Miten jehovalaisuus eroaa

abcde

tavallisesta kristinuskosta?

26

1453

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Johanneksen_poika

Jehovan todistajalla ei käytännössä ole sananvapautta. Hän ei myöskään saa uskoa Raamattuun sillä tavalla kuin hän itse Raamattua lukien ymmärtää. Jos vielä erehtyy lukemaan Raamattua ja puhumaan Raamatusta muille, tarjoillaan myllynkiviä kaulaan. Tätä myllynkivipalvelua ei kaikilla uskonnoilla olekan tarjolla. Tämä on ihan speciaalia juuri Vartiotorniseuran opetuksissa.

http://koti.mbnet.fi/jpoika/myllynkivet/

• Uskomaton Toivo

olivat nuo oikeuskomiteat.. alkaa pieksennän aika

• Ohdake
        Uskomaton Toivo kirjoitti:

>> Jehovan todistajalla ei käytännössä ole sananvapautta. Hän ei myöskään saa uskoa Raamattuun sillä tavalla kuin hän itse Raamattua lukien ymmärtää. Jos vielä erehtyy lukemaan Raamattua ja puhumaan Raamatusta muille, tarjoillaan myllynkiviä kaulaan.>

Onko jt:llä sananvapaus? Saako puhua mitä haluaa?

Saako uskoa Raamattuun sillä tavalla kuin itse ymmärtää, vai pitääkö uskoa vain kulloistakin hallintoelimen voimassa olevaa tulkintaa?

Saako lukea Raamattua ja puhua Raamatusta henkilölle, joka on erotettu?

Onko totuuden puhuminen merkkinä pieksennästä? Missä kohdassa voit osoittaa valheen?

Kerro ihmeessä äläkä valita.

Jos et pysty perustelemaan valitustasi, niin voidaan päätellä että se mitä Johanneksenpoika kirjoittaa - on täyttä totta.

• elämä on

Huomaatko Jaohanneksen poika lainkaan omia virheitäsi? Onko vaan syy muissa.. niinkuin aina. Ensin kun luin viestejäsi olin taipuvainen ajattelemaan, että sinua on todella kohdeltu väärin. Ajattelin kuitenkin, että no, ei se ole Jehovan vika jos ihmiset epätäydellisinä ei osaa toimia oikein. Mutta mitä pidemmälle olen asiaa seurannut.. alan tulla vakuuttuneeksi, että olet kurisi ansainnut. Viimeinen todiste on se, että olet alkanut täällä ja luopiosivuilla parjaamaan meikeläisiä ja järjestöä niin olet siis oikeasti luopio nykyään. Olen huomannut ennekin, että juuri ne jotka ovat itse " täydellisiä" eivät pysty millään olemaan haukkumatta suureen ääneen niitä jotka Heille, suurelle persoonalle, on uskaltanut antaa kuria. Tälläiset persoonat kääntävät vaikka taivaan ja maan nurin kun HEIDÄN ASIOIHINSA PUUTUTAAN!

MItä on oikeastaan tapahtunut, että se anasaitsee tälläisen haloon? Olet nyt täyttä höyryä lietsomassa vainoa ja toimit luopio/vastustajien riveissä. Vaikka sinua olisi kohdeltu väärinkin, en voi uskoa ,että Jumala hyväksyy tuollaista kun meitä vilpittömiä Jt on tuhansia ja sinä aiheutat harmia meillekin kaikilee lietsomalla vihaa ja antamalla vääriä tietoja. Jos yksi JT on "perseestä", kuule etkö vielä ole oppinut, ettei me kaikki olla?
        Tiedän tasan tarkkaan, että kaikki järjestössä ei ole vilpittömiä. Totuudesta on tullut "uskonto" ja rakkaus on unohtunut. Kiire ja ehkä pitkä odotus.. on vienyt terän. Se on haalentunut mutta pystään tavan vuoksi ja toimitaan kuten toimitaan puolisydämisesti. Mutta ei se tarkoita, että me kaikki ollaan sellaisia. Miksi mustamaalaat täällä koko järjestöä yhden srk perusteella?
        Sinulla ei kyllä ole nyht puhtaat jauhot pussissa. Se on selvä ja pidän sinua tästä lähtien luopiona ja en lue kirjoituksiasi enää. Ja piste.
        Tuo alkuperäinen syykin.. että sait muka kuria sen vuoksi kun et katkaissut kokonaa yhteyttä erotettuun sisareesi. Ja paskat. Tiedän kummeniä jotka pitää aktiivisesti yht erotettuihin sukulaisiinsa ja itsekkin olen auttanut yhtä. Kukaan ei ole koskaan puuttunut, ei kommentoinut. Eli se siitä. On vaan niin tavallista, että kun joku "kääntää takkinsa".. niin alkaa parjaamaan entistä.

• Uskomaton Toivo kirjoitti:

>>alkaa pieksennän aika

Tämä on juuri eräs surullisimmista piirteistä, mitä lahkojen toimintatapoihin usein kuuluu. Käännetään oma katkera suhtautuminen omiin entisiin jäseniinsä, katkeruudeksi jäsenen taholta. Erittäin pirullinen toimintatapa ja osoittaa todella hyvin vartiotorniseuran todelliset vaikuttimet, jotka eivät jumalallista alkuperää ole koskaan olleet.

Täysin samalla tavalla toimii vartiotorniseura ottaessaan uhrin roolin, kun entinen todistaja ilmaisee oman mielipiteensä vartiotorniseuran toimintatapojen raamatullisuudesta tai rakkaudellisuudesta. Ensin piestään [henkisesti] heikko jäsen ulosheitettävään kuntoon, ja sen jälkeen toteutetaan se käytännössä, joskus jopa ilman minkäänlaisia perusteita.

Tämän jälkeen ruikutetaan julkaisuissa, että entiset jäsenet ja luopiot pieksevät entisiä uskonveljiään armotta henkisesti. Joka on kokonaisuudessaan erittäin törkeä vale. Vartiotorniseura tekeytyy "jäseneksi" heti kun siitä on sille jonkin sortin sympatisoiva vaikutus jäseniensä silmissä. Muut ajat vartiotorniseura onkin kaiken yläpuolella ja kriittisen tarkastelun tavoittamattomissa.

• elämä on kirjoitti:

Huomaatko Jaohanneksen poika lainkaan omia virheitäsi? Onko vaan syy muissa.. niinkuin aina. Ensin kun luin viestejäsi olin taipuvainen ajattelemaan, että sinua on todella kohdeltu väärin. Ajattelin kuitenkin, että no, ei se ole Jehovan vika jos ihmiset epätäydellisinä ei osaa toimia oikein. Mutta mitä pidemmälle olen asiaa seurannut.. alan tulla vakuuttuneeksi, että olet kurisi ansainnut. Viimeinen todiste on se, että olet alkanut täällä ja luopiosivuilla parjaamaan meikeläisiä ja järjestöä niin olet siis oikeasti luopio nykyään. Olen huomannut ennekin, että juuri ne jotka ovat itse " täydellisiä" eivät pysty millään olemaan haukkumatta suureen ääneen niitä jotka Heille, suurelle persoonalle, on uskaltanut antaa kuria. Tälläiset persoonat kääntävät vaikka taivaan ja maan nurin kun HEIDÄN ASIOIHINSA PUUTUTAAN!

