12.12.2006 sain tekstiviestin valituskomitean puheenjohtajalta. Siinä todettiin lyhyesti, että valituskomitea piti voimassa Espoo-Eteläisen seurakunnan päätöksen erottaa minut. Kumpikin komitea paheksui "myllynkivisivuja", mutta ei tehnyt elettäkään selvittääkseen, miksi nuo sivut ovat netissä. Nehän ovat vain SEURAUS, ja SYY löytyy Espoo-Läntisen seurakunnan harjoittamasta ajojahdista ja inkvisitiosta.
Kuvaavaa tilanteelle on se, kun valituskomitean puheenjohtaja Arto Salminen lipsautti puhelinkeskustelussa tekstiviestin jälkeen erään tärkeän seikan. Valituskomitealla ei ollut VALTUUKSIA tutkia Espoo-Läntisen seurakunnan asioita. Kukas ne valtuudet oikeuskomiteoille ja valituskomiteoille antaa? Jossain haisee nyt ja pahalle. Tuuli käy Betelin suunnalta Vantaan Tikkurilasta. Betel oli siis valtuuttanut vain erottamaan minut, ei suinkaan tutkimaan syitä siihen, miksi myllynkivisivut ovat netissä. Lue karmea totuus suoraan myllynkivisivuilta. Siellä on uutta materiaalia, mm. Espoo-Eteläisen seurakunnan oikeuskomitean kahden veljen vierailu kodissani, kun he ilmoittivat erottamisesta, siellä on myös valituskirjelmäni valituskomitealle ja selvitys valituskomitean puheenjohtajan kanssa käymästäni puhelusta.
http://koti.mbnet.fi/jpoika/myllynkivet/index.htm
Kiitän tässä yhteydessä saamastani tuesta. Olette rohkaisseet suuresti minua kamppailussa asioiden käsittelemiseksi ja oikeudenmukaisen ratkaisun saavuttamiseksi. Kiitän sekä Jehovan todistajia (myös monia vanhimpia) että muita hyvän tahdon ihmisiä henkisestä tuesta. Kiitän myös lukuisista sähköposteista, joita olen saanut täysin tuntemattomilta ihmisiltä. Kiitän myös erityisesti kolmea henkilöä, jotka ovat lähettäneet kiinnostavia liitetiedostoja asioista, jotka eivät aina kestä päivänvaloa. Kiitän myös eräästä paperista, jossa on Jukka Ropposen allekirjoitus. Nyt tiedän, että hän osaa kirjoittaa nimensä. Tätä ennenhän Betelistä tulleet kirjeet eivät ole sisältäneet nimikirjoituksia syistä, joita en ole koskaan ymmärtänyt.
Olen oppinut paljon. Olen nähnyt monien ihmisten rehellisyyden ja auttamishalun, mutta valitettavasti olen myös oppinut tuntemaan järjestön raadollisen toiminnan pohjamutia myöten. Se on kuin onkin salaseura ja hyvävelijärjestö, jolle Raamattu ei merkitse juuri mitään. Ehdotankin näille fariseus-vanhimmille, että revitte Raamatuistanne suurimman osan sivuista pois, koska ette kuitenkaan käytännössä toimi Raamatun ohjeiden mukaan. Esim ne sivut, joissa esiintyy seuraavat Raamatunkohdat, voitte heti repiä pois teitä turhaan häiritsemästä:
*** 15 Mutta jos veljesi tekee synnin, mene ja paljasta hänen virheensä kahden kesken. Jos hän kuuntelee sinua, olet voittanut veljesi. 16 Mutta jos hän ei kuuntele, ota mukaasi yksi tai kaksi muuta, jotta jokainen asia vahvistettaisiin kahden tai kolmen todistajan suulla. 17 Jos hän ei kuuntele heitä, puhu seurakunnalle. Jos hän ei kuuntele seurakuntaakaan, olkoon hän sinulle niin kuin kansakuntien ihminen ja kuin veronkantaja. (Matteus 18:15-17)
*** 19 Älä ota huomioon syytöstä vanhinta vastaan muun kuin kahden tai kolmen todistajan todistuksen perusteella. 20 Syntiä harjoittavia ojenna kaikkien katselijoiden edessä, jotta muutkin pelkäisivät. (1. Timoteukselle 5:19,20)
*** 12 Mitä arvelette? Jos joku ihminen saa sata lammasta ja yksi niistä eksyy, eikö hän jätä ne yhdeksänkymmentäyhdeksän vuorille ja lähde etsimään sitä yhtä, joka on eksyksissä? 13 Ja jos hän sattuu löytämään sen, totisesti minä sanon teille: hän iloitsee enemmän siitä kuin niistä yhdeksästäkymmenestäyhdeksästä, jotka eivät ole eksyneet. 14 Samoin ei taivaassa olevan Isäni tahto ole, että yksikään näistä pienistä menehtyy. (Matteus 18:12-14)
Tuossa on aluksi kolme kohtaa, jotka ovat ihan turhia vanhinten Raamatuissa. Voitte repiä ne pois.
Betel on siis päässyt päämääräänsä, se on erottanut minut häiritsemästä hyvävelijärjestön rauhaa. Tämä ei ehkä häiritse kovin monia vanhimpia, jotka ovat jo vuosia sitten ulkoistaneet omantuntonsa. Ja nekin, joilla omatunto ehkä vielä vaimeasti ääntelee, ovat suuressa vaarassa, jos he eivät ymmärrä todellisia painavia asioita. Dogmaattiset ja hallinnolliset kiemurat ovat kyllä vanhinten hallussa ihan kuin ennen vanhaan fariseuksilla ja kirjanoppineilla. Mutta ne tärkeät asiat on piilotettu niin, ettei niitä järjestössä enää parhaalla tahdollakaan ole havaittavissa. Tässä vielä evästystä niille vanhimmille, joissa vielä on ainesta inhimilliseen käytökseen:
*** 23 Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, ulkokullatut, koska te annatte kymmenykset mintusta ja tillistä ja kuminasta, mutta olette jättäneet huomioon ottamatta Lain painavammat asiat, nimittäin oikeuden ja armon ja uskollisuuden! Näitä oli tehtävä, mutta ei pitänyt jättää huomioon ottamatta noita toisiakaan. 24 Te sokeat oppaat, jotka siivilöitte sääsken, mutta nielette kamelin! (Matteus 23:23,24)
Muistakaa, mitkä ovat niitä "painavia" asioita: OIKEUS, ARMO JA USKOLLISUUS.
