Ihmellinen

asia

Sanotte jumalan nimen olleen käytössä jo ennenkuin teikäläisiä olikaan, siis oikeammin olette ottaneet Jehova nimen luopiouskonnosta ja ylpeillen kerrotte srn löytyvän JOPA kirkoista.

27

1280

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jackarbo

tuomiokirkosta löytyy tämä tetragrammi. Siis JOPA kirkosta...

• ihmeellistäkö?

HEIDÄN NIMENSÄ

Jehovan todistajat – tätä nimeä he käyttävät itsestään. Se on kuvaava nimitys, koska se osoittaa heidän todistavan Jehovasta sekä hänen jumaluudestaan ja tarkoituksistaan. ”Jumala”, ”Herra” ja ”Luoja” – kuten ”presidentti”, ”kuningas” ja ”kenraali” – ovat arvonimiä, ja niitä käytetään monesta eri persoonasta. Mutta ”Jehova” on persoonanimi, ja se viittaa kaikkivaltiaaseen Jumalaan ja maailmankaikkeuden Luojaan. Tämä osoitetaan psalmissa 83:18, joka tunnetun englanninkielisen Kuningas Jaakon raamatunkäännöksen mukaan kuuluu: ”Jotta ihmiset tietäisivät, että sinä, jonka nimi yksin on JEHOVA, olet korkein koko maassa.”

Nimi Jehova (eli Jahve, jota jotkut oppineet käyttävät mieluummin) esiintyy lähes 7 000 kertaa alkuperäisissä Heprealaisissa kirjoituksissa. Useimmissa Raamatuissa sitä ei ole, vaan se on korvattu sanalla ”Jumala” tai ”Herra”. Lukija voi kuitenkin usein nähdä näistäkin Raamatuista, missä jakeissa nimi Jehova on alkukielisessä heprealaisessa tekstissä, sillä korvikesanat on niissä usein painettu kapiteelikirjaimilla: JUMALA, HERRA. Toisaalta monet nykyaikaiset käännökset kyllä käyttävät nimeä Jehova tai Jahve. Niinpä Jesajan 42:8 kuuluu Uuden maailman käännöksen mukaan: ”Minä olen Jehova. Se on minun nimeni.” Myös vuoden 1992 kirkkoraamatussa Jumalan nimi esiintyy tässä jakeessa muodossa ”Jahve”.

Raamatunkohta, johon Jehovan todistajien nimi perustuu, on Jesajan 43. luvussa. Siinä maailmannäyttämö esitetään oikeudenkäynnin tapahtumapaikkana: Kansojen jumalia kehotetaan tuomaan esiin todistajansa ja näyttämään toteen väitteensä, jonka mukaan ne ovat oikeassa, tai kuuntelemaan Jehovan puolella olevia todistajia ja tunnustamaan totuus. Sitten Jehova julistaa kansalleen: ” ’Te olette minun todistajiani’, lausuu Jehova, ’niin, palvelijani, jonka olen valinnut, jotta te tuntisitte minut ja uskoisitte minuun ja ymmärtäisitte, että minä olen sama. Ennen minua ei ollut muodostettu yhtään Jumalaa, eikä minun jälkeeni edelleenkään ole ollut ketään. Minä – minä olen Jehova, eikä minun lisäkseni ole ketään pelastajaa.’ ” (Jesaja 43:10, 11.)

Jehova Jumalalla oli todistajia maan päällä tuhansien vuosien ajan ennen Jeesuksen syntymää. Heprealaiskirjeen 11. luvussa luetellaan joitakin noista uskon miehistä, minkä jälkeen 12. luvun ensimmäisessä jakeessa sanotaan: ”Niinpä siis, koska ympärillämme on näin suuri pilvi todistajia, pankaamme mekin pois jokainen paino ja meidät helposti kietova synti ja juoskaamme kestävinä eteemme asetettu kilpajuoksu.” Jeesus sanoi Pontius Pilatuksen edessä: ”Sitä varten minä olen syntynyt ja sitä varten olen tullut maailmaan, että todistaisin totuudesta.” Häntä kutsutaan ”uskolliseksi ja totuudelliseksi todistajaksi”. (Johannes 18:37; Ilmestys 3:14.) Jeesus kertoi opetuslapsilleen: ”Te saatte voimaa, kun pyhä henki tulee päällenne, ja te tulette olemaan todistajiani sekä Jerusalemissa että koko Juudeassa ja Samariassa ja maan ääriin asti.” (Apostolien teot 1:8.)

