Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Yhdenyönsuhde tuhosi elämäni...

Elämän tuskassa (n45)

Mieheni teki sen jota sisimmäsi pelkäsin, mutten koskaan uskonut sen oikeasti tapahtuvan. Mieheni noin kolme viikkoa sitten mitään ennalta kertomatta ilmoitti minulle, että nyt tiemme eroavat. Ja kaikki tämä vain ja vain yhden erehdyksen johdosta, johon päädyin erään chattailusuhteen syvennyttyä tapaamisasteelle. Toinen tapaamisemme tapahtui laivaristeilyllä, jossa tietty mieheni jokin työkaveri oli nähnyt minut ja tän miehen kiihkeän oleilun ja lisäksi vielä se että hölmöyksissäni olin varautunut risteilylle kondomipakkauksella. Kotiin tultuani mieheni oli kuullut asiasta ja seuraavana päivänä tonki käsilaukkuni ja löysi sieltä tän pakkauksen ja sieltä yhden otetun kortsun. Se oli viimeinen niitti meidän liitollemme, jota oltiin vietetty käytännöllisesti katsoen onnellisissa merkeissä. Tiesin mieheni jyrkät mielipiteet, mutten uskonut ettei hän olisi antanut minulle anteeksi, kun sentään oltiin oltu yhdessä jo yli 15 vuotta. En tiedä mitä teen, olen niin poissa tolaltani ja itkenyt suurimman osan ajasta siskoni asunnolla, jonne pääsin sentään tilapäisesti asumaan. Kuka osais neuvoa, mitä mun oikein pitäis tehdä. Kovasti haluaisin takaisin, mutta keinot on vähissä pyytää anteeksi...syy on tietty minun kun menin pettämään, vaikkakin vain sen yhden kerran. Sit tää nettikaverikaan ei kestänyt mun suruani, koska sittenkin hän haki musta vain leikkikaveria omien halujensa tyydyttämiseen.

203

28866

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vera

      työkaveri kun meni lavertelemaan, yleensä ne tyokaverit varmasti on itsekkin niissä touhuissa kun silmä välttää.No enää ei voi tehdä tehtyä tekemättömäksi, siitä olisi pitänyt pitää huoli ja putsata laukku kondoomeista ja sitten olisi voinut sanoo että se työkaveri valehtelee. Vai käytitte vain yhden kondoomin, jos olitte intohimon vallassa kyllä siinä paketti kuluu.

      Jos tarina on tosi, ei muuta kuin eteenpäin elämässä, kuivaat kyyneleet ja menoksi.

      • minä

        tehdä saa mitä vain, kunhan ei jää kiinni! Etpä näköjään tiedä luottamuksellisesta, hyvästä suhteesta mitään.


      • nietu

        ei se työkaveri ollut tyhmä vaan se pettäjä...petos tulee nimittäin ennemmin tai myöhemmin ilmi. Lisäksi en voi kuin ihmetellä miksi jotkut voivat puolustella toisten pettämistä!! hyi olkoon.


      • Anonyymi

        toivottavasti kukaan mies ei erehdy sinun kanssasi ikinä naimisiin..


    • minä

      ota sinä vain tästä opiksesi ja muista ensi kerralla että uskollisuus kannattaa, ei sitä voi ripustautua kaiken maailman nettikavereiden varaan eikä kannata myöskään hyvää suhdettaan vaikkakin arkipäiväistä sellaista ojaan heittaa yhden panokeikan takia. Ei se muualla ole sen kummempaa.

      Vaikka saisit anteeksi mieheltäsi ajan myötä, tällainen asia on mielessä aina eikä sitä voi heittää ajatuksistaan pois ja niinpä uusi yritys on jo ennalta tuhoon tuomittu.

      Mistä sitä tietää vaikka tulisi taas eteen uusia nettikavereita ja nyt sinun miehellesi, olisitko sinä valmis anteeksi antamaan ja unohtamaan, tuskin...

      • Lurancy

        No onpa kypsää käytöstä tuossa iässä...Kyllä luulis että tuossa ajassa mitä johonkin chat-kaveriin tutustumisessa menee,ehtisi jo harkita haluaako lähteä "seikkailujen teille",vai pitäytyä siinä tutussa ja turvallisessa.Sitten kun sen valinnan on tehnyt,on teoista valitettavasti otettava vastuu.Kaikkea kun ei aina voi saada.Miehesi on tehnyt valintansa myös.Kannattaisi nyt alkaa ottaa vastuuta itsestäsi ja tekemistäsi,eikä ripustautua keneenkään...sen kummemmin mieheesi kuin chat-tuttavuuksiinkaan.


    • Erotuomari

      on vihelletty poikki.

    • onnittelen

      onnittelen ukkoasi.Jakorasiat kylmästi kiertoon.

    • minä vain

      jo se että aloit suhteeseen toisen kanssa kertoo ettei kaikki ollut ok kotona aikaisemminkaan joten ennemmin tai myöhemmin tämmöinen ilmeisesti olisi ollut edessä jommallakummalla.
      Sekin ettei tämmöistä pysty unohtamaan ja antamaan anteeksi kertoo jotakin suhteestanne, mietihän sitä kuinka vähän loppujen lopuksi menetitkään !
      Parempaa uutta vuotta sinulle, toivottelee minä vain

      • !?

        suhteen laadusta?Ai, pitäisi kumppanin antaa anteeksi,niin silloin on parempi suhde??Varmasti petturi on menettänyt ja paljon.Tuskin hän tänne tulisi muuten itkemään asiaansa...


      • nainen
        !? kirjoitti:

        suhteen laadusta?Ai, pitäisi kumppanin antaa anteeksi,niin silloin on parempi suhde??Varmasti petturi on menettänyt ja paljon.Tuskin hän tänne tulisi muuten itkemään asiaansa...

        jotka todella rakastavat, antavat anteeksi. Ne, jotka eivät anna, ovat kykenemättömiä käsittelemään omia vihan tunteitaan.

        Tiedätkö !?: Myös petetty katuu sitä, ettei antanut anteeksi! Myöhemmin, usein liian myöhään, hän tajuaa, että pettäjä merkitsi hänelle lähes koko elämää. Siitä syystä petetty katkeroituu ja suhtautuu kaikkiin tapaamiinsa ihmisiin kyynisesti.


      • Plaupius
        nainen kirjoitti:

        jotka todella rakastavat, antavat anteeksi. Ne, jotka eivät anna, ovat kykenemättömiä käsittelemään omia vihan tunteitaan.

        Tiedätkö !?: Myös petetty katuu sitä, ettei antanut anteeksi! Myöhemmin, usein liian myöhään, hän tajuaa, että pettäjä merkitsi hänelle lähes koko elämää. Siitä syystä petetty katkeroituu ja suhtautuu kaikkiin tapaamiinsa ihmisiin kyynisesti.

        Kovin rohkeasti yleistit näkemyksesi. Eivät suinkaan kaikki petetyt kadu tai katkeroidu.

        Osittain olen kuitenkin samaa mieltä, anteeksiantaminen ja asian käsitteleminen on erittäin tärkeää. Mutta anteeksi voi antaa ja silti erota, tai toisinpäinkin, siis erota ja myöhemmin antaa anteeksi.

        Ja toisaalta, kun kerran todellisesta rakastamisesta puhuit, voin aivan yhtä hyvin sanoa että kaikki jotka todella rakastavat pysyvät uskollisina.


      • nainen
        Plaupius kirjoitti:

        Kovin rohkeasti yleistit näkemyksesi. Eivät suinkaan kaikki petetyt kadu tai katkeroidu.

        Osittain olen kuitenkin samaa mieltä, anteeksiantaminen ja asian käsitteleminen on erittäin tärkeää. Mutta anteeksi voi antaa ja silti erota, tai toisinpäinkin, siis erota ja myöhemmin antaa anteeksi.

        Ja toisaalta, kun kerran todellisesta rakastamisesta puhuit, voin aivan yhtä hyvin sanoa että kaikki jotka todella rakastavat pysyvät uskollisina.

        Yleistit omankin näkemyksesi melko rohkeasti! Oikeaa rakkautta on myös niillä, jotka sortuvat pettämään.

        Ei sinusta eikä minusta ole arvostelemaan toisten rakkauden määrää. Vain he itse pystyvät sen tekemään.


      • Plapius
        nainen kirjoitti:

        Yleistit omankin näkemyksesi melko rohkeasti! Oikeaa rakkautta on myös niillä, jotka sortuvat pettämään.

        Ei sinusta eikä minusta ole arvostelemaan toisten rakkauden määrää. Vain he itse pystyvät sen tekemään.

        Se, mitä todellinen rakkaus tarkoittaa, on tietysti mielipidekysymys. Ikäänkuin vastaheittohan se minun kommenttini oli, en tarkoittanut sitä miksikään yleiseksi totuudeksi. Enkä tietenkään voi, enkä edes halua arvostella toisten rakkauden määrää, voin vain puhua omista kokemuksistani.

        Henkilökohtainen mielipiteeni siis on, että jos todella rakastaa toista, niin ei missään nimessä halua aiheuttaa sitä tuskaa mikä pettämisestä pahimmillaan seuraa. Itse en koskaan pettäisi puolisoani, sen uskallan luvata. Ja periaatteessa samaa vaadin kyllä myös puolisoltani, tosin yhteen hairahdukseen suhde tuskin loppuisi.


      • Just
        nainen kirjoitti:

        Yleistit omankin näkemyksesi melko rohkeasti! Oikeaa rakkautta on myös niillä, jotka sortuvat pettämään.

        Ei sinusta eikä minusta ole arvostelemaan toisten rakkauden määrää. Vain he itse pystyvät sen tekemään.

        Tämä nainen taitaa itsekin olla kokenut pettäjä, kun näin pettämistä tukee. Säälin miestäsi jos sulla sattuu sellainen olemaan...


      • Just
        nainen kirjoitti:

        Yleistit omankin näkemyksesi melko rohkeasti! Oikeaa rakkautta on myös niillä, jotka sortuvat pettämään.

        Ei sinusta eikä minusta ole arvostelemaan toisten rakkauden määrää. Vain he itse pystyvät sen tekemään.

        Tämä nainen taitaa itsekin olla kokenut pettäjä, kun näin pettämistä tukee. Säälin miestäsi jos sulla sattuu sellainen olemaan...


      • rouvacicolo
        nainen kirjoitti:

        jotka todella rakastavat, antavat anteeksi. Ne, jotka eivät anna, ovat kykenemättömiä käsittelemään omia vihan tunteitaan.

        Tiedätkö !?: Myös petetty katuu sitä, ettei antanut anteeksi! Myöhemmin, usein liian myöhään, hän tajuaa, että pettäjä merkitsi hänelle lähes koko elämää. Siitä syystä petetty katkeroituu ja suhtautuu kaikkiin tapaamiinsa ihmisiin kyynisesti.

        "nainen", kirjoitit;
        "jotka todella rakastavat, antavat anteeksi. Ne, jotka eivät anna, ovat kykenemättömiä käsittelemään omia vihan tunteitaan."
        Logiikkasi todistaa sen, että ne, jotka pettävät, ovat kykenemättömiä rakastamaan aidosti ja kykenemättömiä hallitsemaan omia tunteitaan!
        Voi sitä rakkauden määrää mikä keskustelun aloittaneen naisen sydämessä roihusi kun risteilylleen vieraan miehen kanssa lähti. Varustautuipa vielä paketilla kondomeja ja säästi vastaisuuden varalle vielä käyttämättömät kappaleet.
        Tokkopa niitä miehelleen säästi!
        Ajatelkaa, hyvät rouvat, ketä ja miksi puolustelette! Huora on huora - käytettiin aktiin rahaa tai ei. Paskakin on paskaa vaikka hunajaksi kutsuttaisiin!


      • rouvacicolo
        nainen kirjoitti:

        jotka todella rakastavat, antavat anteeksi. Ne, jotka eivät anna, ovat kykenemättömiä käsittelemään omia vihan tunteitaan.

        Tiedätkö !?: Myös petetty katuu sitä, ettei antanut anteeksi! Myöhemmin, usein liian myöhään, hän tajuaa, että pettäjä merkitsi hänelle lähes koko elämää. Siitä syystä petetty katkeroituu ja suhtautuu kaikkiin tapaamiinsa ihmisiin kyynisesti.

        "nainen", kirjoitit;
        "jotka todella rakastavat, antavat anteeksi. Ne, jotka eivät anna, ovat kykenemättömiä käsittelemään omia vihan tunteitaan."
        Logiikkasi todistaa sen, että ne, jotka pettävät, ovat kykenemättömiä rakastamaan aidosti ja kykenemättömiä hallitsemaan omia tunteitaan!
        Voi sitä rakkauden määrää mikä keskustelun aloittaneen naisen sydämessä roihusi kun risteilylleen vieraan miehen kanssa lähti. Varustautuipa vielä paketilla kondomeja ja säästi vastaisuuden varalle vielä käyttämättömät kappaleet.
        Tokkopa niitä miehelleen säästi!
        Ajatelkaa, hyvät rouvat, ketä ja miksi puolustelette! Huora on huora - käytettiin aktiin rahaa tai ei. Paskakin on paskaa vaikka hunajaksi kutsuttaisiin!


      • nainen
        Just kirjoitti:

        Tämä nainen taitaa itsekin olla kokenut pettäjä, kun näin pettämistä tukee. Säälin miestäsi jos sulla sattuu sellainen olemaan...

        nokakoputtaja. Miksi pettäjä pitäisi teilata? Ketä se hyödyttää?

        Ei ole minun eikä sinun asia tuomita ihmisiä heidän "pettämishistorian" takia. Nämä asiat kuuluvat vain asianosaisille itselleen. En myöskään säälisi petettyjä. Miksi sen tekisin? Monet heistä jatkavat OMAA elämäänsä parisuhteessa, vaikka tietävätkin kumppanin seikkailuista. Pikemminkin nostan heille hattuani.

        Sen kyllä pysytyn sanomaan, ettei parisuhdetta kannata jatkaa jos sen rooleja jäävät esittämään "pettäjä/petetty". Mitä pikemmin noista rooleista päästään sen parempi. Parisuhteessa on mielestäni tärkeintä olla oma itsensä eikä syytellä toista tapahtuneesta, jolle ei enää mitään voi.


      • nainen
        rouvacicolo kirjoitti:

        "nainen", kirjoitit;
        "jotka todella rakastavat, antavat anteeksi. Ne, jotka eivät anna, ovat kykenemättömiä käsittelemään omia vihan tunteitaan."
        Logiikkasi todistaa sen, että ne, jotka pettävät, ovat kykenemättömiä rakastamaan aidosti ja kykenemättömiä hallitsemaan omia tunteitaan!
        Voi sitä rakkauden määrää mikä keskustelun aloittaneen naisen sydämessä roihusi kun risteilylleen vieraan miehen kanssa lähti. Varustautuipa vielä paketilla kondomeja ja säästi vastaisuuden varalle vielä käyttämättömät kappaleet.
        Tokkopa niitä miehelleen säästi!
        Ajatelkaa, hyvät rouvat, ketä ja miksi puolustelette! Huora on huora - käytettiin aktiin rahaa tai ei. Paskakin on paskaa vaikka hunajaksi kutsuttaisiin!

        jossain muualla, ettei kukaan voi arvostella kenenkään rakkauden määrää.

        Luultavasti käsitit logiikkani väärin, olenhan nainen ja sinä mies ;D.

        Tämän alkuperäisen kirjoittajan mies oli se, joka ei kyennyt antamaan anteeksi eikä käsittelemään vihaansa. Jos hän olisi rakastanut vaimoaan niin hän olisi antanut anteeksi. Hyvä tavallaan, että vaimo pääsi tällaisesta miehestään eroon.


      • Hatuton
        nainen kirjoitti:

        nokakoputtaja. Miksi pettäjä pitäisi teilata? Ketä se hyödyttää?

        Ei ole minun eikä sinun asia tuomita ihmisiä heidän "pettämishistorian" takia. Nämä asiat kuuluvat vain asianosaisille itselleen. En myöskään säälisi petettyjä. Miksi sen tekisin? Monet heistä jatkavat OMAA elämäänsä parisuhteessa, vaikka tietävätkin kumppanin seikkailuista. Pikemminkin nostan heille hattuani.

        Sen kyllä pysytyn sanomaan, ettei parisuhdetta kannata jatkaa jos sen rooleja jäävät esittämään "pettäjä/petetty". Mitä pikemmin noista rooleista päästään sen parempi. Parisuhteessa on mielestäni tärkeintä olla oma itsensä eikä syytellä toista tapahtuneesta, jolle ei enää mitään voi.

        Miksi pitää puolustaa? ketä se hyödyttää?
        Tässä on kyseessä HARKITTU teko ei HAIRAHDUS!
        Tekijä ei näe/koe tehneensä mitään pahaa, miehet vaan kohtelee häntä niin epäoikeudenmukaisesti, - toinen otti vain leikkikaluksi, toinen hylkäsi petetyksi tultuaan ja kaikki on kohtalon syytä ja turvaa etsitään kohtalotovereilta jne jne jne
        Ihmisellä pitää olla munaa kantaa vastuu tekosistaan! Silloinkin, vaikka olisikin paskaa haukannut huora!
        En nosta hattua vaikka sellaisen omistaisinkin.


      • rouvacicolo
        nainen kirjoitti:

        jossain muualla, ettei kukaan voi arvostella kenenkään rakkauden määrää.

        Luultavasti käsitit logiikkani väärin, olenhan nainen ja sinä mies ;D.

        Tämän alkuperäisen kirjoittajan mies oli se, joka ei kyennyt antamaan anteeksi eikä käsittelemään vihaansa. Jos hän olisi rakastanut vaimoaan niin hän olisi antanut anteeksi. Hyvä tavallaan, että vaimo pääsi tällaisesta miehestään eroon.

        Voi hyvät ihmiset!
        Rakkaudestako tässä onkin kysymys?
        Kirjoitit pettäjän miehestä:
        "Jos hän olisi rakastanut vaimoaan niin hän olisi antanut anteeksi."
        Rakkaudesta mieheensäkö nainen osti kondomit ja lipun risteilylle? Rakkaudestako, "nainen"?
        Tosin kirjoitit, ettei kukaan voi arvostella kenenkään rakkauden määrää mutta silti olen hyvin, hyvin hämmästynyt logiikkaasi! Ethän vain itsekin arvostellut jonkun rakkauden määrää ja riittämättömyyttä? Käsi sydämelle!
        Siinä ei oikein aito rakkaus auta eikä edes yhteinen asuntovelka paljoa paina enää kun vaimo piehtaroi vieraan kanssa risteilyhytissä samaan aikaan kun toinen rakastaa sydän verillä ja suunnittelee toiveikkaasti yhteistä tulevaa tulevaisuutta.
        Mutta mikäs minäkään olen arvioimaan toisten rakkauden määrää, minä - rouvacicolo - pettäjä pahimmasta päästä!


      • Jatkoaika
        nainen kirjoitti:

        jotka todella rakastavat, antavat anteeksi. Ne, jotka eivät anna, ovat kykenemättömiä käsittelemään omia vihan tunteitaan.

        Tiedätkö !?: Myös petetty katuu sitä, ettei antanut anteeksi! Myöhemmin, usein liian myöhään, hän tajuaa, että pettäjä merkitsi hänelle lähes koko elämää. Siitä syystä petetty katkeroituu ja suhtautuu kaikkiin tapaamiinsa ihmisiin kyynisesti.

        Minua petti ihminen, jota rakastin syvästi. Ikävä kyllä rakastuin
        ulkokuoreen. Myöhemmin tajusin, että oli onni päästä siitä ihmisestä
        eroon aikaisin.
        Sen jälkeen olen seurustellut erään kanssa useita vuosia, mutta
        tuntuu, että vaikka olen halunnutkin jatkaa seurustelua, se todellinen
        kipinä puuttuu. Olen myös pettänyt tätä ihmistä. Se tuntuu pahalta,
        mutta oikeastaan vain siinä tilanteessa, kun on vaara jäädä kiinni.

        Nyt suhteemme on katkolla ja on oikeastaan vain ajan kysymys, milloin
        se tapahtuu. Partnerini on minuun todella syvästi kiintynyt, mutta minä
        en häneen ainakaan samalla tavalla. Jos olisin, en olisi kyennyt pettämään.
        Jäin kiinni kännykästä löytyneestä viestistä, mutta sen sain selitettyä
        niin, että avopuolisoni luulee sen olleen vain viestittelyä.
        Luottamus kuitenkin katosi sen viestin myötä.

        Mä teen niin väärin. Kunpa tämä pian loppuisi eikä hän saisi koskaan
        selville asioiden oikeaa laitaa, etten satuttaisi häntä enempää :(


      • deppa
        Hatuton kirjoitti:

        Miksi pitää puolustaa? ketä se hyödyttää?
        Tässä on kyseessä HARKITTU teko ei HAIRAHDUS!
        Tekijä ei näe/koe tehneensä mitään pahaa, miehet vaan kohtelee häntä niin epäoikeudenmukaisesti, - toinen otti vain leikkikaluksi, toinen hylkäsi petetyksi tultuaan ja kaikki on kohtalon syytä ja turvaa etsitään kohtalotovereilta jne jne jne
        Ihmisellä pitää olla munaa kantaa vastuu tekosistaan! Silloinkin, vaikka olisikin paskaa haukannut huora!
        En nosta hattua vaikka sellaisen omistaisinkin.

        ämmät on ämmiä vaikka paskassa paistais..ei näe ittessään mitää väärää!!!!!!!!


      • nainen
        rouvacicolo kirjoitti:

        Voi hyvät ihmiset!
        Rakkaudestako tässä onkin kysymys?
        Kirjoitit pettäjän miehestä:
        "Jos hän olisi rakastanut vaimoaan niin hän olisi antanut anteeksi."
        Rakkaudesta mieheensäkö nainen osti kondomit ja lipun risteilylle? Rakkaudestako, "nainen"?
        Tosin kirjoitit, ettei kukaan voi arvostella kenenkään rakkauden määrää mutta silti olen hyvin, hyvin hämmästynyt logiikkaasi! Ethän vain itsekin arvostellut jonkun rakkauden määrää ja riittämättömyyttä? Käsi sydämelle!
        Siinä ei oikein aito rakkaus auta eikä edes yhteinen asuntovelka paljoa paina enää kun vaimo piehtaroi vieraan kanssa risteilyhytissä samaan aikaan kun toinen rakastaa sydän verillä ja suunnittelee toiveikkaasti yhteistä tulevaa tulevaisuutta.
        Mutta mikäs minäkään olen arvioimaan toisten rakkauden määrää, minä - rouvacicolo - pettäjä pahimmasta päästä!

        ovat hyvä asia, oli ne rakkautta tai ei.

        Vaimo rakastaa miestään! Siitähän tässä kirjoituksessa alunperin oli kysymys, ellei kirjoittaja tarkoituksella valehdellut.


      • Kelju
        nainen kirjoitti:

        ovat hyvä asia, oli ne rakkautta tai ei.

        Vaimo rakastaa miestään! Siitähän tässä kirjoituksessa alunperin oli kysymys, ellei kirjoittaja tarkoituksella valehdellut.

        kykenee hallitsemaan viettinsä.

        Millainen on ihminen, joka on viettiensä vietävänä eikä kykene niitä pidättelemään vaan toimii niiden mukaan seurauksista piittaamatta?