Tekstiviestillä erottaminen
41
5064
Vastaukset
- sinulla
on niin paljon rehellistä antirutherfordilaista uskoa Jumalaan ja Hänen Poikaansa että unohda koko jt-järjestö.
Suomessa on niin paljon uskovia ex-jt:a että voisimme hyvinkin koota seurakunnan,joka perustaa uskonsa muuhun kuin siihen soopaan minkä vartiotornilaisissa tunnemme.
Ainakin minun uskoni peruskulmakivi on Jeesuksen opettaman yhdennentoista käskyn mukainen.
Se ei merkitse Jumalan käskyjen rikkomista jos hylkää tuon "baabelimaisen pikkupiikin" lahkojen maailmassa.
Onnea onnea sinulle Jumalan mies.Saatana on yrittänyt sinua rusikoida,mutta aivan niinkuin Job sinä selviydyt voittajana.- Lähimmäinen.
Ilmoita minulle kun olette perustaneet Exien seurakunnan! sen ihmeen haluan nähdä!se ei tule koskaan toimimaan, koska Jehova ei ole teidän kanssanne.
Lähimmäinen. kirjoitti:
Ilmoita minulle kun olette perustaneet Exien seurakunnan! sen ihmeen haluan nähdä!se ei tule koskaan toimimaan, koska Jehova ei ole teidän kanssanne.
>>se ei tule koskaan toimimaan, koska Jehova ei ole teidän kanssanne.
Jehova on siis kaikkien uskontojen ja seurakuntien kanssa, jotka ovat toimineet yhtä kauan tai kauemmin kuin vartiotorniseura? Varsin mielenkiintoista.- Ohdake
Lähimmäinen. kirjoitti:
>> Ilmoita minulle kun olette perustaneet Exien seurakunnan! sen ihmeen haluan nähdä!se ei tule koskaan toimimaan, koska Jehova ei ole teidän kanssanne.>>
Kenen valtuuksilla SINÄ JAAT Jumalan läsnäoloa tässä maassa?
SINÄKÖ PÄÄTÄT, missä seurakunnassa Jumala vaikuttaa ja missä ei?
Oletko kaikkitietävä vaiko kaikkivaltias - vai molempia? - Lähimmäinen.
Ohdake kirjoitti:
>> Ilmoita minulle kun olette perustaneet Exien seurakunnan! sen ihmeen haluan nähdä!se ei tule koskaan toimimaan, koska Jehova ei ole teidän kanssanne.>>
Oletko kaikkitietävä vaiko kaikkivaltias - vai molempia?Raamattu kyllä sen ilmoittaa, lue sieltä mitä Hän aikoo tehdä Suurelle Babylonille!
- Ohdake
Lähimmäinen. kirjoitti:
Raamattu kyllä sen ilmoittaa, lue sieltä mitä Hän aikoo tehdä Suurelle Babylonille!
SINÄKÖ PÄÄTÄT, kenen usko on oikeaa?
SINÄKÖ PÄÄTÄT,kuka on kelvollinen Jumalalle?
SINÄKÖ PÄÄTÄT, mihin vedetään raja "Suurelle Babylonille"?
Oletko kaikkitietävä vaiko kaikkivaltias - vai molempia?
KENEN VALTUUTETTUNA KULJET JULISTAMASSA TUOMIOTA MUILLE? - Lähimmäinen.
Ohdake kirjoitti:
KENEN VALTUUTETTUNA KULJET JULISTAMASSA TUOMIOTA MUILLE?Lue Ilmestyskirjasta Suuresta Babylonista ja mieti sitten keneen se soveltuu?? Minä en ole päättänyt yhtään mitään! sinä vain teet omia johtopäätöksiä! en ole maininnut ketään uskontoa nimeltä! Olen vain sanonut Suuri Babylon!!!
Ohdake kirjoitti:
Oletko kaikkitietävä vaiko kaikkivaltias - vai molempia?Lähimmäinen lienee teksteistään päätellen JHVH:n profeetta, eihän sitä muuten uskaltaisi tuollaisia julistaa.
- alku ja loppu.
Ohdake kirjoitti:
KENEN VALTUUTETTUNA KULJET JULISTAMASSA TUOMIOTA MUILLE?Kenen valtuuksilla SINÄ täällä huudat ?
Kuka on valtuuttanut Sinut tuomitsemaan Jt:uskon ?
(pata kattilaa soimaa...) - Ohdake
Lähimmäinen. kirjoitti:
Lue Ilmestyskirjasta Suuresta Babylonista ja mieti sitten keneen se soveltuu?? Minä en ole päättänyt yhtään mitään! sinä vain teet omia johtopäätöksiä! en ole maininnut ketään uskontoa nimeltä! Olen vain sanonut Suuri Babylon!!!
Kirjoitit näin:
Kysyin, että KUKA ON ANTANUT SINULLE VALTUUDET päättää KENEN KANSSA Jumala on ja kenen ei?
Pidätkö itseäsi pätevänä julistamaan tällaista sanomaa?
Millä oikeuksilla? - Ohdake
alku ja loppu. kirjoitti:
Kenen valtuuksilla SINÄ täällä huudat ?
(pata kattilaa soimaa...)Ensinnäkin väität ettet ole jt. Teksteistäsi saa päinvastaisen kuvan asiasta. Onko niin, että olet kuitenkin mukana jollain tasolla kyseisessä Järjestössä, vai miksi kritiikkini aiheuttaa sinussa ärtymystä?