Tämän perusteella ne noin 6 miljoonaa ihmistä, jotka nykyään kertovat Kristuksen Jeesuksen hallitseman Jehovan valtakunnan hyvää uutista yli 230 maassa, katsovat, että heidän on sopivaa käyttää itsestään nimitystä Jehovan todistajat.

• paljastunutta

Olen kuullut että jehovalahkon Suomen vanhimman valtakunnansalin remontissa viime kesänä paljastui seinäkalkituksen alta teksti "tämä valtakunnansalikirkko on omistettu meidän herrallemme Sebaotille raamatuntutkijoiden toimesta"

jehovalahkon emolahkohan oli juuri tuo raamatuntutkijat.

remonttimiehet tulivat siihen tulokseen että alkuperäinen nimi on Herra Sebaot

• Valheeseesi
        paljastunutta kirjoitti:

Olen kuullut että jehovalahkon Suomen vanhimman valtakunnansalin remontissa viime kesänä paljastui seinäkalkituksen alta teksti "tämä valtakunnansalikirkko on omistettu meidän herrallemme Sebaotille raamatuntutkijoiden toimesta"

jehovalahkon emolahkohan oli juuri tuo raamatuntutkijat.

remonttimiehet tulivat siihen tulokseen että alkuperäinen nimi on Herra Sebaot

Jehovan todistajien valtakunnan saleilla ei käy remontteja tekemässä "remonttimiehet"vaan kaikki työ tehdään Jehovan todistajien voimilla ja varoilla.Että pieni valheesi ei mennyt läpi.Kirkoistahan kyllä löytyy Jehovan nimi mitä papit ja seurakuntaan kuuluvat eivät käytä vaan jopa pilkkaavat sitä.

• Tsot tsot tsot
        Valheeseesi kirjoitti:

Jehovan todistajien valtakunnan saleilla ei käy remontteja tekemässä "remonttimiehet"vaan kaikki työ tehdään Jehovan todistajien voimilla ja varoilla.Että pieni valheesi ei mennyt läpi.Kirkoistahan kyllä löytyy Jehovan nimi mitä papit ja seurakuntaan kuuluvat eivät käytä vaan jopa pilkkaavat sitä.

Kirkoissa ei pilkata ketään, eikä mitään.
        Ev.lut. kirkon henkilöstö on koulutettua ja hyväkäytöksistä väkeä.

Pilkkaaminen ei kuulu kirkon toimitapaan.

• Johannes 15:20,21

Vaikka onkin totta, että Jehovan todistajia vihataan ja vastustetaan maailman kaikissa kansoissa, niin tämä on tapahtunut sen täyttymykseksi, minkä ennustettiin olevan yhden elävän ja tosi Jumalan aitojen palvojien tunnusmerkki. (Johannes 15:20, 21; 2. Timoteukselle 3:12) Niinpä sen sijaan että hyvän uutisen julistajat lannistuisivat ja masentuisivat tästä, heidän luottamuksensa siihen, että heillä on Jumalan hyväksymys ja että he kuuluvat Kaikkeuden Suvereenin, Jehovan, hyväksymään järjestöön, vahvistuu.

Älä koskaan unohda sitä, että koko kaikkeuden Korkein Jumala tukee meitä. Mitä väliä siis on sillä, jos maailma kaikkine uskonnollisine lahkoineen ja poliittisine puolueineen on meitä vastaan? Jumalan ainosyntyisellä Pojalla oli koko maailma vastassaan, emmekä me häpeä sitä, että huomaamme olevamme samanlaisessa tilanteessa. Hän sanoikin apostoleilleen: ”Jos maailma vihaa teitä, niin te tiedätte, että se on vihannut minua ennen kuin teitä. Jos olisitte osa maailmasta, niin maailma olisi mieltynyt omaansa. Mutta koska ette ole osa maailmasta, vaan minä olen valinnut teidät maailmasta, tämän vuoksi maailma teitä vihaa.” – Johannes 15:18, 19.

Jehovan todistajat ovat sen vuoksi kestäneet vainoa kaikkialla maailmassa, mutta huomattavimmin niissä kansoissa, jotka muodostavat niin sanotun kristikunnan. Sellainen kristikunnan vaino ei todista, että todistajat ovat ei-kristillisiä. Sen sijaan se osoittaa oikeaksi heidän väitteensä, että he ovat tosi kristittyjä, Jeesuksen Kristuksen Jumalan ja Isän, nimittäin Jehovan, todistajia. Koska he ovat Jumalan todistajia, he eivät häpeä sitä, että he kärsivät vainoa sellaisin uskonnollisin perustein. Sen tähden apostoli Paavalin ensimmäisen vuosisadan kristityille esittämä kehotus olla häpeämättä soveltuu osuvasti Jehovan todistajiin nykyään.

