lisäkysymys muinaisista Vimana-aluksista

stealth fighter

Minulta on vaadittu palstalla avoimuutta. No, tarjoan teille avoimuutta lisäkysymyksen muodossa.

Olettakaamme, että kyllä, Intian alueella tunnettu myytti Vimanoista pitää paikkansa. Eli maan ilmakehässä lensi muinoin teknisiä, rakennettuja ilma-aluksia. Tämä on lähtökohta.

Kysymykseni koskee alusten energianlähdettä ja toisaalta romulöytöjen puuttumista.

Jos Intialainen kulttuuri kykeni rakentamaan lentokykyisen, ilmeisen ohjailukelpoisen ilma-aluksen (oletettavasti jonkinlainen lentokone tai ainakin aerodynaamisesti vastaava alus), niin mistä intialaiset ottivat energian alusten lentämiseen? Suihkumoottori kehitettiin toimintakelpoiseksi vasta vuosina 1939-1944 (ensimmäinen toiminut suihkukone oli Saksalainen ME-262). Jos Intialaiset käyttivät eräiden ufo-ihmisten ehdottamaa kuuman elohopean aikaansaamaa häiriötä painovoimassa, niin miksi koneen rakennuspiirrustuksia ei ole löydetty tai edes perimätietoa edistyksellisestä moottorista? Raamatun kirjoja on säilynyt vielä varhaisemmilta ajoilta ainakin kopioina.
Miksi Intialaista voimanlähdettä ei osata toistaa tänään jos kerran teoria tunnetaan ja resurssit olisivat olemassa?

Ja sitten romulöydöt. Kaikki ihmisen rakentamat ilma-alukset ovat olleet rajallisia ja toisinaan epäluotettaviakin. Miksi intialaisten vimanoista ei ole löytynyt romuja, esimerkiksi alassyöksyn jäljiltä? Tai vaikkapa kokonaista esimerkkiä hylätystä aluksesta? Mikään lentokone ei katoa jälkiä jättämättä, kun eivät dinosauruksetkaan hävinneet täysin. Fossiili ja painaumalöydöt todistavat 65 miljoonan vuoden takaisesta maailmasta yhä tänään.

Ja vielä eräs asia. Missä ovat todisteet intialaisten alusten lentokentistä? Boeing 747 jumbon kokoinen Vimana ei laskeudu ihan noin vain minne tahansa, koska alus tarvitsee tilaa ja säilytyshallin. Lisäksi suurikokoinen Vimana tarvitsee polttoaine ja maasähkömahdollisuudet ja aerodynamiikasta sekä massasta riippuen tietyn mittaisen kiitotien, ellei kyseessä ole täysin VTOL-kykyinen alus. Siihen en usko, koska VTOL on edelleen jonkinmoinen ongelma nykypäivän lentokoneinsinööreille. Helikopteri täyttää VTOL-ailma-aluksen tehtävän tänäpäivänä kaikkein parhaiten.

Vimanoista ei ole olemassa mitään muita todisteita kuin Intialaiset Veda-kirjat. Vetäkää siitä omat johtopäätöksenne. Minä en edelleenkään usko muinaiseen Boeing 747 rotjakkeeseen. Osoittakaa ensin aukottomasti, että Nazcan viivat ovat todella muinainen kansainvälinen lentokenttä.

19

5294

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • FordPrefect

      Oletat aika paljon - olettajista ja oletuksista.