MItä on oikeastaan tapahtunut, että se anasaitsee tälläisen haloon? Olet nyt täyttä höyryä lietsomassa vainoa ja toimit luopio/vastustajien riveissä. Vaikka sinua olisi kohdeltu väärinkin, en voi uskoa ,että Jumala hyväksyy tuollaista kun meitä vilpittömiä Jt on tuhansia ja sinä aiheutat harmia meillekin kaikilee lietsomalla vihaa ja antamalla vääriä tietoja. Jos yksi JT on "perseestä", kuule etkö vielä ole oppinut, ettei me kaikki olla?
        Tiedän tasan tarkkaan, että kaikki järjestössä ei ole vilpittömiä. Totuudesta on tullut "uskonto" ja rakkaus on unohtunut. Kiire ja ehkä pitkä odotus.. on vienyt terän. Se on haalentunut mutta pystään tavan vuoksi ja toimitaan kuten toimitaan puolisydämisesti. Mutta ei se tarkoita, että me kaikki ollaan sellaisia. Miksi mustamaalaat täällä koko järjestöä yhden srk perusteella?
        Sinulla ei kyllä ole nyht puhtaat jauhot pussissa. Se on selvä ja pidän sinua tästä lähtien luopiona ja en lue kirjoituksiasi enää. Ja piste.
        Tuo alkuperäinen syykin.. että sait muka kuria sen vuoksi kun et katkaissut kokonaa yhteyttä erotettuun sisareesi. Ja paskat. Tiedän kummeniä jotka pitää aktiivisesti yht erotettuihin sukulaisiinsa ja itsekkin olen auttanut yhtä. Kukaan ei ole koskaan puuttunut, ei kommentoinut. Eli se siitä. On vaan niin tavallista, että kun joku "kääntää takkinsa".. niin alkaa parjaamaan entistä.

>>Tiedän kummeniä jotka pitää aktiivisesti yht erotettuihin sukulaisiinsa ja itsekkin olen auttanut yhtä. Kukaan ei ole koskaan puuttunut, ei kommentoinut. Eli se siitä. On vaan niin tavallista, että kun joku "kääntää takkinsa".. niin alkaa parjaamaan entistä.

Unohdit sitten sujuvasti oman käsityksesi siitä, että jehovantodistajatkin ovat yksilöitä:

>>Jos yksi JT on "perseestä", kuule etkö vielä ole oppinut, ettei me kaikki olla?

Jos Johanneksen poikaa on nuhdeltu erotetun sukulaisensa kanssakäymisestä taholta, joka itse on tekemisissä erotettuun sukulaiseensa, niin mitä se sinulle kertoo? Ja sitäkö ei saisi yhtään ihmetellä tai kysellä syiden perään?

• Ohdake
        elämä on kirjoitti:

>>Sinulla ei kyllä ole nyht puhtaat jauhot pussissa. Se on selvä ja pidän sinua tästä lähtien luopiona ja en lue kirjoituksiasi enää. Ja piste.>>

Miksi yleensä olet tällä palstalla kirjoittelemassa?

Uskonveljesi Lähimmäinen on todennut, että palstalle kirjoittavista on 99% luopioita ja vastustajia.

Eikö ole suuri riski, että tulee lukeneeksi luopioiden kirjoituksia, jos vain joka sadas kirjoittaja on Lähimmäisen mukaan todistaja?

Missä olit silloin kun konventissa luvattiin olla tulematta luopiopalstoille? Vessassako? Vai piditkö suusi kiinni ja kuuntelit kun toiset lupasivat? Vai oliko sormet ristissä?

>>Vaikka sinua olisi kohdeltu väärinkin, en voi uskoa ,että Jumala hyväksyy tuollaista>>

Eli vaikka ihmistä kohdellaan väärin, niin sinun Jumalasi ei anna lupaa arvostella väärintekijöitä, mikäli he kuuluvat Järjestöösi, niinkö?

>>Jt on tuhansia ja sinä aiheutat harmia meillekin kaikilee lietsomalla vihaa ja antamalla vääriä tietoja.>>

Mitkä tiedoista ovat vääriä?
        Miksi et ole oikaisuut niitä, vaikka Johanneksenpoika on PYYTÄNYT ilmoittamaan, mikäli sivuilla on virheitä?

Jos et vastaa tähän, niin todistat puhuvasi "suulla suuremmalla".

>>Tiedän tasan tarkkaan, että kaikki järjestössä ei ole vilpittömiä. Totuudesta on tullut "uskonto" ja rakkaus on unohtunut. Kiire ja ehkä pitkä odotus.. on vienyt terän. Se on haalentunut mutta pystään tavan vuoksi ja toimitaan kuten toimitaan puolisydämisesti. Mutta ei se tarkoita, että me kaikki ollaan sellaisia.>>

Ei kai kukaan niin ole väittänytkään, vai onko?

>>Miksi mustamaalaat täällä koko järjestöä yhden srk perusteella?>>

Miksi JÄRJESTÖ ei tee mitään, vaikka yksi seurakunta selvästikin toimii väärin?

Jos perheessä on lapsi, joka potkii kaikkia muita lapsia ja vanhemmat antavat sen tapahtua tekemättä asialle mitään, niin onko syy lopultakin lapsen vaiko vanhempien, joilla pitäisi olla vastuu?

Kuinka pitkälle seurakunta saa mennä, JÄRJESTÖN puuttumatta asiaan?

>>Tuo alkuperäinen syykin.. että sait muka kuria sen vuoksi kun et katkaissut kokonaa yhteyttä erotettuun sisareesi. Ja paskat. Tiedän kummeniä jotka pitää aktiivisesti yht erotettuihin sukulaisiinsa ja itsekkin olen auttanut yhtä.>>

Onko JÄRJESTÖN kanta se, että erotettuihin SAA pitää yhteyttä vaiko että EI SAA?

Mikä on "totuus" tässä asiassa?

• elämä on
        Ohdake kirjoitti:

>>Sinulla ei kyllä ole nyht puhtaat jauhot pussissa. Se on selvä ja pidän sinua tästä lähtien luopiona ja en lue kirjoituksiasi enää. Ja piste.>>

Miksi yleensä olet tällä palstalla kirjoittelemassa?

Uskonveljesi Lähimmäinen on todennut, että palstalle kirjoittavista on 99% luopioita ja vastustajia.

Eikö ole suuri riski, että tulee lukeneeksi luopioiden kirjoituksia, jos vain joka sadas kirjoittaja on Lähimmäisen mukaan todistaja?

Missä olit silloin kun konventissa luvattiin olla tulematta luopiopalstoille? Vessassako? Vai piditkö suusi kiinni ja kuuntelit kun toiset lupasivat? Vai oliko sormet ristissä?

>>Vaikka sinua olisi kohdeltu väärinkin, en voi uskoa ,että Jumala hyväksyy tuollaista>>

Eli vaikka ihmistä kohdellaan väärin, niin sinun Jumalasi ei anna lupaa arvostella väärintekijöitä, mikäli he kuuluvat Järjestöösi, niinkö?

>>Jt on tuhansia ja sinä aiheutat harmia meillekin kaikilee lietsomalla vihaa ja antamalla vääriä tietoja.>>

Mitkä tiedoista ovat vääriä?
        Miksi et ole oikaisuut niitä, vaikka Johanneksenpoika on PYYTÄNYT ilmoittamaan, mikäli sivuilla on virheitä?

Jos et vastaa tähän, niin todistat puhuvasi "suulla suuremmalla".

