lopetin vartiotornitilaukseni
Girl
36
1552
Vastaukset
- girl..
- Roche
Mistä Vartiotornin voi tilata? Tilaan sen heti, kun kerrot mistä sen voi tilata.
- tuota voi
tilata postissa....
sun pitäis saada joku tuomaan sa tai postittamaan se - Roche
tuota voi kirjoitti:
tilata postissa....
sun pitäis saada joku tuomaan sa tai postittamaan seTiesin sen. Ja siksi huomasinkin että avauksen tehnyt oli pelkkä provo :)
Roche kirjoitti:
Tiesin sen. Ja siksi huomasinkin että avauksen tehnyt oli pelkkä provo :)
Ennen vanhaan muutamia vuosia taaksepäin niitä pystyi tilaamaan ja postin kautta materiaalia paljon kulkikin. Jostain syystä toiminta lopetettiin, tiedä sitten mistä syystä. Josko haluttiin kontrolloida sitä etteivät luopiot saisi käsiinsä kirjallisuuttaan. Tai sitten toiminta oli liian hintavaa. Veikkaisin tässä tapauksessa kummankin edellä esitetyn syyn yhteistulosta.
- UskoToivo
t-i-u-k-u kirjoitti:
Ennen vanhaan muutamia vuosia taaksepäin niitä pystyi tilaamaan ja postin kautta materiaalia paljon kulkikin. Jostain syystä toiminta lopetettiin, tiedä sitten mistä syystä. Josko haluttiin kontrolloida sitä etteivät luopiot saisi käsiinsä kirjallisuuttaan. Tai sitten toiminta oli liian hintavaa. Veikkaisin tässä tapauksessa kummankin edellä esitetyn syyn yhteistulosta.
>> Ennen vanhaan muutamia vuosia taaksepäin niitä pystyi tilaamaan ja postin kautta materiaalia paljon kulkikin. Jostain syystä toiminta lopetettiin
Vähintäänkin siinä vaiheessa, kun lehtien tilaaminen postin kautta tehtiin mahdottomaksi, olisi ollut kohtuullista tehdä korvaava systeemi Internetiin. Jos Vartiotorni- ja Herätkää-lehdet olisivat luettavissa netissä, monet kiinnostuneet saisivat lehdet sitä kautta, eikä tarvitsisi ihmetellä, mistä niitä saa. Mormooneilla on netissä tällainen palvelu. Lehdet julkaistaan kokonaisuudessaan myös netissä.
http://www.lds.org/gospellibrary/pdfmagazine/0,7779,595-18-3,00.html - Roche
t-i-u-k-u kirjoitti:
Minä voisin maksaa kyllä postikulut. Eihän tuo paljon tee, jos pari-kolme kertaa kuukaudessa imestyy. Miksi turhaa vaivata JT:läisiä sitä erikseen kotiin kiikuttamaan?
- UskoToivo
Roche kirjoitti:
Minä voisin maksaa kyllä postikulut. Eihän tuo paljon tee, jos pari-kolme kertaa kuukaudessa imestyy. Miksi turhaa vaivata JT:läisiä sitä erikseen kotiin kiikuttamaan?
Soitapa suoraan Tikkurilan Beteliin. Pyydä keskusta yhdistämään puhelu Vartiotorni-lehden päätoimittajalle Jukka Ropposelle. Kysy häneltä, miksi lehtiä ei voi tilata postitse. Kysy häneltä myös, eikö kohdallasi voitaisi tehdä poikkeus. Puhelinnumero on tämä: 09-825885
Muista ehdottomasti sanoa Jukalle terveisiä UskoToivolta. :) UskoToivo kirjoitti:
>> Ennen vanhaan muutamia vuosia taaksepäin niitä pystyi tilaamaan ja postin kautta materiaalia paljon kulkikin. Jostain syystä toiminta lopetettiin
Vähintäänkin siinä vaiheessa, kun lehtien tilaaminen postin kautta tehtiin mahdottomaksi, olisi ollut kohtuullista tehdä korvaava systeemi Internetiin. Jos Vartiotorni- ja Herätkää-lehdet olisivat luettavissa netissä, monet kiinnostuneet saisivat lehdet sitä kautta, eikä tarvitsisi ihmetellä, mistä niitä saa. Mormooneilla on netissä tällainen palvelu. Lehdet julkaistaan kokonaisuudessaan myös netissä.
http://www.lds.org/gospellibrary/pdfmagazine/0,7779,595-18-3,00.html>>Mormooneilla on netissä tällainen palvelu. Lehdet julkaistaan kokonaisuudessaan myös netissä.
Niin no, mormooneilla varojen keräys systeemi on hieman toisenlainen ja suhteellisen paljon tehokkaampi, eikä kirjallisuutensa ole sillä tavalla sidoksissa järjestönsä talouteen kuin vt-seuralla. Materialistisessa mielessäni ei muuta syytä päällimmäiseksi tule kuin raha. Mene ja tiedä sitten.- Roche
UskoToivo kirjoitti:
Soitapa suoraan Tikkurilan Beteliin. Pyydä keskusta yhdistämään puhelu Vartiotorni-lehden päätoimittajalle Jukka Ropposelle. Kysy häneltä, miksi lehtiä ei voi tilata postitse. Kysy häneltä myös, eikö kohdallasi voitaisi tehdä poikkeus. Puhelinnumero on tämä: 09-825885
Muista ehdottomasti sanoa Jukalle terveisiä UskoToivolta. :)Oletko tosissasi? Onko tosiaan niin, että nuo lehdet ovat niin kiven takana, että niitä ei voi tilata postitse, vaikka itse maksaisi postikulut ja rapiat päälle? Miten muun materiaalin kanssa? Jotain hämärää tässä touhussa on, mikä ei mahdu minun kallooni.