>>Kenen valtuuksilla SINÄ täällä huudat ?
(pata kattilaa soimaa...) >>
On totta, että pidän Jt-lahkoa harhaoppisena.
Mutta en todellakaan voi sanoa sitä, etteikö Jumala voisi olla vilpittömän jt:n kanssa taikka etteikö Jumala kuulisi jt:ien rukouksia taikka auttaisi heitäkin.
Uskonto on ERI asia kuin ihmisen henkilökohtainen USKO ja jumalasuhde.
Onko tämä mahdoton asia käsitettäväksi?
Nimimerkki Lähimmäinen väittää täällä tietävänsä kenen kanssa Jumala on ja kenen ei.
KENEN VALTUUTTAMANA yksikään ihminen voi mennä sanomaan toisen jumalasuhteesta sitä taikka tätä?
Ymmärrän kyllä, että jt:t sanovat kirkon opettavan harhaoppia, eikä minua haittaa, jos joku näin väittää.
Mutta kenenkään HENKILÖKOHTAISESTA jumalasuhteesta ei ole tietoa kenelläkään muulla kuin Jumalalla.
VAI OLETKO SINÄ ASIASTA ERI MIELTÄ?
Uskonnon arvosteleminen on ERI ASIA kuin arvostella kenenkään jumalasuhdetta.
Vaikka pidän Lähimmäisen uskontoa suorituskeskeisenä, tekopyhänä Järjestönä, niin SIITÄ HUOLIMATTA Lähimmäisellä voi olla hyvinkin toimiva jumalasuhde ja hän voi olla hyvinkin vilpitön ja aito uskova kristitty!
Suorituskeskeisessä USKONNOSSA ei ole helppoa olla. Jos omasta uskosta tulee pnnistelua ja tekoja, niin uskon todellisuus ja pelastussanoma saattaa vääristyä.
Jeesus on sovittaja - ihminen ei kykene sovittamaan itseään.
YMMÄRRÄTKÖ ERON?
Minä arvostelen ja kritisoin uskontoa - en kenenkään USKOA.
Menikö perille? - ..jotain..
Ohdake kirjoitti:
Ensinnäkin väität ettet ole jt. Teksteistäsi saa päinvastaisen kuvan asiasta. Onko niin, että olet kuitenkin mukana jollain tasolla kyseisessä Järjestössä, vai miksi kritiikkini aiheuttaa sinussa ärtymystä?
>>Kenen valtuuksilla SINÄ täällä huudat ?
(pata kattilaa soimaa...) >>
On totta, että pidän Jt-lahkoa harhaoppisena.
Mutta en todellakaan voi sanoa sitä, etteikö Jumala voisi olla vilpittömän jt:n kanssa taikka etteikö Jumala kuulisi jt:ien rukouksia taikka auttaisi heitäkin.
Uskonto on ERI asia kuin ihmisen henkilökohtainen USKO ja jumalasuhde.
Onko tämä mahdoton asia käsitettäväksi?
Nimimerkki Lähimmäinen väittää täällä tietävänsä kenen kanssa Jumala on ja kenen ei.
KENEN VALTUUTTAMANA yksikään ihminen voi mennä sanomaan toisen jumalasuhteesta sitä taikka tätä?
Ymmärrän kyllä, että jt:t sanovat kirkon opettavan harhaoppia, eikä minua haittaa, jos joku näin väittää.
Mutta kenenkään HENKILÖKOHTAISESTA jumalasuhteesta ei ole tietoa kenelläkään muulla kuin Jumalalla.
VAI OLETKO SINÄ ASIASTA ERI MIELTÄ?
Uskonnon arvosteleminen on ERI ASIA kuin arvostella kenenkään jumalasuhdetta.
Vaikka pidän Lähimmäisen uskontoa suorituskeskeisenä, tekopyhänä Järjestönä, niin SIITÄ HUOLIMATTA Lähimmäisellä voi olla hyvinkin toimiva jumalasuhde ja hän voi olla hyvinkin vilpitön ja aito uskova kristitty!
Suorituskeskeisessä USKONNOSSA ei ole helppoa olla. Jos omasta uskosta tulee pnnistelua ja tekoja, niin uskon todellisuus ja pelastussanoma saattaa vääristyä.
Jeesus on sovittaja - ihminen ei kykene sovittamaan itseään.
YMMÄRRÄTKÖ ERON?
Minä arvostelen ja kritisoin uskontoa - en kenenkään USKOA.
Menikö perille?>>Mutta en todellakaan voi sanoa sitä, etteikö Jumala voisi olla vilpittömän jt:n kanssa
JT ei usko Jumalasuhteeseen vaan hallintoelimeen. JT on ulkoistanut Jumalasuhteensa hallintoelimelle ja antanut hallintoelimelle oikeuden päättää uskoonsa liittyvistä asioista.
Näin JT on hyväksynyt ihmisistä koostuvan välittäjän ja syrjäyttänyt Jeesuksen Kristuksen "ainoana välittäjänä Jumalan ja ihmisen välillä". - sorru
..jotain.. kirjoitti:
>>Mutta en todellakaan voi sanoa sitä, etteikö Jumala voisi olla vilpittömän jt:n kanssa
JT ei usko Jumalasuhteeseen vaan hallintoelimeen. JT on ulkoistanut Jumalasuhteensa hallintoelimelle ja antanut hallintoelimelle oikeuden päättää uskoonsa liittyvistä asioista.
Näin JT on hyväksynyt ihmisistä koostuvan välittäjän ja syrjäyttänyt Jeesuksen Kristuksen "ainoana välittäjänä Jumalan ja ihmisen välillä".yleitykseen. Olen edellisen kirjoittajan kanssa samaa mieltä siitä, että ihmisen suhde Jumalaan on eri asia kuin se, mitä uskonnollista yhteisöä hän edustaa. Myönnän kyllä, että minunkin mielestäni JT:na täysin rinnoin oleminen on vahvasti ristiriidassa oman uskonkäsitykseni kanssa.
