömän helppo lokeroida ja oma taantumuksellinen maailmankuva pysyy pystyssä.

Miksi kukaan vihaisi ruotsinlaivalla relaavaa todistajaa? Päinvastoin, siitähän saattaa olla jopa onnellinen tuon todistajan puolesta.

Onpa noita tienraivaajiakienkin kanssa relattu ruotsinlaivoilla uhkapelejä pelaillen.

Jos jotain vaaditaan niin juuri vartiotorniseuran epäinhimillisien sääntöjen höllentämistä. Yksilötasolla jokainen tekee kuitenkin omat ratkaisunsa kuten varmasti hyvin tiedät.

• Capybara
        Roikkuja kirjoitti:

Mutta asiaan.

Laita kolisee
        Kirjoittanut: Roikkuja 31.8.2006 klo 17.25
        Tuosta kuuntelujupakasta voin sanoa, ettet oikein ole kärryllä."

Mitä minä olen kuullut, minä olen kuullut. Se, mitä muut ovat kuulleet/kuunnelleet, siitä en minä ota vastuuta.

"Käsittääkseni juuri tuonkaltaisen ajattelun omaavat exät vihaavat ruotsinlaivalla svengaavaa "relax" todistajaa aivan hirmuisesti, mutta tienraivaaja saa hyväksynnä"

Jehovan todistajat säästivät minut kärsimykseltä kun ruotsinlaivalla svengaavat olivat minulla vain kaukaisessa, hyvin teoreettisessa tietoisuudessa ollessani itse Jehovan todistaja. Siksi en erotettunakaan arvostele sellaista mistä en mukana ollessani ollut vilpittömästi tietoinen.

Tienraivaaja saa hyväksynnän koska itse olin tienraivaaja ja tunsin toisia tienraivaajia. Täytyy sanoa vielä että olin tiukkapipoisimmasta eli teokraattisimmasta päästä ja mielestäni monet Jehovan todistajista löysäilivät, enkä vielä silloinkaan tiennyt ruotsinlaivoista mitään.

Minä tuomitsen Jehovan todistajat siis omaan kokemukseeni nojautuen.

• sööpäri.
        Roikkuja kirjoitti:

Mutta asiaan.

Relax-jt:n ja luopion ero:

Relax-jt naureskelee mokiaan ja menee seuraavaan kokoukseen. Tuleva luopio harmittelee töppäilyjään ja menee kertomaan vanhimmille jt-ohjeiden mukaisesti hairahduksestaan.

Tämä oli siis tällainen omaan kokemukseen perustuva heitto tähän väliin.

Esimerkki viime viikonlopulta:
        Relax-jt huomaa luopion baarissa. Sydämellisten tervehdysten jälkeen juodaan hieman lisää ja keskustellaan niitä näitä. Lopulta asia menee uskonnon puolelle. Relax-jt sanoo mielipiteenään, että kannattaa roikkua koska opissa on niin paljon hyvää. Luopio ihmettelee mitä järkeä on roikuskella opissa jonka sääntöjä ei katso tarpeelliseksi noudattaa. Ei kai jumala pelastusta takaa pelkästään sen perusteella että on jt-kirjoilla? Relax-jt on sitä mieltä että parempi niin kuitenkin. Loppuillasta luopio tarjoaa relax-jt:lle pitsan, koska hän on juonut kaikki rahansa.
        Jos luopio menisi tänä viikonloppuna baariin niin todennäköisesti tämä relax-jt olisi harjoittamassa lisää juopottelua. No luopio menee töihin joten tapaamista ei järjesty.
        Jos huomenna koittaisi Harmagedon, niin olisiko tuollaisen relax-jt:n asema jotenkin parempi kuin luopion?
        Vai onko niin, että relax-jt:t eivät odotakaan mitään paratiisia, vaan ajattelevat pääsevänsä helpolla nämä lähiajat leikkimällä uskovaista?