Esimerkiksi harerisha-liikkeen ihmiset myyvät omaa materialiaan netissä sivuillaan:
http://www.saunalahti.fi/~krishna/
Jouduin kerran ottamaan heihin yhteyttä muissa kuin uskon asioissa (musiikki) ja sain tilattua netistä sähköpostitse tarvitsemani tavarat. Tilasin myös mielenkiinnosta (olen kiinnostunut uskonnoista) myös heidän lehtensä Bhakti-lata vuodeksi. Ei mitään ongelmia. No, yksi seikka kyllä. Harekrishnat eivät ole niitä maailman nopeimpia ja käytännöllisimpiä ihmisiä asioita toimittaessaan. Hokevat sitä mantraansa siellä Temppelissään Helsingissä tuntikaupalla ja pukkaa nuo "maalliset" asiat välillä unohtumaan taka-alalle.
Mutta siitä huolimatta: lehdet ja kirjat tulivat ja eräs bhakta (=harekrishnan harjoittajan nimike) yksityisesti lähetti minulle jopa omia CD:eitään ja kaseteja postiste.
Mikä tekee noista Jehovan Todistajien tuotteista niin vaikeasti hankittavan ja piilossa pidettävän, että ne pitää tilata vain ja ainoastaan luotetun JT:läisen kotiin tuomana? Ei ymmärrä minä.
Huuto.netistä http://www.huuto.net/fi/ saa Jehovan Todistajien kirjoja alkaen 1 euron hintaan, jos jotakuta kiinnostaa. Ehkä se on parempi tapa kuin soitella Tikkurilan pääkonttoriin. Vähempi vaiva. - UskoToivo
Roche kirjoitti:
Oletko tosissasi? Onko tosiaan niin, että nuo lehdet ovat niin kiven takana, että niitä ei voi tilata postitse, vaikka itse maksaisi postikulut ja rapiat päälle? Miten muun materiaalin kanssa? Jotain hämärää tässä touhussa on, mikä ei mahdu minun kallooni.
Esimerkiksi harerisha-liikkeen ihmiset myyvät omaa materialiaan netissä sivuillaan:
Jouduin kerran ottamaan heihin yhteyttä muissa kuin uskon asioissa (musiikki) ja sain tilattua netistä sähköpostitse tarvitsemani tavarat. Tilasin myös mielenkiinnosta (olen kiinnostunut uskonnoista) myös heidän lehtensä Bhakti-lata vuodeksi. Ei mitään ongelmia. No, yksi seikka kyllä. Harekrishnat eivät ole niitä maailman nopeimpia ja käytännöllisimpiä ihmisiä asioita toimittaessaan. Hokevat sitä mantraansa siellä Temppelissään Helsingissä tuntikaupalla ja pukkaa nuo "maalliset" asiat välillä unohtumaan taka-alalle.
Mutta siitä huolimatta: lehdet ja kirjat tulivat ja eräs bhakta (=harekrishnan harjoittajan nimike) yksityisesti lähetti minulle jopa omia CD:eitään ja kaseteja postiste.
Mikä tekee noista Jehovan Todistajien tuotteista niin vaikeasti hankittavan ja piilossa pidettävän, että ne pitää tilata vain ja ainoastaan luotetun JT:läisen kotiin tuomana? Ei ymmärrä minä.
Huuto.netistä http://www.huuto.net/fi/ saa Jehovan Todistajien kirjoja alkaen 1 euron hintaan, jos jotakuta kiinnostaa. Ehkä se on parempi tapa kuin soitella Tikkurilan pääkonttoriin. Vähempi vaiva.>> Oletko tosissasi? Onko tosiaan niin, että nuo lehdet ovat niin kiven takana, että niitä ei voi tilata postitse, vaikka itse maksaisi postikulut ja rapiat päälle? Miten muun materiaalin kanssa? Jotain hämärää tässä touhussa on, mikä ei mahdu minun kallooni.
No tuo tilaussysteemi on nykyisin sellainen, että seurakunnat tilaavat Betelistä kaiken materiaalin, kirjat ja lehdet. Seurakunnan kautta sitten jokainen saa tilaamansa. Näin se on meidän Jehovan todistajien kanssa ja niin se on myös muiden ihmisten kanssa. Emme mekään voi yleensä suoraan tilata mitään. Mutta soita huviksesi ja kysy asiaa tarkemmin Jukka Ropposelta. Hän tietää, jos kuka.
Olen minä Beteliin monta kertaa soittanut. Ei se ole pelottavaa. Ihmisiä ne sielläkin ovat, puhetta ymmärtävät ja puhua osaavat. :)
Et menetä mitään, soita ihmeessä. - tärkeämmältä asialta
Roche kirjoitti:
Oletko tosissasi? Onko tosiaan niin, että nuo lehdet ovat niin kiven takana, että niitä ei voi tilata postitse, vaikka itse maksaisi postikulut ja rapiat päälle? Miten muun materiaalin kanssa? Jotain hämärää tässä touhussa on, mikä ei mahdu minun kallooni.
Huuto.netistä http://www.huuto.net/fi/ saa Jehovan Todistajien kirjoja alkaen 1 euron hintaan, jos jotakuta kiinnostaa. Ehkä se on parempi tapa kuin soitella Tikkurilan pääkonttoriin. Vähempi vaiva.aikaa.... saarnaamiselta
- UskoToivo
UskoToivo kirjoitti:
>> Oletko tosissasi? Onko tosiaan niin, että nuo lehdet ovat niin kiven takana, että niitä ei voi tilata postitse, vaikka itse maksaisi postikulut ja rapiat päälle? Miten muun materiaalin kanssa? Jotain hämärää tässä touhussa on, mikä ei mahdu minun kallooni.
No tuo tilaussysteemi on nykyisin sellainen, että seurakunnat tilaavat Betelistä kaiken materiaalin, kirjat ja lehdet. Seurakunnan kautta sitten jokainen saa tilaamansa. Näin se on meidän Jehovan todistajien kanssa ja niin se on myös muiden ihmisten kanssa. Emme mekään voi yleensä suoraan tilata mitään. Mutta soita huviksesi ja kysy asiaa tarkemmin Jukka Ropposelta. Hän tietää, jos kuka.