        Ei tässä tapauksessa ole mistään "rakkaudesta" kysymys.

        Naiset puhuvat mielellään rakkaudesta, kun tosiasiassa kyse on seksuaalivietistä, jota he eivät kykene hallitsemaan.


      • nainen
        Kelju kirjoitti:

        kykenee hallitsemaan viettinsä.

        Millainen on ihminen, joka on viettiensä vietävänä eikä kykene niitä pidättelemään vaan toimii niiden mukaan seurauksista piittaamatta?

        Ei tässä tapauksessa ole mistään "rakkaudesta" kysymys.

        Naiset puhuvat mielellään rakkaudesta, kun tosiasiassa kyse on seksuaalivietistä, jota he eivät kykene hallitsemaan.

        ihan sama minulle onko kyse rakkaudesta vai vieteistä. Oli kysymys kummasta tahansa, tuomitseminen on tyhmää. Ihmisiä ME olemme kaikki, olemme pettäneet tai emme.

        Hymyilyttää kuitenkin tuo toteamuksesi:

        "Naiset puhuvat mielellään rakkaudesta, kun tosiasiassa kyse on seksuaalivietistä, jota he eivät kykene hallitsemaan."

        Mielestäni MIEHET ovat edelleen niitä, jotka ajattelevat alapäällään useammin kuin naiset.


      • rouvacicolo
        nainen kirjoitti:

        ovat hyvä asia, oli ne rakkautta tai ei.

        Vaimo rakastaa miestään! Siitähän tässä kirjoituksessa alunperin oli kysymys, ellei kirjoittaja tarkoituksella valehdellut.

        Siis rakkaudesta mieheensä vaimo ne kondomit osti? No, en edes yritä ymmärtää naisen logiikkaa!
        Kondomit hyvä asia - siitä olemme yhtä mieltä mutta.. no, olkoon!


      • Sakari47
        rouvacicolo kirjoitti:

        Siis rakkaudesta mieheensä vaimo ne kondomit osti? No, en edes yritä ymmärtää naisen logiikkaa!
        Kondomit hyvä asia - siitä olemme yhtä mieltä mutta.. no, olkoon!

        että nainen huolehtii omasta ja puolisonsa terveydestä. Mä oon chattaillut parisen vuotta ja tänä aikana olen tavannut about 30 naista, niin muistaakseni kolme naista on maininnut mulle et heiltä löytyis kondomi jos multa ei sattuis löytymään. Eikä mun tapaamillani naisilla ole ollut alkuunkaan ajatusta jättää omaa miestään vaan ovat hakeneet enemmänkin seksuaaliseen tyydyttämättömyyden tilaansa helpotusta. Musta tän jutun nainen töpeksi pahemman kerran, kun jätti kortsupaketin johonkin käsilaukkuun, ei voi todellakaan syyttää kuin itseään. Kuka tahansa jo poltais päreensä vastaavassa tilanteessa. Välillä ottaa pannuun tosi paljon kun joutuu chattailee ja meilailee vaikka kuinka kauan ja sit huomaakin et nainen ei suostukaan yhtikäs mihinkään oli sit millasella nicillä tahansa liikenteessä. Mut on onneksi niitä muunkinlaisia naisia kuten tän jutun nainen!


      • Kelju
        nainen kirjoitti:

        ihan sama minulle onko kyse rakkaudesta vai vieteistä. Oli kysymys kummasta tahansa, tuomitseminen on tyhmää. Ihmisiä ME olemme kaikki, olemme pettäneet tai emme.

        Hymyilyttää kuitenkin tuo toteamuksesi:

        "Naiset puhuvat mielellään rakkaudesta, kun tosiasiassa kyse on seksuaalivietistä, jota he eivät kykene hallitsemaan."

        Mielestäni MIEHET ovat edelleen niitä, jotka ajattelevat alapäällään useammin kuin naiset.

        "Mielestäni MIEHET ovat edelleen niitä, jotka ajattelevat alapäällään useammin kuin naiset. "

        Mutta olet väärässä tuossa johtopäätöksessäsi.

        Otetaan nyt esimerkiksi tämä HIV-"raiskaaja" joka oli muistaakseni kolmas vastaava julkisuuteen tullut tapaus lähiaikoina. Kaikissa tapauksissa ilmoittautui kymmeniä (HIV-Thomasin kohdalla taisi olla satoja) naisia, jotka ilmoittautuivat "raiskatuiksi".

        Mikähän mahtoi vetää massoittain naisia noiden pervojen luo?


      • Sakari47
        Kelju kirjoitti:

        "Mielestäni MIEHET ovat edelleen niitä, jotka ajattelevat alapäällään useammin kuin naiset. "

        Mutta olet väärässä tuossa johtopäätöksessäsi.

        Otetaan nyt esimerkiksi tämä HIV-"raiskaaja" joka oli muistaakseni kolmas vastaava julkisuuteen tullut tapaus lähiaikoina. Kaikissa tapauksissa ilmoittautui kymmeniä (HIV-Thomasin kohdalla taisi olla satoja) naisia, jotka ilmoittautuivat "raiskatuiksi".

        Mikähän mahtoi vetää massoittain naisia noiden pervojen luo?

        muutamilla eroottisilla katseilla naisen kuin naisen pään saa pyörälle ja halut heräämään...nim. kokemusta on...riittävästi!


      • rouvacicolo
        Sakari47 kirjoitti:

        muutamilla eroottisilla katseilla naisen kuin naisen pään saa pyörälle ja halut heräämään...nim. kokemusta on...riittävästi!

        ..aina tarvita, yleensä se on nainen joka aloitteen tekee - ainakin minun kokemuksestani.
        Ravintolat ja risteilyt ovat ne takuuvarmat..
        Sakari47 - loppiaista:)


      • Vikke
        nainen kirjoitti:

        jotka todella rakastavat, antavat anteeksi. Ne, jotka eivät anna, ovat kykenemättömiä käsittelemään omia vihan tunteitaan.

        Tiedätkö !?: Myös petetty katuu sitä, ettei antanut anteeksi! Myöhemmin, usein liian myöhään, hän tajuaa, että pettäjä merkitsi hänelle lähes koko elämää. Siitä syystä petetty katkeroituu ja suhtautuu kaikkiin tapaamiinsa ihmisiin kyynisesti.

        Mitä haittaa jos nainen menee vieraisiin, ohan se sanomattakin selvää että kaikki 100% sesti aviossa olevat miehet käyvät enempi tai vähempi vieraissa.
        Käydä saaa mutta ei saa joutua kiinni. Mitä silmä ei näe ja korva ei kuule, ei tuota kellekään toiselle pahaa.
        Lähes poikkeuksetta kaikki chattailevat ihmiset sekoilevat vieraisiin jossakin elämän vaiheessa, tutkittua tietoa.

        Hyvää Uutta Vuotta vain kaikille petetyille ja pettäjille.


      • nainen
        Sakari47 kirjoitti:

        muutamilla eroottisilla katseilla naisen kuin naisen pään saa pyörälle ja halut heräämään...nim. kokemusta on...riittävästi!

        Todennäköisesti liikut vain sellaisissa piireissä, joissa uskollisuus ei ole in.


      • nainen
        Sakari47 kirjoitti:

        että nainen huolehtii omasta ja puolisonsa terveydestä. Mä oon chattaillut parisen vuotta ja tänä aikana olen tavannut about 30 naista, niin muistaakseni kolme naista on maininnut mulle et heiltä löytyis kondomi jos multa ei sattuis löytymään. Eikä mun tapaamillani naisilla ole ollut alkuunkaan ajatusta jättää omaa miestään vaan ovat hakeneet enemmänkin seksuaaliseen tyydyttämättömyyden tilaansa helpotusta. Musta tän jutun nainen töpeksi pahemman kerran, kun jätti kortsupaketin johonkin käsilaukkuun, ei voi todellakaan syyttää kuin itseään. Kuka tahansa jo poltais päreensä vastaavassa tilanteessa. Välillä ottaa pannuun tosi paljon kun joutuu chattailee ja meilailee vaikka kuinka kauan ja sit huomaakin et nainen ei suostukaan yhtikäs mihinkään oli sit millasella nicillä tahansa liikenteessä. Mut on onneksi niitä muunkinlaisia naisia kuten tän jutun nainen!

        löytyihän niitä uskollisia jo heti pari otsaketta alempaa... :D.


      • nainen
        Kelju kirjoitti:

        "Mielestäni MIEHET ovat edelleen niitä, jotka ajattelevat alapäällään useammin kuin naiset. "

        Mutta olet väärässä tuossa johtopäätöksessäsi.

        Otetaan nyt esimerkiksi tämä HIV-"raiskaaja" joka oli muistaakseni kolmas vastaava julkisuuteen tullut tapaus lähiaikoina. Kaikissa tapauksissa ilmoittautui kymmeniä (HIV-Thomasin kohdalla taisi olla satoja) naisia, jotka ilmoittautuivat "raiskatuiksi".

        Mikähän mahtoi vetää massoittain naisia noiden pervojen luo?

        lukea jutun oikein? Muistaakseni vain pari-kolme ilmoittautui raiskatuiksi (ja miehen huoneistosta löytyi tainnuttavia aineita), loput naiset olivat miehen kanssa vapaaehtoisesti.

        Jos lueskelee tämän palstan kirjoituksia niin voi ehdottomasti vetää johtopäätöksen, että miehille syrjähypyt vakisuhteissa ovat tavanomaisempia kuin naisille.

        MIEHET tuomitsevat syrjähyppyilevät naiset, vaikka itse olisivat niihin osallisina (rouvagigolo). HYVIN kaksinaismoralistista.

        MIEHET käyttävät prostituoiden palveluja käsittääkseni enemmän kuin naiset jne. Lista jatkuisi loputtomiin.


      • ,,,
        Hatuton kirjoitti:

        Miksi pitää puolustaa? ketä se hyödyttää?
        Tässä on kyseessä HARKITTU teko ei HAIRAHDUS!
        Tekijä ei näe/koe tehneensä mitään pahaa, miehet vaan kohtelee häntä niin epäoikeudenmukaisesti, - toinen otti vain leikkikaluksi, toinen hylkäsi petetyksi tultuaan ja kaikki on kohtalon syytä ja turvaa etsitään kohtalotovereilta jne jne jne
        Ihmisellä pitää olla munaa kantaa vastuu tekosistaan! Silloinkin, vaikka olisikin paskaa haukannut huora!
        En nosta hattua vaikka sellaisen omistaisinkin.

        On aika kohtuutonta tuomita täysin ihminen jota ei sen lähemmin tunne, ja jonka elämästä ei oikeastaan mitään tiedä. "tekijä" todella puhui aika lapsellisesti siihen malliin että häntä tässä on väärin kohdeltu, mutta hänhän myönsi kuitenkin että hän on syypää eroon! Ja mistä sitä tietää vaikka häntä olisikin väärin kohdeltu, pitäisi tarkemmin tietää taustat että voisi noin tuomita. Kai sitä on itse kukin joskus virheitä tehnyt, ei ehkä sentään pettänyt, mutta varmasti jotain, joka on toisia ihmisiä loukannut. Ei kellään toisella ole oikeutta ketään tuomita, ihmiset elää elämänsä niinkuin parhaaksi katsoo, joskus tekee oikein ja joskus väärin, mutta ei ulkopuolinen voi tulla syyttämään huoraksi (mikä on kyllä sinällään jo todella kypsymätöntä nimittelyä).


      • ,,,
        Kelju kirjoitti:

        "Mielestäni MIEHET ovat edelleen niitä, jotka ajattelevat alapäällään useammin kuin naiset. "

        Mutta olet väärässä tuossa johtopäätöksessäsi.

        Otetaan nyt esimerkiksi tämä HIV-"raiskaaja" joka oli muistaakseni kolmas vastaava julkisuuteen tullut tapaus lähiaikoina. Kaikissa tapauksissa ilmoittautui kymmeniä (HIV-Thomasin kohdalla taisi olla satoja) naisia, jotka ilmoittautuivat "raiskatuiksi".

        Mikähän mahtoi vetää massoittain naisia noiden pervojen luo?

        siis jos nainen raiskataan, niin se nainen on ajatellut alapäällään?? ja tullut sen takia raiskatuksi??


      • Anonyymi
        nainen kirjoitti:

        jotka todella rakastavat, antavat anteeksi. Ne, jotka eivät anna, ovat kykenemättömiä käsittelemään omia vihan tunteitaan.

        Tiedätkö !?: Myös petetty katuu sitä, ettei antanut anteeksi! Myöhemmin, usein liian myöhään, hän tajuaa, että pettäjä merkitsi hänelle lähes koko elämää. Siitä syystä petetty katkeroituu ja suhtautuu kaikkiin tapaamiinsa ihmisiin kyynisesti.

        Olen yksi heistä.
        T.Mies 46v


      • Anonyymi
        nainen kirjoitti:

        jossain muualla, ettei kukaan voi arvostella kenenkään rakkauden määrää.

        Luultavasti käsitit logiikkani väärin, olenhan nainen ja sinä mies ;D.

        Tämän alkuperäisen kirjoittajan mies oli se, joka ei kyennyt antamaan anteeksi eikä käsittelemään vihaansa. Jos hän olisi rakastanut vaimoaan niin hän olisi antanut anteeksi. Hyvä tavallaan, että vaimo pääsi tällaisesta miehestään eroon.

        Vittu mikä hokkeri..


    • onnea

      onneksi olkoo olet juuri pilannut elämäsi...
      15 VUOTTA .. ja sitten hourahtaa johonkin nettiZurffariin .. eih eih
      Loppujenlopuksi olit siis pelkkä HUORA!
      Se kalvaa sinua koko loppuelämän !
      Voit aina hankkia uuden miehein mutta se tuntuu vai korvikkeelta.. ! olet epäonnistuja, luuseri, HUORA!

      • pyh.

        15 vuodessa kerran erehtyy tekee tollasta, ja se on sitten huora? aika kapea ajatus-maailma. eriasia jos kyseinen henkilö olis useemman miehen maannut, mut kerran jos meet makaamaan 15 vuodes jonkun muun kanssa, se ei todellakaan ole jakorasia tai huora tai muu vastaava!


    • .noname.

      Niin makaa miten petaa.
      Omaa tyhmyyttäs mokasit teidän avioliiton.
      Sori, mutta toi on karu totuus.

    • Piru

      Pitäiskö löytyä jotain myötätuntoa tommosen tempauksen jälkeen? Itse en ainakaan puhuisi edes puhelimessa kanssasi enää. Onnea vaan yritykselle.

    • Mari

      Voisit ees kertoo minulle vielä uskolliselle, et oliks sen vieras sen arvoista, et kannatti kokeilla. Mun aina joskus on mieli tehnyt, mut järki on toistaiseksi voittanut...

      • Pohjmies

        Joskus on, ja usein ei. Jos päädyt siihen että haluat kokeilla, niin ota huomioon että päälle päin ei näy se mitä haet. Siispä koita saada selville vastapuolen seksuuaaliset taipumukset, ja vertaa siihen mitä haluat. Olisi ikävää tehdä sellaista , ja jäädä ilman nautintoa. Kysy mieheltäsi, miten hän sellaiseen suhtautuisi, niin tiedät mitä voi olla seurauksena.


    • kannanottaja

      pelkäsit tuon tapahtuvaksi on päivänselvää, että se tapahtui! Yleensä asiat, joita pelkää, toteutuvat.

      Jos yhdenyönsuhde pystyy tuhoamaan elämäsi ei se kovin vankoista aineksista ole koottu, ikävä sanoa :(. Jos itse pystyisin antamaan miehen hairahduksen anteeksi, oletan samaa häneltä. Muuten suhteemme ei olisi mistään kotoisin ja voisi aivan hyvin päättyäkin.

      Lakkaa haluamasta takaisin ja tee itsellesi uusi elämä.

      • Elämän tuskaa

        Mun mieheni periaatteet oli tiukat, joita hän myös vaati itseltään. Hän ei pettänyt mua koskaan, mutta vaati myös minulta täydellistä uskollisuutta yhdessä olomme jatkumiseksi. Hänen ajatuksensa perustui siihen, että jos kerran on vieraissa niin sit seuraavan kerran onkin jo paljon helpommin.

        Hän oli niin monta kertaa maininnut pettämisen seuraamuksista, joten en vieläkään ymmärrä mikä sekoitti minun pääni niin totaalisesti ja menin antautumaan tän humoristimiehen syliin ja seksisuhteeseen. Uskon, etten ole ainut nainen joka on kokenut pikaihastumisen vaikutukset ja sen johdosta ajatusmaailma ei olekaan huomioinut tosielämän realiteettien olemassaoloa. Tänään yritin just soittaa ent. miehelleni, mutta hän ei halua puhua sanaakaan kanssani. Mitä voin tehdä, en mitään!


      • jaksella
        Elämän tuskaa kirjoitti:

        Mun mieheni periaatteet oli tiukat, joita hän myös vaati itseltään. Hän ei pettänyt mua koskaan, mutta vaati myös minulta täydellistä uskollisuutta yhdessä olomme jatkumiseksi. Hänen ajatuksensa perustui siihen, että jos kerran on vieraissa niin sit seuraavan kerran onkin jo paljon helpommin.

        Hän oli niin monta kertaa maininnut pettämisen seuraamuksista, joten en vieläkään ymmärrä mikä sekoitti minun pääni niin totaalisesti ja menin antautumaan tän humoristimiehen syliin ja seksisuhteeseen. Uskon, etten ole ainut nainen joka on kokenut pikaihastumisen vaikutukset ja sen johdosta ajatusmaailma ei olekaan huomioinut tosielämän realiteettien olemassaoloa. Tänään yritin just soittaa ent. miehelleni, mutta hän ei halua puhua sanaakaan kanssani. Mitä voin tehdä, en mitään!

        Ei sinulla ole enää mitään sen suhteen korjaamiseksi tehtävissä.
        Joillakin naisilla menee ukkoihinsa täydestä selitys,että tuli otettua paukku liikaa ja kontrolli petti.
        Miehistä mikään ei ole sen pahempaa kuin tuntea itsensä aisankannattajaksi .Kaverit nauravat sellaisille tyypeille,jotka roikkuu vaimoissaan,vaikka vaimot ukkoaan koko ajan pettää.
        Miehesi on ehdoton ja se on miehen näkökulmasta ainoa oikea ratkaisu,että suhde loppuu siihen.
        Koitahan jaksaa.Kyllä se elämä siitä kirkastuu.
        Itse kävin pari-kolme vuotta sitten eroprosessin ja nyt jo näyttää valoisammalta,vaikka talo,lapset ym meni.


      • miestäsi
        Elämän tuskaa kirjoitti:

        Mun mieheni periaatteet oli tiukat, joita hän myös vaati itseltään. Hän ei pettänyt mua koskaan, mutta vaati myös minulta täydellistä uskollisuutta yhdessä olomme jatkumiseksi. Hänen ajatuksensa perustui siihen, että jos kerran on vieraissa niin sit seuraavan kerran onkin jo paljon helpommin.

        Hän oli niin monta kertaa maininnut pettämisen seuraamuksista, joten en vieläkään ymmärrä mikä sekoitti minun pääni niin totaalisesti ja menin antautumaan tän humoristimiehen syliin ja seksisuhteeseen. Uskon, etten ole ainut nainen joka on kokenut pikaihastumisen vaikutukset ja sen johdosta ajatusmaailma ei olekaan huomioinut tosielämän realiteettien olemassaoloa. Tänään yritin just soittaa ent. miehelleni, mutta hän ei halua puhua sanaakaan kanssani. Mitä voin tehdä, en mitään!

        ymmärrän miestäsi täysin. mitä hiton tolkkua on risteillä jonkun vieraan äijän ja kortsupaketin kanssa!


      • kantaa myös

        Eiköhän tämä ollut HARKITTU teko? Jos risteilylle mennessään jo varautuu kondomein - ei liene kyse hairahtumisesta vaan ihan vakaasta harkinnasta!
        Lapsellista porata, valittaa tai puolustaa.
        Sitä saa mitä tilaa.


      • mie vaan
        kantaa myös kirjoitti:

        Eiköhän tämä ollut HARKITTU teko? Jos risteilylle mennessään jo varautuu kondomein - ei liene kyse hairahtumisesta vaan ihan vakaasta harkinnasta!
        Lapsellista porata, valittaa tai puolustaa.
        Sitä saa mitä tilaa.

        Tappokin muuttuu murhaksi silloin kun se on suunniteltu. Tässä siis on kyse pettämisestä ja harkitusta sellaisesta.


      • Kelju
        Elämän tuskaa kirjoitti:

        Mun mieheni periaatteet oli tiukat, joita hän myös vaati itseltään. Hän ei pettänyt mua koskaan, mutta vaati myös minulta täydellistä uskollisuutta yhdessä olomme jatkumiseksi. Hänen ajatuksensa perustui siihen, että jos kerran on vieraissa niin sit seuraavan kerran onkin jo paljon helpommin.

        Hän oli niin monta kertaa maininnut pettämisen seuraamuksista, joten en vieläkään ymmärrä mikä sekoitti minun pääni niin totaalisesti ja menin antautumaan tän humoristimiehen syliin ja seksisuhteeseen. Uskon, etten ole ainut nainen joka on kokenut pikaihastumisen vaikutukset ja sen johdosta ajatusmaailma ei olekaan huomioinut tosielämän realiteettien olemassaoloa. Tänään yritin just soittaa ent. miehelleni, mutta hän ei halua puhua sanaakaan kanssani. Mitä voin tehdä, en mitään!

        ole itsestän selvyys?

        Ilmeisesti hän näki, että sinulla on haluja aidan toiselle puolelle, kun siitä piti useasti mainita?

        Teillä oli pelisäännöt selvät. Turha sitä on enää takaisin haikailla, tehty mikä tehty.


    • Mie vaan

      Olisit miettiny kax kertaa ennenkun teet mitään noin tyhmää!!!
      On ihan oikein ettei miehes anna anteeksi,hänestä luultavasti tuntuu siltä,ettei teidän 15 vuotinen taival tunnu susta yhtään miltään.
      Jos miehes antaa anteex,mitä vahvasti epäilen,ni kato ettet mokaa enää!!!
      Pettäminen on kamalinta maailmassa,jos Rakastaa jotain ihmistä,ei tarvitse muita.

      • Kelju

        syrjöhyppyihin?

        Tuskinpa mulkku sen ihmeellisempi kapistus on olipa se kenen perseessä hyvänsä.


      • justiisa!!!
        Kelju kirjoitti:

        syrjöhyppyihin?

        Tuskinpa mulkku sen ihmeellisempi kapistus on olipa se kenen perseessä hyvänsä.

        No sinähän se varmana petät enemmänkin!


    • aija

      sitä saa ,mitä petaa! Oikein sinulle ja muillekin kaltaisillesi,jos noin kävisi.

    • miehesi

      Niinpä niin. "Ei hän varmaan jätä kun takana on 15 yhteistä vuotta." Mutta kun teollasi osoitit etteivät ne vuodet merkinneet sinulle samaa kuin hänelle. Miehelläsi on periaatteensa, ja hänellä on voimaa ja rohkeutta elää niiden mukaan vaikka varmasti se sattuu aivan helvetisti. Siitä hatunnostoni hänelle.