• >>Vaikka onkin totta, että Jehovan todistajia vihataan ja vastustetaan maailman kaikissa kansoissa

Miten tämä näkyy esim. meillä Suomessa, vaikka viimeisen vuosikymmenen aikana? Täytyy löytyä kyllä aika hyviä esimerkkejä kun näin ponnekkaasti asia ehdottomana totuutena kerrotaan.

>>Mitä väliä siis on sillä, jos maailma kaikkine uskonnollisine lahkoineen ja poliittisine puolueineen on meitä vastaan?

Ettei tässä nyt haiskahtaisi 'pientä' marttyyriyttä... Vai minkälaisia esimerkkejä meiltä Suomesta löytyy asiaa tukemaan?

>>Jehovan todistajat ovat sen vuoksi kestäneet vainoa kaikkialla maailmassa, mutta huomattavimmin niissä kansoissa, jotka muodostavat niin sanotun kristikunnan.

Onko tämä ymmärrettävä niin että tänne Suomeen on huomattavasti vaikeampi rakentaa valtakunnansaleja kuin vaikkapa Iraniin? Haisee aika vahvasti silkalta valehtelulta, eikö sinusta?

>>Sellainen kristikunnan vaino ei todista, että todistajat ovat ei-kristillisiä. Sen sijaan se osoittaa oikeaksi heidän väitteensä, että he ovat tosi kristittyjä,

Ei voi kuin ihailla kuinka aukottomasti tämäkin saatiin perusteltua.

>>Koska he ovat Jumalan todistajia, he eivät häpeä sitä, että he kärsivät vainoa sellaisin uskonnollisin perustein.

Aiheetonta vainoilla ylpeilyä näyttäisi esiintyvän sitäkin enemmän.

Havaitaanko meillä Suomessa vainoa, vai puhuuko vartiotorniseura ihan lämpimikseen valehdellen maailmanlaajuisesta vainosta?

"Vaino on määrätietoista ja usein pitkäjänteistä väärinkohtelua yhtä henkilöä tai ryhmää kohtaan toisen ryhmän toimesta."

http://fi.wikipedia.org/wiki/Vaino

• huvitavaa yritystä sinulta
        t-i-u-k-u kirjoitti:

>>Vaikka onkin totta, että Jehovan todistajia vihataan ja vastustetaan maailman kaikissa kansoissa

Miten tämä näkyy esim. meillä Suomessa, vaikka viimeisen vuosikymmenen aikana? Täytyy löytyä kyllä aika hyviä esimerkkejä kun näin ponnekkaasti asia ehdottomana totuutena kerrotaan.

>>Mitä väliä siis on sillä, jos maailma kaikkine uskonnollisine lahkoineen ja poliittisine puolueineen on meitä vastaan?

Ettei tässä nyt haiskahtaisi 'pientä' marttyyriyttä... Vai minkälaisia esimerkkejä meiltä Suomesta löytyy asiaa tukemaan?

>>Jehovan todistajat ovat sen vuoksi kestäneet vainoa kaikkialla maailmassa, mutta huomattavimmin niissä kansoissa, jotka muodostavat niin sanotun kristikunnan.

Onko tämä ymmärrettävä niin että tänne Suomeen on huomattavasti vaikeampi rakentaa valtakunnansaleja kuin vaikkapa Iraniin? Haisee aika vahvasti silkalta valehtelulta, eikö sinusta?

>>Sellainen kristikunnan vaino ei todista, että todistajat ovat ei-kristillisiä. Sen sijaan se osoittaa oikeaksi heidän väitteensä, että he ovat tosi kristittyjä,

>>Koska he ovat Jumalan todistajia, he eivät häpeä sitä, että he kärsivät vainoa sellaisin uskonnollisin perustein.

Havaitaanko meillä Suomessa vainoa, vai puhuuko vartiotorniseura ihan lämpimikseen valehdellen maailmanlaajuisesta vainosta?

"Vaino on määrätietoista ja usein pitkäjänteistä väärinkohtelua yhtä henkilöä tai ryhmää kohtaan toisen ryhmän toimesta."