>>Tiedän tasan tarkkaan, että kaikki järjestössä ei ole vilpittömiä. Totuudesta on tullut "uskonto" ja rakkaus on unohtunut. Kiire ja ehkä pitkä odotus.. on vienyt terän. Se on haalentunut mutta pystään tavan vuoksi ja toimitaan kuten toimitaan puolisydämisesti. Mutta ei se tarkoita, että me kaikki ollaan sellaisia.>>

Ei kai kukaan niin ole väittänytkään, vai onko?

>>Miksi mustamaalaat täällä koko järjestöä yhden srk perusteella?>>

Miksi JÄRJESTÖ ei tee mitään, vaikka yksi seurakunta selvästikin toimii väärin?

Jos perheessä on lapsi, joka potkii kaikkia muita lapsia ja vanhemmat antavat sen tapahtua tekemättä asialle mitään, niin onko syy lopultakin lapsen vaiko vanhempien, joilla pitäisi olla vastuu?

Kuinka pitkälle seurakunta saa mennä, JÄRJESTÖN puuttumatta asiaan?

>>Tuo alkuperäinen syykin.. että sait muka kuria sen vuoksi kun et katkaissut kokonaa yhteyttä erotettuun sisareesi. Ja paskat. Tiedän kummeniä jotka pitää aktiivisesti yht erotettuihin sukulaisiinsa ja itsekkin olen auttanut yhtä.>>

Onko JÄRJESTÖN kanta se, että erotettuihin SAA pitää yhteyttä vaiko että EI SAA?

Mikä on "totuus" tässä asiassa?

Oikeastaan kirjoitin Johanneksen poijalle enkä teille, mutta kosksa ohdakkeen viha ryöpsähti kun joku uskalsi niin vastaan sulle muutamalla sanalla jotta saat ens yön nukuttua:)

olen tekopyhä. jep
        "Missä olit silloin kun konventissa luvattiin olla tulematta luopiopalstoille? Vessassako? Vai piditkö suusi kiinni ja kuuntelit kun toiset lupasivat? Vai oliko sormet ristissä?"

paskalla.. kuten kuuluisat rallikuskitkin käy kuulemma:)

"Eikö ole suuri riski, että tulee lukeneeksi luopioiden kirjoituksia, jos vain joka sadas kirjoittaja on Lähimmäisen mukaan todistaja? "

on. Ja mitä mä siitä välittäisin? Uskallanhan auttaa erotettujakin:)
        mun uskoni ei horju vaikka istuisin sun kans saman pöydän ääreen..:)eikä johanneksen eikä luopioiden haastelusta. Ihan sama.

"Eli vaikka ihmistä kohdellaan väärin, niin sinun Jumalasi ei anna lupaa arvostella väärintekijöitä, mikäli he kuuluvat Järjestöösi, niinkö? "

jaa jaa, väärin ja väärin.. se jotta mistä pallilta kattoo

"Mitkä tiedoista ovat vääriä?
        Miksi et ole oikaisuut niitä, vaikka Johanneksenpoika on PYYTÄNYT ilmoittamaan, mikäli sivuilla on virheitä?"

siksi kun siellä on niin turkasen paljon tekstiä ja juttua jotta en jaksa lukee niitä kaikkia ja miettiä. Sehän on luopparin sivusto:) Kuka niitä viittii lukee enkä jaksa eikä oo aikaa.. mutta tiedän mitä vastaat.. " sanot, jotta miten sitten voin arvostella".. siksi kun oon sen verran sitä seurannut jotta oon sentään kärryillä mitä on tapahtunut ja ihmisetki siitä puhuu

"Miksi JÄRJESTÖ ei tee mitään, vaikka yksi seurakunta selvästikin toimii väärin?"

nii mää tiiän jotta se toimii sun näkökulmalta aina väärin(jopa koko järjestö ja tää kakii on mannaa sun sielullesi.. tuskin pikku pikku, tai iso ;) peppusi meinaa toolilla pysyä, niin herkkua se on .. )

"Kuinka pitkälle seurakunta saa mennä, JÄRJESTÖN puuttumatta asiaan? "

me ei tiietä mitä kulisswien takana tapahtuu.. asiaa voidaan tutkia hyvinkin paljon mutta tuskin ne sitä täällä sulle ilmnoittaa

"Onko JÄRJESTÖN kanta se, että erotettuihin SAA pitää yhteyttä vaiko että EI SAA? "

se on myös raamatun kanta.. mutta kun Jumala on rakkaus, niin hän taitaa meitä epätäydellisiä ihmisä ymmärtää aika hyvin.Tietää mitä on olla isä ja äiti, sisko tai veli, Se ei liene ainoa asia jossa epätäydellinen ihminen toimii usein tunteitten pohjalta... sen takia meillä on lunastaja. Muuten täällä ei yhdelläkään .
        kaksijalkaisella olis mitään mahdollistuutta.

ja loppukaneetti. Mä en lähe tästä sun kans haastelemaan. Se tie on pohjaton suo. Turha sanoo, että "jos et vastaa niin osoitat olevasi väärässä".. mikä tuntuu olevan sun nakki meikeläisille. Okei mä oon väärässä. Tunnustan sen nyt jo. Tosi monessa asiassa :)
        Enkä oo koskaan täydellinen väittäny olevanikaan.

• elämä on
        elämä on kirjoitti:

Oikeastaan kirjoitin Johanneksen poijalle enkä teille, mutta kosksa ohdakkeen viha ryöpsähti kun joku uskalsi niin vastaan sulle muutamalla sanalla jotta saat ens yön nukuttua:)

olen tekopyhä. jep
        "Missä olit silloin kun konventissa luvattiin olla tulematta luopiopalstoille? Vessassako? Vai piditkö suusi kiinni ja kuuntelit kun toiset lupasivat? Vai oliko sormet ristissä?"

"Eikö ole suuri riski, että tulee lukeneeksi luopioiden kirjoituksia, jos vain joka sadas kirjoittaja on Lähimmäisen mukaan todistaja? "

mun uskoni ei horju vaikka istuisin sun kans saman pöydän ääreen..:)eikä johanneksen eikä luopioiden haastelusta. Ihan sama.

"Eli vaikka ihmistä kohdellaan väärin, niin sinun Jumalasi ei anna lupaa arvostella väärintekijöitä, mikäli he kuuluvat Järjestöösi, niinkö? "

Miksi et ole oikaisuut niitä, vaikka Johanneksenpoika on PYYTÄNYT ilmoittamaan, mikäli sivuilla on virheitä?"

siksi kun siellä on niin turkasen paljon tekstiä ja juttua jotta en jaksa lukee niitä kaikkia ja miettiä. Sehän on luopparin sivusto:) Kuka niitä viittii lukee enkä jaksa eikä oo aikaa.. mutta tiedän mitä vastaat.. " sanot, jotta miten sitten voin arvostella".. siksi kun oon sen verran sitä seurannut jotta oon sentään kärryillä mitä on tapahtunut ja ihmisetki siitä puhuu

"Miksi JÄRJESTÖ ei tee mitään, vaikka yksi seurakunta selvästikin toimii väärin?"

nii mää tiiän jotta se toimii sun näkökulmalta aina väärin(jopa koko järjestö ja tää kakii on mannaa sun sielullesi.. tuskin pikku pikku, tai iso ;) peppusi meinaa toolilla pysyä, niin herkkua se on .. )

me ei tiietä mitä kulisswien takana tapahtuu.. asiaa voidaan tutkia hyvinkin paljon mutta tuskin ne sitä täällä sulle ilmnoittaa