      Me olimme avovaimoni kanssa seurustelleet "vasta" neljä vuotta kun hän teki syksyllä lähes saman tempun, seurauksena luonnollisesti ero. Siinä ei paljoa kihlat eikä yhteinen asuntolaina paljoa paina enää kun toinen vehtaa vieraan kanssa samaan aikaan kun toinen rakastaa sydän verillä ja suunnittelee onnellisena yhteistä tulevaa talvea. Se sattuu niin saatanasti etten vieläkään halua nähdä häntä, saati sitten puhua hänen kanssaan. Katsotaan sitä puhumista kolmen vuoden päästä, aikaisintaan. Mitäkö se kertoo minusta etten halua puhua hänen kanssaan? Sitä että minuun SATTUU! Sitä että halusin jakaa loppuelämäni hänen kanssaan, ja hän veti sen viemäristä alas. Taisi jäädä viimeiseksi kerraksi kun päästän itseäni luottamaan ja rakastumaan keneenkään näin. Tiedän itsestäni sen etten pysty pettämään ketään, mutta tuskin löydän vapaata naista joka voi yhtälailla mennä valalle itsestään. Edessä loistava tulevaisuus...

      • Minä

        Paitsi sillä erotuksella etten jättänyt naistani.
        Olen periaatteen mies samallailla kuin hänen aviomiehensäkin,takana kohta kolme vuotta yhdessä oloa,kihlat ja suunnitteilla perheenlisäystä. Sitten kun olin hetken poissa kotoa niin nettitutun syliin vain pox!
        Järkyttävä tapaus kertakaikkiaan.
        Onneksi en ikinä tule tapaamaan tätä kenen kanssa minua petettiin sillä joutuisin taposta vankilaan ja onneksi sydämeni on niin suuri että jaksan elää asian kanssa.
        Vittu että se teki kipeää kun asia selvis.
        KAIKKI nuo ajatukset mitä kirjoitit tuossa niin kävi mielessä. Kaikki ne on TOTTA. yhteiset aikamme eivät merkinneet mitään.
        Eniten mua ketuttaa se että tein kaikkeni, mitä ikinä hän mankui niin sen hänelle järjestin.
        Muistin olla huomaavainen ja kohtelias,rakastava,kuunteleva,kantaaottava... Kun hän oli kipeä niin hieroin,kun hän oli tylsistynyt niin piristin. Olin niin hyvä kuin ihminen vain voi olla.
        Ainoa miinus minussa oli se etten aina ollut paikalla kun tarvis olisi ollut. Se riitti syyksi unohtaa yhteiset ajat.
        MUTTA! sen sijaan että olisin potkaissut hänet pois niin annoin hänen jäädä.
        Mikä olisi sen helpompaa kuin tulla jätetyksi?
        Sehän on sama kuin pääsisi luistamaan vastuusta.
        Hänen ei tarvitse nähdä kuinka paljon kärsin siitä että hän petti. Taas kerran hänen ei tarvitse ajatella kuin itseään.
        Minun mielestä se olisi KAIKEN HUIPPU!
        EI VARMAAN LÄHE MIHKÄÄN ennekuin on nähny mitä pettäminen toiselle tekee ja kuinka se satuttaa.
        Totuushan on se että naiset rakastavat yleensä miestään vaikka joskus syrjähypyn loikkaavatkin.
        Ajatelkaa nyt kuinka ihmistä voi satuttaa kun näkee rakkaansa kärsivän ja tietää että on siihen itse syypää. ei voi lohduttaa,ei voi mitään muuta kuin hiljaa kärsiä mukana ja haukkua itseään päivästä toiseen.
        Aina silloin tällöin kun riita taas paukahtaa täysillä käyntiin niin annan hänen valita oven ja kodin välillä. Siinä valitkoon kumman tahtoo,jos valitsee oven niin eipä tuo niin iso vahinko ole,mutta jos jää... Voi ainaki olla varma että hyppy oli viimeinen koska kuka haluaa kokea moisen helvetin uudestaan???


      • tuntuu
        Minä kirjoitti:

        Paitsi sillä erotuksella etten jättänyt naistani.
        Olen periaatteen mies samallailla kuin hänen aviomiehensäkin,takana kohta kolme vuotta yhdessä oloa,kihlat ja suunnitteilla perheenlisäystä. Sitten kun olin hetken poissa kotoa niin nettitutun syliin vain pox!
        Järkyttävä tapaus kertakaikkiaan.
        Onneksi en ikinä tule tapaamaan tätä kenen kanssa minua petettiin sillä joutuisin taposta vankilaan ja onneksi sydämeni on niin suuri että jaksan elää asian kanssa.
        Vittu että se teki kipeää kun asia selvis.
        KAIKKI nuo ajatukset mitä kirjoitit tuossa niin kävi mielessä. Kaikki ne on TOTTA. yhteiset aikamme eivät merkinneet mitään.
        Eniten mua ketuttaa se että tein kaikkeni, mitä ikinä hän mankui niin sen hänelle järjestin.
        Muistin olla huomaavainen ja kohtelias,rakastava,kuunteleva,kantaaottava... Kun hän oli kipeä niin hieroin,kun hän oli tylsistynyt niin piristin. Olin niin hyvä kuin ihminen vain voi olla.
        Ainoa miinus minussa oli se etten aina ollut paikalla kun tarvis olisi ollut. Se riitti syyksi unohtaa yhteiset ajat.
        MUTTA! sen sijaan että olisin potkaissut hänet pois niin annoin hänen jäädä.
        Mikä olisi sen helpompaa kuin tulla jätetyksi?
        Sehän on sama kuin pääsisi luistamaan vastuusta.
        Hänen ei tarvitse nähdä kuinka paljon kärsin siitä että hän petti. Taas kerran hänen ei tarvitse ajatella kuin itseään.
        Minun mielestä se olisi KAIKEN HUIPPU!
        EI VARMAAN LÄHE MIHKÄÄN ennekuin on nähny mitä pettäminen toiselle tekee ja kuinka se satuttaa.
        Totuushan on se että naiset rakastavat yleensä miestään vaikka joskus syrjähypyn loikkaavatkin.
        Ajatelkaa nyt kuinka ihmistä voi satuttaa kun näkee rakkaansa kärsivän ja tietää että on siihen itse syypää. ei voi lohduttaa,ei voi mitään muuta kuin hiljaa kärsiä mukana ja haukkua itseään päivästä toiseen.
        Aina silloin tällöin kun riita taas paukahtaa täysillä käyntiin niin annan hänen valita oven ja kodin välillä. Siinä valitkoon kumman tahtoo,jos valitsee oven niin eipä tuo niin iso vahinko ole,mutta jos jää... Voi ainaki olla varma että hyppy oli viimeinen koska kuka haluaa kokea moisen helvetin uudestaan???

        Miltähän se tuntuisi mennä kavereita tapaamaan,kun jokainen heistä tietäisi ,että akkas käy vieraissa?Hauskaa riittäisi selän takana ainakin.
        Kyllä normaalilla itseluottamuksella oleva kaveri heittäsi hutsunsa mäkeen.


      • Jaaa..a
        Minä kirjoitti:

        Paitsi sillä erotuksella etten jättänyt naistani.
        Olen periaatteen mies samallailla kuin hänen aviomiehensäkin,takana kohta kolme vuotta yhdessä oloa,kihlat ja suunnitteilla perheenlisäystä. Sitten kun olin hetken poissa kotoa niin nettitutun syliin vain pox!
        Järkyttävä tapaus kertakaikkiaan.
        Onneksi en ikinä tule tapaamaan tätä kenen kanssa minua petettiin sillä joutuisin taposta vankilaan ja onneksi sydämeni on niin suuri että jaksan elää asian kanssa.
        Vittu että se teki kipeää kun asia selvis.
        KAIKKI nuo ajatukset mitä kirjoitit tuossa niin kävi mielessä. Kaikki ne on TOTTA. yhteiset aikamme eivät merkinneet mitään.
        Eniten mua ketuttaa se että tein kaikkeni, mitä ikinä hän mankui niin sen hänelle järjestin.
        Muistin olla huomaavainen ja kohtelias,rakastava,kuunteleva,kantaaottava... Kun hän oli kipeä niin hieroin,kun hän oli tylsistynyt niin piristin. Olin niin hyvä kuin ihminen vain voi olla.
        Ainoa miinus minussa oli se etten aina ollut paikalla kun tarvis olisi ollut. Se riitti syyksi unohtaa yhteiset ajat.
        MUTTA! sen sijaan että olisin potkaissut hänet pois niin annoin hänen jäädä.
        Mikä olisi sen helpompaa kuin tulla jätetyksi?
        Sehän on sama kuin pääsisi luistamaan vastuusta.
        Hänen ei tarvitse nähdä kuinka paljon kärsin siitä että hän petti. Taas kerran hänen ei tarvitse ajatella kuin itseään.
        Minun mielestä se olisi KAIKEN HUIPPU!
        EI VARMAAN LÄHE MIHKÄÄN ennekuin on nähny mitä pettäminen toiselle tekee ja kuinka se satuttaa.
        Totuushan on se että naiset rakastavat yleensä miestään vaikka joskus syrjähypyn loikkaavatkin.
        Ajatelkaa nyt kuinka ihmistä voi satuttaa kun näkee rakkaansa kärsivän ja tietää että on siihen itse syypää. ei voi lohduttaa,ei voi mitään muuta kuin hiljaa kärsiä mukana ja haukkua itseään päivästä toiseen.
        Aina silloin tällöin kun riita taas paukahtaa täysillä käyntiin niin annan hänen valita oven ja kodin välillä. Siinä valitkoon kumman tahtoo,jos valitsee oven niin eipä tuo niin iso vahinko ole,mutta jos jää... Voi ainaki olla varma että hyppy oli viimeinen koska kuka haluaa kokea moisen helvetin uudestaan???

        Voi hyvänen aika sentään. Pilaampa tosiaan elämäni, että hänkin kärsisi. OTA NY HYVÄ MIES ITTEES NISKASTA KIINNI.


      • toppailee
        Jaaa..a kirjoitti:

        Voi hyvänen aika sentään. Pilaampa tosiaan elämäni, että hänkin kärsisi. OTA NY HYVÄ MIES ITTEES NISKASTA KIINNI.

        Johan sille nauraisi itämaan kamelitkin,jos minun akka kävisi vieraissa enkä saisi kuria tähän.
        Onhan niitä toki pervoja jotka nauttii avaimen reiästä tirkistelystä,jos vaimonsa saa vierasta.
        Yleensä kai pari muodostetaan yhteiselon merkeissä eikä jakeluasemaksi.


      • Saku
        toppailee kirjoitti:

        Johan sille nauraisi itämaan kamelitkin,jos minun akka kävisi vieraissa enkä saisi kuria tähän.
        Onhan niitä toki pervoja jotka nauttii avaimen reiästä tirkistelystä,jos vaimonsa saa vierasta.
        Yleensä kai pari muodostetaan yhteiselon merkeissä eikä jakeluasemaksi.

        oletan olevan "sillä" mielellä liikkeellä. Eikä ole vähäisimmässäkään määrin mun ongelma, enkä myöskään lähde tiedustelemaan että milläs mielellä sitä nyt ollaan liikkeellä. Kaikille voin kertoa, et paljon olen tavannut naisia ja hauskaa on ollut. Sinkkuna olo on ihanaa, ei tartte sitoutua, vaan voi täydellisesti antautua eroottisiin nautintoihin...


      • minä
        tuntuu kirjoitti:

        Miltähän se tuntuisi mennä kavereita tapaamaan,kun jokainen heistä tietäisi ,että akkas käy vieraissa?Hauskaa riittäisi selän takana ainakin.
        Kyllä normaalilla itseluottamuksella oleva kaveri heittäsi hutsunsa mäkeen.

        ne välttämättä tiedä. Ei kai kukaan petoksellaan,jos sitä katuu,retostele. Siis jos todella katuu tekoaan kuten keskustelun aloittanut nainen tai oma puolisoni. Kuvittelisin heidän häpeävän tekoaan.
        Sitte kysysin vielä et minkälaiset kaverit pilkkaa ystäväänsä kun tätä on satutettu?
        ei ainakaan mulla semmosia ole.
        Normaalilla isteluottamuksella varustettu kaveri saattaisi heittää hutsunsa mäkeen. Huonolla varustettukin sen tekis ja koittais paikkailla tuntojaan uudella suhteella,mutta HYVÄLLÄ itsetunnolla varustetun kaverin ei tarvitse pönkittää itsetuntoaan,hänellä on varaa mietiskellä suhdettaan ja sitä mikä siinä on vialla kun näin pääsi käymään. Hänen ei tarvitse rypeä itsesäälissä vaan hän pystyy,kiitos hyvän itsetunnon,ajattelemaan asioita muustakin kulmasta kuin loukatun ylpeyden tuoman tuskan takaa. Hän toisinsanoen kykenee antamaan anteeksi sillä häntähän ei typerät seläntakana nauramiset paljon hetkauta,ei tarvitse miettiä omia puutteitaan vaan voi keskittyä suhteen korjaamiseen.


      • Minä
        Jaaa..a kirjoitti:

        Voi hyvänen aika sentään. Pilaampa tosiaan elämäni, että hänkin kärsisi. OTA NY HYVÄ MIES ITTEES NISKASTA KIINNI.

        tuo elämä mulla pilalle mennyt. Vittumaiseksihan se meni,mutta eipä tuo vaihtaminenkaan vaikuta. Kiitos suomalaisten naisten tason. Kaunis ja uskollinen kun on niin harvinainen yhdistelmä.
        en pilaa elämääni jotta hän kärsisi vaan kärsin vähän enemmän jotta joku muu ei tarvitsisi kärsiä kun erehdyksissään mun petollisen akan itselleen ottaa.
        ei kai tuohon maailma kaadu jos yks erehdys tapahtuu. Olen ihan varma ettei tuo toistu ja jos toistuu nii ainahan sen voi sitte mäkeen paiskata.
        Parisuhteet ei oo helppoja,kuka niin väittää niin on kurja valehtelija.
        Akassa on kuitenkin yksi todella hyvä puoli. Hän kertoo omat töpit. Niinkuin kertoi tämänkin vaikka olin vannottanu et saa pakata kamat jos pettää. Pakattuhan ne oliki,mut päätin sittenkin vielä katsoa tuleeko tästä mitään ja annoin luvan jäädä.


    • Plaupius

      Ensi alkuun toivotan sinulle voimia, että kestät kaiken sen mitä joudut käymään läpi. Se ei varmasti tule olemaan helppoa.

      Muutama asia jäi kuitenkin minua vaivaamaan...

      Sanoit, että kyseessä oli yksi erehdys, ja tottahan se siinä mielessä onkin, että vain kerran harrastit seksiä. Mutta mitä kertoo se, että kyseessä oli jo toinen tapaaminen, ja että varustauduit siihen kondomeilla? Tuskinpa se kuitenkaan silloin erehdys oli... Tiesit erittäin hyvin mitä olit tekemässä, sekä myös sen kuinka aviomiehesi asiaan suhtautuisi.

      Mitä olisi tapahtunut, jos et olisi jäänyt kiinni? Olisiko suhteesi tähän toiseen mieheen jäänyt siihen, vai olisitteko jatkaneet tapaamisia ja sekstailua?

      Miksi ihmeessä uskoit että miehesi antaisi anteeksi? Yhteisen 15 vuoden takiako? Niiden 15 vuoden, jotka teollasi juuri mitätöit.

      Pettämisen voi antaa anteeksi, mutta harva meistä on niin vahva ihminen että pystyy sen jälkeen jatkamaan suhdetta normaalisti. Ehkä miehesi pystyy joskus antamaan sinulle anteeksi, mutta tuskin koskaan hän pystyy unohtamaan.

    • mies77

      paskanen huora, toivottavasti kärsit koko loppuelämäsi. Onneksi äijäs potki sut pihalle..vitun lumppu. Kuole siihen suruus.

    • hei taas

      Olet saanut monta sympatiakirjettä ukoilta,että eivät olisin mäkeen heittäneet,niin tuolla ukkosakilla jää kuitenkin alintajuntaa loppuiäksi nakeertamaan vaimon syrjähyppy.Välillä se paisuu,välillä on tyyntä.Suukoputilanteissa se aina kaivetaan esiin,suunsoitossa toiseksi jäänyt käyttää aina ja iänkaikkisesti sitä lyöntiaseena.
      Mielestäni ero on henkisesti parempi teidän molempien osalta.
      Kyllä sinä uuden ehomman kaverin aikanaan löydät,anna ajan kulua ja jätä ne kondoomipakat apteekin hyllyyn,kun lähdet risteilyille.
      Empatiaa.

    • Jep

      ...muuta sanoa kuin että kyllä nainen voi olla vitun TYHMÄ. Kunnioitit 15 vuoden yhdessäoloa pettämällä miestäsi jonkun nettitutun kanssa. Sitten kehtaat ihmetellä miksei hän anna anteeksi...

      Etsi itsellesi kaltaisesi mies ja yritä elää hänen kanssaan hieno elämä.

    • Seppo

      HIENO HOMMA!!

    • Anneli

      Mistäs tuon tiedät vaikka tämä uusi elämä on parempaa kun se vanha. pää pystyyn nyt ja miksi se on kerrasta poikki. Jos meihesi olisi pettänyt sinua olisitko jättänyt??

      • Jukka

        Kokemuksesta tiedän, et kaikki jotka täällä netissä liikkuu on vieras mielessä jollakin vähemmän mut jollakin taas suorastaan pakkomielteen omainen tunne saada vierasta. Täällä hullujenhuoneessa ei yksinkertaisesti jaksa olla pelkän ajankulun vuoksi viikkotolkulla, tai no tietyt jotka te kaikki tunnette noilta foorumeilta... Miehen kannalta tää netti onkin keksinnöistä parhain, ei tartte puutteessa elää ja vaimotkin saa olla kotona rauhallisemmin kun ei ukko ole aina vonkaamassa


      • rouvacicolo
        Jukka kirjoitti:

        Kokemuksesta tiedän, et kaikki jotka täällä netissä liikkuu on vieras mielessä jollakin vähemmän mut jollakin taas suorastaan pakkomielteen omainen tunne saada vierasta. Täällä hullujenhuoneessa ei yksinkertaisesti jaksa olla pelkän ajankulun vuoksi viikkotolkulla, tai no tietyt jotka te kaikki tunnette noilta foorumeilta... Miehen kannalta tää netti onkin keksinnöistä parhain, ei tartte puutteessa elää ja vaimotkin saa olla kotona rauhallisemmin kun ei ukko ole aina vonkaamassa

        Kokemuksesta puhut, kokemuksesta tiedän sinun puhuvan totta!


      • erilainen mies
        Jukka kirjoitti:

        Kokemuksesta tiedän, et kaikki jotka täällä netissä liikkuu on vieras mielessä jollakin vähemmän mut jollakin taas suorastaan pakkomielteen omainen tunne saada vierasta. Täällä hullujenhuoneessa ei yksinkertaisesti jaksa olla pelkän ajankulun vuoksi viikkotolkulla, tai no tietyt jotka te kaikki tunnette noilta foorumeilta... Miehen kannalta tää netti onkin keksinnöistä parhain, ei tartte puutteessa elää ja vaimotkin saa olla kotona rauhallisemmin kun ei ukko ole aina vonkaamassa

        On sellaisia miehiäkin olemassa, jotka pystyvät menemään uudelleen naisen pieluksiin, häpeämättä edellistä kertaa. Jospa kukasta kukkaan lentävä mies ei olekkaan tosimies. Siis tietää itsekkin omat heikkoutensa ja huonoutensa sänkyleikeissä.
        Jotain osaava aistiikin jotain naisen kyyneleistä erotessaan. Tälläinen mies ei hae lyhyitä suhteita.
        Ei ole usean naisen valloittaja aina hyvä. Voi olla jopa niin heikko, ettei saa tyttöä uudelleen sänkyyn.
        Arvostan vain pitkiä suhteita. Hypelkää vain Te, jos haluatte!


    • Paula

      Voisin lyödä vaikka vetoa, että olet "mies", tai paremminkin finnejä poksautteleva teini_)

      • mies42

        100% väärin


    • tuomari

      Sulla oli varmaan hauska yö siellä laivalla?
      Voi sinua älykääpiöi8den äiti! Ihmisen pitää ENSIN ajatella ja sitten vasta TEHDÄ!
      Et kai voi syyttää tekosistasi miestä(si)!?
      Tai toisaalta - nainenhan voi ja kehtaa mitä vaan, kuten sinäkin!

    • Mies

      Kyllä sun ukkos teki ihan oikein ja toivottavasti ei muuta mieltään.Turhaan sinä anelet että eikö nyt yhdestä vielä pääsis takas.Häpeä jos osaat.

      No niin se oli sitä ja nyt vaan pää pystyyn.Ei se maailma tähän lopu etkä varmaan ole ainoa.Me kaikki opitaan jotkut asiat kantapään kautta ja se oppi jää parhaiten mieleen.

      Toivon että pystyt kokoamaan ajatuksesi ja suuntaamaan ne ehkä parempaan tulevaisuuteen.Et tunnu olevan pettävää sorttia jos tuo oli eka kerta ja jotain teidän liitossa oli pielessä.
      Puhdista silmäsi ja aurinkoisin mielin eteenpäin kun suruaika on ohi.

      Tsemppiä....

    • pena

      Jos olisin itse samassa tilanteessa miehesi kanssa antaisin välittömästi kenkää..Ei tollasta vois unohtaa koskaan!!

    • miau

      Oikein sulle! Omista rikkomuksistaan joutuu aina maksamaan.

    • myös petetty

      Oma mokasi. Kärsi siis seuraukset!!! Erehdyksestä ei voi puhua vaan HARKITUSTA TEOSTA ja se ei siitä muutu. Luottamuksen voi pettää vain kerran!

    • saman kokenut

      Sait aivan ansiosi mukaan. Turha porata jos on paskonut housuunsa!!

    • joku vaan (n)

      mä tekisin ihan samoin yksikin kerta olisi liikaa niinkuin on ollutkin, anteeksi ei helpolla anneta.

    • just me

      miehes teki ihan oikein... mietippä sillein et se sun miehes olis pettäny sua ja vaikka vaan yhen yön... hei oikeesti, 15 vuotta ootte ollu yhessä ja nyt sä meet pettään sitä jonku chat tuttavuuden kaa... ei voi olla totta!!! sä oot taas tollanen tapaus joka aattelee vaa itteensä!! etsä sit saanu silt mieheltäs tarpeeks munaa ku piti ettii jostain chatist?!?!?!

    • Mä vain

      Kärsi nyt tekojesi seuraukset! Olisit miettinyt kunnolla mahdollisia seurauksia.
      Olet valintasi tehnyt, joten turha uikuttaa.
      Miten ihminen voi olla noin tyhmä?? Mitä toi en olisi uskonut sen ikinä oikeasti tapahtuvan tarkoittaa? Kuvittelitko, että miehesi ei uskaltaisi tehdä moista? Heh Heh! Taisit erehtyä.
      Ota opiksi ja koeta jatkaa elämääsi.

    • ....