Mutta silti jokainen JT voi vastata sinulle kuten Job: "Viimeisenä hän on seisova multieni päällä."
Terv. Kerettiläinen.
- Ohdake
>>Olen oppinut paljon. Olen nähnyt monien ihmisten rehellisyyden ja auttamishalun, mutta valitettavasti olen myös oppinut tuntemaan järjestön raadollisen toiminnan pohjamutia myöten. Se on kuin onkin salaseura ja hyvävelijärjestö, jolle Raamattu ei merkitse juuri mitään.>>
Moni ulkopuolinen on tehnyt samat havainnot jo kauan sitten.
Niin kauan kuin on valmis alistumaan muiden tahtoon ja tanssimaan marionettina johdon vetelemien narujen mukaan - on kaikki hyvin.
Oman järjen käyttö, kriittisyys ja oppien arviointi niiden tuottamien hedelmien kautta ei ole mahdollista yhdellekään ihmiselle, joka haluaa pysyä Järjestössä.
Niin kuin NYT olet ymmärtänyt, on Järjestön puhtaana pitäminen ja pahojen tekojen lakaiseminen maton alle tärkeämpää kuin se, että asiat otetaan esille ja ratkaistaan avoimesti.
Synti ei ole niin vakavaa (valehtelu, Raamattua vastaan toimiminen, pedofiliakaan) kuin se, että epäkohdat tuodaan julki ja MAINE, siis JÄRJESTÖN MAINE kärsii.
Tämän näin jo silloin, kun tajusin, että pedofiliankin peitteleminen on tärkeämpää kuin se, että UHRI saa oikeutta.
Sinut on tuomittu syylliseksi jo heti alussa. Se, mihin olet syyllistynyt on se, ettet HETI katunut asennettasi siihen, että EPÄILIT ja KYSEENALAISTIT Järjestöä, jossa suurin synti ON epäily ja kyseenalaistaminen.
Koko Järjestö ja sen tulevaisuus makaa sen perustalla, että ihmiset eivät uskalla erottamisen, syyllistämisen ja sanktioiden pelossa sanoa mitään Järjestöä vastaan.
SIKSI TEKOSI oli anteeksiantamaton Järjestön silmissä ja nyt kun olet erotettu ja luopio, ei mitään sanomaasi ja tekemääsi pidetä enää totena, sillä luopio valehtelee aina.
Voimia sinulle!
Muista kuitenkin, että vaikka ihmiset ja "ystäväsi" sinut hylkäävät, niin Jumala ei sinua hylkää - Hän on sinut nimeltä kutsunut, SINÄ olet HÄNEN.
En ole havainnut merkkejä "keskinäisestä rakkaudesta" myllynkivisivuillasi. Ja kunhan toivut pahimmasta myllerryksestä, toivon että löydät seurakunnan, jossa sinua rakastetaan sellaisena kuin olet - ei asemasi, tekojesi eikä mielipiteidesi tai niiden kertomatta jättämisen perusteella.
t. Ohdake - Ohdake
>>Betel on siis päässyt päämääräänsä, se on erottanut minut häiritsemästä hyvävelijärjestön rauhaa.>>
Luuletko, että erottamisellasi tulee olemaan muita seurauksia?
Miten käy seurakunnassa yhä mukana oleville ystävillesi? Oletatko, että sisar Innokas ja veli Oikeudenmukainen eivät enää ole tekemisissä kanssasi?
Heitähän odottaa sama kohtalo kuin sinua, jos pitävät sinuun yhteyttä?
Eikö totta? - Q/A
Tapahtui ennen Johanneksen poikaa:
Oli järjestö, joka kantoi nimeä Jehovan todistajat. Sitä vastustamassa oli muiden muassa entisiä järjestön jäseniä, jotka valheilla ja vääristelyillä koettivat horjuttaa sisäpuolella olevien uskoa.
Tapahtui nimimerkki Johanneksen pojan syntymisen jälkeen:
Oli järjestö, joka kantoi nimeä Jehovan todistajat. Sitä vastustamassa oli entisten järjestön jäsenien lisäksi yksi nyyhkytarinan markkinoija, joka valheilla ja vääristelyillä koetti horjuttaa sisäpuolella olevien uskoa.
Tapahtui nimimerkki Johanneksen pojan takana olevan henkilön erottamisen jälkeen:
On järjestö, joka kantaa nimeä Jehovan todistajat. Sitä vastustamassa on muiden muassa entisiä järjestön jäseniä, jotka valheilla ja vääristelyillä koettavat horjuttaa sisäpuolella olevien uskoa.
Vaikka Johanneksen poika kannattajineen kuinka haluaisivat uskoa muuta, ei ole tapahtunut mitään tavallista suurempaa:
1. Useat luopiot kokevat tulleensa väärin kohdelluiksi.
2. Useat luopiot kirjoittavat nettiin romantisoidut nyyhkytarinansa "salaisine" dokumentteineen ja nauhoituksineen.
En vihaa henkilöä, jonka äänen kuulen myllynkivisivuston nauhoituksissa. En itseasiassa vihaa ketään heistä. Sen sijaan vihaan sitä sydämen asennetta, joka Johanneksen pojan nimimerkin taakse kätkeytyy. Vihaan niitä tekoja, jotka tahraavat Jehovan järjestön mainetta.
Sydämestäni toivon tuon henkilön puolesta, että hän nöyrtyisi ja palaisi takaisin. Samalla toivon, että tullessaan hän jättäisi kaikki myllynkivensä portin ulkopuolelle ja unohtaisi ne.- Ohdake
>>Sen sijaan vihaan sitä sydämen asennetta, joka Johanneksen pojan nimimerkin taakse kätkeytyy. Vihaan niitä tekoja, jotka tahraavat Jehovan järjestön mainetta.>>
Niin. On kyllä huomioitu, että Järjestön MAINE on se asia, joka ei saa tahraantua.
