sikahumalaan viikottain?
Eikö teidän pitäisi jäljitellä Jeesusta?
Jeesus ei raamatun mukaan juopotellut opetuslastensa kanssa.
Miksi te ette jäljittele Jeesusta tässä
alkohooliasiassa?
Miksi jehovantodistajista niin monet
16
1520
Vastaukset
- papukaija
Ensiksi pitää olla todiste tästä asiasta ei riittä väite, onneksi.Juotko itse?
- todistus on pätevä
Minä todistan ja aloittaja todistaa se riittää.
- tässä asiassa jäljitellä
jeesusta kun eivät jäljittele muissakaan. Esim. ehtoollisen vietto lähimmäisen rakkaus yms....
- Lavea polku
Älä hyvä ihminen kirjoita tuollaista, minun ystävä
piiriin kuuluu monta Jehovantodistajaa, he eivät juopottele, vaan pyrkivät elämään raamatun oppienmukaisesti. Eivät he eres yritä jäljitellä Jeesusta, koska tietävät sen mahdottomaksi.Näissä asioissa on se kumma juttu kun,ryhdyy tuollaista kirjoittamaan täytää samalla ennustusta,joka osoitaa heidän olevan oikealla tiellä mitä enempi heitä parjataan.Kirjoita Jehova ja Jumala isolla Jiillä jos tarkoitat häntä.- Girl-91
Moikka!! Mäkin oon Jehovantodistaja, ja tää uskonto on aika kumma juttu. Jos joku tekee virheen, kaikki Jehovantodistajat on ihan paskoja. Mulla on samalla luokalla 2 muutakin Jehovantodistajaa, ja molemmat on kyllä suoraan sanottuna todella outoja. Ei sais tehdä yhtään mitään. Itse olen aivan normaali murrosikäinen, joka juttelee kavereiden kanssa, (myös poikien) ja sit joskus saatan vkl:nä juoda yhen siiderin..
Yleistäminen on iha syvältä!!
Jenna
Varmastikin löytyy Jehovan todistajia, joilla on alkoholiongelma. Aivan yhtä varmasti Jehovantodistajuuteen ei kuulu viinan kanssa läträäminen, vaan yleisessä opetuksessa varoitetaan moisesta.
>>
Jeesus ei raamatun mukaan juopotellut opetuslastensa kanssa.
>>
Itse asiassa siitä häntä syytettiin fariseusten toimesta.
"Ihmisen Poika on tullut, syö ja juo, ja te sanotte: katso ihmistä, syömäriä ja viinan juomaria, Publikanien ja syntisten ystävää" (Luuk. 7:34 Matt. 11:19)- Raivo Raitis
Muistan yläasteajalta erään Jehovantodistajan, joka oli pitämässä "uskontotuntia" koulussamme.
Kysyin häneltä Jt:ien suhdetta alkoholiin.
Hän sanoi, että Raamattu ei kiellä alkoholia.
Mitä tarkoittaa Raamatussa "Älkää juopuko, sillä siitä tulee irstas meno"? (tai jotenkin noin se menee)
Eräs Jt kertoi sen tarkoittavan sitä, että ei saa juoda paljoa, mutta vähän saa.
Mihin raja vedetään? - salaisuus?
seriffin sanomisia, mutta nyt on todettava, että olet erittäin kalleellaan jt järjestölle tai sitten et tiedä järjestön todellista tilaa. Valitse itse!!
Ai niin kukahan se johto veikko oli, joka pikkusiivussa sukelsi mökkinsä rannassa pohjaan ja niska lastaan. - yksilöllistä
Raivo Raitis kirjoitti:
Muistan yläasteajalta erään Jehovantodistajan, joka oli pitämässä "uskontotuntia" koulussamme.
Kysyin häneltä Jt:ien suhdetta alkoholiin.
Hän sanoi, että Raamattu ei kiellä alkoholia.