      Sulle pitäisi antaa anteeksi olet huora ja helvetinmoinen pettäjä et pysynyt uskollisena. Turha sitä on selitellä meille, että se oli vaan yksi kerta. Tollaiset petturit on säälittäviä jotka ei ajattele omien miestensä/naistensa tunteita. Vittu toivottavasti kukaan ei ota sua takaisin.
      Miksi ihminen pilaa pitkän ajan yhden yön suhteella???TYHMÄÄ Sanon minä...

    • Sitä saa..

      Sitä saa mitä tilaa. Tiesit miten miehesi tulisi suhtautumaan jos saisi tietää ja silti petit. Sinä teit valintasi ja hän teki omansa. Eipä voi kuin ihmetellä naisen logiikkaa...

    • Arvostan

      On hyvä että jollakin on niin vahvat periaatteet ja toimii niiden mukaisesti.

      Kyllä sinulla on ollut tiedossa se että miehesi ei hyväksy k.o.toimintaa.

      Joten voit syyttää itseäsi ...

    • hm...

      Jos sun avioliitto oli todella hyvä, et olisi noin
      tehnyt, vai..???Mikäli miehesi todella sinua
      rakastaisi, tuollaisen voi antaa anteeksi, Miehesi
      haluaa nyt "kunniankruunun" itselleen.Ei 15 vuoden
      avioliittoa voi yksi hairahdus kaataa, jotain
      muutakin syytä pitää olla.Sitäpaitsi miehet tekee
      (useimmat)tuollaisia jatkuvasti,eivätkä kanna sen
      enempää omantunnontuskia.Älä syytä liikaa itseäsi,
      virhe se oli,mutta tuollainen voi tapahtua kenelle
      tahansa,melkein toivon,että ainakin niille jotka
      sinua eniten syyttää, on niin helppo olla sormella
      osoittava,siinä näes saa nämä hyvät pätee.Miten
      se Jeesus sanoikaan:"Joka teistä on synnitön,heit-
      täköön ensimäisen kiven".Joudut varmaan kärsimään
      pitkään,mutta ei se sun miehesikään ihan normaali
      ole, kun antaa 15 vuoden suhteen mennä yhden vir-
      heen vuoksi. Asialla on aina kaksi puolta.
      Jaksele, ja ole varovainen,kenelle tällaisesta
      enää edes puhut,ei ihmiset yleensä halua
      ymmärtää,syttää kyllä sitäkin enempi.

      • mies34

        Kyse EI ollut hairahduksesta vaan hyvin harkitusta teosta!
        Siksi kaikenlainen puolustelu on turhaa.
        Ero hairahduksella ja harkitulla pettämisellä on kuin tapolla ja murhalla!


    • mää

      kun pahin suru haihtuu, voit ajatella, että elämässä on muutakin kuin parisuhde..
      itse uskon siihen, että pettämiseen on kuitenkin periaatteessa aina syynsä.. toisesta vaan tulee marttyyri, kuten nyt miehestäsi.. oletko varma, ettei hän ole koskaan katsellut tai koskenut muihin..
      me ihmiset vaan olemme tällaisia piilomoralisteja.. kyllähän sitä itselle sallitaan vaikka mitä.. katsellaan varmasti vaikka kenen perään ja jos tilaisuus tulisi, harva voisi seksistä kieltäytyä, mutta selkään on niin helppo puukottaa ja toista ivata, kun ei ole omalle kohdalle sattunut.. mutta tämän osoittaa vain kirjoittajien ja puukottajien tason.. ei paljon eläimestä erotuta..
      jos ajattelee rehellisesti omia tekojaan ja ajtuksiaan, niin mistä voi muita syyttä tai ivailla.. eikö me kaikki olla viettiemme ja tapojemme orjia.. harva pysty puhtaaseen ja synnittömään elämään, tuskinpa miehesikään.. mutta jos ei ole varaa antaa anteeksi, niin onko vara sitten myöskään itse mitään vääryyttä elämässään tehdä..
      mä oon ainakin sitä mieltä, että sikojanhan me kaikki miehet ollaan ja seksin perään mankumassa, oltiinpa miten fiksuja omasta mielestään tahansa..varmasti lähdetään naisen kuin naisen mukaan, jos osaa oikeasta narusta vetää.. jokainen petää, jos on tilaisuus, pettipä sitten sängyssä tai henkisesti, se on musta sama asia..
      koeta ajatella, että etsiköön miehesi paremman, jos löytää..
      etsi elämään jotain muuta sisältöä kuin miehenroikale.. harrasta, matkusta, lue ja jonkun nurkan takaa elämä hymyilee..
      sorry!

    • piim

      Sanoit jotta "Sit tää nettikaverikaan ei kestänyt mun suruani, koska sittenkin hän haki musta vain leikkikaveria omien halujensa tyydyttämiseen".

      Siis itse lähdit laivalle kortsupaketti kainalossa tapaamaan tsätmiestä, mutta hän oli teistä se (ainut) joka haki "leikkikaveria"? Aika haljuu. Itse hait tietysti aviomiestä, sielunkumppania, tjsp.?

      Tollasta trippiä ei kukaan tee hetken mielijohteesta, joten kun asioita punnittuasi & harkittuasi menit tollasen liikkeen tekemään, niin säälipisteitä tulee tältä mieheltä tasan pyöreä 0.

      Hyvää laiffii nyt kuiteski. Omien ratkasujen kanssa pitää oppia elämään.

      • mies32

        Kyse EI ollut hairahduksesta vaan hyvin harkitusta teosta!
        Siksi kaikenlainen puolustelu on turhaa.
        Ero hairahduksella ja harkitulla pettämisellä on kuin tapolla ja murhalla!
        Kiitos, "Piim", - puhut asiaa.


    • m26

      Ja Vielä Kerran HAH!!! Et ole ensimmäinen "Vajaalla" kapasiteetilla varustettu "nainen" Tältä palstalta olen aikaisemminkin lukenut täysin vastaavaa, että on lähdetty toisen miehen matkaan, ja sitten onkin haluttu häntä koipien välissä takaisin, kun tämä uusi ihana mies ei olekkaan ollut niin ihana!

      Mitäs läksit, niin? Sitä saa mitä tilaa? Tapahtunut on sinulle aivan oikein!!!

      Kaikki naiset on tuollaisia samanlaisia!

      Ihmettelen kyllä tuolla Suhteet, vai oliko se Chat palstalla kymmeniä käytyjä keskusteluja "Mitä pahaa mukan Chattailyssä on?" jne. "Onko seksi-Cahttailu pettämistä?" ym...

      Syvä huokaus... mitä nyt itse ajattelet kaiken tapahtuneen jälkeen? Älä vaivaudu vastaamaan, ei sinun mielestäsi, mutta eihän tässä sinun mielipiteelläsi mitään väliä olekkaan! ;)

    • Just joo

      Ei kukaan 45-v nainen ole mikään teinityttö, kuten tämä kirjoittaja yrittää esittää.

      Provo mikä provo. Jonkun naisia vihaavan miehen juttu, joka haluaa että muutkin vihaisivat naisia.

      Hah!

      • Elämän tuskaa

        Tuskin haluan enää kommentoida tai perustella asiaani tämän enempää, halusin vain purkaa kohtalotovereilleni tuntojani!

        Kerroin ehkä tapahtuneista asioista liian lyhyesti, koska monet tuntuvat saaneen minusta ja toimistani liian yksioikoisen käsityksen.

        Kiitos sinulle "just joo":lle kuitenkin "ystävällisistä" ajatuksistasi ja kannanotostasi joilla osoitit myötätuntoa minua kohtaan!


      • boy
        Elämän tuskaa kirjoitti:

        Tuskin haluan enää kommentoida tai perustella asiaani tämän enempää, halusin vain purkaa kohtalotovereilleni tuntojani!

        Kerroin ehkä tapahtuneista asioista liian lyhyesti, koska monet tuntuvat saaneen minusta ja toimistani liian yksioikoisen käsityksen.

        Kiitos sinulle "just joo":lle kuitenkin "ystävällisistä" ajatuksistasi ja kannanotostasi joilla osoitit myötätuntoa minua kohtaan!

        Lepää limoissasi - vai kohtaloa vielä syytät miehesi lisäksi!
        Etkö tosiaan itse vaikuttanut tapahtumiin mitenkään?
        Anoppini ruukasi sanoa, että "ennen taivas repee kuin huora häpee"! Taisi anoppi olla olettamaani viisaampi;-)


      • mies
        Elämän tuskaa kirjoitti:

        Tuskin haluan enää kommentoida tai perustella asiaani tämän enempää, halusin vain purkaa kohtalotovereilleni tuntojani!

        Kerroin ehkä tapahtuneista asioista liian lyhyesti, koska monet tuntuvat saaneen minusta ja toimistani liian yksioikoisen käsityksen.

        Kiitos sinulle "just joo":lle kuitenkin "ystävällisistä" ajatuksistasi ja kannanotostasi joilla osoitit myötätuntoa minua kohtaan!

        mitä vitun myötätuntoa sinä mahdollisesti ansaitset? Menet pettämään miestäsi, en ihmettele ollenkaan että jätti, itse olisin luultavasti vielä hakannutkin sinut.

        Sinähän tässä nyt olet se enemmän kärsinyt osapuoli, kunnon huora.


      • Just joo
        Elämän tuskaa kirjoitti:

        Tuskin haluan enää kommentoida tai perustella asiaani tämän enempää, halusin vain purkaa kohtalotovereilleni tuntojani!

        Kerroin ehkä tapahtuneista asioista liian lyhyesti, koska monet tuntuvat saaneen minusta ja toimistani liian yksioikoisen käsityksen.

        Kiitos sinulle "just joo":lle kuitenkin "ystävällisistä" ajatuksistasi ja kannanotostasi joilla osoitit myötätuntoa minua kohtaan!

        Jotta juttusi vaikuttaisi uskottavalta, sinun pitäisi olla vaikkapa 25-v. Joku sen ikäinen saattaa vielä kuvitella että pettäminen on luonnollista, ja että pitäisi vielä sääliäkin saada jos siitä narahtaa.

        Jos olet kumminkin tositapaus, niin olet varmaan ihmisten kommenteista nähnyt että tekoasi ei oikein ymmärretä. Yritäpä ymmärtää miksi.

        Jos miehesi on sen sortin kusipää että ansaitsi tuon (psykopaatti, väkivaltainen, alkoholisti tms.) niin olisit ihmeessä maininnut siitä!


    • Kelju

      sen jälkeen, kun olit nöyryyttänyt ja häpäissyt hänet työkavereittensa edessa?

      Sille irvailulle ja vitsailulle ei tule loppua miehesi elinaikana, joten ei hänkään tästä kolhuitta selvinnyt.

      • Katariina

        Tuossa tuli se oikea syy eroon.

        Ei miestä pettäminen niin paljoa sureta kuin se, että kaverit tietävät. Se on noloa ja häpeällistä olla "aisankannattaja". Kuitenkin monet miehet suorastaan ihailevat sellaista miestä, joka pettää vaimoaan!?

        Samasta asiasta pitäisi olla kyse, oli pettäjä/petetty kumpaa sukupuolta tahansa. Tuossa olisi monella miehellä syytä tarkistella asenteitaan..


      • Kelju
        Katariina kirjoitti:

        Tuossa tuli se oikea syy eroon.

        Ei miestä pettäminen niin paljoa sureta kuin se, että kaverit tietävät. Se on noloa ja häpeällistä olla "aisankannattaja". Kuitenkin monet miehet suorastaan ihailevat sellaista miestä, joka pettää vaimoaan!?

        Samasta asiasta pitäisi olla kyse, oli pettäjä/petetty kumpaa sukupuolta tahansa. Tuossa olisi monella miehellä syytä tarkistella asenteitaan..

        "Tuossa olisi monella miehellä syytä tarkistella asenteitaan.. "

        Kyllä kai se pettäminen surettaa vaikk'ei työkaverit tietäisikään.

        Enpä usko monenkaan miehen ihailevan vaimoaan pettävää miestä. Lähinnä se on smanlainen säälinselaisen ivallisen naureskelun aihe kuin miestään pettävä vaimokin.

        Voisivat maailmalaajuisesti "leväperäisinä" tunnetut suomalaisnaisetkin tarkistaa asenteitaan...


      • Katariina
        Kelju kirjoitti:

        "Tuossa olisi monella miehellä syytä tarkistella asenteitaan.. "

        Kyllä kai se pettäminen surettaa vaikk'ei työkaverit tietäisikään.

        Enpä usko monenkaan miehen ihailevan vaimoaan pettävää miestä. Lähinnä se on smanlainen säälinselaisen ivallisen naureskelun aihe kuin miestään pettävä vaimokin.

        Voisivat maailmalaajuisesti "leväperäisinä" tunnetut suomalaisnaisetkin tarkistaa asenteitaan...

        "Enpä usko monenkaan miehen ihailevan vaimoaan pettävää miestä. Lähinnä se on smanlainen säälinselaisen ivallisen naureskelun aihe kuin miestään pettävä vaimokin."

        Niinhän se pitäisikin olla, jos nyt kelleen ihmiselle on tarvetta säälinsekaisen ivallisesti naureskella, mitä en kyllä usko.

        Säälittelit kuitenkin nimenomaan petettyä miestä, kun tämä joutuu työkavereidensa pilkkaa kestämään vuosikausia..? Tarkoitin nimenomaan tätä, kun sanoin, että asenteita on syytä tarkistaa. Mitä ihmeen syytä on ivata petetyksi joutunutta???

        Ja tuosta ihailusta.. olen kyllä kuullut työpaikkakuiskutuksia "siitä pukista" aika kunnioittavaan sävyyn. Toivottavasti sitten ovat pieni vähemmistö miehistä :)


      • Kelju
        Katariina kirjoitti:

        "Enpä usko monenkaan miehen ihailevan vaimoaan pettävää miestä. Lähinnä se on smanlainen säälinselaisen ivallisen naureskelun aihe kuin miestään pettävä vaimokin."

        Niinhän se pitäisikin olla, jos nyt kelleen ihmiselle on tarvetta säälinsekaisen ivallisesti naureskella, mitä en kyllä usko.

        Säälittelit kuitenkin nimenomaan petettyä miestä, kun tämä joutuu työkavereidensa pilkkaa kestämään vuosikausia..? Tarkoitin nimenomaan tätä, kun sanoin, että asenteita on syytä tarkistaa. Mitä ihmeen syytä on ivata petetyksi joutunutta???

        Ja tuosta ihailusta.. olen kyllä kuullut työpaikkakuiskutuksia "siitä pukista" aika kunnioittavaan sävyyn. Toivottavasti sitten ovat pieni vähemmistö miehistä :)

        "olen kyllä kuullut työpaikkakuiskutuksia "siitä pukista" aika kunnioittavaan sävyyn. "

        Moista arvonimeä kukaan terve mies ei itselleen halua.

        Tietysti on "casanovia" jotka saavat siitä heikolle itsetuunnolleen pönkitystä, mutta hehän ovatkin naisten erityisesssä suosiossa. Mistähän se kertoo? Miksi naiset ovat noiden pukkien perään?


      • Katariina
        Kelju kirjoitti:

        "olen kyllä kuullut työpaikkakuiskutuksia "siitä pukista" aika kunnioittavaan sävyyn. "

        Moista arvonimeä kukaan terve mies ei itselleen halua.

        Tietysti on "casanovia" jotka saavat siitä heikolle itsetuunnolleen pönkitystä, mutta hehän ovatkin naisten erityisesssä suosiossa. Mistähän se kertoo? Miksi naiset ovat noiden pukkien perään?

        Yrität kyllä kovasti vierittää miestenkin pettämisen naisten syyksi :)

        Kiva, jos olen ollut väärässä tuon pettäjämiesten ihailun suhteen. Kuulisinpa vielä, että pukki on ihan itse vastuussa pettämisestään eikä syy ole siinä, että naiset ovat hänen peräänsä (ovatko edes?).

        Et muuten vastannut kysymykseeni, miksi mielestäsi miehet pilkkaavat petettyä miestä..


      • kelju
        Katariina kirjoitti:

        Yrität kyllä kovasti vierittää miestenkin pettämisen naisten syyksi :)

        Kiva, jos olen ollut väärässä tuon pettäjämiesten ihailun suhteen. Kuulisinpa vielä, että pukki on ihan itse vastuussa pettämisestään eikä syy ole siinä, että naiset ovat hänen peräänsä (ovatko edes?).

        Et muuten vastannut kysymykseeni, miksi mielestäsi miehet pilkkaavat petettyä miestä..

        "Kuulisinpa vielä, että pukki on ihan itse vastuussa pettämisestään eikä syy ole siinä, että naiset ovat hänen peräänsä (ovatko edes?). "

        Pukki tietysti on vastuussa omalta osaltaan, mutta eivät hänen kymmenet tai sadat naisensa mitään viattomia uhreja ole, kuten näytät yrittävän asian kääntää.

        Kyllä minä lähden siitä, että naimisissa ollesani voin luottaa vaimooni eikä minun tarvitse koko aikaa vahtia, ettei vain joku casanova häntä minulta viettelisi.

        "Et muuten vastannut kysymykseeni, miksi mielestäsi miehet pilkkaavat petettyä miestä.."

        Mistä minä tiedän? Ehkä se on vahingoniloa ja tyydytystä siitä ettei olekaan ainoa petetty.


      • Katariina
        kelju kirjoitti:

        "Kuulisinpa vielä, että pukki on ihan itse vastuussa pettämisestään eikä syy ole siinä, että naiset ovat hänen peräänsä (ovatko edes?). "

        Pukki tietysti on vastuussa omalta osaltaan, mutta eivät hänen kymmenet tai sadat naisensa mitään viattomia uhreja ole, kuten näytät yrittävän asian kääntää.

        Kyllä minä lähden siitä, että naimisissa ollesani voin luottaa vaimooni eikä minun tarvitse koko aikaa vahtia, ettei vain joku casanova häntä minulta viettelisi.

        "Et muuten vastannut kysymykseeni, miksi mielestäsi miehet pilkkaavat petettyä miestä.."

        Mistä minä tiedän? Ehkä se on vahingoniloa ja tyydytystä siitä ettei olekaan ainoa petetty.

        On niin hirveän tylsää, kun yritetään syyllistää vain se toinen suku-/osapuoli. Kyllä ne pettävät naiset ovat yhtä lailla syyllisiä kuin miehetkin, eivät enempää eivätkä vähempää. Ja luulisin etteivät noista "5% lapsista" ole suurikaan osa minkään casanovan siittämiä, vaan ihan tavallisten suomalaisten perheenisien.

        Kiva, että osaat luottaa vaimoosi. Silloin hän on varmasti luottamuksesi arvoinen eikä sinun tarvitse häntä vahtia.

        "Ehkä se on vahingoniloa ja tyydytystä siitä ettei olekaan ainoa petetty."

        Ovatko miehet oikeasti noin pikkusieluja? Haluaisin kyllä uskoa parempaan enkä kyllä tunne ainoatakaan miestä joka petettyä pilkkaisi. Kysymykseni johtui vain sanomastasi, jossa kummastelit miten pettänyt vaimo voi odottaa anteeksiantoa, kun on tehnyt miehen naurunalaiseksi toisten miesten silmissä. Muutamat muut kirjoitukset tällä palstalla ovat myös vihjanneet samaa ja väkisinkin tulee sellainen tunne ettei miehelle se pettäminen ole niin paha juttu kuin se, että kaverit saavat tietää.


      • Kelju
        Katariina kirjoitti:

        On niin hirveän tylsää, kun yritetään syyllistää vain se toinen suku-/osapuoli. Kyllä ne pettävät naiset ovat yhtä lailla syyllisiä kuin miehetkin, eivät enempää eivätkä vähempää. Ja luulisin etteivät noista "5% lapsista" ole suurikaan osa minkään casanovan siittämiä, vaan ihan tavallisten suomalaisten perheenisien.

        Kiva, että osaat luottaa vaimoosi. Silloin hän on varmasti luottamuksesi arvoinen eikä sinun tarvitse häntä vahtia.

        "Ehkä se on vahingoniloa ja tyydytystä siitä ettei olekaan ainoa petetty."

        Ovatko miehet oikeasti noin pikkusieluja? Haluaisin kyllä uskoa parempaan enkä kyllä tunne ainoatakaan miestä joka petettyä pilkkaisi. Kysymykseni johtui vain sanomastasi, jossa kummastelit miten pettänyt vaimo voi odottaa anteeksiantoa, kun on tehnyt miehen naurunalaiseksi toisten miesten silmissä. Muutamat muut kirjoitukset tällä palstalla ovat myös vihjanneet samaa ja väkisinkin tulee sellainen tunne ettei miehelle se pettäminen ole niin paha juttu kuin se, että kaverit saavat tietää.

        "väkisinkin tulee sellainen tunne ettei miehelle se pettäminen ole niin paha juttu kuin se, että kaverit saavat tietää. "

        Tuo on kyllä omia kuvitelmiasi. Pettäminen on paha juttu vaikka sitä ei kukaan tietäisikään. Mutta ei se ainakaan tuskaa lievitä jos perheen sisäiset asiat ovat julkisesti tiedossa. Varsinkaan jos asia on noinkin häpeällinen kuin vaimo tyrkyttämässä itseään yleiseksi panopuuksi.

        Entäs jos pariskunnalla on kouluikäisiä lapsia ja heitä aletaan kiusaamaan äidin syrjähypyistä ?

        "Äitis on huora" jne...


      • Kelju
        Katariina kirjoitti:

        On niin hirveän tylsää, kun yritetään syyllistää vain se toinen suku-/osapuoli. Kyllä ne pettävät naiset ovat yhtä lailla syyllisiä kuin miehetkin, eivät enempää eivätkä vähempää. Ja luulisin etteivät noista "5% lapsista" ole suurikaan osa minkään casanovan siittämiä, vaan ihan tavallisten suomalaisten perheenisien.

        Kiva, että osaat luottaa vaimoosi. Silloin hän on varmasti luottamuksesi arvoinen eikä sinun tarvitse häntä vahtia.

        "Ehkä se on vahingoniloa ja tyydytystä siitä ettei olekaan ainoa petetty."

        Ovatko miehet oikeasti noin pikkusieluja? Haluaisin kyllä uskoa parempaan enkä kyllä tunne ainoatakaan miestä joka petettyä pilkkaisi. Kysymykseni johtui vain sanomastasi, jossa kummastelit miten pettänyt vaimo voi odottaa anteeksiantoa, kun on tehnyt miehen naurunalaiseksi toisten miesten silmissä. Muutamat muut kirjoitukset tällä palstalla ovat myös vihjanneet samaa ja väkisinkin tulee sellainen tunne ettei miehelle se pettäminen ole niin paha juttu kuin se, että kaverit saavat tietää.

        Yhteenvetona keskustelustamme haluaisin vielä antaa sellaisen elämänohjeen, että kannattaa perustaa elämänsä avoimmuuteen ja luottamukseen.

        En tiedä mitään karseampaa kuin epäilyksen, pettämisen, valehtelun ilmapiiri. Siitä ei koskaan synny mitään positiivista.

        Pyri olemaan luotettava, avoin ja rehellinen niin siihen väliin ei pääse kukaan tulemaan. On mukavaa, kun toiseen voi luottaa.


