Minulla on ollut jo pitemmän aikaa sellainen käsitys Vartiotorniseurasta, että se ei tosissaan haluakaan julistaa Valtakunnan hyvää uutista tai kertoa Raamatun sanomaa niin tehokkaasti kuin se olisi mahdollista. Se pitäytyy jääräpäisesti ikivanhoissa menetelmissä, joissa sinänsä ei välttämättä ole vikaa, mutta ne eivät enää tehoa nykyaikana. Tarvittaisiin täydentäviä metodeja, jotta nykyihmiset tavoitettaisiin.
Viime päivinä on taas konkreettisesti tullut ilmi eräs paha puute Vartiotorniseuran nettisivuissa. Asiasta kiinnostunut ihminen ei voi netin kautta tilata esim. Vartiotorni- tai Herätkää-lehtiä. Niinpä olen viimeksi kuluneen viikon aikana toimittanut postin kautta muutamia lehtiä, kun minulla ei ole salaista sähköpostiosoitetta niinkuin Betelillä on. Tämä postin salaisuus onkin suuri este sille, että ihmiset eivät voi suoraan pyytää lehtiä tai tehdä kysymyksiä juuri heitä kiinnostavista asioista.
Kun tässä nyt pääsin vauhtiin, niin kerron toisen vakavan puutteen, joka vaivaa Vartiotorniseuran virallisia nettisivuja. Sieltä ei voi ladata omalle koneelle esim. konventeissa tai seurakunnankokouksissa pidettyjä puheita. Niinpä olen yrittänyt omalta pieneltä osalta viime päivinä paikata tätäkin puutetta. Olen toimittanut sähköpostissa muutamia puheita. Mutta omat resurssini ovat kovin rajalliset, enkä voi kovin paljon auttaa näissä asioissa.
Ajattelin nyt kuitenkin tarjota auttavaa kättä laajemminkin niille ihmisille, jotka haluaisivat kuunnella Jehovan todistajien puheita. Tällä hetkellä minulla on "varastossa" viisi puhetta, joita voin lähettää halukkaille joko sähköpostilla tai messenger-pikaviestiohjelmalla. Messenger-tunnukseni on [email protected], joka on siis vain messenger-tunnus, ei enää sähköpostiosoite, kun sunpoint muuttui pari vuotta sitten maksulliseksi. Luettelen tässä puheet, joita teillä, hyvät ihmiset, on mahdollista kuunnella. Ne on kaikki nauhoitettu vuoden 2005 Helsingin piirikonventissa mp3-soittimella suoraan radiosta. Tiedostot on rajulla kädellä pienennetty ja kutistettu mahdollisimman pieniksi, jotta ne lankoja pitkin kulkisivat helposti ja nopeasti. Toki tällainen kutistaminen hiukan vaikuttaa äänenlaatuun, mutta mielestäni laatu on näinkin ihan riittävä puheiden kuulemiseen:
"Meidät on tehty ihmeellisesti", puhujana on Veijo Piispa, koko 5,05 Mt
"Ylösnousemustoivo on todellinen", puhujana Ari Jääskeläinen, koko 4,32 Mt
"Mitä Raamattu todella opettaa?", puhujana Jukka Ropponen, koko 6,87 Mt
"Kärsimykset loppuvat pian", puhujana Jouni Palmu, koko 7,63 Mt
"Ketä meidän tulee totella?", puhujana Heikki Kankaanpää, koko 11,5 Mt
Nuo kolme ensimmäistä voin lähettää Yahoo-sähköpostistani, mutta nuo kaksi seuraavaa ovat Yahoolle ilmeisesti liian isoja paloja. Yahoo on muuten hyvä sähköposti, tilaa postilaatikossakin on riittävästi, 1 giga, mutta jostain syystä se ei isoja paketteja jaksa kantaa.
Saan parin kuukauden päästä 100 megaa ilmaista kotisivutilaa, jossa ei ole samantyyppisiä nettiliikennerajoituksia kuin UskoToivo-sivuilla Geocities-sivustossa, joten jos tarvetta näyttää olevan, voin perustaa uuden sivuston, jossa on enemmänkin noita puheita ladattavaksi. Mutta vain jos kysyntää riittää. Tällä hetkellä minulla ei vielä ole vuoden 2006 konventista mp3-nauhoituksia, kun nauhoittajan (joka en ole minä) mp3-soitin on hukassa. :) Mutta ehkä se löytyy ennemmin tai myöhemmin. Toivottavasti ennemmin.