      Kuten kirjoitin aiemmin, en ole mitenkään erityisesti keskittynyt Vimanoihin, joten joku muu saa kommentoida Veda-kirjallisuutta ja jäljempiä lähteitä tarkemmin ja eritellä mitä niissä todella sanatarkasti, ilman tulkintoja, sanotaan. On turha kiinnittyä ajatukseen siitä, että kyseessä välttämättä on modernin käsityksen mukainen tekninen tai rakennettu ilma-alus. Tämä mahdollisuus on pidettävä avoimena, luonnonilmiön ja maan ulkopuolisen tahon tms. lisäksi. Mutta tässä yhteydessä tarkoittanet modernin länsimaisen kulttuurin piirissä syntynyttä myyttiä Vimanoista ilma-aluksina, etkä Veda-kirjallisuuden myyttejä. Tämä on tärkeä käsitteellinen ero, joka tulee tiedostaa jos halutaan päästä lähemmäksi ymmärrystä kuvatusta ilmiöstä, eikä sekoittaa asiaa pahemmin. Kiistämätön tosiasia kaiketi kuitenkin on, että Vimanoista on monia yksityiskohtaisia kuvauksia joiden merkityssisältöä emme täysin pysty näkemään Veda-kirjailijan aikalaisen tavalla l. kuin olisimme vaikka lukemassa Hesarin viikkoliitettä.

      Edellä olevat täsmennykset huomioon ottaen, voiman ja vastavoiman lain toiminnallinen ymmärtäminen ei vaadi mitään erityisen tieteellistä tai sofistikoitunutta lähestymistapaa. Se on ollut helposti todennettavissa kaikissa ihmiskunnan historian vaiheissa. Mielestäni helpommin kuin monen muun innovaation perusteet. Esiin nostamasi moderni suihkumoottori (Et voi muuten ensin olettaa, että Vimanat toimivat suihkumoottorein ja sitten todeta, että ne keksittiin vasta 2. maailmansodan aikana – pysy hypoteesissa loppuun asti todetaksesi sen kantavuuden tai virheellisyyden. Frank Whittle muuten voisi olla eri mieltä kanssasi siitä, että ME-262 oli ensimmäinen toiminut suihkukone.) on periaatteeltaan erittäin yksinkertainen, ja tulevat ramjet tms. ratkaisut toimivat käytännössä jopa ilman liikkuvia osia. Jos haluat esimekkejä antiikin aikaisista keksinnöistä jotka ovat suoraa sukua suihkumoottorille, katso vaikkapa mikä ”aeolopile” on.

      Euroopan alueella tieteen perimätieto otti takapakkia pitkän aikaa, mutta Intiassa ja Kiinassa akkumulaatio antiikin ajoista oli jatkuvaa ja progressiivista hyvin paljon pitempään. On huomattavaa, että varsinkin intialainen metallurgia oli pitkään aivan omalla tasollaan. Kuumasta elohopeasta en osaa sanoa mitään, nk. ”antipainovoimalaitteiden” tiede kaikissa yhteyksissään ei ole toistaiseksi avautunut minulle. Monet ”webbilähteet” ovat liian hataralla pohjalla tarkempaa erittelyä varten. Toivottavasti täällä on joku joka osaa sinulle tuohon jotain järjellistä ehdottaa. Entä ne piirustukset? Missä muodossa oletat niiden mahdollisesti olleen – ja mikä prosentti sen ajan kirjallisista lähteistä on ylipäätään säästynyt jälkipolville?

      Ja sitten ne ”romulöydöt”. Missäköhän tilassa Intialainen akateeminen arkeologia nykyään on? Kuinka suuri prosentti maapinta-alasta on tutkittu minkään tieteellisen metodin mukaisesti? Kuka tunnistaisi meille vieraan lentolaitteen tuhansia vuosia vanhan osan oikopäätä? Eräs kotimainen paikallislegenda, jonka olen kuullut toteaa, että monella täkäläisellä maanviljelijällä on pellolta löytynyt kivikirveen terä akvaarion koristeena … voihan jonkin Vimanan siipilevy olla tällä logiikalla jossain Mumbain slummissa somassa sovussa muiden aaltopellin palasten kanssa! Toteamuksesi siitä, ettei maahan pudonnut lentokone katoa jälkiä jättämättä on muuten aika optimistinen. Itse olen ainakin uutiskuvissa nähnyt tapauksia, joissa jäljellä ei ole juuri muuta kuin kuoppa. Ja ¾ Maapallon pinta-alasta on vieläpä veden peitossa …