Se, että Järjestön vanhimmat eivät halua noudattaa Järjestön omia sääntöjä, tai se että joku rikkoo näitä sääntöjä - ei ole ongelma.
Ei edes pedofilia ole ongelma, jos uhrit vain osaavat pitää suunsa kiinni ja eivät rupea tahrimaan JÄRJESTÖN MAINETTA.
Ongelma on SE, että MAINE tahriintuu.
Kiitos kuitenkin tästä selvennyksestäsi. - maine sopii
tahraantuakin.
Perseennuolijat kyllä menestyy mutta ihminen joka paljastaa puljunne mädännäisyyden joutuu vihattavaksi.
Aivan niinkun katolinen kirkko 500 vuotta sitten. - evkl.joh
>>En vihaa henkilöä, jonka äänen kuulen myllynkivisivuston nauhoituksissa. En itseasiassa vihaa ketään heistä. Sen sijaan vihaan sitä sydämen asennetta, joka Johanneksen pojan nimimerkin taakse kätkeytyy. Vihaan niitä tekoja, jotka tahraavat Jehovan järjestön mainetta.
- M-T-J
"Oli järjestö Oli järjestö On järjestö"
"Vihaan niitä tekoja, jotka tahraavat Jehovan järjestön mainetta."
Älkää kääntykö epäjumalien puoleen älkääkä tehkö itsellenne valettuja jumalankuvia.
Minä vihaan niitä, jotka seuraavat turhia epäjumalia, mutta minä turvaan Herraan.
Heidän maansa tuli täyteen epäjumalia, he kumartavat kättensä tekoa, sitä, minkä heidän sormensa ovat tehneet.
Ja sinä päivänä, sanoo Herra Sebaot, minä hävitän epäjumalain nimet maasta, eikä niitä enää muisteta. Myöskin profeetat ja saastaisuuden hengen minä ajan maasta pois
Tulee aika, jolloin ette rukoile Isää tällä vuorella ettekä Jerusalemissa.
"Ettekä missään järjestössä", sanon minä vielä tähän lopuksi.
Uskon vahvasti, että taivaassa on suuri ilo nyt yhdestä, joka on vapautumassa järjestö palvonnasta. Ja joka voi löytää todellisen vapauden ja ilon etsiessään kunniaa Jumalalle eikä ihmisten kätten työlle.
Kaikki uskonnot on ihmiskätten työtä oli sillä mikä nimi tahansa. Nuo kaikki tulevat häviämään. Niihin on ihmisen turhaa turvautua ja panna luottamustansa. - EpäileväTuomas
Vastaa ihan rehellisesti suoraan. Kyllä tai ei.
Olisitko valmis kuolemaan Järjestön edestä?
Tai Järjestön maineen vuoksi? - Markku_Meilo
>>Tapahtui ennen Johanneksen poikaa:
Oli järjestö, joka oli epärehellinen, valehteli jäsenistölleen ja piti näiden valheiden edelleenkertomista jäsenyysehtona.
>>Tapahtui nimimerkki Johanneksen pojan syntymisen jälkeen:
Oli järjestö, joka oli epärehellinen, valehteli jäsenistölleen ja piti näiden valheiden edelleenkertomista jäsenyysehtona.
>>Tapahtui nimimerkki Johanneksen pojan takana olevan henkilön erottamisen jälkeen:
On edelleen järjestö, joka on epärehellinen, valehtelee jäsenistölleen ja pitää näiden valheiden edelleenkertomista jäsenyysehtona. "Vihaan niitä tekoja, jotka tahraavat Jehovan järjestön mainetta."
Miten niin Jehovan järjestön, miten voit sen osoittaa/todistaa? Kyse on vain ja ainoastaan uskosta.
Toisaalta, mikäli vihaat niitä tekoja jotka tahraavat jehovantodistajien uskonnon mainetta, niin lienet Johanneksen pojan puolella tekopyhyyttä vastaan.- Q/A
EpäileväTuomas kirjoitti:
Vastaa ihan rehellisesti suoraan. Kyllä tai ei.
Olisitko valmis kuolemaan Järjestön edestä?
Tai Järjestön maineen vuoksi?>> Olisitko valmis kuolemaan Järjestön edestä?
- RamiRenttu
Q/A kirjoitti:
>> Olisitko valmis kuolemaan Järjestön edestä?
no jos käsky tulisi Rst-pläkkäriltä tai sitten audio Askoselta?
Totteletko sokeasti heitäkin, vai voitko itse järkeilä asiaa? - Q/A
RamiRenttu kirjoitti:
no jos käsky tulisi Rst-pläkkäriltä tai sitten audio Askoselta?
Totteletko sokeasti heitäkin, vai voitko itse järkeilä asiaa?>> no jos käsky tulisi Rst-pläkkäriltä tai sitten audio Askoselta? Totteletko sokeasti heitäkin, vai voitko itse järkeilä asiaa?
- ratkaisee
Q/A kirjoitti:
>> no jos käsky tulisi Rst-pläkkäriltä tai sitten audio Askoselta? Totteletko sokeasti heitäkin, vai voitko itse järkeilä asiaa?
Kauppa käy ja ääni haisee...
"Varsinkin jos neuvonta tulee vanhimman suunnalta, otan heidän sanansa huomioon, koska he ovat saavuttaneet tuon palvelusaseman täyttämällä Raamatun kriteerit ja "tulemalla esimerkeiksi laumalle", kuten Paavali asian ilmaisi."
Tiedän ainakin yhden vanhimman, joka ei mielestäni täytä Raamatun kriteereitä.
Tietääkseni Raamatussa ei kehoiteta ketään valehtelemaan, vai olenko väärässä? - ratkaisee
Q/A kirjoitti:
>> no jos käsky tulisi Rst-pläkkäriltä tai sitten audio Askoselta? Totteletko sokeasti heitäkin, vai voitko itse järkeilä asiaa?