Olen minä Beteliin monta kertaa soittanut. Ei se ole pelottavaa. Ihmisiä ne sielläkin ovat, puhetta ymmärtävät ja puhua osaavat. :)
Et menetä mitään, soita ihmeessä.Unohtui: kerro ihmeessä terveisiä nimimerkiltä UskoToivo. Se voi auttaa asiaa. Tai sitten ei. :)
- Roche
UskoToivo kirjoitti:
>> Oletko tosissasi? Onko tosiaan niin, että nuo lehdet ovat niin kiven takana, että niitä ei voi tilata postitse, vaikka itse maksaisi postikulut ja rapiat päälle? Miten muun materiaalin kanssa? Jotain hämärää tässä touhussa on, mikä ei mahdu minun kallooni.
Et menetä mitään, soita ihmeessä.Eli tuostahan saa sen käsityksen, ettei sitä JT:n materiaalia ole tarkoitettukaan avoimesti jaettavaksi muille kuin seurakunnan/järjestön jäsenille. Ja niiden lehtien saaminen edellyttää henkilökohtaista kontaktia Jehovan Todistajiin. Eli on Jehovan Todistajalla eräänlainen pääsylippu yksityisen ihmisen elämään.
Tuo on minusta kyllä outoa ja vähän epäilyttävääkin -samoin kuin se erottamisvimma JT:ssä- tuo materiaalin ja tiedon pimittäminen. Luulisi olevan päinvastoin. Kaikki muut seruakunnat ainakin pyrkivät saamaan lisää jäseniä ja jakavat auliisti materiaaliaan postitse ja netin kautta ja jopa ilmaisjakelun kautta (Rauhan Tervehdys; ev.lut. Oulussa), mutta Jehovan Todistajilta noita lehtiä pitäisi soitella jonnekin Tikkurilan pääkonttoriin.
Uskon että puhua osaavat, ei pätkänkään epäilyä, mutta ehkä on sittenkin helpompi ostaa JT-materiaalit Huiuto.net'istä ja jos kadulla törmää sellaiseen seisovaan JT-lehtitelineseen, niin siitä sitten :) - UskoToivo
Roche kirjoitti:
Eli tuostahan saa sen käsityksen, ettei sitä JT:n materiaalia ole tarkoitettukaan avoimesti jaettavaksi muille kuin seurakunnan/järjestön jäsenille. Ja niiden lehtien saaminen edellyttää henkilökohtaista kontaktia Jehovan Todistajiin. Eli on Jehovan Todistajalla eräänlainen pääsylippu yksityisen ihmisen elämään.
Tuo on minusta kyllä outoa ja vähän epäilyttävääkin -samoin kuin se erottamisvimma JT:ssä- tuo materiaalin ja tiedon pimittäminen. Luulisi olevan päinvastoin. Kaikki muut seruakunnat ainakin pyrkivät saamaan lisää jäseniä ja jakavat auliisti materiaaliaan postitse ja netin kautta ja jopa ilmaisjakelun kautta (Rauhan Tervehdys; ev.lut. Oulussa), mutta Jehovan Todistajilta noita lehtiä pitäisi soitella jonnekin Tikkurilan pääkonttoriin.
Uskon että puhua osaavat, ei pätkänkään epäilyä, mutta ehkä on sittenkin helpompi ostaa JT-materiaalit Huiuto.net'istä ja jos kadulla törmää sellaiseen seisovaan JT-lehtitelineseen, niin siitä sitten :)>>Eli tuostahan saa sen käsityksen, ettei sitä JT:n materiaalia ole tarkoitettukaan avoimesti jaettavaksi
Olet oikeassa, tuon johtopäätöksen tästä voi tehdä. Olenkin kritisoinut tätä asiaa ennenkin. Aikaisempi järjestelmä oli reilu ja selvä peli. Rahaa tiskiin ja lehdet tuli säännöllisesti postin kautta kotiin. Nyt pitää kaikki lehdet saada seurakunnan kautta. Ehkä Tikkurilassa ajatellaan, että näin ihmiset saadaan sitoutettua paremmin seurakunnan yhteyteen, mutta ainakin osittain tämä menettely samalla karkottaa toisia ihmisiä.
>>lehtien saaminen edellyttää henkilökohtaista kontaktia Jehovan Todistajiin
Tämäkin on totta. Toki lehdet tuodaan kaikille halukkaille myös siten, että ei ole mitään velvollisuutta edes keskustella. Voidaan sopia jopa niin, että lehtien tuoja tiputtaa lehdet postiluukkuun tai -laatikkoon. Tämän vaihtoehdon voi valita halutessaan.
>>ehkä on sittenkin helpompi ostaa JT-materiaalit Huiuto.net'istä
Luulen, että silloin joudut tyytymään vuosia vanhaan materiaaliin, jonka viimeinen käyttöpäivä on mennyt jo ajat sitten. :)
>>jos kadulla törmää sellaiseen seisovaan JT-lehtitelineseen, niin siitä sitten
Niitä "lehtitelineitä" ei ole aivan joka kadunkulmassa. Voi olla, että et sellaista kotinurkilta löydä. - teetee_
Roche kirjoitti:
Eli tuostahan saa sen käsityksen, ettei sitä JT:n materiaalia ole tarkoitettukaan avoimesti jaettavaksi muille kuin seurakunnan/järjestön jäsenille. Ja niiden lehtien saaminen edellyttää henkilökohtaista kontaktia Jehovan Todistajiin. Eli on Jehovan Todistajalla eräänlainen pääsylippu yksityisen ihmisen elämään.