      Mitä lentokenttiin tulee, kaipa luit tuon alkuperäisen keskustelun aloittaneen viestin siitä, missä ajallisessa mittakaavassa inhimilliset rakenteet luonto kadottaa näkyvistä? Pari tuhatta vuotta riittää mainiosti. Nazcan viivoista en totea tässä yhteydessä enempää, eivätköhän ne ole asia erikseen. Siitä huolimatta, että jokin kuukausi sitten eräästä Intiasta löydetystä muodostelmasta joku paikallinen arkeologi totesi BBC:n uutisissa niiden olevan jokseenkin samanlaisia kuin nuo Nazcan kuviot. Sen jälkeen en ole asiasta kuullutkaan. Yhtä kaikki teet mielestäni aivan samalla lailla hurjia oletuksia Vimanoista ja historiasta perustellaksesi omia uskomuksiasi (itsehän puhuit nimenomaan uskomisesta tässä yhteydessä) kuin ne, joiden mielipiteet ovat täysin vastakkaisia omiesi kanssa.

      Luulenpa kuitenkin, että näitä ihmisiä ei täälläkään ole kovin montaa, vaikka tunnut niin olettavan. Uskomisesta puheenollen, uskon, että suurin osa väin haluaa jättää tilaa erilaisille selitysmalleille ja välttää siksi tiukkojen mielipiteiden provosoivaa esittämistä. Itse ainakin kuvittelen kuuluvani siihen ryhmään, joka pystyy elämään ristiriitaisenkin tiedon kanssa ja katsomaan rauhallisesti mihin suuntaan uudet kehityskulut lopulta viittaavat. Käsittelin edellä nyt vain sinun valitsemiasi olettamuksia Vimanoista, ne eivät toki ole ainoita olettamuksia ja epäilen edustavatko ne edes valta-osaa olettamuksista. Ainakin olen varma siitä, etteivät omat olettamukseni ole kattavia.

      http://www.daviddarling.info/encyclopedia/A/aeolopile.html
      http://www.daviddarling.info/encyclopedia/A/Archytas.html
      http://www.allstar.fiu.edu/aero/turbine1.html
      http://inventors.about.com/library/inventors/bljetengine.htm

      • javlar

        on joskus merkillinen. Olen juuri nyt lukemassa erästä kirjaa joss esitellään tuota ' aeolopile '- nimistä laitetta. Kuvakin on sama kuin Prefectin antamassa linkissä.
        Mainitussa kirjassa annetaan myös selitys sille mistä syystä tuon ajan höyrykoneet eivät yleistynee vaikka niitä keksittiinkin: Orjatyövoima oli halvempi ja sitä oli runsaasti saatavilla.


    • Tästä sivustosta voisi aloittaa tutustumaan mistä kaikesta voisi olla kysymys:

      http://www.hinduwisdom.info/Vimanas.htm

      Monen länsimaisen asiantuntijan mukaan Veda-kirjoihin luetaan vain Rg, Yajur, Sama ja Atharva. Intialaisessa traditiossa Veda-käsitteeseen kuuluu kuitenkin monta muutakin kirjaa, kuten 18 ikivanhaa kosmologista eeposta nimellä Puranas ja historiallisia eepoksia nimellä Itihasas. Nämä kolme kirjaa ovat tärkeitä tässä yhteydessä, eli Bhagavata Purana (=eräs Purana-kirja), Mahabharata ja Ramayana (=Itihasas-kirjoja). Kyseiset kirjat on kirjoitettu 400-500 luvulla eKr. ja 800-luvulla jKr. välisenä aikana, mutta niiden teksti juontaa kuitenkin juurensa ainakin vuoteen 3000 eKr.

      Lähde: Thompson - Alien Identities - Ufofinland


      Veda-kirjoissa kerrotaan myös, että maapallo on pyöreä ja sen läpimitta 12800 km, joka hyvin vastaa nykyaikaista käsitystä. Lisäksi kerrotaan, että Kuun läpimitta on 3840 km, joka hyvin vastaa nykyajan käsitystä 3456 km.
      Veda-kirjojen mukaan maailmankaikkeudessa on 400.000 erilaista ihmistä muistuttavaa rotua ja 8.000.000 muuta elämänmuotoa.