"Varsinkin jos neuvonta tulee
v a n h i m m a n suunnalta,
otan heidän sanansa huomioon, koska he ovat saavuttaneet tuon palvelusaseman täyttämällä Raamatun kriteerit ja "tulemalla esimerkeiksi laumalle", kuten Paavali asian ilmaisi."
Paavalin puheet ei merkitse Jehovan Todistajille mitää. Tiedän ainakin yhden vanhimman, joka ei mielestäni täytä mainitsemasi Raamatun kriteereitä. Kehoitetaanko raamatussa valehtelemaan? - ihan selvä
Q/A kirjoitti:
>> Olisitko valmis kuolemaan Järjestön edestä?
harha.
Ton puljun johtaja on saatana.
Kas kun tosta vaan kusettaa ja tekeytyy valkeuden enkeliksi!!!
hahaa hahaa!!! - Q/A
ratkaisee kirjoitti:
"Varsinkin jos neuvonta tulee
v a n h i m m a n suunnalta,
otan heidän sanansa huomioon, koska he ovat saavuttaneet tuon palvelusaseman täyttämällä Raamatun kriteerit ja "tulemalla esimerkeiksi laumalle", kuten Paavali asian ilmaisi."
Paavalin puheet ei merkitse Jehovan Todistajille mitää. Tiedän ainakin yhden vanhimman, joka ei mielestäni täytä mainitsemasi Raamatun kriteereitä. Kehoitetaanko raamatussa valehtelemaan?>> Paavalin puheet ei merkitse Jehovan Todistajille mitää. > Tiedän ainakin yhden vanhimman, joka ei mielestäni täytä mainitsemasi Raamatun kriteereitä. Kehoitetaanko raamatussa valehtelemaan?
- Markku_Meilo
Q/A kirjoitti:
>> Paavalin puheet ei merkitse Jehovan Todistajille mitää. > Tiedän ainakin yhden vanhimman, joka ei mielestäni täytä mainitsemasi Raamatun kriteereitä. Kehoitetaanko raamatussa valehtelemaan?
>>Vaan valehteleminen on väärin: "Siksi, nyt kun olette panneet pois valheen, puhukaa totta, kukin teistä lähimmäisensä kanssa, sillä olemme toinen toisellemme kuuluvia jäseniä." (Ef. 4:25)
Onko myös Vartiotorniseuran massiivinen valehtelu painotuotteiden välityksellä väärin:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000000099&posting=22000000020384367
- RaM
Hyvä Johanneksenpoika.
Minä olen ollut Jt yhtä kauan kuin sinäkin. Tunnen myös itse varsin hyvin Espoolaiset Jehovantodistajat. Sinunkin kiusaajasi.
Olen lopettanut itse kokouksissa käymisen ja järjestö-Jumalaan uskomisen, sillä näin tuon petollisen elämäntavan olevan vallalla kaikissa seurakunnissa aina Beeteliä myöten.
Minä inhoan teennäisyyttä ja epärehellisyyttä "ystävien" keskeisissä suhteissa. Jt:n keskuudessa siltä ei voi mitenkään välttyä. Se on olennainen osa seurakuntaan ja todistajiin kuulumista.
Olen sivusta seurannut monia ajojahteja, joissa saaliinhimoinen titteli-vanhin on jahdannut uhriaan säälimättä. Keskeisin tekijä näihin ajojahteihin näyttää olevan duunari-vanhimpien pätemisen tarve. Normaali yhteiskunnassa syntyvät turhautumiset "tärkeämpien" ihmisten alaisina saa kouluja käymättömän duunari-vanhimman korostamaan tittelinsä tuomaa asemaa seurakunnassa käymällä hanakasti heikompiensa kimppuun. Tämä heikommuus tarkoittaa ennenkaikkea asemaan liittyvää vaikutusvaltaa seurakunnan sisällä.
Titteli-vanhimmalle ei tärkeintä ole se, että hän opettaa tietämättömiä seurakuntalaisia seurakunnan edessä lavalta. Tärkeintä on olla siellä lavalla muiden edessä, opettajana, viisaampana ja korkeammassa asemassa olevana.
Siviilielämässään turhautuneelle titteli-vanhimmalle ei ole parempaa paikkaa kostaa työelämässä kokemansa komentelu, kuin päästä itse iskeytymään jonkun "alempiarvoisen" kimppuun. Siksi suuri osa vanhimmista lähestulkoon kaivaa esille ne seurakantalaiset, joiden kohdalla on pienintäkän syytä isompaan tai pienempään näpäytykseen. Kuinka hyvää se tekeekään heidän omanarvontunnolleen.
Sillä, miten Raamatun mukaan asioihin tulee suhtautua tai mitä Raamattu ylipäätääkään sanoo asioista, ei ole niinkään merkitystä. Jos vain seuran omista ohjekirjoista löytyy pieninkään peruste raatelemiselle, kiinni isketään heti.
Seurakunnissa muutenkin, mutta erityisesti vanhinten keskuudessa, on tapana viitata inhimmillisiin seikkoihin, kun jonkun toimintaa aletaan kritisoimaan. Tämä kestoperustelu "vanhinkin on vain epätäydellinen ihminen omine kiireineen" oikeuttaa toimimaan aivan miten kukin tahtoo.
Jo poikasena mietin usein sitä, miksi monet seurakuntalaiset ja vanhimmat toimivat niinkuin toimivat. Lapsen päässä oli johtopäätöksenä, etteivät he usko todellisuudessa kokosydämisesti Raamattuun. Tämä tunne vain vahvistui vuosien kuluessa ja lopulta en enää halunut kuluttaa aikaani sitä epärehellistä, tekopyhää touhua ihmettellessä. Minua ei ole koskaan erotettu. Olen jäänyt itse pois.