Niin, täytyy ruveta paikkailemaan Vartiotorniseuran nettisivujen puutteita yksityishenkilönä, kun VTS ei näytä saavan aikaiseksi palveluja, joita ihmiset haluaisivat käyttää. Milloinkahan se kaivattu UM-käännös ilmestyy suomenkielisille VT-sivuille?
Hei Betel! Haloo! Onko siellä ketään kotona? Vai ovatko kaikki harjaamassa hevosia, pelaamassa biljardia tai soittamassa kevyttä jazz-tyyppistä musiikkia? Eihän noissa toiminnoissa mitään pahaa ole, mutta muistattekohan, mikä on teidän pääasiallinen tehtävänne? (Annan viiden pisteen vihjeen: Se liittyy ihmisten auttamiseen...)
Vartiotorniseura haluton palvelemaan?
26
2140
Vastaukset
- UskoToivo
Messenger-ohjelma ei ole jatkuvasti auki koneessani. Niinpä, jos et näe minua onlinessa ja haluat jutella tai tilata puheita, lähetä ensin sähköpostia, ja kerro asiasi, avaan sitten messengerin.
Mitäs se Betel sanoo tällaiseen toimintaan? Meinaan, että voiko se nojautua johonkin lakipykälään ja viedä teikäläisen lähtöruudun kautta komiteaan? Ja onhan tuo päämaja kieltänytkin kirjallisuudessaan harrastamasi toiminnan. Vai kuinka?
- UskoToivo
En tiedä varmasti. Olishan se toisaalta kornia, jos Betel haastaa minut oikeuteen Vartiotorniseuran materiaalin levittämisestä (lehdet, kirjat, puheet), kun tietääkseni se haluaa kaikkien olevan mukana valtakunnan uutisen kertomisesta.
Olisi mielenkiintoinen testi oikeussalissa: Vartiotorniseura vaatisi minulle rangaistusta siitä työstä, mitä se kehottaa tekemään. :) - Ex-paroni
UskoToivo kirjoitti:
En tiedä varmasti. Olishan se toisaalta kornia, jos Betel haastaa minut oikeuteen Vartiotorniseuran materiaalin levittämisestä (lehdet, kirjat, puheet), kun tietääkseni se haluaa kaikkien olevan mukana valtakunnan uutisen kertomisesta.
Olisi mielenkiintoinen testi oikeussalissa: Vartiotorniseura vaatisi minulle rangaistusta siitä työstä, mitä se kehottaa tekemään. :)>Vartiotorniseura vaatisi minulle rangaistusta siitä työstä, mitä se kehottaa tekemään.
Syyte vanhaa vitsiä mukaillen: "Väärin sammutettu. Se helvetintulikin."
- olen pahoillani
Sinä olet liian usein arvostellut negatiiviseen sävyyn Jehovan todistajien käyttämää virallista yhdistystä Vartiotornia. En uskaltaisi kuunnella puheita, joita tällä palstalla tarjoat sähköpostitse tai muullakaan tavoin. En voisi enää luottaa siihen, etteikö puheita, joita tarjoat kauttasi kiinnostuneille, olisi "käsitelty" tai feikattu.
- UskoToivo
Kylläpä vitsin murjasit. Milloin olen muka kirjoittanut mitään, mikä ei ole totta? Kerropa se. Yritän aina pitäytyä tosiasioissa ja kivikovassa faktassa.
Silloin kun kirjoitan omista kokemuksistani, tunteistani ja tuntemuksista, jotka liittyvät Vartiotorniseuraan, ne ovat tietysti vain minun henkilökohtaisia tuntemuksia, mutta silti luotettavaa kerrontaa.
- Alueveli
Meille Veljesseuraan tulee aika ajoin kyselyitä, mistä voisi saada sähköpostitse haastattelun Jehovan todistajalta aiheesta x. Yleensä nämä ovat eri alojen opiskelijoita, jotka tulevassa työssään tulevat olemaan tekemisissä todistajien kanssa. Viimeksi tänään tuli kysely jehovantodistajasta, jonka lapset ovat käyneet koulua 15 viimeisen vuoden sisällä.