Uskon että puhua osaavat, ei pätkänkään epäilyä, mutta ehkä on sittenkin helpompi ostaa JT-materiaalit Huiuto.net'istä ja jos kadulla törmää sellaiseen seisovaan JT-lehtitelineseen, niin siitä sitten :)tuli Vartiotorni tilattuna vuosikymmeniä. Silloin tilaaminen oli mahdollista. Olen täältä netistä lukenut, että verotuksen takia ei oteta tilauksia vastaan, vaan niitä levitetään siten kuin nykyään tehdään. Lehdestä maksettiin tilausmaksu ihan samoin kuin muistakin lehdistä. Kuitenkaan lehtien hankkimista ei saisi tehdä liian vaikeaksi. Mielelläni moni varmaan seuraisi lehtikirjoittelua, mutta ei kehtaa keneltäkään Jt.ltä pyytää, jos ei ole aikomustakaan liittyä mukaan.
- UskoToivo
teetee_ kirjoitti:
tuli Vartiotorni tilattuna vuosikymmeniä. Silloin tilaaminen oli mahdollista. Olen täältä netistä lukenut, että verotuksen takia ei oteta tilauksia vastaan, vaan niitä levitetään siten kuin nykyään tehdään. Lehdestä maksettiin tilausmaksu ihan samoin kuin muistakin lehdistä. Kuitenkaan lehtien hankkimista ei saisi tehdä liian vaikeaksi. Mielelläni moni varmaan seuraisi lehtikirjoittelua, mutta ei kehtaa keneltäkään Jt.ltä pyytää, jos ei ole aikomustakaan liittyä mukaan.
>>Mielelläni moni varmaan seuraisi lehtikirjoittelua, mutta ei kehtaa keneltäkään Jt.ltä pyytää, jos ei ole aikomustakaan liittyä mukaan.
Täsmälleen näin. Lehtiä pitäisi voida halutessaan saada myös täysin nimettömänä ilman pelkoa leimautumisesta esim. tilaamalla lehdet postin kautta. Pienellä paikkakunnalla tämä varsinkin on ongelma. Aikoinaan äitini pelästyi, kun kyläläiset alkoivat puhua hänestä Jehovan todistajana, vaikka hän vasta oli aloittanut tutkistelun. Ihmiset yhdistivät hänet jehovantodistajiin, koska hänen luonaan kävi säännöllisesti samat jehovantodistajat. Pelästyksen seurauksena tutkistelu loppui, eikä hänestä koskaan tullut todistajaa. Voi tietysti olla, ettei muutenkaan olisi tullut, mutta liian varhainen leimautuminen oli varmasti yksi syy. - UskoToivo
UskoToivo kirjoitti:
>>Mielelläni moni varmaan seuraisi lehtikirjoittelua, mutta ei kehtaa keneltäkään Jt.ltä pyytää, jos ei ole aikomustakaan liittyä mukaan.
Täsmälleen näin. Lehtiä pitäisi voida halutessaan saada myös täysin nimettömänä ilman pelkoa leimautumisesta esim. tilaamalla lehdet postin kautta. Pienellä paikkakunnalla tämä varsinkin on ongelma. Aikoinaan äitini pelästyi, kun kyläläiset alkoivat puhua hänestä Jehovan todistajana, vaikka hän vasta oli aloittanut tutkistelun. Ihmiset yhdistivät hänet jehovantodistajiin, koska hänen luonaan kävi säännöllisesti samat jehovantodistajat. Pelästyksen seurauksena tutkistelu loppui, eikä hänestä koskaan tullut todistajaa. Voi tietysti olla, ettei muutenkaan olisi tullut, mutta liian varhainen leimautuminen oli varmasti yksi syy.>>täysin nimettömänä
tuolla tarkoitin lähinnä sitä, että henkilön yhdistäminen Jehovan todistajiin olisi vain esim. postinkantajan tiedossa, ei muiden. Ihmiset eivät siis yhdistäisi hänen nimeään JT-uskoon. - teetee_
UskoToivo kirjoitti:
Täsmälleen näin. Lehtiä pitäisi voida halutessaan saada myös täysin nimettömänä ilman pelkoa leimautumisesta esim. tilaamalla lehdet postin kautta. Pienellä paikkakunnalla tämä varsinkin on ongelma. Aikoinaan äitini pelästyi, kun kyläläiset alkoivat puhua hänestä Jehovan todistajana, vaikka hän vasta oli aloittanut tutkistelun. Ihmiset yhdistivät hänet jehovantodistajiin, koska hänen luonaan kävi säännöllisesti samat jehovantodistajat. Pelästyksen seurauksena tutkistelu loppui, eikä hänestä koskaan tullut todistajaa. Voi tietysti olla, ettei muutenkaan olisi tullut, mutta liian varhainen leimautuminen oli varmasti yksi syy.oli yhteinen postilaatikko, joten kaikki tiesivät mitä lehtiä kullekin tulee. Ei se pahemmin haitannut eikä sitä häpeilty silloin, vaikka pyhäkoulunopettaja minuakin kutsui jehovaksi. Voi johtua siitä, että sukumme oli suhteellisen suuri ja asui paikkakunnalla.
Muistan siihen aikaan, ehkä 1950-luvun loppupuolella laitettiin kokouksen ajaksi kovaääniset katolle, joten koko kylä voi kuunnella. Valtakunnansalia ei ollut ainakaan maaseudulla, vaan kokouksia pidettiin ainoastaan sunnuntaina seurakuntalaisten kotona. Silloin melkein koko kylä kävi silloin tällöin kokouksissa, jopa heränneetkin. Sosiaalinen elämä oli vilkkaampaa, eikä raja-aitoja ollut samalla tavalla, kuin nykyään. - Roche
UskoToivo kirjoitti:
>>Eli tuostahan saa sen käsityksen, ettei sitä JT:n materiaalia ole tarkoitettukaan avoimesti jaettavaksi
Olet oikeassa, tuon johtopäätöksen tästä voi tehdä. Olenkin kritisoinut tätä asiaa ennenkin. Aikaisempi järjestelmä oli reilu ja selvä peli. Rahaa tiskiin ja lehdet tuli säännöllisesti postin kautta kotiin. Nyt pitää kaikki lehdet saada seurakunnan kautta. Ehkä Tikkurilassa ajatellaan, että näin ihmiset saadaan sitoutettua paremmin seurakunnan yhteyteen, mutta ainakin osittain tämä menettely samalla karkottaa toisia ihmisiä.