      Veda-kirjoissa kerrotaan kahdenlaisista lentolaitteista eli puisista laitteista, joissa oli siivet ja toisaalta vimanat, jotka eivät muistuttaneet meidän lentokoneita ollenkaan. Puiset laitteet olivat ihmisten tekemiä, kun taas toiset olivat muiden olentojen rakentamia. Kaikkia kuitenkin sanottiin vimanoiksi. Muiden olentojen rakentamien vimanojen lento-ominaisuudet muistuttivat nykyisten ufojen tapaa lentää.



      Tässä taasen hieman "ajateltavaa" meille sivistyneille länsimaalaisille...Intialalaisten sivistys oli silloin jo hyvin korkealla, silloin kun europpalaiset ja skandinaavit vasta asettautuvat asumuksiltaan paikoilleen.

      http://www.sullivan-county.com/id3/9500_city.htm

      Nämä kyseiset eepokset eivät sen uskollisempia kuin muutkaan, kertovat vain ympäröivästä maailmasta ja laitteista joita silloin oli olemassa. Kannattaa tutustua kirjallisuuteen, jota on aivan riittävästi tutkittu...
      Jokusilla vain tuntuu olevan suuri ennakkoluulo kaikkeen mikä tulee intiasta, hieman outoa ?

      Tämäkin asia sivuaa muinaisten intialaisten suurempaa tietämystä.

      Mielenkiintoinen ja merkillinen asia on käsitys maapallon iästä. Viellä 1800-luvun loppupuoliskolla oli länsimaisten oppineiden mielestä, että maapallon ikä oli vain muutamia tuhansia vuosia - korkeintain kymmeniä tuhansia vuosia.

      Kuitenkin ikivanhoissa Intialaisissa bramiinien kirjoissa Brahman päivä, maailmankaikkeutemme elonkaari, arvioitiin 4320 miljoonaksi vuodeksi.
      Tämä arvio on lähellä tämän päivän tähtitieteilijöiden vastaavaa lukua. Heidän arvionsa päätyy nimittäin noin 4500 - 4600 miljoonaan vuoteen.



      Seuraava kysymys on niitä "kinkkisiä" : Toivottavasti osaat antaa "tyhjentäviä" vastauksia...

      Mistä Intialaisilla "viisailla" oli asiasta tietoa , huomattavasti aiemmin ennen meidän omaa ajanlaskua ?
      Muinaisilla Mahabbarata ja Puranat-kirjoissa on paljon muitakin asioita jotka vasta nyt nykyinen tiedemaailma käsittää samalla tavoin...Opettivatko heitä joku tai jotkut korkeampi kultuuriset sivilisaation edustajat, muutoin tuollaiset asiat eivät ole mahdollisia.

      Intialaisten tietoa muinaisuudesta, Kreikan Intian suurlähettiläs Megasthenes keskusteli tähtitieteestä kuningas Chandragupta Mauryan kanssa vuonna 302 ekr. Kuningas totesi: "Bramiinimme uskovat, että maa on pallo".
      Hyvin vanhassa Suyra Siddhanta-kirjassa on suhteellisen tarkka arvio maapallon koosta ja sen etäisyydestä kuuhun...

      Rigvedassa kirjassa on maininta "kolmesta maasta" - jotka ovat sisäkkäin. Maapallossa on kolmea paksua vyöhykettä - keskimmäinen jähmeä rautasydän, sen ympärillä on nestemäinen rautasydän,sitten on välikehä ja hyvin ohut kuorikerros. Kuvaus vastaa varsin hyvin nykyistä geoloogien käsitystä maapallon sisäisestä rakenteesta...


      ps: Andrew Tomas - Emme ole ensimmäiset -


      Tässä nykyinen käsitys asiasta:

      Aika "huimia" ovat muinais Intialaisten tiedot maan syvyyksistä...

      http://www.kiviopas.fi/opetus/maapallo/maanrakenne.htm



      ...........................................................................................................