Minulla ei toki ole mitään sitä vastaan, että kiinnostuneet kääntyvät ensimmäisinä entisten jäsenien puoleen, mutta tämä kertoo jotain seuran internetpeloista. - PGentleman
Seura on käyttänyt menneisyydessä lentolehtisiä, gramofoneja, radiota ym. Olet varmaankin oikeassa että on oikein, ja viisasta käyttää niitä menetelmiä joita, tekniikka mahdollistaa ja ihmiset nykyään käyttävät.Ja kyllähän Seura on eturintamassa ollut antamassa, mahdollisuutta turtustua sanomaansa verkossa. Mutta! Mutta. Muistatko mitä sanotaan matteuksen 28;18-20 ? Tiedän että muistat! Huomaan jo viesteistäsi päätellen että olet hyvinkin viihtynyt sanan ääressä. Ja tehnyt muutakin säällistä kuin silitellyt hevosia tai pelannut biljardia. 20;ssä jakeessahan sanottiin "opettakaa heitä"
Voisinkin antaa sinulle kotiläksyksi miettiä sitä, mitä tuo sana tarkoittaa ja pitää sisällään. Ja miten tuo sana eroaa saarnaamisesta? Jos tehtäväksi olisi annettu pelkästään 'Saarnata' lentolehtiset, kova-ääniset kaiuttimet autojen katoilla, olisivat täyttäneet täysin yksinään paikkansa tässä työssä. Lisää jalostavaa tuloksellista miettimistä saat kun mietit syyskuun VP:n takasivun ajatuksia.- UskoToivo
>>this is humour
Päinvastoin, tämä aihe on totista totta, aiheen olen saanut todellisesta elämästä ja omasta sähköpostistani, johon tulvii pyyntöjä. Tällaiselle palvelulle on suorastaan tilaus. Minulta ainakin on tilattu sekä lehtiä, kirjoja että puheita.
>>on oikein, ja viisasta käyttää niitä menetelmiä joita, tekniikka mahdollistaa ja ihmiset nykyään käyttävät
Tuossa olet oikeassa. Seurahan oli aikoinaan edistyksellinen, käytettiin jopa elokuvia silloin, kun se oli muuten harvinaista. Ja radiolähetykset saivat monet sellaiset ihmiset kuuntelemaan, jotka eivät ikinä olisi tulleet varsinaisiin esitelmätilaisuuksiin. Ja nyt sitten palataan kivikaudelle, käyttämään pelkästään ikivanhoja menetelmiä. Niinkö?
>>kyllähän Seura on eturintamassa ollut antamassa, mahdollisuutta turtustua sanomaansa verkossa.
Tuossa olet väärässä. Seuran käsitys netistä on täysin virheellinen. Seura ei näe netin mahdollisuuksia, sen nopeaa reagointimahdollisuutta, sen kaksisuuntaista viestintätapaa, nopeaa sähköpostin käyttöä, materiaalin laittamista näyttävästi ja riittävästi esiin, jne.... Seuran nettisivuihin on kasvanut jo paksu kerros virtuaalista hämähäkinverkkoa, kun esim. suomenkieliset sivut ovat jämähtäneet johonkin kuukausien takaiseen aikaan.
>>Jos tehtäväksi olisi annettu pelkästään 'Saarnata' lentolehtiset, kova-ääniset kaiuttimet autojen katoilla, olisivat täyttäneet täysin yksinään paikkansa tässä työssä.
Höpsistä. Ihmiset puhuvat valtakunnan uutisesta, se on yksi tärkeä tapa, voisi sanoa jopa tärkein.
Ja nyt menet totaalisesti harhaan pohdinnassasi. Kun minä esitän "lisäkeinoja" valtakunnan uutisen esittämiseksi, sinä luulet, että vastaavasti kaikki muut keinot otetaan pois. Eihän se niin mene.
Lehtitilaukset netistä, lehtien julkaiseminen kokonaan netissä ja puheiden lataaminen omalle koneelle netistä täydentäisivät nykyistä keinovalikoimaa saarnata.