>>lehtien saaminen edellyttää henkilökohtaista kontaktia Jehovan Todistajiin
Tämäkin on totta. Toki lehdet tuodaan kaikille halukkaille myös siten, että ei ole mitään velvollisuutta edes keskustella. Voidaan sopia jopa niin, että lehtien tuoja tiputtaa lehdet postiluukkuun tai -laatikkoon. Tämän vaihtoehdon voi valita halutessaan.
>>ehkä on sittenkin helpompi ostaa JT-materiaalit Huiuto.net'istä
Luulen, että silloin joudut tyytymään vuosia vanhaan materiaaliin, jonka viimeinen käyttöpäivä on mennyt jo ajat sitten. :)
>>jos kadulla törmää sellaiseen seisovaan JT-lehtitelineseen, niin siitä sitten
Niitä "lehtitelineitä" ei ole aivan joka kadunkulmassa. Voi olla, että et sellaista kotinurkilta löydä.Voihan se olla loppujen lopuksi niin, että jehovantodistajat ja vartiotorniseura haluaakin eristäytyä muusta maailmasta yhä enemmän (tästä kertoo mm. lukuisat erottamiset, jotka ovat minusta ilmiönä varsin outo) ja sen vuoksi ei halutakaan, että tietoa levitettäisiin "liikaa" ulkopuolelle oman joukon.
Nythän esim. internetin myötä tieto on tavallaan vapautunut täysin ja siten asettaa pienet yhden totuuden liikkeet "vaaraan". Eristäytymällä ja sulkemalla itsensa ulkopuolelle muun yhteiskunnan on helpompi hallita joukkojaan.
Rahasta tuo JT:n lehtitilaushomma ei missään nimessä ole kiinni. Sitä on aivan turha höpöttää.
Tuossahan tuli juuri hetki sitten Maikkarilta dokumentti eristäytyneestä ruotsalaisesta Knutbyn Helluntaiseurakunnasta ja sen toiminnoista, jotka olivat mahdollista juuri tuon ympäröivän todellisuuden pois sulkemisen ja pitäytymisen vain ja ainoastaan omassa opissa ja tiedossa. - UskoToivo
Roche kirjoitti:
Voihan se olla loppujen lopuksi niin, että jehovantodistajat ja vartiotorniseura haluaakin eristäytyä muusta maailmasta yhä enemmän (tästä kertoo mm. lukuisat erottamiset, jotka ovat minusta ilmiönä varsin outo) ja sen vuoksi ei halutakaan, että tietoa levitettäisiin "liikaa" ulkopuolelle oman joukon.
Nythän esim. internetin myötä tieto on tavallaan vapautunut täysin ja siten asettaa pienet yhden totuuden liikkeet "vaaraan". Eristäytymällä ja sulkemalla itsensa ulkopuolelle muun yhteiskunnan on helpompi hallita joukkojaan.
Rahasta tuo JT:n lehtitilaushomma ei missään nimessä ole kiinni. Sitä on aivan turha höpöttää.
Tuossahan tuli juuri hetki sitten Maikkarilta dokumentti eristäytyneestä ruotsalaisesta Knutbyn Helluntaiseurakunnasta ja sen toiminnoista, jotka olivat mahdollista juuri tuon ympäröivän todellisuuden pois sulkemisen ja pitäytymisen vain ja ainoastaan omassa opissa ja tiedossa.>>Rahasta tuo JT:n lehtitilaushomma ei missään nimessä ole kiinni. Sitä on aivan turha höpöttää.
Näin on. Syy on kyllä jossain muualla. Olisipa mielenkiintoista saada kuulla Betelin mielipide suoraan tiedottaja Veikko Leinosen suusta. - Roche
UskoToivo kirjoitti:
>>Rahasta tuo JT:n lehtitilaushomma ei missään nimessä ole kiinni. Sitä on aivan turha höpöttää.
Näin on. Syy on kyllä jossain muualla. Olisipa mielenkiintoista saada kuulla Betelin mielipide suoraan tiedottaja Veikko Leinosen suusta.Kait sillä Betelin Leinosellakin käyttöoikeus nettiin on ja sähköpostiosoite siellä Betelissä, kun näytti kaikki muutkin modernit vempaimet olevan. Vai onko se Veikko Leinosen sähköpostiosoitekin niinikään salaista tietoa?
Pitäisikö laittaa naapurin hakkeripoika asialle ja penkomaan esille tuo? On tiitterä pikkupoika, joka voisi saada vaikka mitä tietoa hakkeroitua sieltä :) - UskoToivo
Roche kirjoitti:
Kait sillä Betelin Leinosellakin käyttöoikeus nettiin on ja sähköpostiosoite siellä Betelissä, kun näytti kaikki muutkin modernit vempaimet olevan. Vai onko se Veikko Leinosen sähköpostiosoitekin niinikään salaista tietoa?
Pitäisikö laittaa naapurin hakkeripoika asialle ja penkomaan esille tuo? On tiitterä pikkupoika, joka voisi saada vaikka mitä tietoa hakkeroitua sieltä :)>> Kait sillä Betelin Leinosellakin käyttöoikeus nettiin on ja sähköpostiosoite siellä Betelissä
On hänellä sähköposti, ja hän seuraa nettiä hyvin ahkerasti, kuuluuhan se myös tiedottajan toimenkuvaan, että tietää, mitä muualla puhutaan. En tiedä Leinosen osoitetta varmasti, mutta jos pitäisi arvata käyttäen loogista ajattelukykyä, se voisi olla esim. [email protected] (WTBTS = WatchTower Bible and Trackt Society).