      " Minulta on vaadittu palstalla avoimuutta. No, tarjoan teille avoimuutta lisäkysymyksen muodossa. "

      " Vimanoista ei ole olemassa mitään muita todisteita kuin Intialaiset Veda-kirjat. Vetäkää siitä omat johtopäätöksenne. Minä en edelleenkään usko muinaiseen Boeing 747 rotjakkeeseen. Osoittakaa ensin aukottomasti, että Nazcan viivat ovat todella muinainen kansainvälinen lentokenttä. "

      Sinä "osoitat" avoinmuutta esittämällä kysymyksiä ?
      Tuollainen ei vakuuta moniakaan sinun todellisista "vaikuttimista" näiden asioiden suhteen...



      Muutoin kuka on esittänyt Nazca-linjojen olevan lentokenttiä ?
      Minä nyt en aivan yht`äkksiseltään muista,
      jollet tarkoita vain tämän miehen aikaisempaa käsitystä asiasta ?

      http://www.mystery.com.sg/




      Emme tiedä prosentin miljoonasosaakaan mistään.

      - Thomas Alva Edison -

      • sentään

        Lähdekritiikki, missä pelaa? Jos mainitset, että "vimanakirjallisuudessa sanotaan jotain", niin AINA pitää sanoa, mistä kirjasta ja missä paikassa ko. asia on sanottu. Mistä voin tietää, että yksinkertaisesti ole keksinyt noita "faktoja" tai ainakin muunnellut totuutta...


      • ja Ramayanaan voi tutustua lähimmässä kirjastossa. Ne ovat sankarirunoelmia, jotka on jopa suomennettu. Lisäksi Mahabharatasta on ollut oikein hyvä televisiosarja.

        Nazca-linjoista on syöttänyt huuhaata kaikkien huuhaa-juttujen isä, Däniken.


      • Arska 5
        sharyn kirjoitti:

        ja Ramayanaan voi tutustua lähimmässä kirjastossa. Ne ovat sankarirunoelmia, jotka on jopa suomennettu. Lisäksi Mahabharatasta on ollut oikein hyvä televisiosarja.

        Nazca-linjoista on syöttänyt huuhaata kaikkien huuhaa-juttujen isä, Däniken.

        Vaikka joku on innostunut väittämään että ko.linjat
        olisivat jonkunlaisia avaruusalusten kiitoratoja niin ei tällainen käsitys ole yleinen ainakaan ufologien keskuudessa.
        Ufo kun ilmeisesti ei tarvitse mitään kiitoratoja.


      • Arska 5 kirjoitti:

        Vaikka joku on innostunut väittämään että ko.linjat
        olisivat jonkunlaisia avaruusalusten kiitoratoja niin ei tällainen käsitys ole yleinen ainakaan ufologien keskuudessa.
        Ufo kun ilmeisesti ei tarvitse mitään kiitoratoja.

        Dänikenin lausunnot ovatkin jotakuinkin epäloogisia.


      • Arska 5
        sharyn kirjoitti:

        Dänikenin lausunnot ovatkin jotakuinkin epäloogisia.

        tulikin mieleen että Etelä-Amerikassa on vanhoista haudoista löydetty kullasta valmistettuja esineitä jotka hyvin tarkkaan näyttävät nykyaikaisilta lentokoneilta. Jossakin netissä näistäkin on hyviä kuvia.
        Skeptikot ovat yrittäneet väittää että kyseessä olisi kopioita linnuista ja tähän taas ovat toiset huomauttaneet ettei yhdenkään linnun pyrstö ole pystysuora niin kuin ko. esineissä.
        Näitä pienoismalleja on testattu myös tuulitunnelissa erinomaisin tuloksin.
        Hyvä kysymys on nyt että kenen lentokoneita ko. esineet esittävät?
        Tällaiset lentokoneet kyllä tarvitsevat kiitorataa.