Kirjoitin tämän avauksen, koska se tuli todellisesta tilanteesta, ei mistään teoreettisesta mahdollisuudesta.
Olen viikon aikana lähettänyt 4 lehteä, 2 kirjaa ja 4 puhetta. Sinun käsityksesi mukaan minun olisi siis pitänyt olla lähettämättä, koska ne eivät satu olemaan Seuran virallisen kannan mukaan toimitettu ihmisille. Niinkö? - Markku_Meilo
>>Lisää jalostavaa tuloksellista miettimistä saat kun mietit syyskuun VP:n takasivun ajatuksia.
Tuosta tulikin mieleeni 2006 syyskuun VP:n takasivun lainaus hieman laajemmin. Siinä lyhyesti lainatun 1893 heinäkuun 1. päivän ZWT:n tekstiä edelsi lopunennustus kaksi kappaletta aiemmin:
"A great storm is near at hand. Though one may not know exactly when it will break forth, it seems reasonable to suppose that it cannot be more than twelve or fourteen years yet future. As the harvesters in the natural field often find it necessary to withdraw, as the clouds get very dark and the winds blow, so the reapers in this harvest may by and by be compelled to cease their active service."
Ja jos tarkkoja ollaan, niin tuolloin ei saarnattu nykyisellä tavalla, kyse oli enemmänkin kirjanmyynnistä. Kolporteeraajat eivät vastanneet nykyisiä tienraivaajia, vaan he olivat kiertäviä kirjakauppiaita. - PGentleman
UskoToivo kirjoitti:
>>this is humour
Päinvastoin, tämä aihe on totista totta, aiheen olen saanut todellisesta elämästä ja omasta sähköpostistani, johon tulvii pyyntöjä. Tällaiselle palvelulle on suorastaan tilaus. Minulta ainakin on tilattu sekä lehtiä, kirjoja että puheita.
>>on oikein, ja viisasta käyttää niitä menetelmiä joita, tekniikka mahdollistaa ja ihmiset nykyään käyttävät
Tuossa olet oikeassa. Seurahan oli aikoinaan edistyksellinen, käytettiin jopa elokuvia silloin, kun se oli muuten harvinaista. Ja radiolähetykset saivat monet sellaiset ihmiset kuuntelemaan, jotka eivät ikinä olisi tulleet varsinaisiin esitelmätilaisuuksiin. Ja nyt sitten palataan kivikaudelle, käyttämään pelkästään ikivanhoja menetelmiä. Niinkö?
>>kyllähän Seura on eturintamassa ollut antamassa, mahdollisuutta turtustua sanomaansa verkossa.
Tuossa olet väärässä. Seuran käsitys netistä on täysin virheellinen. Seura ei näe netin mahdollisuuksia, sen nopeaa reagointimahdollisuutta, sen kaksisuuntaista viestintätapaa, nopeaa sähköpostin käyttöä, materiaalin laittamista näyttävästi ja riittävästi esiin, jne.... Seuran nettisivuihin on kasvanut jo paksu kerros virtuaalista hämähäkinverkkoa, kun esim. suomenkieliset sivut ovat jämähtäneet johonkin kuukausien takaiseen aikaan.
>>Jos tehtäväksi olisi annettu pelkästään 'Saarnata' lentolehtiset, kova-ääniset kaiuttimet autojen katoilla, olisivat täyttäneet täysin yksinään paikkansa tässä työssä.
Höpsistä. Ihmiset puhuvat valtakunnan uutisesta, se on yksi tärkeä tapa, voisi sanoa jopa tärkein.
Ja nyt menet totaalisesti harhaan pohdinnassasi. Kun minä esitän "lisäkeinoja" valtakunnan uutisen esittämiseksi, sinä luulet, että vastaavasti kaikki muut keinot otetaan pois. Eihän se niin mene.
Lehtitilaukset netistä, lehtien julkaiseminen kokonaan netissä ja puheiden lataaminen omalle koneelle netistä täydentäisivät nykyistä keinovalikoimaa saarnata.
Kirjoitin tämän avauksen, koska se tuli todellisesta tilanteesta, ei mistään teoreettisesta mahdollisuudesta.