Kokeile, jos osoite ei ole oikein, posti tulee bumerangina heti takaisin, jos se taas on oikein, se menee perille, ja Veikko lukee sen aamulla ja hikoilee, mitä sinulle vastaisi, ettei ihan pöljältä vaikuttaisi. - Roche
UskoToivo kirjoitti:
>> Kait sillä Betelin Leinosellakin käyttöoikeus nettiin on ja sähköpostiosoite siellä Betelissä
On hänellä sähköposti, ja hän seuraa nettiä hyvin ahkerasti, kuuluuhan se myös tiedottajan toimenkuvaan, että tietää, mitä muualla puhutaan. En tiedä Leinosen osoitetta varmasti, mutta jos pitäisi arvata käyttäen loogista ajattelukykyä, se voisi olla esim. [email protected] (WTBTS = WatchTower Bible and Trackt Society).
Kokeile, jos osoite ei ole oikein, posti tulee bumerangina heti takaisin, jos se taas on oikein, se menee perille, ja Veikko lukee sen aamulla ja hikoilee, mitä sinulle vastaisi, ettei ihan pöljältä vaikuttaisi.Jos noin kiven takana JT:n tieto on, niin minun puolestani olkoon. Hyvä että laitoit tuon osoitteen esille. Joku voi tarvita sitä :) Öitä!
- UskoToivo
Roche kirjoitti:
Jos noin kiven takana JT:n tieto on, niin minun puolestani olkoon. Hyvä että laitoit tuon osoitteen esille. Joku voi tarvita sitä :) Öitä!
>>Ei maksa vaivaa
Se voisikin olla vakavaa. Toki siihenkin voisi parannuskeino löytyä. :)
Ehkä onkin paras nukkua yön yli ja vasta aamulla rohkeasti kirjoittaa Leinoselle. Menestystä! - EpäileväTuomas
UskoToivo kirjoitti:
>> Kait sillä Betelin Leinosellakin käyttöoikeus nettiin on ja sähköpostiosoite siellä Betelissä
Kokeile, jos osoite ei ole oikein, posti tulee bumerangina heti takaisin, jos se taas on oikein, se menee perille, ja Veikko lukee sen aamulla ja hikoilee, mitä sinulle vastaisi, ettei ihan pöljältä vaikuttaisi.Kokeilisin itse ainakin [email protected]
- Ohdake
Roche kirjoitti:
Huuto.netistä http://www.huuto.net/fi/ saa Jehovan Todistajien kirjoja alkaen 1 euron hintaan, jos jotakuta kiinnostaa. Ehkä se on parempi tapa kuin soitella Tikkurilan pääkonttoriin. Vähempi vaiva.Mitä oikein yrität esittää? Nyt kysyt ihmetellen, että eikö lehtiä todella saa tilattua, vaikka aikaisempaan viestiin ei-jt:lle vastasit mahtipontisesti "Tiesin sen".
Tiesitkö siis vai etkö tiennyt? Kummalla kerralla valehtelit?
>>Huuto.netistä http://www.huuto.net/fi/ saa Jehovan Todistajien kirjoja alkaen 1 euron hintaan, jos jotakuta kiinnostaa. Ehkä se on parempi tapa kuin soitella Tikkurilan pääkonttoriin. Vähempi vaiva.>>
Olen nähnyt paikallisessa kierrätyskeskuksessa kilokaupalla jt:n kirjallisuutta. Siitä vaan lähempään kierrätyskeskukseen hakemaan ihan ilmaiseksi kirjallisuutta.
>>Mikä tekee noista Jehovan Todistajien tuotteista niin vaikeasti hankittavan ja piilossa pidettävän, että ne pitää tilata vain ja ainoastaan luotetun JT:läisen kotiin tuomana? Ei ymmärrä minä.>>
Minäpä ymmärrän. Ja kerron nyt sinullekin.
JOS lehtiä ja kirjoja saisi tilata suoraan vt-seuralta, niin sen lisäksi, että useammat varmasti lukisivat niitä, niin ovityötä tekeviltä jt:ltä loppuisi viimeinenkin motiivi hommaansa ja kirjojen lähettely ohi heidän työnsä veisi heiltä sen "kiireellisyyden" tunnun ja tarpeen tuntien keräämiseen.
Postin ja netin kautta tilatuista "ilmaisista" kirjoista ei myöskään voisi pyytää maksua, joten "vapaaehtoiset korvaukset" jäisivät seuralta saamatta.
Nyt kirjallisuus tilitetään seuralle kertaalleen tai kahteen kertaan. Jokainen hyvän omatunnon omaava lahjoittaa ottamastaan kirjallisuudesta "sopivaksi katsomansa summan" lahjoituslaatikkoon ja JOS se jolle kirjallisuus annetaan , antaa siitä jotakin, niin sekin summa menee lahjoituksiin.
Käytännössä sen rahan tulisi jäädä kirjallisuuden antajalle, mutta hyvällä omallatunnolla varustettu jt "lahjoittaa" kustannukset tuplana.
JOS JA MIKÄLI kirjallisuus olisi netissä luettavana (ehdottomasti paras kanava, jos TODELLA haluaa levittää julistusta kaikelle kansalle, eikä vain levittää lehtiä "pientä korvausta vastaan") taikka tilattavissa ILMAISEKSI, niin mistä "köyhä" vt-seura saisi rahansa?
Ja kun jokaista kirjaa ja lehteä hankitaan tämän lisäksi koteihin 1x perheenjäsen (ei aivan jokaista), niin kyse on kaikkien julkaisujen kohdalla huomattavasta määrästä tuloja.
Ymmärrätkö? - verottajasta
t-i-u-k-u kirjoitti:
Kun jotakin ostetaan ja myydään, siis tilataan ja otetaan maksu vastaan, tehdään kauppaa. Kaikesta kaupasta nykyään verotetaan ALV:it ja voitoista verotetaan jne. Koska VT-seuran toiminta on jotakin muuta kuin bisnestä - uskoo ken tahtoo - niin näiltä veroilta ym. maksuilta vältyttiin siirtymällä nykyisee systeemiin.