"Onko JÄRJESTÖN kanta se, että erotettuihin SAA pitää yhteyttä vaiko että EI SAA? "

se on myös raamatun kanta.. mutta kun Jumala on rakkaus, niin hän taitaa meitä epätäydellisiä ihmisä ymmärtää aika hyvin.Tietää mitä on olla isä ja äiti, sisko tai veli, Se ei liene ainoa asia jossa epätäydellinen ihminen toimii usein tunteitten pohjalta... sen takia meillä on lunastaja. Muuten täällä ei yhdelläkään .

ja loppukaneetti. Mä en lähe tästä sun kans haastelemaan. Se tie on pohjaton suo. Turha sanoo, että "jos et vastaa niin osoitat olevasi väärässä".. mikä tuntuu olevan sun nakki meikeläisille. Okei mä oon väärässä. Tunnustan sen nyt jo. Tosi monessa asiassa :)

siis kirj virheitä ( ei toki muita, eihän toki..)ko kiireessä kirjotin mutta ehkä siitä nyt selvää saa jokusen verran.. jotta älä ohtake kulta sitten siihen tartu:)

• Ohdake
        elämä on kirjoitti:

olen tekopyhä. jep

>>Oikeastaan kirjoitin Johanneksen poijalle enkä teille, mutta kosksa ohdakkeen viha ryöpsähti kun joku uskalsi niin vastaan sulle muutamalla sanalla jotta saat ens yön nukuttua:)>>

Mikä ihmeen viha? Miksi vihaisin jotain täysin minulle tuntematonta ihmistä? Tarkoitukseni oli kyllä puolustaa Johanneksenpoikaa sinun ryöpytystäsi vastaan, joka minusta oli aika epäloogista.

Sanotaan nyt vielä selvennykseksi, että ei ole tarvetta vihata tuntemattomia ihmisiä - minulla ainakaan.

>>on. Ja mitä mä siitä välittäisin? Uskallanhan auttaa erotettujakin:)
        mun uskoni ei horju vaikka istuisin sun kans saman pöydän ääreen..:)eikä johanneksen eikä luopioiden haastelusta. Ihan sama.>>

No, sen on hyvä että uskallat auttaa erotettuja. Vaatiiko paljon uskallusta?

>>jaa jaa, väärin ja väärin.. se jotta mistä pallilta kattoo>>

Vaikka omasta tekstistäsi, tästä näin ...

>>Tiedän tasan tarkkaan, että kaikki järjestössä ei ole vilpittömiä. Totuudesta on tullut "uskonto" ja rakkaus on unohtunut.>>

Voisiko oletaa, että "ei vilpitön" toimii joskus vilpillisesti? Ja vilpillinen kai toimii joskus väärin eikä aina oikein? Vai voidaanko täysin rehellistä ihmistä kutsua "ei vilpittömäksi"?
        Ihan omaan tulkitaasi tämän ajatuksen siis perustan.

>>siksi kun siellä on niin turkasen paljon tekstiä ja juttua jotta en jaksa lukee niitä kaikkia ja miettiä. Sehän on luopparin sivusto:) Kuka niitä viittii lukee enkä jaksa eikä oo aikaa.. mutta tiedän mitä vastaat.. " sanot, jotta miten sitten voin arvostella".. siksi kun oon sen verran sitä seurannut jotta oon sentään kärryillä mitä on tapahtunut ja ihmisetki siitä puhuu>>

Eikös Johanneksenpoika ole ollut teikäläinen IHAN siihen asti kun hänet erotettiin?

Hyvin toimii indoktrinaatio sinun kohdallasi.

>>nii mää tiiän jotta se toimii sun näkökulmalta aina väärin(jopa koko järjestö ja tää kakii on mannaa sun sielullesi.. tuskin pikku pikku, tai iso ;) peppusi meinaa toolilla pysyä, niin herkkua se on .. )>>

Luuletko olevasi HYVÄÄ mainosta Järjestölle noilla teksteilläsi?

Sääli on kuulemma sairautta. Lienenkö sitten sairas, mutta sinua ainakin käy sääliksi.

>>me ei tiietä mitä kulisswien takana tapahtuu.. asiaa voidaan tutkia hyvinkin paljon mutta tuskin ne sitä täällä sulle ilmnoittaa>>

Tuskinpa sinullekaan.

>>se on myös raamatun kanta.. mutta kun Jumala on rakkaus, niin hän taitaa meitä epätäydellisiä ihmisä ymmärtää aika hyvin.Tietää mitä on olla isä ja äiti, sisko tai veli, Se ei liene ainoa asia jossa epätäydellinen ihminen toimii usein tunteitten pohjalta... sen takia meillä on lunastaja. Muuten täällä ei yhdelläkään .
        kaksijalkaisella olis mitään mahdollistuutta.>>

Rikot siis tahallisesti Järjestösi kantaa ja sitä kantaa kohtaan, jota pidät raamatullisestikin oikeana?

Saavatko kaikki muutkin mielestäsi tehdä niin kuin itse haluavat? Uskallatko sanoa mielipiteesi asiaan seurakuntasi vanhimmistolle päin naamaa?
        Luuletko selviäväsi ilman sanktioita vai onko käytäntö erilainen seurakunnasta riippuen?

>>ja loppukaneetti. Mä en lähe tästä sun kans haastelemaan. Se tie on pohjaton suo.>>

No, enpä jää kovasti suremaan.

>>Turha sanoo, että "jos et vastaa niin osoitat olevasi väärässä".. mikä tuntuu olevan sun nakki meikeläisille.>>

Kaikki eivät usko asioita sinisilmäisesti. Herkkäuskoisuus sopii vain niille, jotka eivät tarvitse muita perusteluja kuin että "tämä on totuus, koska meillä on totuus".

• Ohdake
        elämä on kirjoitti:

siis kirj virheitä ( ei toki muita, eihän toki..)ko kiireessä kirjotin mutta ehkä siitä nyt selvää saa jokusen verran.. jotta älä ohtake kulta sitten siihen tartu:)

Oletko ottanut jotain ainetta, joka pistää pään sekaisin?

• elämä on
        Ohdake kirjoitti:

Oletko ottanut jotain ainetta, joka pistää pään sekaisin?

Vastaus: en oo

• elämä on
        Ohdake kirjoitti:

>>Oikeastaan kirjoitin Johanneksen poijalle enkä teille, mutta kosksa ohdakkeen viha ryöpsähti kun joku uskalsi niin vastaan sulle muutamalla sanalla jotta saat ens yön nukuttua:)>>

Mikä ihmeen viha? Miksi vihaisin jotain täysin minulle tuntematonta ihmistä? Tarkoitukseni oli kyllä puolustaa Johanneksenpoikaa sinun ryöpytystäsi vastaan, joka minusta oli aika epäloogista.

Sanotaan nyt vielä selvennykseksi, että ei ole tarvetta vihata tuntemattomia ihmisiä - minulla ainakaan.

>>on. Ja mitä mä siitä välittäisin? Uskallanhan auttaa erotettujakin:)
        mun uskoni ei horju vaikka istuisin sun kans saman pöydän ääreen..:)eikä johanneksen eikä luopioiden haastelusta. Ihan sama.>>

>>jaa jaa, väärin ja väärin.. se jotta mistä pallilta kattoo>>

Vaikka omasta tekstistäsi, tästä näin ...