Olen viikon aikana lähettänyt 4 lehteä, 2 kirjaa ja 4 puhetta. Sinun käsityksesi mukaan minun olisi siis pitänyt olla lähettämättä, koska ne eivät satu olemaan Seuran virallisen kannan mukaan toimitettu ihmisille. Niinkö? - teetee_
PGentleman kirjoitti:
Ihmiset iloisesti sekoittava MAP:n, Adventistit Jt:t ym. Minulle on kerrottu monenlaisia asioita Jt:ista, jotka eivät pidä alkuunkaan paikkansa.
- UskoToivo
PGentleman kirjoitti:
>>Elämme kuitenkin jo yli 100 vuotta vaikuttaneen vartiotorniseuran hyvin tunnettuvuus aikaa. Ihmiset yleensä tietävät keitä Jehovan todistajat ovat, he tietävät että jo heidän isovanhemmilleen puhuttiin näistä asioista. He suunnilleen tietävät mitä uskomme.
Nyt on kuitenkin niin, että ihmiset tietävät yleensä hyvin vähän jehovantodistajista ja siitä, mitä Vartiotorniseura todella opettaa. Monet toki väittävät tietävänsä, mutta muutaman tarkentava kysymys tuo esiin sen tosiseikan, että tiedot ovat vain pinnan raaputusta.
Jos ja kun joku sitten aidosti sanoo, ettei tiedä paljon mitään mutta haluaisi tietää ja tutustua asiaan, Vartiotorniseura käytännössä joskus estää tämän? Ainakin epäsuorasti tämä pitää paikkansa, kun ajatellaan esim. seurakunnan kokouksissa pidettäviä esitelmiä. Kynnys lähteä kuuntelemaan esitelmää valtakunnansalille on useimmille ihmisille hyvin korkea. Niinpä se helpottaisi asiaa suunnattomasti, jos kiinnostunut ihminen voisi kuunnelle puheita omassa kodissaan lataamalla puheita netistä. Mutta Vartiotorniseura pitää jääräpäisesti kiinni vain "virallisesti" hyväksytyistä tavoista. Se on kuin iso valtameritankkeri, joka ei halua kääntää kurssiaan astettakaan, jos se pitäisi tehdä pienen jollan tai soutuveneen takia. Sen ei tarvitse. Jos se joutuu törmäyskurssille, se tietää voivansa kaataa jollat ja soutuveneet pelkällä massallaan. Se on aina "oikeassa".
Ja jos ei olisikaan, lopputulos olisi sama. - UskoToivo
teetee_ kirjoitti:
Ihmiset iloisesti sekoittava MAP:n, Adventistit Jt:t ym. Minulle on kerrottu monenlaisia asioita Jt:ista, jotka eivät pidä alkuunkaan paikkansa.
>>Minulle on kerrottu monenlaisia asioita Jt:ista, jotka eivät pidä alkuunkaan paikkansa.
Niin minullekin. Osa sekoittaa jehovantodistajat jopa lestadiolaisiin ja kysyy, "saako teillä olla televisiota"? - Oikaisu
UskoToivo kirjoitti:
>>this is humour
Olen viikon aikana lähettänyt 4 lehteä, 2 kirjaa ja 4 puhetta. Sinun käsityksesi mukaan minun olisi siis pitänyt olla lähettämättä, koska ne eivät satu olemaan Seuran virallisen kannan mukaan toimitettu ihmisille. Niinkö?"
"
Seuralla oli julkinen sähköposti aivan ensimmäisten joukossa, mutta se joduttiin sulkemaan sinne tulvineen roskaposti tulva takia. Kenenkään aika ei riittänyt poimia niiden seasta oikeita viestejä. Lähinnvastutajat aiheuttivat sen. Puhelimella voi tilata seuralta kirjallisuutta, se on lisäksi paljon nopeampi. Lisäsi puhelinten määrä on edelleen huomattavasti suurempi kuin sähköpostin käyttäjien määrä.
Roskapostit tukkii palvelimen ja vie sähköpostitilan koneelta ja hidastaa tai jumittaa koneen jopa kokonaan.
Tämä kaikki on jo myös sinun tiedossasi, luotat ilmeisesti siihen, että ihmiset eivät tätä tiedä jotta pääset panettelemaan ihmisiä jotka ovat sinullekin totuuden opettaneet.