Demonien pöydässä oleva ruoka on myrkyllistä. Ajatellaanpa esimerkiksi sitä ruokaa, jota pahan orjan luokka ja luopiot jakelevat. Se ei ravitse eikä rakenna; se ei ole terveellistä. Se ei voi olla, sillä luopiot ovat lakanneet ravitsemasta itseään Jehovan pöydässä. Poissa on siksi kaikki se uusi persoonallisuus, jota he olivat saattaneet kehittää. Heitä ei saa liikkeelle pyhä henki, vaan sapekas katkeruus. Heillä on vain yksi pakkomielle: piestä entisiä orjatovereitaan, kuten Jeesus ennusti (Matteus 24:48, 49).
        Vihollinen saattaa iskeä hyökkäämällä uskollemme tärkeitä Raamatun totuuksia vastaan. Luopiot voivat yrittää lyödä meidät käyttämällä lipeviä sanoja, imartelua tai vääristeltyjä perusteita. Heillä ei kuitenkaan ole koskaan mielessään meidän parhaamme. Sananlaskujen 11:9 toteaa: ”Suullaan saattaa luopio lähimmäisensä turmioon, mutta tiedon avulla pelastuvat vanhurskaat.”

Olisi virhe luulla, että meidän pitäisi kuunnella luopioita tai lukea, mitä he ovat kirjoittaneet, jotta voisimme kumota heidän väitteensä. Heidän vääristynyt, myrkyllinen ajattelunsa voi aiheuttaa hengellistä vahinkoa ja saastuttaa uskomme kuin nopeasti leviävä kuolio. (2. Timoteukselle 2:16, 17.) Jäljittele sen sijaan Jumalan suhtautumista luopioihin. Job sanoi Jehovasta: ”Kukaan luopio ei tule hänen eteensä.” (Job 13:16.)
        Miten luopiot pyrkivät tavoitteeseensa? He turvautuvat usein vääristelyihin, puolitotuuksiin ja suoranaisiin valheisiin. Jeesus tiesi, että hänen seuraajansa joutuisivat kärsimään sellaisten ihmisten vuoksi, jotka puhuisivat heistä ”valehdellen kaikenlaista pahaa” (Matteus 5:11). Tällaiset ilkeämieliset vastustajat puhuisivat sitä, mikä ei ole totta, pettääkseen toisia. Apostoli Pietari varoitti, että luopiot levittäisivät ”väärennetyin sanoin” ”petollisia opetuksia” ja ’vääristelisivät Raamatun kirjoituksia’ päästäkseen omiin päämääriinsä (2. Pietarin kirje 2:3, 13; 3:16). Valitettavasti luopiot onnistuvat ’mullistamaan muutamien uskon’ (2. Timoteukselle 2:18).

Miten voimme välttyä joutumasta luopioiden petoksen uhreiksi? Noudattamalla Jumalan sanan neuvoa: ”Minä kehotan teitä, veljet, pitämään silmällä niitä, jotka aiheuttavat jakaumia ja antavat kompastumisen aiheita vastoin sitä opetusta, jonka te olette oppineet, ja karttamaan heitä.” (Roomalaisille 16:17.) ’Kartamme heitä’ hylkäämällä heidän järkeilynsä – esittävätpä he niitä suullisesti, painetussa muodossa tai Internetissä. Miksi toimimme näin? Ensinnäkin koska Jumalan sanassa neuvotaan meitä tekemään niin, ja luotamme siihen, että Jehova pitää aina silmällä meidän parastamme (Jesaja 48:17, 18).

Toiseksi me rakastamme järjestöä, joka on opettanut meille ne kallisarvoiset totuudet, jotka erottavat meidät selvästi Suuresta Babylonista. Samanaikaisesti tajuamme, ettemme tunne Jumalan tarkoituksia täydellisesti; ymmärrystämme on vuosien mittaan korjattu. Uskolliset kristityt tyytyvät odottamaan, että Jehova tekee kaikki tällaiset selvennykset. (Sananlaskut 4:18.) Emme hylkää järjestöä, jota Jumala käyttää, sillä näemme selvät todisteet siitä, että sillä on hänen siunauksensa (Apostolien teot 6:7; 1. Korinttilaisille 3:6).