>>Tiedän tasan tarkkaan, että kaikki järjestössä ei ole vilpittömiä. Totuudesta on tullut "uskonto" ja rakkaus on unohtunut.>>

Voisiko oletaa, että "ei vilpitön" toimii joskus vilpillisesti? Ja vilpillinen kai toimii joskus väärin eikä aina oikein? Vai voidaanko täysin rehellistä ihmistä kutsua "ei vilpittömäksi"?
        Ihan omaan tulkitaasi tämän ajatuksen siis perustan.

>>siksi kun siellä on niin turkasen paljon tekstiä ja juttua jotta en jaksa lukee niitä kaikkia ja miettiä. Sehän on luopparin sivusto:) Kuka niitä viittii lukee enkä jaksa eikä oo aikaa.. mutta tiedän mitä vastaat.. " sanot, jotta miten sitten voin arvostella".. siksi kun oon sen verran sitä seurannut jotta oon sentään kärryillä mitä on tapahtunut ja ihmisetki siitä puhuu>>

Eikös Johanneksenpoika ole ollut teikäläinen IHAN siihen asti kun hänet erotettiin?

Hyvin toimii indoktrinaatio sinun kohdallasi.

>>nii mää tiiän jotta se toimii sun näkökulmalta aina väärin(jopa koko järjestö ja tää kakii on mannaa sun sielullesi.. tuskin pikku pikku, tai iso ;) peppusi meinaa toolilla pysyä, niin herkkua se on .. )>>

Sääli on kuulemma sairautta. Lienenkö sitten sairas, mutta sinua ainakin käy sääliksi.

>>me ei tiietä mitä kulisswien takana tapahtuu.. asiaa voidaan tutkia hyvinkin paljon mutta tuskin ne sitä täällä sulle ilmnoittaa>>

Tuskinpa sinullekaan.

>>se on myös raamatun kanta.. mutta kun Jumala on rakkaus, niin hän taitaa meitä epätäydellisiä ihmisä ymmärtää aika hyvin.Tietää mitä on olla isä ja äiti, sisko tai veli, Se ei liene ainoa asia jossa epätäydellinen ihminen toimii usein tunteitten pohjalta... sen takia meillä on lunastaja. Muuten täällä ei yhdelläkään .
        kaksijalkaisella olis mitään mahdollistuutta.>>

Rikot siis tahallisesti Järjestösi kantaa ja sitä kantaa kohtaan, jota pidät raamatullisestikin oikeana?

Saavatko kaikki muutkin mielestäsi tehdä niin kuin itse haluavat? Uskallatko sanoa mielipiteesi asiaan seurakuntasi vanhimmistolle päin naamaa?
        Luuletko selviäväsi ilman sanktioita vai onko käytäntö erilainen seurakunnasta riippuen?

>>ja loppukaneetti. Mä en lähe tästä sun kans haastelemaan. Se tie on pohjaton suo.>>

>>Turha sanoo, että "jos et vastaa niin osoitat olevasi väärässä".. mikä tuntuu olevan sun nakki meikeläisille.>>

Kaikki eivät usko asioita sinisilmäisesti. Herkkäuskoisuus sopii vain niille, jotka eivät tarvitse muita perusteluja kuin että "tämä on totuus, koska meillä on totuus".

Vastaus: ei

vastaus: Jep. Täydellistä ei olekkaan

Vastayus:jep. nyt kuitenkin erotettu

Vastaus;en ole ajatellut mainostaa

Tuskinpa sinullekaan.

vastaus: ei niin ja ei tavikkaan

Vastaus: Missä puhuin tahallisesta rikkomisesta? Sanoin, että epätäydellinen ihminen osuu usein harhaan ja siksi on lunnaat. Tunteet on ihmisellä aika voimakkaat

vastaus: kyllä saavat.. jokainen kantaa oman kuormansa ja on vastuussa teoistaan Jumalalle. Ei minulle.
        Uskallan.
        Ja luulen selviäväni.. tai siis en luule vaan tiedän.

Vastaus:
        hyvä

• Ohdake
        elämä on kirjoitti:

Vastaus: ei

vastaus: Jep. Täydellistä ei olekkaan

Vastayus:jep. nyt kuitenkin erotettu

Vastaus;en ole ajatellut mainostaa

Tuskinpa sinullekaan.

vastaus: ei niin ja ei tavikkaan

Vastaus: Missä puhuin tahallisesta rikkomisesta? Sanoin, että epätäydellinen ihminen osuu usein harhaan ja siksi on lunnaat. Tunteet on ihmisellä aika voimakkaat

vastaus: kyllä saavat.. jokainen kantaa oman kuormansa ja on vastuussa teoistaan Jumalalle. Ei minulle.
        Uskallan.
        Ja luulen selviäväni.. tai siis en luule vaan tiedän.

Vastaus:
        hyvä

>>Vastaus: Missä puhuin tahallisesta rikkomisesta? Sanoin, että epätäydellinen ihminen osuu usein harhaan ja siksi on lunnaat. Tunteet on ihmisellä aika voimakkaat>>

Sanoit että, Järjestön mielipide on se, että erotettuihin EI SAA pitää yhteyttä ja se on SINUN mielestäsi myös Raamatun kanta asiaan.

Tästä huolimatta SANOT kuitenkin tekeväsi päin vastoin.

Eikö se ole mielestäsi TAHALLISTA RIKKOMISTA?

Kun minun seurakuntani sanoo, että aviorikos on synti ja Raamattukin sanoo niin, niin eikö se olisi TAHALLISTA rikkomista, jos minä tekisi vastoin seurakunnan ja Raamatun opetusta TIETEN TAHTOEN?

Vai onko yhteydenpitosi erotettuihin ja auttaminen ollut VAHINKO?

>>vastaus: kyllä saavat.. jokainen kantaa oman kuormansa ja on vastuussa teoistaan Jumalalle. Ei minulle.
        Uskallan.
        Ja luulen selviäväni.. tai siis en luule vaan tiedän.>>

Uskotko, että teillä on "totuus" vai roikutko mukana huviksesi?

Veikkaisin viimeistä vaihtoehtoa, tai sitten olet vain olevinasi jt.

• Obs!

Nostan sinulle Johanneksenpoika hattua.

• Q/A
        t-i-u-k-u kirjoitti:

>>Tiedän kummeniä jotka pitää aktiivisesti yht erotettuihin sukulaisiinsa ja itsekkin olen auttanut yhtä. Kukaan ei ole koskaan puuttunut, ei kommentoinut. Eli se siitä. On vaan niin tavallista, että kun joku "kääntää takkinsa".. niin alkaa parjaamaan entistä.

Unohdit sitten sujuvasti oman käsityksesi siitä, että jehovantodistajatkin ovat yksilöitä:

>>Jos yksi JT on "perseestä", kuule etkö vielä ole oppinut, ettei me kaikki olla?

Jos Johanneksen poikaa on nuhdeltu erotetun sukulaisensa kanssakäymisestä taholta, joka itse on tekemisissä erotettuun sukulaiseensa, niin mitä se sinulle kertoo? Ja sitäkö ei saisi yhtään ihmetellä tai kysellä syiden perään?

>> Jos Johanneksen poikaa on nuhdeltu erotetun sukulaisensa kanssakäymisestä taholta, joka itse on tekemisissä erotettuun sukulaiseensa, niin mitä se sinulle kertoo?

• Johanneksen_poika
        Q/A kirjoitti:

>> Jos Johanneksen poikaa on nuhdeltu erotetun sukulaisensa kanssakäymisestä taholta, joka itse on tekemisissä erotettuun sukulaiseensa, niin mitä se sinulle kertoo?