Eivät kaikki varmaan tiedä, mutta onneksi on tällainen "kaksisuuntainen" vistintä kanava jossa voi tällaisia valeellisia väitteitä oikoa:
Miksi sinun pitää jostakin aina marmattaa, omat asiat eivät ilmeisesti ole kunnossa:)
E-posti ei ole ainoastaan todistajien ongelma, esim.amerikoissa on postiosoitteita joissa on automaattivastaajat, eli eivät ole oikeassa kytössä. Kokeileppa lähettää postia esin USA:n presitentille, niin saat hetken päästä vastauksen (ainakin muutamavuosi sitten näin oli). - UskoToivo
Oikaisu kirjoitti:
"
"
Seuralla oli julkinen sähköposti aivan ensimmäisten joukossa, mutta se joduttiin sulkemaan sinne tulvineen roskaposti tulva takia. Kenenkään aika ei riittänyt poimia niiden seasta oikeita viestejä. Lähinnvastutajat aiheuttivat sen. Puhelimella voi tilata seuralta kirjallisuutta, se on lisäksi paljon nopeampi. Lisäsi puhelinten määrä on edelleen huomattavasti suurempi kuin sähköpostin käyttäjien määrä.
Roskapostit tukkii palvelimen ja vie sähköpostitilan koneelta ja hidastaa tai jumittaa koneen jopa kokonaan.
Tämä kaikki on jo myös sinun tiedossasi, luotat ilmeisesti siihen, että ihmiset eivät tätä tiedä jotta pääset panettelemaan ihmisiä jotka ovat sinullekin totuuden opettaneet.
Eivät kaikki varmaan tiedä, mutta onneksi on tällainen "kaksisuuntainen" vistintä kanava jossa voi tällaisia valeellisia väitteitä oikoa:
Miksi sinun pitää jostakin aina marmattaa, omat asiat eivät ilmeisesti ole kunnossa:)
E-posti ei ole ainoastaan todistajien ongelma, esim.amerikoissa on postiosoitteita joissa on automaattivastaajat, eli eivät ole oikeassa kytössä. Kokeileppa lähettää postia esin USA:n presitentille, niin saat hetken päästä vastauksen (ainakin muutamavuosi sitten näin oli).>>Seuralla oli julkinen sähköposti aivan ensimmäisten joukossa, mutta se joduttiin sulkemaan sinne tulvineen roskaposti tulva takia. Kenenkään aika ei riittänyt poimia niiden seasta oikeita viestejä.
Voi mitä puppua ja mikä tekosyy. Jos Betelillä olisi oikea asenne löytääkseen Raamatusta kiinnostuneita ihmisiä, se tekisi kaikkensa esim. etsiessään "arvollisia" kirjoituksia "roskapostin" joukosta. Mitäs Raamattu meille suositteleekaan? Sitäkö, että luovutamme helposti, oli asia mikä hyvänsä.
*** 7 Pyytäkää jatkuvasti, niin teille annetaan; etsikää herkeämättä, niin te löydätte; kolkuttakaa lakkaamatta, niin teille avataan. (Matteus 7:7)
"etsikää herkeämättä"! Kyllä minullekin tulee jatkuvasti "roskapostia" kaikista suodattimista huolimatta. Mutta minä etsin joukosta ne "oikeat" postit. Ei tässä asiassa mitään ongelmaa ole. Kyse on HALUSTA. Betelillä ei ole halua palvella ihmisiä sellaisella tavalla, joka olisi ihmisille mieluinen. Nykyaikana lähes kaikki asiat hoidetaan Suomessa tietokoneilla. Miksi Betel yrittää painaa jarrua, kun on kyse tietotekniikan hyväksikäyttö hyvän uutisen levittämisessä?
>>Puhelimella voi tilata seuralta kirjallisuutta, se on lisäksi paljon nopeampi.
Tuosta nopeudesta minulla on eri käsitys. Eräs henkilö kertoi minulle eilen, että hän oli 6 vuotta sitten tilannut Betelistä kirjallisuutta, lähinnä Vartiotorni- ja Herätkää-lehtiä, mutta vielä ei ole tullut perille. Nopeaa toimintaa, vai mitä?