      • Katariina
        Kelju kirjoitti:

        "väkisinkin tulee sellainen tunne ettei miehelle se pettäminen ole niin paha juttu kuin se, että kaverit saavat tietää. "

        Tuo on kyllä omia kuvitelmiasi. Pettäminen on paha juttu vaikka sitä ei kukaan tietäisikään. Mutta ei se ainakaan tuskaa lievitä jos perheen sisäiset asiat ovat julkisesti tiedossa. Varsinkaan jos asia on noinkin häpeällinen kuin vaimo tyrkyttämässä itseään yleiseksi panopuuksi.

        Entäs jos pariskunnalla on kouluikäisiä lapsia ja heitä aletaan kiusaamaan äidin syrjähypyistä ?

        "Äitis on huora" jne...

        Niinpä... Yksi syrjähyppy ja nainen on mielestäsi tyrkyttämässä itseään yleiseksi panopuuksi.. hohhoijaa..

        On todella ikävää, jos lapset joutuvat kärsimään isän tai äidin tekemisistä. Lapset ovat julmia toisilleen ja jos he jo kotona oppivat, että kerran syrjähyppyyn erehtynyt nainen on arvoton huora, jaa-a.

        Jos he sen sijaan oppivat kotoa mallin, että asioista voi keskustella haukkumatta ja että, kun rakastaa niin voi myös antaa anteeksi ja että virheistään voi oppia, niin ehkäpä he eivät heti ole haukkumassa kaveriaan tämän äidin tai isän vuoksi.


      • Katariina
        Kelju kirjoitti:

        Yhteenvetona keskustelustamme haluaisin vielä antaa sellaisen elämänohjeen, että kannattaa perustaa elämänsä avoimmuuteen ja luottamukseen.

        En tiedä mitään karseampaa kuin epäilyksen, pettämisen, valehtelun ilmapiiri. Siitä ei koskaan synny mitään positiivista.

        Pyri olemaan luotettava, avoin ja rehellinen niin siihen väliin ei pääse kukaan tulemaan. On mukavaa, kun toiseen voi luottaa.

        Avoimuuden, rehellisyyden ja luottamuksen linjaa olen aina pyrkinyt noudattamaan ja myös opettamaan lapsilleni.

        Epäilyksen ja pettämisen ilmapiiri on karseaa, kuten on myös toisen ihmisen turhanpäiväinen syyttely ja nimittely. Noita ei onneksi kotonamme ole jouduttu kärsimään.


        Kiitos kuitenkin hyvästä elämänohjeesta.


      • Kelju
        Katariina kirjoitti:

        Niinpä... Yksi syrjähyppy ja nainen on mielestäsi tyrkyttämässä itseään yleiseksi panopuuksi.. hohhoijaa..

        On todella ikävää, jos lapset joutuvat kärsimään isän tai äidin tekemisistä. Lapset ovat julmia toisilleen ja jos he jo kotona oppivat, että kerran syrjähyppyyn erehtynyt nainen on arvoton huora, jaa-a.

        Jos he sen sijaan oppivat kotoa mallin, että asioista voi keskustella haukkumatta ja että, kun rakastaa niin voi myös antaa anteeksi ja että virheistään voi oppia, niin ehkäpä he eivät heti ole haukkumassa kaveriaan tämän äidin tai isän vuoksi.

        "Niinpä... Yksi syrjähyppy ja nainen on mielestäsi tyrkyttämässä itseään yleiseksi panopuuksi.. hohhoijaa.. "

        Kerta se on ensimmäinenkin.

        Entä jos lapset oppivat mallin, että isällä ja äidillä on erilaisia tyttö / poikaystäviä, joiden luokse sitten livahdetaan salaa toiselta, kärytään, riidellään, "annetaan anteeksi" ja taas jatketaan samaa rataa. Epäilyksiä, syyttelyä, riitelyä jne...

        Olen nähnyt sellaisenkin tapauksen, että vaimo harrasti seksiä vieraan miehen kanssa oman miehen poissaollessa ja kärysi, niin vaimo vain ihmetteli silmät kirkkaana, että " mitäs pahaa siinä on... "

        Moraalikäsitykset ovat nykysuomessa melko alhaisia.


      • Katariina
        Kelju kirjoitti:

        "Niinpä... Yksi syrjähyppy ja nainen on mielestäsi tyrkyttämässä itseään yleiseksi panopuuksi.. hohhoijaa.. "

        Kerta se on ensimmäinenkin.

        Entä jos lapset oppivat mallin, että isällä ja äidillä on erilaisia tyttö / poikaystäviä, joiden luokse sitten livahdetaan salaa toiselta, kärytään, riidellään, "annetaan anteeksi" ja taas jatketaan samaa rataa. Epäilyksiä, syyttelyä, riitelyä jne...

        Olen nähnyt sellaisenkin tapauksen, että vaimo harrasti seksiä vieraan miehen kanssa oman miehen poissaollessa ja kärysi, niin vaimo vain ihmetteli silmät kirkkaana, että " mitäs pahaa siinä on... "

        Moraalikäsitykset ovat nykysuomessa melko alhaisia.

        Se ensimmäinen kerta voi myös olla viimeinen.

        Voisitkos ajatella, että lapsien saama malli on sellainen, jossa rakastetaan, keskustellaan, hyväksytään toinen itsellisenä ihmisenä jota ei ole tarvis omistaa ja että hyvä suhde kestää syrjähypytkin (en nyt tarkoita jatkuvaa pettämistä, joka on aivan eri asia) ilman riitoja ja kyräilyjä.


      • Kelju
        Katariina kirjoitti:

        Se ensimmäinen kerta voi myös olla viimeinen.

        Voisitkos ajatella, että lapsien saama malli on sellainen, jossa rakastetaan, keskustellaan, hyväksytään toinen itsellisenä ihmisenä jota ei ole tarvis omistaa ja että hyvä suhde kestää syrjähypytkin (en nyt tarkoita jatkuvaa pettämistä, joka on aivan eri asia) ilman riitoja ja kyräilyjä.

        "...hyväksytään toinen itsellisenä ihmisenä jota ei ole tarvis omistaa..."

        Jos tuolla tarkoitat sitä, että miehen pitäisi hövelisti lainata vaimoaan kavereillekin, niin voin sanoa, että ei kiitos. Ei minulla ihan niin hyviä kavereita ole.

        Jätän moisen vaimon mielellään kavereitten iloksi ja vaihdan uskolliseen. Varmasti kaikki osapuolet ovat ratkaisusta tyytyväisiä. ;)


      • Kelju
        Katariina kirjoitti:

        Se ensimmäinen kerta voi myös olla viimeinen.

        Voisitkos ajatella, että lapsien saama malli on sellainen, jossa rakastetaan, keskustellaan, hyväksytään toinen itsellisenä ihmisenä jota ei ole tarvis omistaa ja että hyvä suhde kestää syrjähypytkin (en nyt tarkoita jatkuvaa pettämistä, joka on aivan eri asia) ilman riitoja ja kyräilyjä.

        "...hyväksytään toinen itsellisenä ihmisenä jota ei ole tarvis omistaa..."

        Jos tuolla tarkoitat sitä, että miehen pitäisi hövelisti lainata vaimoaan kavereillekin, niin voin sanoa, että ei kiitos. Ei minulla ihan niin hyviä kavereita ole.

        Jätän moisen vaimon mielellään kavereitten iloksi ja vaihdan uskolliseen. Varmasti kaikki osapuolet ovat ratkaisusta tyytyväisiä. ;)


      • Katariina
        Kelju kirjoitti:

        "...hyväksytään toinen itsellisenä ihmisenä jota ei ole tarvis omistaa..."

        Jos tuolla tarkoitat sitä, että miehen pitäisi hövelisti lainata vaimoaan kavereillekin, niin voin sanoa, että ei kiitos. Ei minulla ihan niin hyviä kavereita ole.

        Jätän moisen vaimon mielellään kavereitten iloksi ja vaihdan uskolliseen. Varmasti kaikki osapuolet ovat ratkaisusta tyytyväisiä. ;)

        Eikös juuri sitä lainata, minkä omistaa?


      • Kelju
        Katariina kirjoitti:

        Eikös juuri sitä lainata, minkä omistaa?

        Noinkin asian voi vääntää, mutta henkilökohtaisesti en moiseen ole halukas olipa omistusoikeutta tai ei.

        Jos vaimo haluaa pelehtiä muiden kanssa, se hänelle suotakoon, mutta aviomiehellä ei sen jälkeen ole mitään velvollisuuksia häntä kohtaan.


      • Katariina
        Kelju kirjoitti:

        Noinkin asian voi vääntää, mutta henkilökohtaisesti en moiseen ole halukas olipa omistusoikeutta tai ei.

        Jos vaimo haluaa pelehtiä muiden kanssa, se hänelle suotakoon, mutta aviomiehellä ei sen jälkeen ole mitään velvollisuuksia häntä kohtaan.

        Loukkantuisin suunnattomasti, jos mieheni pysyisi kanssani velvollisuudentunnosta.
        Kyllä parisuhteessa ollaan siksi, että rakastetaan ja halutaan olla yhdessä.


    • Tosimies

      Sinä teit tuon kaiken tietoisesti. On aivan oikein, että joudut siitä kärsimään.
      Salaa vielä toivoit, että tuo kaikki olisi pysynyt salassa etkä olisi jäänyt kiinni. Sitten olisit jatkanut samaa pettämistä myös tulevaisuudessa.

      Minun maailmaani tuollaiset rakkaudettomat ihmiset eivät kuulu. Olen onnellinen ihminen enkä edes jaksa piitata sinun murheistasi. Olet saanut sitä mitä olet tilannut.

    • ...

      Se on aivan sama kuinka monta kertaa pettää, sillä se on pitää mennä kerrasta poikki. Kerroit että olitte olleet yhdessä 15 vuotta ja ajattele kuinka paljon se luotti suhun ja menit pettämään sen lupauksen pahimmalla tavalla. Nyt ei taida kuule itkut enää auttaa, olis pitänyt miettii sitä silloin!!

    • .

      ...sitä saa mitä tilaa...

      auttoiko?

      jos ei kestä seurauksia ei pidä toimia tyhmästi.

    • Voivoi

      Mokan teit... ei auta. Miten luulet että miehesi voi enää luottaa sinuun? Ei mitenkään.

      • yxvaan

        moraalikäsityksestä tässä kai loppujenlopuksi kuitenkin kyse. joskus tiukka moraalikäsitys pakottaa ihmisen luopumaan totaalisesti kaikista mielihaluista, mitkä tulevat "sotimaan" hänen omaa moraalikäsitystänsä vastaan, (enkä puhu nyt vain pelkästään pettämisestä tai uskollisuudesta vaan laajemmalti yleensäkin).

        täälläkin monet syyttää ja jotkut puolustaa, itse sanoisin että ei niin pahaa ettei jotain hyvääkin.. pääasia että kantaa vastuunsa ja jatkaa elämäänsä.

        uskon itse että pettämisessä petetyn pelkona on se, että hän menettääkin pettäjän rakkauden ja epäitsekkäät tunteet itseänsä kohtaan, jotka ennen pettämistä ovat olleet olemassa, eikä pelkästään se asia että ns. moraalisesti omistamaansa "lihaa" onkin käyttänyt joku vieras henkilö.(kuulostaa rumalle mutta ei ollut tarkoitukseni julistaa sellaista)

        kaikille mietittäväksi sellainen asia että, "miksi yleensä parisuhteesta lähdetään etsimään vierasta lihaa?"
        syitä on varmasti monia ja väitän että todelliset syyt eivät ole keksittyjä, jos ihminen on terveellä itsetunnolla varustettu ja eikä ole sairastunut tunnevammainen.


      • Pentti 48
        yxvaan kirjoitti:

        moraalikäsityksestä tässä kai loppujenlopuksi kuitenkin kyse. joskus tiukka moraalikäsitys pakottaa ihmisen luopumaan totaalisesti kaikista mielihaluista, mitkä tulevat "sotimaan" hänen omaa moraalikäsitystänsä vastaan, (enkä puhu nyt vain pelkästään pettämisestä tai uskollisuudesta vaan laajemmalti yleensäkin).

        täälläkin monet syyttää ja jotkut puolustaa, itse sanoisin että ei niin pahaa ettei jotain hyvääkin.. pääasia että kantaa vastuunsa ja jatkaa elämäänsä.

        uskon itse että pettämisessä petetyn pelkona on se, että hän menettääkin pettäjän rakkauden ja epäitsekkäät tunteet itseänsä kohtaan, jotka ennen pettämistä ovat olleet olemassa, eikä pelkästään se asia että ns. moraalisesti omistamaansa "lihaa" onkin käyttänyt joku vieras henkilö.(kuulostaa rumalle mutta ei ollut tarkoitukseni julistaa sellaista)

        kaikille mietittäväksi sellainen asia että, "miksi yleensä parisuhteesta lähdetään etsimään vierasta lihaa?"
        syitä on varmasti monia ja väitän että todelliset syyt eivät ole keksittyjä, jos ihminen on terveellä itsetunnolla varustettu ja eikä ole sairastunut tunnevammainen.

        Aina kun eteen ponnahtaa netistä tai muualta nuori kaunis seksikäs nainen, niin pakko tunnustaa et siinä tilanteessa oma kulahtanut vaimo jää kakkoseksi. Jos vaimo siitä suuttuu, niin suuttukoot, omapahan on päänvaivansa. Onneks näitä ainakin nuorekkaita tuntuu riittävän...mulle!


      • selittäjä
        yxvaan kirjoitti:

        moraalikäsityksestä tässä kai loppujenlopuksi kuitenkin kyse. joskus tiukka moraalikäsitys pakottaa ihmisen luopumaan totaalisesti kaikista mielihaluista, mitkä tulevat "sotimaan" hänen omaa moraalikäsitystänsä vastaan, (enkä puhu nyt vain pelkästään pettämisestä tai uskollisuudesta vaan laajemmalti yleensäkin).

        täälläkin monet syyttää ja jotkut puolustaa, itse sanoisin että ei niin pahaa ettei jotain hyvääkin.. pääasia että kantaa vastuunsa ja jatkaa elämäänsä.

        uskon itse että pettämisessä petetyn pelkona on se, että hän menettääkin pettäjän rakkauden ja epäitsekkäät tunteet itseänsä kohtaan, jotka ennen pettämistä ovat olleet olemassa, eikä pelkästään se asia että ns. moraalisesti omistamaansa "lihaa" onkin käyttänyt joku vieras henkilö.(kuulostaa rumalle mutta ei ollut tarkoitukseni julistaa sellaista)

        kaikille mietittäväksi sellainen asia että, "miksi yleensä parisuhteesta lähdetään etsimään vierasta lihaa?"
        syitä on varmasti monia ja väitän että todelliset syyt eivät ole keksittyjä, jos ihminen on terveellä itsetunnolla varustettu ja eikä ole sairastunut tunnevammainen.

        "yxvaan" kirjoittaa:
        "kaikille mietittäväksi sellainen asia että, "miksi yleensä parisuhteesta lähdetään etsimään vierasta lihaa?"
        syitä on varmasti monia ja väitän että todelliset syyt eivät ole keksittyjä, jos ihminen on terveellä itsetunnolla varustettu ja eikä ole sairastunut tunnevammainen."
        Edellisestä tulee väkisin mieleen kiinalainen sananlasku:
        "Selitys ja persereikä on jokaisella!"
        Jokainen pystyy selittämään pettämisensä. Jos ei muuten niin tyhmyydellään!
        Se siitä miettimisestä...


      • Anonyymi
        Pentti 48 kirjoitti:

        Aina kun eteen ponnahtaa netistä tai muualta nuori kaunis seksikäs nainen, niin pakko tunnustaa et siinä tilanteessa oma kulahtanut vaimo jää kakkoseksi. Jos vaimo siitä suuttuu, niin suuttukoot, omapahan on päänvaivansa. Onneks näitä ainakin nuorekkaita tuntuu riittävän...mulle!

        Pentti48. Olet alinta kastia . Toivottavasti eukkos pettää,nuoren salskean ,timmin miehen kanssa niin tiedät miltä tuntuu


    • Taina 48

      Voisko, joku sit kertoa mulle et, miksi sit oikeasti erotaan?

      * Erotaanko paremman seksin toivossa?

      * Tuleeko ero kun puoliso pettää?

      * Erotaanko riitelyn takia?

      * "Kasvetaanko" vain erilleen! Mitä se tarkoittaa?

      * Erotaanko mykkäkoulun takia?

      * Erotaanko mustasukkaisuuden johdosta?

      * Erotaanko vain huvin vuoksi, vaihtelun toivossa?

      * Pakottaako uusi ystävä eroamaan?

      * Erotaanko ajattelemattomuutta, suuren rakastumisen huumassa, jota sit jälkeenpäin katuu?


      Mä sallin ehkä vieraissakäynninkin, jos se ei horjuta vakiliiton rakkaussuhdetta. Siis pelkän fyysisen intohimon johdosta tapahtuvaa sekstailua. Mun mieheni on kerran pettänyt ja tunnusti sen minulle (hänelle tunnustaminen oli lopulta suuri helpotus). Hän katui sitä ja annoin hänelle sen anteeksi. Ei meidän rakkautemme siitä horjunut, vaan nyt elämme todella voimakasta toisistamme välittämisen aikakautta. Nautimme tästä hetkestä!

      • yxvaan

        .. olevan noi kaikki joita mainitsit, mutta yleensä kun puhutaan parisuhteessa olemisesta
        (tällä en tarkoita niitä parisuhteita ja seurusteluja harrastavia nuoria jotka vasta harjoittelevat oikeaa suhdetta, koskee myös niitä vanhempia ihmisiä, jotka eivät joko koskaan kasva aikuisiksi tai muuten elämä kohdellut huonosti, tai myönnä koskaan omia virheitään), tarkoitan sillä suhteessa olevaa tahtoa ja halua olla epäitsekäs, rakastaa, myötäelää ja kaikkea mitä tervesuhde edellyttää toimiakseen.

        nykyaikana vain tuntuu vallitsevan sellainen jenkkiläinen seurustelumeininki "minä paras ja mulle heti ja kaikki" - tyyliin.
        ihmiset ovat kriittisempiä ja valitsevat "seurustelukumppaneitaan" hiukan tyyliin "tolla sellaisia ulkoisia piirteitä, ei käy jne.."

        ikävä todeta mutta seurustelukumppanitkin vaikuttavat monille olevan, (rumasti sanottuna)materiaalia, jota käytetään omien päämäärien takia. silloin unohtuu helposti tärkeä asia eli epäitsekkyys.

        jos palaisinkin kuitenkin siihen mitä kysyitte eron syistä..
        itse näkisin kunnollisia (jos sellaisiksi tätä voidaan sanoa)syitä, mm: eriarvot, itsekkyys ja ei yhdistäviä keskusteluja. varmaan muutakin mutta pääasiassa näin.


      • Kelju

        Jos nainen käy vieraissa, niin mies ei voi olla varma ovatko lapset hänen omiaan vai jonkun "käen" joka on käynyt ruiskauttamassa sperma-annoksensa hänen puolisoonsa. Mies haluaa elättää ja kasvattaa omia lapsiaan eikä minkään "country lowerin".

        Jos mies käy vieraissa hän tuskin tuo tuosta suhteesta mahdollisesti syntynyttä lasta vaimon hoidettavaksi ja elätettäväksi.

        Tässä on biologinen perusta sille, että naisten syrjähypyt ovat tuomittavampia kuin miesten, jotka nekään eivät suositeltavia ole.


      • Katariina
        Kelju kirjoitti:

        Jos nainen käy vieraissa, niin mies ei voi olla varma ovatko lapset hänen omiaan vai jonkun "käen" joka on käynyt ruiskauttamassa sperma-annoksensa hänen puolisoonsa. Mies haluaa elättää ja kasvattaa omia lapsiaan eikä minkään "country lowerin".

        Jos mies käy vieraissa hän tuskin tuo tuosta suhteesta mahdollisesti syntynyttä lasta vaimon hoidettavaksi ja elätettäväksi.

        Tässä on biologinen perusta sille, että naisten syrjähypyt ovat tuomittavampia kuin miesten, jotka nekään eivät suositeltavia ole.

        Eli, jos nainen ei voi saada lapsia niin silloin hänellä on yhtä suuri oikeus syrjähyppyihin kuin miehellä.. heh.

        Pahalta kyllä tuntuu, että sinun mielestäsi se, että mies jättää lapsensa jonkun toisen hoidettavaksi ei tee hänen syrjähypyistään "biologisesti vaikuttavia". Kumma ajatus..


      • Kelju
        Katariina kirjoitti:

        Eli, jos nainen ei voi saada lapsia niin silloin hänellä on yhtä suuri oikeus syrjähyppyihin kuin miehellä.. heh.

        Pahalta kyllä tuntuu, että sinun mielestäsi se, että mies jättää lapsensa jonkun toisen hoidettavaksi ei tee hänen syrjähypyistään "biologisesti vaikuttavia". Kumma ajatus..

        eli 1/20 on muiden kuin ilmoitetun isänsä siittämiä. Laskeskele siitä minkäverran suomen naiset tekevät syrjähyppyjä. Suurin osa miesparoista ei edes tiedä elättävänsä moisia käenpoikia. Kyllä sekin tuntuu pahalta.


      • Katariina
        Kelju kirjoitti:

        eli 1/20 on muiden kuin ilmoitetun isänsä siittämiä. Laskeskele siitä minkäverran suomen naiset tekevät syrjähyppyjä. Suurin osa miesparoista ei edes tiedä elättävänsä moisia käenpoikia. Kyllä sekin tuntuu pahalta.

        Kyllä nuo 5 prosenttiakin on joku mies siittänyt enkä ihan usko, että kaikki varattujen naisien syrjähypyt tapahtuisivat sinkkumiesten kanssa.
        Jos naimisissa olevat mies ja nainen pettävät keskenään puolisoitaan, niin miksi naisen pettäminen on pahempi?

        Toki naisella on suurempi riski pettämisessään, hän saattaa joutua vastaamaan siitä loppuelämänsä, mutta missä on miehen vastuu? Miksi naisen on otettava vastuu myös miehen teoista? Kyllä pettäminen on ihan samanarvoista/arvotonta teki sen sitten mies tai nainen.


      • Kelju
        Katariina kirjoitti:

        Kyllä nuo 5 prosenttiakin on joku mies siittänyt enkä ihan usko, että kaikki varattujen naisien syrjähypyt tapahtuisivat sinkkumiesten kanssa.
        Jos naimisissa olevat mies ja nainen pettävät keskenään puolisoitaan, niin miksi naisen pettäminen on pahempi?

        Toki naisella on suurempi riski pettämisessään, hän saattaa joutua vastaamaan siitä loppuelämänsä, mutta missä on miehen vastuu? Miksi naisen on otettava vastuu myös miehen teoista? Kyllä pettäminen on ihan samanarvoista/arvotonta teki sen sitten mies tai nainen.

        "miksi naisen pettäminen on pahempi? "

        Juuri aiemmin mainitseastani syystä.

        " mutta missä on miehen vastuu? Miksi naisen on otettava vastuu myös miehen teoista? Kyllä pettäminen on ihan samanarvoista/arvotonta teki sen sitten mies tai nainen. "

        Minä en voi enkä halua ottaa vastuuta, jos vaimoni pettää minua jonkun häntäheikin kanssa.

        Nuo 5% ovat tapauksia joissa yksi seksuaalisesti häiriintynyt mies on siittänyt useampia lapsia eri naisille. Mikä ajaa naiset tällaisten casanovien siitettäväksi?