>>"Raskauttavaan" ääninäytteeseen vievän linkin otsikointi muuttui kummasti sen jälkeen, kun peräsin todisteita JP:lta. Ei olisi tarvinnut kuin ottaa hieman enemmän asiayhteyttä klipin ympäriltä mukaan, mutta J-Poika repäisikin vaihtamalla koko otsikon.

Otsikko muuttui, kun laitoin toiseen paikkaan (Asko ja Reima kuulustelemassa) äänitteen, jossa on kaikki asiat tuon mainitsemasi asian johdosta. Tietoja ei suinkaan ole piiloteltu vaan lisätty. Kuuntele tämä äläkä valita tiedonpuutteesta:

http://koti.mbnet.fi/jpoika/myllynkivet/aani108.mp3

Huomaa, että Asko ensin selvittää nauhalla, kuinka hänellä oli ensimmäisellä kerralla (siitä ei ole äänitteitä) kotonani mukana vanhin, jonka poika ei ole "mukana", mutta toisella kerralla oli Alpo. Asko vertaa tuota ensimmmäistä vanhinta (nimi muutettu Ristoksi) itseensä siten, että Risto ei pystyisi käsittelemään asioita, jotka liittyvät erotettujen kanssa seurustelemiseen, mutta Asko pystyy, vaikka hänellä itsellään on erotettu tytär. Asko siis painottaa sitä, että hän on erilainen ja täysin pätevä syyttämään minua siitä, että olen tekemisissä erotetun siskoni kanssa.

Kahdet punnukset?

*** 10 Kahdenlaiset punnukset ja kahdenlaiset eefa-mitat — kummatkin ovat Jehovasta inhottavia. (Sananlaskut 20:10)

• Q/A
        Johanneksen_poika kirjoitti:

>>"Raskauttavaan" ääninäytteeseen vievän linkin otsikointi muuttui kummasti sen jälkeen, kun peräsin todisteita JP:lta. Ei olisi tarvinnut kuin ottaa hieman enemmän asiayhteyttä klipin ympäriltä mukaan, mutta J-Poika repäisikin vaihtamalla koko otsikon.

Otsikko muuttui, kun laitoin toiseen paikkaan (Asko ja Reima kuulustelemassa) äänitteen, jossa on kaikki asiat tuon mainitsemasi asian johdosta. Tietoja ei suinkaan ole piiloteltu vaan lisätty. Kuuntele tämä äläkä valita tiedonpuutteesta:

Huomaa, että Asko ensin selvittää nauhalla, kuinka hänellä oli ensimmäisellä kerralla (siitä ei ole äänitteitä) kotonani mukana vanhin, jonka poika ei ole "mukana", mutta toisella kerralla oli Alpo. Asko vertaa tuota ensimmmäistä vanhinta (nimi muutettu Ristoksi) itseensä siten, että Risto ei pystyisi käsittelemään asioita, jotka liittyvät erotettujen kanssa seurustelemiseen, mutta Asko pystyy, vaikka hänellä itsellään on erotettu tytär. Asko siis painottaa sitä, että hän on erilainen ja täysin pätevä syyttämään minua siitä, että olen tekemisissä erotetun siskoni kanssa.

Kahdet punnukset?

*** 10 Kahdenlaiset punnukset ja kahdenlaiset eefa-mitat — kummatkin ovat Jehovasta inhottavia. (Sananlaskut 20:10)

>> Kuuntele tämä äläkä valita tiedonpuutteesta > Huomaa, että [vanhin A] ensin selvittää nauhalla, kuinka hänellä oli ensimmäisellä kerralla (siitä ei ole äänitteitä) kotonani mukana vanhin, jonka poika ei ole "mukana", mutta toisella kerralla oli [vanhin B]. [Vanhin A] vertaa tuota ensimmmäistä vanhinta (nimi muutettu Ristoksi) itseensä siten, että Risto ei pystyisi käsittelemään asioita, jotka liittyvät erotettujen kanssa seurustelemiseen, mutta [vanhin A] pystyy, vaikka hänellä itsellään on erotettu tytär. [Vanhin A] siis painottaa sitä, että hän on erilainen ja täysin pätevä syyttämään minua siitä, että olen tekemisissä erotetun siskoni kanssa.

• Johanneksen_poika
        Q/A kirjoitti:

>> Kuuntele tämä äläkä valita tiedonpuutteesta > Huomaa, että [vanhin A] ensin selvittää nauhalla, kuinka hänellä oli ensimmäisellä kerralla (siitä ei ole äänitteitä) kotonani mukana vanhin, jonka poika ei ole "mukana", mutta toisella kerralla oli [vanhin B]. [Vanhin A] vertaa tuota ensimmmäistä vanhinta (nimi muutettu Ristoksi) itseensä siten, että Risto ei pystyisi käsittelemään asioita, jotka liittyvät erotettujen kanssa seurustelemiseen, mutta [vanhin A] pystyy, vaikka hänellä itsellään on erotettu tytär. [Vanhin A] siis painottaa sitä, että hän on erilainen ja täysin pätevä syyttämään minua siitä, että olen tekemisissä erotetun siskoni kanssa.

>>Hän tarjosi sinulle rakkautta, tukea, apua, raamattuun perustuvia neuvoja - hän teki kaikkensa, ihan kaikkensa ja ehkä enemmänkin, sinun puolestasi siitä lähtien kun tulit hänen seurakuntaansa. Ja miten vastaa Johanneksen poika?

Niinkö? Miksi hän sitten jätti TÄYSIN huomiotta raamatullisen mallin erimielisyyksien käsittelyyn:

*** 15 Mutta jos veljesi tekee synnin, mene ja paljasta hänen virheensä kahden kesken. Jos hän kuuntelee sinua, olet voittanut veljesi. 16 Mutta jos hän ei kuuntele, ota mukaasi yksi tai kaksi muuta, jotta jokainen asia vahvistettaisiin kahden tai kolmen todistajan suulla. 17 Jos hän ei kuuntele heitä, puhu seurakunnalle. Jos hän ei kuuntele seurakuntaakaan, olkoon hän sinulle niin kuin kansakuntien ihminen ja kuin veronkantaja. (Matteus 18:15-17)

Jos tuota raamatunjaetta olisi edes kohtuullisesti noudatettu, ei koko ajojahtia olisi edes tullut. Asko kuitenkin on Raamatun periaatteiden ja selvien ohjeiden "yläpuolelle", joten hän ei välitä moisista pikku asioista. Hän riensi kiireesti, kun näki, että voi taas päästä syyttämään ja mahdollisesti tuomitsemaan jonkun. Hän ylpeilee meineellaan, kun hän selittää, mihin kaikkeen häntä Betelistä pyydetään:

http://koti.mbnet.fi/jpoika/myllynkivet/askonsuosio.mp3

Sitä paitsi, Asko lupasi korjata sukulaisten välisiä suhteita:

ja
        http://koti.mbnet.fi/jpoika/myllynkivet/aani109.mp3

mutta petti kaikki lupauksensa, jolloin minun oli pakko muistuttaa häntä siitä:

http://koti.mbnet.fi/jpoika/myllynkivet/jposti03.htm

Tuollainen petos on vakavaa laatua, ensin ehdotetaan jotain, sitten luvataan tehdä jotain ja lopputulos on, että hän soitti yhdelle sukulaiselleni, mutta pyysi pitämään minua ja vaimoani "merkittynä", siis meille ei saa edes puhua.

Näinkö toimii vanhin, joka haluaa "auttaa"?