Toisessa tapauksessa eräälle toiselle henkilölle oli luvattu toimittaa Uuden Maailman käännös, mutta se ei koskaan saapunut perille.
>>Roskapostit tukkii palvelimen ja vie sähköpostitilan koneelta ja hidastaa tai jumittaa koneen jopa kokonaan.
Kas kun kaikki muut yhteisöt ja järjestöt käyttävät sähköpostia tehokkaasti kaikesta huolimatta. Miksiköhän ne eivät muuta sähköpostiaan salaiseksi Betelin tavoin.
Jos Betelin kymmenien siivoojien joukosta irrotettaisiin vaikkapa vain pari sisarta "siivoamaan" roskaposteja, kaikki olisi hallinnassa. Vai mitä?
* * * * *
Jotenkin minulle tuli tästä kirjoituksesta mieleen nimimerkki Juhanip, hän jankkasi samoja asioita yhä uudelleen ja uudelleen, ja keksi mitä kummallisempia tekosyitä, jotta ei tarvitsisi palvella suurta yleisöä.
Oletko Juhanip? := - am.ha_arets
UskoToivo kirjoitti:
>>Seuralla oli julkinen sähköposti aivan ensimmäisten joukossa, mutta se joduttiin sulkemaan sinne tulvineen roskaposti tulva takia. Kenenkään aika ei riittänyt poimia niiden seasta oikeita viestejä.
Voi mitä puppua ja mikä tekosyy. Jos Betelillä olisi oikea asenne löytääkseen Raamatusta kiinnostuneita ihmisiä, se tekisi kaikkensa esim. etsiessään "arvollisia" kirjoituksia "roskapostin" joukosta. Mitäs Raamattu meille suositteleekaan? Sitäkö, että luovutamme helposti, oli asia mikä hyvänsä.
*** 7 Pyytäkää jatkuvasti, niin teille annetaan; etsikää herkeämättä, niin te löydätte; kolkuttakaa lakkaamatta, niin teille avataan. (Matteus 7:7)
"etsikää herkeämättä"! Kyllä minullekin tulee jatkuvasti "roskapostia" kaikista suodattimista huolimatta. Mutta minä etsin joukosta ne "oikeat" postit. Ei tässä asiassa mitään ongelmaa ole. Kyse on HALUSTA. Betelillä ei ole halua palvella ihmisiä sellaisella tavalla, joka olisi ihmisille mieluinen. Nykyaikana lähes kaikki asiat hoidetaan Suomessa tietokoneilla. Miksi Betel yrittää painaa jarrua, kun on kyse tietotekniikan hyväksikäyttö hyvän uutisen levittämisessä?
>>Puhelimella voi tilata seuralta kirjallisuutta, se on lisäksi paljon nopeampi.
Tuosta nopeudesta minulla on eri käsitys. Eräs henkilö kertoi minulle eilen, että hän oli 6 vuotta sitten tilannut Betelistä kirjallisuutta, lähinnä Vartiotorni- ja Herätkää-lehtiä, mutta vielä ei ole tullut perille. Nopeaa toimintaa, vai mitä?
Toisessa tapauksessa eräälle toiselle henkilölle oli luvattu toimittaa Uuden Maailman käännös, mutta se ei koskaan saapunut perille.
>>Roskapostit tukkii palvelimen ja vie sähköpostitilan koneelta ja hidastaa tai jumittaa koneen jopa kokonaan.
Kas kun kaikki muut yhteisöt ja järjestöt käyttävät sähköpostia tehokkaasti kaikesta huolimatta. Miksiköhän ne eivät muuta sähköpostiaan salaiseksi Betelin tavoin.
Jos Betelin kymmenien siivoojien joukosta irrotettaisiin vaikkapa vain pari sisarta "siivoamaan" roskaposteja, kaikki olisi hallinnassa. Vai mitä?
* * * * *
Jotenkin minulle tuli tästä kirjoituksesta mieleen nimimerkki Juhanip, hän jankkasi samoja asioita yhä uudelleen ja uudelleen, ja keksi mitä kummallisempia tekosyitä, jotta ei tarvitsisi palvella suurta yleisöä.
Oletko Juhanip? :=>>>>Kyllä minullekin tulee jatkuvasti "roskapostia" kaikista suodattimista huolimatta.