• huvitavaa yritystä sinulta kirjoitti:

Demonien pöydässä oleva ruoka on myrkyllistä. Ajatellaanpa esimerkiksi sitä ruokaa, jota pahan orjan luokka ja luopiot jakelevat. Se ei ravitse eikä rakenna; se ei ole terveellistä. Se ei voi olla, sillä luopiot ovat lakanneet ravitsemasta itseään Jehovan pöydässä. Poissa on siksi kaikki se uusi persoonallisuus, jota he olivat saattaneet kehittää. Heitä ei saa liikkeelle pyhä henki, vaan sapekas katkeruus. Heillä on vain yksi pakkomielle: piestä entisiä orjatovereitaan, kuten Jeesus ennusti (Matteus 24:48, 49).
        Vihollinen saattaa iskeä hyökkäämällä uskollemme tärkeitä Raamatun totuuksia vastaan. Luopiot voivat yrittää lyödä meidät käyttämällä lipeviä sanoja, imartelua tai vääristeltyjä perusteita. Heillä ei kuitenkaan ole koskaan mielessään meidän parhaamme. Sananlaskujen 11:9 toteaa: ”Suullaan saattaa luopio lähimmäisensä turmioon, mutta tiedon avulla pelastuvat vanhurskaat.”

Olisi virhe luulla, että meidän pitäisi kuunnella luopioita tai lukea, mitä he ovat kirjoittaneet, jotta voisimme kumota heidän väitteensä. Heidän vääristynyt, myrkyllinen ajattelunsa voi aiheuttaa hengellistä vahinkoa ja saastuttaa uskomme kuin nopeasti leviävä kuolio. (2. Timoteukselle 2:16, 17.) Jäljittele sen sijaan Jumalan suhtautumista luopioihin. Job sanoi Jehovasta: ”Kukaan luopio ei tule hänen eteensä.” (Job 13:16.)
        Miten luopiot pyrkivät tavoitteeseensa? He turvautuvat usein vääristelyihin, puolitotuuksiin ja suoranaisiin valheisiin. Jeesus tiesi, että hänen seuraajansa joutuisivat kärsimään sellaisten ihmisten vuoksi, jotka puhuisivat heistä ”valehdellen kaikenlaista pahaa” (Matteus 5:11). Tällaiset ilkeämieliset vastustajat puhuisivat sitä, mikä ei ole totta, pettääkseen toisia. Apostoli Pietari varoitti, että luopiot levittäisivät ”väärennetyin sanoin” ”petollisia opetuksia” ja ’vääristelisivät Raamatun kirjoituksia’ päästäkseen omiin päämääriinsä (2. Pietarin kirje 2:3, 13; 3:16). Valitettavasti luopiot onnistuvat ’mullistamaan muutamien uskon’ (2. Timoteukselle 2:18).

Miten voimme välttyä joutumasta luopioiden petoksen uhreiksi? Noudattamalla Jumalan sanan neuvoa: ”Minä kehotan teitä, veljet, pitämään silmällä niitä, jotka aiheuttavat jakaumia ja antavat kompastumisen aiheita vastoin sitä opetusta, jonka te olette oppineet, ja karttamaan heitä.” (Roomalaisille 16:17.) ’Kartamme heitä’ hylkäämällä heidän järkeilynsä – esittävätpä he niitä suullisesti, painetussa muodossa tai Internetissä. Miksi toimimme näin? Ensinnäkin koska Jumalan sanassa neuvotaan meitä tekemään niin, ja luotamme siihen, että Jehova pitää aina silmällä meidän parastamme (Jesaja 48:17, 18).

Toiseksi me rakastamme järjestöä, joka on opettanut meille ne kallisarvoiset totuudet, jotka erottavat meidät selvästi Suuresta Babylonista. Samanaikaisesti tajuamme, ettemme tunne Jumalan tarkoituksia täydellisesti; ymmärrystämme on vuosien mittaan korjattu. Uskolliset kristityt tyytyvät odottamaan, että Jehova tekee kaikki tällaiset selvennykset. (Sananlaskut 4:18.) Emme hylkää järjestöä, jota Jumala käyttää, sillä näemme selvät todisteet siitä, että sillä on hänen siunauksensa (Apostolien teot 6:7; 1. Korinttilaisille 3:6).

>>Kas luopio nosti päätään
        huvitavaa yritystä sinulta

Huvittavaksihan asian tekee sen, että sait sentään otsikon ja nimimerkki-kohdan itse kirjoitettua. Lainaat tuhanteen otteeseen luetun värssyn vastaamatta sanallakaan kirjoitukseeni. Onko kyse uus-avuttomuudesta vai laiskuudesta?

• ymmärrät varmaan
        t-i-u-k-u kirjoitti:

>>Kas luopio nosti päätään
        huvitavaa yritystä sinulta

Huvittavaksihan asian tekee sen, että sait sentään otsikon ja nimimerkki-kohdan itse kirjoitettua. Lainaat tuhanteen otteeseen luetun värssyn vastaamatta sanallakaan kirjoitukseeni. Onko kyse uus-avuttomuudesta vai laiskuudesta?