        Missä on heidän vastuunsa?

        Vertaa esimerkiksi näihin julkisuudessa olleisiin HIV-raiskaajiin, joiden luona lappoi naisia, että rumempia piti hätistellä pois.

        Kyseletkö sinä minulta noiden casanovien vastuun perään?


    • mies

      parempi vaan hakata ja alistaa vaimoaan, ei varmana tapahdu edellämainittua.

      Jos antaa suomalaiselle naiselle kaikkensa tulee suomihuoran kanssa kaiken myös menettämään.
      Jos taas olet naimisissa mitä vitun väliä asenteella, kaikki menee hyvin.

      En edes jaksa yrittää ymmärtää naisia.

      • Jonna

        Huh huh.. olen seurustellut poikaystäväni kanssa kohta kolme vuotta, eikä hän rakasta minua. Itse yritin jaksaa rakastaa häntä, mutta masennuin kun en saanut kaikua tunteilleni, ja rakkaus muuttui välittämikseksi. Silti en ole kertaakaan pettänyt häntä, vaikka moni muu olisi jo saattanut luovuttaa ja hakea "rakkautta" muualta.

        Jos hän joskus, edes KERRAN sanoisi rakastavansa minua, ja tietäisin hänen tarkoittavan sitä, olisin planeetan onnellisin nainen ja taatusti hänen ikiomansa hamaan hautaan asti!

        Mutta kukaan ei jaksa yksipuolista rakkautta kovin kauaa..minä koetan jaksaa vielä...Kyllä rakkaus minulle kelpaa!!!

        Jonna84


      • .....
        Jonna kirjoitti:

        Huh huh.. olen seurustellut poikaystäväni kanssa kohta kolme vuotta, eikä hän rakasta minua. Itse yritin jaksaa rakastaa häntä, mutta masennuin kun en saanut kaikua tunteilleni, ja rakkaus muuttui välittämikseksi. Silti en ole kertaakaan pettänyt häntä, vaikka moni muu olisi jo saattanut luovuttaa ja hakea "rakkautta" muualta.

        Jos hän joskus, edes KERRAN sanoisi rakastavansa minua, ja tietäisin hänen tarkoittavan sitä, olisin planeetan onnellisin nainen ja taatusti hänen ikiomansa hamaan hautaan asti!

        Mutta kukaan ei jaksa yksipuolista rakkautta kovin kauaa..minä koetan jaksaa vielä...Kyllä rakkaus minulle kelpaa!!!

        Jonna84

        ei ne suhteet aina kasassa pysy vaikka molemmat rakastaisivat toisiaan yli kaiken ja kertoisivat tunteistaan toiselle usein.
        t. kokemuksen syvällä rintaäänellä.


    • ....

      mitä sä tänne tuut pillittää. itse oot valintasi tietoisesti tehnyt ja nyt saat kärsiä siitä. Ihan oikein tollaisille h****lle. (niitä ku täällä suomen maassa riittää!)

    • chat

      Sitä saa mitä tilaa!!

    • jeesus

      itke ny ja kärsi!!! hahahahaha pettäminen on pahinta mitä mä tiedän ja sun miehes toivottavasti nai parasta aikaa jotai muuta ja kunnolla!!!

    • enkindu

      Sitä saa mitä tilaa. Tekosi oli selkeästi harkittu, joten elä sen ja seurauksien kanssa. Itse toimisin tismalleen samalla tavalla.

    • jussi

      Kaikesta päätellen kuitenkin rakastat miestäsi, koska noin koville ottaa.Sitten vaan herää kysymys, että miksi pitää vierasta käyttää, kyllä toisen luottamuksen pettäminen on viho viimeinen munaus ainakin minun mielestäni.

    • voi voi

      Tiedätkö paljon oot satuttanu ex-miestäsi kun oot kerta suunnitellu koko pettämisen ottamalla kortsut mukaan, joten se ei ollu edes mikään känni idea vaan täysin tahallinen teko eli hyvä et mies tajus erota toivottavasti kaikille jotka pettää joku pettää myös niitä!

    • itku ilosta

      Tiedätkö paljon oot satuttanu ex-miestäsi kun oot kerta suunnitellu koko pettämisen ottamalla kortsut mukaan, joten se ei ollu edes mikään känni idea vaan täysin tahallinen teko eli hyvä et mies tajus erota toivottavasti kaikille jotka pettää joku pettää myös niitä!

    • Janika36

      Olit ilmeisesti kuitenkin suunnitellut meneväsi niinkin pitkälle uuden tuttavuutes kanssa,kun kortsut oli mukana,jos kuitenkin kadut tekoas ja todella rakastat miestäs ja teillä on pitkä liitto takana,ja ei nyt 15 vuotista yhdessä oloa voi niin vaan hukkaan heittää.Mutta luottos oot menettänyt hänen silmissään ja voi olla aika vaikeeta saada sitä takaisin.Anna hänelle aikaa.Itse yritä jatkaa elämää kuitenkin vaikka se tuntuukin nyt hirveeltä.Tsemppiä!!

    • VijivereZ

      Halveksuttava!! Mun puolesta painu helvetin syvimpään rakoon! Kaikki myötätunto vain sun miehelle! Juuri tuollaisia ihmisiä en voi sietää... *sylkäisee*

      -VijivereZ

    • sala"poliisi"

      Minusta tuntuu, että tämä nimim. "nainen" saattaa olla useimpien tällasten pettäjäjuttujen takana! Ainakin jokaisella hän esiintyy puolustamassa.
      Ei oikein heti uskoisi pelkäksi sattumaksi - olen niin usein tehnyt saman havainnon.
      Täällä netissä kun voi sama ihminen aloittaa keskustelun ja sitten siirtyä puolustamaan asiaansa toisella nimimerkillä....
      Katalaa - mutta naiselle kaikki on luvallista!

      • pikkutarkka

        Voiko olla sattumaa, että "nainen" poistui ja "Katariina" tuli - kuin ennenkin!!!!!!!


    • Voi

      se on taivaan tosi, että se on sinulle OIKEIN!!

      Itse olen ollut vaimoni kanssa 23 vuotta. Rakastan vaimoani, Elämää ilman rakastani ei ole.
      Jos vaimoni pelehtisi jonkun muun kanssa, se loppuisi tasan siihen.
      Jos rakkaani ei olisi tärkeintä elämässäni, voisin antaa "anteeksi":)

      • Olli

        Olen 100 % samaa mieltä sinun kanssasi. Sellaiselle voi antaa anteeksi jota ei oikeasti rakasta, muussa tapauksessa ei!


      • mies34

        "Jos rakkaani ei olisi tärkeintä elämässäni, voisin antaa "anteeksi":) "

        Taidatkos tuon sattuvammin sanoa!
        Olen täysin samaa mieltä kanssasi, "Voi"!
        Itselläni on 33v kokemus avioliitosta.. joten luulisin kokemustakin omaavani.


      • "voi"
        mies34 kirjoitti:

        "Jos rakkaani ei olisi tärkeintä elämässäni, voisin antaa "anteeksi":) "

        Taidatkos tuon sattuvammin sanoa!
        Olen täysin samaa mieltä kanssasi, "Voi"!
        Itselläni on 33v kokemus avioliitosta.. joten luulisin kokemustakin omaavani.

        Tässä vaiheessa elämää, -tuntuu hyvältä-, että joku muukin on samaa mieltä kanssani...


      • man

        Tarkemmin ajateltuna näin kävi myös itselle, annoin anteeksi, mutta rakkaus ei ole enää samaa, jos sitä edes onkaan. Kuitenkin sitä sisimmissään toivoo, että kaikki kääntyisi paremmaksi, mutta tehtyä ei saa tekemättömäksi. Pettäminen merkitsee aina, ettei rakasta toista riittävästi - miksi siis rakastaa pettäjää?


    • susi

      No itseäsi saat kiittää, idiootti. Ei pettämistä voi tai saa antaa anteeksi, vaikka se tapahtuisi vain kerran.

      • ymmärtävä

        Se anteeksiantaminen vain riippuu siitä, jonka pitää antaa anteeksi. Tuomittavaa on ainakin pettäjän elämän tuhoaminen, jättää saa, muttei kostaa !!


    • -t-

      Kokemuksen syvällä rintaäänellä voin kertoa, että suhteenne luultavimmin on ohi. voi olla, että jossain vaiheessa elämää yritätte vielä uudestaan yhdessä, mutta voin kertoa, että kun luottamuksen on kerran menettänyt, ei sitä koskaan saa täydellisesti takaisin. jos jatkatte yhdessä, niin petätte molemmat vain itseänne. yleensäkään uudelleen lämmitelty suhde on vaikea saada toimimaan niinkuin ennen. jossain vaiheessa aina jompi kumpi ottaa pettämisen esille. ja toiseksi, oliko suhteenne ihan oikeasti vakaalla pohjalla, jos kerran sinun tarvitsi hypätä uuteen juttuun. ehkä nyt vaan pelkäät uuden aloittamista ja siksi sinulla on paha olla.itse tein saman virheen joskus aikoinani, vaikka olimme mieheni kanssa erossa tapahtuma-aikana. jatkoin juttua kuitenkin liian kauan ja liian pitkälle. rakastan miestä edelleen enemmän kun ketään muuta koskaan, mutta ajan kanssa sopeutuu ajatukseen, että elämä jatkuu ja että ehkä hän ei olluut sittenkään SE OIKEA minulle. yleensä muistot ovat niitä asioita jotka erotessa satuttavat ja niitä tulee ikävä, ei välttämättä pelkästään ihmistä. Kaikilla pareillahan on hyviä muistoja, koska joskus ovat päättäneet yhdessä aloittaa yhteisen elämän. Jaksamisia sinulle ja olisi kiva kuulla myöhemmin suhteenne kohtalosta. nyt annat vain ajan kulua ja vihan laimeta. kun molemmat ovat rauhoittuneet ja miettineet asioita omilla tahoillaan, niin keskustelette asiat selviksi, koska mikään ei saa jäädä kalvamaan kummankaan mieltä...

    • täst mie tykkään

      Sait juuri sitä mitä tilasit, kärsi kärsi ja kärsi.

    • Malla

      Olen katsonut vastauksia joita olet saanut ja olen tyrmistynyt. Ei elämä ole noin mustavalkoista. Ymmärrän hyvin sinua, että lähdit risteilylle. Olet ollut 15 vuotta naimisissa ja varmasti suht koht hyvässä liitossa. Mutta sitä kaipaa välillä elämäänsä jotain muutakin, on se sitten chattailua tuntemattomien kanssa tai sitten miespuolisten ystävien tapaamista. En tarkoita sitä, että kaikkien kanssa mennään sänkyyn. Mutta se että haluaa tavata jonkun ihmisen ja mennä vaikka sänkyyn asti niin se on jokaisen oma valinta ja sinä teet juuri niin kuin sillä hetkellä parhaaksi näät ja sinusta tuntuu. En usko, että montaakaan sellaista avioliittoa tässä maassa on, etteikö liiton aikana olisi "vilkuiltu vieraisiin". Jos avioliitossanne on rakkautta toista kohtaan niin löydätte tästä kriisistä vielä voiman, jolla rakennatte sen uudestaan. Ei oikea rakkaus kaadu yhteen syrjähyppyyn. Luottamuksen palauttamiseen menee varmasti vuosia ja se tie on raskas, mutta jos oikeata rakkautta löytyy niin sen tien jaksaa kulkea.
      Tiedän kokemuksesta, että ensiksi tulee ns. shokkitila, mutta kun aikaa hieman kuluu niin kumpikin katsoo asiaa ihan eri kannalta.
      Kauheaa sanoa, mutta tässä tapauksessa paras lääke on aika ja keskustelu.
      Toivon sinulle voimia elämässäsi, on se tie sitten kuljettava yksin tai yhdessä !

      • Kelju

        "Ymmärrän hyvin sinua, että lähdit risteilylle. Olet ollut 15 vuotta naimisissa ja varmasti suht koht hyvässä liitossa. Mutta sitä kaipaa välillä elämäänsä jotain muutakin, on se sitten chattailua tuntemattomien kanssa tai sitten miespuolisten ystävien tapaamista. En tarkoita sitä, että kaikkien kanssa mennään sänkyyn. Mutta se että haluaa tavata jonkun ihmisen ja mennä vaikka sänkyyn asti niin se on jokaisen oma valinta ja sinä teet juuri niin kuin sillä hetkellä parhaaksi näät ja sinusta tuntuu. "

        En yhtään ihmettele miksi muslimit pitävät naisensa niin kovassa kurissa, jos tuo on sitä ns. naisen logiikkaa.

        Voi aikoja voi tapoja...


      • Casanova
        Kelju kirjoitti:

        "Ymmärrän hyvin sinua, että lähdit risteilylle. Olet ollut 15 vuotta naimisissa ja varmasti suht koht hyvässä liitossa. Mutta sitä kaipaa välillä elämäänsä jotain muutakin, on se sitten chattailua tuntemattomien kanssa tai sitten miespuolisten ystävien tapaamista. En tarkoita sitä, että kaikkien kanssa mennään sänkyyn. Mutta se että haluaa tavata jonkun ihmisen ja mennä vaikka sänkyyn asti niin se on jokaisen oma valinta ja sinä teet juuri niin kuin sillä hetkellä parhaaksi näät ja sinusta tuntuu. "

        En yhtään ihmettele miksi muslimit pitävät naisensa niin kovassa kurissa, jos tuo on sitä ns. naisen logiikkaa.

        Voi aikoja voi tapoja...

        Minkä ihmeen takia pitäis vaan harrastaa seksiä vaan sen yhden ja saman miehen kanssa. Jotkut harrastaa suunnistusta, kilpa-autoilua, tanssia, Judoa jne, mitä eroa siinä on jos harrastaa seksiä useamman kanssa. Oman ukonhan pitäis vaan nauttia siitä kun omistaa vaimon, jonka kanssa kaikki miehet haluis rakastella. Mun muija tietää, et oon käynyt vieraissa...väliäkö sillä. Jos haluu olla mun kaa niin saa kestää mun harrastukseni.


      • Plaupius

        Ei varmasti ole yhtäkään pitkään kestänyttä suhdetta jossa ei olisi vilkuiltu vieraita. Ja valitettavan vähän tuntuu näiden juttujen perustella olevan suhteita, joissa se olisi jäänyt vain vilkuilun asteelle. Juuri se, että "teet juuri niin kuin sillä hetkellä parhaaksi näät ja sinusta tuntuu" lienee takana monessa syrjähypyssä.

        Samaa logiikkaa soveltaen voidaan muuten sujuvasti perustella ihan mikä tahansa toiminta, myös pettäjän heittäminen pihalle. Ihmettelen kovasti jos se mikä itsestä sillä hetkellä tuntuu parhaalta todellakin on henkilön moraalin perusta. Tunteet kun eivät ole aina samat, vihaisena voi tuntua parhaalta lyödä hampaat kurkkuun toiselta muttei se silti tee siitä oikeutettua.

        Kyseisessä tapauksessa miehellä oli periaate, jonka nainen hyvin tiesi, mutta silti suunnitellusti ja teostaan täysin tietoisena hyppäsi vieraan miehen punkkaan. Aikuisena ihmisenä hänen tulisi myös kantaa vastuu teostaan eikä valittaa "epäoikeudenmukaista" kohtelua.

        Mitä pettämiseen tulee, elämä voi olla hyvin mustavalkoista. Sitä joko pettää tai sitten ei petä. Monelta surulta välttyy jos ei petä.

        Miksi muuten sinäkin annat ymmärtää, että oikea rakkaus kyllä kestää syrjähypyt? Ja samalla annat kuitenkin ymmärtää, että oikeaan rakkauteen kuuluu myös muiden kanssa heilastelua ja syrjähyppy(jä)? Jos kerran oikea rakkaus kestää toisen loukkaukset, niin miksi se ei sitten kestä olla uskollinen?


      • Kelju
        Plaupius kirjoitti:

        Ei varmasti ole yhtäkään pitkään kestänyttä suhdetta jossa ei olisi vilkuiltu vieraita. Ja valitettavan vähän tuntuu näiden juttujen perustella olevan suhteita, joissa se olisi jäänyt vain vilkuilun asteelle. Juuri se, että "teet juuri niin kuin sillä hetkellä parhaaksi näät ja sinusta tuntuu" lienee takana monessa syrjähypyssä.

        Samaa logiikkaa soveltaen voidaan muuten sujuvasti perustella ihan mikä tahansa toiminta, myös pettäjän heittäminen pihalle. Ihmettelen kovasti jos se mikä itsestä sillä hetkellä tuntuu parhaalta todellakin on henkilön moraalin perusta. Tunteet kun eivät ole aina samat, vihaisena voi tuntua parhaalta lyödä hampaat kurkkuun toiselta muttei se silti tee siitä oikeutettua.

        Kyseisessä tapauksessa miehellä oli periaate, jonka nainen hyvin tiesi, mutta silti suunnitellusti ja teostaan täysin tietoisena hyppäsi vieraan miehen punkkaan. Aikuisena ihmisenä hänen tulisi myös kantaa vastuu teostaan eikä valittaa "epäoikeudenmukaista" kohtelua.

        Mitä pettämiseen tulee, elämä voi olla hyvin mustavalkoista. Sitä joko pettää tai sitten ei petä. Monelta surulta välttyy jos ei petä.

        Miksi muuten sinäkin annat ymmärtää, että oikea rakkaus kyllä kestää syrjähypyt? Ja samalla annat kuitenkin ymmärtää, että oikeaan rakkauteen kuuluu myös muiden kanssa heilastelua ja syrjähyppy(jä)? Jos kerran oikea rakkaus kestää toisen loukkaukset, niin miksi se ei sitten kestä olla uskollinen?

        Eipä tuohon ole lisättävää eikä pois otettavaa.


      • Malla
        Plaupius kirjoitti:

        Ei varmasti ole yhtäkään pitkään kestänyttä suhdetta jossa ei olisi vilkuiltu vieraita. Ja valitettavan vähän tuntuu näiden juttujen perustella olevan suhteita, joissa se olisi jäänyt vain vilkuilun asteelle. Juuri se, että "teet juuri niin kuin sillä hetkellä parhaaksi näät ja sinusta tuntuu" lienee takana monessa syrjähypyssä.

        Samaa logiikkaa soveltaen voidaan muuten sujuvasti perustella ihan mikä tahansa toiminta, myös pettäjän heittäminen pihalle. Ihmettelen kovasti jos se mikä itsestä sillä hetkellä tuntuu parhaalta todellakin on henkilön moraalin perusta. Tunteet kun eivät ole aina samat, vihaisena voi tuntua parhaalta lyödä hampaat kurkkuun toiselta muttei se silti tee siitä oikeutettua.

        Kyseisessä tapauksessa miehellä oli periaate, jonka nainen hyvin tiesi, mutta silti suunnitellusti ja teostaan täysin tietoisena hyppäsi vieraan miehen punkkaan. Aikuisena ihmisenä hänen tulisi myös kantaa vastuu teostaan eikä valittaa "epäoikeudenmukaista" kohtelua.

        Mitä pettämiseen tulee, elämä voi olla hyvin mustavalkoista. Sitä joko pettää tai sitten ei petä. Monelta surulta välttyy jos ei petä.

        Miksi muuten sinäkin annat ymmärtää, että oikea rakkaus kyllä kestää syrjähypyt? Ja samalla annat kuitenkin ymmärtää, että oikeaan rakkauteen kuuluu myös muiden kanssa heilastelua ja syrjähyppy(jä)? Jos kerran oikea rakkaus kestää toisen loukkaukset, niin miksi se ei sitten kestä olla uskollinen?

        Ei kukaan ole sanonut ettei teoistaan joudu vastamaan tottakai joutuu. Tehdessään tietää seuraukset, mutta jos lähtee mukaan syrjähyppyyn kyllä varmasti tässä iässä tietää mitä tekee.

        Syrjähypyt ovat yksi kriisinaihe parisuhteessa, mutta miksi se tuntuu niin kammottavalta rikokselta täällä palstalla, sitä en ymmärrä. Se on ihan samaa tasoa oleva kriisinaihe parisuhteessa kuin joku muukin. Asia on käsiteltävä, pohdittava, mietittävä mitkä asiat vaassa painaa eniten. Onko avioliitto sillä pohjalla, että jatkaminen on mahdotonta vai vieläkö on niitä hyviä palasia olemassa johon voidaan rakentaa. Se on pysähtymisen paikka.

        Jos rakkaus kestää loukkaukset niin vielä enemmän sen pitäisi kestää uskollisuus. Mutta olen sitä mieltä, että sellaista liittoa ei ole olemassa jossa ei jossain vaiheessa olisi jonkinlainen kriisi tai pysähtymisen paikka. On se aihe sitten mikä tahansa siitä voi aina katsoa myös positiivisesti eteenpäin.

        Minua huvittaa tällä palstalla vielä se, että suurin osa porukasta chattailee illat kaiket tuolla linjoilla, mitäs' rakas puolisonne sillä välin tekee. Että se siitä moraalista...


      • Plaupius
        Malla kirjoitti:

        Ei kukaan ole sanonut ettei teoistaan joudu vastamaan tottakai joutuu. Tehdessään tietää seuraukset, mutta jos lähtee mukaan syrjähyppyyn kyllä varmasti tässä iässä tietää mitä tekee.

        Syrjähypyt ovat yksi kriisinaihe parisuhteessa, mutta miksi se tuntuu niin kammottavalta rikokselta täällä palstalla, sitä en ymmärrä. Se on ihan samaa tasoa oleva kriisinaihe parisuhteessa kuin joku muukin. Asia on käsiteltävä, pohdittava, mietittävä mitkä asiat vaassa painaa eniten. Onko avioliitto sillä pohjalla, että jatkaminen on mahdotonta vai vieläkö on niitä hyviä palasia olemassa johon voidaan rakentaa. Se on pysähtymisen paikka.

        Jos rakkaus kestää loukkaukset niin vielä enemmän sen pitäisi kestää uskollisuus. Mutta olen sitä mieltä, että sellaista liittoa ei ole olemassa jossa ei jossain vaiheessa olisi jonkinlainen kriisi tai pysähtymisen paikka. On se aihe sitten mikä tahansa siitä voi aina katsoa myös positiivisesti eteenpäin.

        Minua huvittaa tällä palstalla vielä se, että suurin osa porukasta chattailee illat kaiket tuolla linjoilla, mitäs' rakas puolisonne sillä välin tekee. Että se siitä moraalista...

        Parisuhteeseen kuuluu kriisejä, tottakai, aivan kuten ihmisen elämään yleensäkin. Jos muuten menee hyvin, niin jostakin kyllä saadaan kehitettyä kriisi riittävällä hautomisella. Se ei kuitenkaan tarkoita sitä, että kaikki kriisinaiheet objektiivisesti katsottuna olisivat yhtä pahoja, vaikka itse kriisit voivatkin olla.

        Jokaisen kriisin kohdalla on tosiaankin mainitsemasi pysähtymisen paikka, jolloin täytyy arvioida suhteen edellytyksiä ja keskinäisen rakkauden kestävyyttä. Ja vain asianomaiset itse voivat päättää, miten jatkavat.