Haluatko kutsun gmailiin? Sähköpostille on tilaa melkein 3 gigaa, enkä minä ole törmännyt yhteenkään roskapostiin. Todella toimiva systeemi.. helppo seurata käytyjä keskusteluja, koska saman keskustelun viestit menevät automaattisesti samaan "ketjuun"!! - am.ha_arets
am.ha_arets kirjoitti:
>>>>Kyllä minullekin tulee jatkuvasti "roskapostia" kaikista suodattimista huolimatta.
Haluatko kutsun gmailiin? Sähköpostille on tilaa melkein 3 gigaa, enkä minä ole törmännyt yhteenkään roskapostiin. Todella toimiva systeemi.. helppo seurata käytyjä keskusteluja, koska saman keskustelun viestit menevät automaattisesti samaan "ketjuun"!!Lisäksi voit lähettää vaikka kuinka isoja tiedostoja kunhan vastaanottajan sähköpostissa on tarpeeksi tilaa!!
- UskoToivo
am.ha_arets kirjoitti:
>>>>Kyllä minullekin tulee jatkuvasti "roskapostia" kaikista suodattimista huolimatta.
Haluatko kutsun gmailiin? Sähköpostille on tilaa melkein 3 gigaa, enkä minä ole törmännyt yhteenkään roskapostiin. Todella toimiva systeemi.. helppo seurata käytyjä keskusteluja, koska saman keskustelun viestit menevät automaattisesti samaan "ketjuun"!!Kiitos vain kovasti tarjouksesta. Mutta...
Minulla on gmail-posti kovassa käytössä, lähinnä tietovarastona ja varmuuskopiosäilytyspaikkana. Siellä on tavaraakin jo melkein 2 gigaa, tosin vielä mahtuu. Suosittelen kaikille sitä, se on toimiva ja hyvä posti.
- am.ha_arets
Tuntee piston sydämessään...
Materiaali on jo levyllä ja saat sen kunhan ehdin käydä sielläpäin maailmaa!- UskoToivo
Arvasinkin, ettei tuo materiaali ole voinut lopullisesti kadota. Etsivä löytää.
- am.ha_arets
UskoToivo kirjoitti:
Arvasinkin, ettei tuo materiaali ole voinut lopullisesti kadota. Etsivä löytää.
Muuton keskellä ollut melko hässäkkää. Puolet tavaroista vieläkin kaverilla varastossa ja osa vielä laatikoissa... ehkä se tästä pikkuhiljaa! Pahoittelen viivästystä!
- Eetunari
Mulla ei oo sähköpostia, mutta on skype. Silläkin voi lähettää ja vastaanottaa tiedostoja. Käviskö sulle.
- UskoToivo
Skypellä voi siirtää myös puheita. Etsi minut käsiisi tunnuksella uskotoivo2004.
- UskoToivo
Puheita on nyt lisätty ladattavaksi. Nyt voit valita 7 puheesta juuri sinua kiinnostavat aiheet. Tai voit tilata ne kaikki. Eilinen päiväkin todisti, että tällaiselle palvelulle on paikkansa. Kiitokset niille, jotka osoittivat mielenkiintoa puheita kohtaan.
Tässä linkki päivitettyyn sivuun:
http://www.geocities.com/uskotoivo2004/puheet.htm - huhhuhh
Voisiko tuon asian edes kiteyttää puhtaammin!?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1192502
Juniorivalmennus Jokereissa..
Mitä hittoa siellä seurassa oikein tapahtuu?? Tämän kauden U14 ikäluokkaan on mahdutettu kaksi päävalmentajaa. Tälle kau331692Ammuskelua taas
Keskipohjanmaa tietää kertoa että Yläpubin hujakoilla ammuskeltu lauantain vastaisena yönä.221572- 1291478
- 681273
Introverttinä osastolla
Yhdellä lääkäritapaamisella hoitaja valitti lääkärille etten tee mitään muuta kuin makaan ja ulkoilen. Kävin kuitenkin s3481174Seksikkäin asu mikä päällä olet nähnyt kaivattusi ?
Seksikkäin asu mikä yllä olet nähnyt kaivattusi ?651088- 891025
- 86873
- 122851