Olisi virhe luulla, että meidän pitäisi kuunnella luopioita tai lukea, mitä he ovat kirjoittaneet, jotta voisimme kumota heidän väitteensä. Heidän vääristynyt, myrkyllinen ajattelunsa voi aiheuttaa hengellistä vahinkoa ja saastuttaa uskomme kuin nopeasti leviävä kuolio. (2. Timoteukselle 2:16, 17.) Jäljittele sen sijaan Jumalan suhtautumista luopioihin. Job sanoi Jehovasta: ”Kukaan luopio ei tule hänen eteensä.” (Job 13:16.)

• Minäminä
        ymmärrät varmaan kirjoitti:

Olisi virhe luulla, että meidän pitäisi kuunnella luopioita tai lukea, mitä he ovat kirjoittaneet, jotta voisimme kumota heidän väitteensä. Heidän vääristynyt, myrkyllinen ajattelunsa voi aiheuttaa hengellistä vahinkoa ja saastuttaa uskomme kuin nopeasti leviävä kuolio. (2. Timoteukselle 2:16, 17.) Jäljittele sen sijaan Jumalan suhtautumista luopioihin. Job sanoi Jehovasta: ”Kukaan luopio ei tule hänen eteensä.” (Job 13:16.)

"Olisi virhe luulla, että meidän pitäisi kuunnella luopioita tai lukea, mitä he ovat kirjoittaneet, jotta voisimme kumota heidän väitteensä"

Luet kuitenkin ja vastailet =)

• Minäminä kirjoitti:

"Olisi virhe luulla, että meidän pitäisi kuunnella luopioita tai lukea, mitä he ovat kirjoittaneet, jotta voisimme kumota heidän väitteensä"

Luet kuitenkin ja vastailet =)

Se on jänskä juttu kuinka voi saarnata yhtä ja tehdä toista, teokratian nimeen tietenkin.

• ymmärrät varmaan kirjoitti:

Vieläkään ei otsikkoa tai nimimerkkiä enempää tullut omaa kirjoitustasi. Saati sitten kommentointia kirjoitukseeni. En sitä vaadikaan, mutta jos todella ainoa keino vastata on copy-pasteta ainoastaan vartiotorniseuran materiaalia, niin voi olla hyvä käydä kertaamassa mitä keskustelupalstan sääntöihin lukeutuu. Ja sen jälkeen voi miettiä mitä se keskustelu loppujenlopuksi on, onko se valmiiden litanioiden liittämistä ja lähettämistä laiskuudessaan, vai onko se jotain muuta.

Vartiotorniseuran materiaalin käyttö ja lainailu on tällä palstalla jopa suositeltavaa, mutta oman hengen tuotoksen tueksi, ei ainoana elementtinä.

Kyllä se siitä.

• t-i-u-k-u kirjoitti:

Vieläkään ei otsikkoa tai nimimerkkiä enempää tullut omaa kirjoitustasi. Saati sitten kommentointia kirjoitukseeni. En sitä vaadikaan, mutta jos todella ainoa keino vastata on copy-pasteta ainoastaan vartiotorniseuran materiaalia, niin voi olla hyvä käydä kertaamassa mitä keskustelupalstan sääntöihin lukeutuu. Ja sen jälkeen voi miettiä mitä se keskustelu loppujenlopuksi on, onko se valmiiden litanioiden liittämistä ja lähettämistä laiskuudessaan, vai onko se jotain muuta.

Vartiotorniseuran materiaalin käyttö ja lainailu on tällä palstalla jopa suositeltavaa, mutta oman hengen tuotoksen tueksi, ei ainoana elementtinä.

Kyllä se siitä.

Teidän kauhistuttavien luopioiden kanssa ei saa keskustella. Mutta asiaan vain vähän tai ei ollenkaan liittyvien lainauksien kopioimista, ei voidakaan nimittää keskusteluksi. Ahkeran vastailun tarkoituksena onkin vain synnyttää mielikuva sellaisesta.