        Olen kuitenkin vahvasti eri mieltä siitä, että uskottomuus olisi samaa tasoa kuin kaikki muutkin kriisinaiheet, esimerkeistä käyköön vaikka rahankäyttö tai työhön käytettävä aika. Puhun nyt omista kokemuksistani/mielipiteistäni, joten seuraavasta ei kannata vetää hernettä nenään.

        Parisuhde on nimenomaan kahden ihmisen välinen suhde, jonka pitäisi perustua keskinäiseen rakkauteen ja siitä kumpuavaan kunnioitukseen ja arvostukseen. Niin kauan kuin kahden ihmisen välillä ei ole kolmatta, toinen osapuoli voi ainakin ylläpitää illuusiota keskinäisestä rakkaudesta. Mutta kun kuvioon astuu kolmas ihminen, tilanne on täysin toinen. Riippuu tietysti ihmisestä, mutta minulle seksi on fyysinen rakkauden osoitus, sitä lähemmäksi ei voi toista ihmistä päästä, ja siitä näkökulmasta tulkitsen myös pettämistä omalla kohdallani: puolison rakkaus en enää kohdistu minuun, vaan johonkin kolmanteen osapuoleen. Kun tähän lisää yhteiset lupaukset uskollisuudesta ja ikuisesta rakkaudesta, koko yhteisen suhteen rakennelma sortuu alas. On vaikeaa jatkaa suhdetta kun sen perustukset ovat palasina, harva meistä on niin vahva että siihen pystyisi.


      • Katariina
        Malla kirjoitti:

        Ei kukaan ole sanonut ettei teoistaan joudu vastamaan tottakai joutuu. Tehdessään tietää seuraukset, mutta jos lähtee mukaan syrjähyppyyn kyllä varmasti tässä iässä tietää mitä tekee.

        Syrjähypyt ovat yksi kriisinaihe parisuhteessa, mutta miksi se tuntuu niin kammottavalta rikokselta täällä palstalla, sitä en ymmärrä. Se on ihan samaa tasoa oleva kriisinaihe parisuhteessa kuin joku muukin. Asia on käsiteltävä, pohdittava, mietittävä mitkä asiat vaassa painaa eniten. Onko avioliitto sillä pohjalla, että jatkaminen on mahdotonta vai vieläkö on niitä hyviä palasia olemassa johon voidaan rakentaa. Se on pysähtymisen paikka.

        Jos rakkaus kestää loukkaukset niin vielä enemmän sen pitäisi kestää uskollisuus. Mutta olen sitä mieltä, että sellaista liittoa ei ole olemassa jossa ei jossain vaiheessa olisi jonkinlainen kriisi tai pysähtymisen paikka. On se aihe sitten mikä tahansa siitä voi aina katsoa myös positiivisesti eteenpäin.

        Minua huvittaa tällä palstalla vielä se, että suurin osa porukasta chattailee illat kaiket tuolla linjoilla, mitäs' rakas puolisonne sillä välin tekee. Että se siitä moraalista...

        Ei ole kovin kummoinen suhde, jos ensimmäisen kriisin tullessa pistetään välit poikki edes yrittämättä korjata tilannetta.

        Chattailevat vai? Hmm.. Mielenkiintoista :)


      • Kari
        Plaupius kirjoitti:

        Parisuhteeseen kuuluu kriisejä, tottakai, aivan kuten ihmisen elämään yleensäkin. Jos muuten menee hyvin, niin jostakin kyllä saadaan kehitettyä kriisi riittävällä hautomisella. Se ei kuitenkaan tarkoita sitä, että kaikki kriisinaiheet objektiivisesti katsottuna olisivat yhtä pahoja, vaikka itse kriisit voivatkin olla.

        Jokaisen kriisin kohdalla on tosiaankin mainitsemasi pysähtymisen paikka, jolloin täytyy arvioida suhteen edellytyksiä ja keskinäisen rakkauden kestävyyttä. Ja vain asianomaiset itse voivat päättää, miten jatkavat.

        Olen kuitenkin vahvasti eri mieltä siitä, että uskottomuus olisi samaa tasoa kuin kaikki muutkin kriisinaiheet, esimerkeistä käyköön vaikka rahankäyttö tai työhön käytettävä aika. Puhun nyt omista kokemuksistani/mielipiteistäni, joten seuraavasta ei kannata vetää hernettä nenään.

        Parisuhde on nimenomaan kahden ihmisen välinen suhde, jonka pitäisi perustua keskinäiseen rakkauteen ja siitä kumpuavaan kunnioitukseen ja arvostukseen. Niin kauan kuin kahden ihmisen välillä ei ole kolmatta, toinen osapuoli voi ainakin ylläpitää illuusiota keskinäisestä rakkaudesta. Mutta kun kuvioon astuu kolmas ihminen, tilanne on täysin toinen. Riippuu tietysti ihmisestä, mutta minulle seksi on fyysinen rakkauden osoitus, sitä lähemmäksi ei voi toista ihmistä päästä, ja siitä näkökulmasta tulkitsen myös pettämistä omalla kohdallani: puolison rakkaus en enää kohdistu minuun, vaan johonkin kolmanteen osapuoleen. Kun tähän lisää yhteiset lupaukset uskollisuudesta ja ikuisesta rakkaudesta, koko yhteisen suhteen rakennelma sortuu alas. On vaikeaa jatkaa suhdetta kun sen perustukset ovat palasina, harva meistä on niin vahva että siihen pystyisi.

        Anteeksi, että sotkeudun tähän Mallan ja Plaupiuksen keskusteluun kesken kaiken mutta sinä, Plaupius, kirjoitit parisuhteen kriiseistä ja eritoten siihen kuuluvasta rakkaudesta niin hyvin etten voinut olla kiittämättä totuudenmukaisesta analysoinnistasi! Kiitos!
        Kirjoita lisää!!


      • "katariina"
        Katariina kirjoitti:

        Ei ole kovin kummoinen suhde, jos ensimmäisen kriisin tullessa pistetään välit poikki edes yrittämättä korjata tilannetta.

        Chattailevat vai? Hmm.. Mielenkiintoista :)

        biologiaako?


      • Kelju
        Malla kirjoitti:

        Ei kukaan ole sanonut ettei teoistaan joudu vastamaan tottakai joutuu. Tehdessään tietää seuraukset, mutta jos lähtee mukaan syrjähyppyyn kyllä varmasti tässä iässä tietää mitä tekee.

        Syrjähypyt ovat yksi kriisinaihe parisuhteessa, mutta miksi se tuntuu niin kammottavalta rikokselta täällä palstalla, sitä en ymmärrä. Se on ihan samaa tasoa oleva kriisinaihe parisuhteessa kuin joku muukin. Asia on käsiteltävä, pohdittava, mietittävä mitkä asiat vaassa painaa eniten. Onko avioliitto sillä pohjalla, että jatkaminen on mahdotonta vai vieläkö on niitä hyviä palasia olemassa johon voidaan rakentaa. Se on pysähtymisen paikka.

        Jos rakkaus kestää loukkaukset niin vielä enemmän sen pitäisi kestää uskollisuus. Mutta olen sitä mieltä, että sellaista liittoa ei ole olemassa jossa ei jossain vaiheessa olisi jonkinlainen kriisi tai pysähtymisen paikka. On se aihe sitten mikä tahansa siitä voi aina katsoa myös positiivisesti eteenpäin.

        Minua huvittaa tällä palstalla vielä se, että suurin osa porukasta chattailee illat kaiket tuolla linjoilla, mitäs' rakas puolisonne sillä välin tekee. Että se siitä moraalista...

        "Syrjähypyt ovat yksi kriisinaihe parisuhteessa, mutta miksi se tuntuu niin kammottavalta rikokselta täällä palstalla, sitä en ymmärrä. Se on ihan samaa tasoa oleva kriisinaihe parisuhteessa kuin joku muukin."

        Täytyy sanoa, että nykynaisten moraali on todella syvältä.

        Voi aikoja, voi tapoja.


      • Kelju
        Katariina kirjoitti:

        Ei ole kovin kummoinen suhde, jos ensimmäisen kriisin tullessa pistetään välit poikki edes yrittämättä korjata tilannetta.

        Chattailevat vai? Hmm.. Mielenkiintoista :)

        "Ei ole kovin kummoinen suhde, jos ensimmäisen kriisin tullessa pistetään välit poikki edes yrittämättä korjata tilannetta. "

        Katariina näyttää pitävän ikäänkuin luontaisetuna, että vaimo voi välissä käydä vieraissa "virkistäytymässä" ja mies ei saisi moisesta kohottaa kulmakarvaansakaan.

        Aviomies tietenkin istuu silläaikaa kiltisti kotona hoitamassa, ties kenen lapsia.


      • Katariina
        Kelju kirjoitti:

        "Ei ole kovin kummoinen suhde, jos ensimmäisen kriisin tullessa pistetään välit poikki edes yrittämättä korjata tilannetta. "

        Katariina näyttää pitävän ikäänkuin luontaisetuna, että vaimo voi välissä käydä vieraissa "virkistäytymässä" ja mies ei saisi moisesta kohottaa kulmakarvaansakaan.

        Aviomies tietenkin istuu silläaikaa kiltisti kotona hoitamassa, ties kenen lapsia.

        Kummasti tunnut kääntävän pettämisen vain naisten "harrastukseksi".

        Kyllä miehetkin sitä tekevät. Eivätkä monet naiset siihen reagoi kuin kulmakarvaa kohottamalla istuessaan kotona hoitamassa aviomiehensä lapsia.

        Toki pettäminen on väärin, mutta se on vain yksi niistä monista virheistä joita ihminen (niin mies kuin nainen) voi tehdä. Ei se maailmanloppua aiheuta.. eikä välttämättä suhteenkaan loppua :)


      • mietiskelijä
        Plaupius kirjoitti:

        Parisuhteeseen kuuluu kriisejä, tottakai, aivan kuten ihmisen elämään yleensäkin. Jos muuten menee hyvin, niin jostakin kyllä saadaan kehitettyä kriisi riittävällä hautomisella. Se ei kuitenkaan tarkoita sitä, että kaikki kriisinaiheet objektiivisesti katsottuna olisivat yhtä pahoja, vaikka itse kriisit voivatkin olla.

        Jokaisen kriisin kohdalla on tosiaankin mainitsemasi pysähtymisen paikka, jolloin täytyy arvioida suhteen edellytyksiä ja keskinäisen rakkauden kestävyyttä. Ja vain asianomaiset itse voivat päättää, miten jatkavat.

        Olen kuitenkin vahvasti eri mieltä siitä, että uskottomuus olisi samaa tasoa kuin kaikki muutkin kriisinaiheet, esimerkeistä käyköön vaikka rahankäyttö tai työhön käytettävä aika. Puhun nyt omista kokemuksistani/mielipiteistäni, joten seuraavasta ei kannata vetää hernettä nenään.

        Parisuhde on nimenomaan kahden ihmisen välinen suhde, jonka pitäisi perustua keskinäiseen rakkauteen ja siitä kumpuavaan kunnioitukseen ja arvostukseen. Niin kauan kuin kahden ihmisen välillä ei ole kolmatta, toinen osapuoli voi ainakin ylläpitää illuusiota keskinäisestä rakkaudesta. Mutta kun kuvioon astuu kolmas ihminen, tilanne on täysin toinen. Riippuu tietysti ihmisestä, mutta minulle seksi on fyysinen rakkauden osoitus, sitä lähemmäksi ei voi toista ihmistä päästä, ja siitä näkökulmasta tulkitsen myös pettämistä omalla kohdallani: puolison rakkaus en enää kohdistu minuun, vaan johonkin kolmanteen osapuoleen. Kun tähän lisää yhteiset lupaukset uskollisuudesta ja ikuisesta rakkaudesta, koko yhteisen suhteen rakennelma sortuu alas. On vaikeaa jatkaa suhdetta kun sen perustukset ovat palasina, harva meistä on niin vahva että siihen pystyisi.

        jos vaimon pettämisestä huolimatta tuntisit hänen rakastavan sinuakin? Ei kai suhteen rakennelmaa voi kerralla tai edes kahdella heilauttaa maan tasalle? Jos voi niin eikö suhde ole silloin heikko?

        Entä jos vaimollasi olisi suhde toiseen, mutta ilman seksiä? Hajoittaisiko se rakennelmaa?


      • Plaupius
        mietiskelijä kirjoitti:

        jos vaimon pettämisestä huolimatta tuntisit hänen rakastavan sinuakin? Ei kai suhteen rakennelmaa voi kerralla tai edes kahdella heilauttaa maan tasalle? Jos voi niin eikö suhde ole silloin heikko?

        Entä jos vaimollasi olisi suhde toiseen, mutta ilman seksiä? Hajoittaisiko se rakennelmaa?

        Pettämistä ei mielestäni ole vain seksin harrastaminen muiden kuin oman kumppanin kanssa, sitä on myös mainitsemasi seksitön suhde toiseen henkilöön. Parisuhde on yhteinen ponnistus, joka vaatii molempien täyden panoksen eikä siltikään aina onnistu. Onko mitään mieltä edes yrittää, jos toinen ei ole koko sydämellään mukana?


      • Malla
        Plaupius kirjoitti:

        Pettämistä ei mielestäni ole vain seksin harrastaminen muiden kuin oman kumppanin kanssa, sitä on myös mainitsemasi seksitön suhde toiseen henkilöön. Parisuhde on yhteinen ponnistus, joka vaatii molempien täyden panoksen eikä siltikään aina onnistu. Onko mitään mieltä edes yrittää, jos toinen ei ole koko sydämellään mukana?

        Parisuhde on nimenomaan yhteinen ponnistus ja sen eteen on tehtävä töitä todella paljon, jotta se nykypäivänä kestää. Vaatimukset ovat kovat.
        Mainitsemani seksistön suhde on ystävyyttä toisen sukupuolen kanssa, et voi olla tosissasi, etteikö ystävyyttä miehen ja naisen välillä voi olla - rehellistä pyyteetöntä ystävyyttä siinä nyt ei ole mitään tuomittavaa. Oman liittoni aikana minulla on ollut todella hyvä miesystävä eikä siinä ole ollut mitään tuomittavaa. Olisi aika köyhää elämä, jos ei olisi ystäviä sekä naisista että miehistä.

        Tunnustan sinulle Plaupius, että olen itse henkilökohtaisesti kokenut sen, että puoliso pettää. Joten nyt kaksi vuotta erosta katson asiaa aivan eri kannalta kuin silloin ja pettäminen ei ollut se asia mihin liitto kaatui vaan kaikki sitä ennen tapahtui, joka oli paljon raskaampaa kuin pettäminen.

        Jos vain keskusteluyhteys ja halu rakentaa uudestaan liittoa on olemassa, se kannattaa tehdä, vaikeudet on tehty voitettaviksi. Kun usein näissä jutuissa ei puhuta vain itsestä vaan lapset ovat sijaiskärsijöitä. On niin monta muutakin asiaa mitä pitää ottaa huomioon kuin vain omat tunteet kun kriisi tulee.

        Oikein mukavaa Loppiaista Plaupius kanssasi saa hyvän keskustelun aikaan :-))) !


      • Eräs mies
        Malla kirjoitti:

        Parisuhde on nimenomaan yhteinen ponnistus ja sen eteen on tehtävä töitä todella paljon, jotta se nykypäivänä kestää. Vaatimukset ovat kovat.
        Mainitsemani seksistön suhde on ystävyyttä toisen sukupuolen kanssa, et voi olla tosissasi, etteikö ystävyyttä miehen ja naisen välillä voi olla - rehellistä pyyteetöntä ystävyyttä siinä nyt ei ole mitään tuomittavaa. Oman liittoni aikana minulla on ollut todella hyvä miesystävä eikä siinä ole ollut mitään tuomittavaa. Olisi aika köyhää elämä, jos ei olisi ystäviä sekä naisista että miehistä.

        Tunnustan sinulle Plaupius, että olen itse henkilökohtaisesti kokenut sen, että puoliso pettää. Joten nyt kaksi vuotta erosta katson asiaa aivan eri kannalta kuin silloin ja pettäminen ei ollut se asia mihin liitto kaatui vaan kaikki sitä ennen tapahtui, joka oli paljon raskaampaa kuin pettäminen.

        Jos vain keskusteluyhteys ja halu rakentaa uudestaan liittoa on olemassa, se kannattaa tehdä, vaikeudet on tehty voitettaviksi. Kun usein näissä jutuissa ei puhuta vain itsestä vaan lapset ovat sijaiskärsijöitä. On niin monta muutakin asiaa mitä pitää ottaa huomioon kuin vain omat tunteet kun kriisi tulee.

        Oikein mukavaa Loppiaista Plaupius kanssasi saa hyvän keskustelun aikaan :-))) !

        Liitto ei kaadu noin vain yhteen pettämiseen, vaan yleensä sitä edeltää ajanjakso, johon olisi pitänyt pystyä löytämään yhdessä ratkaisu. Oletettavasti tämänkin jutun naisella on samanlainen tilanne. Kiitos Malla hyvästä kommentista


    • Painkiller

      seuraukset! Turha on ruikuttaa, kun on jo paskat housussa! Turhaan tänne tulet itkemään luuseri!

    • Mää

      Mitäs mokasit, myöhäistä katua. Ihan oikein tollaselle petturille! "vain yhden kerran..." Mitäpä niillä kerroilla on väliä, kun pettänyt olet jokatapaukssa... kerta se on se ensimmäinenkin. Minä olen myös ollut 7 vuotta yhdessä mieheni kanssa ja jos kuulisin, että hän olisi pettänyt minua, niin suhteemme olisi kerrasta poikki. Tosin, en todellakaan usko moista tapahtuvan =)

    • messiah

      ei voi oikein muuta sanoa että ihan oikein mies teki kun sinut jätti. tietysti kaikki tekevät virheitä mutta pitää olla valmis kantamaan seuraukset eikä olettaa että toinen antaa anteeksi jos jää kiinni. en kuitenkaan ole oikea ihminen sinulle puhumaan koska itsekin olen pettänyt mutta ainakin olen kantanut seuraukset enkä surkutellut muille vaan kärsinyt kohtaloni. hyvät jatkot joka tapauksessa ja toivottavasti et tee samaa virhettä toiste.

    • Cosmopolitan

      Olettaen, että kertomasi oli totta, niin ihan oikein miehesi kyllä teki.Tiesit varmaan aikuisena naisena, mitä olet tekemässä ja että se oli hemmetin väärin...Ei auta katumus ja itku markkinoilla enää. Ketään en mene tuomitsemaan, mutta kyllä varmaan arvailit, mitä kiinni jäämisestä seuraisi.Eipä auta rakkaudentunnustukset enää jälkeenpäin...ja luottamus on varmasti mennyt mieheltäsi ikuisiksi ajoiksi, vaikka joskus vielä yhteen palaisittekin. Sori, että sanon, mutta leima otsassasi kuljet lopun ikääsi miehesi silmissä. Itse en hyväksy yhtä ainoata hairahdusta...Se on kengän kuva persuuksiin ja näkemiin! Mutta...toivottavasti asiat lutviutuvat...Kaikkea hyvää kaikille! :)

      • Mies -70

        Tosi naurettavaa tuomita ketjun aloittaja. Tämän foorumin saarnaajamiehistä suurin osa on varmaan itse tulleet loukatuksi tai sitten eivät ole naista nähneetkään. Odottavat siellä peräkammarissaan sitä naapurin tyttöä jota ei koskaan tule.
        Mieshän saa ulkoiluttaa ulokettaan missä lystää mutta kun nainen käy vieraissa niin jo on helvetti irti.
        Rakastaminen ja seksi ei ole ihan sama asia, vai kuinka moni voi vilpittömästi tunnustaa rakastaneensa kaikkia seksikumppaneitaan. Kerranhan täällä eletään, se että nostaa ehdottomalla uskollisuudellaan itsensä muita ylemmäksi sitä julistaessaan, on tekopyhää hurskastelua. Kun ei muilta saa ni hyvä jos siltä omalta ees joskus.
        Tyhmäähän se on toista kiusata kiinnijäämisellä mutta jos näin käy niin so what. Jos toisesta vielä välittää niin puhumallahan siitä selviää ja jos ei enää välitä niin mitäs väliä sillä sitten on, jatkuu se elämä kuitenkin.


      • M38
        Mies -70 kirjoitti:

        Tosi naurettavaa tuomita ketjun aloittaja. Tämän foorumin saarnaajamiehistä suurin osa on varmaan itse tulleet loukatuksi tai sitten eivät ole naista nähneetkään. Odottavat siellä peräkammarissaan sitä naapurin tyttöä jota ei koskaan tule.
        Mieshän saa ulkoiluttaa ulokettaan missä lystää mutta kun nainen käy vieraissa niin jo on helvetti irti.
        Rakastaminen ja seksi ei ole ihan sama asia, vai kuinka moni voi vilpittömästi tunnustaa rakastaneensa kaikkia seksikumppaneitaan. Kerranhan täällä eletään, se että nostaa ehdottomalla uskollisuudellaan itsensä muita ylemmäksi sitä julistaessaan, on tekopyhää hurskastelua. Kun ei muilta saa ni hyvä jos siltä omalta ees joskus.
        Tyhmäähän se on toista kiusata kiinnijäämisellä mutta jos näin käy niin so what. Jos toisesta vielä välittää niin puhumallahan siitä selviää ja jos ei enää välitä niin mitäs väliä sillä sitten on, jatkuu se elämä kuitenkin.

        Onhan täällä sentään yks järjellä varustettukin mukana. Tään naisen mieshän on aivan sekopää, kun on elänyt naiselleen uskollisena. Häneltähän on jäänyt vaikka mitä kokematta ollessaan vai oman muijansa kanssa. En suostuis ensinkään sellaiseen suhteeseen, jos en sais vapaasti käydä muiden naisten luona. Enhän mä nyt ala muuttamaan tapojani vaan pelkästään avioitumisen takia, en tosiaankaan. Tyhmyydestä kans sakotetaan kun jää kiinni, onks sitä pakko mennä töpeksimään. Nyt mä meen jatkaa chattailujani...


      • nauraja
        Mies -70 kirjoitti:

        Tosi naurettavaa tuomita ketjun aloittaja. Tämän foorumin saarnaajamiehistä suurin osa on varmaan itse tulleet loukatuksi tai sitten eivät ole naista nähneetkään. Odottavat siellä peräkammarissaan sitä naapurin tyttöä jota ei koskaan tule.
        Mieshän saa ulkoiluttaa ulokettaan missä lystää mutta kun nainen käy vieraissa niin jo on helvetti irti.
        Rakastaminen ja seksi ei ole ihan sama asia, vai kuinka moni voi vilpittömästi tunnustaa rakastaneensa kaikkia seksikumppaneitaan. Kerranhan täällä eletään, se että nostaa ehdottomalla uskollisuudellaan itsensä muita ylemmäksi sitä julistaessaan, on tekopyhää hurskastelua. Kun ei muilta saa ni hyvä jos siltä omalta ees joskus.
        Tyhmäähän se on toista kiusata kiinnijäämisellä mutta jos näin käy niin so what. Jos toisesta vielä välittää niin puhumallahan siitä selviää ja jos ei enää välitä niin mitäs väliä sillä sitten on, jatkuu se elämä kuitenkin.