• theos

Kyllä ex-JT:stakin voidaan keskustella tai heidän tämänhetkisistä vakaumuksistaan. Itselleni on sinänsä aivan yhdentekevää, mihin lahkoon joku kuuluu. Samanlaisia herkkäuskoisia nenästävedettäviä te kaikki olette. Ja ajattelurajoittuneita.

Asia, joka minua eniten ilmiönä ehkä kiinnostaa, on vakaumukseton lahkossa roikkuminen, jota sinäkin käsittääkseni edustat. Liberaaliluterilaisudesakin sen vielä jotenkin tajuan, mutta fundamentalistisessa liikkeessä pysymistä en ymmärrä.
      Onko sinun tilanteessasi ainoa syy tuossa harhaoppisesa raamatun opetuksia raiskaavassa lahkossa roikkumiseen se, että sinulla on mukana sukulaisia joiden vuoksi et eroa?

• Roikkuja

Peruslähtökohta minulla on se, etten ole jokotai ihminen.
        Olen pettynyt toki moniin Jehovantodistajien opetuksiin, kuten siihen, ettei luvattua loppua tule, mutta Jehovantodistajuudessa on 90% sellaista, jonka hyväksyn ja jonka takana seison!

Tuon 10% takia, joka on vinksallaan en "lahkoa" jätä!

• getsemane
        Roikkuja kirjoitti:

Olen pettynyt toki moniin Jehovantodistajien opetuksiin, kuten siihen, ettei luvattua loppua tule, mutta Jehovantodistajuudessa on 90% sellaista, jonka hyväksyn ja jonka takana seison!

...tuohon 10 prossaan kuuluu?

"Tuon 10% takia, joka on vinksallaan en "lahkoa" jätä!"

• Nero
        Roikkuja kirjoitti:

>>opetuksiin, kuten siihen, ettei luvattua loppua tule, >>

Loppu tulee, se on varmaa. Mutta, ajattele, jos loppu olisi tullut jo pari vuotta sitten, niin miten olisi niiden laita, jotka eivät tuohon aikaan mennessä vielä ottaneet vastaan hyvää uutista, ja osoittautuneet arvollisiksi. Monella ihmisellä elämän eri tilanteet panevat ajattelemaan, joku tilanne pysäyttää oravanpyörän. Entä jos loppu olis tullut jo 40 vuotta sitten. Miten minun olisi käynyt? Olin tuolloin vielä ev.lut. ja elin "vapaata" elämää, ilman hengellisiä rajoja.

Jehova tietää milloin on oikea aika Hänen toimia. Meidän tulee muistaa, että Jehova haluaa, että jokainen ihminen katuisi, kääntyisi ja siten pelastuisi.

• theos
        Roikkuja kirjoitti:

...kuin vain esittämäsi 10%.

Koko ajanlaskujärjestelmä perustuu tyhmyyteen ja heikoon matematiikan ymmärtämiseen.
        -1975 ei ole raamatun mukaan tullut 6.000 vuotta täyteen
        -1914 on täysin peruteeton vuosiluku
        -607eaa. on jopa raamatun mukaan väärä vuosiluku
        Kun nuo perusteet ovat pielessä, on kaikki muukin jt-kronologia ja niiden myötä koko oppirakenelmien perusteet.

Kyse on pelkästään kronologiaa ajatellen siis PALJON enemmästä kuin vain 10% määrästä.

Entä sitten raamatun ja lahkon teologinen puoli?

Nooan vedenpaisumustarina on mahdottomuus. Se edellyttää lisäksi evoluutioon uskomista, johon JT:t kirjallisuudessaan uskoo mutta suullaan kieltää.

Paratiisioppinne ei ole raamatun mukainen.

Koko JT-lahko on jatkumo kristinuskosta, ei Jeesuksen seuraajien muodostamasta juutalaisesta lahkosta.

MITÄ hyviä syitä on roikkua lahkossa mukana?