Mitä tarkoittaa Raamatussa "Älkää juopuko, sillä siitä tulee irstas meno"? (tai jotenkin noin se menee)
Eräs Jt kertoi sen tarkoittavan sitä, että ei saa juoda paljoa, mutta vähän saa.
Mihin raja vedetään?pitäisikö siis olla jokin cl. raja mitä enemmän ei saisi juoda tai jokin tarkka promilleraja? Naurettavaa! Eiköhän asia ole ihan yksilöistä itsestään kiinni miten vaikuttaa ja missävaiheessa humaltuu. Ja onhan näitä jotka ei omia rajojaan tunne, se on valitettavaa.
- Girl-91
Jehovantodistajatkin ovat epätäydellisiä ihmisiä, jotka tekevät virheitä. Menee liioitteluksi että he joisivat itsensä sikahumalaan viikoittain.Jos tunnet jonkun jehovantodistajan joka näin tekee, hänellä saattaa mennä muuten elämässään huonosti yms. Jehovantodistajatkin juovat, mutta eivät sikahumalaan viikottain..!! Hyvä muistaa että kaikki ihmiset ovat tasa-arvoisia. Ihme juttu muuten , että jehovantodistajat ovat ainoa uskontokunta joita kiusataan esim. koulussa. Jotkin jehovantodistajat tietysti ovat hieman "outoja", tai käyttäytyvät sillä lailla, millä ei tarvitsisi käyttäytyä. Tunnen monta jehovantodistajaa, ja suurin osa on ihan loistotyyppejä, joiden kanssa saa jutella mistä vaan..Yksikin ymmärtää ja on itse kokenut kaikkee jätkien kans, ja osaa auttaa ja kuunnella!!
- epätaydellisyyteen ja
heikkouteen.
Onhan tunnettua minkämoinen meno on todistajilla vaikkapa laivareissuilla, olen itsekin sitä ihmetellyt. He sanovat vain, ettei alkoholia ole kielletty, kohtuullisesti voi juoda.
Toki heillä on omasta takaa mainio esimerkki viinan käytöstä johtoportaassa vanhaan Rytherfordin aikaan.
Mies juopotteli jatkuvasti ja kun piti mennä pitämään puhetta ei siihen kyennyt vaan joku muu meni tilalle. Siihen aikaan ei kuppiin syljetty pääkonttorissakaan. Huhujen mukaan raittiilla todistajalla ei ollut mitään asiaa New Yorkin Beteliin.
Onko nyt niin, että tämä entinen johtaja on kaikkien esimerkkinä käytännön juomisessa. Teoria on valllan eri asia.
- sorsselsson
...olla jos kännit vetää, vaikka päivittäin!
Kyllä se on puhdasta brenkun himoa, uskonto- tai mihinkään muuhunkaan kuntaan kuulumatta!
Ite oon ollu mm:
-JT
-kommari
-leguri
-autokuski
-hissipoika
-opettaja
-lähetti
-naimisissa
-naimaton
-merimies
jne, jne
Joka hommassa samanlaiset kännit!- Baarityöntekijä
t-i-u-k-u kirjoitti:
>>Joka hommassa samanlaiset kännit!
Päivän pistävin kommentti, kiitos siitä.Entisenä jt:na, nykyisenä baarityöntekijänä voin vakuuttaa, että jt-nuoret (joita on kymmeniä) kyllä voivat tilata minulta alkoholia baarissa kunnes ovat siinä kunnossa etten enää myy heille. Ilmeisesti kielletyn hedelmän maku on erityisen makea, koska heidän käytöksensä on silmiinpistävän pöyristyttävää. Seuraavana päivänä kadulla vastaan tullessa he ovat kovin uskovaisia, eivätkä voi pyhinä ihmisinä tervehtiä minua. Mielestäni aika kornia.