Jos haluan katsella teatteria, niin menen teatteriin. Siellä näytellään rehellisesti ja yleisöä viihdyttääkseen.
Seurakunnan teatteri on pelkkää petosta. Vanhimmat suurimpina huijareina johtaa itsensäpettäjien joukkoa toimimaan alati edistyvinä seuran rahoittajina ja taloudellisen tuloksen kasvattajina.
Kuka siinä elämässä haluaa olla mukana? Ne, jotka siihen on kasvatettu ja aivopesty uskomaan.
Mistä ihminen tietää olevansa aivopesty?
Itse ei mistään. Ulkopuolinen vaikuttaa helposti valehtelijalta viitatessaan sellaiseen vaihtoehtoon. Onneksi Jt:t käyttäytyvät kanalauman tavoin, joka aloittaa yhdessä nokkimisen välittömästi poikkeavan yksilön havaitessaan. Onneksi moni tajuaa siinä vaiheessa, etteivät he olekkaan olleet missään lammaslaumassa, jossa kaikkia arvostetaan ja jossa kaikkien halutaan olevan mukana. Kun pahana paimanena toimivan titteli-vanhimman heittämä ensimmäinen kivi kolahtaa takaraivoon, niin moni huomaakin eläneensä unessa ja olleensa lammaslauman sijasta kanatarhassa.
Voimia sinulle Johanneksenpoika. Elämä on elämisen arvoista ja jopa parempaakin vapaassa kanalassa, kuin nurkkaan ahdistettuna ja nokittuna oleminen.- kirjoitus on
Kiitos hyvästä kirjoituksesta RaM
Johanneksenpojalle suosittelen jatkamista asian julkisuudessa pitämisessä, jos ja kun se Sinulle sopii, se on varmasti myös hyödyllistä ja vapauttavaa lahkotraumojen ja kuhmujen sileäksi takomisessa ja tasoittamisessa.
Tietoa kun vain saisi suljettuihin espoolaismieliin. USA:ssahan on sattunut, että kokonaisia seurakuntia on eronnut vartiotorniseuran johdosta. Tällaisesta sanotaan lähteneen sen käytännön, että seurakuntien valtakunnansali-kirkot on poistettu srk:n omistuksesta - jakelu
kirjoitus on kirjoitti:
Johanneksenpojalle suosittelen jatkamista asian julkisuudessa pitämisessä, jos ja kun se Sinulle sopii, se on varmasti myös hyödyllistä ja vapauttavaa lahkotraumojen ja kuhmujen sileäksi takomisessa ja tasoittamisessa.
Tietoa kun vain saisi suljettuihin espoolaismieliin. USA:ssahan on sattunut, että kokonaisia seurakuntia on eronnut vartiotorniseuran johdosta. Tällaisesta sanotaan lähteneen sen käytännön, että seurakuntien valtakunnansali-kirkot on poistettu srk:n omistuksestamaailman laajuisesti.
Varmasti saisi tukea ja kannatusta myös sieltä. - Markku_Meilo
kirjoitus on kirjoitti:
Tietoa kun vain saisi suljettuihin espoolaismieliin. USA:ssahan on sattunut, että kokonaisia seurakuntia on eronnut vartiotorniseuran johdosta. Tällaisesta sanotaan lähteneen sen käytännön, että seurakuntien valtakunnansali-kirkot on poistettu srk:n omistuksesta>>USA:ssahan on sattunut, että kokonaisia seurakuntia on eronnut vartiotorniseuran johdosta
Jos tarkoitat kiinteistön omistuspohjaa, niin tiedossani ei ole kuin Bonham Tx.
- se oikeus
joskus tapahtuu
- Lennätin
Betelistä,seurasta ja raamatusta puhut paljon mutta jumalasta et kertaakaan. Se riitti minulle tästä asiasta.
- Capybara
"Tekstiviestillä erottaminen
Kirjoittanut: Johanneksen_poika 13.12.2006 klo 01.37
Kumpikin komitea paheksui "myllynkivisivuja", mutta ei tehnyt elettäkään selvittääkseen, miksi nuo sivut ovat netissä. Nehän ovat vain SEURAUS, ja SYY löytyy Espoo-Läntisen seurakunnan harjoittamasta ajojahdista ja inkvisitiosta."
Sinä itse aloitit ajojahdin ja inkvisition nimeämällä vanhimmat ja esittämällä heidän materiaalinsa sivuillasi. Näin heidän kätensä oli sidotut ennen komiteaa, kun valmisteleva keskustelu oli julkinen.
"Betel oli siis valtuuttanut vain erottamaan minut, ei suinkaan tutkimaan syitä siihen, miksi myllynkivisivut ovat netissä. Lue karmea totuus suoraan myllynkivisivuilta."
Karmea totuus on, että sinä olet itse mitä suurimmassa määrin syyllinen erottamiseesi. Mitä nopeammin sinä tämän tajuat, sitä paremmat mahdollisuudet sinula on toipua.
"Olette rohkaisseet suuresti minua kamppailussa asioiden käsittelemiseksi"
Ei pidä hullua yllyttää.
"Se on kuin onkin salaseura ja hyvävelijärjestö, jolle Raamattu ei merkitse juuri mitään. Ehdotankin näille fariseus-vanhimmille, että revitte Raamatuistanne suurimman osan sivuista pois, koska ette kuitenkaan käytännössä toimi Raamatun ohjeiden mukaan."
No tämä kyllä pitää paikkansa, mutta noi myllynkivihöpinät suuresti hämärtää tätä totuutta.
"Tuossa on aluksi kolme kohtaa, jotka ovat ihan turhia vanhinten Raamatuissa. Voitte repiä ne pois. "
Suuri osa Jehovan todistajista epäilee esimerkiksi auringon pysähtymistä Aijjalonin laaksossa, luomiskertomusta, vedenpaisumusta ja jotkut jopa Jehovan olemassaoloa. Se on virtahepo kaikkien uskontojen olohuoneissa ja siitä kumpuaa se, ettei loppuunkaan Raamatusta uskota, kunhan teeskennellään.