• ihmeliisa

Mitä omahyväistä p...aa!Esim. Suomessa jehovan todistajat nauttivat uskonnon vapaudesta ja sulautuvat yhteiskuntaan siinä missä muidenkin uskontojen edustajat. Se että joku ei tykkää uskonnon tuputtamisesta ovelle ei vielä täytä vainon mittapuuta. Koululaitos on huomioinut teidän lapsenne ja ainakin toistaiseksi asevelvollisuudestakin pääsee uskonnon perusteella. Mitä vainoa. Todennäköisesti moni työmaa on järjestänyt ettei todistajan tarvitse esim päiväkodeissa askarrella tonttuja eikä tipusia eikä pomo pimahda vaikkei alainen toivotakaan jouluja asiakkaalle takaisin. Joustolta kuulostaa eikä vainolta. Lisäksi teidan omakin kirjallisuutenne lesoilee usein sillä, että olette niin toivottuja ja tykättyjä työntekijöitä, rehellisiä ja tunnollisia. Eipä haiskahda vaino. Eikä viha. Ja usein kristikuntaa edustavat nämä ystävälliset sielut jotka teidän uskomisenne mukavaksi koittavat tehdä. Mutta autas jos kristikunnan edustaja yrittäisi teidän joukossanne toteuttaa uskonnonvapautta, lynkkaushan siitä sukeutuisi. Ja vainoa. Ja vihaa. Surullista propagandaa julistat.

• Mutta nyt on pakko.
        t-i-u-k-u kirjoitti:

>>Vaikka onkin totta, että Jehovan todistajia vihataan ja vastustetaan maailman kaikissa kansoissa

>Ei voi kuin ihailla kuinka aukottomasti tämäkin saatiin perusteltua.<

Kuins sää itte? Yritikö edes löytää perusteluja oman näkemyksesi tueksi?

• Mutta nyt on pakko. kirjoitti:

>Ei voi kuin ihailla kuinka aukottomasti tämäkin saatiin perusteltua.<

Kuins sää itte? Yritikö edes löytää perusteluja oman näkemyksesi tueksi?

>>Kuins sää itte? Yritikö edes löytää perusteluja oman näkemyksesi tueksi?

Mistä nimenomaisesta näkemyksestä me puhumme?

• Markku_Meilo
        ihmeliisa kirjoitti:

Mitä omahyväistä p...aa!Esim. Suomessa jehovan todistajat nauttivat uskonnon vapaudesta ja sulautuvat yhteiskuntaan siinä missä muidenkin uskontojen edustajat. Se että joku ei tykkää uskonnon tuputtamisesta ovelle ei vielä täytä vainon mittapuuta. Koululaitos on huomioinut teidän lapsenne ja ainakin toistaiseksi asevelvollisuudestakin pääsee uskonnon perusteella. Mitä vainoa. Todennäköisesti moni työmaa on järjestänyt ettei todistajan tarvitse esim päiväkodeissa askarrella tonttuja eikä tipusia eikä pomo pimahda vaikkei alainen toivotakaan jouluja asiakkaalle takaisin. Joustolta kuulostaa eikä vainolta. Lisäksi teidan omakin kirjallisuutenne lesoilee usein sillä, että olette niin toivottuja ja tykättyjä työntekijöitä, rehellisiä ja tunnollisia. Eipä haiskahda vaino. Eikä viha. Ja usein kristikuntaa edustavat nämä ystävälliset sielut jotka teidän uskomisenne mukavaksi koittavat tehdä. Mutta autas jos kristikunnan edustaja yrittäisi teidän joukossanne toteuttaa uskonnonvapautta, lynkkaushan siitä sukeutuisi. Ja vainoa. Ja vihaa. Surullista propagandaa julistat.

>>Mitä omahyväistä p...aa!

Vaino on nykyään keksittyä, jotta voitaisiin sovellella Raamattua.

Entisessä itäblokissa vainotaan kaikkia haaskalle pyrkiviä uskontoja. Mutta jos kaikki muut kuin Vt-seura ovat Saatanan vallassa, niin vainoaako Saatana hämäystarkoituksessa omiaankin?

Jos vaino on osoitus totuudesta, niin silloin totuus voisi olla Suomessa olla ennemminkin Helvetin enkeleiden käsissä. Viranomaisten vaino heitä kohtaan on aistittavissa ja arkipäivää.

• tuosta voi
        ymmärrät varmaan kirjoitti:

päätellä ("Heidän vääristynyt, myrkyllinen ajattelunsa voi aiheuttaa hengellistä vahinkoa ja saastuttaa uskomme kuin nopeasti leviävä kuolio."), että "totuus by wtbts" palaa kuin palaakin tulessa.

• Markku_Meilo
        tuosta voi kirjoitti:

päätellä ("Heidän vääristynyt, myrkyllinen ajattelunsa voi aiheuttaa hengellistä vahinkoa ja saastuttaa uskomme kuin nopeasti leviävä kuolio."), että "totuus by wtbts" palaa kuin palaakin tulessa.