• mlkvst
        Nero kirjoitti:

Loppu tulee, se on varmaa. Mutta, ajattele, jos loppu olisi tullut jo pari vuotta sitten, niin miten olisi niiden laita, jotka eivät tuohon aikaan mennessä vielä ottaneet vastaan hyvää uutista, ja osoittautuneet arvollisiksi. Monella ihmisellä elämän eri tilanteet panevat ajattelemaan, joku tilanne pysäyttää oravanpyörän. Entä jos loppu olis tullut jo 40 vuotta sitten. Miten minun olisi käynyt? Olin tuolloin vielä ev.lut. ja elin "vapaata" elämää, ilman hengellisiä rajoja.

Jehova tietää milloin on oikea aika Hänen toimia. Meidän tulee muistaa, että Jehova haluaa, että jokainen ihminen katuisi, kääntyisi ja siten pelastuisi.

>>Meidän tulee muistaa, että Jehova haluaa, että jokainen ihminen katuisi, kääntyisi ja siten pelastuisi.

• Roikkuja
        theos kirjoitti:

...kuin vain esittämäsi 10%.

Koko ajanlaskujärjestelmä perustuu tyhmyyteen ja heikoon matematiikan ymmärtämiseen.
        -1975 ei ole raamatun mukaan tullut 6.000 vuotta täyteen
        -1914 on täysin peruteeton vuosiluku
        -607eaa. on jopa raamatun mukaan väärä vuosiluku
        Kun nuo perusteet ovat pielessä, on kaikki muukin jt-kronologia ja niiden myötä koko oppirakenelmien perusteet.

Kyse on pelkästään kronologiaa ajatellen siis PALJON enemmästä kuin vain 10% määrästä.

Entä sitten raamatun ja lahkon teologinen puoli?

Nooan vedenpaisumustarina on mahdottomuus. Se edellyttää lisäksi evoluutioon uskomista, johon JT:t kirjallisuudessaan uskoo mutta suullaan kieltää.

Paratiisioppinne ei ole raamatun mukainen.

Koko JT-lahko on jatkumo kristinuskosta, ei Jeesuksen seuraajien muodostamasta juutalaisesta lahkosta.

MITÄ hyviä syitä on roikkua lahkossa mukana?

>>MITÄ hyviä syitä on roikkua lahkossa mukana?>Paljon enemmän on pielessä......kuin vain esittämäsi 10%.

• Roikkuja
        Nero kirjoitti:

Jep, odotellaan vain, tulee jos tulee ja jos tulee niin hyvä!

• Jerobeam
        Roikkuja kirjoitti:

Seuran käsityksen mukaan sinä olet luopio.

• Roikkuja
        Jerobeam kirjoitti:

Seuran käsityksen mukaan sinä olet luopio.

Olen hieman eri mieltä, sillä juuri tutkittiin Vartiotorni, jossa tuotiin esiin se, että epäilyksiä voi olla, mutta niistä voi keskustella vanhimmiston kanssa.
        Juttu koska juuri tuota viivästynyttä loppua.

Jätän vain sen keskustelun väliin vanhimpien kanssa.

• Jerobeam
        Roikkuja kirjoitti:

Olen hieman eri mieltä, sillä juuri tutkittiin Vartiotorni, jossa tuotiin esiin se, että epäilyksiä voi olla, mutta niistä voi keskustella vanhimmiston kanssa.
        Juttu koska juuri tuota viivästynyttä loppua.

Jätän vain sen keskustelun väliin vanhimpien kanssa.

Sivu 94.

Seuran kannan mukaan on niin, että jos
        julistaja väittää, ettei seuran opettama
        "totuus" ole totuus, niin on tuo julistaja
        edustaa luopio-ajattelua ja tulee erottaa.

• Roikkuja
        Jerobeam kirjoitti:

Sivu 94.

Seuran kannan mukaan on niin, että jos
        julistaja väittää, ettei seuran opettama
        "totuus" ole totuus, niin on tuo julistaja
        edustaa luopio-ajattelua ja tulee erottaa.

Et voi millään edustaa kantaa, ettei VT seura voi vaihtaa mielipidettä.