      • Arska 5 kirjoitti:

        tulikin mieleen että Etelä-Amerikassa on vanhoista haudoista löydetty kullasta valmistettuja esineitä jotka hyvin tarkkaan näyttävät nykyaikaisilta lentokoneilta. Jossakin netissä näistäkin on hyviä kuvia.
        Skeptikot ovat yrittäneet väittää että kyseessä olisi kopioita linnuista ja tähän taas ovat toiset huomauttaneet ettei yhdenkään linnun pyrstö ole pystysuora niin kuin ko. esineissä.
        Näitä pienoismalleja on testattu myös tuulitunnelissa erinomaisin tuloksin.
        Hyvä kysymys on nyt että kenen lentokoneita ko. esineet esittävät?
        Tällaiset lentokoneet kyllä tarvitsevat kiitorataa.

        Alkuosassa näitä "kulttiesineitä" - "koppakuoriaisia" - "lintuja" - vai mikä tulisi ensiksi mieleen ?

        http://www.2atoms.com/weird/ancient/plane.htm

        Mielenkiintoinen muinais Egyptiläinen "pääskynen" - sillä on sekä vaaka että pystysiipi-profiili...?

        Onko tässä sitten tapahtunut se "evoluutio kehitys" -
        - jota niin monet uskovat tapahtuneen kaikkien eläväisten kohdalla täällä maapallolla ?


        Huomaa myös loppupuolella on listattu Intialaiset kirjat, joissa on mainintoja ja sekä seikkaperäisiä kuvauksia vimanoista...


      • Anonyymi

        Näin on!


      • Anonyymi
        Solarman kirjoitti:

        Alkuosassa näitä "kulttiesineitä" - "koppakuoriaisia" - "lintuja" - vai mikä tulisi ensiksi mieleen ?

        http://www.2atoms.com/weird/ancient/plane.htm

        Mielenkiintoinen muinais Egyptiläinen "pääskynen" - sillä on sekä vaaka että pystysiipi-profiili...?

        Onko tässä sitten tapahtunut se "evoluutio kehitys" -
        - jota niin monet uskovat tapahtuneen kaikkien eläväisten kohdalla täällä maapallolla ?


        Huomaa myös loppupuolella on listattu Intialaiset kirjat, joissa on mainintoja ja sekä seikkaperäisiä kuvauksia vimanoista...

        Miltä vuodelta ne kirjat olikaan? Tältä vai viime vuosisadalta?


    • AROSUSI-09

      Että ennenmuinoin vimanan pystyi rakentamaan vaikkapa kukista ison seppeleen tekemällä,eli liikkuivat hengen voimalla tyyliin "lentävä matto",eikä sen kummoisempaa tekniikkaa tarvittu.Sellaisista kulkupeleistä ei jää romuja eikä teknisiä piirrustuksia.

      • Lammaspaimen

        Onko parempaa tietoa tietotoimistolla miten Tiibettiläisillä aiemmin oli yhteyksiä yläkerran ulkovaltoihin ? Jossain oli maininta heidän perimätiedoissa, siitä että he ovat suorassa alenevassa polvessa yläkerran jälkeläisiä ?
        Miten se kuolleiden kirjan luku edistyy, olisiko siinä kerrottu näistä asioista ?


      • AROSUSI-09
        Lammaspaimen kirjoitti:

        Onko parempaa tietoa tietotoimistolla miten Tiibettiläisillä aiemmin oli yhteyksiä yläkerran ulkovaltoihin ? Jossain oli maininta heidän perimätiedoissa, siitä että he ovat suorassa alenevassa polvessa yläkerran jälkeläisiä ?
        Miten se kuolleiden kirjan luku edistyy, olisiko siinä kerrottu näistä asioista ?

        Kuolleiden kirja jäi pölyyntymään pöydälle:)*Selaa AS-n tietotoimiston arkistoja pölyisistä ja hämähäkinseittien peittämistä kaapeista*:Juu tuossa jokin aika sitten tiibetiläiset ystävystyivät yläkertalaisten kanssa,kun näiltä levis kulkupeli siellä vuoristossa ja joutuivat budjaamaan jonkin aikaa kanssaan.Kaikenlaista tietotaitoa vaihdettiin.Veikkaanpa,että konemestarin apparilla kävi aika pitkäksi ja opetti apinoille huvikseen pari temppua:)/En usko,että tiibetiläisistä kukaan on näistä tähteläisistä lähtöisin.Kunhan elvistelevät.