“Meidän ei tule tutkia vain henkilökohtaisia uskomuksiamme vaan myös sitä, mitä se uskonnollinen järjestö opettaa, jonka yhteydessä saatamme olla. Ovatko sen opetukset täysin sopusoinnussa Jumalan sanan kanssa vai perustuvatko ne ihmisten perinnäissääntöihin? Jos me rakastamme totuutta, niin tällaisessa tutkimisessa ei ole mitään pelättävää. Meillä kaikillahan pitäisi olla vilpiton halu oppia, mikä Jumalan tahto meidän suhteemme on, ja sitten tehdä se.” (tr-FI sivu 13)

• Pyydetään esimerkkejä

Uskot varmaan mitä sanot.
        Pyydän kuitenkin, että annat meille ei-JT.lle tarkat tiedot siitä vainosta, jota seurakuntanne Suomessa on joutunut kohtaamaan.

On järkyttävää lukea tuollaista tekstiä ilman, että saisimme tarkempaa tietoa uskonnollisesta vainosta yhteiskunnassamme. Siihen pitää voida puuttua, koska Suomeen on tullut muitakin ei-kristillisä uskontoja kuin JT:t.
        Suomessa on lain mukaan uskonnon vapaus. Se, jos mikä, täytyy ehdottomasti säilyttää.

Sivistysvaltiossa ei pidä sallia vainoa, ei uskontoa eikä ihonväriä tai vähemmistöjä kohtaan.

Väittesi vaatii todisteet.

• salaisuus?
        huvitavaa yritystä sinulta kirjoitti:

orja, niin kuin minäkin olin aikanaan.

• Lue huolellisesti
      • nimestä

Alkuperäinen tarkoitus oli pitää Jumalan nimi pyhänä.
        Nyt tuota nimeä hoetaan milloin missäkin yhteydessä, jos vaikka paperilautaset ovat alennettuja kun sisar pitää kemut on siinäkin aihetta mainitä nimi jonka lausuminen kuului pitää pyhänä.

Käsittääkseni Jeesuksen nimen vuoksi seuraajia vihattaisiin, sillä myös suojeltiin pyhimmän nimen pilkkaamista, nythän tuo Jehova nimi annetaan jo koirallekin.

• emeritus_
    • ne tietää

kaiken ne salaa

• kaikki kohdallaan

ei !

Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Janni Tikkanen ohjattiin miesten pukuhuoneeseen

Vai olisko sittenkin Janne Tikkanen? Jos siellä jalkojen välissä on miesten killukkeet, mieshän tämä Janni on. Ja kuuluu
      Kajaani
      84
      2149
    2. Keskisarja loisti A-studiossa, vauhkoontunut Sofia Virta munasi itsensä

Keskisarja taas puhui 100% faktaa maahanmuuttoon liittyen. Kokoomuksen Kaumalta tuli pari hyvää puheenvuoroa, joskin muu
      Maailman menoa
      426
      2030
    3. Rakastan ja ikävöin sinua

Ei helpota tämä ikävä millään. Pelkäsin että tämä ajanjakso tulee olemaan juuri näin vaikea. Siksi halusin ennen tätä pä
      Ikävä
      77
      1412
    4. Tiedän ettet tehnyt tahallasi pahaa

Asiat tapahtuivat, ristiriidat ovat meitä vahvempia. Olemmeko me niin vahvoja, että selviämme tästäkin vielä? Aika paljo
      Ikävä
      110
      1400
    5. Vihjeketju naisille

Kirjoita tähän vihjeesi kaivatullesi.
      Ikävä
      67
      1303
    6. Venäläistä sukellusvenettä jahdataan Norjassa Sukellusvenettä on etsitty sunnuntaista lähtien.

Venäläistä sukellusvenettä jahdataan Norjassa Sukellusvenettä on etsitty sunnuntaista lähtien. Norjassa on käynnissä ve
      NATO
      107
      1045
    7. Haluatko tietää totuuden?

Olen kyllästynyt sinuun. Et herätä enää mielenkiintoa. Samat jutut x 100. Kuten narskuilla aina. Samalla tunnen myötätun
      Ikävä
      81
      1012
    8. Sofia Virta pyyhkii pöytää Keskisarjalla A studiossa

Hurjaa on meno. Keskisarja ihan kanveesissa.
      Perussuomalaiset
      266
      997
    9. Teräväkielinen Virta jauhotti totaalisesti sössöttävän Keskisarjan

Harvoin on noin suvereenia jauhotusta A-studiossa nähty. Ja minä äänestän demareita, joita ei oltu paikalle edes kutsut
      Maailman menoa
      256
      990
    10. 131
      898
    Aihe