• Jerobeam
        Roikkuja kirjoitti:

Et voi millään edustaa kantaa, ettei VT seura voi vaihtaa mielipidettä.

Kuitenkin on niin, että jos menisit sinne vanhinten
        juttusille, niin juuri siihen mainitsemaani kirjaan
        painettujen ohjeiden samat vanhimmat katsoisivat sinut
        luopio-ajatusten edustajaksi tuon lausumasi 90%-10%
        jutun vuoksi ja ellet myöntäisi sitä ja "katuisi" niin sinut
        erotettaisiin.

• theos
        Roikkuja kirjoitti:

>>MITÄ hyviä syitä on roikkua lahkossa mukana?>Paljon enemmän on pielessä......kuin vain esittämäsi 10%.

...ettet ole pelkästään M.M:n kritisoija vaan näytät pystyvän myös asiallisen sävyiseen keskusteluun pienistä provosoinneista huolimatta.

Kun sanot uskovasi Jehovan todistajien olevan 90% oikeassa, niin voisimmeko yhdessä pohtia noiden 90%:n sisältämien käsitysten raamatun mukaisuudesta ja oikeellisuudesta?
        (Eihän sinullekkaan ole eduksi uskoa johonkin, joka ehkä voitaisiin todistaa vääräksi!)

Voimmeko käydä asiallista ja raamatun opetuksiin perustuvaa keskustelua?

• ^_^
        Roikkuja kirjoitti:

No varmasti on vaikea pukea sanoiksi.. haha.. ei varmaan tullu äkkiseltään yhtää hyvää asiaa mieleen.. Pitää siis kaikevella kauemmin.. tunnusta.. eipä paljon ole hyviä asioita.. haha :D:D

• Capybara

En ole moraalin enkä hyvän elämän esikuva, enkä pyri sellaisena esiintymään. Lisäksi sanon, ettei minulla ole tarjota "Totuutta".

Jehovan todistajat taas väittävät itsestään jotain muuta, siksi heidän väitteitään on syytä tarkastella.

Kun terveys on otettu esille, niin väitän laihtuneeni ja tervehtyneeni Jehovan Todistaja -ajoistani.

Koska teen myös väitteitä Jehovan todistajien pedofilian peittelystä niin sanon, etten ole itse syyllistynyt pedofiliaan, minua ei ole koskaan epäilty, enkä ole koskaan peitellyt pedofiliaa.

• Roikkuja

Tässä keskustellaan ilmiöstä Jehovantodistajuus ja sen ympärillä tapahtuvista asioista.

Itse luettelet asioita, jotka kuuluvat kokonaisuuteen, kun keskustellaan jehovatojistajuudesta ennen, jälkeen, ilman sitä, sen vuoksi jne.........

Mutta kuten huomaat itsestäsi kohdistuvaista asioista, niistä keskustellaan ja teema on Jehovantodistajuus.

• ......................

olet ilmeisesti katkera kun MM on paljastanut lahkostasi jotain sellaista joka ei kuulosta mukavalta.

Sinulla Rääkyjä, menee överiksi mm. tässä kohdassa; "Markku Meilo kirjoittelee palstalla kuulemma omalla nimellä ja esittelee web-kameralla naamaansa ja yläkroppaa, josta MIELESTÄNI näkyy, ettei ruummiillista työtä, ole juuri harrastettu."

• Roikkuja

Käsittääkseni MM ei ole paljastanut yhtään mitään, mutta kiitettävää käännöstyötä on tehnyt englanninkielisiltä palstoilta.

Noi jutut mitä MM tänne on kääntänyt on ollut kyllä hieman englantiaosaavan ja hyvää käännöskonettakäyttävän tiedossa, joten se siitä.

>>Sinulla Rääkyjä, menee överiksi mm.

• kuvast
        Roikkuja kirjoitti:

Käsittääkseni MM ei ole paljastanut yhtään mitään, mutta kiitettävää käännöstyötä on tehnyt englanninkielisiltä palstoilta.