    • hahahaha#

      kyllä varmaan siddheillä pärjää ilman teknisiä vempaimia

      • visiötööri

        mikä se tässä nyt muka niin vaikeeta on? maalaisjärkijätölle riittää ku uskoo että kyllä se tietemies tietää ku sanoo että aikaa ei itteasiassa oo nin olemassakaan vaan se on yks ulottuvuus siinä ku esimerkiksi nää alakoulunoppimäärän levveys tai pittuus..kaikki me ollaan avaruusolentoja ku väärään aikaan peiliin vilkasee.....


      • 1001 yötä
        visiötööri kirjoitti:

        mikä se tässä nyt muka niin vaikeeta on? maalaisjärkijätölle riittää ku uskoo että kyllä se tietemies tietää ku sanoo että aikaa ei itteasiassa oo nin olemassakaan vaan se on yks ulottuvuus siinä ku esimerkiksi nää alakoulunoppimäärän levveys tai pittuus..kaikki me ollaan avaruusolentoja ku väärään aikaan peiliin vilkasee.....

        Ne aikuisille tarkoitetut. Niissä kerrotaan lentävistä matoista. Kokeista henkisen puolen joita tedän saavuttaakseen tiedon lähteen.
        Muualta tulleista ja taikureiden tempuista. Ne kun lukee uudella tavalla alkaa miettimään.
        Olemassa olon syvintä tarkoitusta.


      • Kalevala samalla
        1001 yötä kirjoitti:

        Ne aikuisille tarkoitetut. Niissä kerrotaan lentävistä matoista. Kokeista henkisen puolen joita tedän saavuttaakseen tiedon lähteen.
        Muualta tulleista ja taikureiden tempuista. Ne kun lukee uudella tavalla alkaa miettimään.
        Olemassa olon syvintä tarkoitusta.

        "uudella tavalla". Louhi Pohjolan emäntä omisti lentolaitteen johon mahtui "tuhannen urosta". (En tarkastanut lainausta, mutta asiasisältö oikein)
        Väinämöinen poistui "kuparisella umpipurrella" "yläsihin maaemihin, alaisihin taivaisihin" (tarkastin viimeiset jakeet)
        Uudelleen luettuna Väiskikin oli "alieeni". Syntynyt Ilmattaresta ja siten puolijumala.

        Näitä löytyy varmasti jokaisesta kansalliseepoksesta ja tarustosta. Ihmisten mielikuvitus on kaikkialla ja kaikkina aikoina.... no inhimmillinen ja perin samanlainen.


      • kaikkialla
        Kalevala samalla kirjoitti:

        "uudella tavalla". Louhi Pohjolan emäntä omisti lentolaitteen johon mahtui "tuhannen urosta". (En tarkastanut lainausta, mutta asiasisältö oikein)
        Väinämöinen poistui "kuparisella umpipurrella" "yläsihin maaemihin, alaisihin taivaisihin" (tarkastin viimeiset jakeet)
        Uudelleen luettuna Väiskikin oli "alieeni". Syntynyt Ilmattaresta ja siten puolijumala.

        Näitä löytyy varmasti jokaisesta kansalliseepoksesta ja tarustosta. Ihmisten mielikuvitus on kaikkialla ja kaikkina aikoina.... no inhimmillinen ja perin samanlainen.

        Onko myös mielestäsi kaikki uskonnot samaa asiaa, mitä esitit kansalliseepoksista ja taruista? Rajatko ne pois kylmästi näistä kuvioista ja keskusteluista, meneekö se liian henkilökohtaisuuksiinkin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6063
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3836
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      249
      2188
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1860
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1303
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1276
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1067
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1010
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      949
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      888
    Aihe