Muistelen kaiholla niitä upeita hetkiä vielä 70-luvulla, kun olin tarvealueella lomatienraivaajana (myöhemmin tilapäinen tienraivaaja, nyttemmin osa-aikainen tienraivaaja) ja kun sain myytyä VT-tai Herätkää -tilauksen: vau! oli mahtava tunne! Viimeisinä aikoina kun levitin lehtiä, piti tyrkyttämällä tyrkyttää ilmaiseksi ja sittenkin oli vahvasti tunne, että roskiin menevät saman tien. verottajasta kirjoitti:
Kun jotakin ostetaan ja myydään, siis tilataan ja otetaan maksu vastaan, tehdään kauppaa. Kaikesta kaupasta nykyään verotetaan ALV:it ja voitoista verotetaan jne. Koska VT-seuran toiminta on jotakin muuta kuin bisnestä - uskoo ken tahtoo - niin näiltä veroilta ym. maksuilta vältyttiin siirtymällä nykyisee systeemiin.
Muistelen kaiholla niitä upeita hetkiä vielä 70-luvulla, kun olin tarvealueella lomatienraivaajana (myöhemmin tilapäinen tienraivaaja, nyttemmin osa-aikainen tienraivaaja) ja kun sain myytyä VT-tai Herätkää -tilauksen: vau! oli mahtava tunne! Viimeisinä aikoina kun levitin lehtiä, piti tyrkyttämällä tyrkyttää ilmaiseksi ja sittenkin oli vahvasti tunne, että roskiin menevät saman tien.>>Kun jotakin ostetaan ja myydään, siis tilataan ja otetaan maksu vastaan, tehdään kauppaa. Kaikesta kaupasta nykyään verotetaan ALV:it ja voitoista verotetaan jne. Koska VT-seuran toiminta on jotakin muuta kuin bisnestä - uskoo ken tahtoo - niin näiltä veroilta ym. maksuilta vältyttiin siirtymällä nykyisee systeemiin.
Niin - vaihtoehtona voisi olla myöskin että tilaaja maksaa ainoastaan postikulut, jolloin ei tehdä kauppaa yhtään mistään. Ei voida myöskään verottaa. Mukaan voisi liittää tilisiirtolomakkeen, jolla tilaaja voi suorittaa niin halutessaan vapaaehtoisen lahjoituksen.
Näin ei kuitenkaan voida tehdä koska tällöin lehtitilaukselle ei ole olemassa omantunnon varjolla velvoitettua maksajaa, kuten ovelta ovelle työssä, jossa todistaja itse viime kädessä lahjoittaa levittämänsä materiaalin hinnan seuralle.- Roche
Ohdake kirjoitti:
Mitä oikein yrität esittää? Nyt kysyt ihmetellen, että eikö lehtiä todella saa tilattua, vaikka aikaisempaan viestiin ei-jt:lle vastasit mahtipontisesti "Tiesin sen".
Tiesitkö siis vai etkö tiennyt? Kummalla kerralla valehtelit?
>>Huuto.netistä http://www.huuto.net/fi/ saa Jehovan Todistajien kirjoja alkaen 1 euron hintaan, jos jotakuta kiinnostaa. Ehkä se on parempi tapa kuin soitella Tikkurilan pääkonttoriin. Vähempi vaiva.>>
Olen nähnyt paikallisessa kierrätyskeskuksessa kilokaupalla jt:n kirjallisuutta. Siitä vaan lähempään kierrätyskeskukseen hakemaan ihan ilmaiseksi kirjallisuutta.
>>Mikä tekee noista Jehovan Todistajien tuotteista niin vaikeasti hankittavan ja piilossa pidettävän, että ne pitää tilata vain ja ainoastaan luotetun JT:läisen kotiin tuomana? Ei ymmärrä minä.>>
Minäpä ymmärrän. Ja kerron nyt sinullekin.
JOS lehtiä ja kirjoja saisi tilata suoraan vt-seuralta, niin sen lisäksi, että useammat varmasti lukisivat niitä, niin ovityötä tekeviltä jt:ltä loppuisi viimeinenkin motiivi hommaansa ja kirjojen lähettely ohi heidän työnsä veisi heiltä sen "kiireellisyyden" tunnun ja tarpeen tuntien keräämiseen.
Postin ja netin kautta tilatuista "ilmaisista" kirjoista ei myöskään voisi pyytää maksua, joten "vapaaehtoiset korvaukset" jäisivät seuralta saamatta.
Nyt kirjallisuus tilitetään seuralle kertaalleen tai kahteen kertaan. Jokainen hyvän omatunnon omaava lahjoittaa ottamastaan kirjallisuudesta "sopivaksi katsomansa summan" lahjoituslaatikkoon ja JOS se jolle kirjallisuus annetaan , antaa siitä jotakin, niin sekin summa menee lahjoituksiin.
Käytännössä sen rahan tulisi jäädä kirjallisuuden antajalle, mutta hyvällä omallatunnolla varustettu jt "lahjoittaa" kustannukset tuplana.
JOS JA MIKÄLI kirjallisuus olisi netissä luettavana (ehdottomasti paras kanava, jos TODELLA haluaa levittää julistusta kaikelle kansalle, eikä vain levittää lehtiä "pientä korvausta vastaan") taikka tilattavissa ILMAISEKSI, niin mistä "köyhä" vt-seura saisi rahansa?
Ja kun jokaista kirjaa ja lehteä hankitaan tämän lisäksi koteihin 1x perheenjäsen (ei aivan jokaista), niin kyse on kaikkien julkaisujen kohdalla huomattavasta määrästä tuloja.
Ymmärrätkö?Olen tosissani. Enkä valehdellut. Vain ihmettelin. Kuten tuota sinun raivonpuuskasi. Taitaa olla kipeä aihe sinulle tämä. ymmärrän.
- Ohdake
Roche kirjoitti:
Olen tosissani. Enkä valehdellut. Vain ihmettelin. Kuten tuota sinun raivonpuuskasi. Taitaa olla kipeä aihe sinulle tämä. ymmärrän.
Mitä ihmeen raivonpuuskaa?
Kysyin vain, että tiedätkö vai et, kun toisessa viestissä sanot tietäväsi ja toisessa taas et tiedäkään.