Noi jutut mitä MM tänne on kääntänyt on ollut kyllä hieman englantiaosaavan ja hyvää käännöskonettakäyttävän tiedossa, joten se siitä.

>>Sinulla Rääkyjä, menee överiksi mm.

>>käännöskonettakäyttävän tiedossa>>

Kerro minulle, mistä moisen hyvän käännöskoneen voisin imuroida tai vaihtoehtoisesti ostaa

• Roikkuja
        kuvast kirjoitti:

>>käännöskonettakäyttävän tiedossa>>

Kerro minulle, mistä moisen hyvän käännöskoneen voisin imuroida tai vaihtoehtoisesti ostaa

Tässä maksullinen.

http://www.emgs.net/
        Syntax mulla toimii hyvin.

• ArtoPaaskila
        Roikkuja kirjoitti:

Tässä maksullinen.

http://www.emgs.net/
        Syntax mulla toimii hyvin.

Tuo on tavattoman hyvä apuväline esim. opiskeltaessa avoimessa yliopistossa. Monet oppikirjat ovat usein muunkielisiä kuin Suomenkielisiä.

• laajasti ottaen

Kyllä jehovantodistajuuteen mielestäni kuuluu keskustelu paitsi itse järjestöstä, myös sen nykyisistä ja entisistä jäsenistä.

Myös henkilön nimi voidaan mainita, jos kyseinen henkilö on julkisessa toimessa (Veikko Leinonen, Suomen JT-tiedottaja) tai hän on itse päättänyt esiintyä foorumeilla/mediassa omalla nimellään (esim. Markku Meilo, Joni Valkila, Aki Härkönen).

Tällöinkin on syytä pysyä asiassa. Valehtelusta voi syyttää, jos kokee toisen valehtelevan ja pystyy väitettään perustelemaan. Henkilökohtaisuuksiin meneminen (ulkonäkö tms.) on kuitenkin lapsellista ja turhaa.

"Vihastu, mutta älä tee syntiä", Roikkuvainen. Käy kuumana, mutta muista käytöstavat.

• Jim.B.

*

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka pistetty kylmäksi

Ketähän joutunu puukkohipan uhriksi? Tietääkö kukkaan?
      Kajaani
      23
      2411
    2. Mietin että

Onko tarinallamme vielä luvussa tilaa kohtaamiselle vai jääkö se tähän.
      Ikävä
      95
      1536
    3. Kaipaatko sinä

Yhtään meidän katseita
      Ikävä
      118
      1274
    4. Oletko samaa mieltä

Että on parempi olla erillään?
      Ikävä
      75
      1130
    5. Mira Luoti ja Julkkisselviytyjät 2017 - Ketä kuumottaa juuri nyt?

HS: Tässä ohjelmassa Mira Luoti kertoi kokeneensa seksuaalista väkivaltaa "PMMP-yhtyeen Mira Luoti kertoo Ylen uudessa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      18
      969
    6. Kirjallinen varoitus

On annettu eräälle henkilölle. hyssytellään kuitenkin asiasta
      Äänekoski
      52
      862
    7. Julkisuuden henkilön päiväin päätös

Sitä vaan, että kyllä nyt kaikki tietävät kuka oli Eemeli Peltola (kansanedustaja, joka päätti päivänsä eduskuntatalossa
      Sinkut
      249
      861
    8. Törkeä eläinsuojelurikos Sonkajärvellä

Pohjois-Savossa Sonkajärvellä noin 40 kissaa ja reilut 10 koiraa on jouduttu lopettamaan kaltoinkohtelun vuoksi, kertoo
      Sonkajärvi
      19
      840
    9. MESTARI SIVALTAA JÄLLEEN

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011436243.html Suomen ainoa Mestari lausuu tosiasiat Sannasta , Tuomiojasta ja hil
      Kajaani
      209
      840
    10. Mun tuli yhtäkkiä

Ikävä sua❤️...
      Ikävä
      34
      795
    Aihe