• Q/A
        Johanneksen_poika kirjoitti:

>>Hän tarjosi sinulle rakkautta, tukea, apua, raamattuun perustuvia neuvoja - hän teki kaikkensa, ihan kaikkensa ja ehkä enemmänkin, sinun puolestasi siitä lähtien kun tulit hänen seurakuntaansa. Ja miten vastaa Johanneksen poika?

Niinkö? Miksi hän sitten jätti TÄYSIN huomiotta raamatullisen mallin erimielisyyksien käsittelyyn:

*** 15 Mutta jos veljesi tekee synnin, mene ja paljasta hänen virheensä kahden kesken. Jos hän kuuntelee sinua, olet voittanut veljesi. 16 Mutta jos hän ei kuuntele, ota mukaasi yksi tai kaksi muuta, jotta jokainen asia vahvistettaisiin kahden tai kolmen todistajan suulla. 17 Jos hän ei kuuntele heitä, puhu seurakunnalle. Jos hän ei kuuntele seurakuntaakaan, olkoon hän sinulle niin kuin kansakuntien ihminen ja kuin veronkantaja. (Matteus 18:15-17)

Jos tuota raamatunjaetta olisi edes kohtuullisesti noudatettu, ei koko ajojahtia olisi edes tullut. Asko kuitenkin on Raamatun periaatteiden ja selvien ohjeiden "yläpuolelle", joten hän ei välitä moisista pikku asioista. Hän riensi kiireesti, kun näki, että voi taas päästä syyttämään ja mahdollisesti tuomitsemaan jonkun. Hän ylpeilee meineellaan, kun hän selittää, mihin kaikkeen häntä Betelistä pyydetään:

http://koti.mbnet.fi/jpoika/myllynkivet/askonsuosio.mp3

Sitä paitsi, Asko lupasi korjata sukulaisten välisiä suhteita:

ja
        http://koti.mbnet.fi/jpoika/myllynkivet/aani109.mp3

mutta petti kaikki lupauksensa, jolloin minun oli pakko muistuttaa häntä siitä:

http://koti.mbnet.fi/jpoika/myllynkivet/jposti03.htm

Tuollainen petos on vakavaa laatua, ensin ehdotetaan jotain, sitten luvataan tehdä jotain ja lopputulos on, että hän soitti yhdelle sukulaiselleni, mutta pyysi pitämään minua ja vaimoani "merkittynä", siis meille ei saa edes puhua.

Näinkö toimii vanhin, joka haluaa "auttaa"?

>> Jos tuota raamatunjaetta olisi edes kohtuullisesti noudatettu, ei koko ajojahtia olisi edes tullut. > Sitä paitsi, [vanhin A] lupasi korjata sukulaisten välisiä suhteita > ...lopputulos on, että hän soitti yhdelle sukulaiselleni, mutta pyysi pitämään minua ja vaimoani "merkittynä", siis meille ei saa edes puhua. Näinkö toimii vanhin, joka haluaa "auttaa"?

• Obs!

No aika monellakin tavalla. Esim. omien aivojen käyttö on kielletty. Kysymysten asettelu ja kyseenalaistaminen on ehdottomasti kielletty. Avoin ja vapaa keskustelu on myöskin pannassa. Olla erimieltä raamatullisista asioista on ehdottomasti killetty. Ihminen on omistauduttava järjestölle 24h vuorokaudessa, muussa tapauksessä joutuu mustalle listalle. Seurakunnan jäsenen on oltava aktiivinen hänen on raportoitava saarnaamiseensa käyttämänsä tunnnit ja levittämänsä kirjallisuus, muuten tulee nupuja. Seurakunnan rivijäsen elää totaalisen kontrollin alaisuudessa. Jokaista tekemistä ja tekemättä jättämistä seurataan ja raportoidaan. Jehovan todistajien yhteisö on salaseura muitten salaseurojen joukossa, kuten esim. Vapaamuurarit. He karttavat eronneita tai sitten erotettuja ihmisiä, oli kysymys omasta lapsesta tai äidistä, veljestä tai siskosta. Heillä on inkvisiitio systeemi toiminnassa, jossa käsitellään yksittäisen seurakunnnan jäsen asioita ja jossa jaellaan tuomioita miten sattuu. Heidän toimintansa muistuttaa hyvin paljon keskiajan valtakirkkojen toimintaa ja KGB ja STASIN toimintaa vakoiluverkostoineen. Naisen asema on nolla. Tässä muutama esimerkki.

• ero...............

ERO ON SE, ETTÄ KRISTIKUNTA PERUSTAA USKONSA PERINTEISIIN JA PAKANALLISIIN JUHLIIN (KUTEN JOULU). JT:T PERUSTAVAT USKONSA RAAMATTUUN.

Kristikunta korottaa Jumalan Pojan Isän asemaan, Isän kanssa tasavertaiseksi kaikkivaltiaaksi Jumalaksi.

Jehovan todistajat uskovat Jeesuksen antamaan tietoon, jonka mukaan Isä on Poikaa suurempi, eli Isä on kaikkivaltias Jumala, ja Poika Jeesus Kristus on alamainen Isälleen.

•    
        Jos suurin osa kirkkojen jäsenistä ei edes miellä itseään Kristukseen uskoviksi, niin mitä "kristikunta" tähän liittyy?

Jos puhutaan kristinuskosta, on kyse Raamatun opista. Kirkkojen opetukset - vartiotorniseura mukaan lkukien - ovat siitä enemmän tai vähemmän harhautuneita. Raamattu kuitenkin todistaa, että tässä hajaannuksessa on Jumalan kansaa, Jeesuksen omia, Hänessä pyhitettyjä. Yhteistä näille on heidän uskonsa peruskallio, Herra Jeesus Kristus.

Jeesus on se loukkauskivi, johon mm. vartiotorniseuran jäsenet kompastuvat. Seuransa oppeja noudattaen he eivät voi kunnioittaa Isääkään:

Sillä niinkuin Isä herättää kuolleita ja tekee eläviksi,
           niin myös Poika tekee eläviksi, ketkä hän tahtoo.
           Sillä Isä ei myöskään tuomitse ketään,
           vaan hän on antanut kaiken tuomion Pojalle,
           että kaikki kunnioittaisivat Poikaa,
           NIINKUIN   he kunnioittavat Isää.
           Joka ei kunnioita Poikaa,
           se ei kunnioita Isää, joka on hänet lähettänyt.    (Joh.5:21-23)

Vartiotorniseuran oppi ei perustu Raamatuun, vaan vartiotorniseuran hallintolelimen tuottamaan materiaaliin. Raamatulla on siinä pelissä pelkkä välinearvo - tärkeää on vain se, mitä seura missäkin kohdassa SANOO SANOTTAVAN.

• elämä on
        Rintti kirjoitti:

Jos suurin osa kirkkojen jäsenistä ei edes miellä itseään Kristukseen uskoviksi, niin mitä "kristikunta" tähän liittyy?

Jos puhutaan kristinuskosta, on kyse Raamatun opista. Kirkkojen opetukset - vartiotorniseura mukaan lkukien - ovat siitä enemmän tai vähemmän harhautuneita. Raamattu kuitenkin todistaa, että tässä hajaannuksessa on Jumalan kansaa, Jeesuksen omia, Hänessä pyhitettyjä. Yhteistä näille on heidän uskonsa peruskallio, Herra Jeesus Kristus.