Epäloogista ja ristiriitaista.
Olen itse hakenut jt-kirjallisuutta kierrätyskeskuksesta tutkiakseni sitä ihan opiskelunkin kannalta mielenkiintoisena asiana.
>>Taitaa olla kipeä aihe sinulle tämä.>>
Ei ole mikään kipeä asia.
>>ymmärrän.>>
Luulo ei ole tietoa. Voit kyllä kuvitella ymmärtäväsi jos se tekee olosi onnelliseksi.
Et siis ymmärtänyt. - Roche
Ohdake kirjoitti:
Mitä ihmeen raivonpuuskaa?
Kysyin vain, että tiedätkö vai et, kun toisessa viestissä sanot tietäväsi ja toisessa taas et tiedäkään.
Epäloogista ja ristiriitaista.
Olen itse hakenut jt-kirjallisuutta kierrätyskeskuksesta tutkiakseni sitä ihan opiskelunkin kannalta mielenkiintoisena asiana.
>>Taitaa olla kipeä aihe sinulle tämä.>>
Ei ole mikään kipeä asia.
>>ymmärrän.>>
Luulo ei ole tietoa. Voit kyllä kuvitella ymmärtäväsi jos se tekee olosi onnelliseksi.
Et siis ymmärtänyt.Pitääkö tämä oikein rautalangasta vääntä sinulle, että ymmärtäisit? Pitää siis. No okei, mitä tämä on muta kuin raivonpuuskaa:
" Mitä oikein yrität esittää? Nyt kysyt ihmetellen, että eikö lehtiä todella saa tilattua, vaikka aikaisempaan viestiin ei-jt:lle vastasit mahtipontisesti "Tiesin sen"."
Opiskele välillä elämääkin. Ei se ole vaikeaa. - Ohdake
Roche kirjoitti:
Pitääkö tämä oikein rautalangasta vääntä sinulle, että ymmärtäisit? Pitää siis. No okei, mitä tämä on muta kuin raivonpuuskaa:
" Mitä oikein yrität esittää? Nyt kysyt ihmetellen, että eikö lehtiä todella saa tilattua, vaikka aikaisempaan viestiin ei-jt:lle vastasit mahtipontisesti "Tiesin sen"."
Opiskele välillä elämääkin. Ei se ole vaikeaa.Kerropa nyt omin sanoin, miten tuo kysymys sinulle olisi pitänyt esittää? Lähtökohtana on siis se, että tiesit asian, mutta et tiennytkään.
Muodostapa sellainen kysymyslause, joka olisi kelvannut sinulle. Otan sitten opikseni.
.... ? - Roche
Ohdake kirjoitti:
Kerropa nyt omin sanoin, miten tuo kysymys sinulle olisi pitänyt esittää? Lähtökohtana on siis se, että tiesit asian, mutta et tiennytkään.
Muodostapa sellainen kysymyslause, joka olisi kelvannut sinulle. Otan sitten opikseni.
.... ?Yritä opiskella suomen kieltä ja sen eri vivahdemuotoja, niin ehkä huomaat sitten. Ehkä pieni psykologinenkin silmäys asioihin ja elämään tekisi terää. En ole ammatiltani opettaja, joten en voi auttaa.
- Ohdake
Roche kirjoitti:
Yritä opiskella suomen kieltä ja sen eri vivahdemuotoja, niin ehkä huomaat sitten. Ehkä pieni psykologinenkin silmäys asioihin ja elämään tekisi terää. En ole ammatiltani opettaja, joten en voi auttaa.
Teen työtäni suomenkielen eri muotoja ja vivahteita pyöritellen, joten uskoisin hallitsevani kohtuullisen hyvin äidinkieleni.
En olettanut sinun olevan opettaja, mutta kun rupesit arvostelemaan, niin kuvittelin että sinulla on tarjota joku parempi ehdotus sen kysymyksen tilalle, joka ei sinulle kelvannut.
Todetaan nyt sitten, että tiesit mainitun asian, mutta et kuitenkaan tiennyt sitä. Jokainen voi tehdä siitä omat päätelmänsä. - Roche
Ohdake kirjoitti:
Teen työtäni suomenkielen eri muotoja ja vivahteita pyöritellen, joten uskoisin hallitsevani kohtuullisen hyvin äidinkieleni.
En olettanut sinun olevan opettaja, mutta kun rupesit arvostelemaan, niin kuvittelin että sinulla on tarjota joku parempi ehdotus sen kysymyksen tilalle, joka ei sinulle kelvannut.
Todetaan nyt sitten, että tiesit mainitun asian, mutta et kuitenkaan tiennyt sitä. Jokainen voi tehdä siitä omat päätelmänsä.Huonostipa olet läksysi lukenut ja todellakin näytät tekevän työtäsi suomen kielen kanssa "pyöritellen" sanoja. Teroria ja käyntäntö ovatkin sitten eri asioita. Opiskele lisää ja ehkä sitten huomaat eron sanojen "tietää" ja "epäillä" välillä. Vai pitääkö se tatuoida sinulle aivoihin? Minä puolestani lopetan saivartelun sinun kanssasi tähän, jos se sinulle sopii.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1262668
Juniorivalmennus Jokereissa..
Mitä hittoa siellä seurassa oikein tapahtuu?? Tämän kauden U14 ikäluokkaan on mahdutettu kaksi päävalmentajaa. Tälle kau562137Ammuskelua taas
Keskipohjanmaa tietää kertoa että Yläpubin hujakoilla ammuskeltu lauantain vastaisena yönä.241721- 1291528
Introverttinä osastolla
Yhdellä lääkäritapaamisella hoitaja valitti lääkärille etten tee mitään muuta kuin makaan ja ulkoilen. Kävin kuitenkin s3641288- 681283
Seksikkäin asu mikä päällä olet nähnyt kaivattusi ?
Seksikkäin asu mikä yllä olet nähnyt kaivattusi ?711210- 891055
- 90979
- 128931