Girl91: Samoin minäkin ajattelin sinun iässäsi, mutta niin se mieli muuttuu vanhetessa, kultaseni. - Girl-91
Baarityöntekijä kirjoitti:
Entisenä jt:na, nykyisenä baarityöntekijänä voin vakuuttaa, että jt-nuoret (joita on kymmeniä) kyllä voivat tilata minulta alkoholia baarissa kunnes ovat siinä kunnossa etten enää myy heille. Ilmeisesti kielletyn hedelmän maku on erityisen makea, koska heidän käytöksensä on silmiinpistävän pöyristyttävää. Seuraavana päivänä kadulla vastaan tullessa he ovat kovin uskovaisia, eivätkä voi pyhinä ihmisinä tervehtiä minua. Mielestäni aika kornia.
Girl91: Samoin minäkin ajattelin sinun iässäsi, mutta niin se mieli muuttuu vanhetessa, kultaseni.Taitaa kyl pitää ihan paikkansa.. Tiedän monia, jotka käyttäytyvät kuin edellä mainitsit...
Se on todella typerää jos sit ei tervehditä!!
Sekin riippuu niin ihmisistä.. Elääkö ne kaksoiselämää,vai myöntävätkö rehellisesti virheensä ja ottavat niistä oppia.. - ei tippa sillon tällön..
Baarityöntekijä kirjoitti:
Entisenä jt:na, nykyisenä baarityöntekijänä voin vakuuttaa, että jt-nuoret (joita on kymmeniä) kyllä voivat tilata minulta alkoholia baarissa kunnes ovat siinä kunnossa etten enää myy heille. Ilmeisesti kielletyn hedelmän maku on erityisen makea, koska heidän käytöksensä on silmiinpistävän pöyristyttävää. Seuraavana päivänä kadulla vastaan tullessa he ovat kovin uskovaisia, eivätkä voi pyhinä ihmisinä tervehtiä minua. Mielestäni aika kornia.
Girl91: Samoin minäkin ajattelin sinun iässäsi, mutta niin se mieli muuttuu vanhetessa, kultaseni.No ompa tekstiä.. mut jostain syystä EN USKO SINUA..
TUNNEN PALJON noita nuoria ja he eivät edes rällää kapakoissa.. koska heillä on parenpaakin tekemistä.
joukossa voi olla jokunen nuori ,jotka eivät kuulu edes seurakuntaan tai eivät ole kastettujakaan...joten ei voi yleistää et kaikki nuoret olisi sika juoppoja. SUURIN OSA OVAT KOHTUUKÄYTTÄJIÄ.. LASI SILLON TÄLLÖN..ON sallittu
mut varmaan sekin on kiinni korvien välistä..
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 561458
Janni Tikkanen ohjattiin miesten pukuhuoneeseen
Vai olisko sittenkin Janne Tikkanen? Jos siellä jalkojen välissä on miesten killukkeet, mieshän tämä Janni on. Ja kuuluu651399Pitkäaikaistyöttömyys Suomessa harvinaisen paha
Karut työttömyysluvut, korkein luku yli neljännesvuosisataan.1611321Mitä vastaisit
Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle661197Tiedän ettet tehnyt tahallasi pahaa
Asiat tapahtuivat, ristiriidat ovat meitä vahvempia. Olemmeko me niin vahvoja, että selviämme tästäkin vielä? Aika paljo1041131Keskisarja loisti A-studiossa, vauhkoontunut Sofia Virta munasi itsensä
Keskisarja taas puhui 100% faktaa maahanmuuttoon liittyen. Kokoomuksen Kaumalta tuli pari hyvää puheenvuoroa, joskin muu2631004Rakastan ja ikävöin sinua
Ei helpota tämä ikävä millään. Pelkäsin että tämä ajanjakso tulee olemaan juuri näin vaikea. Siksi halusin ennen tätä pä58957- 55926
Nyt tiistain galluppi alkaa....
Kuka on sun elämän rakkaus? Ketä kaipaat edelleenkin? Nyt nimiä vaan rohkeesti tuohon alle.Tää on ikäväpalsta, eikä mikä56903KIIKKUSTUOLI
Aloitetaan taas uudella alustalla, nuo pitkiksi venyneet ovat hankalia etsiä uusia viestejä, joskus vastauksia tulee sin82880