        Minä taas nauran sinun sekoiluillesi!
        Lähes kaikki kirjoittajat kommentoivat ketjun aloittajan säälinhakua - ei niinkään paljon hänen syrjähyppyään! Pysyhän sinäkin samassa asiassa jos jokin niin naurattaa!
        Ketjun aloittajan mies ei kaiketi sitten "rakastanut" pettäjävaimoaan tarkeeksi koska kenkää antoi.
        Muista sinä rakastaa vaimoasi enemmän sitten vastaavassa tilanteessa!
        Eräs sinua naurattavista kirjoittajista kirjoitti;

        ”Itse olen ollut vaimoni kanssa 23 vuotta.
        Rakastan vaimoani, Elämää ilman rakastani ei ole.
        Jos vaimoni pelehtisi jonkun muun kanssa, se loppuisi tasan siihen.
        Jos rakkaani ei olisi tärkeintä elämässäni, voisin antaa "anteeksi":)”
        Ajattelepa tuota, kaikki miehetkään kun eivät sinunlaillasi ulkoilu ulokettaan kenessä hyvänsä vaikka peräkamaristaan ovat ulos uskaltautuneetkin. Sinä käyttäydyt tavallasi mutta älä pieni ihminen luule kaikkien miesten olevan kaltaisiasi.
        Jos luulet - pienet ovat ympyräsi.


      • nauraja
        Mies -70 kirjoitti:

        Tosi naurettavaa tuomita ketjun aloittaja. Tämän foorumin saarnaajamiehistä suurin osa on varmaan itse tulleet loukatuksi tai sitten eivät ole naista nähneetkään. Odottavat siellä peräkammarissaan sitä naapurin tyttöä jota ei koskaan tule.
        Mieshän saa ulkoiluttaa ulokettaan missä lystää mutta kun nainen käy vieraissa niin jo on helvetti irti.
        Rakastaminen ja seksi ei ole ihan sama asia, vai kuinka moni voi vilpittömästi tunnustaa rakastaneensa kaikkia seksikumppaneitaan. Kerranhan täällä eletään, se että nostaa ehdottomalla uskollisuudellaan itsensä muita ylemmäksi sitä julistaessaan, on tekopyhää hurskastelua. Kun ei muilta saa ni hyvä jos siltä omalta ees joskus.
        Tyhmäähän se on toista kiusata kiinnijäämisellä mutta jos näin käy niin so what. Jos toisesta vielä välittää niin puhumallahan siitä selviää ja jos ei enää välitä niin mitäs väliä sillä sitten on, jatkuu se elämä kuitenkin.

        Minä taas nauran sinun sekoiluillesi!
        Lähes kaikki kirjoittajat kommentoivat ketjun aloittajan säälinhakua - ei niinkään paljon hänen syrjähyppyään! Pysyhän sinäkin samassa asiassa jos jokin niin naurattaa!
        Ketjun aloittajan mies ei kaiketi sitten "rakastanut" pettäjävaimoaan tarpeeksi koska kenkää antoi.
        Muista sinä rakastaa vaimoasi enemmän sitten vastaavassa tilanteessa!
        Eräs sinua naurattavista kirjoittajista kirjoitti;

        ”Itse olen ollut vaimoni kanssa 23 vuotta.
        Rakastan vaimoani, Elämää ilman rakastani ei ole.
        Jos vaimoni pelehtisi jonkun muun kanssa, se loppuisi tasan siihen.
        Jos rakkaani ei olisi tärkeintä elämässäni, voisin antaa "anteeksi":)”
        Ajattelepa tuota, kaikki miehetkään kun eivät sinunlaillasi ulkoiluta ulokettaan kenessä hyvänsä vaikka peräkamaristaan ovat ulos uskaltautuneetkin. Sinä käyttäydyt tavallasi mutta älä pieni ihminen luule kaikkien miesten olevan kaltaisiasi.
        Jos luulet - pienet ovat ympyräsi.


      • n 35
        Mies -70 kirjoitti:

        Tosi naurettavaa tuomita ketjun aloittaja. Tämän foorumin saarnaajamiehistä suurin osa on varmaan itse tulleet loukatuksi tai sitten eivät ole naista nähneetkään. Odottavat siellä peräkammarissaan sitä naapurin tyttöä jota ei koskaan tule.
        Mieshän saa ulkoiluttaa ulokettaan missä lystää mutta kun nainen käy vieraissa niin jo on helvetti irti.
        Rakastaminen ja seksi ei ole ihan sama asia, vai kuinka moni voi vilpittömästi tunnustaa rakastaneensa kaikkia seksikumppaneitaan. Kerranhan täällä eletään, se että nostaa ehdottomalla uskollisuudellaan itsensä muita ylemmäksi sitä julistaessaan, on tekopyhää hurskastelua. Kun ei muilta saa ni hyvä jos siltä omalta ees joskus.
        Tyhmäähän se on toista kiusata kiinnijäämisellä mutta jos näin käy niin so what. Jos toisesta vielä välittää niin puhumallahan siitä selviää ja jos ei enää välitä niin mitäs väliä sillä sitten on, jatkuu se elämä kuitenkin.

        Yllättävän kangertelematon kirjoitus. Siinä tuli asiat selviksi ennennäkemättömällä otteella!


      • Katariina
        Mies -70 kirjoitti:

        Tosi naurettavaa tuomita ketjun aloittaja. Tämän foorumin saarnaajamiehistä suurin osa on varmaan itse tulleet loukatuksi tai sitten eivät ole naista nähneetkään. Odottavat siellä peräkammarissaan sitä naapurin tyttöä jota ei koskaan tule.
        Mieshän saa ulkoiluttaa ulokettaan missä lystää mutta kun nainen käy vieraissa niin jo on helvetti irti.
        Rakastaminen ja seksi ei ole ihan sama asia, vai kuinka moni voi vilpittömästi tunnustaa rakastaneensa kaikkia seksikumppaneitaan. Kerranhan täällä eletään, se että nostaa ehdottomalla uskollisuudellaan itsensä muita ylemmäksi sitä julistaessaan, on tekopyhää hurskastelua. Kun ei muilta saa ni hyvä jos siltä omalta ees joskus.
        Tyhmäähän se on toista kiusata kiinnijäämisellä mutta jos näin käy niin so what. Jos toisesta vielä välittää niin puhumallahan siitä selviää ja jos ei enää välitä niin mitäs väliä sillä sitten on, jatkuu se elämä kuitenkin.

        mutta asiaa. Onneksi sentään löytyy miehiä, jotka uskaltavat olla Miehiä.

        No kärjistettyä tuokin :) Kyllä varmaan osa näistä naisten syrjähypyt tuomitsevista miehistä on ihan vilpittömällä mielellä liikkeellä. Näin ainakin haluaisin uskoa.

        Täällä vaan on monilla sellainen ikävä katsantokanta, että naisen syrjähyppy on tuomittavampaa kuin miehen. Taitaa olla tuossa oma lehmä ojassa. Onhan se kiva laukkoa vieraissa ja esittää suurta sonnia kavereille, kun vaimo odottaa uskollisena kotona. Kuvio vaan rikkoutuu pahasti jos vaimo tekee saman. Mikäs sonni se on, joka ei vaimoaan kykene tyydyttämään? No joo.. kärjistystä taas :)


      • EX-42 nainen
        Katariina kirjoitti:

        mutta asiaa. Onneksi sentään löytyy miehiä, jotka uskaltavat olla Miehiä.

        No kärjistettyä tuokin :) Kyllä varmaan osa näistä naisten syrjähypyt tuomitsevista miehistä on ihan vilpittömällä mielellä liikkeellä. Näin ainakin haluaisin uskoa.

        Täällä vaan on monilla sellainen ikävä katsantokanta, että naisen syrjähyppy on tuomittavampaa kuin miehen. Taitaa olla tuossa oma lehmä ojassa. Onhan se kiva laukkoa vieraissa ja esittää suurta sonnia kavereille, kun vaimo odottaa uskollisena kotona. Kuvio vaan rikkoutuu pahasti jos vaimo tekee saman. Mikäs sonni se on, joka ei vaimoaan kykene tyydyttämään? No joo.. kärjistystä taas :)

        Ei ehkä kaikki, mut kokemuksella voin kertoa, et chatin miesten aivot on todellakin jossain tuolla vajaan metrin korkeudessa. Monikaan aviossa ollut mies ei ole pätkääkään murehtinut omaa vaimoaan siinä vaiheessa kun on ollut kanssani. Voihan näiden miesten kanssa leikkiä, mut olisinko valmis pidempään suhteeseen... miettii pitkään... ehkä parempi pitää vain niitä eroottisina ystävinä, siihen ne on just sopivia!


      • Kelju
        EX-42 nainen kirjoitti:

        Ei ehkä kaikki, mut kokemuksella voin kertoa, et chatin miesten aivot on todellakin jossain tuolla vajaan metrin korkeudessa. Monikaan aviossa ollut mies ei ole pätkääkään murehtinut omaa vaimoaan siinä vaiheessa kun on ollut kanssani. Voihan näiden miesten kanssa leikkiä, mut olisinko valmis pidempään suhteeseen... miettii pitkään... ehkä parempi pitää vain niitä eroottisina ystävinä, siihen ne on just sopivia!

        Vai miksi siellä chatissa viihdyt?

        "kokemuksella voin kertoa, et chatin miesten aivot on todellakin jossain tuolla vajaan metrin korkeudessa."


    • YÖN KOSTAJA

      ..mitä tilaa, mitä menit jakamaan sitä riemurasiaasi, ja olethan noin vanhakin niin tuskin siinä olisit mitään kortsua tarvinnut, vanha horatsu hakee nyt ymmärrytä ja lohtua, ja nythän voit jaella itseäsi vaikka kuinka paljon, ja ota liukasteet mukaan seuraavalla kerralla, älä uikuta vaan jatka valitsemallasi tiellä...

    • Elämän tuskaa

      Kadun loputtomasti että tulin höynäytetyksi tällä tavalla. En voi syyttää muita, vika oli täysin minun, koska olin hyväuskoisena niin helposti ylipuhuttavissa.

      Tää chattailukaverini, jonka nimeä en halua koskaan kertoa, oli verbaalisesti niin kirjoituksissaan kuin puheissaankin mahdottoman hauska, humoristinen ja mukaansa tempaava verrattuna omaan mieheeni että en ymmärrä vielä nytkään minkälaisen tyhmyyden menin tekemään pelkän flirttailun kohteeksi joutumisen johdosta. Hänellä oli suorastaan jonkinlainen hypnoottinen kyky johdatella minut toimimaan haluamallansa tavalla. Voisko joku nainen kommentoida vastaavanlaisista tuntemuksista, jossa chattikaverin verbaalinen lahjakkuus on sekoittanut oman ajatusmaailman ja alkanut elämään chatistä kehittyneiden unelmien vallassa jonkinlaista epätodellista unimaailmaa, joka kuitenkin minun osaltani muuttuikin peruuttamattomaksi todeksi. Sit vielä uskon, etten ollut tän miehen ensimmäinen enkä viimeinenkään hurvittelun kohde!

      • Kelju

        Kuvauksestasi päätellen saatat löytää vastauksen täältä:

        http://www.sro.fi/sanaan/mielenterveys/luonhair2.htm

        " Hän on kontaktikykyinen ja -hakuinen sekä ystävällinen.
        Hän on puhelias ja viljelee huumoria. Hän on sosiaalinen, tutustuu ihmisiin helposti ja tuntuu olevan kotonaan ihmisten keskellä liikkuessaan. Ilmeisesti ihmisten enemmistö pitää hänestä, monet paljonkin. Suhteellisen monet ihailevat häntä, jotkut jopa jumaloivat ja palvovat häntä. Moni nainen rakastuu luonnehäiriöiseen mieheen etäältä tai läheltä, jopa tunnettuun rikolliseen.

        Hän on erinomainen esiintyjä ja loistava sanankäyttäjä.
        Hän on hyvä näyttelijä, laulaja, puhuja, saarnaaja, juontaja, keskustelija, väittelijä, myyjä. Hän hallitsee asiansa ja ottaa yleisönsä. Hän puhuu ihmiset ympäri. Hän ei jää vastausta velkaa... "


      • kamelin karvaa

        "Aitoa kultaa ja kamelinkarvaa kuiskaa kauppias turistin korvaan....!"
        Ei pidä uskoa kaikkea mitä luulee ja kuulee. Luulitko oikeasti että tää kaveri oli ihan sinua varten chattaileen tullut ja sinä universumin ainut...?
        Nyt oli sinunkin aika oppia kovan elämän kovat säännöt! Tosin kalliilla hinnalla, sääli!


      • uskova

        Ai, sie keksit nyt tällaasen käänteen jatkaaksesi tätä maratonjuttuasi!
        Sinä todellakin saat vedättää!


      • Ehkä sama mies?

        Kerro lisää miehestä. Ikä? Jotain tuntomerkkejä?Kertoiko hän muunneltua totuutta itsestään?
        Olivatko tapaamispaikka ja aika aina hänen määräämiään?
        Totta, että sua höynäytettiin. Chatti on kavala paikka "sinisilmäisille" naiselle.
        100%:lla varmuudella voin sanoa, ettet ollut hänen ensimmäinen kohteensa. Kokematon ei näitä "kikkoja" osaa.
        Jotenkin sääliksi käy hänen seuraavaa uhriaan :(
        Koitahan pärjäillä kaikesta huolimatta ja toivon että otit opiksesi.


      • Lievästi iso
        Ehkä sama mies? kirjoitti:

        Kerro lisää miehestä. Ikä? Jotain tuntomerkkejä?Kertoiko hän muunneltua totuutta itsestään?
        Olivatko tapaamispaikka ja aika aina hänen määräämiään?
        Totta, että sua höynäytettiin. Chatti on kavala paikka "sinisilmäisille" naiselle.
        100%:lla varmuudella voin sanoa, ettet ollut hänen ensimmäinen kohteensa. Kokematon ei näitä "kikkoja" osaa.
        Jotenkin sääliksi käy hänen seuraavaa uhriaan :(
        Koitahan pärjäillä kaikesta huolimatta ja toivon että otit opiksesi.

        "Chatti on kavala paikka
        "sinisilmäisille" naiselle.
        100%:lla varmuudella voin sanoa, ettet ollut hänen ensimmäinen kohteensa. Kokematon ei näitä "kikkoja" osaa.
        Jotenkin sääliksi käy hänen seuraavaa uhriaan :(
        Koitahan pärjäillä kaikesta huolimatta ja toivon että otit opiksesi."
        Hyvin sanottu mutta toivottvasti kaikki naiset ottaisivat opiksi, näitä hurmureita riittää.
        On kumma ja ihme miksi nainen VOI USKOA miehen joka on puhelias ja viljelee huumoria, on sosiaalinen, tutustuu ihmisiin helposti ja tuntuu olevan kotonaan ihmisten keskellä liikkuessaan - odottaneen juuri häntä ja juuri hän olisi tämän ihmehiipparin AINOA Aino!. Mutta naisten enemmistö pitää hänestä, monet paljonkin. Suhteellisen monet ihailevat häntä, jotkut jopa jumaloivat ja palvovat häntä. Moni nainen rakastuu hänessä "elämänsä" mieheen liiankin helposti - ihan kuten muutamat rikollisiin.
        Häneen "haksahtaneet" kärsivät ja mutta uusien kokeilijoiden jono jatkuu.....


      • Lievästi iso
        Ehkä sama mies? kirjoitti:

        Kerro lisää miehestä. Ikä? Jotain tuntomerkkejä?Kertoiko hän muunneltua totuutta itsestään?
        Olivatko tapaamispaikka ja aika aina hänen määräämiään?
        Totta, että sua höynäytettiin. Chatti on kavala paikka "sinisilmäisille" naiselle.
        100%:lla varmuudella voin sanoa, ettet ollut hänen ensimmäinen kohteensa. Kokematon ei näitä "kikkoja" osaa.
        Jotenkin sääliksi käy hänen seuraavaa uhriaan :(
        Koitahan pärjäillä kaikesta huolimatta ja toivon että otit opiksesi.

        "Chatti on kavala paikka
        "sinisilmäisille" naiselle.
        100%:lla varmuudella voin sanoa, ettet ollut hänen ensimmäinen kohteensa. Kokematon ei näitä "kikkoja" osaa. Jotenkin sääliksi käy hänen seuraavaa uhriaan :(
        Koitahan pärjäillä kaikesta huolimatta ja toivon että otit opiksesi."

        Hyvin sanottu mutta toivottvasti kaikki naiset ottaisivat opiksi, näitä hurmureita riittää.
        On kumma ja ihme miksi nainen VOI USKOA miehen joka on puhelias ja viljelee huumoria, on sosiaalinen, tutustuu ihmisiin helposti ja tuntuu olevan kotonaan ihmisten keskellä liikkuessaan - odottaneen juuri häntä ja juuri hän olisi tämän ihmehiipparin AINOA Aino!. Mutta naisten enemmistö pitää hänestä, monet paljonkin. Suhteellisen monet ihailevat häntä, jotkut jopa jumaloivat ja palvovat häntä. Moni nainen rakastuu hänessä "elämänsä" mieheen liiankin helposti - ihan kuten muutamat rikollisiin.
        Häneen "haksahtaneet" kärsivät ja mutta uusien kokeilijoiden jono jatkuu.....
        Kirjoittanut: Lievästi iso 6.1.2003, klo 00.01


    • D'Arcy

      Se on juuri se paratiisin kielletty hedelmä...
      Ja sen hedelmän vielä kiehtovampi maku...
      Sillä hedelmällä kun on sellainen kolkko maine...
      Ei siitä turhaan puhuta...

      Ihminen on heikoilla, kun tunnepuoli ottaa
      vallan. Ei se ole mikään uusi juttu.
      Siinä helposti sumenee järki,
      houkutuksesta tulee liian voimakas.

      Ikävät ovat sivuvaikutukset ja jälkiseuraukset.

    • Krokantti

      En halua olla nulkupissijä todellakaan,
      tiedän ihmisten heikkouden.
      Valittelen syvästi tapahtunutta, ja
      toivon parasta jokasuhteessa.

      Mutta pitää kumminkin tähdentää paria seikkaa:

      Mielestäni ei voida puhua laivalla
      tapahtuneesta yhdestä yöstä, vaan
      kokonaisuudesta.
      Eli suhteesta joka on kehittynyt aikojen
      kuluessa chatissa.

      Nyt vain tartutaan selkeästi ihan turhaan
      tuohon laivaosuuteen, joka on vain osa
      tätä kokonaisuutta.

      Tietyllä tapaa voisi puhua tarkoitushakuisesta
      jutusta. Jutulla on ollut selkeä päämäärä
      kenties?

      Periaatteessa, pettäminen on alkanut jo
      silloin, kun ajatukset chatissa ovat alkaneet
      muistuttaa seurustelusuhdetta.

      Suhdetta, joka loppujenlopuksi on
      konkretisoitunut ratkaisevaan pisteeseen,
      eli kahdeksi tapaamiseksi. Tällaisiin
      tapaamisiin kuuluu nykyaikana olennaisena
      osana seksuaalinen kanssakäyminen.


      "Onko kaikki kiehtova kiellettyä,
      onko kaikki kielletty kiehtovaa?".

      • Sinkkunainen

        Vastauksessasi kerroit näin

        "Tällaisiin tapaamisiin kuuluu nykyaikana olennaisena osana seksuaalinen kanssakäyminen."

        Olen huomannut tämän liiankin usein myös omalla kohdallani. Ellen viimeistäänkin jo toisella tapaamisella suostu antamaan, niin kolmatta tapaamiskertaa ei tule. Ja näin on käynyt monta kertaa.

        Voisin sanoa tuhmasti, mut antaa olla. Tiedätte varmaan itsekin mitä teidän miesten siinä tilanteessa pitäis tehdä ...


    • Krokantti

      En halua olla nulkupissijä todellakaan,
      tiedän ihmisten heikkouden.
      Valittelen syvästi tapahtunutta, ja
      toivon parasta jokasuhteessa.

      Mutta pitää kumminkin tähdentää paria seikkaa:

      Mielestäni ei voida puhua laivalla
      tapahtuneesta yhdestä yöstä, vaan
      kokonaisuudesta.
      Eli suhteesta joka on kehittynyt aikojen
      kuluessa chatissa.

      Nyt vain tartutaan selkeästi ihan turhaan
      tuohon laivaosuuteen, joka on vain osa
      tätä kokonaisuutta.

      Tietyllä tapaa voisi puhua tarkoitushakuisesta
      jutusta. Jutulla on ollut selkeä päämäärä
      kenties?

      Periaatteessa, pettäminen on alkanut jo
      silloin, kun ajatukset chatissa ovat alkaneet
      muistuttaa seurustelusuhdetta.

      Suhdetta, joka loppujenlopuksi on
      konkretisoitunut ratkaisevaan pisteeseen,
      eli kahdeksi tapaamiseksi. Tällaisiin
      tapaamisiin kuuluu nykyaikana olennaisena
      osana seksuaalinen kanssakäyminen.


      "Onko kaikki kiehtova kiellettyä,
      onko kaikki kielletty kiehtovaa?".

    • Krokantti

      En halua olla nulkupissijä todellakaan,
      tiedän ihmisten heikkouden.
      Valittelen syvästi tapahtunutta, ja
      toivon parasta jokasuhteessa.

      Mutta pitää kumminkin tähdentää paria seikkaa:

      Mielestäni ei voida puhua laivalla
      tapahtuneesta yhdestä yöstä, vaan
      kokonaisuudesta.
      Eli suhteesta joka on kehittynyt aikojen
      kuluessa chatissa.

      Nyt vain tartutaan selkeästi ihan turhaan
      tuohon laivaosuuteen, joka on vain osa
      tätä kokonaisuutta.

      Tietyllä tapaa voisi puhua tarkoitushakuisesta
      jutusta. Jutulla on ollut selkeä päämäärä
      kenties?

      Periaatteessa, pettäminen on alkanut jo
      silloin, kun ajatukset chatissa ovat alkaneet
      muistuttaa seurustelusuhdetta.

      Suhdetta, joka loppujenlopuksi on
      konkretisoitunut ratkaisevaan pisteeseen,
      eli kahdeksi tapaamiseksi. Tällaisiin
      tapaamisiin kuuluu nykyaikana olennaisena
      osana seksuaalinen kanssakäyminen.


      "Onko kaikki kiehtova kiellettyä,
      onko kaikki kielletty kiehtovaa?".

    • rakastuntut

      Sana "rakkaus" on vain muutamia kirjaimia peräkkäin.Ja se on arvoltaan sama kuin käytetty vessapaperi.Ei mitään muuta,sanahelinää ja toisesta riippuvaisuutta.Piste

    • Anonyymi

      Ja olihan kyseessä vielä yöntimo orkestereineen? Oli kortsut mukana.. Jos olisit jonkun päästänyt päiviltä, olisi se kai murha. Veit aseen mennessäsi.

      • Anonyymi

        Viitsit tällaiseen melkein 20 vuotta vanhaan provoon vastata?


    • sitä saa mitä tilaa, jos teksti aito niin katso peiliin, antsaitset kärsiä...

      • Anonyymi

        Aloittajaa tuskin kiinnostaa enää, vuosikymmenien jälkeen :)


    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2237
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2063
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1668
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1490
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1486
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1387
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1354
    8. Persuilla ja Saksi-Riikalla meni sitten pornon levittämiseksi koko touhu.

      Onko kenellekään yllätys?
      Perussuomalaiset
      52
      1248
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1190
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1179
    Aihe