"Muistakaa, mitkä ovat niitä "painavia" asioita: OIKEUS, ARMO JA USKOLLISUUS."
Sinä et ole noudattanut niistä yhtäkään. Onko sinunkin Raamatustasi sivut revitty pois?- Q/A
Muuten ihan asiallisesta viestistäsi jäi vaivaamaan yksi kohta:
>> Suuri osa Jehovan todistajista epäilee esimerkiksi auringon pysähtymistä Aijjalonin laaksossa, luomiskertomusta, vedenpaisumusta ja jotkut jopa Jehovan olemassaoloa. - Capybara
Q/A kirjoitti:
Muuten ihan asiallisesta viestistäsi jäi vaivaamaan yksi kohta:
>> Suuri osa Jehovan todistajista epäilee esimerkiksi auringon pysähtymistä Aijjalonin laaksossa, luomiskertomusta, vedenpaisumusta ja jotkut jopa Jehovan olemassaoloa."Takerrun virkkeeseen
Kirjoittanut: Q/A 16.12.2006 klo 17.47
Ihan mielenkiinnosta haluaisin tietää, käytätkö jonkun toisen vai omia tutkimustuloksiasi pohjana lausunnollesi? "
Käytin pohjana exien kokemuksia, nykyisethän eivät voi tuoda epäluulojaan Raamattua kohtaan julki.
Torninvartija tässä suhteessa räjäytti potin kertomalla ettei edes uskonut Jehovaan. Marsupilami taas on pitänyt esitelmän, jossa hän on esittänyt Jumalan valtakunnan olevan ihmisen sisäinen tilan.
Näin silloin kun he olivat "mukana totuudessa".
Minä itse epäilin auringon pysähtymistä eikä minun mielestäni rehua syövä petoeläin ole enää sama eläin.
"Vai olisiko paremminkin tuohon lauseeseesi sopinut sana "mielestäni"? Jos näin, mihin mielipiteesi perustuu?"
Minun mielipiteeni perustuu Luomisen Tulos-kirjassa esiteltyyn logiikkaan. Jos tapaan vaikka kuusi exää joilla kaikilla on ollut JT-aikaisia Raamattuun pohjautuvia epäilyksiä, enkä yhtään jolla ei olisi lainkaan epäilyksiä niin sellainen ei voi olla sattumaa. - Q/A
Capybara kirjoitti:
"Takerrun virkkeeseen
Kirjoittanut: Q/A 16.12.2006 klo 17.47
Ihan mielenkiinnosta haluaisin tietää, käytätkö jonkun toisen vai omia tutkimustuloksiasi pohjana lausunnollesi? "
Käytin pohjana exien kokemuksia, nykyisethän eivät voi tuoda epäluulojaan Raamattua kohtaan julki.
Torninvartija tässä suhteessa räjäytti potin kertomalla ettei edes uskonut Jehovaan. Marsupilami taas on pitänyt esitelmän, jossa hän on esittänyt Jumalan valtakunnan olevan ihmisen sisäinen tilan.
Näin silloin kun he olivat "mukana totuudessa".
Minä itse epäilin auringon pysähtymistä eikä minun mielestäni rehua syövä petoeläin ole enää sama eläin.
"Vai olisiko paremminkin tuohon lauseeseesi sopinut sana "mielestäni"? Jos näin, mihin mielipiteesi perustuu?"
Minun mielipiteeni perustuu Luomisen Tulos-kirjassa esiteltyyn logiikkaan. Jos tapaan vaikka kuusi exää joilla kaikilla on ollut JT-aikaisia Raamattuun pohjautuvia epäilyksiä, enkä yhtään jolla ei olisi lainkaan epäilyksiä niin sellainen ei voi olla sattumaa.>> Jos tapaan vaikka kuusi exää joilla kaikilla on ollut JT-aikaisia Raamattuun pohjautuvia epäilyksiä, enkä yhtään jolla ei olisi lainkaan epäilyksiä niin sellainen ei voi olla sattumaa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Janni Tikkanen ohjattiin miesten pukuhuoneeseen
Vai olisko sittenkin Janne Tikkanen? Jos siellä jalkojen välissä on miesten killukkeet, mieshän tämä Janni on. Ja kuuluu852203Keskisarja loisti A-studiossa, vauhkoontunut Sofia Virta munasi itsensä
Keskisarja taas puhui 100% faktaa maahanmuuttoon liittyen. Kokoomuksen Kaumalta tuli pari hyvää puheenvuoroa, joskin muu4302097Rakastan ja ikävöin sinua
Ei helpota tämä ikävä millään. Pelkäsin että tämä ajanjakso tulee olemaan juuri näin vaikea. Siksi halusin ennen tätä pä771432Tiedän ettet tehnyt tahallasi pahaa
Asiat tapahtuivat, ristiriidat ovat meitä vahvempia. Olemmeko me niin vahvoja, että selviämme tästäkin vielä? Aika paljo1101420- 671313
Venäläistä sukellusvenettä jahdataan Norjassa Sukellusvenettä on etsitty sunnuntaista lähtien.
Venäläistä sukellusvenettä jahdataan Norjassa Sukellusvenettä on etsitty sunnuntaista lähtien. Norjassa on käynnissä ve1071055Haluatko tietää totuuden?
Olen kyllästynyt sinuun. Et herätä enää mielenkiintoa. Samat jutut x 100. Kuten narskuilla aina. Samalla tunnen myötätun811032Sofia Virta pyyhkii pöytää Keskisarjalla A studiossa
Hurjaa on meno. Keskisarja ihan kanveesissa.2681013Teräväkielinen Virta jauhotti totaalisesti sössöttävän Keskisarjan
Harvoin on noin suvereenia jauhotusta A-studiossa nähty. Ja minä äänestän demareita, joita ei oltu paikalle edes kutsut2561010- 132922