Jeesus on se loukkauskivi, johon mm. vartiotorniseuran jäsenet kompastuvat. Seuransa oppeja noudattaen he eivät voi kunnioittaa Isääkään:

Sillä niinkuin Isä herättää kuolleita ja tekee eläviksi,
           niin myös Poika tekee eläviksi, ketkä hän tahtoo.
           Sillä Isä ei myöskään tuomitse ketään,
           vaan hän on antanut kaiken tuomion Pojalle,
           että kaikki kunnioittaisivat Poikaa,
           NIINKUIN   he kunnioittavat Isää.
           Joka ei kunnioita Poikaa,
           se ei kunnioita Isää, joka on hänet lähettänyt.    (Joh.5:21-23)

Vartiotorniseuran oppi ei perustu Raamatuun, vaan vartiotorniseuran hallintolelimen tuottamaan materiaaliin. Raamatulla on siinä pelissä pelkkä välinearvo - tärkeää on vain se, mitä seura missäkin kohdassa SANOO SANOTTAVAN.

Kirkkojen "seinien sisällä" tapahtuu todellakin paljon pahaann.. ei ainoastaan se, että he vääristävät raamatun oppeja ja vesittävät niita, sen sijaan vielä on lalkaistu lukemattomia kirkkojen työntekijöiden pedofiili juttuja maton alle. Pintaan tulevat vain ne jotka uhri tai joku muu ilmoitta, silti niitä vielä yritetään piilottaa. Tiedän pahoinpitelytäapuksia.. yksikin pappi on henkisesti sairas ja koko hänen perheensä saa pelätä henkensä puolesta mutta toisaalta "pappi" sana on niin pyhä, ettei ihmistä saa pakkohoitoon kun ei itse sitä halua.. hoitaa virkaans edelleen.. juupa juu, näistä voisi kirjoittaa kirjan mitä todellisuudessa kirkoissa tapahtuu.. ole seurannut sitä näköalapaikalta vuosikausi.

• elämä on kirjoitti:

Kirkkojen "seinien sisällä" tapahtuu todellakin paljon pahaann.. ei ainoastaan se, että he vääristävät raamatun oppeja ja vesittävät niita, sen sijaan vielä on lalkaistu lukemattomia kirkkojen työntekijöiden pedofiili juttuja maton alle. Pintaan tulevat vain ne jotka uhri tai joku muu ilmoitta, silti niitä vielä yritetään piilottaa. Tiedän pahoinpitelytäapuksia.. yksikin pappi on henkisesti sairas ja koko hänen perheensä saa pelätä henkensä puolesta mutta toisaalta "pappi" sana on niin pyhä, ettei ihmistä saa pakkohoitoon kun ei itse sitä halua.. hoitaa virkaans edelleen.. juupa juu, näistä voisi kirjoittaa kirjan mitä todellisuudessa kirkoissa tapahtuu.. ole seurannut sitä näköalapaikalta vuosikausi.

Koeta nyt vaan muistaa tämänkin keskustelupalstan otsikko. Tämä palsta ei ole varattu kirkonpappien edesottamusten vatvomiseen.

Tekstiisi voisi ihan perustellusti vaihtaa kirkon tilalle vartiotorniseuran. Samat ongelmat on sielläkin:

Vartiotorniseuran "seinien sisällä" tapahtuu todellakin paljon pahaann.. ei ainoastaan se, että he vääristävät raamatun oppeja ja vesittävät niita, sen sijaan vielä on lalkaistu lukemattomia vartiotorniseuran työntekijöiden pedofiili juttuja maton alle. Pintaan tulevat vain ne jotka uhri tai joku muu ilmoitta, silti niitä vielä yritetään piilottaa. Tiedän pahoinpitelytäapuksia.. yksikin vanhin on henkisesti sairas ja koko hänen perheensä saa pelätä henkensä puolesta mutta toisaalta "vanhin" sana on niin pyhä, ettei ihmistä saa pakkohoitoon kun ei itse sitä halua.. hoitaa virkaans edelleen.. juupa juu, näistä voisi kirjoittaa kirjan mitä todellisuudessa vartiotorniseurassa tapahtuu.. ole seurannut sitä näköalapaikalta vuosikausi.

Baabelin yksi tunnusmerkki on, ettei se parane. Eräs vastikään seurastanne pois potkittu on jo vuosikausia koettanut turhaan herättää keskustelua joistakin seuraanne vaivaavista ongelmista. Nöyryys - kun sitä kysytään seuran pomoilta - on seurassa täysin tuntematon käsite. Kaikki pyörii täydellisyyden harhan ylläpitämisessä DDR:n tyyliin.

- Meillä ei ole doping-ongelmaa.
        - Miten testaatte urheilijoitanne?
        - Meillä ei tarvitse testata, kun meillä ei ole tätä länsimaita vaivaavaa ongelmaa.

• pitäisi suhtautua?

Matt 28:18-20 18 Jeesus tuli heidän luokseen ja puhui heille näin: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä. 19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni: kastakaa heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen 20 ja opettakaa heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen käskenyt teidän noudattaa. Ja katso, minä olen teidän kanssanne kaikki päivät maailman loppuun asti."

-Kirkkoraamattu 1992-

Jos on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä, niin millä perusteella ei ole tasavertainen Jumalan kanssa?

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Janni Tikkanen ohjattiin miesten pukuhuoneeseen

Vai olisko sittenkin Janne Tikkanen? Jos siellä jalkojen välissä on miesten killukkeet, mieshän tämä Janni on. Ja kuuluu
      Kajaani
      85
      2193
    2. Keskisarja loisti A-studiossa, vauhkoontunut Sofia Virta munasi itsensä

Keskisarja taas puhui 100% faktaa maahanmuuttoon liittyen. Kokoomuksen Kaumalta tuli pari hyvää puheenvuoroa, joskin muu
      Maailman menoa
      429
      2085
    3. Rakastan ja ikävöin sinua

Ei helpota tämä ikävä millään. Pelkäsin että tämä ajanjakso tulee olemaan juuri näin vaikea. Siksi halusin ennen tätä pä
      Ikävä
      77
      1432
    4. Tiedän ettet tehnyt tahallasi pahaa

Asiat tapahtuivat, ristiriidat ovat meitä vahvempia. Olemmeko me niin vahvoja, että selviämme tästäkin vielä? Aika paljo
      Ikävä
      110
      1420
    5. Vihjeketju naisille

Kirjoita tähän vihjeesi kaivatullesi.
      Ikävä
      67
      1313
    6. Venäläistä sukellusvenettä jahdataan Norjassa Sukellusvenettä on etsitty sunnuntaista lähtien.

Venäläistä sukellusvenettä jahdataan Norjassa Sukellusvenettä on etsitty sunnuntaista lähtien. Norjassa on käynnissä ve
      NATO
      107
      1055
    7. Haluatko tietää totuuden?

Olen kyllästynyt sinuun. Et herätä enää mielenkiintoa. Samat jutut x 100. Kuten narskuilla aina. Samalla tunnen myötätun
      Ikävä
      81
      1032
    8. Teräväkielinen Virta jauhotti totaalisesti sössöttävän Keskisarjan

Harvoin on noin suvereenia jauhotusta A-studiossa nähty. Ja minä äänestän demareita, joita ei oltu paikalle edes kutsut
      Maailman menoa
      256
      1010
    9. Sofia Virta pyyhkii pöytää Keskisarjalla A studiossa

Hurjaa on meno. Keskisarja ihan kanveesissa.
      Perussuomalaiset
      266
      1007
    10. 132
      912
    Aihe